Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 500
@jelling Myi samalla kuvalla kuin itse olen ostanut kyseisen näytönohjaimen (RTX 2080 gaming trio) torista. Maksanut olen 13.1.2021 eikä ole näkynyt. Nyt myi täälä samalla kuvalla olevaa ja sen osti jo joku tämän kauttakin ja maksanut vissiin jo hänkin. Tätä uutta ostajaa ( @juupa ) en kerinnyt varoittaa. @jelling siis 99% varmuudella on kusettanut multa 450€ ja toiselta ostajalta kuulemma 550€. Tiedän nimen, mutta en kerro sitä nyt tässä. Helsingistä, asunut ennemmin Kuusamossa. Ei vastaa kunnolla viesteihin kun on niin kiireinen "töidensä" kanssa..
Laitoin hänelle Torissa viestiä, watsappiviestiä ja vielä ennen maksusuoristusta laitoin facebookissa tietoa joten ainakin hänen some on tiedossa. Toivottavasti tämän kautta tavoitan ja saan edes rahani takaisin ilman sen kummempia toimenpiteitä.
Kiitos
Laita se negatiivinen kauppiaspalaute varoitukseksi muille..?
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
69
Mun tapauksessa ei ole kyse siitä että ei olisi varmisteltu. On lisäkuvia tuotteesta, on juteltu eri kanavien kautta jne.. Oon hyvin skeptinen tähän kun ihmisillä on niin pieni kynnys nykyään kusettaa. Jos on rehti vedätys yritys niin on myös varastettu jonkin toisen henkilön sometilit jne.. Pankkitietojen nimikin tästää joten ei tämä ole sellainen ostos ollut, että ota rahaa tuosta..
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Osahan pyörittää tuota pikavippikierrettä, niiltä välillä saa rahat takaisin (siltä seuraavalta kusetetut) kun ylläpitävät kierrettä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 710
Olen saanut omani pois. Kiitos
Ikäväksi tilanteen tekee se (laita nyt edes negatiivinen kauppiaspalaute jos et vielä ole tehnyt) että mitä ilmeisimmin et saanut tuotetta, samaa tuotetta myydään eteenpäin edelleen aktiivisesti (eli kauppasääntöjä rikotaan räikeästi) ja nyt lähes 2 viikon ilmaisen laina-ajan jälkeen olet saanut vaan rahasi takaisin.

Toki parempi kuin että niitä joutuisi odottelemaan poliisin toimien ja oikeuden päätöksen jälkeen mutta eipä tuo ainakaan omissa silmissäni hänen ns. kaupankäyntiarvoaan nosta.

Edit: olet näköjään laittanut palautteen, hyvä juttu. Toivottavasti palaute pysyy koska mielestani täysin ansaittu etkä ikinä saanut maksamaasi tuotetta.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Negat ja raportit toki menemään ylläpidolle jos ei ole vielä bannissa.

Toki näillä on kypsymässä aina n+1 nimimerkkiä että eipä se siinä mielessä auta kovin paljoa.
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
445
Komppaan Kirkonkylän keijoa kauppakokemuksessa tämän @jelling kanssa. Onneksi rahat palautui pikimmiten tilille. Liekö mitään myytävää ollutkaan? Ainakaan tyydyttävään hintaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 291
Komppaan Kirkonkylän keijoa kauppakokemuksessa tämän @jelling kanssa. Onneksi rahat palautui pikimmiten tilille. Liekö mitään myytävää ollutkaan? Ainakaan tyydyttävään hintaan.
Palautetta vaan ja raportointia. Miksiköhän jellingillä näkyy kaks(edit: nyt kolme) palautetta arvona, mut lopulta näkyy vain yksi (edit: nyt 2) myyntipalaute? :hmm: edit: palautetta siksi, koska juuri 30 min sit oli ollut jonku kans käymässä yv-keskustelua? "kauppaa" hieromassa? Ei näytä kiinnostavan täällä käydä omaa vastinetta sanomassa.. @jelling?
 
Viimeksi muokattu:

jelling

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.08.2020
Viestejä
7
Palautetta vaan ja raportointia. Miksiköhän jellingillä näkyy kaks palautetta arvona, mut lopulta näkyy vain yksi myyntipalaute? :hmm: edit: palautetta siksi, koska juuri 30 min sit oli ollut jonku käymässä yv-keskustelua? "kauppaa" hieromassa? Ei näytä kiinnostavan täällä käydä omaa vastinetta sanomassa.. @jelling?
Eipä minulla ole tähän muuta sanottavaa, kuin että ei mennyt putkeen nämä kaupat niinkuin ja pahoitteluni olen esittänyt.
Rahat ovat myös palautuneet ja negatiiviset kauppiaspalautteni olen ansainnut.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Eipä minulla ole tähän muuta sanottavaa, kuin että ei mennyt putkeen nämä kaupat niinkuin ja pahoitteluni olen esittänyt.
Rahat ovat myös palautuneet ja negatiiviset kauppiaspalautteni olen ansainnut.
Melko uusi tunnus, otetaan pari kertaa useamman sadan euron pikavippi ja kuitataan asia sanomalla "ei mennyt putkeen nämä kaupat niinkuin".

:rofl2:

Tässä on taas hyvä esimerkki miksi postikauppoja kannattaa suorittaa käyttäjien kanssa, joilla on vanhempi tunnus, edes kohtalaisesti kirjoitettuja viestejä ja tärkeimpänä: ne kauppiaspalautteet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Melko uusi tunnus, otetaan pari kertaa useamman sadan euron pikavippi ja kuitataan asia sanomalla "ei mennyt putkeen nämä kaupat niinkuin".

:rofl2:

Tässä on taas hyvä esimerkki miksi postikauppoja kannattaa suorittaa käyttäjien kanssa, joilla on vanhempi tunnus, edes kohtalaisesti kirjoitettuja viestejä ja tärkeimpänä: ne kauppiaspalautteet.
Jaa.. minusta tällä jutulla oli onnellinen loppu, kun käyttäjät saivat rahansa takaisin ja "pikavippien ottaja" sai negatiivisen kauppiaspalautteen. Tuntuu vielä siltä, että täällä käsittely auttoi.

Riskinä oli, että siellä on oikea kunnon huijari, rahoja ei näy takaisin, joutuu tekemään rikosilmoituksen ja poliisi sanoo "ei tällä kaverilla ole tuloja, joista maksaa, rahat on menetetty" - tämäkin kuukausien oikeusprosessin jälkeen.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Jaa.. minusta tällä jutulla oli onnellinen loppu, kun käyttäjät saivat rahansa takaisin ja "pikavippien ottaja" sai negatiivisen kauppiaspalautteen. Tuntuu vielä siltä, että täällä käsittely auttoi.

Riskinä oli, että siellä on oikea kunnon huijari, rahoja ei näy takaisin, joutuu tekemään rikosilmoituksen ja poliisi sanoo "ei tällä kaverilla ole tuloja, joista maksaa, rahat on menetetty" - tämäkin kuukausien oikeusprosessin jälkeen.
En omasta mielestä sanonut, ettei kyseessä olisi ollut onnellista loppua? Mutta kuka nyt vapaaehtoisesti haluaa vippailla tuntemattomalle ihmiselle useita satoja euroja ilman korkoja tai maksusuunnitelmaa, kun alunperin oli tarkoituksena ostaa näytönohjain? Siihen päälle oman ajan käyttö kun yritetään tavoitella vippaajaa ja ollaan epätietoisuudessa, että tuleeko sieltä näytönohjain, rahat takaisin vai jääkö käteen tyhjä arpa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
En omasta mielestä sanonut, ettei kyseessä olisi ollut onnellista loppua? Mutta kuka nyt vapaaehtoisesti haluaa vippailla tuntemattomalle ihmiselle useita satoja euroja ilman korkoja tai maksusuunnitelmaa, kun alunperin oli tarkoituksena ostaa näytönohjain? Siihen päälle oman ajan käyttö kun yritetään tavoitella vippaajaa ja ollaan epätietoisuudessa, että tuleeko sieltä näytönohjain, rahat takaisin vai jääkö käteen tyhjä arpa.
Lähinnä kommenttini oli, että olisi voinut käydä huomattavasti pahemmin ja onneksi asiat järjestyivät edes jotenkin.
Ja negatiivista viestinnässäsi oli vaan se pelonlietsonta, ettei ollenkaan kannata käydä postikauppaa uusien käyttäjien kanssa, joilla ei ole kauppiaspalautteita. Joskus asiat kuitenkin järjestyvät ja pitää vaan tiedostaa se riski, jonka ostajana ottaa.
Toki tämä tapaus ei mennyt hyvin, mutta rahaa ei mennyt hukkaan - pelkästään omaa aikaa ja vaivaa.

--

Enkä siis tunne myyjää, enkä edes ostajia - mutta myyntipalstasta tulee huomattavasti ikävämpi paikka, jos jonkun hyväpalautteisen trokarin pitää ostaa kaikki halvat tarjoukset ensin, ennenkuin niitä uskaltavat muut ostaa. Tämä nostaa hintoja, kun hän on välikätenä.

--

edit: nyt jotenkin ihmeessä taas meni turhaksi väittelyksi - lopetan osaltani tähän. Ei minun ollut tarkoitus muuta kuin sanoa "ei siinä nyt niin pahasti käynyt". Mitäköhän hittoa täällä taas tapahtuu?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Lähinnä kommenttini oli, että olisi voinut käydä huomattavasti pahemmin ja onneksi asiat järjestyivät edes jotenkin.
Ja negatiivista viestinnässäsi oli vaan se pelonlietsonta, ettei ollenkaan kannata käydä postikauppaa uusien käyttäjien kanssa, joilla ei ole kauppiaspalautteita. Joskus asiat kuitenkin järjestyvät ja pitää vaan tiedostaa se riski, jonka ostajana ottaa.
Toki tämä tapaus ei mennyt hyvin, mutta rahaa ei mennyt hukkaan - pelkästään omaa aikaa ja vaivaa.

--

Enkä siis tunne myyjää, enkä edes ostajia - mutta myyntipalstasta tulee huomattavasti ikävämpi paikka, jos jonkun hyväpalautteisen trokarin pitää ostaa kaikki halvat tarjoukset ensin, ennenkuin niitä uskaltavat muut ostaa. Tämä nostaa hintoja, kun hän on välikätenä.
En valitettavasti nyt ymmärrä millä perusteella leimaat viestini "pelonlietsonnaksi". Tyhmäkin sen tajuaa, että on paljon suurempi riski ostaa postin kautta 500 euron tuote uudelta käyttäjältä ilman palautteita, kuin vanhalta käyttäjältä jolla on kymmenittäin hyviä palautteita. Miksi ottaisin vapaaehtoisesti riskin tuossa kohtaa? Serri ei maailmasta lopu kesken ja varmasti löytyy myyjä, jolta sen tuotteen saa paljon varmemmin.

Toki jos sinulla on valuuttaa ja aikaa hukattavaksi, niin onnea riskikauppoihin. Itse toteutan kaupat niin, että niistä koituu mahdollisimman vähän vaivaa ja ongelmia. Eipä ole vuosiin ollut ongelmia, kun vähän jaksaa käyttää järkeä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.03.2019
Viestejä
168
imo Paras on tehdä kaupat kasvotusten, tai postiennakkomaksulla + et saa avata paketin ennen maksua. Noi koijarit on niitä yleensä, miltä niitä rahoja ei saa edes ulosmitattua, kun he eivät yleensä tee töitä, tai heillä ei ole omaisuutta mitä ulosmitata. Tai jos olisikin niin jonoa on niinpaljon, että hyvällätuurilla saa senttejä.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
imo Paras on tehdä kaupat kasvotusten, tai postiennakkomaksulla + et saa avata paketin ennen maksua. Noi koijarit on niitä yleensä, miltä niitä rahoja ei saa edes ulosmitattua, kun he eivät yleensä tee töitä, tai heillä ei ole omaisuutta mitä ulosmitata. Tai jos olisikin niin jonoa on niinpaljon, että hyvällätuurilla saa senttejä.
Postiennakolla ei vain ole saanut enää pitkiin aikoihin avata pakettia ennen maksua eli tuo on käytännössä turha niin ostajalle kuin myyjällekin, kun siellähän voi olla vaikkapa tiiliskiviä yhden näyttiksen edestä.
 
Liittynyt
19.03.2019
Viestejä
168
Mitähän prkl kai sitä ny jonku vakuusjutun saa? vai pitääkö täs kuriiripostilla alkaa toimittaa, ainoa vaan ettei taida dhl sun muut toimittaa ku yritysten paketteja?
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Ai perkele. Kiitos infosta!
Maalaisjärjellä pääsee hyvin pitkälle. Jos kauppaa tehdessä alkaa epäilyttämään tai jokin vaikuttaa epärealistiselta niin itse skippaisen suosiolla välistä vaikka siinä kohtaa se tuntuisikin huonolta päätökseltä.

Useampaan otteeseen on saanut (valitettavasti) todistaa erinäisillä myyntialustoilla kuinka myyjä on kadonnut savuna ilmaan tuotteen kohdalla, jota itse oli kovasti aikomassa ostaa. :cigarbeye:
 
Liittynyt
19.03.2019
Viestejä
168
Maalaisjärjellä pääsee hyvin pitkälle. Jos kauppaa tehdessä alkaa epäilyttämään tai jokin vaikuttaa epärealisteselta niin itse skippaisen suosiolla välistä vaikka siinä kohtaa se tuntuisikin huonolta päätökseltä.

Useampaan otteeseen on saanut (valitettavasti) todistaa erinäisillä myyntialustoilla kuinka myyjä on kadonnut savuna ilmaan tuotteen kohdalla, jota itse oli kovasti aikomassa ostaa. :cigarbeye:
Olen onneksi varmaan aika vainoharhainen, onneksi ei ole tullut mua koijattua, olen paria casea epäillyt ja juossut sillo, eikä ole kaduttanut. Hankalaa kyl myydä jos on spesifististä tavaraa viel ja ei oikein ostajia, ja kun pitää sit luottaa toiseen. Viimeks myin n 1000€ sähkötupakki modit tuntemattomalle, mut maksoi se ne :D
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 141
Olen onneksi varmaan aika vainoharhainen, onneksi ei ole tullut mua koijattua, olen paria casea epäillyt ja juossut sillo, eikä ole kaduttanut. Hankalaa kyl myydä jos on spesifististä tavaraa viel ja ei oikein ostajia, ja kun pitää sit luottaa toiseen. Viimeks myin n 1000€ sähkötupakki modit tuntemattomalle, mut maksoi se ne :D
Myyjän rooli on helppo. Rahat tilille ja vasta sen jälkeen tavara postiin. Kasvotusten käteinen tai rahat pankkitilillä edellytykseksi, niin ei tule huijatuksi. Toki on aina olemassa riski että ostaja maksaa väärällä rahalla. Ostajana vaikeampaa ostaa turvallisesti, jolloin hyvä miettiä keneltä ostaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Kumma että vielä tänäkään päivänä ei ole olemassa suomalaista luotettavaa escrow-palvelua joka vapauttaa rahat myyjälle kun ostaja on saanut tuotteen.
 
Liittynyt
19.03.2019
Viestejä
168
Myyjän rooli on helppo. Rahat tilille ja vasta sen jälkeen tavara postiin. Kasvotusten käteinen tai rahat pankkitilillä edellytykseksi, niin ei tule huijatuksi. Toki on aina olemassa riski että ostaja maksaa väärällä rahalla. Ostajana vaikeampaa ostaa turvallisesti, jolloin hyvä miettiä keneltä ostaa.
Itse pyysin viimeks ostotilanteessa ihan siltä ostajaltaki henkkarit, ku ei siinä kerkee tarkistaa rahaa niin tarkkaa, siis otin kuvan sen henkkareista
ja annoin ottaa senki kuvan mun henkkareista. sit viel soitin sille myöhemmin et onko tyytyväinen korttiin jne. myin sillo 1070oc:n
 
Liittynyt
19.03.2019
Viestejä
168
Ja mun nimisiä on suomessa vaan yksi henkilö, joten jos koijaisin ni mut olis helppo saada kiinni :D
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 314
Maalaisjärjellä pääsee hyvin pitkälle. Jos kauppaa tehdessä alkaa epäilyttämään tai jokin vaikuttaa epärealistiselta niin itse skippaisen suosiolla välistä vaikka siinä kohtaa se tuntuisikin huonolta päätökseltä.
Totta, ja nuo sarjahuijarit käyttää yllättävän samanlaisia kikkoja. Yleensä kaupat halutaan tehdä nopeasti (tarvii rahaa äkkiä), nouto ei ole vaihtoehto (saattavat tarjota ilmoituksessa noutoa, mutta myydessä keksivät tekosyitä miksei nouto onnistu). Jos pelkästään nuo kaksi täyttyy, niin itse en kauppoihin lähde.

Varsinkin jos hintakin on epäilyttävän alhainen ja myyjä on viestitellessä hätäinen ''saisitko heti siirrettyä rahaa / tehdään heti kaupat eikö niin?'' niin pitäisi hälytyskellot soida. Mm. Paulin pelivideoista löytyy esimerkkipuheluita ja viestejä noista huijareista. Huijareille se viestintä ennen kauppaa on ns. pakollista pahaa (tuotekysely jne.), ja se voi paistaa läpi.
 
Liittynyt
19.03.2019
Viestejä
168
mun yks tuttu oli koijari, teki mieli vetää sitä kuonoon ku kuulin siittä. Ei me oltu kyl silloin enää pahemmin tekemisis. Kusipää mikä kp
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Pitää varoittaa tässä näin ohimennen, että ainakin Huuto.netissä (näytti olevan myös Nettimarkkina.comissa, ehkä Torissa kanssa?) liikkeellä sellainen tyyppi, joka julkaisee aina uuden myynti-ilmoituksen tismalleen samoilla teksteillä ja kuvilla kun joku on huutanut aiemman myynti-ilmoituksen osta heti -hintaan. Tietokonekomponentteja ja älypuhelimia yrittänyt kaupitella, nyt viimeksi RTX 2060 -näytönohjainta.

Henkilötietoja on huono ruveta täällä netissä jakamaan, mutta paljastan sen verran, että sukunimenä on N* ja sijaintina Riihimäki. Suomi24:sta löytyy joku viestiketju hänestä.

Olkaahan tarkkana. Itseäni on kerran huijattu vaikka eräs toinen myyjä oli verkkopankkitunnuksilla tunnistautunut, enää en halua näitä huijareita helpolla päästää.
Taitaa olla sukunimikin kiellettyä tietoa, eli poistaisitko sen? Kannattaa rikosilmoitus pistää heti vetämään, eikä pelkästään täällä ja Suomi24:ssa varoitella asiasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Tässä taas ongelmana on se, että poliisia ei hirveästi kiinnosta tällaiset pienemmät rikokset, koska resurssit eivät riitä. Poliisi ei myöskään ole rahalaitos, josta rahansa voisi saada takaisin. Eli yleensä tällaiset huijarit saavat pitää rahansa.
Kyllä poliisia kiinnostaa, jos kyseessä on sarjahuijari. Poliisi ei kyllä sinulle anna rahojasi takaisin (ellei rikoksentekijä vapaaehtoisesti suostu tällaiseen sovitteluratkaisuun), vaan ne tulee käräjäoikeudesta ulosottokelpoisena maksuna ja menee heti ulosottoon.

Ei ole mitään syytä olla tekemättä sitä rikosilmoitusta, varsinkin kun sen voi tehdä sähköisesti 15 minuutissa. Hop hop, ennnenkuin kusettaja kusettaa taas jotain muuta näiden yksityisyyslakien suojaamana.
 
Liittynyt
01.12.2018
Viestejä
151
@J.Lappi kanssa sovittiin kaupat näytönohjaimesta. Merkitsi ketjuun tuotteen myydyksi minulle ja kyseli maksu- ja postitustietoja YV:llä. Laitoin tiedot pikimmiten ja pyysin maksupyyntöä mobilepaylla. Parin tunnin päästä laittoikin sitten viestiä, että tuttu oli kuulemma tullut käymään ja teki yllätyskaupat hänen kanssaan, joopa joo. Kuulemma postitus/liikkuminen on hankalaa ja pääsi helpommalla näin, melko selkärangatonta toimintaa.
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
200
@J.Lappi kanssa sovittiin kaupat näytönohjaimesta. Merkitsi ketjuun tuotteen myydyksi minulle ja kyseli maksu- ja postitustietoja YV:llä. Laitoin tiedot pikimmiten ja pyysin maksupyyntöä mobilepaylla. Parin tunnin päästä laittoikin sitten viestiä, että tuttu oli kuulemma tullut käymään ja teki yllätyskaupat hänen kanssaan, joopa joo. Kuulemma postitus/liikkuminen on hankalaa ja pääsi helpommalla näin, melko selkärangatonta toimintaa.
Alkuperäinen sopimus oli että myyn sinulle jos aamulla ei noutajaa tule.

Sattui tulemaan noutaja. Nouto oli ensijainen ilmoituksessa.

Ei toki mennyt aivan putkeen, kuten viestissäni mainitsin ja mielipaha aivan aiheellinen. Negatiivinen palautteen anto on myös aivan ok, kunhan pysyy totuudessa tapahtumien kulusta. Niin ei palautteen antaja kuitenkaan toiminut.

Nouto kuitenkin itselle moninkertaisesti helpompi ja maksutietoja ei ehditty vaihtaa. Toki ehti useampi minuutti kulua että sait tiedon noutajan löytyneen. Nopeammin ei onnistunut kun en linjoilla pysty jatkuvasti olemaan.

Onneksi näytönohjaimia vielä tulee tarjolle. Jatkossa selkeämmin koitan ihmisille mainita rajoituksistani ja en lupaa etukäteen liikaa.
Petrattavaa itsellä selvästi.
En kuitenkaan ilmoitukseen ala laittamaan omia henkilökohtaisia terveystietoja. Jos "Nouto etsijalla" "Suositaan noutoa" ei riitä tietona, niin ei tarvitse jatkossa tarjota lainkaan.

Edit. Ymmärrän toisen osapuolen harmin, mutta totuudessa voisi silti pysyä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.12.2018
Viestejä
151
Alkuperäinen sopimus oli että myyn sinulle jos aamulla ei noutajaa tule.

Sattui tulemaan noutaja. Nouto oli ensijainen ilmoituksessa.

Ei toki mennyt aivan putkeen, kuten viestissäni mainitsin ja mielipaha aivan aiheellinen.

Nouto kuitenkin itselle moninkertaisesti helmpompi ja maksutietoja ei ehditty vaihtaa. Toki ehti useampi minuutti kulua että sait tiedon noutajan löytyneen. Nopeammin ei onnistunut kun en linjoilla pysty jatkuvasti olemaan.

Onneksi näytönohjaimia vielä tulee tarjolle. Jatkossa selkeämmin koitan ihmisille mainita rajoituksistani ja en lupaa etukäteen liikaa.
Petrattavaa itsellä selvästi.

Edit. Ymmärrän täysin toisen osapuolen harmin. Otan täyden vastuun, mutta se ei toki mieltä lämmitä.
Ihme selityksiä ja kehtaat vielä laittaa jotain avautumista YV:llä, täällä sitten kirjoittelet kuin enkeli. Sovittiin eilen illalla tiukka hinta ja jos ei tule aamuun mennessä noutotarjousta, niin merkkaat myydyksi minulle ja tehdään kaupat. Näin sitten kävi ja kyselit maksutapaa sekä postitustietoja. Laitoin sinulle tiedot heti ja kyllä siinä vaiheessa on kaupat rehellisten miesten kesken tehty ja sanotaan uusille mahdollisille tarjoajille, että meni jo. Eikä mennyt muutama minuutti vaan 3 tuntia odotin maksupyyntöä mobilepayhin, kunnes jaksoit ilmoittaa myyneesi muualle. Taisi nyt vaan käydä niin, että joku ohihuutelija tarjosi YV:llä ja otit kopin välittämättä jo sovituista kaupoista. Turha siinä on selitellä, kuinka omatunto kalvaa ja terveydellisistä syistä et mieluusti vie postiin.

Muutenkaan ei kannata varmaan erikseen mainostella ilmoituksessaan, kuinka postitus onnistuu ja hienot pehmusteet ja kunnon laatikkokin löytyy, jos erityisesti noutokauppoja haet. Ahteriaan ei muka kykene postiin raahaamaan, mutta ilmoituksessa kaikki onnistuu ja tavara kulkeutuu hienosti Hyvinkäälle, Nurmijärvelle, Helsinkiin ja toisinaan Espooseenkin viikon sisällä :D

Edit: Ei jeesus laittaa mulle vielä negatiivisen ostajapalautteen, kun on itse kussut hommat. Kaupat on tämän kaverin mielestä ilmeisesti vain alustavasti sovittu, kun hän merkitsee ketjuunsa, että myyty ja kyselee postitustietoja ja maksutapaa YV:llä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
@Juha Kokkonen tai muu ylläpidosta voisi varmaan käydä nuo @Arve ja @J.Lappi palautteet läpi. Siellä nyt esim. Arvella näyttää olevan minuutin sisällä laitettu positiivinen sekä negatiivinen ostopalaute samalla tekstityksellä.
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
200
Ihme selityksiä ja kehtaat vielä laittaa jotain avautumista YV:llä, täällä sitten kirjoittelet kuin enkeli. Sovittiin eilen illalla tiukka hinta ja jos ei tule aamuun mennessä noutotarjousta, niin merkkaat myydyksi minulle ja tehdään kaupat. Näin sitten kävi ja kyselit maksutapaa sekä postitustietoja. Laitoin sinulle tiedot heti ja kyllä siinä vaiheessa on kaupat rehellisten miesten kesken tehty ja sanotaan uusille mahdollisille tarjoajille, että meni jo. Eikä mennyt muutama minuutti vaan 3 tuntia odotin maksupyyntöä mobilepayhin, kunnes jaksoit ilmoittaa myyneesi muualle. Taisi nyt vaan käydä niin, että joku ohihuutelija tarjosi YV:llä ja otit kopin välittämättä jo sovituista kaupoista. Turha siinä on selitellä, kuinka omatunto kalvaa ja terveydellisistä syistä et mieluusti vie postiin.

Muutenkaan ei kannata varmaan erikseen mainostella ilmoituksessaan, kuinka postitus onnistuu ja hienot pehmusteet ja kunnon laatikkokin löytyy, jos erityisesti noutokauppoja haet. Ahteriaan ei muka kykene postiin raahaamaan, mutta ilmoituksessa kaikki onnistuu ja tavara kulkeutuu hienosti Hyvinkäälle, Nurmijärvelle, Helsinkiin ja toisinaan Espooseenkin viikon sisällä :D

Edit: Ei jeesus laittaa mulle vielä negatiivisen ostajapalautteen, kun on itse kussut hommat. Kaupat on tämän kaverin mielestä ilmeisesti vain alustavasti sovittu, kun hän merkitsee ketjuunsa, että myyty ja kyselee postitustietoja ja maksutapaa YV:llä.
Meni n. 15 minuuttia noudolle siinä aamun viestin jälkeen. Kun en ollut antanut maksutietoja sinulle edes..
En päässyt foorumille kuin vasta myöhemmin n. 12:00.

En jaksa kommentoida enempää kun ei pysy toinen totuudessa tai asiallisena viestit.

Laitetaan tämä käyttäjä pysyvään ignoreen niin säästyy molemmat jatkossa kielimuurilta.
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
200
@Juha Kokkonen tai muu ylläpidosta voisi varmaan käydä nuo @Arve ja @J.Lappi palautteet läpi. Siellä nyt esim. Arvella näyttää olevan minuutin sisällä laitettu positiivinen sekä negatiivinen ostopalaute samalla tekstityksellä.
Vahingossa tuli postiivinen aluksi enkä löytänyt editointi nappulaa via mobile.

Itse en jatka aiheesta. Ei kuitenkaan ollut kysy kuin siitä että ilmoitin toiselle 20min liian aikaisin asiasta.

Kauhea haloo aivan kuin joku olisi kuollut.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Vahingossa tuli postiivinen aluksi enkä löytänyt editointi nappulaa via mobile.

Itse en jatka aiheesta. Ei kuitenkaan ollut kysy kuin siitä että ilmoitin toiselle 20min liian aikaisin asiasta.

Kauhea haloo aivan kuin joku olisi kuollut.
Minua ei voisi vähempää kiinnostaa että jatkatko aiheesta vielä tässä ketjussa vai et. Täggäsin moden että nuo palautteet saadaan kuntoon.
 

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Vahingossa tuli postiivinen aluksi enkä löytänyt editointi nappulaa via mobile.

Itse en jatka aiheesta. Ei kuitenkaan ollut kysy kuin siitä että ilmoitin toiselle 20min liian aikaisin asiasta.

Kauhea haloo aivan kuin joku olisi kuollut.
Eli aamu alkoi siis virallisesti 20 minuuttia ilmoitustasi myöhemmin?

En kyllä itse osaa ymmärtää tätä. Jos puhutte aamusta deadlinena kaupoille ja aamulla (09.00?) kyselet maksu/toimitustietoja, jonka jälkeen livistät. Mielestäni olet negatiivisen palautteet enemmän kuin ansainnut. Aamu = aamu ja kaupat on silloin siinä. :tdown:
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
200
Eli aamu alkoi siis virallisesti 20 minuuttia ilmoitustasi myöhemmin?

En kyllä itse osaa ymmärtää tätä. Jos puhutte aamusta deadlinena kaupoille ja aamulla (09.00?) kyselet maksu/toimitustietoja, jonka jälkeen livistät. Mielestäni olet negatiivisen palautteet enemmän kuin ansainnut. Aamu = aamu ja kaupat on silloin siinä. :tdown:
Hyvä kun et tiedä mitä sovittu ja tulet kommentoimaan.
Erikseen olin maininnut että en todellakaan tarkoita mitään aamu 6:00.

Nähtävästi rautalangasta ensikerralla.

Kaupat kuulemma sovittu kun maksutiedot on annetta --> näitä ei ollut annettu eikä toinen osapuoli kysynyt ennenkuin noudolla kaupat oli jo tehty.

Negatiivinen palaute on ok, jos pysyy totuudessa. Tässä ei niin tapahtunut, mutta en käytä aikaa enempää, näin naurettavan kitisemisen vuoksi.
Olisi ostaja sitten tarjonnut hintapyynnin eikä jää odottamaan saanko noudon vai en.

Sopimus oli jos en saa noutoa aamulla, huom aamun aikana, ei aamuun mennessä, niin teen kaupat postilla hänen kanssaan.

Sain noudun, aamun aikana. En siis myynyt postilla.
Luki ilmoituksessa että nouto edellä, kerroin edellisenä iltana yv asian.
Nyt ihmetellään kun aamulla myin noudolla.:thumbsup:
 
Liittynyt
01.12.2018
Viestejä
151
Meni n. 15 minuuttia noudolle siinä aamun viestin jälkeen. Kun en ollut antanut maksutietoja sinulle edes..
En päässyt foorumille kuin vasta myöhemmin n. 12:00.

En jaksa kommentoida enempää kun ei pysy toinen totuudessa tai asiallisena viestit.

Laitetaan tämä käyttäjä pysyvään ignoreen niin säästyy molemmat jatkossa kielimuurilta.
Mitäköhän olen tässä vääristellyt? Kerro toki mikä kaupankulusta ei pidä paikkaansa.

1. Kysyin YV:llä tiukkaa hintaa. Sanoit, että elättelit toiveita noudosta, mutta postituskin onnistuu (taas oli samat hienot selitykset, kuin ilmoituksessakin, kuinka sulta löytyy paketointikamat yms.) Sovittiin sopiva hinta ja ellei tule miellyttävää noutotarjousta aamuun mennessä, niin merkitset myydyksi minulle.

2. Merkitsit tuotteen myydyksi minulle vähän 9 jälkeen ja kyselit postitustiedot ja millä haluan maksaa. Tässä vaiheessa on omasta mielestäni kauppa tehty alkuperäisen sopimuksen mukaan. Annoin kaikki tiedot ja pyysin lähettämään maksupyynön mobilepaylla. Odotin pyyntöä kolme tuntia.

3. Laitoit 12 jälkeen viestiä, että tuli noutokauppa ja editoit myynti-ilmoitukseesi, että menikin noudolla. Samalla selitit, kuinka normaalisti et olisi myynyt enää tuossa kohtaa, kun jo ilmoitit minulle, mutta kun ei pääse postiin, kun on niin hankala liikkua. Samalla sanoit, että oli itsekäs teko ja tunnet huonoa omaatuntoa asiasta ja ymmärrät täysin, jos annan negatiivisen palautteen. Sitten yritit myydä vielä jotain muita random komponentteja mulle samassa viestissä, mikä oli erikoista.

4. Laitoin sitten negatiivisen palautteen ja rupesit äksyilemään. Yhtäkkiä et ollutkaan tehnyt mitään väärää ja laitoit vielä jotain avautumista YV:llä ja kostonegapalautteen.
Vahingossa tuli postiivinen aluksi enkä löytänyt editointi nappulaa via mobile.

Itse en jatka aiheesta. Ei kuitenkaan ollut kysy kuin siitä että ilmoitin toiselle 20min liian aikaisin asiasta.

Kauhea haloo aivan kuin joku olisi kuollut.
Niin eli myönnät tässä tehneesi kaupat mun kanssa 20 minuuttia ennen, kuin myit ohi noudolla. Itse teit tästä haloon suuttumalla, kun annoin palautetta ihan aiheesta. Ei mua tuo näytönohjain niin kauheasti harmita, mutta pistää vituttamaan, kun toinen ei ota vastuuta, vaan yrittää selitellä tekemisiään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 394
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom