Elisa sähköposti muuttuu maksulliseksi 1.1.2020

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
119
Mulle tuli viime viikolla kirje että 1.9. muuttuu maksulliseks. Ei kyllä kiinnosta maksaa nuin pienestä laatikosta mitään.
 
Liittynyt
27.01.2018
Viestejä
10
Sain kanssa kirjeen alkuviikosta. Tämä on kyllä niin törkeää Elisan rahastusta, että nyt rupeaa tulemaan jo mitta täyteen. Muutenkin lähes joka viikko joku Elisalta soittelee ja kyselee kuulumisia ja lopuksi tarjoaa jotain uutta tablettia ym mitä ei vielä ostettujen palveluiden listalta löydy. Maksan siis tällä hetkellä 120€/kk viihdepalveluista Elisalle, jos tällä summalla ei saa 200mb postilaatikkoa käyttöön niin menkööt kaikki muu. Aion siis 1.9 irtisanoa kaikki muut palvelut paitsi tämän 2,90€/kk maksavan sähköpostilaatikon. Sama sähköposti on ollut käytössäni yli 20v, eli se on joka paikassa mihin olen rekisteröinyt itseni. Aivan järjetön homma vaihtaa kaikkiin tileihin uusi sähköpostiosoite mihin Elisa varmaan luottaakin etteivät käyttäjät tähän jumppaan lähde vaan maksavat kiltisti tämän uuden pieneltä tuntuvan maksun (35€/v) . Elisalla ei ole minulle mitään sellaista mitä en muualta saisi, joten Elisa joutuu rahastamaan 40 sähköpostimaksua korvatakseen tämän 117€ menetyksen.
Jos näihin uusiin tempauksiin ei kukaan reagoi niin tästäkin muodostuu pian uusi arki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 126
Elisan chatti on ainakin tänään ollut jumissa heti aamusta. Laitoin yv:tä yhteisössä mutta en odota muuta kuin copy-paste vastausta. Harkinnasa on vielä, maksanko tästä sen 35eur/kk.
Luulin myös että kun maksan Kiinteästä Laajakaistasta niin siihen kuuluisi myös sähköposti. Taitaa kato käydä elisan palveluissa muutenkin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Sain kanssa kirjeen alkuviikosta. Tämä on kyllä niin törkeää Elisan rahastusta, että nyt rupeaa tulemaan jo mitta täyteen. Muutenkin lähes joka viikko joku Elisalta soittelee ja kyselee kuulumisia ja lopuksi tarjoaa jotain uutta tablettia ym mitä ei vielä ostettujen palveluiden listalta löydy. Maksan siis tällä hetkellä 120€/kk viihdepalveluista Elisalle, jos tällä summalla ei saa 200mb postilaatikkoa käyttöön niin menkööt kaikki muu. Aion siis 1.9 irtisanoa kaikki muut palvelut paitsi tämän 2,90€/kk maksavan sähköpostilaatikon. Sama sähköposti on ollut käytössäni yli 20v, eli se on joka paikassa mihin olen rekisteröinyt itseni. Aivan järjetön homma vaihtaa kaikkiin tileihin uusi sähköpostiosoite mihin Elisa varmaan luottaakin etteivät käyttäjät tähän jumppaan lähde vaan maksavat kiltisti tämän uuden pieneltä tuntuvan maksun (35€/v) . Elisalla ei ole minulle mitään sellaista mitä en muualta saisi, joten Elisa joutuu rahastamaan 40 sähköpostimaksua korvatakseen tämän 117€ menetyksen.
Jos näihin uusiin tempauksiin ei kukaan reagoi niin tästäkin muodostuu pian uusi arki.
Niin oli minullakin ollut Elisan (kolumbus.fi) laatikko yli 20v. Aloin rauhassa talvella siirtämään kaikkia Gmailiin kun ekat jutut tuosta maksullisuudesta ilmestyi. Ja lopetin laatikon kun Elisan virallinen ilmoitus laskutuksen alkamisesta keväällä, taisi olla 1.4. alkaen, minulle tuli. Sinulla on pari kuukautta aikaa vaihtaa, ei ole mahdoton homma vaikka aluksi voi siltä tuntua. Sinänsä täysin naurettava veto Elisalta ettei edes laajakaistaan voi kuulua yhtä pikkulaatikkoa, minulla siis yhä on Elisan VDSL2+ laajakaista.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 223
Nyt tuli myös itselle ilmoitus elisan sähköpostin muuttumisesta maksulliseksi. Ei kuitenkaan huvittaisi ottaa käyttöön gmailia eikä outlookia, ihanperiaatteesta.
Onko mitään muita fiksuja ilmaisia web -pohjaisia maileja olemassa. Mihin olette siirtäneet omat elisa sähköpostinne?
Olen kokeillut monia ilmaisia sähköpostitilejä, sekä ilmaisia alias-osoitteita. Usein muuttuvat maksulliseksi jossain välissä. Hotmail on toiminut tosi hyvin ilmaisena jo vuodesta 1996, vaikka omistaja vaihtuikin vuonna 1997. Gmail on myös pysynyt ilmaisena. Eli useasti olen löytänyt mielestäni fiksun palvelun, mutta hinta nousee lopulta niin, että palaan noihin, mistä koitan periaatteessa päästä irti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 126
Ihan uteliaisuuttani kysyn ilman mitään halua alkaa vängätä aiheesta: miksi siis Gmail ei mielellään kelpaa?
Itseasiassa, nyt kun olen tutustunut siihen ja luonut tilin, niin varsin pätevältä tuntuu. Testaan vielä tunkea sieltä viestit thunderbirdiin koska se on ollut "aina" ja selkä käyttää sekä mobiilissa että koneella pöytäsähköpostina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 665
Itseasiassa, nyt kun olen tutustunut siihen ja luonut tilin, niin varsin pätevältä tuntuu. Testaan vielä tunkea sieltä viestit thunderbirdiin koska se on ollut "aina" ja selkä käyttää sekä mobiilissa että koneella pöytäsähköpostina.
Sille web-liittymällekin kannattaa antaa mahdollisuus. Toimii yllättävän hyvin. Samoin Androidin natiivisofta. Olin itsekin vuosia sitten Thunderbird-käyttäjä mutta niin vain Web-liittymä on nykyään ainoa tapa. Sen etu on se, että homma toimii aina kaikilla tietokoneilla.

Ketjun aiheeseen, mullakin maksullinen Saunalahden osoite ja pitäisi varmaan luoda toinen Gmail-tili, jotta pääsee siitä eroon. Ei niinkään sen olemattoman maksun takia, vaan koska Saunalahden email on aika heikko: vain 200MB tilaa ja web-liittymä on hämmentävän paska.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 126
Sille web-liittymällekin kannattaa antaa mahdollisuus. Toimii yllättävän hyvin. Samoin Androidin natiivisofta. Olin itsekin vuosia sitten Thunderbird-käyttäjä mutta niin vain Web-liittymä on nykyään ainoa tapa. Sen etu on se, että homma toimii aina kaikilla tietokoneilla.

Ketjun aiheeseen, mullakin maksullinen Saunalahden osoite ja pitäisi varmaan luoda toinen Gmail-tili, jotta pääsee siitä eroon. Ei niinkään sen olemattoman maksun takia, vaan koska Saunalahden email on aika heikko: vain 200MB tilaa ja web-liittymä on hämmentävän paska.
Jep, myös tämä on yksi syy heivata tuo vanha sähköposti historiaan. Testasin gmailin ja meni asetukset heittämällä thunderiin. Täytyy tässä loman aikana tehdä lista kaikista palveluista ja ilmoittaa uusi osoite. Näitä on tuhottoman paljon mutta eiköhän se ajan kanssa mene.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 223
Ihan uteliaisuuttani kysyn ilman mitään halua alkaa vängätä aiheesta: miksi siis Gmail ei mielellään kelpaa?
Minulla oli joskus sähköpostitili, jossa pystyin itse tekemään tietoturvamääritykset, mutta nykyisin alkaa olemaan jo ihan riittävät ominaisuudet näissä ilmaisissakin. Toisaalta se itse hallittava vei liikaa aikaa säätämiseen muutenkin. Joten ihan hyvillä mielin jäänyt sähköpostitilien säätäminen tekemättä.

Gmailissa rajoitteena vähintään 6 merkkiä pitkä osoitteen alkuosa, yhdellä postilokerolla tarvitsisin 5 merkkiä pitkää nimeä. Yhtenä syynä pidin sitä, että kun vastaanotan sähköpostin joltakin, tulee välittömästi Facebookiin ilmoitus "tunnetko henkilön N.N.". Mutta tämähän saattaa olla vaikkapa puhelimen tekemää, ei välttämättä liity sähköpostipalvelimen tekemisiin.

Ja viimeinen niitti niästä eroon pääsemiseksi oli nuo drive, teams yms. yhteydet. Hyviä palveluita linkitettynä sähköpostitiliin, joita ei halua jättää käyttämättä, nämä ilmaiset vaan toimivat parhaiten.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
761
Sain kanssa kirjeen alkuviikosta. Tämä on kyllä niin törkeää Elisan rahastusta, että nyt rupeaa tulemaan jo mitta täyteen. Muutenkin lähes joka viikko joku Elisalta soittelee ja kyselee kuulumisia ja lopuksi tarjoaa jotain uutta tablettia ym mitä ei vielä ostettujen palveluiden listalta löydy. Maksan siis tällä hetkellä 120€/kk viihdepalveluista Elisalle, jos tällä summalla ei saa 200mb postilaatikkoa käyttöön niin menkööt kaikki muu. Aion siis 1.9 irtisanoa kaikki muut palvelut paitsi tämän 2,90€/kk maksavan sähköpostilaatikon. Sama sähköposti on ollut käytössäni yli 20v, eli se on joka paikassa mihin olen rekisteröinyt itseni. Aivan järjetön homma vaihtaa kaikkiin tileihin uusi sähköpostiosoite mihin Elisa varmaan luottaakin etteivät käyttäjät tähän jumppaan lähde vaan maksavat kiltisti tämän uuden pieneltä tuntuvan maksun (35€/v) . Elisalla ei ole minulle mitään sellaista mitä en muualta saisi, joten Elisa joutuu rahastamaan 40 sähköpostimaksua korvatakseen tämän 117€ menetyksen.
Jos näihin uusiin tempauksiin ei kukaan reagoi niin tästäkin muodostuu pian uusi arki.
Itse olen tässä tämän vuoden puolella irtisanonut elisalta viihdepalvelun kahdella digiboksilla, laajakaistan, yhden kännykkä liittymän, loput kolme siirtyy vielä kesän aikana muualle. Tosin syynä ei ollut tämä sähköposti rumba, vaan yleisestikkin palvelujen toiminnan laatu.
Kovasti kyllä soittelevat ja tuota hiton tablettia ja aitiota tarjoilevat :lol:
 
Liittynyt
09.03.2017
Viestejä
77
Itselle tuli myös ilmoitus sähköpostin muuttumisesta maksulliseksi. Tuo kuului nykyisin maksutta tuohon viihde pakettiin ja nyt kun viihteestä poistettiin Eurosport maksulliseksi niin eiköhän tuossa ole jo tarpeeksi irtisanoa nuo palvelut. Liittymät täytyy katsoa kun tarjous jaksot loppuvat nykyisistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 126
Uusi gmail sähköpostiosoite ilmoitettu kaikille kohteille, ei siinä mennyt kuin se muutama tunti. Pidän vielä vanhan elisa sähköpostin elokuun loppuun voimassa. Sinne todennäköisesti kuitenkin tulee vielä jonkin verran postia ennen kuin se kokonaan sulkeutuu.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 176
Mullekin tuli kirje, vaikka oltiin jo aiemmin sovittu, että lopetetaan sopimus, sitten kun muuttuu maksulliseksi. Ei onnistunut Elisan sivuilta lopetus, kun sähköpostin kohdalla tulee virhettä. Chattia ei näkynyt, niin piti soittaa ja sitten puhelu katkesi sen jälkeen, kun asiakaspalvelija yhdisti jollekin toiselle.

Multakin kysyi, että kelpaisko puhelinliittymä ennen kuin saatiin asia hoidettua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 126
Mullekin tuli kirje, vaikka oltiin jo aiemmin sovittu, että lopetetaan sopimus, sitten kun muuttuu maksulliseksi. Ei onnistunut Elisan sivuilta lopetus, kun sähköpostin kohdalla tulee virhettä. Chattia ei näkynyt, niin piti soittaa ja sitten puhelu katkesi sen jälkeen, kun asiakaspalvelija yhdisti jollekin toiselle.

Multakin kysyi, että kelpaisko puhelinliittymä ennen kuin saatiin asia hoidettua.
Chatti ei kuulemma toimi toissapäiväisen myrskyn vuoksi. Näin vastasivat yhteisössä. En kyllä ymmärrä yhtälöä chatin ja myrskyn välillä.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 385
Eikö käytössä olevan sähköpostin lopetukseen kuulu yleensä maksuton uudelleenohjaus 6-12 kk:ksi seuraavaan osoitteeseen?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
602
Eikö käytössä olevan sähköpostin lopetukseen kuulu yleensä maksuton uudelleenohjaus 6-12 kk:ksi seuraavaan osoitteeseen?
Ei Elisa sentään mikään Posti ole. Sähköposti-osoite yksinkertaisesti suljetaan ja kaikki sen sisältämät postit tuhotaan.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 180
Minulla käytössä vanha jippii.fi -sähköpostiosoite. Tuohon loggaus tapahtuu Elisan sivujen kautta nykyään, eli Elisan hallinnassa. Mistään maksullisuudesta/ lopettamisesta en ole saanut infoa, eli jääköhän nuo osoitteet kuitenkin vielä voimaan?

Tuohan on kivikautinen laatikko, tilaakin runsaat 4MB, mutta aiheuttaa työtä vaihdella vanhoihin kohteisiin uudet osoitteet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Nostellaans vähän tätä kun alkaa olla ajankohtainen. Itsellä siis 2kpl netti.fi osoitteita millä ei muuta virkaa kun kaikenmaailman juttuihin kirjautuminen, ja näitä on ollut paljon alkaen jippii, wippies ja mitä nyt ollutkaan. Ihan vitullinen homma alkaa perkaamaan noita kaikkia mitä ei heti muistakaan.
Näihin ilmaissposteihin ei ole tullut mitään infoa miten meinaavat laskuttaa - enkä meinaa maksaa.

Samaan aikaan käytössä on elisan netti, missä on yks sposti osoite millä ei mitään käyttöä ole koskaan ollutkaan - liittymä ei ole omissa nimissä.

Että mitenkäs tämä tulee menemään :confused: Tammikuussa häviää osoitteet ja sitten voi ihmetellä miten palaustus johonkin, jos on salasana unohtunut, vittujen vittu.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 108
Melkein laittamalla postia tuonne elisan aspaan voisi saada helpommin apua kuin täältä.

Tosin ne liittymien mukana olevat sähköpostit ovat ilmeisesti niitä jokta myös lakkaavat olemasta - tai käytännössä muuttuvat kk maksulliksiki jos ei niitä peruuta.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Ei mulla ole ainakaan tullut mitään maksu-ukaaseja @wippies.fi -sähköpostiosoitteeseen. Enkä ole mitään koskaan maksanutkaan
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Tämä asia tuntuu edelleen olevan aikas kesken, koska tutulle ei ole tullut asian suhteen mitään tiedotusta, vaikka aktiivikäytössä on esimerkiksi nic.fi -osoite. Tiedotus Elisan puolelta on siis ollut todella surkeaa asian suhteen joissakin tapauksissa.

Pitääköhän neuvoa ottamaan itse sitten yhteyttä, ettei yhtäkkiä ala tulemaan laskuja...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Elisa yhteisöä selain tuossa, eikä sielläkään ole mitään muuta kun että jokainen saa postia joskus. Viestit saattoi olla vuodenkin vanhoja. Enkä tuota netin mukana olevaa sposti osoitetta edes tarvi. Ne parit ilmaiset nyt kyrpii...
Laskuahan ei voi lähettää kun ei ole mitään yhteystietoja operaattorilla, näistä ilmaisista.

Ei Elisan wippies.fi sähköposti tule maksulliseksi.
Olihan mullakin jippii, wippies ja nyt netti.fi. Mistä tuo tieto on?
 
Liittynyt
13.08.2020
Viestejä
4
Itse kuulun siihen ryhmään mille tämä sähköpostien maksullisuus tuli yllätyksenä. Muu tiedote ja laskut löytävät lyllä perille, mutta syystä tao toisesta tämä ei. Lieneekö sitten hieman tarkoituksella jätetty tämä pimentoon, jotta saavat ainakin yhden laskun laskutettua. Hauskinta tässä on se, että olen vaihtanut puhelinoperattoria jo vuosia sitten eikä tämä ns "erillisellä sopimuksella" luotu sähköpostilaatikko ole sulkeutunut puhelinliittymän vaihdon myötä. Tosiaan postilaatikko on ollut käytössäni varmaan kymmenen vuotta sitten ja olinkin jo unohtanut sen täysin. Elisa viihde on ollut ainoa palvelu joka on ollut aktiivisessa käytössäni ja nyt se tuli tiensä päähän. En pysty olemaan tämmöisen epärehellistä businesta harrastavan yrityksen asiakas enään ja onneksi muitakin vastaavia löytyy. Jokainen siis äänestää jaloillaan ja tilasin eilen DNA TV:n joka osottautuikin paremmaksi kuin Elisan viihde. Reissaan melko paljon ulkomailla ja DNA:lla voi katsella suoria tv lähetyksiä joka ei onnnistunut viihteellä. Voisi sanoa, että Elisan epärehellisyydestä oli nyt hyötyäkin :). Mutta, suosittelen kaikkia niitä jotka kokevat tulleensa huijatuksi vaihtamaan operaattoria. Valikoimaa löytyy kyllä ja vieläpä paljon parempia. Ei kannata jäädä odottamaan sitä mitä Elisa keksii taas jatkossa rahastaakseen asiakkaitaan "pienellä" extralaskulla. Pienistä summista puhutaan, mutta toimintatapa on väärä, voisi jopa kauniisti sanoa huijaamiseksi. Mutta näin ja parempaa Uutta Vuotta 2021.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
922
Jahas, en muistanutkaan että joskus vuonna nakki ja pottu ollut käytössä netti.fi sähköposti joka nykyään Elisan hallinnassa.
Laskuhan sieltä napsahti.
Muutama euro joten maksuun vaan ja välittömästi sopimuksen irtisanomisen ilmoitus Elisalle.

Olis jännä tietää montako asiakasta ovat menettäneet asiakaskannastaan tuon muutoksen myötä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Jahas, en muistanutkaan että joskus vuonna nakki ja pottu ollut käytössä netti.fi sähköposti joka nykyään Elisan hallinnassa.
Laskuhan sieltä napsahti.
Muutama euro joten maksuun vaan ja välittömästi sopimuksen irtisanomisen ilmoitus Elisalle.

Olis jännä tietää montako asiakasta ovat menettäneet asiakaskannastaan tuon muutoksen myötä.
Mulla on kaksi netti.fi osoitetta, jotka ollut aikoinaan jippii.fi ja jotain muuta. Ei ole laskua tullut, kun eivät voi tietää kenelle semmoisen lähettäisi. Netti ollut exän nimissä, eikä sillekään mitään ole tullut.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 176
Mullekin tuli lasku, vaikka olin kahteen kertaan jo asiakaspalvelilijoille sanonut, että lopetetaan. Sain sen kuitenkin mitätöityä ottamalla taas yhteyttä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 892
Mulla on kaksi netti.fi osoitetta, jotka ollut aikoinaan jippii.fi ja jotain muuta. Ei ole laskua tullut, kun eivät voi tietää kenelle semmoisen lähettäisi. Netti ollut exän nimissä, eikä sillekään mitään ole tullut.
Täällä sama polku eikä ole laskuja näkynyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Täällä sama polku eikä ole laskuja näkynyt.
Vilkaisin vielä kummatkin osoitteet, onko sinne tullut mitään ilmoituksia. Ei ole, tai sitten oon poistanut.

Löytyi vielä kolmaskin elisan alainen osoite, joka liittyy nettisoppariin, eli isompi laatikko ja vissiin jotain muuta parempaa. Siitä sanoin exälle, että jos siitä jotain maksua alkaa tulemaan, niin saa poistaa, mutta ei siitäkään mitään maksua ole tullut.

Samaa asiaa ihmettelin itekin tuossa muutama viesti taaksepäin. Elisan tiedotus on kyllä jotain uskomatonta, ei löydy vastauksia vaikka mistä etsisi.

Jotkut siis saa laskuja, toiset ei.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 385
Jos tekee Elisa tunnuksen (tai kirjautuu pelkällä mobiilivarmenteella), näkee mitä postilaatikoita siellä roikkuu, ja siellä niistä pääsee eroonkin helpoiten.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 581
Mullekin tuli lasku, vaikka olin kahteen kertaan jo asiakaspalvelilijoille sanonut, että lopetetaan. Sain sen kuitenkin mitätöityä ottamalla taas yhteyttä.
Itselläni tuo laskun mitätöintl ei onnistunut ennen liittymän irtisanomista. Tämän jälkeen kyllä olisi onnistunut se mikä oli aikaisemmin täysin mahdotonta kahdelle eri asiakaspalvelijalle. Ja olin Elisan liikkeessä käynyt poistamassa käytöstä nuo käyttämättömät s-postiosoitteet hyvissä ajoin ennen määräaikaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 108
Eihän niihin ilmaisiin postilaatikoihin ollut mitään erityistä tarvetta omia yhteystietojaan laittaa, en oikein teidä miten sieltä voisi laskujakaan tulla. Tietysti jos loota on aktiivisessa käytössä, niin kannattaahan siitä maksaa.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Eihän niihin ilmaisiin postilaatikoihin ollut mitään erityistä tarvetta omia yhteystietojaan laittaa, en oikein teidä miten sieltä voisi laskujakaan tulla. Tietysti jos loota on aktiivisessa käytössä, niin kannattaahan siitä maksaa.
Ja jos etenkin sadoissa eri paikoissa sama sähköposti käytössä, olisi todella tuskaista käydä muuttelemassa kaikki toiseen sähköpostiin, omassa tapauksessa päädyin maksamiseen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Ja jos etenkin sadoissa eri paikoissa sama sähköposti käytössä, olisi todella tuskaista käydä muuttelemassa kaikki toiseen sähköpostiin, omassa tapauksessa päädyin maksamiseen.
Itsellä ollut vuosia käytössä, ollut hintansa väärti, tietenkin vaatii ensin sen vaihtamisen myöskin kaikkii palveluihin, mutta eipä tarvii sen jälkeen stressata, ku vaihtaa vaan tuonne uuden osoitteen.
 

Larske

Maataistelija
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
356
Empäs ole huomannut ennen, että tästäkin aiheesta on ketju. Itse olen koko ikäni käyttänyt ilmaista sähköpostia Anvian ajoista lähtien, enkä todellakaan ole tämän jatkuvan hinnannostorumban jälkeen vielä maksamassa erikseen sähköpostista.

Viime huhtikuussa tuli tehtyä tuo tuskallinen prosessi, ja vaihdoin KeeWebin mukaan hieman vajaan sataan paikkaan sähköpostiosoitteet.

Päädyin sitten ostamaan itselleni domainin ja käytän nyt erittäin tyytyväisenä Zoho Mailin ilmaisversiota.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Dodiin. Tänään tuli sitten elisalta lasku, kahdelta kuukaudelta. Näkyi myös omaelisassa mikä mulle on kai jäänyt roikkumaan silloin kun puhelinliittymät oli siellä.

Toi siis yhestä sposti osoitteesta, toinenkin on, mutta sitä ei näy. Eikä kolmatta, mikä on exän "hallussa".

Eihän mulla noille mitään käyttöä ole, kun oon vaan kirjautunut ties mihin paikkoihin kyseisellä spostilla.

Mutta missähän vaiheessa mä olen tehnyt sopimuksen elisan kanssa? Edes suljetuissa sopimuksissa noita ei näy. Vaan känny jutut näkyy.

Vaikuttaa vähän yksipuoliselta sopimukselta kun mitään en ole sopinut.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
65
No nyt tuli viimeiset ukaasit tähänkin liittyen ilmeisesti, 30.4.2021 mennessä rekisteröidyttävä/tunnistauduttava. Poistuu muuten 1.5.2021 osoite ja sisältö käytöstä. Ihan pitkä ollut siirtymäaika joissakin osoitteissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
No nyt tuli viimeiset ukaasit tähänkin liittyen ilmeisesti, 30.4.2021 mennessä rekisteröidyttävä/tunnistauduttava. Poistuu muuten 1.5.2021 osoite ja sisältö käytöstä. Ihan pitkä ollut siirtymäaika joissakin osoitteissa.
Tuohon edelliseen viestiini liittyen, lähettivät laskun yhdestä osoitteesta. Soitimpa elisalle ja sanoin etten mitään sopimusta ole tehnyt heidän kanssaan jne... Peruivat laskun, joka olisi ollut vissiin kahdelta kuukaudelta.
Yksi maksullinen osoite poistui jo sitä ennen, kun laitoin exälle viestiä että poistaa sen turhana, ei tarvi maksaa.
Vielä on yksi ilmainen käytöstä, mistä ei ole tullut laskua.

Edit: vilkaisin tuota viimeistä osoitetta, nythän sinne olikin ilmestynyt viesti, että maksa tai poistuu.

Täytyykin joku päivä varata aikaa ja vaihtaa toinen sposti paikkoihin mihin oon kirjautunut, niitähän riittää :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
385
Just tuli Ilmoitus et menee maksulliseks, pitkään oli hyvä kakkosposti tuo wippies, ..vaan onpa lyhyt aika kun poistaat kaikki..prk..rahastajat , en maksa teille kyllä tästä. Mitä ilmaisia s-posteja porukka suosittelis tilalle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Just tuli Ilmoitus et menee maksulliseks, pitkään oli hyvä kakkosposti tuo wippies, ..vaan onpa lyhyt aika kun poistaat kaikki..prk..rahastajat , en maksa teille kyllä tästä. Mitä ilmaisia s-posteja porukka suosittelis tilalle?
Tein toisen gmail osoitteen mihin voi kaikenlaiseen turhaan rekisteröityä. Protonmail.com voisi tulla kyseeseen kanssa, sitten löytyy mail.ee , ei kovin kummoinen mutta hoitaa asiansa.

Yahoo ja hotmail löytyy kanssa, mitkä olleet ikuisuuden. Nyt jos noihin alkaisi uutta osoitetta väsäämään, niin kyselevät vähän turhankin paljon kaikenlaista, muistaakseni...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Just tuli Ilmoitus et menee maksulliseks, pitkään oli hyvä kakkosposti tuo wippies, ..vaan onpa lyhyt aika kun poistaat kaikki..prk..rahastajat , en maksa teille kyllä tästä. Mitä ilmaisia s-posteja porukka suosittelis tilalle?
Kannattaa miettiä, että hankkii tuon IKI -osoitteen (40e kertamaksu, hinta näköjään noussut siitä ku itse hankin monia vuosia sitten), niin eipä tarvii sitten tulevaisuudessa miettiä paljoa, jos joutuu vaihtamaan sähköpostin. Eli rekisteröidyt aina tuolla IKI -osoitteellasi sivustoihin/palveluihin, joka sitten uudelleenlähettää postin sen hetkiseen palveluun, jota käytät. Eli ei tarvii sitten vaihtaa osoitetta jokaiseen sivustoon/palveluun erikseen, jos sattuu vaihtumaan osoite.

Itsellä on nyt testissä Tutanota, otin samantein tuon 12e vuoden premiumin, niin näkee kaikki ominaisuudet, eipä tuohon ainakaan oma budjetti kaadu ja saa paljon hyviä lisäominaisuuksia lisää verrattuna ilmaiseen mielestäni.
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
962
Kannattaa miettiä, että hankkii tuon IKI -osoitteen (40e kertamaksu, hinta näköjään noussut siitä ku itse hankin monia vuosia sitten), niin eipä tarvii sitten tulevaisuudessa miettiä paljoa, jos joutuu vaihtamaan sähköpostin. Eli rekisteröidyt aina tuolla IKI -osoitteellasi sivustoihin/palveluihin, joka sitten uudelleenlähettää postin sen hetkiseen palveluun, jota käytät. Eli ei tarvii sitten vaihtaa osoitetta jokaiseen sivustoon/palveluun erikseen, jos sattuu vaihtumaan osoite.

Itsellä on nyt testissä Tutanota, otin samantein tuon 12e vuoden premiumin, niin näkee kaikki ominaisuudet, eipä tuohon ainakaan oma budjetti kaadu ja saa paljon hyviä lisäominaisuuksia lisää verrattuna ilmaiseen mielestäni.
Menee lievästi offtopikiksi (sori), mutta ymmärränkö nyt ihan oikein tuon IKI osoitteen; eli jos sitä käyttäen rekisteröityy "kaikkiiin" palveluihin, ja kun se kuitenkin jossain vaiheessa leviää myös roskapostittajille, niin silloin sitä spämmiä tulee aina, vaikka vaihtaisit IKI-palveluun toisen sähköpostin johon meilit jälleenlähetetään?

Toki se helpottaa siinä mielessä että rekisteröintejä ei tarvi tehdä uudelleen, senkun vaihtaa IKI:ssä uuden meiliosoitteen. Mutta pitkässä juoksussa tuo voi kääntyä haitaksi juuri noiden spämmääjien takia. Eli jonkinlainen varovaisuus lienee senkin käytössä suositeltavaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Menee lievästi offtopikiksi (sori), mutta ymmärränkö nyt ihan oikein tuon IKI osoitteen; eli jos sitä käyttäen rekisteröityy "kaikkiiin" palveluihin, ja kun se kuitenkin jossain vaiheessa leviää myös roskapostittajille, niin silloin sitä spämmiä tulee aina, vaikka vaihtaisit IKI-palveluun toisen sähköpostin johon meilit jälleenlähetetään?

Toki se helpottaa siinä mielessä että rekisteröintejä ei tarvi tehdä uudelleen, senkun vaihtaa IKI:ssä uuden meiliosoitteen. Mutta pitkässä juoksussa tuo voi kääntyä haitaksi juuri noiden spämmääjien takia. Eli jonkinlainen varovaisuus lienee senkin käytössä suositeltavaa.
Se juna meni jo, minkä kyydissä oli mahdollista rajata spammeja piilottelemalla osoitetta. Roskapostit hoituvat suodattimilla. Minulla on omalla nimellä rekisteröity gmail-loota (+pari muutakin) ja rekisteröidyn noilla joka paikkaan, mutta eri salasanalla toki. Sitten jos on jotain epämääräisiä palveluita, niin niissä voi käyttää jotain muita väliaikaisia osoitteita.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Menee lievästi offtopikiksi (sori), mutta ymmärränkö nyt ihan oikein tuon IKI osoitteen; eli jos sitä käyttäen rekisteröityy "kaikkiiin" palveluihin, ja kun se kuitenkin jossain vaiheessa leviää myös roskapostittajille, niin silloin sitä spämmiä tulee aina, vaikka vaihtaisit IKI-palveluun toisen sähköpostin johon meilit jälleenlähetetään?

Toki se helpottaa siinä mielessä että rekisteröintejä ei tarvi tehdä uudelleen, senkun vaihtaa IKI:ssä uuden meiliosoitteen. Mutta pitkässä juoksussa tuo voi kääntyä haitaksi juuri noiden spämmääjien takia. Eli jonkinlainen varovaisuus lienee senkin käytössä suositeltavaa.
Tietenkin tarkoitin, että rekisteröityy kaikkiin "virallisiin" palveluihin, joita käyttää, itsellä on omat osoitteet sitten noihin "turhiin" palveluihin, eli en todellakaan käytä vain yhtä osoitetta kaikkiin (ja filtteröinti auttaa myös). Mutta juurikin noiden tärkeimpien palveluiden kohdalla on kätevää, ettei tarvii alkaa vaihtelee niihin osoitteita. Noilla turhilla ei ole omalla kohdalla mitään väliä...

Jokaisella on omat tarpeensa, mutta kategorointia kannattaa hyödyntää ja erotella palvelut muutamien osoitteiden taakse esim. tärkeysasteen mukaan ja sitten niihin aivan turhanpäiväisiin voi käyttää jotain väliaikais osoite palveluita.

Mutta kuitenkin muistutus, kuten tuolla IKI ry sivuillakin mainitaan, mikään tänäpäivänä ei ole ikuista!
Yhdistys pyrkii takaamaan, että käyttäjän osoite -- ikiosoiteTM -- säilyy likimain ikuisesti, ainakin 5-10 vuotta pelkällä liittymismaksulla ilman vuosittaista jäsenmaksua.

Tuossa saa myöskin yhden aliaksen käyttöön (ja lisää taitaa saada pientä maksua vastaan), jos haluaa erotella senkin kautta postejaan...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Mutta kuitenkin muistutus, kuten tuolla IKI ry sivuillakin mainitaan, mikään tänäpäivänä ei ole ikuista!
Yhdistys pyrkii takaamaan, että käyttäjän osoite -- ikiosoiteTM -- säilyy likimain ikuisesti, ainakin 5-10 vuotta pelkällä liittymismaksulla ilman vuosittaista jäsenmaksua.
Hyvä huomio, meni itseltä ohi kun vilkaisin IKI sivustoa.

Olihan mullakin mm. luukku.com, se poistui vahingossa kun en aikoihin kirjautunut sisään, tosin maikkari halauaa varmaan eroon koko roskasta, kun eihän sitä löydä mistään ellei tiedä - mutta ei jää ikävä. Noita jippii, elisa osoitteita ollutkin varmaan parikymmentä vuotta. Nyt se viimeinen on voimassa vielä hetken ja katoaa. Muutama @ osoite pitää vielä vaihtaa, sitten niitä en ala vaihtamaan mihin en muista edes saliksia..
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
647
Onko kokemusta tuosta outlookin ilmaisesta versiosta? Maksullinen on kahdesta eri paikasta ja itse pidän sitä selkeänä. Lähinnä kiinnostaa kuinka iso postilaatikko siellä on,nykyinen netti.fi on huikeat 10megaa ja tuohan nyt ei riitä mihinkään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 675
Viestejä
4 188 462
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom