Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oliko noissa pathfindereissa/navarassa joku kone mitä kannatti välttää vai muistanko taas väärin?
Kannattaa välttää kaikkia 2010 ja vanhempia Navaroita ja Pathfindereitä.Oliko noissa pathfindereissa/navarassa joku kone mitä kannatti välttää vai muistanko taas väärin?
Onko väellä kellään omakohtaista kokemusta Jeepin Compasseista? Lähinnä kestävyyden osalta.
Compassista tai Patriotista, joka on pitkälti sama ei ole kokemusta, mutta tuossa pari foorumia, joihin kannattaa tutustua, jos Jeep kiinnostaa.
Compass harkinnassa - www.fjdc.org
http://www.jeepforum.com/forum/f98/
Eiköhän näitä olis ollu jo pilvin pimein jos olis tyyppivika. Kuitenkin 2013 versio. Huono tuuri käynyt ja saanut maanantai kappaleen.
Pilvin pimein myynnissä öljyt maassa, vai mitä yrität sanoa?
Niin että jos moottori ei kestä suomen talvea niin eiköhän näistä olis ollut jo enemmänkin puhetta?
Miten olis vaikka jonkun Dacia tuning club of Finlandin foorumilla tms.?Niin kuin missä?
Vai meinaatko, että iltalehti uutisoi Dacia Dusterista ja miten se ei kestä suomen talvea.
Niin kuin missä?
Vai meinaatko, että iltalehti uutisoi Dacia Dusterista ja miten se ei kestä suomen talvea.
Varmaa kantsii laittaa korkki kiinni tälle iltaa.
Tutulla samanikäinen Dusteri ollut uudesta eikä tuossa ainakaan samanlaista vikaa vaikka Pohjanmaan talvissa on aikansa viettänyt.Eiköhän näitä olis ollu jo pilvin pimein jos olis tyyppivika. Kuitenkin 2013 versio. Huono tuuri käynyt ja saanut maanantai kappaleen.
Itse ottaisin tuollaisessa tilanteessa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Kyllä nelivedon pitää kestää yli 3 vuotta ihan riippumatta siitä, mitä valmistajan viralliset takuuehdot sanovat.Neliveto taas hajosi jossain kolmen vuoden iässä (ei kytkeydy päälle enää). Eli muuttui "maasturista" citymaasturiksi kertaheitolla. Korjaushinta sitä luokkaa ettei ihan heti korjailtu kun ei takuuseenkaan kuulemma kuulunut...
Kävin koeajamassa tuon uuden 4x4 bensa dacian. Ihanhan siinä on autoa hintaansa nähden.
Ei tykkää öljyt pysyä dusterissa sisällä pakkasilla.
katso liitettä 78423
Kaksi kertaa öljyt alleen laskenut Dacia Duster, Sodankylä
Katsoitko muuten verot jos dieseliä meinaat?Vanha BMW X5 (1999->) on kyllä todella makean tuntuinen, kuin henkilöautoa ajaisi. On niilläkin vielä hintalappua, vaikka autoilla ajettu yli puolimilliä. Mikähän noiden kestävyys? Moottorit ja perus tekniikka perustunee kuitenkin 500-sarjalaiseen (E39), joka on kestäväksi ja laadukkaaksi todettu. Neliveto ja painavan auton alusta ainakin erottaa perus BMW-sedanista.
Edellä mainittu ja CR-V:t, Qasqait yms Rav4:t ei sovi samaan lauseeseen. Jos haluat kyvykkäämpää cittaria niin osta vaikka Forester jossa on oikea (jatkuva) neliveto. Tai edes joku haldex viritys jossa nelivedon voi pakottaa (hetkellisesti) manuaalisesti päälle.edes vähän kyvykkäämpää nelivetoista SUVia käytettynä
.
Tuon aika paljon ilmeisesti iästä ja tekniikasta riippuvainen.
90-lukulaisessahan on joka akselilla lukot jotka saa näpsäkkäästi päälle kun avaa oven, nousee ulos ja kävelee auton ympäri.
Taasen pari vuotta sitten ei automaattivaihteiseen saanut lukkoja edes rahalla.
Suomessa/Euroopassa taitaa maasturivalikoima olla kokolailla rajallinen.
Verrattuna esim. Australia/NZ mallistoon, Suomeen ei käsittääkseni tuoda isoista maastureista 200 ja 70 sarjan Land Cruisereita sekä Nissan Patrollia.
UTE (pickup) umpiversioista löytyy Ford Everest (Ranger), Toyota Fortuner (Hilux) ja Mitsubishi Pajero Sport (Triton / ennen Challenger).
Luulisi nyt niillekin löytyvän Suomesta markkinoita pelkkien soft-roadereiden sijaan.
Tuo sun linkkis johtaa autoverkkokaupan etusivulle. Saisko vähän paremman linkinÄlä osta dieseliä pätkäajoon, .
Laskeskele kannattaisko ottaa ihan uus Turbo Vitara. MaTiKeToPeLaSu - yhtä juhlaa joka ikinen päivä | Autoverkkokauppa.fi
Hintaero neliveto vs 'ei' ei ole iso, tonnin-kahden luokkaa, mutta kulutukseen sillä on jo eroa:
Otetaan esimerkiksi 2011 2.0 TDI malli:
Neliveto:
Kaupunki: 7.5 l/100km
Maantie: 5.3 l/100km
Yhdistetty: 6.1 l/100km
Ei-nelivetoa:
Kaupunki: 6.6 l/100km
Maantie: 4.7 l/100km
Yhdistetty: 5.4 l/100km
Vertailuna myös 2016 2.0 TDI ilman nelivetoa:
Kaupunki: 5.2 l/100km
Maantie: 4.0 l/100km
Yhdistetty: 4.4 l/100km
Tuo 4.4 alkaisi olla jo aika makoisan alhainen
Jos luottaa että Skoda laatu kestää niin tässä alkaisi olla jo kohtuuhintaisia vaihtoehtoja:
Skoda Yeti 1,2 TSI Adventure Maastoauto 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
(Moottori vaihdettu 146tkm kohdalla)
En tarkoittanut asiaa kannattavuuden näkökulmasta...
Vaan siitä, että tuon ikäiset on Euro 5 dieseleitä. Kerjäät verta nenästäs valkkaamalla tuollaisen pieneen ajoon argumenteilla "luotettava moottori" ja "mukavan vääntävä ajaa." Se pa säästö valahtaa korjaustöihin kertalaakista.
Nykyaikainen diesel ei ole kaupunkiauto. Se vaatii matka-ajoa, runsaasti. Välittämättä tuosta faktasta, kaivat ongelmia ja omaa lompakkoa tovin kuluttua.
Katso tarkemmin, ei ole DSGtä vaan manuaaliaski tuossa kyseisessä. En itselle tuota ajattelekkaan, mut jos olis reilusti rahaa eikä olisi väliä vaikka kosahtaisikin niin olisihan tuo edullinen tapa hankkia Yeti. Toisaalta miksi kosahtaisi, jos moottorin vaihto tehty asiallisesti niin ajaahan tuolla kai niin kauan kuin alusta tms kestää, eli kai jonnekkin 275 tasolle?Kyseisessä autossa taitaa olla myös DSG-pommivaihteisto
Entäs sitten tällainen tuoreempi tapaus Skoda Yeti 2,0 TDI 110 Active (MY17.A) - Maksuton toimitus sinua lähimpään liikkeeseemme! - Hyvitämme vähintään 1000€ vaihdossa ajo Maastoauto 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
ensirekisteröinti: 10-2016, 106k ajettu. Alkaako olla riittävän tuore?
Ajaisiko tuolla realistisesti esim 5 vuotta ja 15tkm/vuosi huolettomasti?
Ja huom manuaalilootalla, ei ole DSGtä.
Vai meinaatko että 10km työmatka aamuin illoin, ja 2-3krt kuussa sitten pidempiä 200km tms rupeamia ei ole riittävästi vaan menee tukkoon tms?
Jos laitan tuollaisen 4.0 kuluttavan niin sitten tulee kyllä oikeasti useamman kerran vuodessa vedettyä Oulu-Helsinki, tuo polttoaine kustannus nimettäin alittaisi sellaisen henkisen kipurajan että yhtäkkiä olisikin varaa enemmänkin turhaan ajoon, mikä ei onnistu 7.5 kuluttavalla ja 1.499 hintaisella bensalla.
Noin uudessa autossa olen valmis tyytymään kaksivetoiseen. Tai miksei vanhemmassakin jos saa halvemmalla vähemmän ajetun tmsEi kait tuossa mitään vikaa ole muuta kuin on kaksivetoinen.
Ok, eli pitää bensa vs diesel kulutusta vertaillessa pyöristää diesel ylöspäin.TDI koneisella VAGGineella ei pääse taatusti millään 4 litran kulutuksella ajamaan edes maantieajoa. Ehkä joku 5,5 litraa satasella on lähempänä maantieajossa. Sekalaisessa ajossa sitten reilun kuuden litran kulutusta sadalle kilometrille.
Entäs sitten tällainen tuoreempi tapaus Skoda Yeti 2,0 TDI 110 Active (MY17.A) - Maksuton toimitus sinua lähimpään liikkeeseemme! - Hyvitämme vähintään 1000€ vaihdossa ajo Maastoauto 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
ensirekisteröinti: 10-2016, 106k ajettu. Alkaako olla riittävän tuore?
Ajaisiko tuolla realistisesti esim 5 vuotta ja 15tkm/vuosi huolettomasti?
Ja huom manuaalilootalla, ei ole DSGtä.
Vai meinaatko että 10km työmatka aamuin illoin, ja 2-3krt kuussa sitten pidempiä 200km tms rupeamia ei ole riittävästi vaan menee tukkoon tms?
Jos laitan tuollaisen 4.0 kuluttavan niin sitten tulee kyllä oikeasti useamman kerran vuodessa vedettyä Oulu-Helsinki, tuo polttoaine kustannus nimettäin alittaisi sellaisen henkisen kipurajan että yhtäkkiä olisikin varaa enemmänkin turhaan ajoon, mikä ei onnistu 7.5 kuluttavalla ja 1.499 hintaisella bensalla.
Katso tarkemmin, ei ole DSGtä vaan manuaaliaski tuossa kyseisessä. En itselle tuota ajattelekkaan, mut jos olis reilusti rahaa eikä olisi väliä vaikka kosahtaisikin niin olisihan tuo edullinen tapa hankkia Yeti. Toisaalta miksi kosahtaisi, jos moottorin vaihto tehty asiallisesti niin ajaahan tuolla kai niin kauan kuin alusta tms kestää, eli kai jonnekkin 275 tasolle?
Katselen nimenomaan manuaaliautoja tämän kestävyyden vuoksi.
Ja noista TSI vehkeistä, Skoda myyjä tosiaan kertoi että kesäkuu 2011 eteenpäin ei ole edes teoreettista riskiä että 'ketju sylttää' koska osat on tosiaan erilaiset verrattuna 2009-2011 autoihin.
Suhtaudun tähän pienellä varovaisuudella, mutta en näe syytä miksi esim 2013 TSI Yetit ei kestäisi yli 200k lukemiin.
Noin uudessa autossa olen valmis tyytymään kaksivetoiseen. Tai miksei vanhemmassakin jos saa halvemmalla vähemmän ajetun tms
Ja lisäksi kaksivetoinen taitaa kuluttaa vähemmän polttoainetta.
Syy Yetin haluamiseen isot sisätilat, olen tosi pitkä niin Yetillä ajaminen oli mukavaa korkean ajoasennon vuoksi. Saman edun saa toki kaikissa isoissa autoissa/citymaastureissa, mutta Yeti vaan kolahtaa monen eri seikan vuoksi. Helppo parkkeeraus ja peruutus kompaktin koon ja selkeiden mittojen vuoksi yksi syistä. Lisäksi penkit voi kaataa jne ja mahtuu vaikka miten paljon tavaraa sisälle.
Ok, eli pitää bensa vs diesel kulutusta vertaillessa pyöristää diesel ylöspäin.
Kerran tiedät näistä, niin minkähänlainen mahtaa muuten olla todellinen ero kaksiveto vs neliveto kulutuksessa?
Pitääkö ilmoitettu ~+1.1 l/100km ero paikkansa?
Suosiota ei kannata katsoa siitä mitä autoja on paljon käytössä - vaan siitä tuleeko ne seuraavan kierroksen jälkeen uudelleen. Se että autoja on iso kasa käytössä ei kerro muusta kuin siitä ketä voitti halvimmalla hinnalla kilpailutuksen tietyillä spekseillä.Yeti näkyy muuten olevan suosittu myös poliiseilla ja muussa viranomaiskäytössä, joten tuskin ihan surkea voi olla:
Diesel manuaali olisi varmaan aika luotettava, jos VAG on ostoslistalla.Noin uudessa autossa olen valmis tyytymään kaksivetoiseen. Tai miksei vanhemmassakin jos saa halvemmalla vähemmän ajetun tms
Ja lisäksi kaksivetoinen taitaa kuluttaa vähemmän polttoainetta.
Syy Yetin haluamiseen isot sisätilat, olen tosi pitkä niin Yetillä ajaminen oli mukavaa korkean ajoasennon vuoksi. Saman edun saa toki kaikissa isoissa autoissa/citymaastureissa, mutta Yeti vaan kolahtaa monen eri seikan vuoksi. Helppo parkkeeraus ja peruutus kompaktin koon ja selkeiden mittojen vuoksi yksi syistä. Lisäksi penkit voi kaataa jne ja mahtuu vaikka miten paljon tavaraa sisälle.
Ok, eli pitää bensa vs diesel kulutusta vertaillessa pyöristää diesel ylöspäin.
Kerran tiedät näistä, niin minkähänlainen mahtaa muuten olla todellinen ero kaksiveto vs neliveto kulutuksessa?
Pitääkö ilmoitettu ~+1.1 l/100km ero paikkansa?
Tämä on myyjältä ihan puhdasta paskaa. Ketjuihin ei mitään ratkaisevaa parannusta koskaan saatu ja siksi siirryttiinkin hihnavetoiseen jakopäähän. 1.2/1.4TSI ketjujakopäällä kestää aikansa kunnes hajoaa, uudemmat koneet hihnalla ovat toimivia.Ja noista TSI vehkeistä, Skoda myyjä tosiaan kertoi että kesäkuu 2011 eteenpäin ei ole edes teoreettista riskiä että 'ketju sylttää' koska osat on tosiaan erilaiset verrattuna 2009-2011 autoihin.
Vai meinaatko että 10km työmatka aamuin illoin, ja 2-3krt kuussa sitten pidempiä 200km tms rupeamia ei ole riittävästi vaan menee tukkoon tms?
Ja noista TSI vehkeistä, Skoda myyjä tosiaan kertoi että kesäkuu 2011 eteenpäin ei ole edes teoreettista riskiä että 'ketju sylttää' koska osat on tosiaan erilaiset verrattuna 2009-2011 autoihin.
Suhtaudun tähän pienellä varovaisuudella, mutta en näe syytä miksi esim 2013 TSI Yetit ei kestäisi yli 200k lukemiin.
Niin, tiettyjen vuosimallien 1.8/2.0 moottoreissa jotka on taas ihan eri koneita kuin tässä jakopääasiassa kunnostautuneet 1.2/1.4 moottorit.Se jakoketju ei ole TSI koneiden ainoa ongelma. Siellä on myös väärin suunnitellut männänrenkaat.
Ainakin tässä eräällä tuttavalla meni juuri Yetin 1,4TSI:stä männänrenkaat vaihtoon. Öljynkulutus oli siinä huollon tekemässä mittauksessa 7,?l/100km.Niin, tiettyjen vuosimallien 1.8/2.0 moottoreissa jotka on taas ihan eri koneita kuin tässä jakopääasiassa kunnostautuneet 1.2/1.4 moottorit.
Ei minusta kannattaisi niputtaa TSI-koneita yhteen kasaan, kun sillä samalla mallinimellä on tehty valtava määrä koneita joista iso osa on jopa aivan toimivia, eikä niissä viallisissakaan sentään kaikissa kaikkia vikoja ole.
Sinänsä kyllä typerää konsernilta käyttää niin kauan sitkeästi tuota samaa lyhennettä, kun peruskuluttaja ei ymmärrä muuta kuin sen, että TSI on paska.
Ei tehty, vaan EA888 moottoriin, jotka ovat tilavuudeltaan 1.8/2.0. Koko artikkeli muutenkin käsitteli kyseistä moottorityyppiä, eikä lainkaan noita pienempiä.tekniikanmaailman artikkeli jossa teetettiin tuo männänrenkaiden vaihtoremppa tehtiin juurikin 1,4l koneeseen, mutta siitä en nyt ole ihan 100varama.
Tuttavallesi on osunut ilmeisen huono arpa tuossa kohtaa, mutta ei tuo mikään tyyppivika ole.