Edullinen maasturi

MP Volkkarin T-Rocista? Yks tuttu meinaa laittaa tollasen. Onkohan huono idea?
Onhat VW:ssä onneksi takuu. Tuo on kait Golf kokoluokkaa ja siis myös Golfin pohjalle tehty. Ihan hyvä auto, jos hinta ei mene liian kalliiksi.


Edit: Sisustan laadukkuudesta tulee moitteita. Kovaa muovia paljon.
 
Onhat VW:ssä onneksi takuu. Tuo on kait Golf kokoluokkaa ja siis myös Golfin pohjalle tehty. Ihan hyvä auto, jos hinta ei mene liian kalliiksi.

Joo pikkumaasturia pitäis saada ja Volkkari on oikea merkki :D Siistiltä toi kyllä ainaski näyttää.
 
Skoda Karoq voisi olla toinen vaihtoehto. Luultavasti VW ja Skoda on samaa kokoluokkaa keskenään.
Skoda.fi KAROQ
 
Ei kelpaa koska Skoda on niin "juntti" :D
Jep. Ei noissa varmaan paljoa eroa ole, eli oman mielen mukaan voi valita VW:n.

Itseäkin vähän skoda tökkii, mutta tilaukseen meni sitten pikkuauto Ford Fiesta A6. Muut vaihtoehdot jotka oli myös hyviä oli VW, Seat tai Toyota hybrid.
 
Mitenkäs, onko tämä markkina kehittynyt merkittävästi edellisistä postauksista (2018)?

Lähinnä mietin että onko kohtuullisesti ajettuja, kohtuuhintaisia käytettyjä SUVeja nykyään enemmän tarjolla?
 
Mitähän tollasen pyynti on nyt? 16800? Country Golffi olis hyvä kun siinä ei arvo tipu.
 
Viimeksi muokattu:
En tiiä, uutena ostin vuoden lopussa Dusterin, TCE 130 korkeimmalla varustelulla + talvipaketti, automaatti-ilmastointi, avainkortti ym. pientä tilpehööriä, 26k€. Tuossa on kuitenkin hinta-varustelusuhde omaa luokkaansa. Kattelin että tuohon hintaan saa samoilla varusteilla 5 vuotta vanhan 50tkm ajetun Skodan tai sitten muilta merkeiltä mennään 100-190tkm ajettuihin 4-15 vuotta vanhoihin.

Itellä tulee kuitenkin >30tkm vuodessa ajoa niin mielelläni otan sen takuun samaan hintaan ja kohtuullisen maavaran (21cm) että ei tarvitse miettiä talvella onko se mökkitie aurattu vai ei.

Ja itseäni kun ei vittuakaan kiinnosta millä kukakin ajaa tai mitä ajattelee toisten autoista. Jos Dacia aiheuttaa jollekin outoja tuntemuksia pääkopassa niin voivoi.

Kun kellään lähipiirissäni ei ole Dusteria, niin olisi enemmän kuin mielenkiintoista kuulla nyt käyttökokemusta tästä autosta? Ilmeisesti olet ollut tyytyväinen ostokseesi?

T: "joskus taas ostohousut jalassa taas hakemaan maavara takaisin"
 
Mitä ihmiset kuvittelee Dusterista ja mitä se uusi duster sitten on...

Toisekseen, pelkkä voimalinja on kokenut täydellisen muutoksen moderniin bensaturboon ja tehokkaimmat on 150hv padalla, mikä on vähän eri kuin se kivikautin 1.6 vapari 110hv.
 

Liitteet

  • duster vanha.JPG
    duster vanha.JPG
    68,5 KB · Luettu: 230
  • duster uusi.JPG
    duster uusi.JPG
    94,1 KB · Luettu: 234
En tiiä, uutena ostin vuoden lopussa Dusterin, TCE 130 korkeimmalla varustelulla + talvipaketti, automaatti-ilmastointi, avainkortti ym. pientä tilpehööriä, 26k€. Tuossa on kuitenkin hinta-varustelusuhde omaa luokkaansa. Kattelin että tuohon hintaan saa samoilla varusteilla 5 vuotta vanhan 50tkm ajetun Skodan tai sitten muilta merkeiltä mennään 100-190tkm ajettuihin 4-15 vuotta vanhoihin.

Itellä tulee kuitenkin >30tkm vuodessa ajoa niin mielelläni otan sen takuun samaan hintaan ja kohtuullisen maavaran (21cm) että ei tarvitse miettiä talvella onko se mökkitie aurattu vai ei.

Ja itseäni kun ei vittuakaan kiinnosta millä kukakin ajaa tai mitä ajattelee toisten autoista. Jos Dacia aiheuttaa jollekin outoja tuntemuksia pääkopassa niin voivoi.

Nää on näitä mielipideasioita, itse käännyin vastaavassa tilanteessa käytetyn puoleen.

Tuolla uuden Dusterin hinnalla saa esim. tällaisen V60CC, jota Tuulilasin kaveri testasi

ja vietän mieluummin aikaa tuollaisessa kuin Dusterissa. Mutta ymmärrän kyllä jos käytetty stressaa, että mikä siitä seuraavaksi hajoaa.. arvostan vaan itse enemmän hiljaisuutta ja mukavuutta. Maavaraahan tuosta löytyy saman verran kuin Dusterista.
 
Nää on näitä mielipideasioita, itse käännyin vastaavassa tilanteessa käytetyn puoleen.

Tuolla uuden Dusterin hinnalla saa esim. tällaisen V60CC, jota Tuulilasin kaveri testasi

ja vietän mieluummin aikaa tuollaisessa kuin Dusterissa. Mutta ymmärrän kyllä jos käytetty stressaa, että mikä siitä seuraavaksi hajoaa.. arvostan vaan itse enemmän hiljaisuutta ja mukavuutta. Maavaraahan tuosta löytyy saman verran kuin Dusterista.


150tkm ajettu auto on vain sellainen että siihen alkaa ne korjaukset juuri kasvamaan. Kuten videossakin todettu niin korjattavaa alkaa jo tulemaan ja ehkä pari vuotta tuolla ajelee sinne 200tkm asti vähillä huolilla, mutta siitä eteenpäin auto kuin auto niin korjattavaa alkaa löytymään, nivelet, puslat, laakerit ym. kulutusosat.

Toki kukin ostaa mikä lompakolle ja mielelle sopii ja itsekkin suosin mielummin käytettyjä kuin täysin uusia juuri sen suuriman arvonaleneman takia mikä uudelle autolle tulee kun sen ajaa liikkeestä ulos ja toinen on se että on paikka tehdä melkein mitä vain autolle niin korjauksiin ei tarvitse korjaamoa.
 
Kun kellään lähipiirissäni ei ole Dusteria, niin olisi enemmän kuin mielenkiintoista kuulla nyt käyttökokemusta tästä autosta? Ilmeisesti olet ollut tyytyväinen ostokseesi?

T: "joskus taas ostohousut jalassa taas hakemaan maavara takaisin"

Minulla on ollut pian 6 vuotta nelivetoinen diesel Duster ja aivan hyvä auto on ollut ja olen tykännyt kovasti. Hyvinkin luotettavaa kyytiä tarjonnut ja pidän auton korkeudesta ja kyytiin nousemisen helppoudesta. 110tkm nyt mittarissa ja vaikka välillä tekisi mieli vaihtaa, niin harkitsen vakavasti että jos jatkaisi tällä vielä vaikka toiset 5 vuotta.
 
Täällä vasta eka vuosi takana edullisella maasturilla, Mercedes GL 420, -09. Toistaiseksi on luotettavasti vienyt paikasta toiseen, yksi kotimaan lomareissu tehty ja "pihatraktorina" mettähommissa toimi myös hyvin. Ostettaessa mittarissa oli noin 210tkm ja nyt noin 240tkm. Radion näytönvaihdon ja varustelun lisäksi kulutusosilla on selvinnyt. Nyt koronan aikana ei juuri kilometrejä tule mutta toivotaan että vielä jaksaa mennä.
 
Vitara 1.4 hommattu pari kuukautta sitten ja tyytyväinen ollut. Rengasmelu on tuossa turhan kova, toivottavasti kesärenkailla hieman helpottaa. Hyvin pääsee ohi kutosellakin ja mökkitiellä ei lumisohjot haitanneet. Auto on 2017 mallia.
 
Täällä vasta eka vuosi takana edullisella maasturilla, Mercedes GL 420, -09. Toistaiseksi on luotettavasti vienyt paikasta toiseen, yksi kotimaan lomareissu tehty ja "pihatraktorina" mettähommissa toimi myös hyvin. Ostettaessa mittarissa oli noin 210tkm ja nyt noin 240tkm. Radion näytönvaihdon ja varustelun lisäksi kulutusosilla on selvinnyt. Nyt koronan aikana ei juuri kilometrejä tule mutta toivotaan että vielä jaksaa mennä.
Millä tavalla tämä on edullinen?

Ikää yli 10v ja hintaa kilsoista riippuen jonkin verran yli 25teur. Kulutus kaupungissa 16-17L ja pelkästään 420CDI:n pihalla seisottaminen ilman että ajaa metriäkään maksaa yli 1200 eur / vuosi - ennen vakuutuksia?

Vai missasinko jotain (sarkasmin :D )?
 
Millä tavalla tämä on edullinen?

Ikää yli 10v ja hintaa kilsoista riippuen jonkin verran yli 25teur. Kulutus kaupungissa 16-17L ja pelkästään 420CDI:n pihalla seisottaminen ilman että ajaa metriäkään maksaa yli 1200 eur / vuosi - ennen vakuutuksia?

Vai missasinko jotain (sarkasmin :D )?

Riippuu tietysti miten asiaa katsoo. Edullinen kun vertaa uuteen GLS jonka lähtöhinta on jossain 130 000 € tietämillä. Tuohon tarvittavat lisävarusteet varmaan maksaa saman kuin tällainen vanha raato, auton kuitenkin pääpiirteittäin ollessa saman tyyppinen tilava SUV. Toinen tietty huomattavasti modernimpi uusilla leluilla ja takuulla.

Hankintahinnaltaa samaa "edullista" luokkaa kuin Dusster tai tuo edellä ollut Volvo. Joiltain ominaisuuksiltaa vähän niitä edellä. Verot ja kulutus tietty vähän kovempi. Itellä kovin kulutus tankillisella on ollut melkein 13 l / 100 km ja pienin juuri alle 9 l / 100 km. En aja kaupunkia juurikaa mutta uskon että siellä saa soppaa kulutettua reippaasti.
 
Riippuu tietysti miten asiaa katsoo. Edullinen kun vertaa uuteen GLS jonka lähtöhinta on jossain 130 000 € tietämillä. Tuohon tarvittavat lisävarusteet varmaan maksaa saman kuin tällainen vanha raato, auton kuitenkin pääpiirteittäin ollessa saman tyyppinen tilava SUV. Toinen tietty huomattavasti modernimpi uusilla leluilla ja takuulla.

Hankintahinnaltaa samaa "edullista" luokkaa kuin Dusster tai tuo edellä ollut Volvo. Joiltain ominaisuuksiltaa vähän niitä edellä. Verot ja kulutus tietty vähän kovempi. Itellä kovin kulutus tankillisella on ollut melkein 13 l / 100 km ja pienin juuri alle 9 l / 100 km. En aja kaupunkia juurikaa mutta uskon että siellä saa soppaa kulutettua reippaasti.
Mieltäsin, jos edullista GL:ää haluaa, niin chipattu 280CDI joka on softakuristettu 320CDI, niin jää nuo juoksevat kulut huomattavasti pienemmiksi... :D

Tuossa 420:ssä tuo rekisteriotteessa ilmoitettu päästömäärä nostaa tuo suomen "pihallaseisottamisveron" ihan hulluihin sfääreihin, niin kuin monessa muussakin maasturissa (yksi syy miksei mulla seiso X5 tai Land Roveri pihalla... :P ).
 
Mieltäsin, jos edullista GL:ää haluaa, niin chipattu 280CDI joka on softakuristettu 320CDI, niin jää nuo juoksevat kulut huomattavasti pienemmiksi... :D

Tuossa 420:ssä tuo rekisteriotteessa ilmoitettu päästömäärä nostaa tuo suomen "pihallaseisottamisveron" ihan hulluihin sfääreihin, niin kuin monessa muussakin maasturissa (yksi syy miksei mulla seiso X5 tai Land Roveri pihalla... :p ).
Tätä ei ole tainnut 280 merkinnällä saada mutta 320 tai se päivitetty 350 mulla olikin ekana kiikarissa. Järki ei koeajojen jälkeen kuitenkaan ottanut voittoa tässäkään hommassa. :) Kokeilut ja valintahan meni käytännössä kaavalla: Land Cruiser -> Pajero -> X5 -> Q7 -> XC90 -> Disco -> GL.
 
Tätä ei ole tainnut 280 merkinnällä saada mutta 320 tai se päivitetty 350 mulla olikin ekana kiikarissa. Järki ei koeajojen jälkeen kuitenkaan ottanut voittoa tässäkään hommassa. :) Kokeilut ja valintahan meni käytännössä kaavalla: Land Cruiser -> Pajero -> X5 -> Q7 -> XC90 -> Disco -> GL.
Niin, totta - muistelin ML:ää joka alkaa 280:stä.
 
Vääntää alhaalta, kutosella voi ohitella. Ykkönen lyhyt ja tarkoitettu alle kävelyvauhtiin, kakkosella voi lähteä liikkeelle mistä vain. Talvella pysyi hyvin hallinnassa liukkaalla neliveto päälläkin, ei puske liikaa.

Dusterissa on näistä katumaastureista eniten panostettu siihen maastokäyttöön. Varsinainen maasturin alennusvaihteisto olisi aika kallis paketti, joten ovat korvanneet sen poikkeuksellisen tiuhaksi välitetyllä ykkösellä... Aikanaan vastaavia ratkaisuja käytettiin myös esim pakettiautoissa, jolloin suhteellisen pienitehoisellakin moottorilla saatiin hyvä liikkellelähtökyky kuormattuna, tyhjällä pakulla lähdettiin sitten surutta kakkosella liikkeelle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 256
Viestejä
4 486 869
Jäsenet
74 126
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom