Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
4 532
Liittynyt
15.05.2017
Viestejä
95
Torissa numero niin yrittää olla yhteydessä myyjään.
Jos siellä tapahtunut vaan joku klikki minkä takia toimitus nyt myöhästyisi.
Tuskin on klikki. Ensimmäinen selitys inhimillisestä unohduksesta oli ihan fine, ja ymmärrän että ihmisille voi sattua asioita xyz jonka vuoksi lähetys ei onnistu. Myyjä kuitenkin sanoi (valehteli?) vieneensä paketin postiin ja vakuutteli että seuraavaksi päiväksi pitäisi tulla. Mitään seurantakoodia ei luonnollisestikkaan paketille saanut, eikä pakettia koskaan näkynyt muutenkaan. Ei vastaa viesteihin täällä eikä puh. numerosta.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
4 532
Tuskin on klikki. Ensimmäinen selitys inhimillisestä unohduksesta oli ihan fine, ja ymmärrän että ihmisille voi sattua asioita xyz jonka vuoksi lähetys ei onnistu. Myyjä kuitenkin sanoi (valehteli?) vieneensä paketin postiin ja vakuutteli että seuraavaksi päiväksi pitäisi tulla. Mitään seurantakoodia ei luonnollisestikkaan paketille saanut, eikä pakettia koskaan näkynyt muutenkaan. Ei vastaa viesteihin täällä eikä puh. numerosta.
Työkaveri kysy torin kautta näistä.

Laitto kuvan laatikollisesta tuulettimia ja kysy milloin tulisi Turusta noutaan, antoi myös puh.numeronsa että voi sopia aikaa(myös osoite tuli)

Eiköhän kannattaisi olla yhteydessä myydään tai edes yrittää olla, sillä tavaraa selvästi löytyy noudettavaksi.
 
Liittynyt
15.05.2017
Viestejä
95
Työkaveri kysy torin kautta näistä.

Laitto kuvan laatikollisesta tuulettimia ja kysy milloin tulisi Turusta noutaan, antoi myös puh.numeronsa että voi sopia aikaa(myös osoite tuli)

Eiköhän kannattaisi olla yhteydessä myydään tai edes yrittää olla, sillä tavaraa selvästi löytyy noudettavaksi.
Miksi epäilet ettenkö olisi yrittänyt olla häneen yhteydessä? Kyllä minullakin hänen puhelinnumeronsa on kun mobilepaylla maksoin. Äsken soitin hänelle. Vastasi kohteliaasti omalla nimellään, ja kun esittelin itseni ja asiani jolla soitan, niin sitten kuuluikin toisesta päästä enää pari kertaa "Haloo... haloo..." niinkuin ei olisi kuullutkaan, jonka jälkeen luuri korvaan eikä enää vastaa puhelimeenkaan.

Varsin erikoista kaupankäyntiä tämmöinen.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
4 532
Miksi epäilet ettenkö olisi yrittänyt olla häneen yhteydessä? Kyllä minullakin hänen puhelinnumeronsa on kun mobilepaylla maksoin. Äsken soitin hänelle. Vastasi kohteliaasti omalla nimellään, ja kun esittelin itseni ja asiani jolla soitan, niin sitten kuuluikin toisesta päästä enää pari kertaa "Haloo... haloo..." niinkuin ei olisi kuullutkaan, jonka jälkeen luuri korvaan eikä enää vastaa puhelimeenkaan.

Varsin erikoista kaupankäyntiä tämmöinen.
Ilmeisesti sitten on jotain hämärää menossa kun käyttäytyy näin, oliko kyseessä millainen summa?

Voisit mainita hänelle että ellei palauta rahoja niin teet rikosilmoituksen.
 
Liittynyt
30.04.2018
Viestejä
98
Pahoittelut Heepo:lle, Tonichka:lle ja PAMPPU:lle, kun menivät kaupat aikataulujen puitteissa metsään. Minun virheeni. Ikävän tapahtuman vuoksi meni viikon verran arjen velvollisuudet ohi, mutta tuotteet nyt toimitettu ja 2/3 teistä ne noutaneetkin. Pahoittelut vielä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
91
Pahoittelut Heepo:lle, Tonichka:lle ja PAMPPU:lle, kun menivät kaupat aikataulujen puitteissa metsään. Minun virheeni. Ikävän tapahtuman vuoksi meni viikon verran arjen velvollisuudet ohi, mutta tuotteet nyt toimitettu ja 2/3 teistä ne noutaneetkin. Pahoittelut vielä.
Tässä kävi lopulta ihan hyvin, vaikka kieltämättä alkoi jossain kohdin näyttämään toiminta hieman epäilyttävältä.

Jos myyjä kuitenkin ihan rehellisellä asialla liikkeellä niin jatkossa rohkeasti viestiä jollakin tavalla siitä, että postitus/toimitus yms. venähtää. Eiköhän kaikki kuitenkin ymmärrä, että välillä saattaa tulla muutoksia joiden johdosta kaupanteko väliaikaisesti estyy. Se on ihan normaalia mielestäni. Tässä keississä kävi nyt kuitenkin niin, että yhteydenpito loppui kokonaan maksun jälkeen, eikä pakettia näkynyt vaikka sen piti olla jo postitettuna (ei ollut sitten kuitenkaan vaan vasta eilen). Epäilyksiä herätti vielä se, että muitakin saman kohtalon kokeneita tuntui olevan.

Nyt kun tuotteeni olen saanut niin ne vaikuttavat olevan juurikin sellaisia, mitä myyjä kertoi myyvänsä (Noctua NF-A4x20 FLX ropellit) enkä näe mitään syytä etteikö joku muukin niitä tarvitseva voisi ostaa, kunhan nyt tämän tapauksen taustat lukee. Tässä ei ole kuitenkaan tarvetta rehellisiä kauppiaita mollata tai lynkata. Laitetaan tämä keissi nyt vain myyjän kömmähdyksen piikkiin ja jatketaan elämää.
 
Liittynyt
25.01.2018
Viestejä
122
Muistikaupat käyttäjän @Turdanen kanssa tökkii pahemman kerran.

Kapulat maksettu jo 20.8.2019.
Myyjään saa huonosti yhteyttä, yyveisiin vastaili aikaisemmin harvakseltaan. Ostohetkellä hänellä oli yksi positiivinen palaute mikä antoi yhtään luottoa ennakkomaksuun.

Kyseessä tämä kauppa,
Myyty - Kingston 16GB (2x8GB) HyperX RGB Predator, DDR4 3200 MHz

Kauppahinta 82€ sis. postit.

Myyjällä myös näyttis kaupan,
Myydään - MSI RTX 2060 SUPER VENTUS OC 8GB

Varokaa toistaiseksi ennenkuin kaupat selviää jos selviää. Laitoin viestiä, että ensi viikon ti (10.9) rikosilmoitus kun alkuperäisestä kaupasta tasan kolme (3) viikkoa. Löytyy nimi ja tilinumero. Puhelinnumeroon ei ainakaan juuri nyt saa yhteyttä. Maksoin suoralla tilisiirrolla. Laitan ylläpidolle myös viestiä asiasta.


Edit. rikosilmoitus tehty.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.05.2017
Viestejä
95
Tässä kävi lopulta ihan hyvin, vaikka kieltämättä alkoi jossain kohdin näyttämään toiminta hieman epäilyttävältä.

Jos myyjä kuitenkin ihan rehellisellä asialla liikkeellä niin jatkossa rohkeasti viestiä jollakin tavalla siitä, että postitus/toimitus yms. venähtää. Eiköhän kaikki kuitenkin ymmärrä, että välillä saattaa tulla muutoksia joiden johdosta kaupanteko väliaikaisesti estyy. Se on ihan normaalia mielestäni. Tässä keississä kävi nyt kuitenkin niin, että yhteydenpito loppui kokonaan maksun jälkeen, eikä pakettia näkynyt vaikka sen piti olla jo postitettuna (ei ollut sitten kuitenkaan vaan vasta eilen). Epäilyksiä herätti vielä se, että muitakin saman kohtalon kokeneita tuntui olevan.

Nyt kun tuotteeni olen saanut niin ne vaikuttavat olevan juurikin sellaisia, mitä myyjä kertoi myyvänsä (Noctua NF-A4x20 FLX ropellit) enkä näe mitään syytä etteikö joku muukin niitä tarvitseva voisi ostaa, kunhan nyt tämän tapauksen taustat lukee. Tässä ei ole kuitenkaan tarvetta rehellisiä kauppiaita mollata tai lynkata. Laitetaan tämä keissi nyt vain myyjän kömmähdyksen piikkiin ja jatketaan elämää.
Täsmälleen saman "kohtalon" kokeneena, empä voisi enempää olla samaa mieltä aiheesta. Rohkeasti ja rehellisesti vaan ilmoa tuleen jos paketin lähetys viivästyy, eikä mitään "lähetetty on" viestejä vaikkei selkeästi ollutkaan. Toivottavasti myyjän arviointikyky ei petä näin pahasti tulevissa kaupoissaan, sillä tuollaisesta toiminnasta heilahtaa herkästi huijarin leima otsaan vaikka myyjän tarkoituksena tässä tapauksessa ei selvästikkään ollut tarkoitus kusettaa kun tavara lopulta saapui perille ja oli juuri sitä mitä pitikin.

Pyydän ylläpitoa poistamaan tuon leimaavaan sävyyn @mofos :lle jättämäni negatiivisen palautteen, jotta voin korjata sen neutraalimpaan sävyyn.

Jaxuhalit kaikille osapuolille, jatkamme elämää!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 801
Muistikaupat käyttäjän @Turdanen kanssa tökkii pahemman kerran.

Kapulat maksettu jo 20.8.2019.
Myyjään saa huonosti yhteyttä, yyveisiin vastaili aikaisemmin harvakseltaan. Ostohetkellä hänellä oli yksi positiivinen palaute mikä antoi yhtään luottoa ennakkomaksuun.

Kyseessä tämä kauppa,
Myyty - Kingston 16GB (2x8GB) HyperX RGB Predator, DDR4 3200 MHz

Kauppahinta 82€ sis. postit.

Myyjällä myös näyttis kaupan,
Myydään - MSI RTX 2060 SUPER VENTUS OC 8GB

Varokaa toistaiseksi ennenkuin kaupat selviää jos selviää. Laitoin viestiä, että ensi viikon ti (10.9) rikosilmoitus kun alkuperäisestä kaupasta tasan kaksi (2) viikkoa. Löytyy nimi ja tilinumero. Puhelinnumeroon ei ainakaan juuri nyt saa yhteyttä. Maksoin suoralla tilisiirrolla. Laitan ylläpidolle myös viestiä asiasta.
Kyseisen henkilön @Turdanen kanssa tehty kaupat pelistä (rdr2) melkein kuukausi sitten. Hukkui mystisesti matkan varrelle (tuskinpa edes lähetetty) ja luvannut maksaa takaisin vaan eipä ole kuulunut. Kerran vastannut sen jälkeen "oho unohtui".

99% varmuudella täysi kusettaja. Tälle hermannille voisi antaa jo banaania jossain vaiheessa jossei selityksiä ala ilmaantua. @Sampsa @Juha Kokkonen
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
1 742
https://bbs.io-tech.fi/trader/ratingseller?user_id=20159
Tälle (Jeevus64) käyttäjälle vois myös bannia varmaan pistää, kun näyttää palautteiden perustella että tuo kusettaminen vain jatkuu. :facepalm:
Matkapuhelinfoorumeilla ilmeisesti sama käyttäjä ollut jo jonkin aikaa bannattu ja tuplatunnuksin oli liikkeellä, ja samaan postaukseen lisätty muutama muu tunnus mukaan?
https://www.matkapuhelinfoorumi.fi/threads/bannaustiedotteet.47711/post-1059364375

Puhelintorilla kaupustelevat tuplatunnukset jeevus64 ja Brundi saivat ikuisen bannin.

Ja samaan bannikasaan liittyi teezi.

Ja 6hoo bannattu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
764
Taitaa tori.fi:ssä olla huijarina tälläinen nimimerkki kuin Jere. Omisti aikaisemmin yrityksen mustasaarella, mutta mennyt konkurssiin. (ei liian henkilökohtaista tietoa? tiedossa kyllä on nimet yms)

Lähetti minulle kuitin ja kuvan näytönohjaimesta, ja vaikutti oikein mukavalle ja rehelliseltä tyypiltä. Sovittiin että maksan 1/3 osan summasta etukäteen, ja loput sitten postiennakolla. Hän sanoi laittavansa vakuutettuna lähetyksenä eilen, ja laittaa lähetystunnuksen viestinä sitten.

Nyt sen jälkeen ei olekaan vastannut tori.fi:ssä viesteihin, ei vastaa puhelimeen yms.. Joten rupesin selventämään asiaa, ja kun proshop:ista oli tilattu tuote, niin kuitti oli myös sieltä. Kysyin heiltä kuitin tietoja.. Ja tälläinen vastaus sieltä tuli:

"Kiitos viestistäsi.


Vahvistan vielä tätä kautta, että kyseessä ei ole meidän kuittimme ja tuo on vielä todella huonosti tehty. Virheitä täynnä.


Kaiken voi väärentää nykyisin suhteellisen helposti (ja vielä hyvin) ja siksi kannattaa aina ottaa yhteyttä alkuperäiseen myyntipaikkaan ja tarkistuttaa tiedot. Näin ei tule huijatuksi."


Eli nyt varmaan rikosilmoitusta tekemään tuosta, kun on maksanut jo sen 1/3 osan? Jollei rupea yhteyttä ottamaan...
Noniin, nyt on poliisilla käyty paikan päällä vihdoin (eihän mennykää kuin pari kuukautta), ottivat todisteet talteen ja kirjoittivat ylös. Lähtee käräjille tämä asia etenemään.. Toivotaan että suostuu toinenkin kaveri tuohon kirjalliseen menettelyyn, ettei täydy lähteä ajamaan melkein 1000km käräjien takia. Ja sanoipi tämä poliisisetä, että jollei rahoja tuolta henkilöltä saa, niin valtionkonttori kuulemma maksaa sitten :tup: Katsotaan kuinka kauan mahtaa mennä ennenkuin taas asia etenee..
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
4 532
Noniin, nyt on poliisilla käyty paikan päällä vihdoin (eihän mennykää kuin pari kuukautta), ottivat todisteet talteen ja kirjoittivat ylös. Lähtee käräjille tämä asia etenemään.. Toivotaan että suostuu toinenkin kaveri tuohon kirjalliseen menettelyyn, ettei täydy lähteä ajamaan melkein 1000km käräjien takia. Ja sanoipi tämä poliisisetä, että jollei rahoja tuolta henkilöltä saa, niin valtionkonttori kuulemma maksaa sitten :tup: Katsotaan kuinka kauan mahtaa mennä ennenkuin taas asia etenee..
Kannattaa ajaa toi 1000km niin saat hyvät korvaukset valtiolta.
Työpäivästä max. 80e
päiväraha 19e tai 42e
KM korvauksia saa jos auton käyttö on pakollista eli tulisi halvemmaksi kulkea matka omalla autolla tai kerkeää paikanpäälle/ei tarvitse yöpyä välissä toisinkuin linja-autoa käyttäessä.
Vähimmäis korvaus on linja-auto lippujen hinta mutta korvaavat yleensä KM määräisinä kun on riittävä selvitys oman auton käytöstä. (Saa myös lainata työpaikan diiseliä tai kaverilta, tätä ei erikseen kysellä mistä auto peräisin tai onko edes tullut autolla)

200-500€ olen saanut korvauksia matkan pituudesta riippuen ja nämäkin muutaman kympin kusetuksista.

Valtio ei ole ainakaan omissa tapauksissa maksellut kusetettuja summia takaisin, pitää olla ilmeisesti hyvät syyt ennenkuin lähtevät korvaamaan.
 

Juha Uotila

Mobiilimiäs vol.2
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 936
jollei rahoja tuolta henkilöltä saa, niin valtionkonttori kuulemma maksaa sitten
Ei varmasti korvaa ellei satu olemaan tilanne että kaveri olisi päässyt "vankilasta lomille" ja rötöstellyt lomien aikana. Mitään perushuijausjuttuihin tulee bumerangina takaisin korvauspyynnöt.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
563
Ei varmasti korvaa ellei satu olemaan tilanne että kaveri olisi päässyt "vankilasta lomille" ja rötöstellyt lomien aikana. Mitään perushuijausjuttuihin tulee bumerangina takaisin korvauspyynnöt.
Jep näin on. Valtionkonttori korvaa käytännössä taloudellisia ja aineellisia vahinkoja vain jos tekijä on sijoitettuna laitokseen. Soveltuu siis jos kyseessä on potilas, vanki, kiinniotettu tms. Henkeen ja terveyteen kohdistuvissa rikoksissa korvauksia voi sitten tuota kautta saadakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
4 532
Saiskohan jotain tietoa keissistä jossa @BryciFani olis ollu myymässä näyttistä jonka kuva oli redditistä?
Ainakin on 5 positiivista palautetta niin luulisi että olisi negatiivinen joukossa jos olisi mennyt puihin.

Täytyy kyllä myöntää että itekki sorrun väliin netistä pikaisen kuvan nappaamaan samanlaisesta kun ei kaikkia jaksa lähtee kuvaamaan,varsinkin kun usein ovat koneiden sisällä ja vaatii äheltämistä että saa näkösälle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 627
Ainakin on 5 positiivista palautetta niin luulisi että olisi negatiivinen joukossa jos olisi mennyt puihin.

Täytyy kyllä myöntää että itekki sorrun väliin netistä pikaisen kuvan nappaamaan samanlaisesta kun ei kaikkia jaksa lähtee kuvaamaan,varsinkin kun usein ovat koneiden sisällä ja vaatii äheltämistä että saa näkösälle.
Jep. :) 6700K prosessorinkin myin täällä niin kysykää siltä ostajalta että oliko ongelmia.

Ja se Reddit kuvan siis olin kauan sitten Discordiin postannut vitsinä...ei liittynyt mitenkään mihinkään myymiseen. Mutta nämä vihaajat tykkäävät levittää väärää tietoa ja puhua paskaa minusta.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
298
Kyllähän se ihan hyvän tavan mukaista olis ottaa ne kuvat ihan omista tuotteista ja kirsikkana kakun päälle se timestamp mutta jos se myytävä juttu on nyt edelleen ihan käytössä niin se on ihan hyväksyytävä syy käyttää nettikuvaa kunhan asia selviää ilmoituksesta.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
648
tässä en syytä ketään muuta kuin postintoimintaa. en tiedä kuuluuko tänne mutta haluan varoittaa asiasta. yp poistaa jos asiaton juttu.

suosittelen kun viette paketin automaattiin ottakaa videokuva siitä tapahtumasta kun laitatte paketin lokeroon ja suljette luukun, kävi nimittäin niin että pakettini katosi sen jälkeen kun kuriiri käynyt tyhjentämässä lokeron, posti selvitti asiaa ja kun sitä ei löydy syyksi tuli että kuriiri kertoi lokeron olevan tyhjä, epäselväksi jäi asia jota posti ei kerro miksei kuriiri tehnyt tyhjästä lokerosta informaatiota heti ja posti ilmoittanut lähettäjälle/vastaanottajalle että näin on käynyt. lähes kaksikuukautta kesti postin selvitellä tuota katoamista ja keksivät syyksi kun lokero oli tyhjä eivät ole korvausvelvollisia.

mystisen tässä postin selvityksestä tekee se että kun laitettiin selvityspyyntö missä paketti mahtaa olla kun se ei liiku, posti kyselee useampaan otteeseen lähettäjältä paketin ulkomuotoa,sisältöä jopa koneen sarjanumeroa. jos kuriiri on heti tehnyt informaation että lokero oli tyhjä silloin 10.8 kun kävi töitään tekemässä miksi posti viikkoja jälkeen päin kyselee paketin tietoja.

jos joku kauppaa tuollaista läppäriä on pieni mahdollisuus että se on minun postituksenaikana kadonnut kone, vasemman sarakohdasta irvottaa auki kiinnikkeen murtuneet..HP Envy 17-j003eo
 
Viimeksi muokattu:

Merkava

מרכבה
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 255
suosittelen kun viette paketin automaattiin ottakaa videokuva siitä tapahtumasta kun laitatte paketin lokeroon
Still kuvan olen jo ottanutkin ihan muutaman kympin tuotteista. Mutta enpä ole tuota hintaluokkaa olevia myynytkään. Hyvä syy laittaa videot nauhoittamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 492
Postissa on YT:t ja huono palkka, niin epärehellinen jakaja on vaan ottanut lisätienestiä, kun näki kannettavan paketissa.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
648
Postissa on YT:t ja huono palkka, niin epärehellinen jakaja on vaan ottanut lisätienestiä, kun näki kannettavan paketissa.
tämä ajatus minulla on ollut kokoajan ja kyselin postilta onko mahdollista että teidän työntekijä olis ottanut sen paketin itselleen,ja kertoisitteko hänen nimensä. vastaus lyhyt ei ole sellaista mahdollisuutta emmekä kerro asiakkaille sisäisiätoimintamme tietoja.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
648
Olethan tehnyt asiasta rikosilmoituksen?
kuulemma minulla vastaanottajana ei mitään sananvaltaa,lähettäjä voi jatkaa asian käsittelyä jota lähettäjä myös aikoi jatkaa alkuviikosta, laitettiin myös huutonettiin ylläpidolle viestiä mitä mieltä he ovat asiasta kait sieltä vastaus tulee maanantaina.(lähetykselle on ostettu huutopakettipostitus)
 

Merkava

מרכבה
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 255
ja kertoisitteko hänen nimensä. vastaus lyhyt ei ole sellaista mahdollisuutta emmekä kerro asiakkaille sisäisiätoimintamme tietoja.
Eivät hyvästä syystä kerro nimeä.

Sinun syy kysyä on vilpitön, ja mahdollisuus väärinkäytökseen on, mutta jos tuolle linjalle mennään niin suurin osa tulisi olemaan työntekijää aiheetta syyttäjiä kusettajia. Näin se vaan on.

Yritys taas ei tutki ellei vahvaa syytä. Asiakkaan arviot ilman todisteita ei riitä mihinkään. Muuten kynän taskuun unohtaneita vittumaisia työntekijöitä irtisanottaisiin. Liitto räjähtää jos syytetään ilman todisteita, kuten pitääkin.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
648
joo tarkoitus täällä ei ole tuon tapauksen etenemistä pohtia,ajattelin vain huomauttaa tuon asian että ottakaa valokuvia ja videoita jos mahdollista,helpompi selvitellä ja etsiä syyllistä, oli kauppakumppani kuin tuttu hyvänsä kaupankulkuun tulee kolmasosapuoli jonka takia kauppa epäonnistuu kuin tässä kaupassa kävi.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
4 532
joo tarkoitus täällä ei ole tuon tapauksen etenemistä pohtia,ajattelin vain huomauttaa tuon asian että ottakaa valokuvia ja videoita jos mahdollista,helpompi selvitellä ja etsiä syyllistä, oli kauppakumppani kuin tuttu hyvänsä kaupankulkuun tulee kolmasosapuoli jonka takia kauppa epäonnistuu kuin tässä kaupassa kävi.
Kaikkista tärkein eli maksoitko tuotteen myyjälle ennakkoo?

Toiseksi tärkein onko lähettäjällä/myyjällä palautteita?
Vai oliko 0 palautteinen?

Tässä olisi minulla vahva epäily hienosta uudesta kusetus muodosta, väitetään että ollaan postitettu ja myyjä sanoo että postin vika, eikä oikeasti ole muuta tehnyt kuin luukun avannut ja sulkenut.
Saa epäilysi kohdistumaan postiin eikä häneen itseensä.

Jos olet maksanut ennakkoon etkä tuotetta saa tarkoittaa se että sinun täytyy ehdottomasti asiasta tehdä rikosilmoitus.
Itse on turha lähteä kyseleen kenenkään postin työntekijän tms nimiä, se on poliisin homma.

Edit.
Myyjällä 80 palautepistettä ja tuotteen hinta 45egee?

En jaksa myöskään uskoa että tässä tapauksessa olisi silloin muussa vikaa kuin postin huolimattomuudessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
523
Jokusen kerran sattunut kauppaan juuri kun on automaatin tyhjennys tehty niin ei se kuski juuri niitä rullakoita katsele, esim työntää yhden rullakon ensin autolle ja jättää ulos kun lähtee toista hakemaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
992
Ei tällä foorumilla tehty kauppa, mutta itselle tuntuu huonolta kauppakokemukselta. :) Möin edellisestä autosta puretun 3,5 vuotta vanhan 2DIN-soittimen, soittimen asennuskehyksen ja soittimeen erikseen ostetun Connects2 rattiadapterin ratin nappien saamiseksi toimimaan VAG-autoissa. Soitin toimi ihan moitteettomasti ennen kuin irroitin sen ja lähetin ostajalle. Nyt ostaja laittoi viestiä ettei soitin toimi, oli viikon toiminut, mutta pakkasten tultua kestää pitkään (1-2h) että herää. Yksityisten välisessä kaupassa ei kuluttajansuoja taida toimia, mites toimisitte tässä tilanteessa?

Edit: Kauppahinta oli 250€, jos sillä nyt on merkitystä.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 436
Ei tällä foorumilla tehty kauppa, mutta itselle tuntuu huonolta kauppakokemukselta. :) Möin edellisestä autosta puretun 3,5 vuotta vanhan 2DIN-soittimen, soittimen asennuskehyksen ja soittimeen erikseen ostetun Connects2 rattiadapterin ratin nappien saamiseksi toimimaan VAG-autoissa. Soitin toimi ihan moitteettomasti ennen kuin irroitin sen ja lähetin ostajalle. Nyt ostaja laittoi viestiä ettei soitin toimi, oli viikon toiminut, mutta pakkasten tultua kestää pitkään (1-2h) että herää. Yksityisten välisessä kaupassa ei kuluttajansuoja taida toimia, mites toimisitte tässä tilanteessa?

Edit: Kauppahinta oli 250€, jos sillä nyt on merkitystä.
Harmillinen juttu ostajalle mutta sulla tuossa ei ole mitään velvoitteita enää.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
708
Ei tällä foorumilla tehty kauppa, mutta itselle tuntuu huonolta kauppakokemukselta. :) Möin edellisestä autosta puretun 3,5 vuotta vanhan 2DIN-soittimen, soittimen asennuskehyksen ja soittimeen erikseen ostetun Connects2 rattiadapterin ratin nappien saamiseksi toimimaan VAG-autoissa. Soitin toimi ihan moitteettomasti ennen kuin irroitin sen ja lähetin ostajalle. Nyt ostaja laittoi viestiä ettei soitin toimi, oli viikon toiminut, mutta pakkasten tultua kestää pitkään (1-2h) että herää. Yksityisten välisessä kaupassa ei kuluttajansuoja taida toimia, mites toimisitte tässä tilanteessa?

Edit: Kauppahinta oli 250€, jos sillä nyt on merkitystä.
Jos itse haluat purkaa kaupan ja/tai sopia mahdollisista korvauksista niin sillä linjalla eteenpäin, muissa tapauksissa ainakin oletettavasti on niin, että tuote myytiin 'siinä nykykunnossa missä oli, ilman erillistä palautus- tai valitusoikeutta'.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
992
Harmillinen juttu ostajalle mutta sulla tuossa ei ole mitään velvoitteita enää.
Jos itse haluat purkaa kaupan ja/tai sopia mahdollisista korvauksista niin sillä linjalla eteenpäin, muissa tapauksissa ainakin oletettavasti on niin, että tuote myytiin 'siinä nykykunnossa missä oli, ilman erillistä palautus- tai valitusoikeutta'.
Jep, vähän harmittaa ostajan puolesta. Soitin toimi minulla kesät/talvet, rikkinäisen tavaran myyntiä en harrasta, enkä tule harrastamaan. Mitään kummempia ehtoja ei ollut, eli möin siinä kunnossa kun oli.

Pitää tuumata mitä tekee, takaisin en sitä enää haluaisin ottaa, jos on asentaessa jotain rikkonut ja syy toimimattomuuteen on siinä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
112
Jos ostaja ei hirveästi ala vittuilee, niin tollaisesta summasta laittasin 25€ kipurahoja, että saa 24päkin olutta.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 436
Jep, vähän harmittaa ostajan puolesta. Soitin toimi minulla kesät/talvet, rikkinäisen tavaran myyntiä en harrasta, enkä tule harrastamaan. Mitään kummempia ehtoja ei ollut, eli möin siinä kunnossa kun oli.

Pitää tuumata mitä tekee, takaisin en sitä enää haluaisin ottaa, jos on asentaessa jotain rikkonut ja syy toimimattomuuteen on siinä.
Veikkaan, että tullut osin vuodet täyteen sille. Tyyliin konkka kyrvähtänyt tms., että pienellä vaivalla voisi saada kuntoon.
En minäkään tuota takaisin ottaisi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
992
Jos ostaja ei hirveästi ala vittuilee, niin tollaisesta summasta laittasin 25€ kipurahoja, että saa 24päkin olutta.
Veikkaan, että tullut osin vuodet täyteen sille. Tyyliin konkka kyrvähtänyt tms., että pienellä vaivalla voisi saada kuntoon.
En minäkään tuota takaisin ottaisi.
Ihan asiallista on ollut yhteydenpito tähän mennessä. Selitin että asennuksen aikana tulleita vikoja en voi tietää, ehdotin konkkien tutkimista ja tarjosin 10%, juurikin 25€, kauppasummasta takaisin. Paska mäihä ostajalle, mutta minkäs teet. Toivottavasti ei itselle osu vastavaa ikinä kohdalle...
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
4 532
Ihan asiallista on ollut yhteydenpito tähän mennessä. Selitin että asennuksen aikana tulleita vikoja en voi tietää, ehdotin konkkien tutkimista ja tarjosin 10%, juurikin 25€, kauppasummasta takaisin. Paska mäihä ostajalle, mutta minkäs teet. Toivottavasti ei itselle osu vastavaa ikinä kohdalle...
Takuuttoman tuotteen ostajalla on itsellä vastuu ja riski ostetusta tuotteesta.
Myyjän pitää kuitenkin lähettää ehjä tuote ellei erikseen ole jotain muuta sovittu.
Tuote kuitenkin on toiminut ostajalla joten myyjällä ei ole mitään velvoitteita korvata tuotetta.

25e korvaus ok ja täysin vapaaehtoinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
3 233
Ei tällä foorumilla tehty kauppa, mutta itselle tuntuu huonolta kauppakokemukselta. :) Möin edellisestä autosta puretun 3,5 vuotta vanhan 2DIN-soittimen, soittimen asennuskehyksen ja soittimeen erikseen ostetun Connects2 rattiadapterin ratin nappien saamiseksi toimimaan VAG-autoissa. Soitin toimi ihan moitteettomasti ennen kuin irroitin sen ja lähetin ostajalle. Nyt ostaja laittoi viestiä ettei soitin toimi, oli viikon toiminut, mutta pakkasten tultua kestää pitkään (1-2h) että herää. Yksityisten välisessä kaupassa ei kuluttajansuoja taida toimia, mites toimisitte tässä tilanteessa?

Edit: Kauppahinta oli 250€, jos sillä nyt on merkitystä.
Vaikuttaa enemmän räpellys asennukselta. En usko laitteen olevan viallinen.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
3 233
tässä en syytä ketään muuta kuin postintoimintaa. en tiedä kuuluuko tänne mutta haluan varoittaa asiasta. yp poistaa jos asiaton juttu.

suosittelen kun viette paketin automaattiin ottakaa videokuva siitä tapahtumasta kun laitatte paketin lokeroon ja suljette luukun, kävi nimittäin niin että pakettini katosi sen jälkeen kun kuriiri käynyt tyhjentämässä lokeron, posti selvitti asiaa ja kun sitä ei löydy syyksi tuli että kuriiri kertoi lokeron olevan tyhjä, epäselväksi jäi asia jota posti ei kerro miksei kuriiri tehnyt tyhjästä lokerosta informaatiota heti ja posti ilmoittanut lähettäjälle/vastaanottajalle että näin on käynyt. lähes kaksikuukautta kesti postin selvitellä tuota katoamista ja keksivät syyksi kun lokero oli tyhjä eivät ole korvausvelvollisia.

mystisen tässä postin selvityksestä tekee se että kun laitettiin selvityspyyntö missä paketti mahtaa olla kun se ei liiku, posti kyselee useampaan otteeseen lähettäjältä paketin ulkomuotoa,sisältöä jopa koneen sarjanumeroa. jos kuriiri on heti tehnyt informaation että lokero oli tyhjä silloin 10.8 kun kävi töitään tekemässä miksi posti viikkoja jälkeen päin kyselee paketin tietoja.

jos joku kauppaa tuollaista läppäriä on pieni mahdollisuus että se on minun postituksenaikana kadonnut kone, vasemman sarakohdasta irvottaa auki kiinnikkeen murtuneet..HP Envy 17-j003eo
Pakettiautomaatti kuvaa jokaisen paketin tuojan ja noutajan, ainakin uudemmat. Pakettiautomaatissa muistaakseni on sellainen toiminta että luukun saa auki hetkenaikaa jos ei käy näyttöä kuittaamassa joten joku takana ollu on voinu perua lähetyksen. Varmaksi en asiaa voi muistaa kun ohjelmaa muutetaan.

en vain ymmärrä kun kaikkiin pakettiautomaatin paketteihin tulee seuranta koodi, sillä näkee heti missä on, milloin viety automaattiin ja milloin ostettu postitus. Itsellä vahva epäily myyjän suuntaan. 17 tuuman läppäri laatikon kanssa on melko suuri joten voinu käydä että ei ole mahtunu 36 cm automaattiin. Mikä tuo 45€ ja 80 pistettä oli, liittyykö tähän. Jos oli hinta kyllä lähellä huijarihintaa kun alle 50€ jutuista poliisi ei ole kiinnostunut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
163
@Prix0
Kauppasumma maksettu näytönohjaimesta(610€), kummasti olikin yhtäkkisesti "viallinen" ja kusetusten summa siitä eteenpäin.
 
Liittynyt
11.11.2018
Viestejä
34
@Prix0
Kauppasumma maksettu näytönohjaimesta(610€), kummasti olikin yhtäkkisesti "viallinen" ja kusetusten summa siitä eteenpäin.
Nyt täytyy kyllä sanoa että loppuu myös huumori täältä suunnasta - oon koittanu olla ystävällinen ja kohtelias. Itse kaupan hyväksynnästä on alle viikko aikaa. Maanantaina olen soittamalla ilmoittanut kyseiselle käyttäjälle että näytönohjaimessa on ongelma. Tämän jälkeen ollaan sovittu että käyn analysoimassa huollon keston sillä uutta vastaavanlaista tuotetta ei ole hyllyssä. Mies uhkailee minua rikosilmoituksella jos rahat eivät näy hänen tilillänsä yhden pankkipäivän sisällä. Teen itse liikkuvaa työtä ja kun olen tänään kotona olen luvannut hoitaa tämän asian maaliin vaikka tuomalla hänelle ihan rahaa kotiovellensa kaupan purun vuoksi jos hänellä on tarve sille viikonlopulle. Mitään vastausta en ole saanut tai hän ei ole edes yhtään yhteistyökykyinen. Lukuisia tekstareita olen laittanut ja yrittänyt soittaakkin hänelle mutta vastaukset ovat tätä luokkaa että tulevat lähinnä klo 00:00-05.00 yöllä. Luulisin että tässä vaiheessa voisi katsoa edes kauppahistoriaani ennen kuin lähtee tämmöisiin toimiin ja tänne kirjoittelemaan.

Minulla ei ole tämän asian kanssa enää mitään hoppua kun haluat näköjään hoitaa tätä tämän palstan kautta etkä suoraan minun kanssa. Katson kuitenkin maksun kuntoon sinulle tänään mutta en todellakaan ole tuomassa sinulle tämän jälkeen enää mitään kotiovelle.

Ymmärrän sen että jos sinua on aikaisemmin tultu huijatuksi mutta et voi purkaa sitä minuun.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
163
Nyt täytyy kyllä sanoa että loppuu myös huumori täältä suunnasta - oon koittanu olla ystävällinen ja kohtelias. Itse kaupan hyväksynnästä on alle viikko aikaa. Maanantaina olen soittamalla ilmoittanut kyseiselle käyttäjälle että näytönohjaimessa on ongelma. Tämän jälkeen ollaan sovittu että käyn analysoimassa huollon keston sillä uutta vastaavanlaista tuotetta ei ole hyllyssä. Mies uhkailee minua rikosilmoituksella jos rahat eivät näy hänen tilillänsä yhden pankkipäivän sisällä. Teen itse liikkuvaa työtä ja kun olen tänään kotona olen luvannut hoitaa tämän asian maaliin vaikka tuomalla hänelle ihan rahaa kotiovellensa kaupan purun vuoksi jos hänellä on tarve sille viikonlopulle. Mitään vastausta en ole saanut tai hän ei ole edes yhtään yhteistyökykyinen. Lukuisia tekstareita olen laittanut ja yrittänyt soittaakkin hänelle mutta vastaukset ovat tätä luokkaa että tulevat lähinnä klo 00:00-05.00 yöllä. Luulisin että tässä vaiheessa voisi katsoa edes kauppahistoriaani ennen kuin lähtee tämmöisiin toimiin ja tänne kirjoittelemaan.

Minulla ei ole tämän asian kanssa enää mitään hoppua kun haluat näköjään hoitaa tätä tämän palstan kautta etkä suoraan minun kanssa. Katson kuitenkin maksun kuntoon sinulle tänään mutta en todellakaan ole tuomassa sinulle tämän jälkeen enää mitään kotiovelle.

Ymmärrän sen että jos sinua on aikaisemmin tultu huijatuksi mutta et voi purkaa sitä minuun.
Hauskaa.
Kummasti näytönohjaimeen tuli vikaa lähetysvaihessa.
Kummasti näytönohjaimesta maksettu raha liikkuu verkkaisesti sinun osalta.

Epäselvyyttä on tapauksessa tasan yksi asia - miksi ei raha saavu takaisin ostajan tilille, kun kauppa on peruuntunut?

Ps. Kuka tuo "kotiovelle käteistä"?

Edit: Viime to (26.9) siirretty myyjän tilille 610€, tämän summan myyjä sanoi laittaneensa takaisin maanantaina (30.9) kun kauppa peruuntui näyttiksen "vikaantumisen" vuoksi.
Ilmeisesti myyjällä maaginen tili josta kestää useampi pankkipäivä siirtää rahaa
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
92 533
Viestejä
1 894 947
Jäsenet
39 767
Uusin jäsen
Kojootti

Hinta.fi

Ylös Bottom