Dpf, Fap, hiukkasloukon deletointi

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 926
Fjoodista dpf/hiukkasloukko mennyt tukkoon ja nyt olisi haussa henkilö/yritys joka järkihintaan puukottaa softan 1.6 tdci(psa:n mosa) foordista oulun seudulla.
Pikaisella googlettelulla optimointi (+ dpf off + egr off) hinnat alkaen reilun 300€.
Samaan hintaan tai halvemmallakin toki saa jo uuden tarvikepöntön ebay, autodoc jne..
 
Onko tuontiauto? Nimittäin MK2.5 1.6TDCI (2008) Suomi-autoissa on katti eikä DPF :think: vai onko joku muu malli kuin 66kw?
Ainakin volvoissa joissa sama kone, on DPF että katti. Ovat samassa pöntössä peräkkäin.
 
Fjoodista dpf/hiukkasloukko mennyt tukkoon ja nyt olisi haussa henkilö/yritys joka järkihintaan puukottaa softan 1.6 tdci(psa:n mosa) foordista oulun seudulla.
Pikaisella googlettelulla optimointi (+ dpf off + egr off) hinnat alkaen reilun 300€.
Samaan hintaan tai halvemmallakin toki saa jo uuden tarvikepöntön ebay, autodoc jne..
Kyllähän n. 300€ on kohtuuhinta softauksesta, oli se sitten dpf, egr tms. poisto. Lisää tehoja sitten jos tahtoo, niin saa maksaa jonku satasen lisää. Toki jos löydät jonkun joka pimeänä tekee, niin saat varmaan alle kolmesadan.

Meinasitko itse suolistaa dpf:n pöntön? Tuollaista toimepidettä kun aiemmin kyselin, niin ei kovin moni kyseiseen toimenpiteeseen jostain syystä halunnut ryhtyä. Toki ajoneuvon malli eri ja vähän työläs homma ottaa putki irti...
 
Kai olet kokeillut dpf:n regenerointia?
Ihan vaan varmistan kun on helppo homma tehdä.

Itse pönttö maksaa muuten 270€ aeromotorsissa eli älä vaan tee dieselistäs hiukkas saastuttajaa.
Kun itse vasta leikin DPF hommia kanssa 2008 mk2.5 Focuksen kanssa ja kattelin siihen uutta pönttöä, mutta kaikki selvisi muuten.

EDIT: Videoni aiheesta:
 
Viimeksi muokattu:
Soita ja kysy Kauhajoelta Terracleanin pojilta jos ovat tulossa ylemmäs, vasta olivat pääkaupunkiseudulla huoltoautoineen.

...eli he pesevät sen loukun, ihan paikallaan.
 
Ei rupea regeneroimaan, ensin herjasi liian matalista lämmöistä sitten kun lämmöt ok niin tuhkan määrästä.
Ei tuosta tuo itse pöntön irroitus ole paha kunhan saa ne prk :mad: lämpösuojat kammettua irti.
Pönttöä liotettiin pesuaineella ja kiehuvalla vedellä, sitten puutarhaletkulla huuhtelua. Ja tottakai taloyhtiön painepesuri oli heittänyt henkensä ettei sillä voinut huuhtelua tehdä.
Jos pistäisi mr musclen vaahdot pönttöön ja antaisi yön yli vaikuttaa, sitten hakisi höyrypainepesurin lainaan ja sillä huuhtelu.
 
Eikös korjaamon tietokoneella pysty pakottamaan polton päälle?
 
Pelkkää tekohengitystä kaikki polttojen pakotus, pesut jne. Pönttö tyhjäksi ja ohjelmointi jos meinaat yhtään pidempään autoa pitää.
 
Kerro autosta. Paljonko ajettu, ikä ym... Sulla on sil kyllä jotain muutakin taustalla, onko termari rikki tmv, ajoprofiili lyhyttä taajamaa...
 
Kai olet kokeillut dpf:n regenerointia?
Ihan vaan varmistan kun on helppo homma tehdä.

Itse pönttö maksaa muuten 270€ aeromotorsissa eli älä vaan tee dieselistäs hiukkas saastuttajaa.
Kun itse vasta leikin DPF hommia kanssa 2008 mk2.5 Focuksen kanssa ja kattelin siihen uutta pönttöä, mutta kaikki selvisi muuten.

EDIT: Videoni aiheesta:

Tuossa videolla tuo putki minkä sanoi vuotaneen on koneen huohotusletku, öljyhöyryt pukataan imuilman sekaan. Se on ennen ahdinta eli ei painepuolella. Toki sotkee ilmamäärämittarin tiedot. Mulla oli poikki tuo haitari putki ihan ahtimen juuresta, tarviketorilta halvempi kuin tilata saksasta.
Katsoin tuolta aeromotorsin sivuilta tuota pönttöä, ei paha hinta.
 
Kerro autosta. Paljonko ajettu, ikä ym... Sulla on sil kyllä jotain muutakin taustalla, onko termari rikki tmv, ajoprofiili lyhyttä taajamaa...

Focus mk2 (mk2.5?), manuaali, 1.6 tdci 2008/2009.
Olikohan n. 350tkm rullattu.
Lämmöt nousee normaaliin, toki nyky diesel vehkeissä tuo lämpiäminen hiukan hitaampaa kuin vanhemmissa vehkeissä.
90% matka-ajoa.
 
En oo ihan varma, mutta ainakin Psa/Ford 2.0 Hdi/Tdci pysty egr tulppaamaan suoraan sokealla laipalla vuoden ollut auto ja tein samantein oston jälkeen eikä pala valot. Vois toimia myös tuossa, egr kans.
 
Oulusta löytyy heti useampikin paja joissa onnistuu softan puukotukset ym. Varmaan ainoa jota kehtaa julkisesti suositella on entinen Powerflash, nykyinen Turbotec. Jos mielit parilla satkulla päästä niin itse joudut iskemään kangen pöntön läpi (ja ihan vaan varalta, niin softamuutoksesta dpf poiston osalta ei ole hyötyä ennenkuin se pönttö on tyhjä, näitä nähnyt melko monta...)
Muitakin pajoja löytyy, samoten useampi "autotallisoftaaja".
Sen pohjoispuolelta löytyvän optimoiautosi.fi vai mikälie pajan kiertäisin kaukaa...

Niinkuin itsekin totesit niin melkein samaan rahaan sen pöntön jo vaihtaa ja menee ainakin seuraavat 100tkm jos ei täyttä nurkka-ajoa ole. Vähän huonolla menestyksellä näitä 1.6:sen pönttöjä saa puhdistettua toimiviksi ainakaan järkihinnoin. Oikeastaan tehostusainein pakkopoltolla puhdistuu jos puhdistuu, muuten on sama suoraan uusia.
Saat osan uuden hinnasta vielä kuoletettua kun vanhasta pöntöstä maksaa paikalliset pöntönkerääjät tai sitten kattikierrätys-saitti jonkun setelin...
 
Ehkä päädyn pöntön uusintaan.
Vanhanhan saa myytyä joko kierrätys firmoille tai sitten jollekkin joka haluaa poistaa dpf:n mutta säilyttää oman pönttönsä ehjänä.
 
Kannattaa vähän sitten tutkia että mikä on softan laatu. Meinaan autokorjaamojen vakioasiakas on jo tämmöinen tapaus:

Auto jossa on vakava käyntihäiriö ja ei vikakoodeja tai silmille hyppäävää dataa. Asentaja raapii munia auton kanssa tunti- tai päiväkausia kunnes selviää että auto on "optimoitu".

Vakiosofta sisään niin alkaa vikadiagnostiikkakin toimimaan. Optimoinnin tehnyt softaseppä on siis egr/dpf/urea deleten vikavalot ja vikakoodit poistanut lamauttamalla koko diagnostiikan. Toimiihan sekin sen oman aikansa....
 
Mä pesin omastani dpf:n ihan vaan laskemalla vettä läpi molemmista päistä vuorotellen, kunnes läpi tuli vaan kirkasta vettä. Kesti 2kk, kunnes oli taas liikaa tuhkaa ja meni vikatilaan.
Taas dpf:n vesipesu ja kovaa ajoa. Tuossa ei mennyt, kuin reilu tunti koko operaatiossa.
Mietin kyllä uuden dpf:n laittoa, kun tuosta vanhasta saisi reilun satasen Eco Catin mukaan, mutta en tiedä raaskiiko. Tuolla mun foordilla on menty nyt 425000km jo ja turbokin alkaa olla loppu.
 
Siinä saattaa olla osasyy miks loukku kiukuttelee, jostain syystä moottorin palotapahtuna ei ole optimaalinen.
Ja se pitäisi varmistaa/korjata ennen DPF:ää, koska se vaan tulee eteen uudelleen.
 
Kannattaa vähän sitten tutkia että mikä on softan laatu. Meinaan autokorjaamojen vakioasiakas on jo tämmöinen tapaus:

Auto jossa on vakava käyntihäiriö ja ei vikakoodeja tai silmille hyppäävää dataa. Asentaja raapii munia auton kanssa tunti- tai päiväkausia kunnes selviää että auto on "optimoitu".

Vakiosofta sisään niin alkaa vikadiagnostiikkakin toimimaan. Optimoinnin tehnyt softaseppä on siis egr/dpf/urea deleten vikavalot ja vikakoodit poistanut lamauttamalla koko diagnostiikan. Toimiihan sekin sen oman aikansa....
Ja sitten se vasta hauskaa on kun asiakas sanookin ei, koska hän on maksanut niin paljon virisoftasta.
 
Mä pesin omastani dpf:n ihan vaan laskemalla vettä läpi molemmista päistä vuorotellen, kunnes läpi tuli vaan kirkasta vettä. Kesti 2kk, kunnes oli taas liikaa tuhkaa ja meni vikatilaan.
Taas dpf:n vesipesu ja kovaa ajoa. Tuossa ei mennyt, kuin reilu tunti koko operaatiossa.
Mietin kyllä uuden dpf:n laittoa, kun tuosta vanhasta saisi reilun satasen Eco Catin mukaan, mutta en tiedä raaskiiko. Tuolla mun foordilla on menty nyt 425000km jo ja turbokin alkaa olla loppu.
Tahtoo vesipesut (poltotkin loppuviimein) olla ensiapua noin paljon ajetulle loukulle. Ne loukun kennon pillit on umpinaisia ja ihan oikeasti täyttyvät ajan mittaan.
Poltot polttaa kaiken palokelpoisen pois jolloin kaikki palamaton jäännös pakkautuu ja kivettyy sinne pillien pohjalle. Ko. shaiba ei lähde irti enää millään poltoilla tai pesuilla. Esim. tämä ko. loukku voi olla jo 90% täynnä ja pesemällä sinne saa nippanappa pienen vapaan pinnan seinämien puoliläpäisevälle pinnalle jolla toimii muutaman kuukauden. Tässä tilanteessa kennon vaihto tai poisto on ainoat vaihtoehdot.
 
Viimeksi muokattu:
Tahtoo vesipesut (poltotkin loppuviimein) olla ensiapua noin paljon ajetulle loukulle. Ne loukun kennon pillit on umpinaisia ja ihan oikeasti täyttyvät ajan mittaan.
Poltot polttaa kaiken palokelpoisen pois jolloin kaikki palamaton jäännös pakkautuu ja kivettyy sinne pillien pohjalle. Ko. shaiba ei lähde irti enää millään poltoilla tai pesuilla. Esim. tämä ko. loukku voi olla jo 90% täynnä ja pesemällä sinne saa nippanappa pienen vapaan pinnan seinämien puoliläpäisevälle pinnalle jolla toimii muutaman kuukauden. Tässä tilanteessa kennon vaihto tai poisto on ainoat vaihtoehdot.

Tiedossa on, että dpf on jo jatkoajalla.
Toi mun auto maksoi 250€ kaksi vuotta sitten. Sen takia ei oikein raaskisi laittaa satasia osiin tai dpf:n ohitukseen. Tekohengitetään nyt vielä tovi, leimakin puskee päälle.
 
Tiedossa on, että dpf on jo jatkoajalla.
Toi mun auto maksoi 250€ kaksi vuotta sitten. Sen takia ei oikein raaskisi laittaa satasia osiin tai dpf:n ohitukseen. Tekohengitetään nyt vielä tovi, leimakin puskee päälle.
Niin no miksei jos pönttö irtoaa kohtuudella. Jossain vaiheessa se pesukin vaan lakkaa tehoamasta ja sittenntarttee tehrä jotain...:)
 
Jännä juttu että katsastuksen savutustestissä oli k-arvo 0,00. Viimevuonna 0,01. Olisko toi pönttö niin tukossa, ettei läpi tule enää mitään muuta kuin lämpöä. Pakoputki ei ole poikkikaan mistään.
Ihmeellinen auto kyllä, 3 katsastusta ja jokaisesta heittämällä läpi. 2 vuotta jokapäiväisessä ajossa ja vaihtoon on mennyt egr-venttiili, takajarrupalat ja polttimoita.
 
Jännä juttu että katsastuksen savutustestissä oli k-arvo 0,00. Viimevuonna 0,01. Olisko toi pönttö niin tukossa, ettei läpi tule enää mitään muuta kuin lämpöä. Pakoputki ei ole poikkikaan mistään.
Ihmeellinen auto kyllä, 3 katsastusta ja jokaisesta heittämällä läpi. 2 vuotta jokapäiväisessä ajossa ja vaihtoon on mennyt egr-venttiili, takajarrupalat ja polttimoita.

Mielenkiinnosta, onko 1.6TDCI? Miltä asemalta yleensä tankkaat?
 
Viimeksi muokattu:
Jännä juttu että katsastuksen savutustestissä oli k-arvo 0,00. Viimevuonna 0,01. Olisko toi pönttö niin tukossa, ettei läpi tule enää mitään muuta kuin lämpöä. Pakoputki ei ole poikkikaan mistään.
Ihmeellinen auto kyllä, 3 katsastusta ja jokaisesta heittämällä läpi. 2 vuotta jokapäiväisessä ajossa ja vaihtoon on mennyt egr-venttiili, takajarrupalat ja polttimoita.
Ihan arkipäivän huomiona: ne konttoreiden savumittarit on aikalailla samaa tarkkuuskaliiberia kuin iskaritesterit...

Monta nähnyt jossa k-arvo nousee vasta kun silmälläkin jo näkee että nyt on syöttöjä reilusti. Käytännössä edes sinnepäin lailliset päästöt menee aina läpi ja ihan helvetin laittomat lakuntuuppaajat pomppaa...
 
Ja taas meni pönttö tukkoon. Edellisestä pesusta ei ollut, kuin kuukausi. Pistin uuden pöntön tilaukseen. Ebaysta 250€ toimitettuna. Tuo varmaan menee auton loppuiän.
Jos tuosta vanhasta saa sen satkun joltain kattikierrättäjältä, niin eipä tuo niin paha hinta ole.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 406
Viestejä
4 536 995
Jäsenet
74 795
Uusin jäsen
karhuluu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom