Elite: Dangerous

No ei todellakaan ole yhtä helppoa.
Corioliksen avulla voit suunnitella tarkasti aluksen kokoonpanon, johon tietty poweri piisaa, ilman coriolista ei kai auta muu kuin kokeilla. Etenkin kun insinööreillä voi muokata komponenttien vaatimaa tehoa ja lisäksi itse poweria, niin homma menee hyvin mutkikkaaksi.
Coriloksellakin joutuu kokeilemaan erilaisia kokoonpanoja, jotta näkee mikä toimii. Pelissä tämä vaatisi sen että kiertäisi ja keräisi komponentit jotta näkee lopputuloksen. Onhan se nyt ihan selvää että tuollainen ohjelma helpottaa aluksen rakentelua, etenkin ennen kuin mekaniikat tulevat tutummaksi.

Näethän sä pelissä riittääkö poweri, thrusteri, FSD, skanneri, jne vai ei, ei siihen Coriolista tarvita. Kuten sanoin, Coriolikset yms toimii vaan ostoslistana ja suunnannäyttäjänä. Itse pelissä sun on se alus kuitenkin rakennettava, eikä mulle ole ainakaa tullu vielä sellasta Coriolis-buildia vastaan joka olis sellasenaan rakentunu myös pelissä, johtuen pääasiassa siitä että Corioliksessa sä voit minmaxaa kaiken, pelissä harvoin jaksat tehdä sitä niin perusteellisesti ja sillon joutuu vähän pohtimaan juttuja pelissäkin.
Ja tosiaan, ei 5 vuotta sitten todellakaan ollu mitään Corioliksia ja aluksia rakenneltiin sillonkin oikein hyvin.
 
Tuolla Wasabrodin metodilla oon pääasiassa tähän saakka ite pelannut. Olen siis kyllä käyttänyt ulkopuolisia apuja ajoittain, tyyliin mistä saa tiettyjä moduuleita/aluksia, mutta kauppareitit ja hinnat olen kaivellut pelin sisäisesti siitä saakka kun se on ollut jotenkuten mahdollista. Siitä tuli oma pieni pelinsä kun prospektoi uusia systeemejä navbeaconeja skannaamalla kokoajan treidausaluetta laajentaen. Samoten en ole hirmusesti katellu mitään engineerausoppaita, vaan availlu niitä muun toiminnan ohessa. Ja sama juttu muutenkin tehtävien yms. suhteen, en ole etsinyt tietoja, mistä saa parhaat tehtävät ja profitit, vaan jos oon ite törmänny hyvään saumaan niin hyödyntäny sitä sitten.
Näistä johtuen mulla on edelleenkin yli 1300 pelitunnin jälkeen alukset aika ”keskeneräisiä” ja minulla on rahaa ollut parhaimmillaankin jotain 3000 000 krediittiä. Eli ei ole tullut sitä ovista ja ikkunoista ja jokainen uusi alus tai ostos on edelleen iso lovi lompakossa, ja rebuyt sattuu palleaan. Ja pars/kallein alus on vieläkin vain exploraatiokuosiin viritelty Anaconda.

kyllä tää on pelistä tehny aika erilaisen mitä vertaa monen muun kokemuksiin pelistä, pääasiassa kyllä hyvässä, mutta myös pahassakin.

Mutta nyt sain viimein trade-eliten plakkariin niin suunnitelmissa vähän höllätä viimein noiden third partytyökalujen käytön suhteen :)

edit. On sitä rahaa siis 300 000 000 krediittiä parhaimmillaan ollu, jäi nollia perästä tuossa...
 
Viimeksi muokattu:
Mutta nyt sain viimein trade-eliten plakkariin niin suunnitelmissa vähän höllätä viimein noiden third partytyökalujen käytön suhteen :)

Onnittelut, loppuu se osien ja alusten perässä juokseminen, kun saat Jameson Memorialilta ostettua kaikki sillä 10% alennuksella.
 
Alle vuorokausi sitten on kyllä jo supervanhaa tietoa Elitessä. :D
Jos tieto on tyyliin alle tunnin vanhaa niin siihen voi melkein jo luottaa. ;)
No nyt oli 15 minuuttia vanhaa tietoa ja hinta oli pudonnut taas alle neljäsosaan ilmoitetusta. Pistin Type-6 tulemaan asemalle ja alan roudaamaan Opal lastia sitten sillä hevonkuuseen kunhan sinne hevonkuuseen napsahtaa 1kk hinnat (ja tieto korkeintaan 15min vanhaa).
 
Jaahas, nyt onkin hankittu jo Python. Ja pistetty suoraan raskaan sarjan mainauskuntoon.
Keelbackista suoraan Pythoniin Deep Core mainauksella kahdessa päivässä. Ja mainauksen opetteluun meni se puolitoista päivää.

Nyt massia pääsee sitten kunnolla takomaan kun Pythoniin mahtuu aika paljon enemmän tavaraa kerralla.
 
Pitihän tämänkin käydä kokeilemassa low temp timanttien mainaamista vaikka olenkin aiemmin kokenut mainaamisen varsin pitkästyttäväksi touhuksi. Varustelin ensin pyythoniin romppeet ja lähdin harjoittelemaan. Muuten ok, mutta kun en laittanut siihen mitään oikeita pyssyjä niin satunnaisten npc-piraattien meuhkaaminen häiritsi kiusallisesti tekemistä. Siirsinkin sitten mainauskamppeet hieman tulivoimaisempaan corvetteen. Nyt ei paljon npc-piraattien uhoamiset hetkauta kun niiltä sulaa paatti alta melko pikaisesti. :D
 
Pitihän tämänkin käydä kokeilemassa low temp timanttien mainaamista vaikka olenkin aiemmin kokenut mainaamisen varsin pitkästyttäväksi touhuksi. Varustelin ensin pyythoniin romppeet ja lähdin harjoittelemaan. Muuten ok, mutta kun en laittanut siihen mitään oikeita pyssyjä niin satunnaisten npc-piraattien meuhkaaminen häiritsi kiusallisesti tekemistä. Siirsinkin sitten mainauskamppeet hieman tulivoimaisempaan corvetteen. Nyt ei paljon npc-piraattien uhoamiset hetkauta kun niiltä sulaa paatti alta melko pikaisesti. :D

Corvette on kyllä hyvä all-purpose alus ainakin näin kasuaalipelaajan silmin. Toki sillä ei ihan pienimmille asemille pääse, mut muuten ajaa kyllä mainauksessa, rahtauksessa ja raidauksessa asiansa.
 
Näethän sä pelissä riittääkö poweri, thrusteri, FSD, skanneri, jne vai ei, ei siihen Coriolista tarvita. Kuten sanoin, Coriolikset yms toimii vaan ostoslistana ja suunnannäyttäjänä. Itse pelissä sun on se alus kuitenkin rakennettava, eikä mulle ole ainakaa tullu vielä sellasta Coriolis-buildia vastaan joka olis sellasenaan rakentunu myös pelissä, johtuen pääasiassa siitä että Corioliksessa sä voit minmaxaa kaiken, pelissä harvoin jaksat tehdä sitä niin perusteellisesti ja sillon joutuu vähän pohtimaan juttuja pelissäkin.
Ja tosiaan, ei 5 vuotta sitten todellakaan ollu mitään Corioliksia ja aluksia rakenneltiin sillonkin oikein hyvin.

Onhan tuo nyt ihan täyttä puppua väittää että aluksen rakentelu pelissä olisi yhtä helppoa kuin corioliksella. Ilman apuvälineitä joudut pelissä kiertelemään useita asemia ennen kuin edes löydät haluamasi modulin tai pyssyn. Vasta sitten voit tietää paljonko se vie virtaa, paljonko se painaa, tai edes paljonko se maksaa, että riittääkö siihen edes rahat. Aloitteleva pelaaja ei oikeastaan edes tiedä mitä moduleita on tarjolla ennen kuin on kierrellyt useilla asemilla.
Pelaajalla voi olla mielessä joku buildi, mutta ei voi tietää riittääkö poweri ennen kuin olet kasannut sen, kiertelemällä useilla eri asemilla etsimässä juuri oikeita komponentteja. Onhan tuo nyt ihan hemmetin paljon työläämpää kuin naksutella se buildi coriolikseen. Ja erityisesti esim powerin riittävyys on haastavaa nähdä etukäteen kun otetaan engit mukaan kuvioon, ja coriolis kertoo suoraan kuinka paljon pitää moduleita pimpata että riittää.
 
Ensimmäinen LTD kierros vedetty. Noin 70 miljoonaa puolillaan olleella Pythonilla kun otin matkaan liian vähän limpettejä. Enkä edes tajunnut että LTD mainauksessa on tarkoitus ampua prospect jokaiseen vastaan tulevaan kiveen eikä pelkästään oranssinhohtoisiin...

Lisäksi vasta nyt tajusin että tähtikartalla on oletuksena päällä jokin economy-luokan navigointi joka rajoittaa turhaan hyppyjen pituuksia...:facepalm:

EDIT: Toinen LTD kierros Pythonilla pamauttikin jo 170 miljoonaa pöytään. Pitää kai tässä alkaa ostamaan vähän aluksia varastoon ja alkaa työstämään Engineerejä.
 
Viimeksi muokattu:
No niin, uutisankka ei ollutkaan ankka vaan täyttä totta. Right on, Commander!


ED_Odyssey_Keyart_Logo_1920x1080.jpg



It's time to disembark, Commander.

We are delighted to share with you a glimpse of the Next Era - Elite Dangerous: Odyssey.




Explore distant worlds on foot, expand the frontier of known space and leave your mark on the galaxy as you become the first person in history to explore lands untouched since time began.

So you've disembarked, you're standing for the first time on an unexplored planet. What can you do next? Here's an overview of what you can look forward to in Elite Dangerous: Odyssey.


One Giant Leap

See the galaxy like never before. Touch down on breathtaking planets powered by stunning new tech, soak in suns rising over unforgettable vistas, discover outposts and settlements, and explore with unrestricted freedom.


Forge Your Own Path

Take on a wide variety of contracts and play your way, from diplomacy and commerce to lethal stealth and all-out combat. Diverse settings, objectives, and NPCs offer endless mission variety and a near infinite amount of content to enjoy.


Assemble Your Crew

Social hubs spread throughout the galaxy give Commanders the ideal place to plan their next move. Form alliances, procure services, and even find expert support in highly coveted Engineers. These public outposts also help you acquire and upgrade weapons and gear to perfect your playing style.


The Sphere of Combat

Experience intense first-person combat, kit out your character with an array of weapons and gear, and coordinate with teammates to master a multi-layered, deep, tactical environment where Commanders, SRVs and Starships converge.

From now until launch, we'll be sharing more information, developer diaries and trailers as we get ready to embark on this exciting new adventure!

You can wishlist RIGHT NOW over on Steam: Elite Dangerous: Odyssey on Steam

o7 Commanders

ED_Odyssey_Announce_Screens_1_1920x1080.jpg ED_Odyssey_Announce_Screens_2_1920x1080.jpg
ED_Odyssey_Announce_Screens_3_1920x1080.jpg ED_Odyssey_Announce_Screens_4_1920x1080.jpg
ED_Odyssey_Announce_Screens_5_1920x1080.jpg ED_Odyssey_Announce_Screens_6_1920x1080.jpg

 
Hetken aikaa tuo alus on tuolla killunut olut lastissa. (vuoden?) hävitti syystä tai toisesta näppylä asetukset niin ei pystynyt navigoimaan ja loppahti into siihen kun.... tai ei jaksanut enää asetella niitä uusiksi kun loputon suo. Ehkä joskus vielä.
 
Hetken aikaa tuo alus on tuolla killunut olut lastissa. (vuoden?) hävitti syystä tai toisesta näppylä asetukset niin ei pystynyt navigoimaan ja loppahti into siihen kun.... tai ei jaksanut enää asetella niitä uusiksi kun loputon suo. Ehkä joskus vielä.
Itsellä kun on hävittänyt bindaukset on syynä ollut välillä se että olen laittanut jotain toimintoja esim xbox ohjaimelle. Ja peli haluaa sitten että nämä kaikki ohjaimet ovat päällä kun käynnistät pelin. Muuten heittää oletukset.
 
Sen verran omaa inputtia tähän uutiseen, että odotukset tuon uuden contentin suhteen on nollan molemmin puolin.

Space legsejähän tässä on tosiaan odoteltukin jo pitempään eikä sinänsä tullu yllätyksenä. Sanoisin että tämä oli se asia mikä pitikin tulla että Elite pystyy pitämään player basensa tyytyväisenä ja oli aika luonnollinen jatkumo ottaen huomioon että esim aluksissa tiettävästi on ollut oikeat sisätilat olemassa jo pitkään.
Ongelma on se että mikä onkaan sitten Fdevin jalkojen toteutus. Ollaan Star Citizenistä mitä mieltä tahansa, niin jalkojen suhteen ovat tehneet läksynsä hyvin ja sen suhteen rima on itsellä aika korkealla mitä Eliten jalkoihin tulee.

Sanoisin että vähintään aluksissa pitää pystyä kävelemään sisällä, aluksista pitää pystyä poistumaan, jne.
Odotan myöskin että aluksesta pääsee ulostautumaan asemilla joissa on oikeat sisätilat joissa voi käppäillä, ihan kuten Star Citizenissäkin.
Huhuja on ollu myös jostain basen rakennuksesta, sen suhteen en sano mitään kun en oikeastaan ymmärrä sen pointtia. Rakennat basen, mitä sitten?

FPS? Mjoo, tietyssä mielessä ihan mielenkiintoinen idea vaikken esim pvp:stä diggaa tippaakaan, mutta odotan näkeväni tehtäviä joissa vastassa on sitten myös npc-hahmoja vastaan taistelua yms.

Katsotaan mitä tuleman pitää. :think:
 
Oma veikkaus on, että alusten sisällä pystyy liikkumaan ainoastaan ohjaamossa ja oven kohdalla joku "press enter to exit".
 
Oma veikkaus on, että alusten sisällä pystyy liikkumaan ainoastaan ohjaamossa ja oven kohdalla joku "press enter to exit".

Jotain ton tyylistä vähän itekin pelkään.. :(
Jos tuo tulee olemaan noin niin meitsin innostus loppuu kyllä siihen, plain and simple. Kun on olemassa paremminkin tehtyjä space legsejä niin en kyllä tyytyisi noin puolivillaiseen toteutukseen.
 
Ei ole ilmeisesti VR tukea ainakaan heti alkuun tuossa Odysseyssa :(

Jep. Vähän alkoi karisemaan odotukset tämän tiimoilta.
Jos tuo menee nyt sitten niin että jos käynnistät Odysseyn eikä VR ole käytössä edes lentämisen aikana niin jää ostamatta.
 
Odysseyn trailerissa näytettiin niin vähän mitään konkreettista, että saa epäilemään todella vahvasti kokonaisuuden toteutusta. Luulisi nyt, että jos esimerkiksi alusten sisällä liikkuminen olisi mahdollista, niin sitä olisi näytetty edes pieni pätkä.

Joko julkaisu viivästyy paljon tuosta 2021 alusta, tai sitten sisältö on Eliten faneille järjettömän suuri pettymys. ED hyvin pitkälti elää tai kuolee tämän myötä.
 
Tuohan oli onneksi vasta teaseri, se oikea traileri tullee sitten lähempänä julkaisua, Fdevin tuntien julkaisupäivänä.
Mutta oletan että kertovat tuosta syksyn myötä enemmän ja jopa pelaavat Odysseyta varmasti loppuvuodesta joten eikun Eliten somekanavat haltuun, ainakin YT-kannu tilaukseen.

Mutta joo, tuosta olen samaa mieltä, Odyssey on joko make it tai break it Elitelle.
 
Tuohan oli onneksi vasta teaseri, se oikea traileri tullee sitten lähempänä julkaisua, Fdevin tuntien julkaisupäivänä.
Tuo oli sellainen teaseri, joka saa lähinnä suurimmat Elite-fanit innostumaan. Itse petyin raskaasti siihen, ettei mitään konkreettista näytetty. Olipa miten teaser tahansa, niin kannattaisi ainakin pieni väläys jotain konkreettisempaa näyttää.

Jos sieltä on oikeasti hyvin toteutettu kokonaisuus tulossa, niin luulisi tässä vaiheessa olevan sen verran pitkälle kehitetty, että teaseriinkin saisi paljon parempaa sisältöä laitettua. Tämä siis sillä oletuksella, että pääsevät lähellekään tuota lupailtua julkaisuajankohtaa.
 
Tuon teaserin pointti oli vain kertoa että space legsit on tulossa. Ei mitään muuta.
Teaseria sanotaan teaseriksi syystä. ;)

Ja Fdev being Fdev, mitään konkreettista tuskin paljastetaan vielä kuukausiin, veikkaan että syksyllä/loppuvuodesta alkaa tulemaan gameplayvideoita ja striimejä.
 
Tuon teaserin pointti oli vain kertoa että space legsit on tulossa. Ei mitään muuta.
Teaseria sanotaan teaseriksi syystä. ;)

Ja Fdev being Fdev, mitään konkreettista tuskin paljastetaan vielä kuukausiin, veikkaan että syksyllä/loppuvuodesta alkaa tulemaan gameplayvideoita ja striimejä.
Ja se on aiemminkin huomattu, että kun mitään konkreettista ei paljasteta, niin suurin syy on ollut siinä, että ei ole ollut mitään paljastettavaa.

Teaserin tarkoituksena ei ole vain "kertoa" jostain, vaan innostaa asiakaskuntaa. Siinä mielessä tämä teaser ei ollut hyvä. Toki se ajoi asiansa suurimpien fanien keskuudessa, mutta heidän ulkopuolelle tämä ei juurikaan hypeä kykene nostattamaan. Jos siellä olisi ollut mahdollisuus sisällyttää teaseriin jotain konkreettisempaa, mutta näin ei jostain ihmeen syystä tehty, niin aika pirun iso virhe markkinoinnin kannalta tehtiin.
 
Tuo on ollu Fdevin tyyli aina. Ensin julkaistaan tollanen lyhyt teaser jossa kerrotaan vaan että tällanen feature tulossa.
Sit vasta paljon lähempänä julkaisua alkaa tulemaan niiden omia striimejä joissa raottavat featureja ja näyttävät ehkä jopa gameplayta.
Sit julkaisupäivänä tulee vasta se lopullinen traileri.
Noin se on Eliten kanssa menny koko tämän 5 vuotta.
 
Ihan kelvollinen tuo oli teaseriksi mielestäni. Onhan joissakin videoissa vaan esim parin sekunnin pätkä ja joku coming soon -teksti.

VR:n puuttuminen (aluksi?) ihmetyttää kyllä, kun tietää kuinka simppeliä perus VR:n tuen lisääminen nykyään on. (Kyllä, on kokemusta).
 
Tästä oli Neowin'issä jonkinlainen artikkeli:

Frontier Developments announced today that its space sim, Elite Dangerous, is receiving space legs and planets, among other features, in a brand new expansion named Odyssey. The game currently lets players land on procedurally generated planets without atmospheres to drive around in, but in the upcoming expansion, planets will be fully realized thanks to new technologies being utilized by the developer.

First-person on-foot gameplay will let players explore these planets to complete missions that have them dealing with diplomacy and commerce, as well as combat that involves stealth and more aggressive encounters. Of course, space ships and ground vehicles will be involved in these combat scenarios as well, so having some friends to help out would be a good idea.

It sounds like missions will be procedurally generated too, with Frontier saying that "diverse settings, objectives, and NPCs offer endless mission variety and a near infinite amount of content to enjoy." Aside from the open universe, there will be public social hubs that let players plan their next moves and join up with other crews. Weapon and gear upgrades will also be found at these locations to suit different playstyles.

"Odyssey is our most ambitious Elite Dangerous expansion to date," said David Braben, Frontier founder and CEO. "Extending coverage to the super-fine scale that is needed for on-foot gameplay while maintaining the vast raw distances measured in light years, is a huge achievement by the team, and greatly extends the already rich Elite Dangerous experience.

The Elite Dangerous: Odyssey expansion is currently slated to release in early 2021 on PC, Xbox One, and PlayStation 4
 
Tuo on ollu Fdevin tyyli aina. Ensin julkaistaan tollanen lyhyt teaser jossa kerrotaan vaan että tällanen feature tulossa.
Sit vasta paljon lähempänä julkaisua alkaa tulemaan niiden omia striimejä joissa raottavat featureja ja näyttävät ehkä jopa gameplayta.
Sit julkaisupäivänä tulee vasta se lopullinen traileri.
Noin se on Eliten kanssa menny koko tämän 5 vuotta.
Nii-in, eikä siinä mitään, jos olisivat aikaisemmissa tapauksissa lopulta toimittaneet priimaa sisältöä. Vaan kun eivät ole. Teasereiden sisällöttömyys on ainakin tähän asti kertonut siitä, että sisältöä ei juurikaan ole tai se on melko kaukana siitä, mitä pelaajat ovat toivoneet. Juuri siksi tämän teaserin sisällöttömyys saa minut hyvin skeptiseksi.

Tiedän mikä on teaserin idea ja tiedän myös, että se voi olla hyvin lyhyt. Tämä teaser olisi helposti voinut olla puolta lyhyempi, mutta näyttämällä vilauksen jostain konkreettisemmasta se olisi saanut paljon enemmän kiinnostusta aikaiseksi. Lupailevat kuitenkin teoriassa julkaisua reilun puolen vuoden päähän, niin silloin pitäisi kyllä olla mahdollista vilauttaa jotain oikeaakin teaserissa.

Huono teaser/trailer voi johtua joko huonosta markkinoinnista tai huonosta tuotteesta. Joskus toki molemmista. ED:n kohdalla tuntuu usein siltä, että markkinointiosasto tekee minkä pystyy, mutta ihmeitä se ei pysty pelastamaan, jos tuote ei ole kunnossa.
 
Tästä oli Neowin'issä jonkinlainen artikkeli:
Taitaapi tuo Odysey olla maksullinen päivitys jos se on kerta noin iso kuin annetaan ymmärtää, meinaan kun tuohan olisi isompi päivitys kuin Horizon oli.
 
Taitaapi tuo Odysey olla maksullinen päivitys jos se on kerta noin iso kuin annetaan ymmärtää, meinaan kun tuohan olisi isompi päivitys kuin Horizon oli.

Onhan se sanottu jo aikapäivää sitten että tämä seuraava DLC on maksullinen.
 
Nyt on ostettu Voiceattack ja HCS Voice pack. Steam alennukset saivat törsäämään (5€ alennus alennuksien päälle kun ostat 30 €:lla).

Toimii kyllä todella hyvin, itse räpeltämällä ei todellakaan saisi yhtä hyvin toimivaa puheohjausta aikaiseksi.
Muun muassa "Set course for Felicity Farseer" tekee aivan kaiken sinun puolesta, ja "request docking" on nannaa.

Pitääkö tässä vielä ostaa No Man's Sky Steamin alennuksista kun sama voice pack toimisi myös siinä...
 
No huhhuh, onpas LTD mainauksesta tullut helppoa Fleet Carrier päivityksen jälkeen.
Siellä on mainausplaneetojen ympärillä carrierit parkissa valmiina ostamaan kaikki LTD:t yli markkinahinnan.
 
Parista lähteestä ympäri nettiä tullut huhuja, että tosiaan ei pysty käveleen omassa aluksessaan, eikä avaruusasemilla. Eli juuri semmoinen vähällä vaivalla tehty lisäri tulossa, mitä veikkailinkin.
 
Mutta että kuitenkin myöhemmin olisi tulossa. Eipä tuo nyt yllätys ollut mutta ottaahan se kupoliin.
Toisaalta jos on tulossa kuitenkin jossain kohtaa niin en jaksa valittaa.
 
No mikä on vaihtoehto?
"harkitseminen" ei ole sitoutumista, vielä kun huomioidaan se että kehittäjä on jo ilmoittanut että PS5 ja/tai XboxX versioita ei tule on melkoselvää että Elite on "halvassa tekohengityksessä" eikä siihen enää panosteta isoja kehitysresursseja.

Itse kuvittelisin että Odussey ei tule myymään hyvin tänä halvasti toteutettuna katkokävely versiona olettaen että se maksaa yhtäpaljon kuin Horizon maksoi.
 
Ja mitäs hyötyä siitä oman aluksen sisällä kävelemisestä oikeastaan olisi? Eiköhän se alun "Ooh!" efekti vanhenisi melko nopeasti. Siihen pitäisi keksiä pelillisesti jotain hyödyllistä että siinä olisi jotain järkeä. Varmaankin alusten ja asemien sisätilat pitäisi mallintaa loppuun asti että kävely olisi mahdollista eli tiimille aika paljon työtä?
Tosin eipä planeetan pinnalla tallustelustakaan taida olla varsinaisesti järkeä ellei se tuo jotain sisältöä pelillisesti.
Pelaaminen on jäänyt sen verran vähiin ettei ainakaan julkaisussa tule vielä ostettua. Ehkä alesta joskus.
Odotellaan, jos Odyssey olisi kuitenkin todellinen pankin räjäyttäjä.
 
Ei se ole "ooh"-efektistä kiinni vaan immersiosta.
Star Citizen, No Mans Sky, Hellion, yms joissa voit kävellä omaan alukseen/aluksessa, on immersioltaan aivan huikeita ja se alus tuntuu ihan erilailla omalta kun pääset kävelemään siellä ja sisään/ulos.
Jos Fdev tuon jättää pois niin on kyllä totaalinen huti..
 
Myös vr osuus puuttuu kokonaan siitä tulevasta lisäosasta, ei edes luvattu että se olisi lisätty myöhemmin. Ilman vr:ää tämä peli ei tunnu enää niin hienolta.
 
Myös vr osuus puuttuu kokonaan siitä tulevasta lisäosasta, ei edes luvattu että se olisi lisätty myöhemmin. Ilman vr:ää tämä peli ei tunnu enää niin hienolta.

..ja tässä onkin sitten se toinen asia minkä takia itselle taitaa jäädä Odyssey kauppaan.
Elite on yksi upeimmista VR-peleistä ja jos jättävät sen Odysseysta pois niin aika moinen deal breaker. Sehän tarkottaa nimittäin käytännössä sitä että Odyssey tulee olemaan taas oma osionsa launcherissa ja jos siitä jätetään VR pois niin sillon se puuttuu todennäköisesti kokonaan muualtakin pelistä.
Eli jos haluan pelata Eliteä VR:llä, peli on käynnistettävä Horizonsin kanssa ja jos haluan kävellä planeetoilla, mun on suljettava peli ja käynnistettävä Odyssey, ilman VR:ää.
Toivon todella ettei asia ole noin mutta tuo on se pahin skenaario..
 
"harkitseminen" ei ole sitoutumista, vielä kun huomioidaan se että kehittäjä on jo ilmoittanut että PS5 ja/tai XboxX versioita ei tule on melkoselvää että Elite on "halvassa tekohengityksessä" eikä siihen enää panosteta isoja kehitysresursseja.

Itse kuvittelisin että Odussey ei tule myymään hyvin tänä halvasti toteutettuna katkokävely versiona olettaen että se maksaa yhtäpaljon kuin Horizon maksoi.

Tarkoitin että jos haluaa pelata Eliten tyyppistä peliä niin mitä varteenotettavia vaihtoehtoja on tarjolla? Halvalla tehdyllä katkokävelyllä tai ilman?

Halpuuskin lienee suhteellista, koska kyllähän se luulisi aika paljon peliä muuttavan kun otetaan läheisempi FP näkökulma planeettoihin esimerkiksi. Käsittääkseni alusten sisätilat on ainakin jollain tasolla olleet valmiina alusta lähtien. Esimerkiksi niin että fyysisesti on pelihahmon mahdollista siellä liikkua eikä jää jumiin jne. Tosin graafisesta tasosta en osaa sanoa mitään.

En ole niin tarkasti Elite uutisia seurannut, eli PS5 ja Xbox versioiden osalta pitää luottaa sanaasi. Tosin onko Elite koskaan ollut mikään varsinainen konsolipeli?
 
No johan vaikuttaa köpöiseltä. Vähän kyllä yllättää jos todellakin VR ja aluksessa kävely puuttuvat. Kun pelissä on jo VR, ja lisäksi pystyy päivityksen jälkeen kävelemään planeetoilla, maallikkonan tuntuu että ei pitäisi olla iso askel (pun intended) saada VR toimimaan kävelyssäkin, ja myös kävely siellä aluksessa.

Aikoinaan VR-potalla ihmettelin että miksi aluksista oli mallinnettu alueita joihin ei normaalisti näe. Myöhemmin ajattelin että liekö tehty vapaata kameraa varten (ja tietysti myös VR:ää). Kai noihin aluksiin sitten pitäisi lisätä kaikenlaista luukkua ja kävelysiltaa jne, ja eivät raaski palkata väkeä. Immersion kannalta olisi kyllä tärkeää, ja taitaa jäädä hyllyyn näillä tiedoilla.
 
Myös vr osuus puuttuu kokonaan siitä tulevasta lisäosasta, ei edes luvattu että se olisi lisätty myöhemmin. Ilman vr:ää tämä peli ei tunnu enää niin hienolta.
VR ja kävely sopii huonosti yhteen kun se aiheuttaa useilla käyttäjillä pahoinvointirektion niin että siinämielssä kävelyn VR tuen poisjättö on täysin ymmärrettävä valinta.
 
VR ja kävely sopii huonosti yhteen kun se aiheuttaa useilla käyttäjillä pahoinvointirektion niin että siinämielssä kävelyn VR tuen poisjättö on täysin ymmärrettävä valinta.
VR ylipäätänsä aiheuttaa useilla käyttäjillä pahoinvointia, eihän sen takia pistäisi lopettaa pelejä tekemään. Voihän käyttäjän antaa valita asetuksista että haluaako kavelyn 2d vai 3d näkymänä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 359
Viestejä
4 553 816
Jäsenet
74 959
Uusin jäsen
arim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom