Ei järjen häivää.
Helposti: jos lupaat myydä, niin sitten myös myydään, jos ei tule pakottavaa estettä.Miten nuo säännöt menee foorumin sääntöjen ja Suomen lain mukaan.
Sitten älä lupaa myydä noille varaajille? Protip: sano mieluummin vaikka "odottelen vielä parempia tarjouksia, mutta olet jonossa", älä anna katteettomia lupauksia.Kaveri varasi tuotetta tiistaiksi lauantaina ja ei ollut mitään takeita hakeeko edes noutamaan tuotteen. Tottakai halusin koko kauppahinnan mihin minulla on myyjänä oikeus. On niin sata huonoa kokemusta noista varauksista monen päivän päähän.
Laki ei pakota töhöilemäänEihän tämä voi olla oikein minkään lain perusteella että myyjä jää aina alakynteen.
Joo ei tosiaan ole järjen häivää tuossa sun touhussasi. Älä sovi kauppoja liian pitkän ajan päähän, jos et oikeasti aio kauppoja silloin tehdä.Ei järjen häivää.
1) Merkkaa kauppailmoitukseesi, ettet varaile tuotetta päiväkausiksi. Jos joku tuollaista kyselee niin kerrot tarkkaan mikä se takaraja on kaupan toteutumiselle.Miten nuo säännöt menee foorumin sääntöjen ja Suomen lain mukaan. Kaveri varasi tuotetta tiistaiksi lauantaina ja ei ollut mitään takeita hakeeko edes noutamaan tuotteen. Tottakai halusin koko kauppahinnan mihin minulla on myyjänä oikeus. On niin sata huonoa kokemusta noista varauksista monen päivän päähän. Eihän tämä voi olla oikein minkään lain perusteella että myyjä jää aina alakynteen.
Jos omaa touhuasi tarkoitat, niin oikeassa olet. Pienistä summista kyse, ja toivottavasti otat opiksi, että jatkossa kaupankäynti sujuu yhteisten pelisääntöjen ja hyvien tapojen mukaisesti.Ei järjen häivää.
Mene nyt lukemaan ne kauppa-alueen säännöt. Huutokaupat on kiellettyjä täällä, ja tuollainen "myyn korkeimman tarjouksen perusteella" on juurikin sitä.Yhdyn "Retale" käyttäjän sanoihin. Kyllä näissä varaus kaupoissa monen päivän päähän pitäisi olla myös myyjää koskeva säädös ja korkein tarjous säädös ja unohdin myynti artikkelissa mainita että Myyn korkeimman tarjouksen perusteella. Ja tässähän on nyt todella kova vääntö tuon 5€ takia![]()
Jos ei hp:ta tarjota, niin myyjä saa kyllä myydä korkeimman tarjouksen jättäneelle. Ei se ole mikään huutokauppa ja jatkuvasti tuolla myyntialueella on käytössä vastaava tapa.Mene nyt lukemaan ne kauppa-alueen säännöt. Huutokaupat on kiellettyjä täällä, ja tuollainen "myyn korkeimman tarjouksen perusteella" on juurikin sitä.
Toki saa, mutta siitähän tässä nyt ei ollut kyse.Jos ei hp:ta tarjota, niin myyjä saa kyllä myydä korkeimman tarjouksen jättäneelle. Ei se ole mikään huutokauppa ja jatkuvasti tuolla myyntialueella on käytössä vastaava tapa.
Ota nyt huomioon kuitenkin, että jos HYVÄKSYT jonkin tarjouksen, se on silloin se korkein tarjous jolle pitää myydä. Se kauppa sulkeutuu siinä kohtaa kun hyväksyt tarjouksen.ja se korkein tarjous kauppa jolle pitäisi myydä
Juu, ei tietenkään saa myydä ohi, jos on jo jonkun tarjouksen hyväksynyt. Ymmärsin, että myyjä vain spekuloi, että miten hänen olisi kuulunut toimia. Ja kuten täälläkin moni on jo tuonut esiin, että olisi hyväksynyt tarjouksen ehdollisena, jos ei tiistaihin mennessä tule parempaa tarjousta tai sitten pyytänyt rahat heti tilille.Toki saa, mutta siitähän tässä nyt ei ollut kyse.
Moinen "myyn korkeimman tarjouksen tehneelle" ei mitenkään tee sallittavaksi sitä että sopii ensin kaupat yhden kanssa, ja sitten myykin toiselle kun sieltä tuli korkeampi tarjous.
Just näin, ja tärkeintä on nimenomaan se, että niistä otetaan opiksiKaikille sattuu joskus virheitä.
Itsekkin tällä mentaliteetilla mennyt, että kun olen sanonut "ok, tämä hinta käy" - niin kauppa sulkeutuu. Toki jossain kohtaa on voinut käydä niin että vitkuttelen hetken ennen vastaamistaOta nyt huomioon kuitenkin, että jos HYVÄKSYT jonkin tarjouksen, se on silloin se korkein tarjous jolle pitää myydä. Se kauppa sulkeutuu siinä kohtaa kun hyväksyt tarjouksen.
Lain ja sääntöjen mukaan, jos sovit kaupat , niin sovit kaupat. Ne on sovitut kaupat.Miten nuo säännöt menee foorumin sääntöjen ja Suomen lain mukaan. Kaveri varasi tuotetta tiistaiksi lauantaina ja ei ollut mitään takeita hakeeko edes noutamaan tuotteen. Tottakai halusin koko kauppahinnan mihin minulla on myyjänä oikeus. On niin sata huonoa kokemusta noista varauksista monen päivän päähän. Eihän tämä voi olla oikein minkään lain perusteella että myyjä jää aina alakynteen.
Jos haluat täällä jotain myydä tai ostaa, niin teet sen sääntöjen puitteissa. Jos et osaa lukea tai ymmärrä sääntöjä, niin esim. tässä ketjussa kyllä ohjeistetaan ja selitetään asiat.Teillä on tarkemmat säännöt kuin suomen laki. Täytynee ottaa huomioon kun kriivustan käräjäoikeus juttua sillä perusteella että jokaisella on oikeus oikeus asian ajamaan tai avustajana. Mulla olisi mennyt kummatkin kaupat myttyyn jos kyseinen henkilö olisi perunut kaupat. Niinkuin on 100 kertaa 3-4 päivän päähän sovittu ilman mitään takeita. Suomi on oikeus NATO valtio. Että näin. Muistakaa kaikki että 5€ tappelette. Mulla tuli päivä vasta pitkällä ensiviikosta ja tarvi olla täysi pyynti 20€ettäselvitään.
Recep Tayyip Erdoğan
Olet varmasti myös muistanut (sääntöjen mukaan) laittaa negatiivisen kauppiaspalautteen sitten näille henkilöille jotka ovat luvatusta ja lukkoon lyödystä kaupasta sitten jättäneet saapumatta ja rahat maksamatta. Myös se kuuluu täällä tehdä ja tälläiset henkilöt kyllä saavat ennemmin tai myöhemmin myös potkua foorumilta jos vain "hupihuutoja" tekevät eivätkä koskaan tuotetta osta.Teillä on tarkemmat säännöt kuin suomen laki. Täytynee ottaa huomioon kun kriivustan käräjäoikeus juttua sillä perusteella että jokaisella on oikeus oikeus asian ajamaan tai avustajana. Mulla olisi mennyt kummatkin kaupat myttyyn jos kyseinen henkilö olisi perunut kaupat. Niinkuin on 100 kertaa 3-4 päivän päähän sovittu ilman mitään takeita. Suomi on oikeus NATO valtio. Että näin. Muistakaa kaikki että 5€ tappelette. Mulla tuli päivä vasta pitkällä ensiviikosta ja tarvi olla täysi pyynti 20€ettäselvitään.
Miksi hyväksyit sen tarjouksen? "Laki asian toimistosta" nauravat sut pihalleEn tiedä eikä kiinnosta. Korkeimman tarjouksen ja noin maksan monen päivän päästä jos maksan niin ei mitään järkeä. Miksi kauppias ei voi saada pyynti hintaa vain uskoa ukkoon mikä maksaisi hyvin monen päivän päästä ja ota sekin huomioon että aina on näissä varas myynnissä monen päivän päähän mennyt mönkään. Tuntuu hullulta ettei kukaan ole minun kauppiaan puolella ja vain uskoo että oltiin mökillä ja ei millään pääse maksamaan vain varaamaan tuotteen. Olen huomenna yhteydessä laki asian toimistoon. Katsotaan mitä ovat mieltä!! Vain että haluat 100% varmasti pilata käyttäjätunnuksen 5€ takia
Ihme vänkäystä nyt.En tiedä eikä kiinnosta. Korkeimman tarjouksen ja noin maksan monen päivän päästä jos maksan niin ei mitään järkeä. Miksi kauppias ei voi saada pyynti hintaa vain uskoa ukkoon mikä maksaisi hyvin monen päivän päästä ja ota sekin huomioon että aina on näissä varas myynnissä monen päivän päähän mennyt mönkään. Tuntuu hullulta ettei kukaan ole minun kauppiaan puolella ja vain uskoo että oltiin mökillä ja ei millään pääse maksamaan vain varaamaan tuotteen. Olen huomenna yhteydessä laki asian toimistoon. Katsotaan mitä ovat mieltä!! Vain että haluat 100% varmasti pilata käyttäjätunnuksen 5€ takia
Laki asian toimistolla ollaan luultavasti sitä mieltä että sun ei kannata tuhlata rahaa tähän yhtään enempää. Jos et halua pilata käyttäjätunnustasi niin hoidat kaupat sivuston ohjeiden mukaan, ihan niinkuin kaikki muutkin verkon kauppapaikat edellyttävät.En tiedä eikä kiinnosta. Korkeimman tarjouksen ja noin maksan monen päivän päästä jos maksan niin ei mitään järkeä. Miksi kauppias ei voi saada pyynti hintaa vain uskoa ukkoon mikä maksaisi hyvin monen päivän päästä ja ota sekin huomioon että aina on näissä varas myynnissä monen päivän päähän mennyt mönkään. Tuntuu hullulta ettei kukaan ole minun kauppiaan puolella ja vain uskoo että oltiin mökillä ja ei millään pääse maksamaan vain varaamaan tuotteen. Olen huomenna yhteydessä laki asian toimistoon. Katsotaan mitä ovat mieltä!! Vain että haluat 100% varmasti pilata käyttäjätunnuksen 5€ takia
Ihan itse olet kuule pilannut oman maineesi tuollaisella itkupotkuttelullaEn tiedä eikä kiinnosta. Korkeimman tarjouksen ja noin maksan monen päivän päästä jos maksan niin ei mitään järkeä. Miksi kauppias ei voi saada pyynti hintaa vain uskoa ukkoon mikä maksaisi hyvin monen päivän päästä ja ota sekin huomioon että aina on näissä varas myynnissä monen päivän päähän mennyt mönkään. Tuntuu hullulta ettei kukaan ole minun kauppiaan puolella ja vain uskoo että oltiin mökillä ja ei millään pääse maksamaan vain varaamaan tuotteen. Olen huomenna yhteydessä laki asian toimistoon. Katsotaan mitä ovat mieltä!! Vain että haluat 100% varmasti pilata käyttäjätunnuksen 5€ takia
Sulta kysyttiin jo aikaisemmin: miksi hyväksyit tuon ensimmäisen tarjouksen?No oli asia 5€ suhteen mitä ikinä oli. Niin paljon kävi vituttamaan että en anna olla periksi ei periksi anneta. Pääsääntöisesti olisin menettänyt kummatkin kaupat ja tavara olisi jäänyt myymättä. Minua ollaan aina palveltuasian mukaisesti oikeus sivussa. Täällä on täysin paskanjauhajaa tuon 5 € takia.
Vituttaisiko sinua, jos joku myyjä tekisi sinulle samalla tavalla oharit ja jättäisi myymättä sovitun tavaran sen takia, että joku muu tarjosi femman enemmän?No oli asia 5€ suhteen mitä ikinä oli. Niin paljon kävi vituttamaan että en anna olla periksi ei periksi anneta. Pääsääntöisesti olisin menettänyt kummatkin kaupat ja tavara olisi jäänyt myymättä. Minua ollaan aina palveltuasian mukaisesti oikeus sivussa. Täällä on täysin paskanjauhajaa tuon 5 € takia.
Foorumin säännöissä lukee, että jos sovit kaupat, niin sinun on myös myytävä tavara kyseiselle käyttäjälle, jos PAKOTTAVAA syytä (viisi euroa tai pari päivää EI ole pakottava syy) ei tule vastaan. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?Lukeeko foorumin säännöissä että sinun juurikin pitää varata tuotetta tuo 3-4 päivää ilman mitään takeita että ostaja ostaa eikä peru täysin kauppoja niinkuin minun kohdalla on aina käynyt.
Juuri tämän haluan tarkistaa Suomen lain nojalla asianajaja installilta. Ollaan vaan yhteyksissä. Kävi vain että täällä ei olla alkuunkaan myyjän puolella. Asian ajalle menee 5€. Otan myös kaiken teidän haukkumisen kunnian loukkauksena joten laki asiaa on tulossa hyvinkin moneen käyttäjä tunnuksen!
Ei lue, mutta jos olet itse luvannut näin tehdä niin onhan tuo selkeästi huono kauppakokemus jos lupauksesi petät. Mikä tässä on vaikea tajuta? Lupasit varata, mutta et varannut-->Negatiivinen kauppakokemusLukeeko foorumin säännöissä että sinun juurikin pitää varata tuotetta tuo 3-4 päivää ilman mitään takeita että ostaja ostaa eikä peru täysin kauppoja niinkuin minun kohdalla on aina käynyt. Juuri tämän haluan tarkistaa Suomen lain nojalla asianajaja installilta. Ollaan vaan yhteyksissä. Kävi vain että täällä ei olla alkuunkaan myyjän puolella. Asian ajalle menee 5€. Otan myös kaiken teidän haukkumisen kunnian loukkauksena joten laki asiaa on tulossa hyvinkin moneen käyttäjä tunnuksen!
Taisit hommata itsesi pois foorumilta vitosen takiaPiste. Kunnian loukkaus. Käyttäjä nimet lähtee asianajajalle. Haastan vaikka koko foorumin nimimerkkeineen oikeuteen. PISTE.
Vedä välillä henkeä. Suomessa vain luonnolisten henkilöiden kunniaa voi loukata, ei nimimerkin tai yritysten tms. kunniaa voi loukataPiste. Kunnian loukkaus. Käyttäjä nimet lähtee asianajajalle. Haastan vaikka koko foorumin nimimerkkeineen oikeuteen. PISTE.
Täällä ei olla myyjän puolella, jos myyjä toimii sääntöjen vastaisesti. Sama toimii myös toisinpäin, jos ostaja jättää noutamatta tms. mutta tällä kertaa ei ollut siitä kyse.Lukeeko foorumin säännöissä että sinun juurikin pitää varata tuotetta tuo 3-4 päivää ilman mitään takeita että ostaja ostaa eikä peru täysin kauppoja niinkuin minun kohdalla on aina käynyt. Juuri tämän haluan tarkistaa Suomen lain nojalla asianajaja installilta. Ollaan vaan yhteyksissä. Kävi vain että täällä ei olla alkuunkaan myyjän puolella. Asian ajalle menee 5€. Otan myös kaiken teidän haukkumisen kunnian loukkauksena joten laki asiaa on tulossa hyvinkin moneen käyttäjä tunnuksen!
Ihan tyhjänpäiväistä mussutusta. Mulla voi kämpillä sääntö, että kaikkien vieraiden on tuotava kossupullo. Jos sääntöä rikkoo, ei vierailija ole rikosoikeudellisessa vastuussa vaan ainoa sanktio voi olla vierailuoikeuden evääminen jatkossa ja/tai käsky poistua paikalta.Lukeeko foorumin säännöissä että sinun juurikin pitää varata tuotetta tuo 3-4 päivää ilman mitään takeita että ostaja ostaa eikä peru täysin kauppoja niinkuin minun kohdalla on aina käynyt. Juuri tämän haluan tarkistaa Suomen lain nojalla asianajaja installilta. Ollaan vaan yhteyksissä. Kävi vain että täällä ei olla alkuunkaan myyjän puolella. Asian ajalle menee 5€. Otan myös kaiken teidän haukkumisen kunnian loukkauksena joten laki asiaa on tulossa hyvinkin moneen käyttäjä tunnuksen!
Sain syövän sun viesteistä, olen yhteydessä aisan ajajaan.En vastaa enää koskaan viesteihinne. PISTE. Asian ajalle menee.
Olisin voinut maksaa tuotteen etukäteen, jos olisit sitä pyytänyt. Ilmoitit kuitenkin seuraavana päivänä, että sait tuotteesta paremman hinnan ja laite on nyt myyty toiselle. Meillä oli sovittuna kaupat, noutoajankohta ja kellonaika. Tehdessäni tarjouksen ilmoitin samassa yhteydessä, että noudan tiistaina, johon suostuit. Kerroin yksityisviestillä vielä suoraan, että pääsen tiistaina tytön harrastuksen jälkeen, eli n. klo 18 hakemaan laitteen.Tuntuu hullulta ettei kukaan ole minun kauppiaan puolella ja vain uskoo että oltiin mökillä ja ei millään pääse maksamaan vain varaamaan tuotteen. Olen huomenna yhteydessä laki asian toimistoon. Katsotaan mitä ovat mieltä!! Vain että haluat 100% varmasti pilata käyttäjätunnuksen 5€ takia
Nyt on kyllä pakko kommentoida ja kehua. Mulla on vissiin jossain tallessa vielä vanha Chromecast, muistaakseni hyvin toimiva. Mikäli löydän sen ja saan testattua toimivuuden, lähetän sen mielelläni sulle ihan täysin kuluitta. Sen verran hyvää viihdettä ollut tämä keskusteluOlisin voinut maksaa tuotteen etukäteen, jos olisit sitä pyytänyt. Ilmoitit kuitenkin seuraavana päivänä, että sait tuotteesta paremman hinnan ja laite on nyt myyty toiselle. Meillä oli sovittuna kaupat, noutoajankohta ja kellonaika. Tehdessäni tarjouksen ilmoitin samassa yhteydessä, että noudan tiistaina, johon suostuit. Kerroin yksityisviestillä vielä suoraan, että pääsen tiistaina tytön harrastuksen jälkeen, eli n. klo 18 hakemaan laitteen.
Tässä tapauksessa vain toinen osapuoli oli sitoutunut kauppaan. Minä luotin, että myyt laitteen, kuten oli sovittu. Sinä et luottanut, että ostan laitteen, kuten olin sopinut.
Sait mielipahan negatiivisesta palautteesta, joka tuli viiden euron tähden. Minä sain pahan mielen, kun en saanut kaipaamaani Chromecastia sopimuksesta huolimatta.
Mikäli olisit ilmoittanut, että sait 20€ tarjouksen ja olisit kysynyt korotanko tarjoukseni siihen, niin olisin suostunut. Tämäkin olisi mennyt kaupankäynnin sääntöjen mukaan väärin, mutta ainakin kauppiaspalaute olisi noussut neutraaliksi.
Nyt järki käteen tai mene jankaamaan räbään. Ainakin juttujen taso alkaa olla sitä tasoa.Piste. Kunnian loukkaus. Käyttäjä nimet lähtee asianajajalle. Haastan vaikka koko foorumin nimimerkkeineen oikeuteen. PISTE.