Dota 2 ketju

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
371
Vieläkös täältä löytyy pelaajia?(ainakaan tätä keskustelua en löytänyt vaikka mitä yritin, piti sit manuaalisesti ettiä)

2015 kesällä viimeksi pelannut, jonku ihan lyhyen 15min pätkän kattonu jotain internationaleja välissä, että tiedossa oli mapin muutos ja joskus kattonut onko paljon uusia heroja. Kyllähän tää kuitenki oli muuttunu melko reippaasti, että nyt ku pelas yhen matsin botteja vastaan ja yhen ihmisiä nii aika oudolta tuntui, ei oikeen handlannut mitään. Erityisesti tää ultrawide teki pelistä jotenki oudon tuntuisen. Tässä välissähän on muuttunut mappi, tullut joku 7 heroa lisää ja uusia itemejä läjäpäin. Myös hudi on aika rankasti muuttunut tästä:


Varsinki tuommoset kuriiri ja ward asiat on sit iteltä ihan hukassa ku supporttia tuupannut ennen pelata. Vaan erikoista oli, että pelasin pelin ja kukaa ei kommentoinut juuri yhtää mitää, kukaa ei haukkunut, huutanut, yks GGWP tuli kesken pelin jonku wipen jälkeen, mut muuten aika hiljasta oli pingauksia lukuunottamatta. Liekköhän tätä jaksais enemmänkin taas.

Uutuutena myös tuo ihme skilltree aiempien statboostien sijaan.

Luonnollisesti myös oma herkkyys vaan vähentyy ku näitä moninpelejä pelaa entistä vähemmän ja ikäkin kivunnut 30v yläpuolelle.
Piti ihan tarkastaa, että milloin edellisen kerran olen käynnistänyt pelin ja näytti olevan n. vuosi sitten ja muistelen että silloinkin loggasin vain sisään ja ulos. En tiedä mikä tuossa tappio innon kun kuitenkin on 795 tuntia mittarissa näköjään. Sen muistan, että Heroes Of the Storm tuli jossain välissä ja siihen innostuin vaihtamaan.

Nyt kuitenkin kun tuo HotS on ehkä vähän kuolemassa niin voisihan sitä kokeilla jotain paluuta Dotan puolelle. Ei tuo community nyt ihan paskaa omasta mielestäni koskaan ole ollut, tosin itsekin olen pääasiassa supportteja pelannut jolloin aika paljon saa toki anteeksi :)

Hetki tietysti menee ennen kuin pääsee taas kartalle noista muutoksista ja uusista heroista mutta ehkä se voi olla ihan hyvää vaihtelua.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
3 592
Joo vähän nollasta sitä nyt lähtee liikkeelle, vaikka periaatteessa jotain hallussa.

Mites löytyykö casualille mättäjälle järkevämpää peliseuraa omasta tasosta ranked vai non-ranked matseista. Ainaki sillon ku tuo koko Ranked tuli, nii tuntu että ihan yhtä lailla niitä tappiota yms. otettiin tosissaan ja kiljuttiin kurkku suorana cyka blyatia vaikka pelattiin non-rankedin puolella. Nyt vaan huomas, että ku otti random draftin nii sai odotella kokonaista 6 minuuttia peliä, mikä alkaa olla vähän liikaa jos joskus haluaa jonku kasuaalimatsin vetästä. Katotaampa nyt myöhemmin illasta lyheneekö tuo odotusaika.
 

Tim Apple

Kiinnostunut. ei kiinosta virhe
Make ATK Great Again
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
622
Itsekin palannut hiljattain tämän pelin pariin vuoden tauon jälkeen ja sinänsä nuo kaikki uudistukset kyllä maittaa (olin tosin niistä kartalla, koska seuraan YouTubesta matun ja og:n edesottamuksia). Sama huomio, että peleissä käytös siistiytynyt, poislukien ryssät. Äsken pelasin yhden pelin, voitettiin se ja puoleen väliin peliä asti kannoin peliä käytännössä yksin, kunnes muut pääsivät mukaan. Sitten, kävin yksin rottapuskeen alhaalta raxit, niin että topissa oma tiimi kuoli 4v5 -tilanteessa. Siitä alkoi aivan julmettu vittuilu ja cyka blyatit ja muut perinteiset. Vaikka tilanne oli aivan selkeä plussa meille (heidän ei olisi pitänyt edes tapella topissa alunperin).
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
179
Pelaan edelleen säännöllisesti (vuodesta 2013 vai 2014?), eli vanha kunnon Dota on pysytellyt ns. ykköspelinä vaikka nykyään tulee pelattua jopa muitakin pelejä. Non-rankedin pelaajamäärät ovat tippuneet luultavasti Turbo-moden julkaisun jälkeen (jossa siis pelit ovat lyhyempiä, koska rahaa tulee ovista ja ikkunoista). Parempaan suuntaan peliä on tunkattu vuosien varrella, esim. Talent Tree oli ihan loistava uudistus. Useimmilla heroilla viiminen lvl 25 talent on ns. game changer joka tekee late gamesta jännittävän. Itsekin pelaan enimmäkseen supportia ja viime aikoina wardien ja kuriirin hinnanalennukset ja supportien GPM talentit olen ottanut ilolla vastaan.

Yksi aika oleellinen muutos mikä peliin on tullut jo ajat sitten, on jungle creepien antaman rahan ja xp:n tiputtaminen aika reilulla kädellä mikä on ainakin omassa rankissa (Ancient/4k mmr) käytännössä hävittänyt afk junglerit pois kokonaan. Tämän hetkinen meta on myös enimmäkseen 2-1-2 lanet.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
3 592
Yksi aika oleellinen muutos mikä peliin on tullut jo ajat sitten, on jungle creepien antaman rahan ja xp:n tiputtaminen aika reilulla kädellä mikä on ainakin omassa rankissa (Ancient/4k mmr) käytännössä hävittänyt afk junglerit pois kokonaan. Tämän hetkinen meta on myös enimmäkseen 2-1-2 lanet.
Tätä nyt muutaman pelin osalta ihmetellytkin, että jungleen ei oo menossa ketään ja off-lanelaiset ei pahastu jos sinne tulee supportin kanssa pyörimään.
 
Liittynyt
08.01.2019
Viestejä
267
Onhan tätä muuta tuhat tuntia steamin mukaan tullut tahkottua... 2012/2013 ensikoksetukset ja aktiivisemmin 2014 jälkeen. Onhan tuoa nykymeta aikalailla erilainen siihen mitä se on joskus ollut. Aika paljon enempi taistelu painotteista, eikä enää niin paljon farming menoa.
Ihan mukavaa tahkoamista hyvällä porukalla, yleensä tulee pelattua 2-4 hengen stäkissä. Kyllähän tuo vaan paljon mukavempaa on jos saa kasaan täyden joukkueen, helpottaa huomattavasti tekemistä, kun ei tarvitse ihmetellä että mitähän nuo kaksi randomia jantteria taas touhuaa.. :D
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
179
Itse olen sen verran masokisti että omalla tavalla tykkään tosta soolorankedista. Ehkä tuota ikää on jo sen verran että ei nyt jaksa muutamasta silloin tällöin jonkun perseilijän takia pieleen menneestä matsista koko elämänhalua menettää. Enimmäkseen kuitenkin on todella asiallista porukkaa peleissä mukana. Ne kaikista pahimmat tapaukset vaan jää aina päällimmäisenä mieleen.

Minä olen tykännyt tuosta että lanella oloa ja team fightia on painotettu afk-farmausta kannattavammaksi, peliä on viihdyttävämpi seurata (ja myös pelata). Tykkäsin kylläkin enemmän ns. roamer-metasta jossa pos 4 oli aina joku roaming hero. Tuossa metassa huonot jyvät eroteltiin akanoista kun huono roamaaja on lvl 2 @ 10 min ja samalla huono offlaner on jo henkisesti murskana, kun ei tiedä miksi lanea joskus sanotaan suicide laneksi. :)
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 154
Parhaat kokemukset ovat kertyneet WC3 clientin puolelta, siihen aikaan kun metakeskustelu ja pelinkehitys käytiin dota-allstars.com -sivustolla.

Sen jälkeen kun Dotan tavaramerkki siirtyi Valvelle, yhteisöllisyys vedettiin pöntöstä alas ja metagame on vähitellen muuttunut kaupallisempaan suuntaan (vrt League of Legends).

Annoin pelille tilaisuuden vuosien 2014-215 välillä, mutta meininki ei missään vaiheessa vienyt mukanaan samalla tavalla kuin WC3 aikoina. Metagamen ohella suurin ongelma oli ryssävaltainen, flamettava community (erityisesti All Pick modessa). CM-puolella puolestaan jokainen matsi ja lineup toistivat itseään: aina trilane, junglessa puskija ja siinä 15 min kohdalla vedetään all-in-pusku parin healerin tukemana.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
3 592
Huu tulihan se communitykin sieltä taas esille ku vähän useamman pelin pelas. Ihanasti ne jaksaa räksyttää, mutta eipä noista jaksa nyt välittää. Olishan se kiva toki hyvässä hengessä näitä pelata eikä niin, että puolet pelistä etitään syyllistä johonki wipeen. Onhan tämä tauon jälkeen ollut ihan kivaa, mutta ehkä tätä on aikanaan tullut pelattua kun ei kuitenkaan ihan semmosta samanlaista innostusta nyt herätä kuin silloin joskus aina taukojenkin jälkeen.

Ja pakko kyl myöntää et sitä on ihan uuno näissä peleissä nykyään. Ei sitä huomaa kattoa joka suuntaan kartalla, saati et muistais edes ostaa wardeja aina ku niitä on tarjolla tai ehtis etes klikkaileen kaikkia skillejä saati itemejä taistelun aikana. Jotenki tuntuu et tuota itemiä tulee nykyään paljon helpommin, ehkä se on vaa harhaluulo. Rankedien viimeisiä tarkistusmatseja viedään, saa nähä onko mitään vaikutusta matsien epätasasuuteen(lähinnä et pelaajien väliset erot on ihan hirviät).

Ja tosiaan noiden 5v5 taisteluiden määrä on kyl kasvanut.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
179
Minulla sattui myös aika suolaista sakkia eilen. Ilmeisesti yksi pelaaja oli toisen pelaajan toimesta jo heti kättelyssä "pre-muted", eli ovat ottaneet yhteen joskus aiemminkin. Tämän huomattuaan hän sai kohtauksen ja aloitti perinteisen all chat spämmimisen koko pelin ajan. Tämä sitten tarttui myös muihin meidän tiimissä ja lopulta kaikki minua lukuunottamatta käyttivät ison osan ajasta chatissa riitelyyn. :D Lopulta oltiin itse asiassa aika lähellä comebackia mutta turha chattaily kriittisellä hetkellä johti parin pelaajan kuolemaan ja siitä sitten häviöön.

Vinkkinä, ei kannata koskaan lähteä suolaisien pelaajien kanssa riitelemään, se pahimmassa tapauksessa tarttuu sitten muihinkin. Tämä on usein kuin pienten lasten kanssa olisi (kuten usein varmasti onkin), kannattaa yrittää viedä huomio johonkin muualle, kyselemällä vaikka buildeista tai pick-vaiheessa sopivista heroista jne. Ja jos tästäkin huolimatta kiukutteleva pelaaja perseilee, niin yrittää vaan pelata normaalisti 4 vs 5, aika usein tämä kiukuttelijakin sitten hyppää kelkkaan mukaan jos hommat lähteekin rullaamaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
3 592
Aika paljon midit saa nykyään kuraa niskaan, joko ne on liikaa laidoilla pyörimässä jättäen toisen midin kasvamaan tai ei tarpeeksi gankkimassa.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
179
Aika paljon midit saa nykyään kuraa niskaan, joko ne on liikaa laidoilla pyörimässä jättäen toisen midin kasvamaan tai ei tarpeeksi gankkimassa.
Joo tämä on yksi ongelma. Ylipäätään jos tässä haluaa kehittyä, niin kannattaisi jättää muiden syyttely pois ja yrittää ymmärtää peliä vähän laajemmalla näkökulmalla. Hävitty lane ei tarkoita vielä yhtään mitään, vaan tulisi miettiä onko midissä ollut hero esim. sellaista sorttia joka voi tulla takaisin peliin junglen kautta (= stackkaa kämppejä kuin viimeistä päivää) vai auttaisiko jos yhdessä tapatte vastustajan midin jne jne.

Etenkin alemmissa rankeissa näkee harvoin lanen swappausta, vaan carry ja onneton pos 5 support pakotetaan menemään jatkuvasti takaisin kuolemaan sinne safe lanelle kun siellä nyt carryn pitää vaan olla. Lukemattomia pelejä on tullut voitettua pelkästään sillä, että vaikea alku onkin käännetty voitoksi ihan yksinkertaisesti lane swapilla, kun vastustaja on pickannut jonkun mega cancer lineupin offlanelle.
 
Liittynyt
08.01.2019
Viestejä
267
Aika paljon on myös sitä syyttelyä kun joku häviää oman lanen että miksi ei kukaan auta jne. Se on vaan vähän hankala tilanne kun ei voi kaikkia laneja menettää niin jokaisesta lanesta ei pysty kokoajan lähteä rotate muiden avuksi. Myöskään ei monet tajua että kaikki herot ei yksinkertaisesti pysty heti alusta taistelemaan järkevästi jokaisessa yhteenotossa, vaan carryt tarvii edelleen myös niitä itemeitä ja farmia. Aika moni rupeaa riehumaan ja "pingaamaan" hullun lailla kun oma lane hävitty ja turpaan tulee ja itse yrität saada itemeitä ja leveleitä että pystyisi auttamaan tilannetta edes myöhemmin late gamessä mutta kun ei tajuta niin ei. Pitäisi heti lähteä pois omasta lanesta auttamaan ja kusta koko farmi ja antaa oma lane vastustajalle myös. Randomien kanssa tätä tapahtuu yllättävän usein.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1
Ittee ärsyttää tässä pelissä, että jotkut sankarit on ollu rikki pitkän aikaa ja Valve ei voi niitä nerffata, vaikka päivityksiä tulee useita kertoja vuodessa. Itellä menee peli-into esim. kun vastassa on
- Juggeri : ulti, hyökkäysnopeus ihan älytön+crit, blade fury/magic immuuni
- Windrangeri : windrun 100% missaus/näkymätön loppupelissä, stunni ihan liian pitkä
- Meepo : lvl25 kun muut on lvl15
- Broodmother : yleensä pelit loppu alle 20min, jos on viimenen pick ja ei kunnon countteria
- Huskar : burning spearin damage alkupelissä, mahoton tappaa, disarm
- Lifestealer : magic immuunius, älytön lifesteal (muut meleet ei pysty tappamaan yksin)
- Antimage : liian nopeeta saa farmattua, escape liian helppo, manaburn myös illuilla
- Drow ranger : aura / hyökkäysnopeus, 6/9 sekunnin silence
- Tinker : kasa höyryävää paskaa

Muut on "suurinpiirtein ok".
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
179
Pakko kyllä kommentoida tohon, että mikään noista heroista ei ole rikki. Etenkin Huskar on kyllä suorastaan paska hero nykyisin ja toimii ainoastaan jossain kunnon juusto-strategiassa. Meepo ja Brood ovat olleet aina hyviä hyvän pelaajan käsissä ja oikeaa line uppia vastaan, samoin ne tippuvat pelistä pois kun siirrytään late gameen. Windrangerin heikkous on että se on käytännössä singe target hero jne jne. Anti-Magen idea on aina ollut, että sen late game alkaa siellä 30 minuutin kohdalla eikä se pärjää 1 vs 1 kovempia kärryjä vastaan mitä myöhemmäksi peli venyy, tuollainenhan se on ollut aina.

Tuolla logiikalla pelin jokainen hero on rikki, koska ne toimivat hyvin jotain toista heroa vastaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
3 592
Joo, ite taas listaisin omien ärsyttävien herojen listaan paljon muita ärsyttävämpiä, joita tulee vastaan lähes joka pelissä. Varsinkin nyt kun pelaa rankedia ja siellä ei sitä random draftia jostain syystä omalla kohalla näy, nii aika tylsäksi meinaa muuttua tämä peli. Melkeen single draftia pitäs pelata et olis jotain oikeaa vaihtelua heroissa eikä aina samat voidit, zeukset ja pudget.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
179
Eilen tuli pätsi jossa esiteltiin jo osittain Dota+:n puolelta tuttu Ranked Roles. Eli valitset alussa roolit joita haluat pelata ja sitten jonottamaan matsia + ilmeisesti aika isosti päivitystä konepellin alle algoritmeihin. Raporttiin voi merkitä jos pelaaja ei pelannut valitsemaansa roolia. Lisäksi tuli erilliset mmr:t Corelle ja Supportille ja samalla erilliset party ja solo mmr:t sai kenkää. Äkkiseltään vaikuttaa erittäin hyvältä, ilmeisesti myös behavior scorea painotetaan haussa enemmän.
Matchmaking Update | Dota 2

En ole ehtinyt tutkimaan asiaa kuin yhden matsin verran ja siinä ainakin kaikki pelasivat mukisematta omat roolinsa ja voitto tuli.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
3 592
Itellä taas pari peliä ja kukaan ei tunnu välittävän noista mitään. Hard Support ottaa Omnin ja alkaa itkemään 10min peliin että varastan offlanerina sen rahat ja xp:n enkä laita wardeja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
580
Ittee ärsyttää tässä pelissä, että jotkut sankarit on ollu rikki pitkän aikaa ja Valve ei voi niitä nerffata, vaikka päivityksiä tulee useita kertoja vuodessa. Itellä menee peli-into esim. kun vastassa on
- Juggeri : ulti, hyökkäysnopeus ihan älytön+crit, blade fury/magic immuuni
- Windrangeri : windrun 100% missaus/näkymätön loppupelissä, stunni ihan liian pitkä
- Meepo : lvl25 kun muut on lvl15
- Broodmother : yleensä pelit loppu alle 20min, jos on viimenen pick ja ei kunnon countteria
- Huskar : burning spearin damage alkupelissä, mahoton tappaa, disarm
- Lifestealer : magic immuunius, älytön lifesteal (muut meleet ei pysty tappamaan yksin)
- Antimage : liian nopeeta saa farmattua, escape liian helppo, manaburn myös illuilla
- Drow ranger : aura / hyökkäysnopeus, 6/9 sekunnin silence
- Tinker : kasa höyryävää paskaa
Muut on "suurinpiirtein ok".
Ei noista kyllä mikään ole rikki. Ärsyttäviä kyllä osa, mutta ei rikki. Suurimpaan osaan löytyy ihan selkeät counterit mutta alemmilla rankeilla porukka ei vaan tajua counterata niitä.
 

Jny

Liittynyt
17.12.2016
Viestejä
97
Taas tuli lähdettyä dotan mukaan. On se vaan viihdyttävä/vihastuttava peli!

Dota1 (kaikkine variantteineen) siitä HoNiin ja lopulta Dota2:een.

Eli jonkinlainen perusymmärrys pelistä on :)

Legend 1-2 on rankki. Vain. En tiiä pitäskö uus acco luoda kun oon lukenut monien saavan paremman rankin ja sitä mukaa päässyt parempiin peleihin.

No aika vähän noita täysin juustoja tulee vastaan mut olishan noissa vähän toivomisen varaa.

Usein tulee pelattua kavereiden kanssa mutta dotan pelaaja kavereita ei ole montaa.

Eli jos seura kelpaa niin laittakaa yksärii!
 

wex

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
30
Aika paljon midit saa nykyään kuraa niskaan, joko ne on liikaa laidoilla pyörimässä jättäen toisen midin kasvamaan tai ei tarpeeksi gankkimassa.
Nykyään on aika turha lähteä midistä mihinkään - raha/xp, jota tästä hyötyy on aika mitätön siihen pariin creepwaveen, jotka missaat midissä + vastustaja freefarmaa samalla kaiken. Eteenkin, jos ainoa linjalta irtisaatava tappo on se lvl3 support, joka spawnaa kuudessa sekunnissa takaisin, ja tuo lisää regeniä. Siinä tekee lähinnä hallaa koko linjalle.

Itellä taas pari peliä ja kukaan ei tunnu välittävän noista mitään. Hard Support ottaa Omnin ja alkaa itkemään 10min peliin että varastan offlanerina sen rahat ja xp:n enkä laita wardeja.
Reporteista löytyy "Did not play selected role" - ja nämä menevät aika suoriltaan läpi. Eivät toki heti auta mihinkään, mutta pitkässä juoksussa siistivät kyllä normaalia priorityä pelaavaa porukkaa.

--
Itsellä taitaa olla se joku 3,8k matsia takana (joista yli 80% normal mm), ja nyt vasta innostunut pelaamaan rankedia uusimman muutoksen myötä. Jostain kun vielä saisi osaavat coret, kun omista peleistä varmaan se 80%+ on kuitenkin puhdasta supportia, niin tuosta saattaisi tullakin jotain. Pos4/5 ranked hakukin on ihanan nopea vihdoin (yölläkin alta minuutissa peli).
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
71
Joo tuon uusimman pätsin jälkeen ainakin meikäläisellä pelit huomattavasti parantuneet. Vähemmän toxic tiimiläisiä ja muutenkin paremmin pelaavia omia. Jokainen saa varmasti aina sen roolin jota myös haluaa pelata.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
179
Hieman epätasaisuutta on huomattavissa tuolla about 4000 mmr luokassa, mutta varmasti tästä hyvä tulee kun suolaisin porukka tippuu pikku hiljaa pois (käsittääkseni tämä uusi mm painottaa entistä enemmän myös behavior scorea). Hard support pelit löytyy kyllä nopsaan, EUW iltapäivällä/alkuillasta aina 5 sekunnissa. :D pos 3/4 kesti eilen hakea normaalit pari minuuttia.
 

wex

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
30
Hieman epätasaisuutta on huomattavissa tuolla about 4000 mmr luokassa, mutta varmasti tästä hyvä tulee kun suolaisin porukka tippuu pikku hiljaa pois (käsittääkseni tämä uusi mm painottaa entistä enemmän myös behavior scorea). Hard support pelit löytyy kyllä nopsaan, EUW iltapäivällä/alkuillasta aina 5 sekunnissa. :D pos 3/4 kesti eilen hakea normaalit pari minuuttia.
Samaa havaittavissa alemmallakin MMR:llä. Isoin hajonta tähän asti soolopelissä taitaa olla luokkaa crusader-ancient.
Lienee osittain kiinni lennossa rankedin muutoksesta (ja uusien MMRien vetämisestä hatusta) sekä uusien kalibrointien skippaamisesta.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
179
Samaa havaittavissa alemmallakin MMR:llä. Isoin hajonta tähän asti soolopelissä taitaa olla luokkaa crusader-ancient.
Lienee osittain kiinni lennossa rankedin muutoksesta (ja uusien MMRien vetämisestä hatusta) sekä uusien kalibrointien skippaamisesta.
Minulla oli edellisessä pelissä joku tyyppi jolla on jossain vaiheessa Dotabuffin mukaan ollut 5500 mmr (Dotabuff ei ole tuota tietoa toki pitkään aikaan saanut).
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 154
Pelasin publaa High priorityllä siinä keskitasolla MMR vyöhykettä. Mieluiten pelasin Offlanella Puckia tai Lichiä, joilla pääsee jo melko nopeasta roamaamaan mid-lanelle ja lvl6 jälkeen noutamaan vastustajan Safelanea. Yleensä vastustajan tiimi pakkautui tiiviisti yhteen, jolloin molempien herojen nuket kylvivät kuolemaa - Quad kill tai edes Rampage ei ollut mitenkään harvinaista :rolleyes:

Jokunen vuosi takaperin supportilla pelaaminen oli varmin tapa menestyä publan ranked matseissa. Ogre toimi varsin hyvin molemmilla dual laneille, ranged vaihtoehtona Lich tai AA. Trilaneille sitten Venomancer tai Lion. Sen verran epäkiitollisesta roolista oli kyse, etteivät nuo pelit olleet mitään suurta nautintoa "NOOB SUPORT BUY WARDS OR RAPORT".

Pahimmillaan (ryssä)allyt tappelit keskenään siitä, kuka saa farmata safelanella tai sitten mid-lanelle oli tunkemassa kolme heroa yhtä aikaa, jotka sitten keskenään kilpailivat lasthiteistä keskenään tai alkoivat tahallaan feedata heroaan ja/tai couriereja. Monesti myös pelit päättyivät heti kättelyssä, kun (ryssä)ally alkaa kitisemään "huonoista" pickeistä ja jää afkaamaan jungleen odottaen vastustajan puskua.

Edellä mainituista seikoista johtuen tuli laitettua Dota2 uninstalliin. Tiedä sitten onko community siistiytynyt näistä päivistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 029
Tuohan on varsin hyvä systeemi nykyään että jokaiselle annetaan rooli pelin alkaessa. Eli rankediin ei pääse jos et itse ole jonottamassa esim hard support roolia.

Pelissä on siis viisi roolia joihin queuetat kun haet ranked peliä: Hard support, support, offlane, mid lane, carry
 

Tim Apple

Kiinnostunut. ei kiinosta virhe
Make ATK Great Again
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
622
Muuten toimii tuo roolitus hyvin, mutta supportin pelaajille jotenkin hirveän vaikea edelleen hahmottaa, että supportin on tarkoitus buildaa support-itemeitä, kun hard support hoitaa wardit ja muut. Näkynyt viime peleissä todella paljon sitä, että support buildaa ihan yolo-itemit, eikä muutenkaan osallistu itse supportaamiseen. Muuten roolitus on toiminut todella hyvin.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
179
Useinhan tuo johtuu siitä että support nyt vaan on pelin vaikein rooli.
Carry = hakkaa creeppeja 30 minuuttia ja syytä kuolemista supportia
Mid = about sama juttu riippuen herosta
Offlane = yritä olla kuolematta, hakkaa kriippejä
Pos 4 = tee helvetisti duunia ilman farmia, ole aina oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja lisäksi luultavasti olet initiator
Pos 5 = seuraa koko pelin tapahtumia, vahdi midiä ja carrya, pidä koko tiimi hengissä, osta kaikki wardit, dustit ja smoket, yritä olla kuolematta koko ajan, huolehdi että carry saa farmia ja vihollisen offlane ei, älä leechaa xp:tä, stackkaa camppeja ja kaikki tämä ilman farmia ja xp:tä

:D

Luultavasti suurin osa tätä peliä pelaava ei tiedä mikä ero on Pos 4 vs Pos 5.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
470
Miksi minun pitäisi tietää mikä on pos 5? En tarvi kyseistä tietoa mihinkään.
Ei sitä varmaan bottimatseissa tarvitsekkaan tietää. Sitten jos haluaa pelata dotaa tavalla jolla ammattilaiset ja suurin osa pelaajista pelaa niin pitääkin tietää yllättävän paljon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
227
Hauskaa tässä on se, että jotkut kuvittelee pos4 ja po5 jakavan supporttaamisen tasan. Ideaali on nimenomaan se että pos5 ostaa mahdollisimman suuren osan support itemeistä ja nelonen hommaa utilityitemeitä tiimille.

Tasoerot omissa peleissä on ollut pahimmillaan väliä ancient 6-immortal. Suurin osa kuitenkin melko tasaisia kaikkien pelaajien kesken.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
3 592
Mjoo hard supportilla kyl löytää roolin nopiaa, menee nykyään se joku 10sek ennenku peli alkaa. Toki jo pelkällä hard+soft support hakemisella ehkä 1/20 on sit soft supportia.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
3 592
On kyl edelleen harmi, että joitaki heroja ei näy ollenkaan ja joitakin aivan jatkuvasti. Toki sitä itekki pelaa tutuilla ja turvallisilla suurimmaks osaksi, mutta eniveis. Pikalaskelmalla pelannut n. 50 peliä ja 18 sankaria ei oo näkynyt ollenkaan. Varmaan puolet noista sankareista on semmosia, et ollut ehkä max yhdessä pelissä. Kasvais suuremmaks jos ottaisin ne pois millä ite oon pelannut.

Nyt ku pitkä tauko takana nii olis ihan hauska tietää, onko noita hahmoja nerfattu vai tehty niin vaikeaks, ettei noita joitaki enää pelata. Osa toki oli jo silloin nii vaikeita, ettei niitä moni pelannut.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
268
Onko totta, että maailman rahakkaimmassa E-Sports turnauksessa, ei ole yhtään seuraajia täällä? (maailman ennätys)
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
938
On kyl edelleen harmi, että joitaki heroja ei näy ollenkaan ja joitakin aivan jatkuvasti. Toki sitä itekki pelaa tutuilla ja turvallisilla suurimmaks osaksi, mutta eniveis. Pikalaskelmalla pelannut n. 50 peliä ja 18 sankaria ei oo näkynyt ollenkaan. Varmaan puolet noista sankareista on semmosia, et ollut ehkä max yhdessä pelissä. Kasvais suuremmaks jos ottaisin ne pois millä ite oon pelannut.

Nyt ku pitkä tauko takana nii olis ihan hauska tietää, onko noita hahmoja nerfattu vai tehty niin vaikeaks, ettei noita joitaki enää pelata. Osa toki oli jo silloin nii vaikeita, ettei niitä moni pelannut.
Riippuu varmaan millä taitotasolla, ainakin herald rankeissa (alle 700mmr) vastaan tulee kyllä kaikkia heroja ja unranked peleissä etenkin tuntuu että pelaajat käytävät paljon hahmoja jota vähemmän pelataan.

Tuosta voi katsoa tilastoja Heroes - Most Played, This Month
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
3 592
Ite pelaan 2500 rankissa ja siellä tuntuu pyörivän nuo listan kärkipään hahmot hyvinkin paljon. Phantom lancer, void, windranger on varmaan ollut ½-1/3 peleistä mukana.

Harmi ettei sitä least playedia enää ole, että vois ihan huolella torspoilla hahmolla.

Ja mitä tuohon ylläolevaan valitukseen, nii eipä oo tullut paljoa seurattua noita muiden pelaamia pelejä, ei jotenki kiinnosta yhtään, varsinkaan kun en niistä saa selvää. Vähän ku kattois jääkiekkoa jossa on 5 kiekkoa kentällä ja kuvaaja päättää sit mitä kiekkoa seurataan.
 

Jny

Liittynyt
17.12.2016
Viestejä
97
Onko totta, että maailman rahakkaimmassa E-Sports turnauksessa, ei ole yhtään seuraajia täällä? (maailman ennätys)
Kyllähän noita on tullut seurattua. Harmittaa ettei Matun Chaos pärjää. Mutta toisaalta on lohduttavaa ettei myöskään Liquid pärjää :)

Dota 2 Suomalaisen penkkiurheilijan onneksi OG tykittää kovaa! Group B ylivoimainen voittaja. Nyt enemmäb pisteitä kuin Group A:n Secretillä. Eri groupit mut silti!

Go OG!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
227
OG on muutenkin kyllä viihdyttävä tiimi seurata. Saa nähdä kuka löytää counterin tuolle Carey wispille.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
3 592
Ihan viihyttävää ollut katella nyt näitä finaaleja, jonku yhen puolikkaan pelin vilkasin. Toki aina kaikkea tässä ei ihan ymmärrä vaikka peliä pelannut, lähinnä noita ratkaisuita, mistä huudeltais 2000mmrssäkin että elä fiidaa nuubi.
 

Tim Apple

Kiinnostunut. ei kiinosta virhe
Make ATK Great Again
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
622
Itsekin katsellut. Sitten tekee mieli ite pelata ja todellisuus kutsuu :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 029
Mukava näitä on katsoa. Täysin eri dotaa mitä pelataan publalla. Kopioimalla näitä stratteja todennäköisesti häviää pelejä publalla. Eilen alkoi jo näkymään omissa peleissä Io pelaajia ja nauratti kun Io tiimi häviää ja all chat täyttyy suolaisista viesteistä:"These noobs do not know how to play with Io!! Watch OG games!!"
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
3 592
Mukava näitä on katsoa. Täysin eri dotaa mitä pelataan publalla. Kopioimalla näitä stratteja todennäköisesti häviää pelejä publalla. Eilen alkoi jo näkymään omissa peleissä Io pelaajia ja nauratti kun Io tiimi häviää ja all chat täyttyy suolaisista viesteistä:"These noobs do not know how to play with Io!! Watch OG games!!"
Vähän tosiaan vilkuillu keskusteluja miten jotain roolia pitäs pelata ja hyvinkin paljon tuntuu olevan tätä mieltä, että MMR 1000, 2000, 3000-5000, 6000 eroaa toisistaan niin paljon, että periaatteessa joku 4000 mmr ei välttämättä "pärjää" tuolla 2000mmrssä, jos ei pelaa corea(jolla voi siis taas käytännössä dominoida ihan kokonaan).

Ite pelaan 2300-500 mmrässä supporttia ja tuntuu kyl, ettei noita heroja paljoa näy mitä tuolla pelataan, varsinkaan noita jotka vaatii jotain macroamista(Chen, Enchantress). Ihan erillä tavalla myös noita itemejä käytetään, alussa kaikkea tuommosta mitä myydään sit pois ja paljon enemmän pulloja yms. joiden avulla pysytään lanella pitempään. Toki teamfightit alkaa aikasemmin. Toisaalta jos muistelee jotain TI5-6 millon muistaakseni ihmiset valitteli, että meta on sitä 60min meduusaa, nii ei oikeastaa semmoista enää tuolla MMR:ssäkään ihan mahottomasti näe. Harvassa on pelit, jotka jatkuu esim. 50min yli.

Topsonin Pugnailua katellessa tekee mieli pelata sillä, sit muistaa et itellä on sille joku 30% winrate =P.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
1 128
Innostuin kuukausi sitten Underlordsista ja nyt laitoin Dota 2 asentumaan, en ole koskaan pelannut tämän tyylisiä pelejä. Saa nähdä miten käy, eka viikko menee ainakin botteja vastaan ja youtubestakin pitää varmaan katsoa neuvoja. Valehtelematta iso syy kiinnostumiseen on myös runsas twitch ja turnaus näkyvyys, näitä taitopelejä on mukava katsella ja veikata mutta vasta kun osaa itse pelata jonkin verran.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
71
Innostuin kuukausi sitten Underlordsista ja nyt laitoin Dota 2 asentumaan, en ole koskaan pelannut tämän tyylisiä pelejä. Saa nähdä miten käy, eka viikko menee ainakin botteja vastaan ja youtubestakin pitää varmaan katsoa neuvoja. Valehtelematta iso syy kiinnostumiseen on myös runsas twitch ja turnaus näkyvyys, näitä taitopelejä on mukava katsella ja veikata mutta vasta kun osaa itse pelata jonkin verran.
Onnea ja menestystä :cool: Dota on todella mukava peli, ite oon nyt vuoden ajan tahkonnut enemmän ja CS alkanut jäämään taka-alalle
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
227
Lähtökohtaisesti kannattaa ottaa ajatuksesi, että 500-1000 pelitunnin jälkeen alat ymmärtämään pelistä jotain. Alkuun tulee luultavasti turpaan lujaa. Lisäksi suosittelen pelaamaan unrankedia mahdollisimman pitkään ja koittaa kehittyä siellä, vaikka mieli tekisi mennä rankedia. Jos kalobroit kurarankeille, niin sieltä nouseminen ja oman pelin kehittäminen on huomattavasti vaikeampaa.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 154
Päätin kokeilla peliä vielä monen vuoden tauon jälkeen. Runsaat 10 peliä tuli tahkottua, kunnes ruudulle ilmestyi Legend V Avatar, joka vastannee todennäköisesti keskivertoa.
Pääosin peli tarjosi Support tai Mid-roolia, kertaalleen myös Offlanea.

Suurimmat muutokset, joita ehdin bongata.
- Monilta osin Reworkatut herot ja skillit. Esim. Broodmotherilta vietiin näkymättömyys, Bloodseeker sai AOE nuken ja lifesteal ei tule enää passive skillin kautta, Tiny saa puun kainaloon ilman scepteriä ja Cheniltä vietiin singletarget nuke.
- Muutama halpa esine kuten Ring of Aquila ja Poor Man's shield poistettu. Tilalle on tullut kalliita, kohtalaisen monimutkaisia singletarget esineitä kuten Nullifier.
- Bounty runet, jotka ilmestyvät kartalle joka viides minuutti.
- Jungle-lane on kohtalaisen turha.
- Pelit kestävät pidempään, earlygame gankit vähentyneet ja herot istuvat melko pitkään laneilla farmaamassa. Vasta 30min jälkeen jengi alkaa gankkimaan koko tiimin voimin.
- Lähes kaikissa peleissä pickataan tietyt herot ellei bannivasara ehdi heilahtaa: Invoker, Pudge, Void, Techies, Monkey King.
- Päivityksiä tulee se miljoona päivässä, hyvä jos ehtii yhden pelin pelata ennen kuin clientti vaatii restarttia.
- Denyistä saa rahaa.
- Rahaa tulee ovista ja ikkunoista, erityisen paljon passive goldia. Vastaavasti alkupelin kuolemista häviää lähes olemattoman summan rahaa, ja useimmat support esineet ja reseptit maksavat reilusti vähemmän. Rehellisesti arvioituna rahaa tippuu tulee nopeammin kuin WC3 Dotan Easymodessa, joka on jo melkoinen "saavutus".
- Osittain tutuista heroista ja kartasta huolimatta peli ei tunne enää Dotalta vaan enemmänkin League of Legendsin jatko-osalta niin hyvässä kuin pahassa.

Rankediin merkittyjä rooleja pelataan hyvin vaihtelevasti, esim. Hard Support pickaa Miranan ja keskittyy farmaamaan Midasta, Offlane jää tyhjäksi kun rooliin merkitty CM tunkee Safelanelle. Support ja Hard Support roolin välillä jää ajoittain epäselväksi, kumpi ostaa wardit ja courierin.

Community on edelleen täyttätuubaa, itseasiassa paljon huonompi kuin muistin. Kunnon pelejä ja hyviä tiimejä kyllä löytyy mutta.. joka toinen peli on sitä jatkuvaa allchat valittamista, mikrofoniin kiljumista, minimap pingin väärinkäyttöä ja trollailua. Parhaimmillaan koko tiimi oli jo huudatettu raportoiduksi, kun pelikellosta oli kulunut ensimmäiset 15 sekuntia.
Ryssiä ilmestyi vähintään kaksi kappaletta jokaista peliä kohden, vaikka serveri olisi lukittu asentoon EU WEST ja kieliasetuksena englanti. Kyrillisin kirjaimin tuotetun paskanjauhannan lisäksi ryssät tykkäävät lagailla melko reilusti, ja useampi peli päättyy Iivanan Abandoniin. Viimeisessä pelissä Tiny tossasi (teamkillasi) allyjä vastustajan torneille ja castasi trollailujaan Twitch-kanavalla. Läpimädästä communitystä ja LoL-viboista johtuen Dota 2 never again.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjuja
81 005
Viestejä
1 649 576
Jäsenet
36 328
Uusin jäsen
NKP

Hinta.fi

Ylös Bottom