Kaiser Soze
Johtaja
- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 4 961
MP Volkkarin T-Rocista? Yks tuttu meinaa laittaa tollasen. Onkohan huono idea?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onhat VW:ssä onneksi takuu. Tuo on kait Golf kokoluokkaa ja siis myös Golfin pohjalle tehty. Ihan hyvä auto, jos hinta ei mene liian kalliiksi.MP Volkkarin T-Rocista? Yks tuttu meinaa laittaa tollasen. Onkohan huono idea?
Onhat VW:ssä onneksi takuu. Tuo on kait Golf kokoluokkaa ja siis myös Golfin pohjalle tehty. Ihan hyvä auto, jos hinta ei mene liian kalliiksi.
Ei kelpaa koska Skoda on niin "juntti"Skoda Karoq voisi olla toinen vaihtoehto. Luultavasti VW ja Skoda on samaa kokoluokkaa keskenään.
Skoda.fi KAROQ
Jep. Ei noissa varmaan paljoa eroa ole, eli oman mielen mukaan voi valita VW:n.Ei kelpaa koska Skoda on niin "juntti"
En tiiä, uutena ostin vuoden lopussa Dusterin, TCE 130 korkeimmalla varustelulla + talvipaketti, automaatti-ilmastointi, avainkortti ym. pientä tilpehööriä, 26k€. Tuossa on kuitenkin hinta-varustelusuhde omaa luokkaansa. Kattelin että tuohon hintaan saa samoilla varusteilla 5 vuotta vanhan 50tkm ajetun Skodan tai sitten muilta merkeiltä mennään 100-190tkm ajettuihin 4-15 vuotta vanhoihin.
Itellä tulee kuitenkin >30tkm vuodessa ajoa niin mielelläni otan sen takuun samaan hintaan ja kohtuullisen maavaran (21cm) että ei tarvitse miettiä talvella onko se mökkitie aurattu vai ei.
Ja itseäni kun ei vittuakaan kiinnosta millä kukakin ajaa tai mitä ajattelee toisten autoista. Jos Dacia aiheuttaa jollekin outoja tuntemuksia pääkopassa niin voivoi.
En tiiä, uutena ostin vuoden lopussa Dusterin, TCE 130 korkeimmalla varustelulla + talvipaketti, automaatti-ilmastointi, avainkortti ym. pientä tilpehööriä, 26k€. Tuossa on kuitenkin hinta-varustelusuhde omaa luokkaansa. Kattelin että tuohon hintaan saa samoilla varusteilla 5 vuotta vanhan 50tkm ajetun Skodan tai sitten muilta merkeiltä mennään 100-190tkm ajettuihin 4-15 vuotta vanhoihin.
Itellä tulee kuitenkin >30tkm vuodessa ajoa niin mielelläni otan sen takuun samaan hintaan ja kohtuullisen maavaran (21cm) että ei tarvitse miettiä talvella onko se mökkitie aurattu vai ei.
Ja itseäni kun ei vittuakaan kiinnosta millä kukakin ajaa tai mitä ajattelee toisten autoista. Jos Dacia aiheuttaa jollekin outoja tuntemuksia pääkopassa niin voivoi.
Nää on näitä mielipideasioita, itse käännyin vastaavassa tilanteessa käytetyn puoleen.
Tuolla uuden Dusterin hinnalla saa esim. tällaisen V60CC, jota Tuulilasin kaveri testasi
ja vietän mieluummin aikaa tuollaisessa kuin Dusterissa. Mutta ymmärrän kyllä jos käytetty stressaa, että mikä siitä seuraavaksi hajoaa.. arvostan vaan itse enemmän hiljaisuutta ja mukavuutta. Maavaraahan tuosta löytyy saman verran kuin Dusterista.
Kun kellään lähipiirissäni ei ole Dusteria, niin olisi enemmän kuin mielenkiintoista kuulla nyt käyttökokemusta tästä autosta? Ilmeisesti olet ollut tyytyväinen ostokseesi?
T: "joskus taas ostohousut jalassa taas hakemaan maavara takaisin"
Millä tavalla tämä on edullinen?Täällä vasta eka vuosi takana edullisella maasturilla, Mercedes GL 420, -09. Toistaiseksi on luotettavasti vienyt paikasta toiseen, yksi kotimaan lomareissu tehty ja "pihatraktorina" mettähommissa toimi myös hyvin. Ostettaessa mittarissa oli noin 210tkm ja nyt noin 240tkm. Radion näytönvaihdon ja varustelun lisäksi kulutusosilla on selvinnyt. Nyt koronan aikana ei juuri kilometrejä tule mutta toivotaan että vielä jaksaa mennä.
Millä tavalla tämä on edullinen?
Ikää yli 10v ja hintaa kilsoista riippuen jonkin verran yli 25teur. Kulutus kaupungissa 16-17L ja pelkästään 420CDI:n pihalla seisottaminen ilman että ajaa metriäkään maksaa yli 1200 eur / vuosi - ennen vakuutuksia?
Vai missasinko jotain (sarkasmin )?
Mieltäsin, jos edullista GL:ää haluaa, niin chipattu 280CDI joka on softakuristettu 320CDI, niin jää nuo juoksevat kulut huomattavasti pienemmiksi...Riippuu tietysti miten asiaa katsoo. Edullinen kun vertaa uuteen GLS jonka lähtöhinta on jossain 130 000 € tietämillä. Tuohon tarvittavat lisävarusteet varmaan maksaa saman kuin tällainen vanha raato, auton kuitenkin pääpiirteittäin ollessa saman tyyppinen tilava SUV. Toinen tietty huomattavasti modernimpi uusilla leluilla ja takuulla.
Hankintahinnaltaa samaa "edullista" luokkaa kuin Dusster tai tuo edellä ollut Volvo. Joiltain ominaisuuksiltaa vähän niitä edellä. Verot ja kulutus tietty vähän kovempi. Itellä kovin kulutus tankillisella on ollut melkein 13 l / 100 km ja pienin juuri alle 9 l / 100 km. En aja kaupunkia juurikaa mutta uskon että siellä saa soppaa kulutettua reippaasti.
Tätä ei ole tainnut 280 merkinnällä saada mutta 320 tai se päivitetty 350 mulla olikin ekana kiikarissa. Järki ei koeajojen jälkeen kuitenkaan ottanut voittoa tässäkään hommassa. Kokeilut ja valintahan meni käytännössä kaavalla: Land Cruiser -> Pajero -> X5 -> Q7 -> XC90 -> Disco -> GL.Mieltäsin, jos edullista GL:ää haluaa, niin chipattu 280CDI joka on softakuristettu 320CDI, niin jää nuo juoksevat kulut huomattavasti pienemmiksi...
Tuossa 420:ssä tuo rekisteriotteessa ilmoitettu päästömäärä nostaa tuo suomen "pihallaseisottamisveron" ihan hulluihin sfääreihin, niin kuin monessa muussakin maasturissa (yksi syy miksei mulla seiso X5 tai Land Roveri pihalla... ).
Niin, totta - muistelin ML:ää joka alkaa 280:stä.Tätä ei ole tainnut 280 merkinnällä saada mutta 320 tai se päivitetty 350 mulla olikin ekana kiikarissa. Järki ei koeajojen jälkeen kuitenkaan ottanut voittoa tässäkään hommassa. Kokeilut ja valintahan meni käytännössä kaavalla: Land Cruiser -> Pajero -> X5 -> Q7 -> XC90 -> Disco -> GL.
Vääntää alhaalta, kutosella voi ohitella. Ykkönen lyhyt ja tarkoitettu alle kävelyvauhtiin, kakkosella voi lähteä liikkeelle mistä vain. Talvella pysyi hyvin hallinnassa liukkaalla neliveto päälläkin, ei puske liikaa.