Elden Ring -pelisarja

Cheese = rehellisen pelaamisen ja huijaamisen välimuoto. Peliä pelataan periaatteessa sen sääntöjen mukaan, mutta käytössä on aina tehokkaimmat työkalut jotka varsinkin pian pelin julkaisun jälkeen saattavat olla turhankin ylivoimaisia, ja lisäksi hyväksikäytetään esimerkiksi juurikin tekoälyn heikkouksia. Toinen esimerkki voisi olla vaikkapa jokin 1/2 shot build joka räjäyttää bossit välittömästi.

Kaikillahan on oma pelityylinsä ja preferenssinsä pelien vaikeustason suhteen. Itse suosin vaikeustasoa, jolla peli aina puskee vastaan ja pakottaa minut käyttämään kaikkia saatavilla olevia työkaluja. Ns marssi ylämäkeen verenmaku suussa. Jos joku pelasi Elden Ringin läpi ensin grindaamalla tolkuttomasti leveleitä ja sen jälkeen voitti bossit ekalla yrittämällä +10 mimicin kanssa, en sano hänelle, että pelasit pelin väärin, koska et pelannut sitä kuten minä. Kysyn sen sijaan, oliko kokemus tämän takia parempi. Jos vastaus on rehellinen kyllä, niin lähestymme selkeästi tätä harrastusta täysin eri vinkkelistä enkä menetä yöuniani. Jos vastaus on ei ja peli oli lähinnä liian helppo... Noh, you just played yourself.
 
Kaikki aikaisemmat soulsit läpi. Tykkään kyllä tästäkin mutta jeesus että voi olla pitkä peli, kohta 100 tuntia takana ja vielä on alueita joissa en ole käynyt ja olen varmaan unohtanu puolet asioista jotka oon jättänyt tekemättä. From please, yritän olla vastuullinen aikuinen, voisko nää pelit olla vähän lyhyempiä jatkossa, kiitos :D. Dark souls 1 on kiva pelata välillä läpi kun on kuitenkin suht lyhyt, jos tietää missä asiat on, en usko et tätä tulee enää koskaan pelattua uudelleen.
 
Kaikki aikaisemmat soulsit läpi. Tykkään kyllä tästäkin mutta jeesus että voi olla pitkä peli, kohta 100 tuntia takana ja vielä on alueita joissa en ole käynyt ja olen varmaan unohtanu puolet asioista jotka oon jättänyt tekemättä. From please, yritän olla vastuullinen aikuinen, voisko nää pelit olla vähän lyhyempiä jatkossa, kiitos :D. Dark souls 1 on kiva pelata välillä läpi kun on kuitenkin suht lyhyt, jos tietää missä asiat on, en usko et tätä tulee enää koskaan pelattua uudelleen.

Ei tässäkään pitkin nokka tuhise kun tietää mitä tekee ja etenee pakolliselta bossilta toiselle. Puolet kartasta on muutenkin käytännössä vapaaehtoista. Pakollisia bosseja vain kourallinen. :)

E: Tämä on sitä juustoamista parhaillaan:

 
Viimeksi muokattu:
Enemmän kiinostanut kerätä kovia kamoja alussa kun nyt on +5 golden halberd ja kiviä olisi päivittää se +9 asti mutta yhtään bossia ei ole vielä tapettu ;)


Beastman of Farum Azula kävin tappamassa ja vaikka lähellä oli kuolla niin meni se alas :rofl:


VaatiVidya laittanut myös just ulos 15 salaisuutta pelissä videon
 
Viimeksi muokattu:
Tuota poisea en tässä pelissä kyllä ymmärrä, sekä vastaanottavana että antavana osapuolena. Poise itsellä = turha. Pitää olla ihan älyttömästi, että edes heikoimmat iskut osuessaan ei flinchaa. Banished knight setti aina päällä ja sen 56 (vai oliko se 57 sen ei-ruman kypärän kanssa) poise-statti ei kyllä tunnu tekevän mitään. Ja en oota, että pystyisin vaan spammaamaan iskuja eikä se taktiikka ees toimis, mutta ois kiva saada ees yksi virheliike anteeksi ilman, että flinchiä paukkuu. Luulis, että löytyis joku järkevä keskitie poisen ja hyperarmorin välillä, kun ei oo kuitenkaan ensimmäinen tekele heiltä.

Vihuilla taas joillain on loputon poise flinchejä vastaan, joka tekee taisteluista ärsyttävää. Älyttömän aggressiviinen AI + pitkät kombot + loputon poise + massiivinen inputtien lukeminen = erittäin vaikea löytää ajoitusta lyödä joitain vihuja, varsinkaan ottamatta damaa ite (esimerkkinä crucible knightit). Ja poise staggeria vastaan tuntuu olevan sen verran korkea, että vain colossaleilla kannattaa vetää hyppyiskuja pomoja vastaan.
 
Tarkotus olisi aloittaa toinen pelikerta tässä illasta, kaikki paika tutkittu ja bossit tapettu. Onko kuinka kovaa settiä vetää toista kertaa?
 
Summoneista täällä jauhettu ja vaikka toki saa pelata niin kuin itse haluaa, niin hieman alkoi ärsyttää, kun kaveri pelaa peliä läpi ja hehkuttaa että kaikki bossit on tosi helppoja ja putoaa ekalla yrittämällä. Sitten kuitenkin selvisi että aina ottaa mimic tear +10 summonin jokaiseen bossiin suoraan.

Omasta mielestä nuo monet +10 summonit, erityisesti mimic tau Oleg, ovat kyllä niin älyttömän OP että vesittävät koko pelin. Jos summonit pysyisivät sellaisina kuin alkupelissä, että häiritsevät vähän Bossia ja kuolevat ennen taistelun puoliväliä niin olisi ok, mutta tuolla Olegillakin tuntuu olevan tyyliin 10.000hp ja lyö törkeän lujaa.

Tää on vähän häirinnyt itseäkin. Summonit tekee pelistä turhan helpon ja pomot eivät montaa yritystä tarvi. En kyllä ole vielä kuin varmaan puolessa välissä, mutta summonit tosiaan tuntuu vähän turhan kovilta, saas nähdä kiristyykö vaikeustaso loppupuolella.
 
saas nähdä kiristyykö vaikeustaso loppupuolella.

Riippuu siitä, paljonko harhailet avoimessa maailmassa vahvistamassa sankaria. Sankari vahvistuu, taidot kehittyy jne. Kyllä se välillä melkoista jyräystä on ja välitason bossit ei enää oikein pääse yllättämään (edes tullessaan yllättäen vastaan).
 
Riippuu siitä, paljonko harhailet avoimessa maailmassa vahvistamassa sankaria. Sankari vahvistuu, taidot kehittyy jne. Kyllä se välillä melkoista jyräystä on ja välitason bossit ei enää oikein pääse yllättämään (edes tullessaan yllättäen vastaan).

Täähän se on vähän näiden openworld pelien ja meikäläisen ongelma, meikäläisen on melkein pakkomielteisesti nuohottava kaikki nurkat, yleensä iskee kyllästyminen nuohamiseen ja täten itse peliin, tai sitten openworld-ropeissa monesti "ylilevelöityy", mikä taas tappaa kiinnostuksen. Kyllähän Elden ring toistaiseksi on ollut parasta openworldia ikuna, eikä tätä nyt ihan läpikävelyksi voi kuitenkaan sanoa, vaikka bossit vähän turhan helposti on toistaiseksi kaatuneet, kuitenkin ne openworldin ongelmat siellä taustalla vähän lymyilee. Tokihan peli tarjoilee sitten todella runsaasti niitä openworldin hyviä puoliakin. Mutta säästetääs lopullinen tuomio vielä siihen kun joku päivä saan tän loppuun asti pelattua.
 
Täähän se on vähän näiden openworld pelien ja meikäläisen ongelma, meikäläisen on melkein pakkomielteisesti nuohottava kaikki nurkat, yleensä iskee kyllästyminen nuohamiseen ja täten itse peliin, tai sitten openworld-ropeissa monesti "ylilevelöityy", mikä taas tappaa kiinnostuksen. Kyllähän Elden ring toistaiseksi on ollut parasta openworldia ikuna, eikä tätä nyt ihan läpikävelyksi voi kuitenkaan sanoa, vaikka bossit vähän turhan helposti on toistaiseksi kaatuneet, kuitenkin ne openworldin ongelmat siellä taustalla vähän lymyilee. Tokihan peli tarjoilee sitten todella runsaasti niitä openworldin hyviä puoliakin. Mutta säästetääs lopullinen tuomio vielä siihen kun joku päivä saan tän loppuun asti pelattua.

Jossei hahmoaan ihan todella ylilevelöi puskemalla kaikki runet aina leveluppiin, niin kyllä tässä loppupelissä tulee paljon sellaista Bossia vastaan jotka pistävät oikeasti tiukasti kampoihin. Löysin juuri tämän Mohgin, leveleitä itsellä 100 ja bossiase +9 ja kyllähän tuossa tuli ihan kunnolla heti turpaan sen pari kertaa mitä ehdin kokeilla. Enemmän tuntuu että dungeon Bossit ja perusmobit jäävät monessa paikassa vähän jalkoihin, mutta nuo isommat bossit kyllä palauttavat nöyryyden nopeasti.
 
Aistin vaikeustasosta ihme jankkaamista. :asif:

Pelaajan valinnoilla muuttuva vaikeustaso on toimiva konsepti, niin kauan kun olet ennalta kerännyt hyvän määrän tietoa pelin tarjoamista mahdollisuuksista. Pelin loppu alkaa itselläni häämöttää, enkä ole vielä kertaakaan käyttänyt kuin vastaantulleita droppeja: En ole tietoisesti tehnyt alusta alkaen mahdollisimman hyvää hahmoa, saati minkään valtakunnan buildia muutenkaan. Suurinosa tätä peliä pelaavista ihmisistä ei tule pelaamaan peliä loppuun asti, läpi pelanneiden enemmistö tuskin kerää muuta kuin läpipeluussa vastaantullutta sisäistä infoa lopputekstien rullaamisen asti ja hyvin pieni marginaalinen ryhmä pelaa etukäteen pelin ulkopuolelta kerätyn informaation pohjalta tehden omia tietoisia valintojaan, vaikuttaakseen alusta asti vaikka juuri koettuun vaikeustasoon. Itse tulen luultavasti pelaamaan tämän pelin ainoastaan kerran lävitse, oletan tällöin kuuluvani Elden Ring lopputekstit nähdeiden pelaajien enemmistöön. Peli on loistava, mutta aika siirtyä seuraavaan. Kaikella tällä pelaamalla saadulla informaatiolla ei voi näin jälkikäteen juurikaan vaikeuttaa vaikeustasoa, muuten kuin väkisin olla käyttämättä kaikkea löydettyä ja saavutettua, eli heittää roskiin pelin parhaimpia puolia ja motivaattoreita, sekä pitää vaivannäöstä seuranneiden pelituntien määrää täytenä ajanhukkana. Helpommaksi pelin saa vielä tässäkin vaiheessa hyvin helposti ja pienellä vaivalla.

Vaikka pelaajan valinnoilla muuttuva vaikeustaso on tietenkin loistava mekaniikka enkä sitä pois vaihtaisi, voisi sen keskiviiva olla alunperin optimoidumpi.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän kaksjakoiset fiilikset tällä hetkellä pelistä, haluaisin toisaalta olla spoilaamatta itseltäni asioita ja vetää blind-runin, mutta välillä tuntuu, että olisi kiva myös lukea hieman mille leveleille mikäkin alue on kohdistettu ja missä jemmoissa on kaikkea kivaa ja tärkeitä itemeitä, jotka auttais reissussa.

Nyt alkaa tuntua, että tarttis jotain kikkakolmosia taikoa mukaan, kun Stormveil Castlessa tulee vastaan näitä isompia ritareita ja mun puhdas STR-jantteri ottaa kyllä niiltä aika nopeasti selkään - tai sitten pitäis jostain löytää uus ja kovempi ase kouraan. Ja alkaa myös tuntua, että kilpi+miekka taktiikka ei ole taas se voittaja-valinta, kun kaiken maailman kotkatkin kynsii ukon repaleiksi. En ole myöskään ihan täysin vielä lämmennyt tälle avoimelle maailmalle ja sille, että "jos et pääse jossain kohtaa eteenpäin niin lähde tutkimaan muuta aluetta" - olen edellisiin Souls-peleihin peilaten hakannut päätä seinään nyt Tree Sentinelin, loharin ja Margitin kanssa, kunnes olen niistä suoraan päässyt eteenpäin - ilman että olisin ohittanut ne ja palannut myöhemmin takaisin. Tekee varmaan asioista turhaan vaikeita.

Noh ehkä huomenna uusilla silmillä ja vähän paremmilla fiiliksillä tutkimaan jotain muuta aluetta kuin tuota linnaa, ainakin hetken aikaa.
 
Ei oikein nyt etene. :D Eli kun tiputtaduin alas sinne "Oikealla olevalle käytävälle" niin alaspäinkö siellä jatketaan juoksemista? EN kyllä meinaa millään ehtiä sitä chariotia karkuun eikä siellä oiekin näy enää mitään suojapaikkaakaan. Eli onko suunta oikea eli alaspäin?

Onkohan tää vähän liian haastava mulle? :D

Siis siinä ekalla käytävällä muistaakseni ehtii heti toiseen turvapaikkaan just ja just ennenkun kuolema korjaa, sit ehtii siihen seuraavaan josta voi tiputtautua alas. Mutta ennenkuin tiputtaudut, sun pitää listiä se vihu siinä turvapaikassa koska sun pitää odottaa, että vankkurit lähtee ylöspäin ennenkuin voit tiputtautua alas - muutoin vankkurit saa sut kiinni. Jos droppaat heti kun ne lähtee ylöspäin niin siinä on todella paljon aikaa. Juokset vaan alaspäin sitä reittiä kunnes tulee semmoinen kapea "silta" missä molemmilla puolilla kuoppaa.. mutta siellä kuopassa onkin sermmoinen reuna johon voi tiputtautua. Sinne kun pääset, niin oot jo voiton puolella. Sen talismaanin jos saat sieltä alhaalta kerättyä niin todnäk kuolet niille örvelöille jotka suojaavat sitä, mutta ei se mitään. Meet sinne uudelleen kun oot poiminut sen ja sit meetkin sen reitin loppuun (pitää tiputtautua ihan alas, ensin reunalle, sitten veteen). ( Ne örvelöt ei hyökkää kimppuun jos ei mee sille sillalle jossa se talismaani on joten tokalla kerralla voit vaan tiputtautua alas ihan rauhassa ilman ongelmaa). Lopuksi löytyy hissi/tikkaat tms joka vie sut sellaselle tasolle joka on niiden vankkureiden yläpuolella josta sen voi tuhota.

Sprintti pohjassa ja noudatat noita ohjeita niin ei voi olla onnistumatta. Saatan muistaa tuon ihan alun väärin, mutta joka tapauksessa sinne alas oikealle pudottaudutaan sen jälkeen kun vankkurit lähtee takas ylöspäin
 
Vähän kaksjakoiset fiilikset tällä hetkellä pelistä, haluaisin toisaalta olla spoilaamatta itseltäni asioita ja vetää blind-runin, mutta välillä tuntuu, että olisi kiva myös lukea hieman mille leveleille mikäkin alue on kohdistettu ja missä jemmoissa on kaikkea kivaa ja tärkeitä itemeitä, jotka auttais reissussa.

Nyt alkaa tuntua, että tarttis jotain kikkakolmosia taikoa mukaan, kun Stormveil Castlessa tulee vastaan näitä isompia ritareita ja mun puhdas STR-jantteri ottaa kyllä niiltä aika nopeasti selkään - tai sitten pitäis jostain löytää uus ja kovempi ase kouraan. Ja alkaa myös tuntua, että kilpi+miekka taktiikka ei ole taas se voittaja-valinta, kun kaiken maailman kotkatkin kynsii ukon repaleiksi. En ole myöskään ihan täysin vielä lämmennyt tälle avoimelle maailmalle ja sille, että "jos et pääse jossain kohtaa eteenpäin niin lähde tutkimaan muuta aluetta" - olen edellisiin Souls-peleihin peilaten hakannut päätä seinään nyt Tree Sentinelin, loharin ja Margitin kanssa, kunnes olen niistä suoraan päässyt eteenpäin - ilman että olisin ohittanut ne ja palannut myöhemmin takaisin. Tekee varmaan asioista turhaan vaikeita.

Noh ehkä huomenna uusilla silmillä ja vähän paremmilla fiiliksillä tutkimaan jotain muuta aluetta kuin tuota linnaa, ainakin hetken aikaa.

Samoja mietteitä kun itsellä aluksi. Kyllä se siitä. Aloin joskus 70 levelisenä tahkoo pvp:ta ja pikku hiljaa alkanut spoilaamaan itselleni näitä (en tätä threadiakaan ole lukenut ollenkaan vielä sitä varten). Ihan kirjaimellisesti pilaa paljon peli-ilosta, mutta perustelin itselleni sillä, että en jaksa tehdä uutta faith hemmoa enää ja haluun saada enemmän irti pvpstä.

Lähinnä siis jotain talismaneja googlettanut "löytyiskö poiseen joku" ja katsonut mistä sen saa - no enpä ole tuollakaan käynyt, joten mennäänpä sinne. Halusin myös itselleni kunnon sealin (pelaan profeetalla) kun ei riittänyt smithing stonet kakkosaseena olleisiin finger sealeihin kun taas somber-versiota oli ja on kassit pullollaan, niin hain erd tree sealin, mutta ensimmäinen vaihtoehto oli jonkun pitkän questin takana ja tuntui itsensä kusettamiselta pelata sitä walkthroughn kanssa, joten hain kakkosvaihtoehdon.

Muutaman kerran tullu vähän sellainen tenkapoo, että mihin hittoon seuraavaksi pitäisi mennä. Oon nyt 120 leveliä ja suurimman osan runeista jätän suosiolla hakemasta wipessä kun pvp:ssä tulee niin paljon.

Moni noista questeista on sellaisia, että satunnaisesti saatat saada tehtyä jonkun ihan ufon, mutta jos mitään ei netistä katso, niin saa pelata kymmenen kertaa läpi ja silti löytyy löydettävää (tai ehkä joku osaa pelata silleen, mutta vaikea kuvitella).

Ota käyttöön suosiolla dual weaponi, eli samasta sarjasta (sama rivi jos ei ole monta riviä samaa tyyppiä). Kukaan ei pvpssä käyttänyt shieldia ja jos käytti, niin tiesin saavani varman voiton. Kaksi asetta on uber paljon parempi. Myös PVE:ssä ja kilpeä voi käyttää jossain erikoistilanteessa, mutta käytännössä sitten kun tottuu tuohon, niin ei tule ikinä sellaista tilannetta jos ei halua leikkiä parrymasteria jollain bucklerilla.

EDIT: On varmasti kilpibuildeja jotka toimii hyvin, mutta vaatii ainakin paljon upgradea ja jonkun skillin päälle, mutta itse en ole nähnyt toimivaa. Jollain oli joku hautakivi, joka oli samalla kilpi ja ase, ja sain siltä vielä nekkuun.

Avoin maailma oli itselle suuri turnoff aluksi, mutta kyllä siihen tottuu. Muistan kun jätin rdr2 episode 2 kun en yhtään pitänyt siitä, mutta oli se sitten top 5 pelejä ikinä lopulta kun uusiksi aloitin.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt alkaa tuntua, että tarttis jotain kikkakolmosia taikoa mukaan, kun Stormveil Castlessa tulee vastaan näitä isompia ritareita ja mun puhdas STR-jantteri ottaa kyllä niiltä aika nopeasti selkään - tai sitten pitäis jostain löytää uus ja kovempi ase kouraan. Ja alkaa myös tuntua, että kilpi+miekka taktiikka ei ole taas se voittaja-valinta, kun kaiken maailman kotkatkin kynsii ukon repaleiksi. En ole myöskään ihan täysin vielä lämmennyt tälle avoimelle maailmalle ja sille, että "jos et pääse jossain kohtaa eteenpäin niin lähde tutkimaan muuta aluetta" - olen edellisiin Souls-peleihin peilaten hakannut päätä seinään nyt Tree Sentinelin, loharin ja Margitin kanssa, kunnes olen niistä suoraan päässyt eteenpäin - ilman että olisin ohittanut ne ja palannut myöhemmin takaisin. Tekee varmaan asioista turhaan vaikeita.

Hattu päästä, jos Tree sentinelin kaadoit lvl1 ukolla.
Linnassa olet todennäköisesti myös melko pienellä levelillä? Kannattaa kyllä ihan suosiolla vaan kierrellä niitä lumgraven paikkoja ja levuttaa ukkoa ja asetta. Itse menin linnan vasta 30 levelin ukolla ja se tuntuu itsellekin jo "helpohkokll" tämän pelin skaalalla, vaikka tämä on eka Souls peli. Kokeneelle veteraaneille joku 15 lvl voisi olla Passeli kenties...
 
Komppaan yllä olevaa. Sitä paitsi jos aiot seurata vain niitä site of grace nuolia eli edetä plottia eteenpäin niin 90% pelistä jää pelaamatta. Paljon on löydettävää ja taisteltavaa myös limgravessa ja osa siitä aivan liian helppoja sittenkin jos palaat takaisin, jos ensin teet koko castlen. Sinne nyt ei kuitenkaan heti alussa oo tarkoitus kai mennä. Kovempia aseitakin voi löytyä jos lähdet koluamaan maailmaa..

Mut mitä niihin ritareihin tulee tai ylipäätänsä niin jos kilvessä on 100% physical defense niin ei pitäis olla ongelmaa. Tai sitten opettelet parryamaan ne. Parry ash or warin voi kuitenkin laittaa mihin tahansa small/medium kilpeen eli 100% defense sekä parry samassa onnistuu.
 
Hattu päästä, jos Tree sentinelin kaadoit lvl1 ukolla.
Linnassa olet todennäköisesti myös melko pienellä levelillä? Kannattaa kyllä ihan suosiolla vaan kierrellä niitä lumgraven paikkoja ja levuttaa ukkoa ja asetta. Itse menin linnan vasta 30 levelin ukolla ja se tuntuu itsellekin jo "helpohkokll" tämän pelin skaalalla, vaikka tämä on eka Souls peli. Kokeneelle veteraaneille joku 15 lvl voisi olla Passeli kenties...

Pre-made ukolla tuo tais olla se lvl10, kyllä siinä hetki meni. Olisi varmaan ollut huomattavasti helpompi myös esim. Torrentilla taistella tuota vastaan.

Joo päätin nyt lähteä koluamaan tuota lähialuetta vähän laajemmin, en siis aivan suoraan tuonne linnaan juossut vaan hieman samoilin ympäriinsä matkanvarrella tulleita alueita, mutta pakko koittaa jostain nyt löytää noita itemeitä, joilla saa HP palautusesineisiin vähän lisää tehoa ja lisää käyttömääriä. Ja jotain uutta haarniskaa niskaan myös. Eiköhän tää tästä lähde rullaamaan.

Kauniit maisemat ja hienot musiikit näin nopean ensivaikutelman jälkeen on kyllä jäänyt mieleen.
 
Pelin loppumetreillä pakko sanoa että pelin laatu tuntuu laskevan aika merkittävästi erityisesti viimeisessä "optional" alueessa H. Alueet ripoteltu täyteen vanhojen vihujen kopioita joiden hp poolit on monikertaistettu ja damage vedetty tappiin. Alueet itsessään ihan siistejä, mutta eteneminen tuntuu aika pakkopullalta, ekan yrityksen jälkeen mielummin vain sprinttaa ohi kaikista vihuista ja pyrkii bruteforcella seuraavalle gracelle. Bossit vaikuttavat helpommilta kuin normimobit ja lyövät jotakuinkin yhtä kovaa.

Ylipäätänsä balancesta jää kyllä samat mielipiteet kuin aikaisemmista Soulseista, tuntuu että kovaa investointia enduranceen ja armoreihin ei juurikaan palkita, poise ei edelleenkään vaikuta merkittävästi ja raskaimmat armorit tuntuvat vähentävän sisääntulevaa damagea aika rajallisesti suhteessa vaikka keskipainaviin. Isot aseet vaativat valtavan investoinnin sekä strenaan että enduranceen, mutta damage laahaa silti perässä nopeampia aseita koska vihut ovat erittäin agressiivisia ja tauot lyöntejen välissä ovat minimaaliset. Status buildupit eivät myöskään oikein pysy perässä isoilla aseilla, jota toivoisi että sitten kompensoitaisiin jollain muulla tavalla mutta eipä näin taida olla.

Eipä tosin, todella hyvä peli puutteistaan huolimatta ja periaatteessa nämä ongelmat voitaisiin kohtuullisen helposti korjata jos haluttaisiin.
 
Pelin loppumetreillä pakko sanoa että pelin laatu tuntuu laskevan aika merkittävästi erityisesti viimeisessä "optional" alueessa H. Alueet ripoteltu täyteen vanhojen vihujen kopioita joiden hp poolit on monikertaistettu ja damage vedetty tappiin. Alueet itsessään ihan siistejä, mutta eteneminen tuntuu aika pakkopullalta, ekan yrityksen jälkeen mielummin vain sprinttaa ohi kaikista vihuista ja pyrkii bruteforcella seuraavalle gracelle. Bossit vaikuttavat helpommilta kuin normimobit ja lyövät jotakuinkin yhtä kovaa.

Aina kun tulee "lumialue", tietää pelin laadun laskevan. Tuntuu vaan jotenkin ankealta capitalin jälkeen kaikki se tasainen harmaa ja sumu jne. En kyllä Caelidistäkään pidä mutta kyllä ne hienoimmat paikat on ne, jotka jotenkin näyttääkin kivoilta.
 
Vähän kaksjakoiset fiilikset tällä hetkellä pelistä, haluaisin toisaalta olla spoilaamatta itseltäni asioita ja vetää blind-runin, mutta välillä tuntuu, että olisi kiva myös lukea hieman mille leveleille mikäkin alue on kohdistettu ja missä jemmoissa on kaikkea kivaa ja tärkeitä itemeitä, jotka auttais reissussa.

Nyt alkaa tuntua, että tarttis jotain kikkakolmosia taikoa mukaan, kun Stormveil Castlessa tulee vastaan näitä isompia ritareita ja mun puhdas STR-jantteri ottaa kyllä niiltä aika nopeasti selkään - tai sitten pitäis jostain löytää uus ja kovempi ase kouraan. Ja alkaa myös tuntua, että kilpi+miekka taktiikka ei ole taas se voittaja-valinta, kun kaiken maailman kotkatkin kynsii ukon repaleiksi. En ole myöskään ihan täysin vielä lämmennyt tälle avoimelle maailmalle ja sille, että "jos et pääse jossain kohtaa eteenpäin niin lähde tutkimaan muuta aluetta" - olen edellisiin Souls-peleihin peilaten hakannut päätä seinään nyt Tree Sentinelin, loharin ja Margitin kanssa, kunnes olen niistä suoraan päässyt eteenpäin - ilman että olisin ohittanut ne ja palannut myöhemmin takaisin. Tekee varmaan asioista turhaan vaikeita.

Noh ehkä huomenna uusilla silmillä ja vähän paremmilla fiiliksillä tutkimaan jotain muuta aluetta kuin tuota linnaa, ainakin hetken aikaa.

Sellainen minor-spoiler, että vaikka gracet eivät siihen suuntaan osoita, niin limgravesta etelään on toinen alue (sillan yli mennään), jossa on paljon hyvää contenttia ja tärkeää loottia. Selvästi ajatus on se, että se putsattaisiin pelin alussa ennen kuin lähdetään linnaan ja siitä kovemmille alueille. Pakko ei toki ole, mutta tuntuu että se on se looginen ja vaikeustasoltaan järkevämpi alue mistä aloittaa limgraven jälkeen. Tuosta linnasta kun pääset eteenpäin niin peli alkaa vautua enemmän ja myös vaikeustaso balansoitua. Ei tässä varsinaisesti tuon alun jälkeen tule enää bosseja, jotka on "pakko" jättää myöhemmäksi. Vaikeimmillaan tämä peli on just tuossa ihan alussa, kun voi päätyä niin totaalisen alilevelöitynä bosseja ja kovia mobeja vastaan.
 
Täytyy sanoa, että tämä on peli josta olisin halunnut pitää. Ei lähde, ei sitten millään. En ole pelannut aikaisemmin souls-pelejä, mutta muuten pelihistoria on kuitenkin pitkä. Tässä pitäisi olla kaikki peritaatteessa kohdallaan, juoni, aihe, ympäristö yms. yms.
Jostakin syystä joka pelikerta aiheuttaa ärsyyntymistä ja verenpaineen nousua, vaikka ei edes olisi mikään kuolema maratooni takana.
Eli tämä ei vaan ilmeisesti sovellu minulle, onko muilla samoja fiiliksiä tästä, vai olenko ainut :D
 
Täytyy sanoa, että tämä on peli josta olisin halunnut pitää. Ei lähde, ei sitten millään. En ole pelannut aikaisemmin souls-pelejä, mutta muuten pelihistoria on kuitenkin pitkä. Tässä pitäisi olla kaikki peritaatteessa kohdallaan, juoni, aihe, ympäristö yms. yms.
Jostakin syystä joka pelikerta aiheuttaa ärsyyntymistä ja verenpaineen nousua, vaikka ei edes olisi mikään kuolema maratooni takana.
Eli tämä ei vaan ilmeisesti sovellu minulle, onko muilla samoja fiiliksiä tästä, vai olenko ainut :D

Se on tuo souls-historian puute varmaan, joka vaivaa. Tottahan se on, että harvassa pelissä annetaan näin paljon anteeksi puutteita ja vikoja koska toiset asiat osuvat kohdalleen. "5/5 ei riitä"-arviot kannattaa ottaa hyppysellisen suolaa kanssa. Se voi olla noin, jos tämä peli on juuri sitä, mistä pitää ja osaa ummistaa silmänsä kasalle ongelmia.

Vaikkapa nyt viimeinen vitutuksen aihe. Se oli Demon's Soulsissa uusinta uutta, että ahtaassa paikassa oma miekka kolahtaa seinään ja homma pitää huomioida mutta 15 vuotta myöhemmin olettaisi jo, ettei bossit ja mosat lakaise läpi seinistä ja katoista ihan miten lystää. Saatiin hieno idea ja se sitten jotenkin jäi siihen vaikka muissa peleissä on jo ihan arkea.
 
Ootteko muuten bindannut konsolilla näppäimiä eri tavalla? Itse en vielä mutta joku tuossa tökkäsee kun kontrollien sujuva käyttö ei meinaa luonnistua.
 
Itellä tökkii kontrolleissa eniten se, että vasemman tatin ei tarvitse "naksahtaa" (Ps4:lla pelaan) ennen kuin peli rekisteröi painalluksen. Lukemattomia kertoja on hypännyt väärässä kohdassa pois hepan selästä tai ruvennut sniikkailemaan kesken taistelun. Ja tekee tätä kahdella eri ohjaimella, joista toinen on lähes tuliterä, joten ei kyllä ole siinäkään syy.
 
Sellainen minor-spoiler, että vaikka gracet eivät siihen suuntaan osoita, niin limgravesta etelään on toinen alue (sillan yli mennään), jossa on paljon hyvää contenttia ja tärkeää loottia.

Todellakin. Oot sit vielä pikkulevelinen tai jo ihan myöhäisessä vaiheessa, tuon alueen tutkiminen on aina hyödyllistä. Sama itäisessä Limgravessa, oon huomannut, että moni pelaaja jostain syystä missaa myös tuon alueen.
 
Itellä tökkii kontrolleissa eniten se, että vasemman tatin ei tarvitse "naksahtaa" (Ps4:lla pelaan) ennen kuin peli rekisteröi painalluksen. Lukemattomia kertoja on hypännyt väärässä kohdassa pois hepan selästä tai ruvennut sniikkailemaan kesken taistelun. Ja tekee tätä kahdella eri ohjaimella, joista toinen on lähes tuliterä, joten ei kyllä ole siinäkään syy.

Tuota ihmettelin hetken, kun moni valittanut ja minulla ei ole kertaakaan käynyt. Sitten mietin että olisiko syynä, kun sellaiset reilut tattien pidennykset on päällä niin minulle ei käy noin.
 
Verenpaine tässä kyllä nousee helposti ja suurilta osin aina oma moka jos kuolema korjaa. Mutta eipä oikein mikään muu pelisarja saa aikaan vastaavaa onnistumisen tunnetta. Tänä päivänä peleissä seurataan nuolta tai parhaimmillaan maassa näkyvää suuntaviivaa oikeaan suuntaan ja rämpytetään x:ää eteenpäin pääsemiseksi. Peli on kyllä erittäin virkistävä poikkeus massassa ja tässä saa oikeasti pelata. Tavaroita/aseita on myös tolkuttomasti ja hahmon/varusteiden kehitys on hauskaa puuhaa. Questit on erittäin epämääräisiä ja ilman wikiä niitä on melkeinpä mahdotonta läpäistä, mikä ei ole toki myöskään pakollista. Maailmaan ja sen epätoivoon uppoutuu täysin, tulee usein fiilis, että selviääköhän tästäkään luolasta hengissä. Puutteet antaa helposti anteeksi ja peli on kyllä hyvin lähellä 5/5 ja yksi kaikkien aikojen parhaista. Nyt 70 tunnin jälkeen peli alkaa olemaan "helppo", silti kuolema korjaa ajoittain mikä on erittäin virkistävää ja pitää ahdistavaa tunnelmaa yllä.
 
Verenpaine tässä kyllä nousee helposti ja suurilta osin aina oma moka jos kuolema korjaa.
Itsellä tuli ekat pari "ei perkele"-kuolemaa kun chariotin renkaiden piikit tuntui kulkevan tiiliseinien läpi. Tällaset immersiota (ja pelaajaa) hajottavat feelut tuosta saisi kyllä karsia kun skill leveliä tuosta löytyy muutenkin.. :D
 
Itsellä tuli ekat pari "ei perkele"-kuolemaa kun chariotin renkaiden piikit tuntui kulkevan tiiliseinien läpi. Tällaset immersiota (ja pelaajaa) hajottavat feelut tuosta saisi kyllä karsia kun skill leveliä tuosta löytyy muutenkin.. :D

Tällä paranisi peli jo paljon. Eli kun tarkistettaisiin osumat kunnolla, hitboksit laitettaisiin aseiden tai monstereiden ääriviivojen mukaan ja estettäisiin seinistä ja muista läpituleva damage.
 
Tuota poisea en tässä pelissä kyllä ymmärrä, sekä vastaanottavana että antavana osapuolena. Poise itsellä = turha. Pitää olla ihan älyttömästi, että edes heikoimmat iskut osuessaan ei flinchaa. Banished knight setti aina päällä ja sen 56 (vai oliko se 57 sen ei-ruman kypärän kanssa) poise-statti ei kyllä tunnu tekevän mitään. Ja en oota, että pystyisin vaan spammaamaan iskuja eikä se taktiikka ees toimis, mutta ois kiva saada ees yksi virheliike anteeksi ilman, että flinchiä paukkuu. Luulis, että löytyis joku järkevä keskitie poisen ja hyperarmorin välillä, kun ei oo kuitenkaan ensimmäinen tekele heiltä.

Vihuilla taas joillain on loputon poise flinchejä vastaan, joka tekee taisteluista ärsyttävää. Älyttömän aggressiviinen AI + pitkät kombot + loputon poise + massiivinen inputtien lukeminen = erittäin vaikea löytää ajoitusta lyödä joitain vihuja, varsinkaan ottamatta damaa ite (esimerkkinä crucible knightit). Ja poise staggeria vastaan tuntuu olevan sen verran korkea, että vain colossaleilla kannattaa vetää hyppyiskuja pomoja vastaan.

Poisen hyödyllisyyden alaraja on aikalailla 51. Sillä kestää juuri ja juuri jonkun perussoltun miekaniskun ja vastaavat kevyet täpit. Jossain 100+ alkaa vasta tuntumaan kunnolla. Monet vihut voi stunlockaa isommilla aseilla, kuten warhammerit, greatswordit ja scythet, ihan light attack spammilla. Mutta tosiaan siellä on ne Crucible Knightit ja kumppanit jotka ei flinchaa millään. Mutta mulla tuo 100+ poise on sellainen QoL lisäys etten luovu ikinä. Voi stunlockaa spurkumosalaumat pois greatswordilla ilman, että homma tyssää ekaan, tai edes tokaankaan pieneen tökkäisyyn.

Allaolevalla videolla ( valitettavasti, en löytänyt tekstimuodossa ) on lukuja poise break pointeista. Mosista ei tietty kukaan tiedä, paljonko poise damagea milläkin iskulla tekevät, mutta ainakin poise todistetusti toimii ja tekee jotain.

 
No niin loppupään M meni tuossa omalla pelillä. Nyt coopannut sitä muiden kanssa niin on muuten haastava saada kolmestaan alas ellei mukana ole joku viimesen päälle optimaalisen buildin kanssa siinä eikä siltikään mene helpolla. :D
 
Nyt on vähän yli 80 tuntia peliä takana ja jostain syystä kyllä on into lopahtanut melkein kokonaan enää jatkaa koko peliä. Loppupään alueissa pyörin vissiin enkä oo enää jaksanu ettiä mitään luolia yms, vaan oon juossu peliä eteenpäin. Jotenkin nuo piilossa olevat luolat sun muut tuntuu ihan turhilta ja sitten vielä kun ovat melkein samanlaisia kuin edellinen niin ei vaan jaksa kun se palkintokin on yleensä täysin turha. Tätä tuppaa kyllä itsellä useasti käymään näitten avoimen maailman pelien kanssa, että ei vaan jaksa enää sit ja jää peli pelaamattakin sit. Alussa peli oli mukavasti haastavakin, mutta sekin loppui lyhyeen kun noita sivupaikkoja nuohosi läpi niin sai leveleitä ihan liikaa ja nyt pelissä ei enää ole sit mitään haastetta enää. Kovatkin pomot tuntuvat menevän eka yrittämällä kevyesti läpi ihan hetkessä ja vielä ilman summonia. Summonin kanssa ei ees viitsi kun se tappaa noi melkein itsestään kun ite kattoo vierestä. Olihan tuo mukavaa aluksi kun huomas kuinka vahva se oma jantteri on mutta kävi tylsäksi aika äkkiä. Ton Fire Giantin sain just kumoon, että en tiiä paljonko vielä peliä on jäljellä ja onko sieltä jotain kovaa vastusta tulossa. Leveleitä ukolla vähän vajaa 150 tässä vaiheessa. Ne jotka pelin on läpäissyt niin millä levelillä olitte? Hyvä pelihän tämä on lopulta, mutta ehkä hieman liian pitkä meikäläiselle kun alkaa se mielenkiinto loppumaan. Ja hienon näkösiä ollut noi isommat pomot ja niiden liikkeet.
 
Täytyy sanoa, että tämä on peli josta olisin halunnut pitää. Ei lähde, ei sitten millään. En ole pelannut aikaisemmin souls-pelejä, mutta muuten pelihistoria on kuitenkin pitkä. Tässä pitäisi olla kaikki peritaatteessa kohdallaan, juoni, aihe, ympäristö yms. yms.
Jostakin syystä joka pelikerta aiheuttaa ärsyyntymistä ja verenpaineen nousua, vaikka ei edes olisi mikään kuolema maratooni takana.
Eli tämä ei vaan ilmeisesti sovellu minulle, onko muilla samoja fiiliksiä tästä, vai olenko ainut :D
Näissä peleissä on aina jonkinlainen paine ja stressi päällä ja tunnelma ahdistava. Se helpottaa jossain kohti, mutta säilyy pitkään alussa.

Lähitaistelijalle suosittelen Weeping Peninsulan tutkimista:
Rannan kauppiaalta voi ostaa Zweihanderin, ensimmäinen colossal sword ja vaatii vain STR19. Hidas lyödä mutta se staggeroi vihut hyvin ja pääsee lyömään koko sarjan. Kilpivihut ei voi edes torjua ku pari iskua. Liikesarjat tais just tällä miekalla olla hyvät. Kannattaa testata myös kyykkylyönnit, ne voi olla hyviä nopeita vihuja vastaan.
 
Nyt on vähän yli 80 tuntia peliä takana ja jostain syystä kyllä on into lopahtanut melkein kokonaan enää jatkaa koko peliä. Loppupään alueissa pyörin vissiin enkä oo enää jaksanu ettiä mitään luolia yms, vaan oon juossu peliä eteenpäin. Jotenkin nuo piilossa olevat luolat sun muut tuntuu ihan turhilta ja sitten vielä kun ovat melkein samanlaisia kuin edellinen niin ei vaan jaksa kun se palkintokin on yleensä täysin turha. Tätä tuppaa kyllä itsellä useasti käymään näitten avoimen maailman pelien kanssa, että ei vaan jaksa enää sit ja jää peli pelaamattakin sit. Alussa peli oli mukavasti haastavakin, mutta sekin loppui lyhyeen kun noita sivupaikkoja nuohosi läpi niin sai leveleitä ihan liikaa ja nyt pelissä ei enää ole sit mitään haastetta enää. Kovatkin pomot tuntuvat menevän eka yrittämällä kevyesti läpi ihan hetkessä ja vielä ilman summonia. Summonin kanssa ei ees viitsi kun se tappaa noi melkein itsestään kun ite kattoo vierestä. Olihan tuo mukavaa aluksi kun huomas kuinka vahva se oma jantteri on mutta kävi tylsäksi aika äkkiä. Ton Fire Giantin sain just kumoon, että en tiiä paljonko vielä peliä on jäljellä ja onko sieltä jotain kovaa vastusta tulossa. Leveleitä ukolla vähän vajaa 150 tässä vaiheessa. Ne jotka pelin on läpäissyt niin millä levelillä olitte? Hyvä pelihän tämä on lopulta, mutta ehkä hieman liian pitkä meikäläiselle kun alkaa se mielenkiinto loppumaan. Ja hienon näkösiä ollut noi isommat pomot ja niiden liikkeet.
Mulle kävi sama ku olin level110 ja lähinnä vain juoksin vihuista läpi. Tavaraa oli kumminki kertyny niin paljon että respeccasin ihan erilaisen hahmon. STR colossal swordista & isosta kilvestä nopeaksi "kynsien" dual wieldaajaksi low equipment burdenilla. Pelaamisesta tuli aivan erilaista.
 
Mulle kävi sama ku olin level110 ja lähinnä vain juoksin vihuista läpi. Tavaraa oli kumminki kertyny niin paljon että respeccasin ihan erilaisen hahmon. STR colossal swordista & isosta kilvestä nopeaksi "kynsien" dual wieldaajaksi low equipment burdenilla. Pelaamisesta tuli aivan erilaista.

Tämä on hyvä ajatus kieltämättä, ja itsekin tullut nyt harkittua jotakuinkin samoilla lvl 110 paikkeilla, kun paikkojen koluamisen seurauksena alueet tuntuvat liian helpoilta. Ainoat asevaihdot mitä on tullut tehtyä on vaan kovempaan ja kovempaan colossal weaponiin, ja nythän hyppyiskut tekevät lämää jo nelinumeroisia lukemia.

Jopa melkein toivoisi että peli jotenkin pakottaisi tähän respecaukseen, eli vanha ukko päällä olleine kamoineen jotenkin "kuolisi" pysyvästi skriptatusti tai vastaavaa. Siinä olisi mukava kierrepallo tänne mukavuusalueelle, jossa nyt tulee pyörittyä.
 
Viimeinen lopari. Ei kyllä ihan helppo ole ja pitkä taistelu. Tänään ei kyllä pysty selättämään. Hieno on kyllä!
 
Mulle kävi sama ku olin level110 ja lähinnä vain juoksin vihuista läpi. Tavaraa oli kumminki kertyny niin paljon että respeccasin ihan erilaisen hahmon. STR colossal swordista & isosta kilvestä nopeaksi "kynsien" dual wieldaajaksi low equipment burdenilla. Pelaamisesta tuli aivan erilaista.

Mitä pidit muutoksesta pelituntumaan tai oliko hauskempi pelata?

Pelasin tarkoituksella ds3 epäoptimaalisesti strenabuildilla (olin aikaisemmin vetänyt sen iwinbladesien kanssa puoleen väliin, mutta jotenkin pilasi dark souls hengen kokonaan, niin lopetin kesken... lisäksi olin vielä hakenut kokemusta pelaamalla demons soulsin viidesti läpi siinä välissä)...

...mutta rehellisesti sanottuna pidin dex-buildista vaan niin paljon enemmän.

Tällä hetkellä pohdin vedänkö uuden hahmon ja keskeytän tämän faith buildin. Flame giantin tapoin juuri ja muualla edennyt sitä pidemmälle. Keskityn vähän enemmän loreen seuraavalla kerralla ja siinä samalla otan jonkun op pvp buildin, jolla kostan kaikille 3v1 invader kämpeille.

Juuri flame giant läpi ja muualla oon edennyt sitä pidemmälle.

PVP vinkki kaikille: saa hyviä dueleita kun käyttää taunter tongueta, invaasiot on aikalailla syöpää yleisesti ottaen ilman jotain
Moonveil, blood katanoita, hullun keihästä tai jotain optimoitua maagia
 
Mitä pidit muutoksesta pelituntumaan tai oliko hauskempi pelata?
En ole kerenny kunnolla kokeilemaan ku perjantaina kaljapäissään respeccasin & kokeilin nopeasti ja aamulla lähin reissuun.

Ison muutos että nyt vihut ei staggeroidu ja pitää väistellä, low equipment burden lisää silti invibilisity frameja niin sen pitäis olla vähän helpompaa.

Damagea tekevää Weapon Ashea en kai tarvi ku dual wieldin L1 sohiminen tekee mukavasti damagea. Quick Steppiä en kai myöskään tarvi ku normaaliväistö on nyt hitusen turvallisempi, niin päädyin sitte Parryyn ku sen käyttäminen on niin siistiä jos sattuu onnistumaan onnistuu.

Onhan mulla inventaariossa vielä ne vamhat huippuvehkeet ja paljon respec-itemeitä jos tällä ei meinaa pärjätä.
 
Mosista ei tietty kukaan tiedä, paljonko poise damagea milläkin iskulla tekevät, mutta ainakin poise todistetusti toimii ja tekee jotain.

Juu, ongelma tosiaan on se, että toi on vaan pvp poise ja ei päde mitenkään pve-puolelle. Ehkä joku 100+ auttaa joitain iskuja vastaan, mutta reilut 50 poisea ei tee yhtään mitään.
 
Kovia pelaajia on ne, joille ihan lopun loparit on helppoja esim. molemmat M-loparit. :)

Joo mä haluisin mielellään nähä vaikka videotodisteita siitä että joku tosiaan menee ja ekalla yrittämällä vaivatta selättää nämä, niin monta hyökkäystä joissa pitää tietää ihan tarkkaan mitä tehä tai se on siinä, eli pics or didn't happen

Vikasta vastuksesta eka vaihe oli varsin kiva, reiluja settejä ja kun rytmiin pääsee niin ihan ok. Toka vaihe sitten tuntui pari juttua vähän kusetukselta, eilen vedin ite läpi.
 
Joo mä haluisin mielellään nähä vaikka videotodisteita siitä että joku tosiaan menee ja ekalla yrittämällä vaivatta selättää nämä, niin monta hyökkäystä joissa pitää tietää ihan tarkkaan mitä tehä tai se on siinä, eli pics or didn't happen

Vikasta vastuksesta eka vaihe oli varsin kiva, reiluja settejä ja kun rytmiin pääsee niin ihan ok. Toka vaihe sitten tuntui pari juttua vähän kusetukselta, eilen vedin ite läpi.
Tämä. Moni tunnettu souls-streamaajakaan ole pahimpia bosseja ihan vaivatta selättänyt.

Itse en ole vielä taribosseissa tuolla menossa, mutta Mohgwyn dynasty mausoleumilla tuli väännettyä muutama erä alueen loppubossin kanssa ja ei terve... Haluan kyllä nähdä sen sällin joka vetää tuon ykkösellä miekka kädessä. Tähän asti bossit kaatunet suht kivuttomasti, mutta tässä saattaa mennä tovi.
Ne viivästetyt lyönnit on ihan hanurista. Ihan kuin Margit 2.0. Ja niin kai se tavallaan onkin kun velipoika kyseessä :D
 
Tänään meni lopullisesti moti tohon input lagiin. Linnassa lintuja vastaan tapellessa blokin jälkeen rollausnappia painettaessa viive selvästi yli sekuntin. Stamina riittää, eikä mitään muita nappeja painettuina, kuin blokki ja sitten roll. Palaan pelin pariin sit ku tää on korjattu, muuten menee mielenkiinto ihan kokonaan. Käsittämätöntä, että tällaiseen peliin on päässyt tällaista kuraa julkaisuun asti mukaan.
 
Nyt tuli vasta Godrick kaadettua. 38 levelin ukolla kaatui noin 10:llä yrittämällä. Omasta mielestä 2 phase oli jopa helpompi. Nyt pääsi sitten sinne uudelle järvialueelle. Ai että siellä on upeita maisemia ja paikkoja.
 
Tänään meni lopullisesti moti tohon input lagiin. Linnassa lintuja vastaan tapellessa blokin jälkeen rollausnappia painettaessa viive selvästi yli sekuntin. Stamina riittää, eikä mitään muita nappeja painettuina, kuin blokki ja sitten roll. Palaan pelin pariin sit ku tää on korjattu, muuten menee mielenkiinto ihan kokonaan. Käsittämätöntä, että tällaiseen peliin on päässyt tällaista kuraa julkaisuun asti mukaan.

Millä pelaat ja varmaan näyttö/tv-asetukset kunnossa? Ei minulla ole moista tv:n game mode päällä.

Pitää testata tänään blokin jälkeen rollaus. En ole kilpeä käyttänyt ollenkaan.
 
Tänään meni lopullisesti moti tohon input lagiin. Linnassa lintuja vastaan tapellessa blokin jälkeen rollausnappia painettaessa viive selvästi yli sekuntin. Stamina riittää, eikä mitään muita nappeja painettuina, kuin blokki ja sitten roll. Palaan pelin pariin sit ku tää on korjattu, muuten menee mielenkiinto ihan kokonaan. Käsittämätöntä, että tällaiseen peliin on päässyt tällaista kuraa julkaisuun asti mukaan.

Kuulostaa että vika on jossain muualla kuin pelissä.
 
Tämä. Moni tunnettu souls-streamaajakaan ole pahimpia bosseja ihan vaivatta selättänyt.

En ole loppubosseja kaatanut, vasta lumisilla hoodeilla. Mutta noin summaten voisi sanoa, että bossit vähän puun takaakin vastaan tullen menee kyllä yleensä ensimmäisellä yrityksellä paitsi jos ovat ns. paskasti suunniteltuja. Paskasti suunnitelluilla en nyt tarkoita varsinaisesti liian vaikeaa tai liian helppoa vaan niitä, jotka intronsa jälkeen lyö heti sarjan sisään ja henki pois tai ovat ahtaassa tilassa ja pyyhkii läpi seinistä sun muusta koko käytettävissä olevan tilan kokoisella hitboksilla kun kamera samalla näyttää lähinnä riehuvan monsterin kylkeä. Tai liikkuvat suhteettoman nopeasti samalla loputtoman staminan kanssa pitkiä komboja hakaten.

Pahimpia esimerkkejä nyt vaikka Caelidin magma wyrmi tai se falling star beast siellä yhden tunnelin lopussa. Tai sen divine towerin sillan godskin apostle (läski).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 921
Viestejä
4 542 874
Jäsenet
74 895
Uusin jäsen
MikkiMakki24

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom