Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 860
Yksi asia mikä tuli mieleen on se että nykyisin täällä vallitsee (ehkä ihan oikeutetustikin) melkoinen lynkkaus mieliala.
Eli mitä tapahtuisi jos jollain oikeasti käy ihan rehellinen vahinko? Eli jos on vaikka myymässä näyttöä, kaupat lyödään lukkoon ja vahingossa tipauttaa sen näytön ja kertoo asiasta. Sekä lähettää ne rahat takaisin.

Tosin tuossa on varmaan se että rehellisen henkilön erottaa siitä että tämä lähettää ne rahat HETI takaisin, eikä pidä niitä useampaa viikkoa "pikavippinä". Eikä varsinkaan myy useammalle henkilölle sitä samaa näyttöä....

Mutta toinen mikä on pistänyt silmään on se että pahimmillaan jo viikonlopun aikana jos kaupat on tehty vaikka torstai-perjantai akselilla ollaan huutamassa täällä ja uhkailemassa poliisilla kun tuotetta ei ole vielä postin kautta saatu eikä myyjä vastaa viesteihin (viikonloppuna).

Sanoisin siis että jos ostaja tinkii ne halvimmat postitkin ja sitten ei voi odottaa paria viikkoa sitä (ehkä) saapuvaa kirjekuorta niin oma vikansa. Eli pari viikkoa ennen valitusta, mutta jos normaalista paketista on kyse pitäisi se seurantakoodi tulla kyllä samana päivänä kun paketti menee postiin eikä siinä kovin montaa arkipäivää pitäisi kulua.

Se on täysin ymmärrettävää että ennenkuin rahat näkyvät tilillä ei myyjä ala pakettia postittamaan ja monesti ne näkyvät siten ettei saman päivän aikana ehdi pakata ja viedä sitä pakettia postiin. Ei siinä silti useita arkipäiviä pitäisi kulua.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
873
Yksi asia mikä tuli mieleen on se että nykyisin täällä vallitsee (ehkä ihan oikeutetustikin) melkoinen lynkkaus mieliala.
Eli mitä tapahtuisi jos jollain oikeasti käy ihan rehellinen vahinko? Eli jos on vaikka myymässä näyttöä, kaupat lyödään lukkoon ja vahingossa tipauttaa sen näytön ja kertoo asiasta. Sekä lähettää ne rahat takaisin.

Tosin tuossa on varmaan se että rehellisen henkilön erottaa siitä että tämä lähettää ne rahat HETI takaisin, eikä pidä niitä useampaa viikkoa "pikavippinä". Eikä varsinkaan myy useammalle henkilölle sitä samaa näyttöä....

Mutta toinen mikä on pistänyt silmään on se että pahimmillaan jo viikonlopun aikana jos kaupat on tehty vaikka torstai-perjantai akselilla ollaan huutamassa täällä ja uhkailemassa poliisilla kun tuotetta ei ole vielä postin kautta saatu eikä myyjä vastaa viesteihin (viikonloppuna).

Sanoisin siis että jos ostaja tinkii ne halvimmat postitkin ja sitten ei voi odottaa paria viikkoa sitä (ehkä) saapuvaa kirjekuorta niin oma vikansa. Eli pari viikkoa ennen valitusta, mutta jos normaalista paketista on kyse pitäisi se seurantakoodi tulla kyllä samana päivänä kun paketti menee postiin eikä siinä kovin montaa arkipäivää pitäisi kulua.

Se on täysin ymmärrettävää että ennenkuin rahat näkyvät tilillä ei myyjä ala pakettia postittamaan ja monesti ne näkyvät siten ettei saman päivän aikana ehdi pakata ja viedä sitä pakettia postiin. Ei siinä silti useita arkipäiviä pitäisi kulua.
No jaa, aika vähissä on kuitenkin nämä ostajat jotka hätäilevät viikonloppuna. Aika usein toisaalta myyjältä loppuu kiire samalla sekunnilla kun rahat tilillä. Ei siinä pitäisi mennä kuin maksimissaan 2 arkipäivää kunnes paketti postissa.

Se nyt on vaan niin, että näitä vippailijoita on niin vitusti nykyään ihan joka paikassa, että jos kommunikaatio loppuu kuin seinään heti kun rahat lähetetty, niin aika varmaa jo että mitä tapahtunut. Harvoin rehellinen myyjä katoaa kuin pieru saharaan heti kauppojen jälkeen.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
55
Jaha, Jaskalli taas pahanteossa. Viimeisimmällä ostajalla näkyy olevan pilkulleen sama kokemus kuin itsellänikin vuodenvaihteen jälkeen kun oli toisella inttiviikollaan jo alikkina sotaharjoituksessa... :D Että Taneli- huolet pois, tässä on jo todistettavasti useamman kerran harjoitettu pikavippailua. Aikaa satuiluun löytyy vain kun myyjä ei ole tuotteen lähellä ja muulloin postitus "unohtuu" -- toistuvasti.

Toivottavasti tällä kertaa saa virkavallalta palautetta. T: edellinen
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
190
Se nyt on vaan niin, että näitä vippailijoita on niin vitusti nykyään ihan joka paikassa, että jos kommunikaatio loppuu kuin seinään heti kun rahat lähetetty, niin aika varmaa jo että mitä tapahtunut. Harvoin rehellinen myyjä katoaa kuin pieru saharaan heti kauppojen jälkeen.
Ja nimenomaan tämä KOMMUNIKAATIO. Joskus voi tulla oikeastikin esteitä, hidasteita yms. Esim. itsellä poksahti välilevy keväällä ja hyvä että pääsin edes sängystä vessanpöntölle ja takaisin. Pidin ostajan ajantasalla ja sain 4 arkipäivän kuluttua kaverin avustuksella paketin postiin. Tässäkin avainsanana oli juurikin kommunikaatio. Ei luulisi olevan kovin aikaa vievää lähettää viesti et nyt kävi näin, pieni viivästys.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 355
Olenko palkkatöissä olevana liian pihalla ymmärtääkseni, mitä tuollaisella tilapäisellä pikavipillä saavutetaan? Jos siis joutuu sen rahan kuitenkin maksamaan? Täällä ihmiset olisi valmiita lynkkaamaan vaikka TekkiDekin tuosta, mutta mitä hän itse sai? Viikon etuajassa rahat tilille, jotka kuitenkin piti maksaa?

En minä vaan riskeeraisi jonkun hätähousun rikosilmoitusta ihan pienestä pikavipistä. Ja toki joku 500€ olisi iso lovi minunkin talouteen, mutta kun sen saa takaisin, olisin lähinnä helpponut, enkä vihainen. Jättäisin kuitenkin negatiivisen kauppiaspalautteen, mutta esim. mahdollinen rikosilmoitus jäisi tekemättä.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 763
Olenko palkkatöissä olevana liian pihalla ymmärtääkseni, mitä tuollaisella tilapäisellä pikavipillä saavutetaan? Jos siis joutuu sen rahan kuitenkin maksamaan? Täällä ihmiset olisi valmiita lynkkaamaan vaikka TekkiDekin tuosta, mutta mitä hän itse sai? Viikon etuajassa rahat tilille, jotka kuitenkin piti maksaa?

En minä vaan riskeeraisi jonkun hätähousun rikosilmoitusta ihan pienestä pikavipistä. Ja toki joku 500€ olisi iso lovi minunkin talouteen, mutta kun sen saa takaisin, olisin lähinnä helpponut, enkä vihainen. Jättäisin kuitenkin negatiivisen kauppiaspalautteen, mutta esim. mahdollinen rikosilmoitus jäisi tekemättä.
Tili tyhjä, viinahammasta kolottaa, luottotiedot menneet niin ei saa pikavippiä muualta. Tai sitten esim. uhkapeliongelma, eikä rahaa saa mistään muualta.

Eli lyhyesti sillä pikavipillä saa nimenomaan sen pikavipin.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
112
Käyttäjän @joonahei kanssa tehtiin perjantaina 15.9 kaupat ps5 konsolista. Jatkettiin juttelua whatsapin puolella missä laittoi sitten kuvankin konsolista nametagin kanssa ja siirsin hänelle rahat tilisiirrolla. Lupasi viedä postiin lauantaina 16.9, vielä silloin kävi lukemassa viestit mutta yön aikaan eivät viestit enään menneet perille ja numeroon soittaessa kuuluu vain että ”valitsemanne numero ei ole käytössä”.
Hätäilenkö vain vai kannattaako tästä jo tämän viikon jälkeen alkaa rikosilmoitusta näpyttelemään?:hmm:
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 400
Käyttäjän @joonahei kanssa tehtiin perjantaina 15.9 kaupat ps5 konsolista. Jatkettiin juttelua whatsapin puolella missä laittoi sitten kuvankin konsolista nametagin kanssa ja siirsin hänelle rahat tilisiirrolla. Lupasi viedä postiin lauantaina 16.9, vielä silloin kävi lukemassa viestit mutta yön aikaan eivät viestit enään menneet perille ja numeroon soittaessa kuuluu vain että ”valitsemanne numero ei ole käytössä”.
Hätäilenkö vain vai kannattaako tästä jo tämän viikon jälkeen alkaa rikosilmoitusta näpyttelemään?:hmm:
Haisee vahvasti palaneen käry, mutta itse odottelisin tämän viikon yrittäen tavoittaa muutaman päivän välein. Sunnuntaina/maanantaina rikosilmoitusta. Negan laittaisin huomenna tai ylihuomenna, jos vaikka ihme tapahuisi. @joonahei ei myöskään lauantain jälkeen ole käynyt foorumilla, joten siinä mielessä sillä palautteella ole välttämättä niin kiire. Jos taasen käy foorumilla, niin eikä vastaa, niin negaa vaan.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
873
Toki vähän hätäistä vielä, mutta jos maksun jälkeen täydellinen radiohiljaisuus, niin ei hyvältä näytä. Tosin jos tilisiirrolla maksettu, niin voi olla että rahat ei ole viikonlopun aikana myyjällä vielä näkynyt tilillä.
 
Liittynyt
21.12.2020
Viestejä
248
Käyttäjän @joonahei kanssa tehtiin perjantaina 15.9 kaupat ps5 konsolista. Jatkettiin juttelua whatsapin puolella missä laittoi sitten kuvankin konsolista nametagin kanssa ja siirsin hänelle rahat tilisiirrolla. Lupasi viedä postiin lauantaina 16.9, vielä silloin kävi lukemassa viestit mutta yön aikaan eivät viestit enään menneet perille ja numeroon soittaessa kuuluu vain että ”valitsemanne numero ei ole käytössä”.
Hätäilenkö vain vai kannattaako tästä jo tämän viikon jälkeen alkaa rikosilmoitusta näpyttelemään?:hmm:
Whatsapp käyttää mielestäni numeroa vain tilin luomiseen. Numero on voinut olla kiinni jo aikapäiviä sitten. Esim luotu tili prepaid:llä joskus, mutta Whatsapp toimii, koska tarvii vain netin. Ei varmaa tietoa, mutta huomasin joskus korttia vaihtaessa.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
112
Toki vähän hätäistä vielä, mutta jos maksun jälkeen täydellinen radiohiljaisuus, niin ei hyvältä näytä. Tosin jos tilisiirrolla maksettu, niin voi olla että rahat ei ole viikonlopun aikana myyjällä vielä näkynyt tilillä.
Ilmoitti kyllä kun maksu näkyi tilillä.
 
Liittynyt
11.10.2019
Viestejä
501
Käyttäjän @joonahei kanssa tehtiin perjantaina 15.9 kaupat ps5 konsolista. Jatkettiin juttelua whatsapin puolella missä laittoi sitten kuvankin konsolista nametagin kanssa ja siirsin hänelle rahat tilisiirrolla. Lupasi viedä postiin lauantaina 16.9, vielä silloin kävi lukemassa viestit mutta yön aikaan eivät viestit enään menneet perille ja numeroon soittaessa kuuluu vain että ”valitsemanne numero ei ole käytössä”.
Hätäilenkö vain vai kannattaako tästä jo tämän viikon jälkeen alkaa rikosilmoitusta näpyttelemään?:hmm:
Ihan samalta kuulostaa kuin itselläni 1,5 vuotta sitten, kun meni huijarille rahat. Kaveri ilmoitti kyllä vielä, kun rahat oli perillä ja sitten ei numero enää ollutkaan käytössä. Oli myös laittanut whatsappiin "katoavat viestit" -asetuksen päälle.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 786
Edelleen täytyy vaan ääneen ihmetellä. Tästä ketjusta jäisi 9/10 huijausta toteutumatta, kun jätettäisiin ne nollapalautteisilta monien satojen eurojen ostamiset joissa maksetaan tuote etukäteen.
Vai meneekö se nyt tosiaan niin että jokaisen täytyy kerran tuohon itse langeta ennen kuin oppii?
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 037
Ja nimenomaan tämä KOMMUNIKAATIO. Joskus voi tulla oikeastikin esteitä, hidasteita yms. Esim. itsellä poksahti välilevy keväällä ja hyvä että pääsin edes sängystä vessanpöntölle ja takaisin. Pidin ostajan ajantasalla ja sain 4 arkipäivän kuluttua kaverin avustuksella paketin postiin. Tässäkin avainsanana oli juurikin kommunikaatio. Ei luulisi olevan kovin aikaa vievää lähettää viesti et nyt kävi näin, pieni viivästys.
Jep, kyllä lähes jokaisella meistä on puolisoa, veljeä, siskoa tai äitimuoria, jotka voivat kiikuttaa paketin postiin, jos on aitoa estettä liikkumiselle. Pitäisin myös erikoisena, jos omalla asuinalueella ei olisi sukulaisten lisäksi ystävän ystävääkään, tai hyvää naapuria tai työkaveria koka voisi paketin viedä postiin.

Itse sain kahden tuulettimen kaupan finaaliin, vaikka molemmin puolin olimme hitaita tässä kaupassa. Asia ei minua haitannut, koska jo MT887:n myyntipalautteissa luki se, että ei aivan joka päivä pyöri foorumeilla. Eli ymmärrän kyllä, jos töissäkäyvällä kestää, mutta kyllä edes viikonloppuna pitää olla sen verran potkua, että saa sen lupaamansa paketin postiin.

Parhaimmillaan postin SmartPost-automaatti on auki 24/7, jolloin paketin voi pistää menemään myöhäisillan tai yölenkin aikana, niin saa sen pois rasittamasta mieltä.

Eli kyllä tämä kaupanteko on monen muun asian ohella niitä tahdon asioita, ja osa meistä haluaa käyttää valtavasti energiaa selittelyyn ja välttelyyn kuin siihen, että vain tekisi sen postituksen.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
577
Minulla ainakin on sellainen asenne, että jos jotain laitan myyntiin, niin maksun saatuani vien sen viimeistään seuraavana päivänä Postiin tai automaattiin. Samoin ihan turha on jotain laitetta panna myyntiin, jos on kuukauden lomalla Kreikassa, tai ainakin se pitää ilmoituksessa mainita. Tähän syyhyn itsellä yksi ostotapahtuma peruuntui.

Joillain tuntuu olevan sellainen laiskan asenne, että hommat hoidellaan joskus tulevaisuudessa. Kaikkea lykätään jonkun puolivillaisen syyn perusteella, kun hommat voisi ihan hyvin heti hoitaa - ja tämä sama asenne näkyy työelämässäkin.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
112
Haisee vahvasti palaneen käry, mutta itse odottelisin tämän viikon yrittäen tavoittaa muutaman päivän välein. Sunnuntaina/maanantaina rikosilmoitusta. Negan laittaisin huomenna tai ylihuomenna, jos vaikka ihme tapahuisi. @joonahei ei myöskään lauantain jälkeen ole käynyt foorumilla, joten siinä mielessä sillä palautteella ole välttämättä niin kiire. Jos taasen käy foorumilla, niin eikä vastaa, niin negaa vaan.
Näyttäisi nyt eilen käyneen illasta foorumilla taas. Edelleenkin olen whatsapissa estettynä. Eikä vastaa täälläkään yksityisviesteihin.
 

nonnzz98

Mini-ITX ❤️
Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
709
Minulla ainakin on sellainen asenne, että jos jotain laitan myyntiin, niin maksun saatuani vien sen viimeistään seuraavana päivänä Postiin tai automaattiin.
Sama asenne täällä, yleensä vien samana päivänä postiin kun maksu näkyy. Toki asun 5min kävelymatkan päästä kauppakeskuksesta niin se helpottaa asiaa huomattavasti, mutta vaikka lähin posti olisi ajomatkan päässä niin ei ole mielestäni mitään syytä jättää postitus monen päivän hommaksi. Toki sairauksia sun muita esteitä sattuu ja tapahtuu, mutta niistä infotaan sitten hyvissä ajoin ja yritetään järjestää toimitus toisella tavalla (kaveri/tuttu/puoliso tms vie myyjän puolesta).
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
574
Edelleen täytyy vaan ääneen ihmetellä. Tästä ketjusta jäisi 9/10 huijausta toteutumatta, kun jätettäisiin ne nollapalautteisilta monien satojen eurojen ostamiset joissa maksetaan tuote etukäteen.
Vai meneekö se nyt tosiaan niin että jokaisen täytyy kerran tuohon itse langeta ennen kuin oppii?
Ja kyllä nykyään pitää kaivaa keneltä ne positiiviset palautteet on, jos kaikki palautteet lähiviikoilta suosittelen myös olevaan varovainen...
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 484
@Sampsa @Juha Kokkonen oiskohan syytä jo bannata tuo @joonahei kun ei näytä häntä kiinnostavan kuin rahojen saanti petoksella.
Ihan sama toimintatapa kuin yleensäkin, sitten kun asianomistaja @vilbe kokee aiheelliseksi niin rikosilmoitusta tekemään ja yhteydenotto ylläpitoon sitten kun se on tehty, niin lukitaan tunnus.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
574
Juuri näin. 2kk kauppojen jälkeen se on ostajan asia hoitaa näyttö takuuseen.

Itsellä on seuraavanlainen filosofia myyjänä: kun ostaja kuitannut että tavara perillä ehjänä ja toimivana, niin jos tästä 4-5 päivään ei ole kuulunut valituksia, niin kuittaan asian hoidetuksi ja sen jälkeen pesen käteni jos ostaja rupeaa vinkumaan jotain. Koskaan ei kuitenkaan ostaja ole vinkunut mitään minulle. Kuitenkin tehnyt kauppaa netissä 20-30 kertaa.
Itellä käynyt pari kertaa että olen päässyt testaamaan ostetun tuotteen joko kiireen tai unohduksen takia vasta parin kolmen viikon kuluttua sen saapumisesta. Joskus tuote ei ole toiminut mutta pidä sitä omana mokanani etten ole sitä ajallaan testannut.....
 
Liittynyt
06.07.2023
Viestejä
3
Huono kauppakokemus käyttäjän @TekkiDek kanssa. Ostettu 23.8.2023 yksityisviesillä tuote, tarkemmin MSI RTX 3070 gaming z trio -näytönohjain. Tavara ei ollut vielä 31.8.2023 löytänyt postiin asti. Kaupat saatiin kuitenkin peruttua onnistuneesti ja joka ikinen sentti löysi tiensä takaisin minulle viime torstaina 7.9.2023. Suosikaa noutokauppoja käyttäjän kanssa.
Minulla sama ongelma @TekkiDek käyttäjän kanssa. Ostin kyseisen näytönohjaimen 8.09.2023 eikä paketti ole vieläkään postissa. Lupasi viedä paketin postiin jo viimeviikolla, mutta ei pakettia sitten vietykkään postiin.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 763
Minulla sama ongelma @TekkiDek käyttäjän kanssa. Ostin kyseisen näytönohjaimen 8.09.2023 eikä paketti ole vieläkään postissa. Lupasi viedä paketin postiin jo viimeviikolla, mutta ei pakettia sitten vietykkään postiin.
Jälleen kerran, laittakaa sitä palautetta niistä kaupoista. Ei modet muuten tiedä miten moni kauppa on jollain myyjällä mennyt kusetuksen puolelle.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 400
Sama kaava näyttäisi toistuvan jatkuvasti. Käyttäjä jolla hyvin vähän viestejä ja suurin osa viesteistä jos ei jopa kaikki ainoastaan kauppa-alueelle on joko huijari tai pikavippaaja suurella prosentilla. Näistähän voisi ottaa oppia jossain vaiheessa.
Olihan tyypillä 5 onnistunutta myyntitapahtumaa ennen kuin kjohannesh osti siltä rtx 3070 näytönohjaimen. Tämä on mielestäni ihan ok pohja. Menee vaikeaksi, jos tuo ei enään riitä.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
873
Olihan tyypillä 5 onnistunutta myyntitapahtumaa ennen kuin kjohannesh osti siltä rtx 3070 näytönohjaimen. Tämä on mielestäni ihan ok pohja. Menee vaikeaksi, jos tuo ei enään riitä.
No itse olen aina skeptinen jos ei ole mihinkään muualle kuin kauppa-alueelle viestejä kertynyt.

Uudehko tunnus, kaikki viestit kauppa-alueelle ja muutama palaute. Jokaisen oma asia miten toimii, mutta itsellä soisi hälytyskellot.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 400
No itse olen aina skeptinen jos ei ole mihinkään muualle kuin kauppa-alueelle viestejä kertynyt.

Uudehko tunnus, kaikki viestit kauppa-alueelle ja muutama palaute. Jokaisen oma asia miten toimii, mutta itsellä soisi hälytyskellot.
Ihan hyviä pointteja, mutta nuo 5 myyntitapahtumaa kyllä toimii vastapainona. Toki niitä myyntejä voisi olla enemmän ja voisi olla kirjoitellut myös muualle, mutta ei sekään ole tae mistään.

Täällä oli yksi käyttäjä (jossain vaiheessa nimimerkki taisi olla 9700 pro, vaihtoi useamman kerran oman tunnuksen nimimerkkiä) keskusteli paljon raudasta (tuhansia viestejä) ja kävi paljon kymmeniä onnistuneita kauppoja niin myyjänä, kuin ostajana mutta hänelle tuli ongelmia kaupan käynnin kannsa, ryhdistäytyi ja uudestaan retkahti ja sai bannit kauppa-alueelle. Jonkin verran tämän jälkeen pyysi tunnuksen sulkemista ja kaikien viestiensä poistoa.
 
Liittynyt
03.02.2021
Viestejä
398
En nyt tiedä kuuluuko tänne mutta olen nyt viikon sisään törmännyt varmaan vähintään yli kymmeneen mahdolliseen huijariin eri myyntikanavilla.

Olen PS5:sta metsästänyt eri paikoista ja torin kautta esimeriksi tulee päivittäin monia ”200€, voin postittaa” tarjouksia. Ja heti kun olen ilmoittanut että voin noutaa niin ollaan joko Utsjoella matkalla tai sairaana ettei nouto onnistu.

Facebookin kauppapaikasta puhumattakaan…

Olkaahan ihmiset todella tarkkana.
 
Liittynyt
26.09.2022
Viestejä
9
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
692
Käyttäjä miba katosi saatuaan 600€.



Asiasta on tehty rikosilmoitus.
Mitä tuossa teidän yv keskustelussa oikein on tapahtunu kun olit kuitenkin noutamaan alunperin menossa? Onnistui silti sulta rahat saamaan etukäteen.
 
Liittynyt
25.01.2023
Viestejä
17
Näyttäisi nyt eilen käyneen illasta foorumilla taas. Edelleenkin olen whatsapissa estettynä. Eikä vastaa täälläkään yksityisviesteihin.
Ihan sama toimintatapa kuin yleensäkin, sitten kun asianomistaja @vilbe kokee aiheelliseksi niin rikosilmoitusta tekemään ja yhteydenotto ylläpitoon sitten kun se on tehty, niin lukitaan tunnus.
En ole varma mihin päädyttiin Joonahei PS5 tapauksessa, mutta nyt hän kaupittelee tiketin lahjakorttia "muut" osastolla.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 484
En ole varma mihin päädyttiin Joonahei PS5 tapauksessa, mutta nyt hän kaupittelee tiketin lahjakorttia "muut" osastolla.
Ei ole kukaan ainakaan mielestäni ollut minuun yhteydessä yksityisviestillä, joten oletan että asia on ratkaistu. Lahjakortti näyttäisi olevan tarjolla noudolla.
 

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
676
Oletko tekemässä hänen kanssaan jotain kauppoja? Ei ole miehestä mitään kuulunut ja eilen tein hänestä rikosilmoituksen…
En minä, mutta muut käyttäjät tuolla lahjakorttia ovat ostamassa ja ylipäänsä mahdollisten tulevien kauppojen varalta. Mutta laita hei Juha Kokkoselle vielä sitten yksityisviestiä tuosta rikosilmoituksesta, jos et vielä ole laittanut.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
784
@mekka

Ottaa yhteyttä ostoilmoituksiin yksityisviestein, missä kaupittelee olematonta tavaraa. Ottaa muiden myynti ilmoituksista kuvat ja photosoppaa paperilapulla omat tiedot. Toistaiseksi luvannut palauttaa rahat..

Myyty - MSI 3070 Gaming Trio, non lhr (Kotka) Tästä ilmoituksesta kuvat otettu
Aika paljon vaivaa kyllä jotkut huijari ukot jaksaa nähdä noiden eteen :DD

ps. laita palaute mekan myynti historiaan
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
127
Juu kyllä usko toivo ja pelit on menetetty, sen verran näitä vippaajia ja suoria siimahäntiä tässä nyt ollut lähi aikoina että alkashan tuo jotain järeätä tarvitsemaan. tosin vaikka olis mikä tunnistautuminen omin vermein painaisivat nekin kertaalleen tänne lukkoon kuten luottotiedotkin. mutta en sitten tiedä vaikka löytyskin foorumin sisänen porukka (luotettava porukka) joka hoitas ihan noudot ja lähetykset suoraan kaupunki ja kylä kohtasesti pientä tippiä vastaan. selvittäs monien satasten menetyksiltä. tosin tottahan toki tämä vaatii kyseisiltä kavereilta työtä mutta ohan se parempi vaikka 20e maksella tästä vaivasta kun taasen menettää se 500e suorilta.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
127
Lähtökohtaisesti nuo monen sadan menetykset voi välttää kun ei siirrä rahaa kuukauden vanhalle tunnukselle ilman palautteita
enpä varmaks lähtis accountien tehtailukin ollut vuosien varrella aika kova sana saattaa olla tunnus joka 2019 parit viestit ja naps. mutta tosiaan tuntuu että lähiaikoina ollut paljon huonoja kauppa kokemuksia.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 400
enpä varmaks lähtis accountien tehtailukin ollut vuosien varrella aika kova sana saattaa olla tunnus joka 2019 parit viestit ja naps. mutta tosiaan tuntuu että lähiaikoina ollut paljon huonoja kauppa kokemuksia.
1. Muistaa aina kauppiaspalautteet postituskaupoissa.
2. Jos ei tunnuksella ole palautteita katsoo viestihistoriaa.

Näillä pääsee pitkälle.
 
Liittynyt
20.02.2022
Viestejä
133
löytyskin foorumin sisänen porukka (luotettava porukka) joka hoitas ihan noudot ja lähetykset suoraan kaupunki ja kylä kohtasesti pientä tippiä vastaan. selvittäs monien satasten menetyksiltä. tosin tottahan toki tämä vaatii kyseisiltä kavereilta työtä mutta ohan se parempi vaikka 20e maksella tästä vaivasta kun taasen menettää se 500e suorilta.
Tälläisestä on ollut puhetta vuosikausia ja silloin tällöin nousee ehdotus pinnalle.

Ei toimi laajamittaisessa kaupankäynissä koska tulee yksi ylimääräinen tekijä mukaan ja lisäksi syistä x ja y.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 860
mutta en sitten tiedä vaikka löytyskin foorumin sisänen porukka (luotettava porukka) joka hoitas ihan noudot ja lähetykset suoraan kaupunki ja kylä kohtasesti pientä tippiä vastaan.
Muistelisin että tuollaista on jossain vaiheessa joko täällä tai Murossa ollutkin. Myös se auttaa jos on niitä kavereita (TM) jotka asuvat kyseisellä paikkakunnalla. Siten olen joskus jotain kauppoja myös hoitanut, eli kaveri on hakenut tavaran ja itse maksanut kaverille, joka sitten tuonut jossain vaiheessa kun on liikkunut täälläpäin.

TAI miksipä ei jopa ihan tutulle nimimerkille täältä foorumilta jonka tuntee / luottaa ja maksaa hänelle hieman välirahaa siitä että hän noutaa ja postittaa sen tavaran myyjältä.
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
204
@mekka

Ottaa yhteyttä ostoilmoituksiin yksityisviestein, missä kaupittelee olematonta tavaraa. Ottaa muiden myynti ilmoituksista kuvat ja photosoppaa paperilapulla omat tiedot. Toistaiseksi luvannut palauttaa rahat..

Myyty - MSI 3070 Gaming Trio, non lhr (Kotka) Tästä ilmoituksesta kuvat otettu

Samainen kaveri tarjosi minulle ryzenia lahdesta melkein välittömästi kun ostoilmotuksen olin tehnyt. En tosin tarttunut tarjoukseen, koska luettuani tätä ketjua nyt tovin, niin en tee postikauppoja 0 palautteisten kanssa.
 

Liitteet

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 498
Viestejä
4 245 546
Jäsenet
71 363
Uusin jäsen
tjr

Hinta.fi

Ylös Bottom