Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 757
Malenia oli jäänyt tällä pelikerralla väliin ja kävin sen nyt nirhaamassa. Ihan paperia oli. Sen sijaan lisärin vikabossi ei anna oikein mitään armoa :D kertoo kyllä vaikeustasosta jotain.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 822
Saavutukset paketissa. Ensimmäinen pelikerta 2022, nyt toinen pelikerta uudella hahmolla peruspeli ja DLC ilman summoneita läpi. Lopuksi äsken hain NG plussalla puuttuvan Lord of Frenzied Flame- lopetuksen. Eipä tuota varten oikeastaan jaksanut save-kikkailla vaikka tiesin sen oikotien, uusi peli-plussalla menin vain main-bossit läpi ja sitä oli niin yli-levelinen että taisi mennä alle 6 tuntia kun oli Frenzied Flame- hanskassa. Kun tosiaan keskityin vain sen saamaan.

Haikea olohan tässä on, kun tietää että tällaisia pelikokemuksia ei montaa vastaan tule. Täytyy tuo uusi Armored Core vaikka laittaa työn alle jossain kohtaa, Sekiro™: Shadows Die Twice olisi myös. Kiitos Fromsoftware ja etenkin Miyazaki, tästä on vaikea parantaa mutta jos siihen joku pystyy niin Hidetaka Miyazaki ja Fromsoftware.

RmwwZfMqZv.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 822
Peliin liittyen, vaikka meneekin hieman sivuraiteille tuli alkukesästä katsottua yksi 9 tuntinen mammuttidokkari, jossa oli Elden Ringistä ja Hidetaka Miyazakista sekä Fromsoftwaresta. Miehestä oli paljon mielenkiintoista juttua siinä, ekstra-ujon perheellinen mies, joka rakastaa kokkailua harrastuksenaan. Hidetaka
on kuitenkin yllättävän "länsimainen", sillä noustessaan Fromsoftwaren johtoon hän teki japanilaisesta työkulttuurista poikkeavia muutoksia, esimerkiksi työntekijöillä on säännöllinen 8 tuntinen työaika, illaksi mennään kotiin. Lisäksi hän nosti uusien työntekijöiden kuukausipalkkaa reilusti ensi töinään, lisäksi työntekijät saavat kk-palkkaansa suhteutetun vuosipalkkion muistaakseni jouluna. Fromsoftwarehan oli aikoinaan otsikoissa siitä, että väsyttivät työntekijänsä älyttömillä työmäärillä, mutta Miyazaki teki muutoksia. Mainitsi haastattelussa että niin kauan kuin hän on presidentti, nämä muutokset pysyy.

Fromsoftware poikkeaa muutenkin, jo ennen Miyazakia, japanilaisista pelitaloista. Se esimerkiksi palkkaa ihmisiä, vaikkei olisi sopivaa koulutusta jos pystyy näyttämään taitonsa jollain alueella (näkyy muuten ihan Fromsoftwaren rekrysivuilla, vilkaisin huvikseni). Eli tällä tavoin se vetää monenlaisia lahjakkuuksia ja lupauksia taloon. Pelitalo myös uskaltaa ottaa riskejä, jo ensimmäisestä pelistä lähtien kokeilla kaikenlaista. Yksi iso ero Fromsoftwarella muihin japanilaisiin pelitaloihin on että, jos joku keksii hyvän pelin, ne lypsää sille miljoona lisäosaa kunnes peli ei enää tuota. Miyazaki ja Fromsoftware taas ei ole kiinnostunut tällaisesta liiketoimintamallista. Pelitalo ei myöskään katsele mitä muut tekee, vaan keskittyy tekemään omalla tavallaan. Miyazakilta kysyttiin mielipidettä nykyiseen AAA-pelin luomisen kulttuuriin, hän sanoi tiedostavansa ongelmat mutta he keskittyvät tekemään asiat omalla tavallaan. Solidaarisesti lopuksi mainitsi että hän ymmärtää muiden vaikeudet, (menestys) pelien tekeminen ei ole helppoa, lopuksi sanoi. Eli ei lähtenyt kritisoimaan muita, vaikka haastattelija houkuttelikin hieman...

Hauska detaili dokkarissa oli että Miyazaki ruokaharrastus näkyy peleissä, esimerkiksi Elden Ringin rapu-defence- item on Miyazakin ideoita monien muiden joukossa :D. Ohjaamisen lisäksi hän myös suunnittelee omin käsin alusta saakka karttoja ja dungeoneita, esimerkiksi Dark Souls 3:ssa on monia alueita yksin hänen tekemänään. Yksityiselämästä tiedetään vähän, vaimo ja lapsia sillä on ja harrastaa ruoantekoa, ja tietysti mangaa, animea ja fantasiakirjoja. Yrittää vältellä julkisuutta, pakollisten pelipalkintojen ja haastattelujen lisäksi. Kunnioitettavaa miehessä on että muistaa aina mainita että pelit on useamman lahjakkaan ihmisen yhteistyötä, Fromsoftwaren veteraaneja moni jo yli 20 vuoden takaa. Eli hän ei yksin tee pelistä menestystä, vaan se on lahjakkaiden ihmisten lopputulos. Mainitsi myös että heillä on kehittäjätalossaan paljon nuoria lahjakkuuksiakin, että ei laittaisi vastaan jos joku heistä joskus haluaisi tehdä esimerkiksi Dark Soulsille jatkoa.

Eli ihan inspiroiva kaveri, pelien ohjaamisen lisäksi on johtajan ominaisuudessa varmistanut että Fromsoftwarella jaksetaan tehdä töitä ja siitä palkitaankin.
Eipä siis ihme että pelitalon pelit on aika varmoja menestyksiä ilmestyessään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 833
<snip>Hidetaka on kuitenkin yllättävän "länsimainen", sillä noustessaan Fromsoftwaren johtoon hän teki japanilaisesta työkulttuurista poikkeavia muutoksia <snip>
Hidetaka itsekin tuli alalle täysin ennenkuulumattomasti kolmekymppisenä. Japanissa on tapana, että kun on opiskellut joksikin tai tehnyt jotain työtä, niin silloin ollaan myös sillä alalla koko loppuelämä.

Valittelin aiemmin DLC:n tyhjyydestä, mutta nyt lore-videoita katsoessa huomasin että niistä "tyhjistä" paikoista löytyy tärkeitä lore-tavaroita. Eihän niitä ite ymmärrä, mutta DLC:n lore-videot on jopa parempia mitä peruspelin! Ja se on nostanut myös koko DLC:n arvostusta.

Suositukset:
Vaatividya, se alkuperäinen ja suosituin. Tekee yhden video pitkän videon kuukaudessa, muttei ole vielä kunnolla julkaissut DLC hommia.
Madluigi, nopeat videot ja ihan hyvää settiä myös DLC:stä.
Hawkshaw, äänenpainon vaihtelut raivostuttaa mutta hyviä videoita myös DLC:stä.
The Tarnished Archaeologist, korkeimman tason "high functionin autist" mitä on olemassa. Uskomatonta settiä! Ei ole tehnyt DLC-videoita vielä, mutta peruspelin käy läpi täikammalla.
Zullie the Witch, lyhyitä semi-kiinnostavia videoita. NPC-naamojen paljastaminen pakkokatsottavaa (Elden Ring osa1, Elden Ring osa 2, Elden Ring 3, Shadow of the Erdtree 4).
...on niitä muitaki, mutta nuita tulee katsottua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 767
Viestejä
4 338 588
Jäsenet
72 277
Uusin jäsen
C4rry

Hinta.fi

Ylös Bottom