Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
02.04.2019
Viestejä
389
Sisko on Kelassa töissä, hän se on oikonut omatkin luulot noista:D

edit: lisäksi on toki mainittava sekin ettei noita prosentteja mitenkään tarkistella, joten jos laittaa Kelalle esim. 9% ennakkoprosentin joudut luultavasti maksamaan myös mätkyt.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
159
Linkki vielä tänne vaikka olenkin maksava asiakas täällä (muista asioista kuin huijauksista/varkauksista): Ulosotto

Jos ei ole töissä niin ei perintä ota mitään. Se voi muistaa noissa. Ainakaan kun olin lomautettuna niin ei silloin ulosotto vienyt mitään. Töissä taas kuten taas ollu niin ottavat kuukausina aina rajoitetusti pariin asiaan mutta ei todellakaan ota jos useampi niin kerralla kaikkiin. Jos joku ihmettelee miksi ei perinnästä tule mitään.
siinä on suojarajat riippuen siitä onko lapsia jne eli vaikka olisi töissä voi olla niin pieni palkka ettei vouti vie mitään. lisäksi vuodessa saa ainakin yhden kuukauden vapaata jolloin ei tarvitse maksaa eli voi ostaa vaikka joululahjoja, sohvia jne. yleensä kun pidättävät vaikka pari sataa palkasta niin isoimmille velkojille menee suurempia osuuksia ja pienemmille vuorotellen eri kuukausina kun ei kannata tilittää euroa tai kahta.

olen ollut ulosotossa töissä aikoinaan vastailemassa iloisille ihmisille puhelimessa ja muutenkin asiakaspalvelua tekemässä. tosin tästä on jo 15v aikaa joten moni asia on voinut muuttua
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
528
Väärin, Kelan päivärahastakin menee ennakonpidätys ja sitä kautta luultavasti myös tulee veronpalautusta joka voidaan ulosmitata.
Tosissaan veronpalautuksen ovat vieneet toki. Mutta kyseessä ei ole itse KELA tuki... suoranaisesti.

"Sosiaaliavustukset ja -tuet, kuten asumistuki ja lapsilisät eivät ole ulosmittauskelpoisia."


siinä on suojarajat riippuen siitä onko lapsia jne eli vaikka olisi töissä voi olla niin pieni palkka ettei vouti vie mitään. lisäksi vuodessa saa ainakin yhden kuukauden vapaata jolloin ei tarvitse maksaa eli voi ostaa vaikka joululahjoja, sohvia jne. yleensä kun pidättävät vaikka pari sataa palkasta niin isoimmille velkojille menee suurempia osuuksia ja pienemmille vuorotellen eri kuukausina kun ei kannata tilittää euroa tai kahta.

olen ollut ulosotossa töissä aikoinaan vastailemassa iloisille ihmisille puhelimessa ja muutenkin asiakaspalvelua tekemässä. tosin tästä on jo 15v aikaa joten moni asia on voinut muuttua
Tuohon vapaaseen kuukauteen olin juuri hakemassa sitä tässä kuussa ensimmäistä kertaa mutta vaativat jotain painavia syitä miksi näin tehdä.

"keskeyttämiseen on erityinen syy (esimerkiksi silmälasien tai kodinkoneen hankinta"


Menee nyt varmaan offtopicsi joten keskustellaan muualla tästä lisää jos joku haluaa.
Edit: Päivitetty pari asiaa linkitetystä lähteestä jonka tiedän kyllä kun kävin asioita läpi mutta näköjään jotain syytä tarvitaan. En lisää viestejä kun ei ole topikkiin suoranaisesti kuuluva asia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
159
Tosissaan veronpalautuksen ovat vieneet toki. Mutta kyseessä ei ole itse KELA tuki... suoranaisesti.




Tuohon vapaaseen kuukauteen olin juuri hakemassa sitä tässä kuussa ensimmäistä kertaa mutta vaativat jotain painavia syitä miksi näin tehdä.

tuossa ihan faktat perusteista ja muutenkin tietoa joka kaikkien kannattaisi lukea oli sitten velkoja tai velallinen tai ei
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 834
Mitäs tässä mahtaa nyt seuraavaksi tapahtua.

Ostin torista apple tv 4k:n, tyypillä legid ei prepaid puhelinnumero, sillä löytyi googlesta ihan nimi ja työpaikka, joten aattelin että olis turvallista tilata, kun ei google tarjonnut puhelinnumerolla mitään negatiivistakaan.
Rahat kun tuli pistettyä mobile paylla niin ilmoitti vaan että pistää paketin postiin, meni viikko ja ei mitään kuulu, ei vastaa tori viesteihin, vastasi yksisanaisesti ja HITAASTI tekstareihin, lopulta kun ilmoitin että menee poliisille asia jos ei rahoja tule takaisin niin ilmoittaa että "yrittää selvittää jos olisi kuitti postituksesta", ei mitään taas kuulunut sen jälkeen vaikka olen ilmoittanut että menen maanantaina tekemään rikosilmoituksen.

Tuskin on mistään elämäntapapummista kyse kun kuitenkin vanha puhelinnumero ja ilmeisesti työpaikka, kyseessä ilmeisesti siis vain täysi kusipää, mutta miten tässä nyt homma mahtaa edetä sen rikosilmoituksen jälkeen, voiko tosta niinku saada rahoja takaisin poliisin avulla vai pitääkö tässä ruveta autolla lähteen ajaan pari sataa kilometria sen työpaikalle niitä itse vaatimaan?
Millaisesta summasta mahdetaan puhua? Eihän sitä tiedä millainen elämäntilanne on, Google ei ole reaaliaikaisesti päivittyvää tietoa. Koronan takia kenkää ja ränni päälle, niin äkkiäkös sitä alkaa iso pyörä heittää.. Soitat vaikka sinne työpaikalle, "onko tämä ja tämä teillä töissä, ois vähän asiaa" ja katot muuttuuko mieli kun älyää, että tää kaverihan saattaa tulla tänne paikan päälle nostamaan äläkän, jos siis tosiaan töissä on.

siinä on suojarajat riippuen siitä onko lapsia jne eli vaikka olisi töissä voi olla niin pieni palkka ettei vouti vie mitään. lisäksi vuodessa saa ainakin yhden kuukauden vapaata jolloin ei tarvitse maksaa eli voi ostaa vaikka joululahjoja, sohvia jne. yleensä kun pidättävät vaikka pari sataa palkasta niin isoimmille velkojille menee suurempia osuuksia ja pienemmille vuorotellen eri kuukausina kun ei kannata tilittää euroa tai kahta.

olen ollut ulosotossa töissä aikoinaan vastailemassa iloisille ihmisille puhelimessa ja muutenkin asiakaspalvelua tekemässä. tosin tästä on jo 15v aikaa joten moni asia on voinut muuttua
Kyllä on tässä maassa asiat pahasti vialla. Joka penni pitäisi ulosmitata suoraan kunnes velka on kuitattu ja eikun leipäjonoon itkemään. Joululahjoja, sohvia, voi juma että alkaa päätä särkeä.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
113
Viittiskö joku mode käydä poistamassa @IleTheEagle n antaman "kostoneutraalin" palautteistani? Myönnetään että tuli hieman kiihdyttyä puhelimessa, tätä tosin siinä jo puhelimessakin pahoittelin. Ja kukapa ei kiihdy kun kaveria ajatetaan turhaan noutamaan tuotetta. Lisätiedot Myydään - Viewsonic XG2730 27" 144hz 1440p
Soitin samantien kun huomasin johdon puuttuvan, valitettavasti olin jo siinä vaiheessa myöhässä. 5€ alennusta tarjosin mutta se ei kelvannut. Ikäviä tämmöiset ja minun mokahan tämä on. Mielestäni tuo 5€ alennus olisi ollut sopiva kun uusikin piuha näkyy maksavan 5€.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Soitin samantien kun huomasin johdon puuttuvan, valitettavasti olin jo siinä vaiheessa myöhässä. 5€ alennusta tarjosin mutta se ei kelvannut. Ikäviä tämmöiset ja minun mokahan tämä on. Mielestäni tuo 5€ alennus olisi ollut sopiva kun uusikin piuha näkyy maksavan 5€.
Sitähän taas minä en voinut tietää mikä ja minkälainen johto sieltä puuttuu, joskus nuo maksaa enemmän ja joskus vähemmän. Etkä tiennyt sinäkään soittaessasi. Jotenkin ei tuo sun logiikka mulle aukea, sulla olisi ollut myös mahdollisuus antaa mulle toisesta näytöstäsi johto ja kärsiä omat hukkaamisesi ite. Nyt päädyit antamaan saman kympin mun kaverilleni bensarahaa minkä olisit voinut antaa alennusta tuotteesta suoraan? Eikö se ois ollu helpompi vaan tulla vastaan hinnassa se sama kymppi ja oltaisiin kaikki tyytyväisiä, kuten sanoinkin pariin otteeseen? No, sinänsä se ja sama, kaupat peruttu ja näin. Mutta olisit tohon neutraaliin palautteeseen voinut vähän aukaista mikä homma, nyt kun jälkikäteen mietin niin oikeushan sulla on se neutraali antaa siinä missä mulla negatiivinen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
Millaisesta summasta mahdetaan puhua? Eihän sitä tiedä millainen elämäntilanne on, Google ei ole reaaliaikaisesti päivittyvää tietoa. Koronan takia kenkää ja ränni päälle, niin äkkiäkös sitä alkaa iso pyörä heittää.. Soitat vaikka sinne työpaikalle, "onko tämä ja tämä teillä töissä, ois vähän asiaa" ja katot muuttuuko mieli kun älyää, että tää kaverihan saattaa tulla tänne paikan päälle nostamaan äläkän, jos siis tosiaan töissä on.


Kyllä on tässä maassa asiat pahasti vialla. Joka penni pitäisi ulosmitata suoraan kunnes velka on kuitattu ja eikun leipäjonoon itkemään. Joululahjoja, sohvia, voi juma että alkaa päätä särkeä.
120e.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Millaisesta summasta mahdetaan puhua? Eihän sitä tiedä millainen elämäntilanne on, Google ei ole reaaliaikaisesti päivittyvää tietoa. Koronan takia kenkää ja ränni päälle, niin äkkiäkös sitä alkaa iso pyörä heittää.. Soitat vaikka sinne työpaikalle, "onko tämä ja tämä teillä töissä, ois vähän asiaa" ja katot muuttuuko mieli kun älyää, että tää kaverihan saattaa tulla tänne paikan päälle nostamaan äläkän, jos siis tosiaan töissä on.
Jättäisin nämä soittelut yms. suoraan välistä.

Vanha ohje pätee edelleenkin @GoDi:
1) Viesti myyjälle ja annat selvän takarajan postittamiselle (seurantakoodi) tai rahat takaisin tilille.
2) Jos ei kuulu niin suora rikosilmoitus asiasta. Tästä toki ilmoitus myyjälle ekassa viestissä. Ei näitä tarvitse arpoa sen kummemmin. Poliisi sitten kyselee jos kyselee.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
113
Lisäilen siihen palautteeseen lisätietoja. Ja tosiaan ikävä että meni näin, mutta tosiaan itelläkin meni liikaa tunteisiin, mikä näin jälkikäteen ajateltuna on kyllä hävettävän lapsellista.
Myyn vain yleensäottaen kaiken käytetyn pois puoleen hintaan siitä millä olen ite ostanu sen ja yleensä se on erittäin edullinen hinta. Sen takia ”turha” tinkaaminen (joka tässä tapauksessa ei ollut turha, kun tuote ei ollutkaan kuvauksen mukainen) ketuttaa. Kiitos ja anteeksi.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Lisäilen siihen palautteeseen lisätietoja. Ja tosiaan ikävä että meni näin, mutta tosiaan itelläkin meni liikaa tunteisiin, mikä näin jälkikäteen ajateltuna on kyllä hävettävän lapsellista.
Myyn vain yleensäottaen kaiken käytetyn pois puoleen hintaan siitä millä olen ite ostanu sen ja yleensä se on erittäin edullinen hinta. Sen takia ”turha” tinkaaminen (joka tässä tapauksessa ei ollut turha, kun tuote ei ollutkaan kuvauksen mukainen) ketuttaa. Kiitos ja anteeksi.
No, tunteisiinhan se meni itelläkin kun oli vähän tilanne päällä siviilielämässäkin samalla. Mutta noita ei taida enää päästä itse muokkailemaan (tai ainakaan minä en enää päässyt puhelimella), mutta mun puolesta anteeksipyyntö riittää, homma on pihvi ja modet voi poistaa vaikka molempien palautteet (sun antaman neutraalin ja mun antaman negan) jos sulle sopii?
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
113
No, tunteisiinhan se meni itelläkin kun oli vähän tilanne päällä siviilielämässäkin samalla. Mutta noita ei taida enää päästä itse muokkailemaan (tai ainakaan minä en enää päässyt puhelimella), mutta mun puolesta anteeksipyyntö riittää, homma on pihvi ja modet voi poistaa vaikka molempien palautteet (sun antaman neutraalin ja mun antaman negan) jos sulle sopii?
Sopii. En itekään päässy enää muokkaamaan sitä palautetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 115
Kyllä se palautteen muokkaaminen voisi olla pidempään auki. Vaikka edes viikon.

Minun väärän palautteeni korjasivat moderaattorit, mutta ihan turhaan he näitä manuaalisesti korjaavat.

edit: poistin tekstiä, kun nähtävästi moderaattorit korjaavat mieluummin käsin, kuin pidentävät "aukioloja".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
271
Minulla on nyt kuulustelu menossa epäonnistuneen oston takia ja haluaisin jakaa poliisille linkin yhteydenottolomakkeeseen Io-Techissä (yhteydenotto Io-Techiin). En löydä sitä enää vaikka käytin sitä itse. Onkohan se poistettu vai voisiko joku antaa linkin?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Minulla on nyt kuulustelu menossa epäonnistuneen oston takia ja haluaisin jakaa poliisille linkin yhteydenottolomakkeeseen Io-Techissä (yhteydenotto Io-Techiin). En löydä sitä enää vaikka käytin sitä itse. Onkohan se poistettu vai voisiko joku antaa linkin?
Ehkä olet käyttänyt tätä lomaketta mikä löytyy täältä Ehdot ja säännöt raportointi kohdasta löytyy linkki, mutta en tiedä toimiiko se ei rekisteröityneille.
 
Liittynyt
06.05.2020
Viestejä
121
Torilla pyörii henkilö nimikirjaimilla M.N Lappeenrannasta. Hän voi ottaa yhteyttä osto ilmoituksiin. Näin minulla kävi. Lupasi myydä viallisen Honorin. Onneksi sovittiin että maksan puolet ensin ja toisen puolikkaan kun paketti saapuu. Onneksi opetus ei tullut liian kalliiksi (20€). Mutta väärin tuo on silti. Luuria ei koskaan näkynyt. Olkaahan hyvät ihmiset tarkkoja näiden kanssa. Toivottavasti välitin tämän tiedon oikeaan paikkaan.
P. S. Älkää tuomitko, olen tuore jäsen ja tämä on vasta toinen viestini.

Edit: Halusin ottaa asian esille täällä, jos sama kelmi liikkuu useammalla kauppapaikalla.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 929
Kummallista touhua lähteä kusettamaan kahden kympin takia. Mahtaa olla rahat tiukassa :oops:
 
Liittynyt
06.05.2020
Viestejä
121
Joo no siinä meni kakskymppiä varmasti sitä tarvitsevalle. Kaikenlaista epätoivoista roskasakkia liikkeellä.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Kummallista touhua lähteä kusettamaan kahden kympin takia. Mahtaa olla rahat tiukassa :oops:
Varmaan rahat vähissä ja kenties ajattelee, että kynnys rikosilmoitukseen ym. ei ole niin matala kuin vaikka 400€ näytönohjainkusetuksessa.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 929
Saahan sillä muutaman bissen janoon
Salkku olutta vaihdettuna rikosilmoitukseen ja mahdolliseen tuomioon. No kaikkea sitä :thumbsup:

Mutta joo ihmeessä rikosilmoitusta vetämään jos tuosta on mennyt se parisen viikkoa eikä kaverista kuulu eikä tuotetta näy. Vaikka summa olisikin pieni. Saattanut kuitenkin kusettaa useampaakin ja osa ei tuota ilmoitusta tosiaan tee.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
201
Rehellisesti sanottuna tunnen olona aika typeräksi, kun sain häneltä pyytämäni kuvat tuotteesta. Kun tarkastelin kuvia jälkikäteen tarkemmin, niin huomasin puhelimen näytössä hänen hakusanahistorian ja siellähän luki "neuloja lappeenranta" :rofl:
Eiköhän tommoset pikku summat mene aina riippuvuuksien hoitoon epäilisin:hmm:
 

Vector

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.04.2020
Viestejä
16
Ylitöiksi meni kuulemma eilen, ei ehtinyt saada pakettia postiin. Tässä odotellaan tilannetta. Päivitän tänne ketjuun, kuinka lopulta kävi. On tehnyt yhden ostoksen ainakin palautteen perusteella, joten ehkä sieltä kautta saisi yhteystiedot tarvittaessa.
Edelleekään ei ole pakettia näkynyt / seurantakoodia. Ylitöitä, paketin etsintää yms. Kyllä tämä alkaa vaikuttaa kusetukselta. Varokaa käyttäjää @KTPH tästedes. Huomenna käyn kirjaamassa rikosilmoituksen, mikäli edes seurantakoodia ei ilmaannu tietooni.

Kaikille muille:

Mikäli tuloja on, niin ulosotonhan kautta omat saa korkoineen, toki siinä kestää, mutta yhden tämmöisen tapauksen jo läpikäyneenä homma kyllä toimi. Pari kertaa piti uusia UO (helppoa, muutama klikkaus vain oikeus.fi -sivulla ja syystä, ettei ulosotto vain vanhene) ja kaveri erehtyi menemään töihin / saamaan rahaa jostain ja itseni kannalta mukavasti kävi.

Ei puhuttu kuin 300 € summasta, mutta korot (ymmärtääkseni kaikissa noissa rikoksissa korvaussumma on maksettu summa + maksupäivästä lähtien rullaavan koron summa) nostivat koko maksettavan summan 564 € kokoiseksi. Voitte arvata, että hymyilytti kun tieto tuli. Ei rahasumman takia, vaan sen takia, että vetelä paska joutui vastuuseen teoistaan. :)

Päivitän tilannetta tänne vielä tämän viikon ajan.
 

KTPH

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.04.2020
Viestejä
12
Edelleekään ei ole pakettia näkynyt / seurantakoodia. Ylitöitä, paketin etsintää yms. Kyllä tämä alkaa vaikuttaa kusetukselta. Varokaa käyttäjää @KTPH tästedes. Huomenna käyn kirjaamassa rikosilmoituksen, mikäli edes seurantakoodia ei ilmaannu tietooni.

Päivitän tilannetta tänne vielä tämän viikon ajan.
Ylityöt on arkea ja monta kertaa kotona vasta reilusti klo 21 jälkeen ja kaikki menee kiinni täällä klo 21 paitsi r-kioski mutta sinne ei voi jättää postin paketteja. Ei ole ollut mitään paketin etsintää.
On sitä itse toiminut vähän tyhmästi, olisi voinut jättää paketin jonkun muun läheisen postitettavaksi.
Ja näin teenkin eli ostan paketille toimituksen netissä ja laitan jonkun muun viemään sen postiin.

On toinenkin paketti joka pitää postiin viedä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 706
Voihan niitä ylitöitä välistä olla mutta jos esim. viikon toinen kertoo kirkkain silmin että "ihan yllättäen" joka päivä pomo käskee ylitöihin joten joutuu olemaan noin 07-22 tjsp töissä koko viikon eikä loppua näy (ensiviikollakaan ei ehkä ehdi pakettia toimittaa ja myös viikonloppuisin on ylitöissä joten silloinkaan ei pakettia voi viedä) hieman alkaisi epäily herätä. Kyseessä on joko työpaikka missä ei noudateta mitään työehtoja ja joka menee konkurssiin aika nopeasti kun tuollaisesta "viikossa 7 päivää ja päivässä 15 tuntia" työviikkoja tehdään useita viikkoja putkeen (eli päälle 400 tuntia kuukaudessa ilman lomia. Toki alakanttiin laskien vaikka 10€/tunti tuosta saisi silti 4000€/kk palkkaa ja ylityö, viikonloppu, sunnuntai jne. lisät päälle mutta siltikin).
 

KTPH

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.04.2020
Viestejä
12
Voihan niitä ylitöitä välistä olla mutta jos esim. viikon toinen kertoo kirkkain silmin että "ihan yllättäen" joka päivä pomo käskee ylitöihin joten joutuu olemaan noin 07-22 tjsp töissä koko viikon eikä loppua näy (ensiviikollakaan ei ehkä ehdi pakettia toimittaa ja myös viikonloppuisin on ylitöissä joten silloinkaan ei pakettia voi viedä) hieman alkaisi epäily herätä. Kyseessä on joko työpaikka missä ei noudateta mitään työehtoja ja joka menee konkurssiin aika nopeasti kun tuollaisesta "viikossa 7 päivää ja päivässä 15 tuntia" työviikkoja tehdään useita viikkoja putkeen (eli päälle 400 tuntia kuukaudessa ilman lomia).
Kyseessä siis ihan oma firma, töitä ihan pirusti ja ainoat työntekijät ovat minä ja veli. Muutamaa päivää vuodessa lukuunottamatta lomat voi pitää sitten eläkkeellä.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 129
Kyseessä siis ihan oma firma, töitä ihan pirusti ja ainoat työntekijät ovat minä ja veli. Muutamaa päivää vuodessa lukuunottamatta lomat voi pitää sitten eläkkeellä.
Jos on oma firma niin kyllä sen verran pystyy pitämään vapaata että yhden paketin vie postiin sen aukioloaikana. Ja paketointi vapaalla. Jos postitus on näin vaikeaa, niin kannattaa miettiä suostuuko postittamaan ja jos on niin kiire että ei ehdi edes viemään pakettia postiin on silloin varmaan myös niin kiire ettei noutokaan onnistu ja tällöin kannattaa miettiä miksi edes myy, jos ei ehdi hoitaa myyjän velvollisuuksia.
Tässä haisee palaneen käry pahasti.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Kyseessä siis ihan oma firma, töitä ihan pirusti ja ainoat työntekijät ovat minä ja veli. Muutamaa päivää vuodessa lukuunottamatta lomat voi pitää sitten eläkkeellä.
Paketti mukaan töihin ja vaikka ruokatunnilla (ruokapaussilla/kahvitauvolla miksikä niitä taukoja itsekukin kutsuu), pyörähtää lähipostissa nakkaamassa paketin postiin? Tai sitten aloittaa työt sen verran aikaisin / myöhemmin, että tuon homman saa vietyä maaliin kunnialla ilman, että tarvii täällä selitellä yrittäjyyden varjolla näitä caseja...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Aikaa näköjään on perjantaina ollut uuden myynti-ilmoituksen rustaamiseen keskellä päivää, muttei vanhojen velvoitteiden hoitoon. Mikä homma?
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
779

Linkissä KTPH jäbän tori.fi ilmoitukset. Ainakin tuotakautta saa puhelinnumeron jos jollain asiaa.
 

donpeksi

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
777
Linkin myynnit yjteystietoineen poistuivat yllättäen.

Liekö jo moneen kertaan myydyt.
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 017
Tämmösessä tilaanteessa kannattaa kertoa että teet rikosilmoituksen jos et saa seurantakoodia esim. Ennen perjantaita klo 17...
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 846
Tämän takia tuli otettua screeshotit. Ylläpito voi poistaa jos näkee tarpeelliseksi.
Kannattaa editoida puh.nro pois tuosta kuvasta, kun näitä ei täällä saa levitellä. Tästä on ylläpito aiemminkin täällä maininnut.
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
214
Nonii, taitaa olla muakin nyt huijattu puijattu Tori.fi;n puolella (saattaapi olla jopa ensimmäinen kerta) Maksun jälkeen ei mitään ja lähetystunnusta kun kysyy nii alkaa pieni haistattelu.

Mitäs, oisko täällä jotai helppoa linkkiä tuohon rikosilmotukseen? Vaikka eipä tuosta tyypistä ole oiken mitään konkreettista tietoa kuin tilinumero :hmm: Ja juu jotain 20-30€ paikkeilla hävikki, mutta mälsältähän se tuntu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Nonii, taitaa olla muakin nyt huijattu puijattu Tori.fi;n puolella (saattaapi olla jopa ensimmäinen kerta) Maksun jälkeen ei mitään ja lähetystunnusta kun kysyy nii alkaa pieni haistattelu.

Mitäs, oisko täällä jotai helppoa linkkiä tuohon rikosilmotukseen? Vaikka eipä tuosta tyypistä ole oiken mitään konkreettista tietoa kuin tilinumero :hmm: Ja juu jotain 20-30€ paikkeilla hävikki, mutta mälsältähän se tuntu.
LMGTFY

Ei siihen mitään muuta tietoa tarvita. Poliisi saa kaiken tarvittavan sen tilinumeron avulla kaivettua kyllä.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Nonii, taitaa olla muakin nyt huijattu puijattu Tori.fi;n puolella (saattaapi olla jopa ensimmäinen kerta) Maksun jälkeen ei mitään ja lähetystunnusta kun kysyy nii alkaa pieni haistattelu.

Mitäs, oisko täällä jotai helppoa linkkiä tuohon rikosilmotukseen? Vaikka eipä tuosta tyypistä ole oiken mitään konkreettista tietoa kuin tilinumero :hmm: Ja juu jotain 20-30€ paikkeilla hävikki, mutta mälsältähän se tuntu.
Eikun vaan. Vaikka olisi 1€ kiinni niin silti antaa mennä.
 

dome

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
587
Ylityöt on arkea ja monta kertaa kotona vasta reilusti klo 21 jälkeen ja kaikki menee kiinni täällä klo 21 paitsi r-kioski mutta sinne ei voi jättää postin paketteja. Ei ole ollut mitään paketin etsintää.
On sitä itse toiminut vähän tyhmästi, olisi voinut jättää paketin jonkun muun läheisen postitettavaksi.
Ja näin teenkin eli ostan paketille toimituksen netissä ja laitan jonkun muun viemään sen postiin.

On toinenkin paketti joka pitää postiin viedä.
Jos työtilanne on se, että päivät on 8-21 eikä yhtään sellaista taukoa välissä, että ehtisi postiin piipahtaa niin miksi kirjoitella myynti-ilmoituksia? Myy sitten kun on aikaa kaupat hoitaa asiallisessa ajassa.

Saa nyt nähdä kuinka tämäkin tapaus lopulta päättyy, mutta tähän asti selitykset on melko klassisia ja täsmää valitettavan moneen kusetukseen, tai ”pikavippailuun”. Luottoa toki nostaa myös ilmoitusten katoaminen toisaalta, kun ne täällä ehditään mainita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.05.2020
Viestejä
121
Jos työtilanne on se, että päivät on 8-21 eikä yhtään sellaista taukoa välissä, että ehtisi postiin piipahtaa niin miksi kirjoitella myynti-ilmoituksia? Myy sitten kun on aikaa kaupat hoitaa asiallisessa ajassa.

Saa nyt nähdä kuinka tämäkin tapaus lopulta päättyy, mutta tähän asti selitykset on melko klassisia ja täsmää valitettavan moneen kusetukseen, tai ”pikavippailuun”. Luottoa toki nostaa myös ilmoitusten katoaminen toisaalta, kun ne täällä ehditään mainita.
Ja jos myyjällä on tosiaan aikeita myydä mainostamaansa tuotetta ja lähetys on jo viivästynyt usealla viikolla kannattaisi työkiireiden ohessa tilata nouto vaikka "työpaikalta". Lisää hintaa tottakai tuohon tulee, mutta parempi myyjän ottaa muutama kymppi tappiota jos kiireiden/saamattomuuden takia lähetys on viivästynyt.
 

Vector

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.04.2020
Viestejä
16
Päivitystä caseen:

Myyjä ostanut pakettikuljetuksen. Omaposti kilahti eilen aamupäivästä (tämä on muuten kätevä palvelu, näkee onko myyjä tehnyt mitään paketin eteen jos niin väittää, muttei tarjoa seurantakoodia. Helposti-koodi luotu mutta paketti ei ole saapunut Postille.. Outoa ostaa paketti, muttei kuljettaa sitä postiin. Odotellaan, ehkä tämä vielä tästä korjaantuu.

Kiitokset kaikille viesteistä, hyvä henki täällä ja on sanomattakin selvää, etten osta torista enää ikinä mitään vaan ainoastaan täältä ja vain niiltä, joilla n. 5 palautetta minimissään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Päivitystä caseen:

Myyjä ostanut pakettikuljetuksen. Omaposti kilahti eilen aamupäivästä (tämä on muuten kätevä palvelu, näkee onko myyjä tehnyt mitään paketin eteen jos niin väittää, muttei tarjoa seurantakoodia. Helposti-koodi luotu mutta paketti ei ole saapunut Postille.. Outoa ostaa paketti, muttei kuljettaa sitä postiin. Odotellaan, ehkä tämä vielä tästä korjaantuu.

Kiitokset kaikille viesteistä, hyvä henki täällä ja on sanomattakin selvää, etten osta torista enää ikinä mitään vaan ainoastaan täältä ja vain niiltä, joilla n. 5 palautetta minimissään.
Ne helposti koodilla lähetettävät paketit kirjautuu todella isolla viiveellä. Jos joku on Postilla duunissa niin voi tarkentaa, mutta itselleni vaikuttanut siltä että ensimmäinen kirjaus on:
a) asiamiespostiin (esim. R-kioskit) jätettäessä vasta kun paketti etenee Postin lajittelukeskukseen (eli usein vasta seuraavana päivänä paketin jättämisestä)
b) Postiin jätettäessä kun Postin asiakaspalvelija ehtii sen sieltä hihnalta skannailla

Eli sinällään se viesti "ei ole saapunut Postille" tarkoittaa sitä kirjaimellisesti. Asiamiespostissa se paketti ei vielä ole Postin hallussa.

Tätä samaa joutunut useampaan otteeseen ostajille itsekin vääntämään, kun tapoihin kuuluu laittaa se seurantakoodi heti eikä jäädä odottelemaan että paketti kirjautuu järjestelmään.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
766
ainoastaan täältä ja vain niiltä, joilla n. 5 palautetta minimissään.
Tosin palaute on vapaaehtoinen eikä läheskään kaikki ostajat niitä anna, paljon on hyviä myyjiä täällä millä ei välttämättä ole yhtään palautetta. Kannattaa ennemmin kiinnittää huomiota itse käyttäjään, viestien määrään, niiden sisältöön ja milloin käyttäjä on tilinsä tänne luonut. Toki palautetieto on hyödyllinen, jos siellä niitä on.
 

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 057
Ne helposti koodilla lähetettävät paketit kirjautuu todella isolla viiveellä. Jos joku on Postilla duunissa niin voi tarkentaa, mutta itselleni vaikuttanut siltä että ensimmäinen kirjaus on:
a) asiamiespostiin (esim. R-kioskit) jätettäessä vasta kun paketti etenee Postin lajittelukeskukseen (eli usein vasta seuraavana päivänä paketin jättämisestä)
b) Postiin jätettäessä kun Postin asiakaspalvelija ehtii sen sieltä hihnalta skannailla

Eli sinällään se viesti "ei ole saapunut Postille" tarkoittaa sitä kirjaimellisesti. Asiamiespostissa se paketti ei vielä ole Postin hallussa.

Tätä samaa joutunut useampaan otteeseen ostajille itsekin vääntämään, kun tapoihin kuuluu laittaa se seurantakoodi heti eikä jäädä odottelemaan että paketti kirjautuu järjestelmään.
komppaan tätä, välillä vaikuttanut että päivittyy vasta kun heittää laatikon automaagiin ja sitä ennen lähetystunnus näyttää 404
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 346
Viestejä
4 198 713
Jäsenet
70 892
Uusin jäsen
hysteri

Hinta.fi

Ylös Bottom