Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 175
Tästä varmaan on kysymys:

edit: luulin, että tuo on merkki siitä, että tuote on, mutta olin - taas - väärässä. I'll get my coat.

--

Kannattaa silti olla kovana ja pistä selkeä deadline postitukselle, jonka jälkeen rikosilmoitus.

--

Negatiivisen palautteen laittaisin nyt heti. Että osaavat muut varoa. Se on melkein velvollisuus tässä vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 135
Kyllä myyjä on samaa (?) näytönohjainta tarjonnut toiselle, että voi se olla olemassa:

Kuitenkin, kannattaa olla kovana ja pistä selkeä deadline postitukselle, jonka jälkeen rikosilmoitus.

--

Negatiivisen palautteen laittaisin nyt heti. Että osaavat muut varoa. Se on melkein velvollisuus tässä vaiheessa.
En löytänyt myynti-ilmoitusta, sovittiinkohan nämä kaupat YV:llä vai onko ilmoitus jo poistettu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 175
En löytänyt myynti-ilmoitusta, sovittiinkohan nämä kaupat YV:llä vai onko ilmoitus jo poistettu?
Äh.. katsoin väärin, huomasin vaan tuon viestihistoriassa.. Tämä oli huti minun kohdallani.

Ei hemmetti, minä olisin mennyt tähän :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 135
En, tossa kuvat
Miten olitte siis sopineet nämä kaupat? Oliko tuosta joku myynti-ilmoitus vai lähestyikö jompi kumpi YV:llä? Tyypin viestihistoriasta ei ainakaan löydy aihetta jossa korttia oltaisiin kaupiteltu.

E: Olen ilmeisesti sokea, Janispetke olikin itse tehnyt ostetaan-ilmoituksen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 175
Miten olitte siis sopineet nämä kaupat? Oliko tuosta joku myynti-ilmoitus vai lähestyikö jompi kumpi YV:llä? Tyypin viestihistoriasta ei ainakaan löydy aihetta jossa korttia oltaisiin kaupiteltu.
Se minun linkkini oli kauppaketju. Ja nähtävästi on käyty myös muualla postailemassa asiaviestejä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 135
Se minun linkkini oli kauppaketju. Ja nähtävästi on käyty myös muualla postailemassa asiaviestejä.
Oho, no nyt olin itse sokea. :D Janispetke olikin aiheen aloittaja.

Tukijäsenyys ja muutama asiapostaus ei takaa sitä että kyse on luotettavasta käyttäjästä. Varsinkaan kun nämä tapaukset yleensä hiljenevät heti ensimmäiset kaupat tehtyään eikä reagoida tagauksiin. Saatetaan kirjoittaa muodon vuoksi kourallinen viestejä jotta tyhjä viestisaldo ei herätä epäilyksiä. Jos kyse olisi reilusta myyjästä olisi jo varmaan ilmestynyt tänne kertomaan jonkin puolustuksen sille miksi kortti ei ole vielä postissa...
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 363
Oho, no nyt olin itse sokea. :D Janispetke olikin aiheen aloittaja.

Tukijäsenyys ja muutama asiapostaus ei takaa sitä että kyse on luotettavasta käyttäjästä. Varsinkaan kun nämä tapaukset yleensä hiljenevät heti ensimmäiset kaupat tehtyään eikä reagoida tagauksiin. Jos kyse olisi reilusta myyjästä olisi jo varmaan ilmestynyt tänne kertomaan jonkin puolustuksen sille miksi kortti ei ole vielä postissa...
Jos olisi reilu myyjä, ei tässä aiheessa keskusteltas tästä laisinkaan.
Reilu myyjä olis suoraan heti laittanut ostajalle viestiä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 463
@Janispetke79

Älä laita yhteystietoja tänne. Annettu nimi ei todennäköisesti edes pidä paikkaansa. Tilinumerokin voi olla jonkun narkkikaverin...
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 607
Vaikuttaa aika suurella todennäköisyydellä kusetukselta.

Tuon Verified-tunnistuksen tarkoitusena on ollut helpottaa uusia käyttäjiä ostamaan foorumilta, mutta sitä käytetään myös väärin huijauksiin. Vaikka karenssi olisi 30 päivää, niin valitettavasti huijauksia tulee silti. Loppukädessä kuluttajien välisessä kaupassa vastuu on ostajalla.
 
Liittynyt
28.03.2022
Viestejä
37

Taitaa toinen kuva vastata myös minulle tarjottua
 
Liittynyt
28.03.2022
Viestejä
37
Vaikuttaa aika suurella todennäköisyydellä kusetukselta.

Tuon Verified-tunnistuksen tarkoitusena on ollut helpottaa uusia käyttäjiä ostamaan foorumilta, mutta sitä käytetään myös väärin huijauksiin. Vaikka karenssi olisi 30 päivää, niin valitettavasti huijauksia tulee silti. Loppukädessä kuluttajien välisessä kaupassa vastuu on ostajalla.
En näe mutta näkeekö ylläpito koska ko henkilö ollut linjoilla viimeksi?
 
Liittynyt
28.05.2023
Viestejä
44

Taitaa toinen kuva vastata myös minulle tarjottua
Itse katsoin, että taitaa olla samaa kuvaa kuin meteoriitilla joka bannattu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 175
Eipä auta kuin alkaa selitellä 14v pojalle ettei saakkaan näillä näkymin näyttistä. Jesh.
Jos ei tuo tuosta mitään lähetä, niin tottakai rikosilmoitus - ja sen kautta on pieni mahdollisuus saada rahat takaisin.

 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 010
Kännykällä, kun selaa, niin ei näy käyttäjän liittymispäivä eikä viestien määrä. Helposti vois kyllä itselläkin käydä vahinko, jos ei huomaa noita erikseen tarkistaa. Enkä aina ole muistanutkaan. Onneksi ei ole vielä omalle kohdalle sattunut kusettajaa.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
490
Voishan tuota verified merkkiäkin vaihtaa, vaikka jokin varoituskolmio tms :D antas heti ainakin varoituksen siitä, että tili on sen verran uusi, että on jouduttu maksamaan karenssi pois. :hmm:
Ikävä (?) kyllä se verified-täppä ei katoa kuukauden jälkeen mihinkään. Taitaa itsellänikin moinen olla vielä kesään asti... :D
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 607
Nimim chisai kauppasi eilen 3070 näyttiksen hintaan 285€ . Piti mennä postiin aamusta mutta ei oo menny ja kaverista ei kuulu mitään. Ymmärrän että vasta tuore homma mutta niin on kaverikin tällä foorumilla.
@Chisai kun kerran olet tänäänkin aktiivisena ollut foorumilla, niin tule ihmeessä kertomaan mikä juttu?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 953
Voishan tuota verified merkkiäkin vaihtaa, vaikka jokin varoituskolmio tms :D antas heti ainakin varoituksen siitä, että tili on sen verran uusi, että on jouduttu maksamaan karenssi pois. :hmm:
Olisi aika erikoista jos näkyisi varoitus siitä, että on päättänyt tukea io-techin toimintaa rahallisesti :hmm: Tuo ei kuitenkaan ollut alunperin tarkoitettu siihen, että pääsee karenssin ohi kauppa-alueelle. Se on lisätty myöhemmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 135
@Chisai kun kerran olet tänäänkin aktiivisena ollut foorumilla, niin tule ihmeessä kertomaan mikä juttu?
En tiedä huomasiko kukaan ylläpidosta vielä mutta raportoin tuon Chisain jo aikaisemmin. Tyyppi myynyt samaa näyttistä nimellä @Meteoriitti, käyttää samaa kuvaakin.


Ainakin tuo paketin kuva on sama kuva jonka Chisai lähetti Janispetkelle:

En, tossa kuvat

 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 760
Noin yleisesti: se että käyttää yleistä kuvaa (tosin yleensä itse myös laittaisin sitten linkin valmistajan sivulle) voi tarkoittaa pikemminkin laiskuutta (ainakin omassa tapauksessani) toki se on positiivista jos viitsii myös omia kuvia laittaa sekaan.

Esim. jos olisin myymässä emoani luultavasti laittaisin suoraan linkin tänne: https://www.msi.com/Motherboard/MAG-X570-TOMAHAWK-WIFI/Overview sekä ehkä johonkin arvosteluun.
SEKÄ luultavasti kuvan avatusta sekä suljetusta alkuperäisestä pakkauksesta missä se emo olisi (minkä ottaisin itse). ELLEI sitten kyseessä olisi joku "myyn kun saan prosessorin + muistit + coolerin myytyä myös, en myy emoa ennen ja vielä koneessa kiinni" tyyppinen tilanne jolloin en alkaisi erikseen ottamaan "hienoja" kuvia emosta kotelon sisällä täysin purkamatta.

Tosin en alkaisi toisen käyttäjän myynti-ilmoituksesta kuvaa viemään, se olisi huonoa käytöstä sekä vaatisi minulta enempi työtä (kahlata lävitse ehkä satojakin myynti-ilmoituksia että löytäisin sen myyvimmältä ja parhaimmalta näyttävän kuvan) kuin ottaa itse se kuva ja laittaa ilmoitukseen.
 
Liittynyt
27.04.2019
Viestejä
463
Olisi aika erikoista jos näkyisi varoitus siitä, että on päättänyt tukea io-techin toimintaa rahallisesti :hmm: Tuo ei kuitenkaan ollut alunperin tarkoitettu siihen, että pääsee karenssin ohi kauppa-alueelle. Se on lisätty myöhemmin.
Joo no kieltämättä erikoista olis, jos vanhemmilla tileilläki näkys vielä varoituskolmio :lol: … uusille tileille lähinnä joku varoitus olis hyvä kun ei kaikki tajua katsoa kenen kanssa kauppaa käy :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 135
Tosin en alkaisi toisen käyttäjän myynti-ilmoituksesta kuvaa viemään, se olisi huonoa käytöstä sekä vaatisi minulta enempi työtä (kahlata lävitse ehkä satojakin myynti-ilmoituksia että löytäisin sen myyvimmältä ja parhaimmalta näyttävän kuvan) kuin ottaa itse se kuva ja laittaa ilmoitukseen.
En nyt ainakaan itse usko tippaakaan että ihan sattumalta oltaisiin otettu kuva myynti-ilmoituksesta jonka aloittaja on bannittu ja jolla alle 10 viestiä ja nekin varmaan kaikki kauppa-alueelle. Onhan näitä "banni-akrobatiaa" harrastaneita tapauksia ollut täällä lukemattomia kertoja aikaisemminkin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 922
Ei nyt ihan kaikkea tarvitse fooruminkaan automatisoida(varoutuskolmiot), jos kauppaa tekee niin aika laiska pitää olla jos ei viitsi perusasioita tarkistaa (eli kurkata myyjän profiilia). Maalaisjärjellä väistää kyllä melkein aina kusetukset. Toki jos on 5000 viestin ja satojen positiivisten kauppojen myyjä joka sitten jostain syystä kusettaa niin se on sitten kysetus jolle ei oikein mitään ostaja voi jos nouto ei onnistu vaikkapa etäisyyden takia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 135
Kyllä tää vaikuttaisi aika selvältä tapaukselta. Aikaisempi uhri avautunut samasta asiasta alle kuukausi sitten jolloin sama kuvio:



@Chisai Onko pakettiteippi loppu, posti hukkasi paketin, vai saako pikavipin maksettua vasta seuraavista tuista?
 
Liittynyt
28.03.2022
Viestejä
37
Meinasko yp koska laittaa kaverin tilin säppiin? Ei oo näkyny eikä kuulunu.

Toivottavasti raha meni tarpeseen, vaikka lapsen ruokaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 135
Ei kyllä hyvin mene Chisailla, kun 2. päivä on tullu kaikki kela tuet ja seuraavana päivänä on pitänyt jo täällä huijata diskorahaa :DDD

Edit: otanpa tästä varoituksen/bannit, pakko oli päästä sanomaan
Varmaan myytiin tuo näyttis jotta saatiin maksettua takaisin edellisellä tunnuksella otettu pikavippi ja ehkä ensi kuussa sitten taas uudestaan. :hmm: :D Ensi kerralla tosin kannattaa ottaa ehkä uudet kuvat niin ei joudu ihan heti uudestaan naurunalaiseksi.
 
Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
360
Tulipa lueskeltua vähän tätäkin ketjua ja hieman yllätti miten paljon löytyy kusetusta. Tietenkin hyvät rahat liikkuu ATK-skenessä niin ihmekkös tuo.
Minkäslaisia maksupäätteitä nämä huijarit yleensä käyttää? Eikö tuommoinen perinteinen tilisiirto ole aika helppo jäljittää virkavallan avulla? Ja jos sattuu oleman joku persaukinen Kelan asiakas nisti huumerahojen perässä niin heidän täytyy ilmoittaa tilitiedot Kelalle mikäli seuraavat tuet haluaa saada. Tässä tapauksessa käyttävät jotain muuta maksutapaa, mutta mitä?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
682
Tulipa lueskeltua vähän tätäkin ketjua ja hieman yllätti miten paljon löytyy kusetusta. Tietenkin hyvät rahat liikkuu ATK-skenessä niin ihmekkös tuo.
Minkäslaisia maksupäätteitä nämä huijarit yleensä käyttää? Eikö tuommoinen perinteinen tilisiirto ole aika helppo jäljittää virkavallan avulla? Ja jos sattuu oleman joku persaukinen Kelan asiakas nisti huumerahojen perässä niin heidän täytyy ilmoittaa tilitiedot Kelalle mikäli seuraavat tuet haluaa saada. Tässä tapauksessa käyttävät jotain muuta maksutapaa, mutta mitä?
Taitaa ihan mobilepay/tilisiirto olla suosituin tapa. Eikä nuo nykyään edes tietojaan peittele vaan ihan suoraan omilla tiedoillaan tätä harrastavat.

Lisäys: Jouduin itse joku 2v sitten huijatuksi. Tuomion jälkeen laitoin sen ulosottoon ja sain kahdessa erässä rahat takasin. Tyyppi oli saanut jostain syystä veronpalautuksia ja niistä tilitettiin tuo vajaa 200e mulle.

Ehkä 2-6kk loppumaksun jälkeen sain puhelun joltain virkailijalta joka hoitaa tämän pojan raha-asioita ilmeisesti ja oli maksamassa vielä uudelleen sen viimisen osan jonka olin jo saanut. Heidän järjestelmän mukaan oli vielä muutama kymppi maksamatta syystä tai toisesta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 135
Kai sitä jossakin vaiheessa lakkaa välittämästä kun elämänhallinta- ja päihdeongelmat paisuvat riittävän suuriksi ja kusettaa suretta menemään oikeilla henkilötiedoillaan. Kusetuksia on luultavasti myös meneillään useampia kappaleita monilla eri palstoilla/myyntialustoilla ja koska poliisi ei herkästi ala tutkimaan niitä niin touhuahan voidaan harrastaa kuukausia tai jopa vuosia ja periaatteessahan joku voi jopa elättää itsensä näillä kunnes lain pitkä koura lopulta tavoittaa. Onhan sitä ollut joskus oikeusjuttuja joissa jollakin on ollut satoja ellei jopa tuhansia kusetuksia takanaan.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 710
Kai sitä jossakin vaiheessa lakkaa välittämästä kun elämänhallinta- ja päihdeongelmat paisuvat riittävän suuriksi ja kusettaa suretta menemään oikeilla henkilötiedoillaan. Kusetuksia on luultavasti myös meneillään useampia kappaleita monilla eri palstoilla/myyntialustoilla ja koska poliisi ei herkästi ala tutkimaan niitä niin touhuahan voidaan harrastaa kuukausia tai jopa vuosia ja periaatteessahan joku voi jopa elättää itsensä näillä kunnes lain pitkä koura lopulta tavoittaa.
Olen ainakin itse ajatellut että täällä kusettavia tyyppejä ei yhtään kiinnosta jääkö kiinni tai tuleeko seurauksia. Siinä mielessä ei kannata antaa yhtään arvoa sille että tietää varmasti myyjän oikean nimen, puhelinnumeron ja pankkitilin, sellaisenaan ei ole mikään tae siitä ettei joudu kusetetuksi. Arkijärki mukaan, eikä osta liian hyvällä hinnalla tavaraa postin kautta myyjiltä, jotka ovat rekanneet edellisenä päivänä.
 

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
608
Usein myös käyttävät muiden ihmisten tilejä ja henkilötietoja. Maksetaan esim tyttöystävän tai vanhempien tilille ja rahat nostetaan heti pois tai maksatetaan vanhoja velkoja suoraan jonkun velkojan tilille. Tilin omistaja ei välttämättä edes tiedä mistään huijauksesta. Siksi kannattaa siihen viestikenttään kirjoittaa aina selkeästi mistä on kyse, niin vastaanottaja ei voi esittää tietämätöntä. TOR-verkossa joskus selailin, niin siellä nää kaidalta tieltä hairahtaneet myivät esim omia ja toisten pankkitunnuksia käyttöön muille rikoksien tekoa ja rahanpesua varten.
 
Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
360
Taitaa ihan mobilepay/tilisiirto olla suosituin tapa. Eikä nuo nykyään edes tietojaan peittele vaan ihan suoraan omilla tiedoillaan tätä harrastavat.
Onhan tuokin nyt sitten melkosta nysväämistä kun nämä sankarit saavat omilla nimillään noita hommiaan jatkaa. Kiinnostaa siksi koska olen tori/huutonet välillä satoja kauppoja tehnyt, eikä onneksi, puuta koputtaen, vielä ole rahat hävinnyt. Ja tosiaan tähän asti maksut hoidettu pelkästään tilisiirtojen kautta. Vaikka eihän tuokaan automaattisesti tarkoita mitään, voihan se olla vaikka mummon tili jota huijarit lainaa. Toisaalta Torissa on tullut vastaan tapauksia joissa myyjä on jättänyt viestin pelkästään luetuksi eikä ole vastaillut extra info tms. pyyntöihin tuotteista. Luultavasti nämä ovat olleet kusettaja tapauksia.
sain puhelun joltain virkailijalta joka hoitaa tämän pojan raha-asioita ilmeisesti
Suomen Scarfaceilla omat sihteeritkin :psmoke:
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 016
Viestisi on huomioitu. :D

Voi itku :cry: Criminal mastermind valmistelemassa petkuhuiputusta tätä ketjua lukemalla. Rahat on käytännössä jo hävitty ja peli pelattu. Kaupanteossa varominen on jatkossa entistäkin turhempaa. Nyt jokainen "tekkiläinen" pikavippejä ottamaan hopihopi, että "nyymit" saa varmasti omansa! Se mielikuvitusnäytönohjain on ostettava.
 
Liittynyt
28.05.2023
Viestejä
44
Voi itku :cry: Criminal mastermind valmistelemassa petkuhuiputusta tätä ketjua lukemalla. Rahat on käytännössä jo hävitty ja peli pelattu. Kaupanteossa varominen on jatkossa entistäkin turhempaa. Nyt jokainen "tekkiläinen" pikavippejä ottamaan hopihopi, että "nyymit" saa varmasti omansa! Se mielikuvitusnäytönohjain on ostettava.
Jaahas
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
663
Taitaa ihan mobilepay/tilisiirto olla suosituin tapa. Eikä nuo nykyään edes tietojaan peittele vaan ihan suoraan omilla tiedoillaan tätä harrastavat.

Lisäys: Jouduin itse joku 2v sitten huijatuksi. Tuomion jälkeen laitoin sen ulosottoon ja sain kahdessa erässä rahat takasin. Tyyppi oli saanut jostain syystä veronpalautuksia ja niistä tilitettiin tuo vajaa 200e mulle.

Ehkä 2-6kk loppumaksun jälkeen sain puhelun joltain virkailijalta joka hoitaa tämän pojan raha-asioita ilmeisesti ja oli maksamassa vielä uudelleen sen viimisen osan jonka olin jo saanut. Heidän järjestelmän mukaan oli vielä muutama kymppi maksamatta syystä tai toisesta
Kyllähän niitä aina välillä ihmisille tulee syystä tai toisesta. Tai voi saa esim perintöä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.04.2022
Viestejä
712
En nyt halua kääntää veistä haavassa, mutta tälläkin foorumilla kaupankäynneissä on ongelma se, että ei ole oikeaa tunnistautumista käytössä.
No tällaistahan se oli aikoinaan huutonetissäkin jne.

Ja Torikin taisi juuri siirtyä jonkinlaiseen asiakasvaratiliin tms.

Ymmärrän toki, että sellaisen luominen maksaa, mutta on silti aika järkkyä lukea näitä rahakusetuksia täälläkin :(
Kaiken maailman pummit ja nistit hakevat "helppoa" rahaa mistä vaan irti saavat.

Edit: Jaahas, menin topicin loppuun pomppien, eli tätä samaa on jo käsiteltykin lähiaikoina
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 469
Viestejä
4 216 332
Jäsenet
71 059
Uusin jäsen
Olkiluodon pääinsinööri

Hinta.fi

Ylös Bottom