Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 150
On yllättävää että täällä on näin paljon piratismin kannattajia. Piratismi on laitonta enkä voi hyväksyä sitä.
Oot näköjään itsekin ollut joskus aikeissa kaupitella näitä "viiden euron lisenssejä". :smoke: Vai kuulitko asiasta ensimmäisen kerran täällä?


Kannattaisi ehkä nyt vaan myöntää että vika oli sinussa ennen kuin menetät kasvosi täällä lopullisesti.
 

Commodore 64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.07.2018
Viestejä
415
Oot näköjään itsekin ollut joskus aikeissa kaupitella näitä "viiden euron lisenssejä". :smoke: Vai kuulitko asiasta ensimmäisen kerran täällä?

Olen ostanut kyseisen Officen verkkokauppa.com. Minulla olisi ollut virallinen pahvinen Microsoftin tuoteavain.
 
Liittynyt
08.05.2022
Viestejä
489
@JoshBe myy ja myynyt useita väärennettyjä AirPodseja. Lisäksi epäilyttävän paljon puhelimia, joiden alkuperää ei voitu varmistaa. Pasteboard - Uploaded Image

Hänen lähettämässään kuvassa olevat AirPodit on valmistettu joulukuussa 2023 pakkauksen mukaan, mutta sarjanumeron mukaan ostopäivä on marraskuu 2023. Ei täsmää ketjussa mainittu ostopäivä, ei laatikon eikä sarjanumeron.

Kiinalaisessa kopiossa on sama sarjanumero:


Muokattu kuitti, jonka hän lähetti:
Hyvä, että ilmoituksessa. Tämä minä sain edellinen ostajalta. Ensilevy tarkistanut kaikki. Mulla oli
@JoshBe myy ja myynyt useita väärennettyjä AirPodseja. Lisäksi epäilyttävän paljon puhelimia, joiden alkuperää ei voitu varmistaa. Pasteboard - Uploaded Image

Hänen lähettämässään kuvassa olevat AirPodit on valmistettu joulukuussa 2023 pakkauksen mukaan, mutta sarjanumeron mukaan ostopäivä on marraskuu 2023. Ei täsmää ketjussa mainittu ostopäivä, ei laatikon eikä sarjanumeron.

Kiinalaisessa kopiossa on sama sarjanumero:


Muokattu kuitti, jonka hän lähetti:
Kiitos!
Minä sain tämä kuitin ja kuulokkeet edellininen ostajalta. Tarkistin vain kuitin sarjanumeron ja laatikkoon sarjanumeron. Sitten en ymmärrä mistä asiasta sinä sanit on väärennetty airpodit?
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 329
On verkkokauppa.con hyvät katteet jos Microsoft myy niille lisenssejä 5€.
Täällä oli siis EHDOTETTU, että jos nykyinen ei kelpaa, myyjä voi ostaa sulle sinne 5€ lisenssin.

Missään ei ole sanottu, että koneessa ON NYT 5€ lisenssi, sen olet jostain taikurinhatusta vetänyt ihan itse. Alunperin epäilit onko lisenssi sidottu käyttäjätiliin, ja selvisi että ei ole, vaan on liitetty emolevylle. Aito ja oikea lisenssi.

Eli selitykset pois nyt ja kauppaa loppuun asti.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 623
Tätä Windows lisenssin jauhamista voisi varmaan jatkaa sen omassa ketjussa kun täällä tapahtuu muutakin samaan aikaan.

 

Commodore 64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.07.2018
Viestejä
415
Täällä oli siis EHDOTETTU, että jos nykyinen ei kelpaa, myyjä voi ostaa sulle sinne 5€ lisenssin.

Missään ei ole sanottu, että koneessa ON NYT 5€ lisenssi, sen olet jostain taikurinhatusta vetänyt ihan itse. Alunperin epäilit onko lisenssi sidottu käyttäjätiliin, ja selvisi että ei ole, vaan on liitetty emolevylle. Aito ja oikea lisenssi.

Eli selitykset pois nyt ja kauppaa loppuun asti.
Myyjällä ei ole tuoteavaintakaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
133
Hyvä, että ilmoituksessa. Tämä minä sain edellinen ostajalta. Ensilevy tarkistanut kaikki. Mulla oli

Kiitos!
Minä sain tämä kuitin ja kuulokkeet edellininen ostajalta. Tarkistin vain kuitin sarjanumeron ja laatikkoon sarjanumeron. Sitten en ymmärrä mistä asiasta sinä sanit on väärennetty airpodit?
Okei, no @Sampsa päättää miten parempi on, mutta laki edellyttää, että myyjä on tietoinen myytävän tavaran aitoudesta, riippumatta siitä, onko ne ostettu väärennöksinä vai ei. Lisäksi hintapyyntösi on alhaisempi kuin muilla vastaavilla käytettyjen markkinoilla, mikä herättää lisää epäilystä petoksesta.
 
Liittynyt
08.05.2022
Viestejä
489
Okei, no @Sampsa päättää miten parempi on, mutta laki edellyttää, että myyjä on tietoinen myytävän tavaran aitoudesta, riippumatta siitä, onko ne ostettu väärennöksinä vai ei. Lisäksi hintapyyntösi on alhaisempi kuin muilla vastaavilla käytettyjen markkinoilla, mikä herättää lisää epäilystä petoksesta.
Kysymys, oli mistä sait tietoa, että myytin väärennettyjä tuotteita? Eka kerta sinä kirjoitit.
Katoaa kuvat.
 

Liitteet

Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
521
Tietenkään laki ei velvoita kaupanvientiä loppuun eli ostajallahan on periaatteessa oikeus vetäytyä kaupasta meriselityksellä ja negatiivisellä palautteella.

Tietysti tulkinnanvaraista on aina se, että oliko tuote merkittävästi erilainen kuin ostaja ostohetkellä luuli, jolloin kirjallinen sopimus kaupoista on tehty.
 

Commodore 64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.07.2018
Viestejä
415
Voi nyt vittu. Tuossa ostamassasi koneessa on digitaalinen lisenssi, ja niissä ei ole tuoteavainta. Olet nolannut itsesi.
Digitaalisen lisenssin aktivoimiseen tarvitaan tuoteavain. Microsoft suosittelee osta
Tietenkään laki ei velvoita kaupanvientiä loppuun eli ostajallahan on periaatteessa oikeus vetäytyä kaupasta meriselityksellä ja negatiivisellä palautteella.

Tietysti tulkinnanvaraista on aina se, että oliko tuote merkittävästi erilainen kuin ostaja ostohetkellä luuli, jolloin kirjallinen sopimus kaupoista on tehty.
Mielestäni olisi ihan hyvä jos viranomaiset selvittäisivät lisenssin aitouden.
 

Commodore 64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.07.2018
Viestejä
415
Tietenkään laki ei velvoita kaupanvientiä loppuun eli ostajallahan on periaatteessa oikeus vetäytyä kaupasta meriselityksellä ja negatiivisellä palautteella.

Tietysti tulkinnanvaraista on aina se, että oliko tuote merkittävästi erilainen kuin ostaja ostohetkellä luuli, jolloin kirjallinen sopimus kaupoista on tehty.
Mielestäni olisi ihan hyvä jos viranomaiset selvittäisivät lisenssin aitouden.
 
Liittynyt
09.03.2017
Viestejä
798
Digitaalisen lisenssin aktivoimiseen tarvitaan tuoteavain. Microsoft suosittelee osta


Mielestäni olisi ihan hyvä jos viranomaiset selvittäisivät lisenssin aitouden.
Ei taida juna mennä ihan perille asti? mikä asiassa on epäselvää? olet tarjonnut koneesta joka myynti-ilmoituksessa myydään ilman Windows lisenssiä ja olet tarjonnut 1150€ siitä ja myyjä hyväksynyt tarjouksesi. Ollaanko tähän mennessä samaa mieltä? myyjä on sanonut että koneessa on digitaalisesti ostettu lisenssi avain jota voit halutessasi käyttää. Olet perunnut kaupat vedoten tuohon lisenssiin että sen takia perut kaupat kun se ei ole edes kuulunut kauppaan?. MITEN VOI OLLA NÄIN VAIKEAA? se lisenssi on sulle bonuksena siellä ja jätä käyttämättä jos et halua sitä käyttää mutta älä vingu täällä kenellekään että peruit kaupat tuohon vedoten.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 329
Digitaalisen lisenssin aktivoimiseen tarvitaan tuoteavain.
Rautalanka:

Jos mä lataan windows 11 asennussoftan microsoftin sivuilta, kirjottelen sen USB-tikulle ja asennan windowsin, se valittaa toki, että tarttis aktivoida, ja kyselee tuoteavainta. Mä sitten tähän vastaan sille, että mulla ei ole tuoteavainta, jolloin mut ohjataan microsoftin sivuille ostamaan sellainen. Kun olen sellaisen ostanut, sillä hemmetin 150€ hinnalla, mun nykyinen windows asennus aktivoidaan ja se liitetään emolevylle. EN SAA MISSÄÄN VAIHEESSA TUOTEAVAINTA, vaan se käyttöoikeus on sidottu siihen emolevyyn.

Tässä ei ole mitään piratismia, eikä mitään mikä "yhtäkkiä myöhemmin lakkaisi toimimasta". Sulle ei vaan selvästikään nyt mene perille, että digitaalisessa lisenssissä ei ole tuoteavainta.

Niin kauan kun asennat windowsin koneeseen, jossa on tuo sama emolevy, windows aktivoituu automaattisesti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
133
Kysymys, oli mistä sait tietoa, että myytin väärennettyjä tuotteita? Eka kerta sinä kirjoitit.
Katoaa kuvat.
Katso lisäämäni kuva laatikosta ja sen sarjanumerosta. Miten voi olla sama sarjanumero? Nuo sun muutkin kuulokkeet ovat väärennöksiä, sen näkee kuvista ja laatikosta. Omistan sekä alkuperäiset että kopiot, joten helppo vertailla. AliExpressistä niitä saa 30-40 eurolla. Myyt kuulokkeita markkinahintaa halvemmalla, mikä viittaa siihen, että saatat hyvinkin olla tietoinen niiden aitoudesta.
 
Liittynyt
08.05.2022
Viestejä
489
Okei, no @Sampsa päättää miten parempi on, mutta laki edellyttää, että myyjä on tietoinen myytävän tavaran aitoudesta, riippumatta siitä, onko ne ostettu väärennöksinä vai ei. Lisäksi hintapyyntösi on alhaisempi kuin muilla vastaavilla käytettyjen markkinoilla, mikä herättää lisää epäilystä petoksesta.
Toinen asia, sinäkin huomasit, että mulla on myynnissä kaki eri malli AirPods Pro Gen 2 ja yksi oli lighting malli ja toinen on uus USB C malli.
Sinä annoit negatiivinen palaute ja linkissa katsoin kuvat. Kuvassa on AirPods Pro Gen 2 ilmoituksen kuvan ja loput kuvat (tuotteiden) laitoit AirPods Pro Gen 2 USB C mallin. Miksi??????
 

Commodore 64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.07.2018
Viestejä
415
Trollaaminen, häiriköinti
Teen asiasta rikosilmoituksen. Jos tutkinnassa selviää että Windows on aito ostan koneen. @Myrkku86
Myrkky86
 
Liittynyt
08.05.2022
Viestejä
489
Katso lisäämäni kuva laatikosta ja sen sarjanumerosta. Miten voi olla sama sarjanumero? Nuo sun muutkin kuulokkeet ovat väärennöksiä, sen näkee kuvista ja laatikosta. Omistan sekä alkuperäiset että kopiot, joten helppo vertailla. AliExpressistä niitä saa 30-40 eurolla. Myyt kuulokkeita markkinahintaa halvemmalla, mikä viittaa siihen, että saatat hyvinkin olla tietoinen niiden aitoudesta.
Kuvassa on AirPods Pro 2 ilmoitus ja loppukuvat oli AirPods Pro Gen 2 USB C mallin.
Tarkistaa vielä ennen kuin kirjoittaa.
 

Liitteet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 324
Digitaalisen lisenssin aktivoimiseen tarvitaan tuoteavain. Microsoft suosittelee osta
Käyppäs lukasee:

Depending on how you got your copy of Windows 10, you'll need either a digital license or a 25-character product key to activate it.
A digital license (called a digital entitlement in Windows 10, Version 1511) is a method of activation in Windows 10 that doesn't require you to enter a product key.


Eli ihan virallinen Microsoftin sivu jossa selkeästi sanotaan, että digitaalisessa lisenssissä ei ole tuoteavainta. Sen voi ostaa myös ihan Microsoftin virallisesta omasta Storesta, etkä saa sitä tuoteavainta.

Ja jos myynti-ilmoituksessakaan ei ole mainittu, että mukana tulee Windows lisenssi, niin aikas heikoilla jäillä on nää sun selitykset.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 608

Commodore 64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.07.2018
Viestejä
415
Kun myynti-ilmoituksessa ei edes mainittu mahdollisesta windowsita yhtään mitään, ja silti olit jo ostamassa konetta... mietipä nyt kahdesti mikä ihmeen rikos tuossa olisi ollut edes mahdollista tapahtua :confused:
No sehän selviää tutkinnassa.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
364
Koneen mukana tulee 5€ lisenssi.
Kyseessä voi olla aivan kaupasta saatavalla 150€ levykkeellä/aktivoitu emolevy/kone. Aktivointi sitoutuu samalla lailla emoleevyyn, tänä päivänä ja kun kone tai emolevy myydään pois. Aktivointi säilyy seuraavalla. Vaikka koneeseen asennetaan puhdas windows. Tämähän vain positiivinen asia (Ilmainen windows) Toki jos haluaa vanhasta aktivoinnista eroon, niin aktivoittee uudella avaimella. Mutta sillä se sanoo, että digitaalisesti aktivoitu, koska kone aktivoinut lisenssin automaattisesti, windows viralliselta palvelimelta/ kaupasta hyödytämällä aikasempia aktivointi tietoja, jotka on emolevyssä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 150
Kuvassa on AirPods Pro 2 ilmoitus ja loppukuvat oli AirPods Pro Gen 2 USB C mallin.
Tarkistaa vielä ennen kuin kirjoittaa.
Mutta miksi niissä on sama sarjanumero kuin tuossa kiinakopiossa? Se kai tuossa oli pointtina. Olisiko mahdollista että kirjoitat englanniksi niin ostaja ymmärtää mitä yrität sanoa?
 
Liittynyt
08.05.2022
Viestejä
489
Mutta miksi niissä on sama sarjanumero kuin tuossa kiinakopiossa? Se kai tuossa oli pointtina. Olisiko mahdollista että kirjoitat englanniksi niin ostaja ymmärtää mitä yrität sanoa?
Valitettavasti en tiedä mikä oli hänen ongelmia.
Mulla oli kaksi kuulokkeita myynnissä.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 149
Rikosilmoitus tehty.
Ethän keksinyt jotain rikosta omasta päästäsi? Saatujen tietojen mukaan ei mitää rikosta ole tapahtunut.

Harmi, että tuollainen perseily ei ole rangaistavaa. Väärä ilmiantoki koskee vain tilanteita, jossa olisi mahdollista tulla syyttömälle jotain seuraamuksia. Tietyissä tilanteissa voi tosin kunnianloukkaus olla.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 785
Harmi, että tuollainen perseily ei ole rangaistavaa. Väärä ilmiantoki koskee vain tilanteita, jossa olisi mahdollista tulla syyttömälle jotain seuraamuksia. Tietyissä tilanteissa voi tosin kunnianloukkaus olla.
Tiedän ettei täällä moderointia hoideta huutoäänestyksellä, mutta mietin kyllä että onko tuollaisia tyyppejä tarvetta katsella täällä kauppaa tekemässä. Eihän tässä kohta uskalla laittaa mitään myyntiin kun alkaa tulemaan rikosilmoitusta tiedä mistä.
 
Liittynyt
09.03.2017
Viestejä
798
Sääliksi käy alkuperäistä myyjää, itse en ainakaan tee kyseisen kaverin kanssa yhtään kauppaa. Järkipuhe ei mene perille ja tekee vielä jotain rikosilmoitusta asiasta joka ei ole edes kuulunut kauppaan. Kaikkia se leipä elättää, mutta nyt on nähty pohjanoteeraus :) varmaan olisi helpoitus kaikille että kyseinen kaveri hoitaisi vastaisuudessa kaupat jossain ihan muualla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 868
Viestejä
4 291 595
Jäsenet
71 743
Uusin jäsen
AzzA

Hinta.fi

Ylös Bottom