Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näiden tarinankerronta on aivan yliarvostettua fanipiireissä. Fanit täyttelee mielikuvituksella ammottavia aukkoja kerronnassa.
Tuohan on just hyvä! Maailma on täynnä pelejä, jotka kirjoitetaan niin että kaikki ymmärtää heti. Fromin pelien tapa kertoa on aiheuttanut yhteisön tutkimaan ja päättelemään, keksimään ja oivaltamaan. Synnyttänyt ihan eri tavoin yhteisöä. Jotkut saa sillä leipääkin pöytään.
Ihan ok niin kauan kun ei fanien tarvitse "keksiä" juonta eli merkittäviä osia ei kerrota missään muodossa.
Vaatividyalta ei ole tullut vasta kuin pari videota ja nekään ei ole puhdasta lorea. Joskus viikko sitten se näytti twitterissä hillittömän isoa mindmappia henkilöistä, tavaroista, loresta ja valitteli että tähän menee paljon kauemmin kuin Dark Souls videoihin..Eli tulossa on, mutta kestää. Youtubesta löytyy silti monia muita hyviä tekijöitä.
Fanipoikuuden syvä pää saavutettu. Fromin juonet on itseasiassa hyviä siksi koska niitä ei ole! Kohta "vaati" kirjoittaa meille juonen (ellei ole jäänyt eläkkeelle). From, you have my sword! And my axe!
Kaikki paskat juonetkin lienee sitten pelastettavissa fan-fictionillä, "mitäs jos se hei meniskin näin?"
Miksi Fromin pitäisi muuttaa leimallista tapaansa kertoa? Maailma on täynnä pelejä, joiden tarinat ja juonet selvitetään tekijöiden puolelta ilman, että tilaa on muulle.
Toinen juttu on mitä en ymmärrä, että ihan kuin jonkin asian puolustaminen olisi paha asia.
Missään en itse sanonut, että Fromin pelien juonet ovat hyviä. Ilmaisin, että Fromin tapa kertoa on minulle mieleen, kun se jättää niin paljon tilaa muille tulkita.
Mukavaa olla fanipoika edes jossain asiassa. Intohimo tuo elämään väriä.
Nämä on tietysti persoonakohtaisia. Toinen haluaa tietää kaiken sanallisesti selitettynä, kun joku muu haluaa jättää mielikuvitukseen ja alitajuntaan vaikuttamaan jne.
Tulee mieleen Stormveilin siellä alhaalla oleva fossiloitunut iso pää. En oikeastaan halua edes tietää, miten se on päätynyt sinne ja onko se jotenkin merkityksellinen pelin maailmassa. Jotenkin ravisuttava menneen maailman muisto, johon asti ei välttämättä edes myytit kulje.
Pidän itse kummittelevasta fiiliksestä, jota tuollainen aiheuttaa. Se rikkoo toisinaan niin tylsää rationalismia ja pureksittuja totuuksia.
Hohhoijaa, vähän meni taas maku tähän open world meininkiin.. Kävin listimässä G:n (ensimmäisellä yrityksellä meni) ja etenin sit johonkin toiseen linnaan kun sieltä ei päässyt eteenpäin, oli joku ratsumieshaamu pyöreässä lätäkössä, sekin ekalla yrityksellä.
No sitten Three Sisters-nimiseen paikkaan, alan hakkaamaan lohharia joka despawnaa itsestään kesken kaikenkolme tornia, joista kahteen ei pääse sisään ja kolmas, jossa on Grace mutta ei mitään muuta.
Ei siinä, jos jossain kerrottais että sun pitää tehdä tietyssä järjestyksessä nämä, mut miks vitussa sit tehdään open world jos et voi edetä vapaa-valinnaisessa järjestyksessä?
Ilmeisesti Radahn olis pitänyt tajuta listiä tässä välissä että Renni(?) ilmaantuu sinne tornin huipulle..
Kakkosrundi läpi, Steamin pelikellossa 118h, aktiivisia tunteja vähän vähemmän. Kaksi saavutusta nyt uupuu, eli kolmas loppu ja sen myötä "kaikki saavutukset" -saavutus. Saa luvan jäädäkin. Aika helppoa oli kakkoskierros. Vaihdoin maagi/moonveil-hybridin bleed-buildiin ja eniten vaikeuksia aiheutti ketään yllättämättä Malenia ja loppukaksikko, varsinkin R. Palasin maagiin vielä, kun ei bleedillä tehnyt mitään noita viimeisiä vastaan.
Monta kertaa on tullut ite farmailtua jotain itemiä ihan turhaan. Esim. tuo Gelmir Staff josta oli puhetta aiemmin, huomasin just että ekalta pelikerralta jäi jo haltuunHitto että taas tuntee itsensä tyhmäksi.
Metästin tuota Flame of Redmanes Ash of waria ja tunnin ainakin ihmettelin siinä ko. paikan ympäristössä, kun en millään löydä sitä jalanjälki trailia. Lopulta katsoin jopa youtube videon ja trailia ei tosiaan ollut siinä, missä sen piti olla. No sitten menin tutkimaan ash of wareja, niin siellähnä se jo möllötti... En tajua, miten olen tuon scarabin huomaamatta tappanuty. Ilmeisesti siinä jotenkin onnistunut, kun siinä lähistöllä on aika paljon vihuja, niin niiden kanssa taistellessä scarabi on varmaan "juossut miekkaan".![]()
Joo ei tietenkään sovi edes murto osa omalle buildille se on selvä, mut en näe mitään järkeä "laajentaa" peliä vain sillä että copy pastetaan vihuja eri kohtaan karttaa ja samoja luolia ympäri ämpäri.
En kyllä ymmärrä devien logiikkaa pelin balansoinnissa. Radahn meni patchissa ehkä hieman liian helpoksi, mutta se sai buffia takas nyt uusimmassa patchissa. Mut sit pelissä on kuitenkin weapon artseja, spellejä ja summoneja, jotka tekee melkein kaikista pomoista huomattavasti helpompia, mutta ne saa olla rauhassa. En ymmärrä.
En kyllä ymmärrä devien logiikkaa pelin balansoinnissa. Radahn meni patchissa ehkä hieman liian helpoksi, mutta se sai buffia takas nyt uusimmassa patchissa. Mut sit pelissä on kuitenkin weapon artseja, spellejä ja summoneja, jotka tekee melkein kaikista pomoista huomattavasti helpompia, mutta ne saa olla rauhassa. En ymmärrä.
Sorceries (INT) taiat on suurimmaksi osaksi taistelutaikoja kauas ja Incantation (FTH) taiat myrkyn parannusta, fire resistancea, healing ja weapon buffeja eli hyviä lähitaistelijalle ja vaativat vain alle FTH 14. Itse käytin halpoja perus FTH taikoja läpi pelin STR lähitaistelijalla. Loppupelistä FTH:llekin alkaa löytymään kovia kauas osuvia taikoja.Mites mulla on level 48 Samurai käytössä ja pitkälti tällainen physical ukko, vigoria ja dexaa. Kannattaako mun alkaa laittaa mun levupisteitä enää tässä vaiheessa esim. intelligenceen jotta pystyisi esim. loitsuja käyttää?
Sorceries (INT) taiat on suurimmaksi osaksi taistelutaikoja kauas ja Incantation (FTH) taiat myrkyn parannusta, fire resistancea, healing ja weapon buffeja eli hyviä lähitaistelijalle ja vaativat vain alle FTH 14. Itse käytin halpoja perus FTH taikoja läpi pelin STR lähitaistelijalla. Loppupelistä FTH:llekin alkaa löytymään kovia kauas osuvia taikoja.
Näiden tarinankerronta on aivan yliarvostettua fanipiireissä. Fanit täyttelee mielikuvituksella ammottavia aukkoja kerronnassa.
Hienoja paikkoja kyllä osaavat tehdä.
Miksi Fromin pitäisi muuttaa leimallista tapaansa kertoa? Maailma on täynnä pelejä, joiden tarinat ja juonet selvitetään tekijöiden puolelta ilman, että tilaa on muulle.
Toinen juttu on mitä en ymmärrä, että ihan kuin jonkin asian puolustaminen olisi paha asia.
Missään en itse sanonut, että Fromin pelien juonet ovat hyviä. Ilmaisin, että Fromin tapa kertoa on minulle mieleen, kun se jättää niin paljon tilaa muille tulkita.
Mukavaa olla fanipoika edes jossain asiassa. Intohimo tuo elämään väriä.
Pelin edetessä pystyy respeccaamaan hahmon joten ei se niin justiinsa ole.Mites mulla on level 48 Samurai käytössä ja pitkälti tällainen physical ukko, vigoria ja dexaa. Kannattaako mun alkaa laittaa mun levupisteitä enää tässä vaiheessa esim. intelligenceen jotta pystyisi esim. loitsuja käyttää?
Se on Godwynin pää, se jalkansa satuttanut ashes of war kauppias kertoo. Miksi toisessa paikassa on kokonainen Godwynin raato: kummitteleva fiilis tai sitten moka kun mitään juonta ei senkään osalta taidettu valmiiksi kirjoittaa
Kyllä Elden Ringin tarina itselle aukesi suurimmaksi osaksi yhden videon katsottua joka pani palaset kohdalleen.
Greater Will halusi hostin Elden Ringille ja Marika/Radagon lähti hostiksi mutta tuli sitten katumapäälle kun Greater Will suunnitteli että Rannista uusi hosti jossain vaiheessa ja Marika rikkoi Elden Ringin ja nyt sitten pelaaja keräilee niitä greater willin opastamana joka haluaa Elden Ringin kokoon. Osa bosseista on Marikan lapsia joilla on sitten oma juonikuvionsa ja agendansa.
Elden Ring itsessään on kasa riimuja jotka kirjoittaa maailman säännöt ja sitten endingistä riippuen sinne voi lyödä pari riimua lisää tai paskoa kokonaan jne.
Minä en ole vielä juurikaan perehtynyt Elden Ringin loreen. En oikein kovin pinnaltakaan. Annan rauhassa teorioiden muhia ja annan itseni nauttia sekä lennättää mielikuvitusta ihan vain pelaamalla ja katselemalla paikkoja. Se on minun tapa hyvän aikaa näissä aina.
Mm. Super Hexagonin tehneeltä kehittäjältä varsin viihdyttävä reportaasi:
A couple of days ago, I beat Elden Ring's optional super-hard boss Melania, with what can only be described as a meme build. No regrets. This is how I have *always* played these games, and I think it's the best way to play them.
My build is an "Unga Bunga" build, as reddit calls it - I've got 80 strength, dual wielding two Giant Crusher hammers, using the Claw Talisman to enhance jump attacks. ALL my attacks are jump attacks. I'm one-shoting virtually every enemy in the game outside of the final areas.
Malenia on randomin vaikea. Jyystin sitä about 75 min tässä yks kaunis päivä kunnes en enää jaksanut. Seuraavana päivänä otin sitten ekaa kertaa käyttöön Mimic Tearin (tosin vasta +9 koska oon hassannut Great Ghost Wortit muihin) ja pääsin olennaisesti helpommin kakkosvaiheeseen asti pariin kertaan. Toki jälleen kuolin, mut Mimic Tear on nerffattunakin aika ylivoimaisen hyvä summoni.
Tämä siis yli LV 150 maagihahmolla, jolla spämmätään Transient Moonlightia. Ehkä en vaan osaa, mutta fantastisen upea bossi eniveis.
Muutenhan Malenia on ihan viihdyttävä bossi, mutta se kombo on niin naurettavan pitkä ja vaikea väistää. Lisäksi sen erottaminen muista hyppyhyökkäyksistä on vaikeaa ja yleensä tajutessa on jo liian myöhäistä. Muutama skilli sen helpompaan väistelyyn taitaa olla ja sopiva kilpi on myös vaihtoehto. Ilman näitä hyvin haastava. Kerran tai pari matsin aikana sen vielä saattaa väistää vain juoksemalla. Mutta summonit kyllä auttaa, vaikkeivat takaa menestystä.
Onko tuo mahdollista voittaa?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.