Elden Ring -pelisarja (FromSoftware)

Iso kaupunki läpi. Vielä koluttavaa silti siellä alempana.

Level 100 näköjään tuli ja noin 70h pelattu. Vaikuttaa siltä, että vielä on aika läjä peliä jäljellä. :)
 
Tuli käytyä sanomassa moikka kaikille lohhareille mitä en ollut vielä niittaillut nyt kun yli sata leveliä kehissä, aina kiva käydä niittaamassa vihuja jotka aiemmin lätki kunnolla pataan. Joka ainut meni ekalla yrittämällä eikä tehnyt ees tiukkaa, kivat massitkin tuli ja nyt onkin jo 125lvl taulussa.
Muuten ne pirun isot luolakarhut, onko ne kaikille yhtä ikäviä vai tuntuuko vaan? Ainakin osumaa kestävät niin pirusti, ikinä en ole niitten kans lähimatsia ottanut niin en tiedä menisikö meleellä nopeammin?

Basiliskit muuten edelleen vähiten suosikkivihuja, niin pirun agressiivisia ja one shottaa jos ei ole tarkkana, vieläkin vituttaa mitä ne teki DS1:ssä :)
 
Viimeksi muokattu:
Ai helvetti ne mulkosilmäsammakot. Tässä ei ole maailmaa kaatanut, mutta Ds1 kokemattomana pelaajana, kun muutenkin itku silmässä pelasi siellä viemärissä niin niiden kirous kyllä huipensi kaiken. :D

Karhut on ärhäköitä. Yhden olen meleenä hoitanut alla pyörien.
 
Pelin virallinen paskabossi löydetty. Starskurge mikälie, tappanut nyt mut noin 37 kertaa OHKO. Ei mitään hajua miten tuossa olisi tarkoitus pysyä hengissä. Kavereita saa kourallisen mukaan mutta hyökkäykset on mahdottomia väistää. Ja tää nyt ei varmaan oo mikään "onko sulla mitään meleeasetta"-tapaus kun noin kerran päässyt "iholle" saakka...
 
Pelin virallinen paskabossi löydetty. Starskurge mikälie, tappanut nyt mut noin 37 kertaa OHKO. Ei mitään hajua miten tuossa olisi tarkoitus pysyä hengissä. Kavereita saa kourallisen mukaan mutta hyökkäykset on mahdottomia väistää. Ja tää nyt ei varmaan oo mikään "onko sulla mitään meleeasetta"-tapaus kun noin kerran päässyt "iholle" saakka...

Joo, tuo oli paha minullekin. Epäilemättä siihen taktiikkaa on, mutta pitää ensi kerralla alkaa hiomaan.

Minusta rollaamalla oli se kirkas nuoli kohtuu helppo väistää, kun pääsi jyvälle. Hevosella sitten ne toiset nuolet.

En tykännyt, mutta en arvioi lopullisesti vielä sitä ennen kuin treenaan kunnolla.
 
Mua alkaa enemmän ja enemmän ottaa päähän se, kuinka huonoilta noi kevyet aseet tuntuu pelata. Iso osa pomoista nyt menee käytännössä millä vaan (tosin osa pomoista on huomattavasti vaikeampia kevyellä aseella, esim. castle mornen pomo, verrattuna isompaan), mutta staggerin puute tekee sekä clearaamisesta että shieldihemmoja vastaan pelaamisesta niin turhauttavaa.

En yhtään ihmettele, miksi pienemmistä aseista on suosittuja käytännössä vain clawit bleedin takia ja muutamat älyttömän OP:n aseskillin omaavat.
 
Pelin virallinen paskabossi löydetty. Starskurge mikälie, tappanut nyt mut noin 37 kertaa OHKO. Ei mitään hajua miten tuossa olisi tarkoitus pysyä hengissä. Kavereita saa kourallisen mukaan mutta hyökkäykset on mahdottomia väistää. Ja tää nyt ei varmaan oo mikään "onko sulla mitään meleeasetta"-tapaus kun noin kerran päässyt "iholle" saakka...
Mä en alkuun tajunnu et tossa saa hepan mukaan, sit ku tajusin ni meni tokalla yrityksellä. Ne apurit pitää sen huomion samalla ku sä nuketat sopivan etäisyyden päästä.
 
Pelin virallinen paskabossi löydetty. Starskurge mikälie, tappanut nyt mut noin 37 kertaa OHKO. Ei mitään hajua miten tuossa olisi tarkoitus pysyä hengissä. Kavereita saa kourallisen mukaan mutta hyökkäykset on mahdottomia väistää. Ja tää nyt ei varmaan oo mikään "onko sulla mitään meleeasetta"-tapaus kun noin kerran päässyt "iholle" saakka...
Ilmeisesti radahn kyseessä.

Itse vaan summonasin ne apurit ja ratsastin hevosella ympäriinsä ja kävin summonaamassa ne uusiksi kun kuolivat, tulevat vähän eri paikkoihin mutta kyllä ne sieltä löytyy. Ne sitten sen Bossin aikalailla tappoivat ja itse vähän longbowilla ammuskelin
 
Muutama balanssia rikkova gameplay bugi löytyy pelistä.

Pahimpana ehkä Fire's deadly Sin joka on täysin selkeä bugi joka ottaa lisää tehoa aseen buffeista. Tuloksena saa tehtyä vaikka hahmon jolla aseessa death blight buffi joka voi tappaa muut hahmot pvp:ssä pelkästään juoksemalla lähelle ja pysymällä pari sekuntia vieressä ilman että tekee mitään. Kerran tuollainen tullut vastaan ja mitään et pysty tekemään. Tree sentinelin kilvellä voi myös ampua jatkuvaa nukea tuon kanssa joka myös täysin epäbalanssissa ja aika selkeä bugi.

Sitten on Determination Ash of War ja tuon parempi versio joka kuvauksen mukaan boostaa seuraavaa hyökkäystä. Se tosin toimii myös taioissa ja efekti ei pääty yhden taian jälkeen. Ei se kestä kuin 10 sek joka ei riitä kuin parin isomman taian taikomiseen mutta kaiken järjen mukaan jos se ensinnäkään pitäisi toimia taioissa joka ehkä vielä balanssissa mutta pitäisi kestää korkeintaan vaan se 1 taika. Otin omalle Faith hahmolle käyttöön kun on ehkä paras Ash of War castereille ja ei nyt kuitenkaan mikään kovin päätähuimaavan ylivoimainen.
 
Mä en alkuun tajunnu et tossa saa hepan mukaan, sit ku tajusin ni meni tokalla yrityksellä. Ne apurit pitää sen huomion samalla ku sä nuketat sopivan etäisyyden päästä.

Ainakin ne hakeutuvat nuolet on ihan mahdottomia väistää hevosilla. Ne tekee nopean mutkan jopa tuplahypyn perään.

Mua alkaa enemmän ja enemmän ottaa päähän se, kuinka huonoilta noi kevyet aseet tuntuu pelata. Iso osa pomoista nyt menee käytännössä millä vaan (tosin osa pomoista on huomattavasti vaikeampia kevyellä aseella, esim. castle mornen pomo, verrattuna isompaan), mutta staggerin puute tekee sekä clearaamisesta että shieldihemmoja vastaan pelaamisesta niin turhauttavaa.

En yhtään ihmettele, miksi pienemmistä aseista on suosittuja käytännössä vain clawit bleedin takia ja muutamat älyttömän OP:n aseskillin omaavat.

Tää koko peli on vähän "rikki" ja syytän avointa maailmaa. Se vie sielun "soulsista". Kaikenlaista pelannut ja tosiaan platinaan saakka kaikki soulsit ja bloodbornen aikoinaan mutta tän kohdalla tulee ekaa kertaa sellainen että mitenkäs tää seuraava pitäisi juustottaa. Peliä on vaikea tasapainottaa, etenkin eri pelityylien välillä kun mihin vaan voi tulla missä vaiheessa vaan. Omaksi pelitavaksi on jo muodostunut miettiä, että mihin pääsisi niin, ettei viholliset pääse iholle pelin enginen ansiosta. Vaikkapa ne kaksi jättikoiraa Redmane Castlen porttien sisäpuolella tai tupla abductoribossi. Johonkin vaan mistä juustottaa koko homma koska ns. reilu peli ei onnistu.

Maailma on kyllä hieno.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti radahn kyseessä.

Itse vaan summonasin ne apurit ja ratsastin hevosella ympäriinsä ja kävin summonaamassa ne uusiksi kun kuolivat, tulevat vähän eri paikkoihin mutta kyllä ne sieltä löytyy. Ne sitten sen Bossin aikalailla tappoivat ja itse vähän longbowilla ammuskelin
Perhana pitää itsekin kokeilla tätä taktiikkaa. Varmaan sen 20kertaa olen sillain että summoan kaverit ja lähden pieksämään sitä hengiltä. Silti se jossain välissä pääsee liian iholle ja henki pois. Tuo voisi olla kokeilemisen arvoinen kikka, vaikkakin hidas mutta pääsisi läpi tuon:tup:
 
Ainakin ne hakeutuvat nuolet on ihan mahdottomia väistää hevosilla. Ne tekee nopean mutkan jopa tuplahypyn perään.
Ne rojut siellä kentällä torjuu ne nuolet, toki tuhoutuu sit. Herätät ne tyypit messiin juosten ja rollaat aina jos et oo suojan takana ku nuolta tulee ja vasta sit otat hepan kun ne ukot on sen vieressä ja se lopettaa nuolien ampumisen.
 
Joo, tuo oli paha minullekin. Epäilemättä siihen taktiikkaa on, mutta pitää ensi kerralla alkaa hiomaan.

Minusta rollaamalla oli se kirkas nuoli kohtuu helppo väistää, kun pääsi jyvälle. Hevosella sitten ne toiset nuolet.

En tykännyt, mutta en arvioi lopullisesti vielä sitä ennen kuin treenaan kunnolla.

Onko tämä se bossi, mikä tulee sen jonkun jokialueen jälkeen, missä on niitä haamu jousimiehiä.
 
.
Ja se taas pilaa pelin kun seuraava staffi onkin juonen myötä vastaan tuleva ja viimeinen staffi mitä tarvitset joskus 60+ INT tasolla. Minkään muun fiksailu Meteoriten tasolle ei kannata kun menee nin järjettömästi materiaaleja. Ja ne INT 52 staffit on typerä kompromissi kumpikin, pieni etu valtavasta FP penaltystä. Eikä niitä sombereita riitä pitkään aikaan kuin yhteen aseeseen...

Itellä kaikki peruskivet menee kilpeen (Rennalaa ennen oleva ritari ja se no sill magic-kilveksi ashattuna). Kiva kun voi loitsuja vähän torjuakin.

Normaaleita kiviä mulla riittää kun moonveil käyttää somber kiviä. Käytin sellaista carian sorcery staffia +13 pitkään. Nyt käytössä se fullmoon sorcery staff +6. Pitäisi löytää lisää somber kiviä.. Periaatteessa voisin käyttää sitä lusat staffia mutta siinäkin fp penalty. Hyvä sauva kyl sen fp potion kanssa jos haluaa juustottaa bossit azurin avulla mutten sitä laseria niin usein kuitenkaan käytä, lähinnä ehkä copy paste bosseihin jotka on jo niin nähty.. Esim tree spiritejä vastaan en jaksa enää taistella.

Eikä nuo full moon sorceryt oikeesti varmaan wörthejä ole mutta näyttävät hienolta. Lisäksi dark moon laskee vihun magic negationia 30%:lla.
 
Aika pahasti välillä dropaa fps, oliko tähän jotain kikkoja mitä vois koitta? Muita kun säätämällä asetuksia alas.
 
godrick.gif
Uhh Godrick kaatui toisella yrittämällä. Greatshield melkoinen easy mode, mutta se ei ole pelaamisen iloa kylläkään poistanut.
 
godrick.gif


Uhh Godrick kaatui toisella yrittämällä. Greatshield melkoinen easy mode, mutta se ei ole pelaamisen iloa kylläkään poistanut.

Onhan tuosta Greatshieldistä oma hintansa kun tuo giffin shieldi taitaa painaa 17.5 yksikköä eli aika varmasti on +size rollausta sitten ja 36 STR requirement. Mutta hieno käyttää useassa tilanteessa.

Tekisi mieli kokeilla tuollaista että juuri tuo giffin Greatshieldi ja sitten kaikki Barricade Ash of Warit ja Faithin shield buff taiat kylkeen.
 
Onhan tuosta Greatshieldistä oma hintansa kun tuo giffin shieldi taitaa painaa 17.5 yksikköä eli aika varmasti on +size rollausta sitten ja 36 STR requirement. Mutta hieno käyttää useassa tilanteessa.

Tekisi mieli kokeilla tuollaista että juuri tuo giffin Greatshieldi ja sitten kaikki Barricade Ash of Warit ja Faithin shield buff taiat kylkeen.

Tässä kohtaa mun pitää mainita että en ole metsästänyt yhtäkään asetta tai kilpeä erikseen itselleni, käytännössä kaikki geari tuohon toiseen bossiin asti on ollut sattumanvaraisia droppeja, joten mitenkään buildiani ei ole vielä hiottu.
 
Onhan tuosta Greatshieldistä oma hintansa kun tuo giffin shieldi taitaa painaa 17.5 yksikköä eli aika varmasti on +size rollausta sitten ja 36 STR requirement.

Toisaalta se ei haittaa. Loppupeleissä voi vetää vaikka alasti tai käyttää kevyitä vaatteita antamaan suojaa taikoja ja elementtejä vastaan, kun physical damage ei mee shieldin läpi ja staminadamaakaan ei tule yhtään ja rollia tarttee vain grab-liikkeisiin. Jos shieldibuildin vetää liian pitkälle, niin kyllä se on siellä melkein samalla tasolla kuin ylivoimaisimmat jutut pelissä.
 
Radahn oli kyllä paha, lähes mahdoton. :D Viimeistään se pomo tekee selväksi että pitää alkaa kasvattamaan healthia jos sen on laiminlyönyt. Jos se ei meinaa mennä parissa tunnissa niin siihen on myös "helppo" taktiikka.
Käytä lohikäärmetaika Rotten Breathea. Sen saa kirkosta joka on matkan varrella jos tulit Redmane Castleen hevosella. Vaatii Arcane 12, mutta mulla oli lakki joka lisäsi sitä paljon.

Taikaa ei tarvi käyttää ku kaksi kertaa, mutta se ei osu jos pomo raivoaa ympäriinsä. Ite en summonnu aluksi ketään ja pääsin hönkäsemään heti alussa ku pomo tähtäili vielä jousella. Toisen kerran tein sen heti kakkosvaiheen alussa ku pomo keräsi voimiaan.

Uhh Godrick kaatui toisella yrittämällä. Greatshield melkoinen easy mode, mutta se ei ole pelaamisen iloa kylläkään poistanut.
Jep iso kilpi (korkea Guard Boost) on hyödyllinen. Hauska ku olen lukenu wikistä taktiikoita joitain pomoja vastaan niin siellä puhutaan että "väistä tämä isku, et torjua" ja minä oon ihan rennosti torjunu ne kilvellä. :D Ne vaatii kyllä paljon STR eikä saa olla paljoa vaatetta päällä.

Luotan isoon miekkaan ja isoon kilpeen. Enää ei tule edes weapon buffeja taiottua, holy weapon joskus jos tulee vastaan luurankoja.
 
Joo, Radahnin myötä alkaa palaa käpy tähän ja pitää varmaan ottaa pieni tauko pelistä. Kävin tekemässä tyypilliset eli apinan raivolla grindasin 8 tasoa INT lisää, jotta sain sen scepterin 60 INT käyttöön kun oli "mukavasti" sombereitakin varastossa. Noh, +5 tasoisena se jää vielä selkeästi Meteorite staffista joten se siitä levelöinnistä :rolleyes:
 
Suhnilegendiltä taas hieno minuutin mittanen taisteluvideo:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Suhnilegendiltä taas hieno minuutin mittanen taisteluvideo:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Vituttaa tällaiset kun itse ei pärjää karhuja vastaan.
 
Impaler's Catacombsista löytyi ikävä bugi. Tuolla on alkupäässä kohta jossa pystyy hyppäämään/tippumaan alas. Alhaalta ei kuitenkaan pääse mihinkään vaan kamera sekoaa ja henki lähtee kun osuu tiettyyn kohtaan. Tämä johti siihen että runet jäi sinne alas, eikä niitä kaiketi olisi voinut pelastaa kuin talismanilla jonka avulla runet saa pitää kuolleessaan. En viitsinyt tuhlata kun tuo menetetty runemäärä ei ollut mikään massiivinen, mutta otti tuokin menetys päähän.
 
Ai helvetti ne mulkosilmäsammakot. Tässä ei ole maailmaa kaatanut, mutta Ds1 kokemattomana pelaajana, kun muutenkin itku silmässä pelasi siellä viemärissä niin niiden kirous kyllä huipensi kaiken. :D

Karhut on ärhäköitä. Yhden olen meleenä hoitanut alla pyörien.
Varsinkin kun voisi luulla että ne isot karhut olisi hitaampia mutta ne liikkuu kuin rasvattu salama verrattuna vaikka niihin pienempiin
 
Malenia oli helkkarin paha ilman summonia,sai parituntia hieroa ja miettiä varusteita sekä ash of war combinaatiota. Kylmähermoisuudella ja barricade shieldillä kaatui lopulta.

Summonilla olisi kuollut kolmannella yrityksellä mutta tapatin itseni tarkoituksella.

Summonin käyttö on ristiriitainen itselle, sitä hyödyntäen pomot menee usein kohtuu vaivatta ja ilman on jonkinmoinen ylituunauksen maku riippuen bossista. Ajattelin lopun mennä ilman niitä kuitenkin.
 
Caulid koluttu solaa lukuun ottamatta ja leveleitä rapisi loppuajasta jatkuvalla syötöllä. Nyt lvl104 ilman ylimääräistä grindausta. Seuraavaksi vasta kahteen juonen ohjaamaan paikkaan pohjoisen suunnalla, saa nähdä olenko yli levelöity.

Isot karhut on kyllä pahoja kun niillä on niin paljon hp:tä. Ison kilven kanssa voi silti mennä turvallisesti iholle blokkinappi pohjassa eikä se voi mitään, tai no joku tarttumishyökkäys pitää väistää mutta muuten vain kävellään sen mukana ja lyödään silloin tällöin.
 
Sain viimein pelattua pelin läpi. 80 tuntia siihen meni. Ihan älyttömän laaja peli loppujen lopuksi. Aina vain lisää kartaa aukesi kun luuli jo päässeensä pelissä pitkälle. Melkein kaikki NPC questit tuli ohitettua kun en päässyt niissä eteenpäin ilman wikiä. Ainoastaan Rannin questlinen tein wikin avustukseella ja se oli tosiaan aika mukava lisä peliin. Varmaan loputtomasti pienempiä paikkoja ja itemeitä jäi kanssa löytämättä. Hyvin jäi siis seuraavalle pelikerralle tehtävää. Vaikeusaste on aika hyvin mielestäni tasapainotettu. Aina voi mennä jonnekin helpommalle alueelle keräämään runeja ja päivitysmateriaaleja jos ei pääse eteenpäin ja jos jokin pomo tuntuu mahdottomalta voi kutsua kaverin apuun. Kokeneemmat pelaajat voivat sitten vaikka pelata ilman summoneita tai vaikka vaatteitta jos tuntuu liian helpolta.

Joitain pikku valittamista voisi pelistä löytää kuten nuo sekavat questlinet, mutta kaikenkaikkiaan Elden Ring on hyvin lähellä 10/10 peliä minulle.
 
Täälläkin myös meni peli läpi. Aikaa kului steamin mittarin mukaan vähän alta 80h ja leveleitä tuli 151. Mitään grindiä en missään kohtaa tehnyt joten aika hyvin ilmeisesti tuli maailmaa koluttua, toki jäi sieltä sun täältä jotain luolia ja yksi vapaaehtoinen pomo odottelee vielä noutajaansa. Peli oli juuri sitä mitä odotinkin, laaja maailma mitä tutkii mielellään ja messevät taistelut pitivät otteensa koko pelin läpi. Eli jos vähääkään vielä miettii pelin hommaamista niin täältä ainakin täysi suositus, et tule pettymään!
 
Mulla meni peli ensimmäisen tunnin jälkeen refundiin. Ilmeisesti oli vähän väärät odotukset pelistä. Harmillista.
 
Huh huh, voiton tunnetta jälleen tarjolla: Caria Manor koluttu pinseteillä ja vedetty maaliin, kuolemalla kerran (putosin vahingossa väistäessä), sekä ilman etukäteistietoja.

troll.gif


Vailla infoa etukäteen hieman tuskastuin Lorettan ilmestyessä, kun ei ollut buildillani enää summonia tarjolla, käytettyäni sen rappusten trollissa etukäteen. Tämä kuitenkin osoittautui voittavaksi taktiikaksi, koska hyvän kilven kanssa Loretta oli melko läpijuoksu.

loretta.gif
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


En tiedä oliko ollut jo täällä. Vahva spoiler varoitus pelin sisällöstä.
 
No tulipa se Radahn piestyä lopulta. Kun sai sen 7-9 summonia kentälle niin se oli kivien viskelyä vaille valmis parissa minuutissa. Ehti ottaa ekassa vaiheessa jo damagea niin, että oli enää kolmannes toisessa vaiheessa eikä juuri summoneitakaan ollut kuollut.
 
Kohta menee alle puoleen tuntiin:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Mulla meni peli ensimmäisen tunnin jälkeen refundiin. Ilmeisesti oli vähän väärät odotukset pelistä. Harmillista.

Sinänsä ottamatta kantaa että oliko tämä sinulle oikea ratkaisu vai ei, mutta et tästä kyllä ihan parin tunnin aikana oikeaa kuvaa saa että mistä kysymys. Ei ole ihan yksi tai kaksi ihmistä jotka ovat ihastuneet ja "päässeet kärryille" vasta tuntien jälkeen.
 
Mites porukalla pyörii peli PC:llä? Itsellä kaatuilee jatkuvasti niin ei oikein saa juonesta kiinni.
 
Mites porukalla pyörii peli PC:llä? Itsellä kaatuilee jatkuvasti niin ei oikein saa juonesta kiinni.

Käyttäisin varovasti sanaa "täydellisesti", lukuunottamatta joitain huonommin optimoituja alueita, mutta mihin nykyjulkaisuissa on viime vuosina saanut tottua, ne ei tunnu missään. Peli ei ole kaatunut kertaakaan 50h pelaamisen aikana, huomioon ottaen että minulla on myöskin todella rankat ylikellotukset.

5900x + 3070 + 16gb
3440x1440
"Kaikki ultralla"

Anticheat pois
Flawless widescreenillä kaikki vivut päälle (ultrawide, 144fps, ym) ja konsoliraiskaukset pois.
Tuoreimmat nvidian ajurit.
 
Viimeksi muokattu:
Lvl 1 Solo kill Malenia. Ei mitään kikkailuja tai juustoa. Helppoa kuin heinänteko.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Mites porukalla pyörii peli PC:llä? Itsellä kaatuilee jatkuvasti niin ei oikein saa juonesta kiinni.

Kerran kaatunut niin, että ei auttanut kuin bootata kone kun en osannut pakottaa edes task manageria näkyviin kun peli kaappasi näytön ja pakotti itsensä päällimmäiseksi.

Lvl 1 Solo kill Malenia. Ei mitään kikkailuja tai juustoa. Helppoa kuin heinänteko.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Sen enempää kantaa ottamatta kun en ole ko. bossia kokeillut mutta onko nuo jonkun mielestä hyvää pelidesignia nuo hyökkäykset, joissa on 3s wind up taaksepäin, sitten hyppy ilmaan, jossa uudet 3s kääntyen kohti pelaajaa jatkuvasti ja lopuksi ihan naurettavan tiukasti perään kaartuva salamannopea lyönti? Tapetaan "vaikeuden" nimissä pelaaja nyt alkuun 10-15 kertaa ennen kuin se ymmärtää, miten pitkään mikäkin osa jotain OHKO-lyöntiä kestää ja lopulta muutetaan jäätävä hitaus naurettavaksi nopeudeksi, jota ei juurikaan voi väistää vaan homma toimii vain koska i-framet :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Jaa'a, itse kyllä tykkään, kun joku lopari tulittaa ihan täysillä vaikka sun mitä opeteltavaa. Sekiron Isshin esim. aivan huikea oli/on.
 
Jaa'a, itse kyllä tykkään, kun joku lopari tulittaa ihan täysillä vaikka sun mitä opeteltavaa. Sekiron Isshin esim. aivan huikea oli/on.

Mun mielestä pitäisi aina jättää se mahdollisuus, että pelaaja osaa pelata, ei vain sitä, että pelaaja osaa ulkoa.

ps. Voiko Mimic Tearin summonointiin kuolla vai jättääkö se yhteen hitpointiin jos niitä on liian vähän tai ei summoni onnistu? Mietin, että pitääkö varoa sen kanssa...
 
Menee kyllä hermo näiden NPCeiden questien tekemiseen, jatkuvasti joutuu alt-tabbailemaan wikiin että tietää yhtään mihin mennä tai mitä tehdä. Tuntuu että yleensä ei yhtään edes ohjata, mihin pitää seuraavaksi mennä, tai se on jotain niin kryptistä etten ainakaan ite ota yhtään selkoa. Tuntuu myös siltä että olen varmaan mennyt jo aikoja sitten pidemmälle kuin kuuluisi, jonka takia questeja on vielä vaikeampaa seurata, kun on varmaan skipattu steppejä sieltä sun täältä. Alan vaan olla siinä pisteessä että loppu lähenee ja pelkään että missaan todella paljon, jos tulee joku point of no return milloin questeja ei voi enää jatkaa. Varmaan iso osa NPC:eistä kokonaan vielä löytämättä, kun kartta on niin iso. Noita questeja tehdessäkin on huomannut, että vaikka omasta mielestään kolunnut joka nurkan, tottakai sinne on jäänyt joku nurkka koluamatta jota questi vaatii. Tai se, että olet kyllä käynyt paikassa, mutta sun pitää tajuta mennä sinne uudestaan tietyssä kohtaa questia...

Tiedän toki että tämä on kovin tyypillistä Fromin peleille, mutta ehkä tässä juuri tämä avoin pelimaailma tekee tästä vielä tuskasempaa. Sekirossa ja DS3:ssakin tuli wikiin turvauduttua, mutta se oli silti helpompaa ja selkeämpää.
 
Menee kyllä hermo näiden NPCeiden questien tekemiseen, jatkuvasti joutuu alt-tabbailemaan wikiin että tietää yhtään mihin mennä tai mitä tehdä. Tuntuu että yleensä ei yhtään edes ohjata, mihin pitää seuraavaksi mennä, tai se on jotain niin kryptistä etten ainakaan ite ota yhtään selkoa. Tuntuu myös siltä että olen varmaan mennyt jo aikoja sitten pidemmälle kuin kuuluisi, jonka takia questeja on vielä vaikeampaa seurata, kun on varmaan skipattu steppejä sieltä sun täältä. Alan vaan olla siinä pisteessä että loppu lähenee ja pelkään että missaan todella paljon, jos tulee joku point of no return milloin questeja ei voi enää jatkaa. Varmaan iso osa NPC:eistä kokonaan vielä löytämättä, kun kartta on niin iso. Noita questeja tehdessäkin on huomannut, että vaikka omasta mielestään kolunnut joka nurkan, tottakai sinne on jäänyt joku nurkka koluamatta jota questi vaatii. Tai se, että olet kyllä käynyt paikassa, mutta sun pitää tajuta mennä sinne uudestaan tietyssä kohtaa questia...

Tiedän toki että tämä on kovin tyypillistä Fromin peleille, mutta ehkä tässä juuri tämä avoin pelimaailma tekee tästä vielä tuskasempaa. Sekirossa ja DS3:ssakin tuli wikiin turvauduttua, mutta se oli silti helpompaa ja selkeämpää.

Onhan toi toki aika paskaa pelisuunnittelua mutta ei tässä vielä mitään Solairen kaltaista perseilyä ole tullut vastaan (tai että olisin huomannut). Ei ole itselleni selvää, voiko noita suuria alueita avaavia sivutehtäviä missata mutta toistaiseksi ne on ollut aika selkeästi sellaisia, ettei niitä NPC:itä ainakaan vahingossa tapa ja ne sanoo melko selvästi minne ovat menossa.

Vaikka tässä nyt onkin lisätty selkeyttä edeltäjiin nähden niin kyllähän tässä todella paljon antaa anteeksi ankeaa pelimekaniikkaa hienon maailman vuoksi. Etenkin erinäisten taivaankappaleiden törmäilyihin liittyvät osuudet on todella vakuuttavia ja myös pelillisesti siedettävämmästä päästä ja auttaa unohtamaan ne gänkkifestit, joita piti käydä läpi siihen päästäkseen. Kunnes tulee seuraava pomosumu, jonka takana odottaa kaksi erittäin nopeaa ja ketterää panssarivaunun kokoista ja tuntuista semibossia puhelinkopin kokoisessa huoneessa. Näistä kumpikin tiputtaa jotain, jota et ikinä tarvitse ja antaa yhtä monta runea kuin idän vulgar militia... Ei muuta kuin kiviä viskelemään pomosumun läpi :smoke:
 
Viimeksi muokattu:
Menee kyllä hermo näiden NPCeiden questien tekemiseen, jatkuvasti joutuu alt-tabbailemaan wikiin että tietää yhtään mihin mennä tai mitä tehdä. Tuntuu että yleensä ei yhtään edes ohjata, mihin pitää seuraavaksi mennä, tai se on jotain niin kryptistä etten ainakaan ite ota yhtään selkoa. Tuntuu myös siltä että olen varmaan mennyt jo aikoja sitten pidemmälle kuin kuuluisi, jonka takia questeja on vielä vaikeampaa seurata, kun on varmaan skipattu steppejä sieltä sun täältä. Alan vaan olla siinä pisteessä että loppu lähenee ja pelkään että missaan todella paljon, jos tulee joku point of no return milloin questeja ei voi enää jatkaa. Varmaan iso osa NPC:eistä kokonaan vielä löytämättä, kun kartta on niin iso. Noita questeja tehdessäkin on huomannut, että vaikka omasta mielestään kolunnut joka nurkan, tottakai sinne on jäänyt joku nurkka koluamatta jota questi vaatii. Tai se, että olet kyllä käynyt paikassa, mutta sun pitää tajuta mennä sinne uudestaan tietyssä kohtaa questia...

Tiedän toki että tämä on kovin tyypillistä Fromin peleille, mutta ehkä tässä juuri tämä avoin pelimaailma tekee tästä vielä tuskasempaa. Sekirossa ja DS3:ssakin tuli wikiin turvauduttua, mutta se oli silti helpompaa ja selkeämpää.

Ymmärrän tuskan aiheenne täysin, vaikka en itse kokisikaan samalla tavalla. Pidän todella paljon siitä ettei peli taluta yhtään, vaan se on minun itse päätettävissä paljonko haluan toisella näytöllä mapgeniee/wikiä pitää auki: Yritän ilman, mutta haasteellista usein on. That being said, onhan 90% noista sidequesteista ja osa optional bosseista sellaisia ettei niitä voisi kuin ihan vitullisella arvalla löytää ilman ulkopuolista apua: Tulee mieleen oma lapsuuteni ja Police Quest 1.

Olen tyhjentänyt esimerkiksi Castle Mornen ainakin kuudesti, koska pelasin Edgarin storylinen siihen asti ilman apuja et päätin palata takaisin Irinan luokse, joka ei myöskään ollutkaan enää siellä. Ihmettelin tovin et päättyypä se linna tökerösti ilman bossia, wiki auki ja: "Hyppää linnan takaa muurilta alas täysin saman näköiselle toiselle muurille, josta alhaallaolevan talon katolle, parkour alas, kunnes pudottaudu hiekkarannan veteen ja kävele veden päällä Leoninen portille".

Juuh

Loppuispa siihen, mutta kuinka monella pelaajalla tähdet osuisi niin kohdalleen, että aivan sattumalta Edgarin kanssa puuhastelujen jälkee löytäisi itsensä täysin toiselta puolelta koko isoa karttaa Revenge Shackista keskellä ei mitään, jossa pääsee npc taisteluun vasta kun Edgarin kryptiset pullanmurut on kaikki löydetty?

En edes aloita salaisista neliömetrin rappukäytävistä jotka ilmestyvät keskelle 100 hehtaarin ohrapeltoa ainostaan jos rollaat niiden päältä tai lyöt.

Näihin on tietty edeltäjistä tottunut ja muuta ei osannut tosiaan odottaakkaan. Hieman ehkä helpottaa kun jaksottaa pelin tekemistä: Tällä pelikerralla grindaan, etenen, sidequesteja, dungeoneita, tms, eikä tee kaikkea summissa sekaisin eri puolilla karttaa, niin ehkä ekalla läpipeluulla tulis edes osa peliä pelattua.

Itse tykkään ihan pelkästään vaihteluna siihen nykypelien kädestäpitäen taluttamiseen ja se tuo näihin sen oman juttunsa, sen lisäksi et minua miellyttää opiskella toiselta näytöltä pelistä pelaamisen ohella. On se silti välillä raskasta.
 
Viimeksi muokattu:
Olen tyhjentänyt esimerkiksi Castle Mornen ainakin kuudesti, koska pelasin Edgarin storylinen siihen asti ilman apuja et päätin palata takaisin Irinan luokse, joka ei myöskään ollutkaan enää siellä. Ihmettelin tovin et päättyypä se linna tökerösti ilman bossia, wiki auki ja: "Hyppää linnan takaa muurilta alas täysin saman näköiselle toiselle muurille, josta alhaallaolevan talon katolle, parkour alas, kunnes pudottaudu hiekkarannan veteen ja kävele veden päällä Leoninen portille".

Juuh

Loppuispa siihen, mutta kuinka monella pelaajalla tähdet osuisi niin kohdalleen, että aivan sattumalta Edgarin kanssa puuhastelujen jälkee löytäisi itsensä täysin toiselta puolelta koko isoa karttaa Revenge Shackista keskellä ei mitään, jossa pääsee npc taisteluun vasta kun Edgarin kryptiset pullanmurut on kaikki löydetty?

En edes aloita salaisista neliömetrin rappukäytävistä jotka ilmestyvät keskelle 100 hehtaarin ohrapeltoa ainostaan jos rollaat niiden päältä tai lyöt.

Ja itsehän tein kai väärässä järjestyksessä...

I tuli vastaan, menin linnaan, löysin bossin rannalta ja tapoin. Raivasin tien E:n pakeille ja jutustelin niitä näitä sekä annoin kirjeen. Palasin I:n luokse, joka kuollut. Ei kiinnostanut enää lähteä takaisin sinne linnaan katsomaan viisastuisiko siellä jotain. Kannattaisiko?

E ei siis reagoinut siihen, että olin bossin tappanut jo ja Revenger's Shackillakään ei ketään ollut

edit:

Ilmeisesti tämä(kin) questi pättyy jotenkin niin, että X tulee jossain vaiheessa sitten NPC invaderina vastaan ja tiputtaa 500 runea sekä perunan. Miksi kukaan haluaisi tehdä näitä?
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
296 117
Viestejä
5 063 179
Jäsenet
81 029
Uusin jäsen
Tapzu1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom