Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
116
Ai että, on 2x colossal hammerilla aika työ tuota Melaniaa vastaan taistella. Oliskohan ne jotenkin vielä vittumaisemman tuosta voinut tehdä, en tiedä tuleeko oikeen mitään keinoja mieleen.

Damage ilman buffeja on aika kehnoa ja buffit kestää max. 30 sekkaa, eikä niitä ehdi kunnolla oikeen uusimaan koska tuo on koko ajan iholla. Tähän asti olen vetänyt kaikki pomot ilman summoneita, mutta nyt oli pakko levuttaa mimic ja päätön tankki että saa edes hetken hengähdysrauhaa.

Jos vedän max. buffit ja saan omat kombot ekalla sisään, ilman että se väistelee ja pyörii kuin väkkärä, niin välillä onnistun saamaan sen staggeriin alle 50% hp:ssä ja parin iskun jälkeen uudestaan staggeriin, näin olen onnistunut muutaman kerran ilman että se on käytännössä ehtinyt ollenkaan iskemään takaisin, mutta tuo on aika isojen jossien takana tuon kombon saaminen sisään.

En tahtois vaihtaa buildia tätä varten, pitää vissiin vähän katsella vinkkejä tai mitä kikkakolmosia sitä käyttäis..
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 048
Mitä hyötyä on Finger Sealin parantelemisesta seppäkivillä? Parantaako se kaikkien incantaationeiden tehokkuutta? Spiritteihin ei varmaan vaikutusta, eikös niitä pidä parannella erikseen?
 
Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
343
Mitä hyötyä on Finger Sealin parantelemisesta seppäkivillä? Parantaako se kaikkien incantaationeiden tehokkuutta? Spiritteihin ei varmaan vaikutusta, eikös niitä pidä parannella erikseen?
Juuri näin. Samalla skaalaus vahvistuu tiettyjen pisteiden kohdalla.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 048
Juuri näin. Samalla skaalaus vahvistuu tiettyjen pisteiden kohdalla.
Okei hyvä tietää! Confessorilla ajattelin, että ainoastaan Faith vaikuttaa noiden tehokkuuteen. Pitääpä ehdottomasti käydä parantelemassa, lvl 37 ja Finger Seal +0..

E: Olen myös hamstrannut noita Stonesword-avaimia, kun netistä löytyy vaihtelevaa tietoa mitkä paikat ovat niiden käyttämisen arvoisia. Onko kellään suosituksia mitkä olisivat taatusti avaimen arvoisia paikkoja?
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
541
On kyllä säälittäviä määriä farmausta :D Dark Souls 3 covenanttikamat edellytti aivan älytöntä farmausta. Artoriaksen kilpeen meni varmaan 20 tuntia niitä suominioneja ja satunnaisia pvp-reissuja, ja Darkmoon Bladea en ikinä edes saanut. Joku tietyn tasoinen pvp-buildi olisi pitänyt varmaan olla että noista olisi selvinnyt inhimillisillä farmausmäärillä.

Itseä toki vanhana runescapemiehenä tuollaiset tuhottomat grindit kiehtoo.
Itse Demon's Soulssissa (ennenkuin sitä ilmeisesti patchattiin vähän kohtuullisemmaksi) farmailin yhtä tyyppiä jolta piti pudota oliko se nyt nimeltään pure bladestone tai joku vastaava useamman sataa kertaa kaikki viritettynä siten että piti olla paras mahku saada se juttu ilman että tippui kertaakaan. Toki se sama kaveri antoi hyvin souleja joten täysin hukkaan se aika ei mennyt.

Seluvis quest tainnut mennä rikki nyt NG+ kun ei suostu millään puhumaan niistä kellarinukeista niin en saa tuota menemään eteenpäin, vaikka kerännyt starlight shardia ja kaikkea koittanut :(
Ottaa päähän vaan että olisi kiva ollut testailla Dung eater ashia jonka tuota kautta olisi saanut.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Okei hyvä tietää! Confessorilla ajattelin, että ainoastaan Faith vaikuttaa noiden tehokkuuteen. Pitääpä ehdottomasti käydä parantelemassa, lvl 37 ja Finger Seal +0..
Finger Seal on tosin aika kämäinen seali ja jos ei aivan minimifaithilla ole liikkeessä niin parempi löytyy jo Stormveilin linnasta ja on liuta muita sealeja erilaisille stateille.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 048
Finger Seal on tosin aika kämäinen seali ja jos ei aivan minimifaithilla ole liikkeessä niin parempi löytyy jo Stormveilin linnasta ja on liuta muita sealeja erilaisille stateille.
Ai niitä on useampiakin :D Aina kun luulin tietäväni miten jokin toimii, niin huomaa että ihan pihalla tästä pelistä. Kuvittelin että tuo Finger Seal on Confessorin ainut tapa loitsia ihan endgameen asti. Pitääpä perehtyä noiden etsintään..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
185
Ärsyttää se, että joitain sidequesteista ei voi enää suorittaa jonkun tietyn pisteen jälkeen. Aika perseestä openworld -pelissä tämmöiset. Lähdin tutkimaan Castle Mournea ja jatkamaan Irinan questia, mutta tehtävää ei voinutkaan enää jatkaa. Vaikuttikohan Godrickin teilaaminen tuohon?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 878
17fe483450152-screenshotUrl.jpg

No niin. Toinen Magma blade tippui 5min sisään tänään.

Minä sain muuten sen Noble slender swordin ilman farmausta. Huomasin tuossa että minullahan on se.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Ärsyttää se, että joitain sidequesteista ei voi enää suorittaa jonkun tietyn pisteen jälkeen. Aika perseestä openworld -pelissä tämmöiset. Lähdin tutkimaan Castle Mournea ja jatkamaan Irinan questia, mutta tehtävää ei voinutkaan enää jatkaa. Vaikuttikohan Godrickin teilaaminen tuohon?
Luulen että ei pitäisi vaikuttaa? Teitkö jotain erikoista vai miten onnistuit questin paskomaan?

Eihän siinä pitäisi muuta kuin viedä se kirje Irinan isälle jotta Hyettan questi lähtee etenemään.

Jos Hyetta on Liurnia of the Lakes alueella ensimmäisen gracen vieressä niin Irinan questi on silloin hoidettu. Välillä peli heittää joitain questeja itse eteenpäin jos kuhnailee.
 
Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
343
Ärsyttää se, että joitain sidequesteista ei voi enää suorittaa jonkun tietyn pisteen jälkeen. Aika perseestä openworld -pelissä tämmöiset. Lähdin tutkimaan Castle Mournea ja jatkamaan Irinan questia, mutta tehtävää ei voinutkaan enää jatkaa. Vaikuttikohan Godrickin teilaaminen tuohon?
Ei. Itse tein kyseisen questin Godrickin jälkeen.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
824
E: Olen myös hamstrannut noita Stonesword-avaimia, kun netistä löytyy vaihtelevaa tietoa mitkä paikat ovat niiden käyttämisen arvoisia. Onko kellään suosituksia mitkä olisivat taatusti avaimen arvoisia paikkoja?
En ole kokenut että noita kannattaisi sen kummemmin säästellä. Oon avannut kaikki mitä vastaan tullut, ja jos loppuu niin noitahan saa ostaa myös kauppiailta.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 806
Ärsyttää se, että joitain sidequesteista ei voi enää suorittaa jonkun tietyn pisteen jälkeen. Aika perseestä openworld -pelissä tämmöiset. Lähdin tutkimaan Castle Mournea ja jatkamaan Irinan questia, mutta tehtävää ei voinutkaan enää jatkaa. Vaikuttikohan Godrickin teilaaminen tuohon?
Tuon alkupään questin saa bugittamaan jos etenee liikaa ilman että hoitaa kaiken Castle Mournessa. Mulla se bugitti ja samalla jäi toinenki questi jumiin. Revenger's Shackin löytäminen laukaisee bugin ja se on seuraavalla alueella Godrickin jälkeen, mutten usko että olet vielä siellä asti.

Käy vielä tarkistamassa että olet tappanu Castle Mournen pomon ja jutellut sen jälkeen uudestaan isälle. Sitten mene sinne missä Irina oli ja jos isä on siirtynyt samaan paikkaan niin kaikki on ok.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
116
Hah, no nyt oli riittävästi tuuria Melanian liikkeiden kanssa ja sen kanssa että miten omat hyppyiskut osuivat ja staggeröivät. Huh huh, pari tuntia sitä tuli jauhettua kunnes kaatui.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
185
Tuon alkupään questin saa bugittamaan jos etenee liikaa ilman että hoitaa kaiken Castle Mournessa. Mulla se bugitti ja samalla jäi toinenki questi jumiin. Revenger's Shackin löytäminen laukaisee bugin ja se on seuraavalla alueella Godrickin jälkeen, mutten usko että olet vielä siellä asti.

Käy vielä tarkistamassa että olet tappanu Castle Mournen pomon ja jutellut sen jälkeen uudestaan isälle. Sitten mene sinne missä Irina oli ja jos isä on siirtynyt samaan paikkaan niin kaikki on ok.
Siellä missä Irinan isän piti olla, oli vain tyhjä penkki. Menin takaisin tapaamaan Irinaa, mutta
tämä löytyi kuolleena.
Liurniaa en ollut tuossa vaiheessa vielä tutkinut. Liekkö ongelmana että teilasin Castle Mournen pomon ennenkuin kävin juttelemassa isälle? Olisi kannattanut muutenkin tutkia tuo linna heti, eikä lähteä välillä muuhalle kuten tein.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Liekkö ongelmana että teilasin Castle Mournen pomon ennenkuin kävin juttelemassa isälle?
Ei, näin mä sen tein jollain hahmolla. Ja sen voi myös tehdä niin, että vie vaan kirjeen, tappaa pomon ja kun pääset Liurniaan, quest on jo mennyt eteenpäin. En tiiä tartteeko sitä kirjettä ees välttisti viedä tai mitään, mutta käyn aina itse kyllä siellä, niin ei oo tullut koitettua mikä ois lyhin tie tuon questin tekemiseen.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
615
Irinan questi on siinä.
Nii mutta sen isän pitäis löytyä sieltä Irinan luota. Ei siitä kyllä palkkiota taida saada tosin..


Ai niitä on useampiakin :D Aina kun luulin tietäväni miten jokin toimii, niin huomaa että ihan pihalla tästä pelistä. Kuvittelin että tuo Finger Seal on Confessorin ainut tapa loitsia ihan endgameen asti. Pitääpä perehtyä noiden etsintään..

Tässä pelissä ei mitään varsinaisia classeja ole. Se että aloitit confessorilla ei tarkoita mitään. Kuka tahansa voi käyttää Faith taikoja mikäli statsit ja seal löytyy. Confessorilla jos aloittaa niin pääsee vaan heti taikomaan koska muuten ei sitä tarvittavaa sealia ole. Erilaisia sealeja on ja ne vaikuttavat eri tavoin; Joissain parempi skaalaus tai sitten esim boostia tiettyihin taikoihin. Itse käytän Gravel Stone Sealia koska boostailee lightning-tyyppisiä taikoja. Oikeastaan jokaiselle taika-tyypille löytyy oma sealinsa eli jos esim käytät paljon Dragon Communioneita, niin Dragon Communion Seal on sitten paras.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Nii mutta sen isän pitäis löytyä sieltä Irinan luota. Ei siitä kyllä palkkiota taida saada tosin..
Itsellä kävi myös joskus tuolla tavalla että isää ei näkynyt siellä ruumiilla eikä penkilläkään mutta sitten löytyi onneksi Hyetta Liurnialta mikä tarkoittaa että questi mennyt eteenpäin.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Tässä pelissä ei mitään varsinaisia classeja ole. Se että aloitit confessorilla ei tarkoita mitään. Kuka tahansa voi käyttää Faith taikoja mikäli statsit ja seal löytyy. Confessorilla jos aloittaa niin pääsee vaan heti taikomaan koska muuten ei sitä tarvittavaa sealia ole. Erilaisia sealeja on ja ne vaikuttavat eri tavoin; Joissain parempi skaalaus tai sitten esim boostia tiettyihin taikoihin. Itse käytän Gravel Stone Sealia koska boostailee lightning-tyyppisiä taikoja. Oikeastaan jokaiselle taika-tyypille löytyy oma sealinsa eli jos esim käytät paljon Dragon Communioneita, niin Dragon Communion Seal on sitten paras.
Erikoismainintana sealeista vielä että joissain on kirjaimien mukaan strength skaalautuvuus mutta se ei tarkoita että incantationit skaalautuisivat srengthillä vaan siinä sealissa täytyy myös olla maininta että incantationit skaalautuu strengthillä joka löytyy vaan kahdesta sealista.

Clawmark seal on kyllä yllättävän hyvä jos strengthiä paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
343
Liekkö ongelmana että teilasin Castle Mournen pomon ennenkuin kävin juttelemassa isälle?
Ei pitäisi olla. Itsekin etenin näin ja pääsin questista eteenpäin. Tai itse taisin kyllä tappaa sen pomon jo ennenkuin huomasin koko Irinaa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Onko missään mitään hyvää juonitiivistettä pelin loppuvaiheilta? Siis lähinnä jättiläisen forgelta eteenpäin. Mitä ne kaikki bossit ovat, jotka siinä tulee vastaan? Miksi tietyt tyypit tulee bosseina vastaan jne? Jäi taas sellainen tunne, että piti vaan saada jotain loputtomalla staminalla riehuvia kombomyllyjä monta jonossa, jotta peli olisi "vaikea"...
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Sehän jatkuu vielä sinne Revenger's Shack paikalle jossa se loppuu sitten
Seuraava osa on Hyetta ensimmäisen gracen vieressä Liurnia of the Lakesilla. Revenger's Shack on vain osa Hyettan questia josta saa yhden "rypäleen" ja Irina/Hyetta questi jatkuu siitä vielä.

Tarinassa ilmeisesti joku entitieetti on ottanut Irinan ruumiin haltuunsa / herättänyt henkiin ja pyyhkinyt muistin (Shabriri?) tai Irina muuten vaan herännyt henkiin kun on ihan sama modeli ja ääninäyttelijäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Onko kellään ollut muuten haamu-inputteja? Mulla on ollut muutamaa kertaa randomia rollaamista ja silloin tällöin yksi tai kaksi heavy attackia, jotka oon pistänyt sen piikkiin, että ehkä vaan vahingossa oon läskisormettanut. Mutta tänään hahmo veti tyyliin 20 sekuntia putkeen heavy attackeja. Ja en usko, että ohjain on syypää, koska en saa moista toistettua, ihan sama miten vääntelen tuota nappia, johtoa yms.

Ja kyseessä ei ole ainakaan normaali input queue, koska se tuntuu "nauhoittavan" vain yhden inputin.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
116
No niin peli läpäisty, vähän alle 85 tuntia siihen meni. Leveleitä kertyi 153, 2 x colossal weapon (vasarat) full STR build. Perus mosat paikasta ja tyypistä riippuen 1-2:lla hyppyiskulla kuoliaaksi. Ainoa buffi mitä tuli ajoittain käytettyä oli Fire Grant me Strength ja Malenia ottelussa vielä banner buffi. Kuten tuossa vähän aiemmin kirjoittelin, niin välillä tuntui että loppupään pomoissa tämän tyylinen buildi hieman kärsii siitä, että ei ole muuta kuin "korkea burst damage", 2 käden hyppyiskucombo teki esim. Maleniaa vastaan parhaimmillaan jotain 4-5k damagea, jonka jälkeen se nopeasti tippuu sinne 1,5-2k luokkaan, kun buffit loppuu.

En ole hirveästi katsellut mitään buildivideoita Youtubesta tätä ennen, mutta olen ymmärtänyt että aika moni muu buildi tekee aika reilusti kovempaa damagea, yllättäen aina kun näitä pelejä ensikerran pelaan niin menen aina täysin altavastaaja buildilla - on sekin oma lisä tähän muuten niin ei-masokistiseen peliin. Toisaalta ei tässä ollut kuin muutama pomo, joiden kanssa tuon tyylisellä buildilla oli vaikeuksia.

Kyllästyin myös lopussa jauhamaan pomoja täysin soolona, 3x vikaa bossitappelua otin Mimicin kanssa kun tahdoin vaan päästä pelin loppuun mahdollisimman nopeasti. Tuli pieni väsähdys peliin tässä loppumetreillä siinä mielessä, että päätin hommata tämän vielä PC:lle, jotta saa online ominaisuudet myös käyttöön (en jaksa PS5:llä pitää Plus-palvelua kuin ei tule oikein mitään muuta sillä pelailtua) sekä koitan jotain täysin erilaista taikoja tai hybridiä ukkoa.

Kyllä tämä From Softwaren peleistä nouse omaksi suosikiksi, katsotaan kuinka monta kertaa tämän jaksaa jauhaa vielä läpi - PC:llä varmaan ainakin niin kauan kunnes saa kaikki achievementsit kerättyä.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Latennaa olen itse käyttänyt lähinnä tykkitornina, hakeutuvat nuolet ja pitkä kantama. Ei kestä osumia, mutta jos saa perusvihua vastaan riittävästi etäisyyttä, ehtii tuhota sen ennen kuin pääsee Latennan iholle.
Näyttää osaavan muitakin temppuja.

 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 806
Itsellä kävi myös joskus tuolla tavalla että isää ei näkynyt siellä <snip> eikä penkilläkään mutta sitten löytyi onneksi Hyetta Liurnialta mikä tarkoittaa että questi mennyt eteenpäin.
Saitko sen Hyettan questin tehtyä silti, vai onko kesken? Kyllä Hyetta mullaki spawnas vaikka en käyny jorisemassa Castle Mornen pomon jälkeen isälle, mutta Irinan tykönä kyllä kävin, mikä ei auttanut mitään kun isä ei ollut siellä.

Käsittääkseni olen antanut Hyettalle niitä grapeja tarvittavan määrän mutta siellä se vain seisoo Liurniassa jonku gracen lähellä missä yöllä spawnaa ratsastaja.

Revenger's Shackilla hoidin homman vahingossa etukäteen ja se tais kusta tuon. Sain kyllä palkkion mutta ei tuo NPC sitä tajua.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Saitko sen Hyettan questin tehtyä silti, vai onko kesken? Kyllä Hyetta mullaki spawnas vaikka en käyny jorisemassa Castle Mornen pomon jälkeen isälle, mutta Irinan tykönä kyllä kävin, mikä ei auttanut mitään kun isä ei ollut siellä.

Käsittääkseni olen antanut Hyettalle niitä grapeja tarvittavan määrän mutta siellä se vain seisoo Liurniassa jonku gracen lähellä missä yöllä spawnaa ratsastaja.

Revenger's Shackilla hoidin homman vahingossa etukäteen ja se tais kusta tuon. Sain kyllä palkkion mutta ei tuo NPC sitä tajua.
Revengers shackilla homman etukäteen hoito ei pitäisi haitata mitään kun vaan noukkii "rypäleen" messiin.

Sain Hyettan questin tehtyä ihan ok. Siellä missä spawnaa ratsastaja sille pitää muistaakseni vielä puhua kunnes se sitten siirtyy vikaan paikkaan Lakesilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
185
Tarinassa ilmeisesti joku entitieetti on ottanut Irinan ruumiin haltuunsa / herättänyt henkiin ja pyyhkinyt muistin (Shabriri?) tai Irina muuten vaan herännyt henkiin kun on ihan sama modeli ja ääninäyttelijäkin.
Omassa pelissä Irinan ruumis makaa edelleen alkuperäisellä paikalla, mutta Hyettan olen tavannut jo kolmessa paikassa. Voi tosin olla bugi.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
921
Kuuluko se ruumis jäädä läpäisyn jälkeen sinne rauniioon ylös mistä matsi alkaa? Ja oli kyllä helppo meni kolme yritystä, olin kylläkin lvl 56. Välillä se muuteen sylki sitä sinisitä tulta 4 kertaa putkeen.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kuuluko se ruumis jäädä läpäisyn jälkeen sinne rauniioon ylös mistä matsi alkaa? Ja oli kyllä helppo meni kolme yritystä, olin kylläkin lvl 56. Välillä se muuteen sylki sitä sinisitä tulta 4 kertaa putkeen.
Se ruumis on vain portaali, josta pääsee pomoareenalle ja se pomo on vain henki.
 
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
34
Vihdoin peli läpi. 110h näytti pelikello. Melkein kaikki tuli tehtyä lukuunottamatta kaikista kryptisimpiä NPC-tehtäviä. Pelasin str/fth buildilla ja blashphemous blade+ordovis' great sword combolla mentiin loppupeli, damage oli kovaa mutta ilman kilpeä pelaaminen tuotti välillä hankaluuksia. Spirit asheja ei tullut käytettyä paria poikkeusta lukuunottamatta, tuntui että ne veivät fiiliksen ja triviliasoivat monet bossit.

Hyvä peli kaiken kaikkiaan, vielä jäi paljon koluttavaa ja nettipeliäkin tuli kokeiltua vain vähän. Mullakin oli vähän ongelmia input lagin ja muutenkin kontrollien jäykkyyden kanssa. Lisäksi tämä tuntui enemmän Dark Souls 4:selta kuin kokonaan uudelta sarjalta, tuntui jo vähän turhankin tutulta. Toivoisin että seuraavat Fromin pelit uskaltaisivat erkaantua tästä vanhasta muotista vielä enemmän.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Toivoisin että seuraavat Fromin pelit uskaltaisivat erkaantua tästä vanhasta muotista vielä enemmän.
Mun mielestä ei tarttis erkaantua vanhasta muotista, mutta pitäisi vaan tehdä pelistä modernimman pelin tuntuinen ja osata balansoida peli paremmin. 60fps lukko + pakotettu vsync on naurettava ja turha. Input queue tekee pelistä erittäin kömpelön tuntuisen. Kamerasysteemi toimii hyvin pieniä vihuja vastaan, mutta isoja vihuja vastaan se tekee helpostakin vihusta vaikeamman kuin se oikeasti on. Ja vähintäänkin osa pomoista on vaan täyttä epähauskuutta, kun niillä on pitkiä komboja, aivan liian selkeetä inputtien lukemista ja/tai ovat niin aggressiivisia, ettei pääse ikinä edes kunnolla lyömään vihua. Ds1 pomot (bed of chaosta lukuunottamatta) oli kaikki hauskan vaikeita. En väitä, ettei elden ringin pomoja voi voittaa ja oon näitä ärsyttäviäkin pomoja mennyt läpi ensimmäisellä yrityksellä, mutta se hauskuus niistä silti puuttuu.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Mun mielestä ei tarttis erkaantua vanhasta muotista, mutta pitäisi vaan tehdä pelistä modernimman pelin tuntuinen ja osata balansoida peli paremmin. 60fps lukko + pakotettu vsync on naurettava ja turha. Input queue tekee pelistä erittäin kömpelön tuntuisen. Kamerasysteemi toimii hyvin pieniä vihuja vastaan, mutta isoja vihuja vastaan se tekee helpostakin vihusta vaikeamman kuin se oikeasti on. Ja vähintäänkin osa pomoista on vaan täyttä epähauskuutta, kun niillä on pitkiä komboja, aivan liian selkeetä inputtien lukemista ja/tai ovat niin aggressiivisia, ettei pääse ikinä edes kunnolla lyömään vihua. Ds1 pomot (bed of chaosta lukuunottamatta) oli kaikki hauskan vaikeita. En väitä, ettei elden ringin pomoja voi voittaa ja oon näitä ärsyttäviäkin pomoja mennyt läpi ensimmäisellä yrityksellä, mutta se hauskuus niistä silti puuttuu.
Juu ei noita isoimpia vihuja vastaan oikein kannata lockia käyttää. Tässä voisi olla erikseen semmonen moodi, mikä lukottaa vaan hyökkäykset siihen targettiin ja kameraa saisi pyöritellä sitten muuten vapaasti.

Input queue on kyllä oman kokemuksen pohjalta ainakin todella lyhyt. Joskus vahingossa olen juonut 2 pottua putkeen, mutta muuten en ole havainnut mitään häiritsevää. En tiedä voiko tuo unlockattu FPS vaikuttaa tuohon jollain tavalla, mutta mitään selkeää useiden painallusten queuea en ole kyllä havainnut, vaan hahmo on tehnyt animaation päättymisen jälkeen juuri sen liikkeen, mitä olen halunnut.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Input queue on kyllä oman kokemuksen pohjalta ainakin todella lyhyt.
Oman kokemuksen mukaan se riippuu tilanteesta. Joissain tapauksissa se ei vaikuta, kunhan ei spammaa nappeja. Joissain tapauksissa se voi olla useita sekunteja (esim rollaat myöhässä, isku heittää sut maahan ja kun nouset ylös, rollaat koska peli rekisteröi myöhästyneen rollin jonoon). Ja siis joo, ei se useita painalluksia pistä jonoon, jonossa voi kerrallaan olla vain yksi painallus.

Tää kuitenkin saa aikaan sen, etten tunnu olevan aina kontrollissa. Ois mukava päästä koittamaan peliä ilman sitä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Aika väsynyt olo tästä kyllä jäi viimeisenä makuna suuhun. Tämä olisi ollut vahva ysi kaikkine heikkouksineenkin (juoni, questit, pelimekaniikka, tekninen vanhanaikaisuus) jos peli olisi loppunut siististi ja ajallaan...

johonkin sinne pääkaupungin ensimmäisen käynnin jälkeen, lumierämaat skipaten ja vaikka loppubossi Farum Azulan päätteeksi.

Optionaaliset bossitkin olisi voinut tavoittaa suoraan Margottin voitettuaan tai ainakin avata portaalit suoraan niiden "dungeoneihin". Malenian kaupunki oli todella hieno paikka, Moghin järven olisi senkin voinut skipata suosiolla.

Ashen Capital oli paikkana ihan turha, tekemistä ei juuri nimeksikään ja assetteja kopioiden toteutettu tyhjä versio hienommasta kentästä. Lopun bossigauntletti oli ihan tuubaa käytännössä beast clergymanista alkaen. "Juonen" kuljetusta ei nimeksikään eikä mitään tarinaa sen saatteeksi, että miksi näitä nyt pitää kaikkia vuorollaan vetää turpaan (Clergyman, miksi? Miksi se elää edelleen siellä sanctumissa sen jälkeenkin? Sir Gideon? Miksi? Marika/Radagon, miksi?). Tulee vaan sellainen fiilis, että piti saada pelistä "vaikeampi" marssittamalla liuta aiemmasta tuttuja hahmoja vihollisina vastaan ja antamalla kaikille joku loputon AoE stomppi taistelutavaksi.

Joku voi tietty olla sitä mieltä, että jos peli johonkin lopettaen olisi vaikka ysin peli, ei se siitä huonone vaikka sitä jaktettaisiin tuplapituiseksi haalealla vedellä mutta kyllä kokonaisuus on osiensa muodostama ja hyvän alun voi sotkea väsyneellä lopulla.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 878
Lopun vyörytys oli aika uuvuttavaa, mutta muuten en itse missään nimessä skippaisi mitään alueita pois. Viimeisen suoran bossien kanssa vähän säätöä ja yhden poiston tekisin itse. Kaikki alueet maistui itselleni ja olivat osa kokemusta.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 915
Aika väsynyt olo tästä kyllä jäi viimeisenä makuna suuhun. Tämä olisi ollut vahva ysi kaikkine heikkouksineenkin (juoni, questit, pelimekaniikka, tekninen vanhanaikaisuus) jos peli olisi loppunut siististi ja ajallaan...

johonkin sinne pääkaupungin ensimmäisen käynnin jälkeen, lumierämaat skipaten ja vaikka loppubossi Farum Azulan päätteeksi.

Optionaaliset bossitkin olisi voinut tavoittaa suoraan Margottin voitettuaan tai ainakin avata portaalit suoraan niiden "dungeoneihin". Malenian kaupunki oli todella hieno paikka, Moghin järven olisi senkin voinut skipata suosiolla.

Ashen Capital oli paikkana ihan turha, tekemistä ei juuri nimeksikään ja assetteja kopioiden toteutettu tyhjä versio hienommasta kentästä. Lopun bossigauntletti oli ihan tuubaa käytännössä beast clergymanista alkaen. "Juonen" kuljetusta ei nimeksikään eikä mitään tarinaa sen saatteeksi, että miksi näitä nyt pitää kaikkia vuorollaan vetää turpaan (Clergyman, miksi? Miksi se elää edelleen siellä sanctumissa sen jälkeenkin? Sir Gideon? Miksi? Marika/Radagon, miksi?). Tulee vaan sellainen fiilis, että piti saada pelistä "vaikeampi" marssittamalla liuta aiemmasta tuttuja hahmoja vihollisina vastaan ja antamalla kaikille joku loputon AoE stomppi taistelutavaksi.

Joku voi tietty olla sitä mieltä, että jos peli johonkin lopettaen olisi vaikka ysin peli, ei se siitä huonone vaikka sitä jaktettaisiin tuplapituiseksi haalealla vedellä mutta kyllä kokonaisuus on osiensa muodostama ja hyvän alun voi sotkea väsyneellä lopulla.
Sehän oli juurikin se iso puu mikä kuljetti juonta ihan pelin alusta loppuun saakka. Miksi ihmeessä se olisi pitänyt ottaa lopusta pois? :think:

Minusta tämä on juuri täydellinen tällaisenaan.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Sehän oli juurikin se iso puu mikä kuljetti juonta ihan pelin alusta loppuun saakka. Miksi ihmeessä se olisi pitänyt ottaa lopusta pois? :think:
No voitko spoileriin kirjoittaa, että mikä se juoni sitten oli ja etenkin, että miksi lopussa kaikki ne bossit vihamielisinä, jotka siinä nyt tuli?
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 806
Oho se meni läpi! Pitää kai aloittaa alusta tai NG+ jos tahtoo nähdä muut loput?

Loppu tuli kyllä vähän yllättäen ja jäi näkemättä esim. se trailerin miekkaeukko eikä karttakaan ollut kokonaan auki, onneksi pystyy jatkamaan lopputeksiten jälkeen. Nyt vihdoin pääsee katsomaan youtubesta lorevideoita.. Oon kuukauden pihistelly niitä ja yrittäny itse selvittää mitä on tapahtunut.
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
183
Tuntuu että tämä peli vaan jatkuu ja jatkuu. Tuon lumi-alueen pää-bossin jälkeen lähdin taas tutkimaan vähän alueita mitä jäänyt aikaisemmilta osin väliin. No muutama pienempi aluehan tuolta taas löytyi tutkittavaksi, nyt siis miquellas haligtree menossa.

Ihan mielenkiintoista olisi tietää paljonko mahtaisi mennä aikaa pelin läpäisimeen, mikäli kaikki paikat nuohoaisi läpi. Itsellä nyt noin 110h kellossa ja varmaan useampi kymmenen luolastoa jättänyt välistä + ei hajua vieläkö löytyy uusia kartalta (maan alta) löytymättömiä alueita pelistä.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 915
No voitko spoileriin kirjoittaa, että mikä se juoni sitten oli ja etenkin, että miksi lopussa kaikki ne bossit vihamielisinä, jotka siinä nyt tuli?
The core is based around outer gods.

One of these outer gods is the "Greater Will" which created the Elden Ring + Erdtree + Golden Order etc and basically represents the cosmic "concept" of "Order".

The frenzied flame is another outer god, representing "Chaos" directly opposing the Order of the Greater Will (You becoming Lord of Chaos removing the Order and all that).


Ihan mielenkiintoista olisi tietää paljonko mahtaisi mennä aikaa pelin läpäisimeen, mikäli kaikki paikat nuohoaisi läpi. Itsellä nyt noin 110h kellossa ja varmaan useampi kymmenen luolastoa jättänyt välistä + ei hajua vieläkö löytyy uusia kartalta (maan alta) löytymättömiä alueita pelistä.
Täällä 170h kellossa ja edelleen löytyy tutkimattomia luolia, salapaikkoja yms. Melkein kaikki paikat kartasta kuitenkin auki.

Oho se meni läpi! Pitää kai aloittaa alusta tai NG+ jos tahtoo nähdä muut loput?

Loppu tuli kyllä vähän yllättäen ja jäi näkemättä esim. se trailerin miekkaeukko eikä karttakaan ollut kokonaan auki, onneksi pystyy jatkamaan lopputeksiten jälkeen. Nyt vihdoin pääsee katsomaan youtubesta lorevideoita.. Oon kuukauden pihistelly niitä ja yrittäny itse selvittää mitä on tapahtunut.
Jos ei halua käyttää tallennuskikkailuita, niin peli on vedettävä vähintään NG+2 läpi, että saa kaikki loppujen trophyt. Loppuja on kuitenkin vielä tuosta paljon enemmän (wikissä lisää). :)
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
The core is based around outer gods.

One of these outer gods is the "Greater Will" which created the Elden Ring + Erdtree + Golden Order etc and basically represents the cosmic "concept" of "Order".

The frenzied flame is another outer god, representing "Chaos" directly opposing the Order of the Greater Will (You becoming Lord of Chaos removing the Order and all that).

No eipä tuolla selvennetty kyllä yhtään tuota lopun "juonikuviota"...
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Siinäpä sama selitetty vähän pitemmän kaavan mukaan:

-Miksi ahjolta joutuu Farum Azulaan? Mikä se on ja mikä sen merkitys on?

-Miksi beastman clergy tulee siellä vihollisena vastaan kun se on quest giver siellä Caelidissä? Se on ilmeisesti sama ainain vuorosanoistaan päätellen. Se muuttuu Malekithiksi mutta kaiken jälkeen se on edelleen sellä Caelidissa hengissä. Mistä tässä on kyse?

-Miksi Sir Gideon hyökkää kimppuun Ashen Capitalissa autettuaan koko pelin ajan?

-Hoarah Loux? Täytebossi mutta ei oikeastaan mitään kysyttävää kun ei soittanut mitään kelloja muutenkaan

-Marika on Radagon, tämä tiedetään mutta miksi vihamielinen? Mikä juttu se oli, että ne oli jonain murentuneina patsaina siellä?

-Elden Beast? En edes osaa kysyä mitään... Sormuksen... "ruumiillistuma"? Vai Radagon-Marikan joku reinkarnaatio? Lähinnä miksi? Mikä sen tarkoitus oli? Vai oliko se Greater Willin joku välimies? Kuten kaksisormet, joiden lukijamummot nimenomaan kannustavat pyrkimään Elden Lordiksi. Miksi se piti tappaa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 710
Viestejä
4 289 713
Jäsenet
71 715
Uusin jäsen
Anttuvain

Hinta.fi

Ylös Bottom