Dota 2 ketju

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10
Pelaako joku vielä Dotaa. Runsaat 500 tuntia takana vuodesta 2011 lähtien. Omasta mielestäni peli on mennyt vain huonompaan suuntaan niin patchien kuin communityn osalta. Soolona aivan pelikelvoton, 3-5 jampan tiimillä vielä menee satunnaisesti.
 
Nykyään ainut peli jota jaksaa pelailla. En allekirjoita väitettä kehityksen huonosta suunnasta. Päivittäin melkein tulee pelattua, mutta ei niin totisesti mitä ennen. Soolona ja kavereiden kanssa. Iso osa lavereista vaan reilusti alemmalla tasolla niin kunnon partyranking pelejö saa harvoin kasaan. 4-5k välissä on rankki pyörinyt ikuisuuden.
Tunteja takana kohta 5000. Aktiivista "peliaikaa" tästä on joku parituhatta tuntia dotabuffin mukaan.
 
5000 tuntia vetää aika pohjat, sehän on melkein 8 tuntia jokaisena päivä kahden vuoden ajan.

Eksyin Dota Allstars pohjalta myös Valve-Dotan puolelle. Publan puolella pää ei kestä 12wee Jonne-Pettereitä ja chatin puolella käytävää "metagamea". Kavereista taas ei löydy tarpeeksi aktiiveja, jotta saataisiin full house pystyy. 35 Gigaa on kuitenkin paljon tilaa, joten uninstalliin lähti.
 
Tää on itelle Steamin pelatuin peli, tuli paukutettua jostain sieltä 2012/2013 vuodesta lähtien betasta eteenpäin 832 tuntia, tosin tähän peliin nyt aika paljon idle-aikaakin kului. En muista enää aktiivisia pelimääriä. Käytännössä semmosia 200 tunnin settejä ja sit muutama kuukausi taukoa. 2014 lopulla taisin viimiset aktiiviset rupeamat pelata.

Tykkäsin tästä pelistä aivan älyttömästi, oli 10/10 peli noin toteutukseltaan ja ulosanniltaan ja tykkäisin edelleen, mut community käytännössä savusti ulos. Ei ole kavereita jotka tätä pelais(lolia paukuttivat sillon) ja ei oikeen koskaa löytyny semmosta porukkaa, joka ei tätä pelaisi iha hiki hatussa(joku rankki tavoite tms.). Ite pelasin pääasiassa lopulta pelkkiä supportteja ja ihan satunnaisesti jotain carrya jos kukaan muu ei pickannut. Erittäin epäkiitollista hommaa, mutta käytännössä se oli paras mihin pystyin tässä. Liian usein oli sitte sitäki, että oli 4 carrya joista 3 kilpailee mid paikasta ja off-we-go. Yhä harvemmaks kävi ne pelit, joissa tiimi oikeasti pelas yhteen hiileen sen sijaan, et jokainen pelas omaa peliä ja vaati muitaki pelaamaan hänen peliään. Olisin nii halunnu pelata enemmän niiden porukoiden kanssa jotka pelas yhteen ja jotka pelas huumorilla eikä niinkään niitä pre-madeja, joiden ainoa tarkotus oli haistatella pitkät joka pelissä jokaiselle. Kaikenmaailman "easy" "EZ" "Kick riki" yms. lapsellinen lässytys alko pohjimmiltaa vaa vituttaan ja siihempä se sit jäi ku peli-ilo hävis lähes kokonaa niistä voitoistaki. Jotain on pelissä tehty hyvin ja communityssä huonosti jos pelin mielummi häviää hyvässä seurassa ku voittaa huonossa. Ei sitä chattia periaatteessa voi sulkeakkaan, koska sit on iha sama pelata yksinpelejä. Ehkä sitä vaa kypsy siihe 10v nuorempaa peliseuraan tai jotain. Oli muutenki viimisiä moninpelejä mitä pelasin, tän jälkee ei oo tullu pelattua ku ME3 moninpeliä ja sekin oli aika mykkää hommaa, joten käytännössä soolonahan niitä pelattiin.

Toinen ongelma mikä tähän liitty, että jatkuva päivittäminen ja tiedon määrä aiheutti sen ongelman, ettei yhtää enää pysyny kärryillä mitä skillit tekee ja mitkä toimii mitäki vastaan jos oli hetkenki pelistä pois. Kynnys palata oli aina vaa suurempi ku ei jaksanut mennä lukemaa wikiä että miten se joku asia oikeasti toimii sen väärää/liian vähän infoa sisältävän tooltipin sijaan. Ja ku ei yhtää kiinnostanu katella Dota-pelejä netistä tms. muutenkaa pysyä kärryillä sen hetken kuumista jutuista, nii aika lailla sitä pelas niitten guidejen mukaa mitä siel oli tarjolla.

Palaisin kyl mielellää tän pelin pariin varmaa vielä hetkeks jos tietäis, et löytyis se 4 pelaajaa joiden kanssa tätä vois ottaa rennosti. Tosin edellisestä käynnistyksestä on jo kohta vuosi, että lienee aika todeta, että tuskin tähän on palaamassa kun tuo odottavien ja kiinnostavien yksinpelien lista on loputon. Ehkä vain jos löytyis lähipiiristä ne neljä kaveria.
 
No kun ei tiedetä varmuudella kuka IceFrog on, nii vaikea sanoa onko se mitään työstänyt. Eipä se pelintekijän vika ole, jos yhteisöt näissä samantyyppisissä peleissä on kaikissa ihan sontaa. Eiköhän kyse ole loppujen lopuksi siitä, että tämmösessä pelissä on vaikea päästä mihinkään semmoseen laatu-kuplaan mitä tapahtuu esim. monissa nettiräiskinnöissä ku onnistuu löytämään hyvät serverit joilla pelata. Esim. TF2 oli ihan puhasta kultaa ku pelas eräällä ruottalaisella serverillä sen muutaman vuoden. Vaihoin hetkeks serveriä(pelimuotoa) ja selvis, ettei se yhteisö ookkaan ihan nii siinäkään priimaa. Myös CoHia ja BFBC2 tuli pelattua toistasataa tuntia netissä ja molemmista varsin hyvät kokemukset siitäkin huolimatta, että BC2 oli aika aika stattien kiillottelua paikoin. Wowissaki oma kilta suojas tavallaa siltä paskalta mitä siitä sit kuullut, mutta ei koskaa päässy toteamaan.

Näissä MOBA-peleissä, kun on vielä vakiona random porukkaa, eri maista pelaajat, väkeä ku pipoa ja vahva kilpailullinen elementti yhistettynä <18v nulikoihin nii ompaha yhistelmä, jota ei pelintekijä voi korjata. Melkee ainoa keino olis että 5 man grouppi pitäs kerätä jo etukäteen, vähän ku wowin raideissa.

Hauskaksihan se meni siinäkin vaiheessa ku noita vittuilijoita yms. alko aktiivisesti reporttaamaan, nii ei silti reporti koskaa loppunu kesken ku ne tuli jatkuvasti uusiksi käytettäväksi. Itelle ei koskaa tullut mitää seuraamuksia vaikka näitä "perato reported for not playing like I want him to play" juttuja tuli vastaa harva se päivä.
 
Varmaan 200 tuntia tullut pelattua, paljon enemmän warcraft 3 mappina, mutta ei vaan jaksanu katsella venäläisiä cyka blyat apinoita ja muita jonneja dota 2:ssa joten vaihdoin LoLiin, toisaalta siinä taitaa nykyään olla varmaan vielä pahempi community ja joka toinen jonne on kuulemma nainut mun äitiä.
 
Satunnaisesti tulee pelailtua. Enemmän se warcraft3:sen dota iski aikanaan. Joskin isompia turnauksia tulee seuraiiltua twitchistä.
 
Dota 2 on mielestäni kiistatta paras MOBA mitä on koskaan tehty, mutta tosiaan kanssapelaajat tekevät sen nauttimisesta välillä hankalampaa ja välillä helpompaa. Kannattaa jokaisen nettipelejä pelaavan käyttää mutea. Yksikin irvokkaampi lohkaisu, niin laittaa vaan muten päälle ja antaa Jonezin reuhuta koko pelin ajan ilman, että kuulet tai näet hänestä mitään. Ei myöskään kannata koskaan vastata mitään provoihin, koska se ruokkii Jonezein käytösmallia. Muistutan että Jonne-mentaliteettia löytyy muistakin kuin teini-ikäisistä, vaikka heihin tällä useimmiten viitataan.

Tähänkin, kuten mihin tahansa peliin, kyllästyy ajan myötä. Steamin mukaan pelasin reilusti yli 2000 tuntia. Mitään muuta yksittäistä peliä en ole näin paljon pelannut.

Väitän kuitenkin että Dota on edelleen se paras MOBA ja päivitykset ovat tehneet siitä vielä hieman paremman.
 
Viimeksi muokattu:
Dota 2 on mielestäni kiistatta paras MOBA mitä on koskaan tehty, mutta tosiaan kanssapelaajat tekevät sen nauttimisesta välillä hankalampaa ja välillä helpompaa. Kannattaa jokaisen nettipelejä pelaavan käyttää mutea. Yksikin irvokkaampi lohkaisu, niin laittaa vaan muten päälle ja antaa Jonezin reuhuta koko pelin ajan ilman, että kuulet tai näet hänestä mitään. Ei myöskään kannata koskaan vastata mitään provoihin, koska se ruokkii Jonezin käytösmallia. Muistutan että Jonne-mentaliteettia löytyy muistakin kuin teini-ikäisistä, vaikka heihin tällä useimmiten viitataan.

Tähänkin, kuten mihin tahansa peliin, kyllästyy ajan myötä. Steamin mukaan pelasin reilusti yli 2000 tuntia. Mitään muuta yksittäistä peliä en ole näin paljon pelannut.

Väitän kuitenkin että Dota on edelleen se paras MOBA ja päivitykset ovat tehneet siitä vielä hieman paremman.

Ainakin silloin Warcraft 3:n aikaan dota all-stars oli ainakin itselle kaikkein mieluisin valinta jos jotakin halusin pelata, sitten aloitinkin LoLin 2010 (Melko casualia pelaamista pitkän aikaa) ja ei tuo dota enää hirveästi napannut silloin kun se tuli kun oli tuota LoLia pelannut jo jonkin aikaa, kuten ylempänä mainitsin niin 200h tuli pelattua, mutta sitten se jäi kokonaan pois ja oikeastaan myös muutkin mobat jäänyt vähän taka-alalle parina viime vuotena.. Jos tuota vaikka joskus taas innostuisi ei vaan jaksa näitä kun tämän genren pelit on nykyään täynnä cyka blyatteja ja muita apinoita jotka kusevat matsin tahallaan, varsinkin lolin rankedissä vituttaa tuo käytös.
 
Laitetaan nyt tännekin, jos jotain sattuu kiinnostamaan. Suomalaisittain majori meni siis mukavasti.
Jeraxin tiimi OG voitti finaalin ja sai mukaansa miljoona dollaria palkintorahaa. Muutenkin mennyt suomalaisten pro pelaajien vuosi aika kivasti tulojen kannalta. Jerax n. 600k € ja Matumbaman n. 400k €(pelkät palkintorahat huomioitu eikä kuukausipalkkoja)
 
30 minsaa niin tulee versio 7.00 pelattavaksi testi-clienttiin. Patch notesit julkaistaan samaan aikaan.
 
Nyt pitäisi notesien olla ihan englanniksi, http://www.dota2.com/700

Jumalauta miten isoja muutoksia, kartta ihan uusiksi, kummallakin tiimillä 2 Ancient-kämppiä, Roshan eri paikassa, jne. Talentit Stat-pojojen tilalle, mikä on alustavasti aika meh muutos. Suurin osa talenteista on vaan vitun tylsää +20 MS/+6 All Stats tason roinaa.

Just latailen test clienttia, että pääsee testaamaan, mutta alustavat fiilikset on aika ristiriitaiset.
 
BTW, onko Dota 2:sessa jotain auto-cleanuppia ladattujen replayden tyhjentämiseksi? Jos harrastaa katselemista clientillä enemmänkin, niin nuo replayt vievät herkästi aika paljon tilaa SSD:ltä, jos ei jaksa / muista käsin deletoida noita.
 
Minusta pelin jatkuva muuttaminen on pelkästään negatiivista, pienet balance ja metagame fixit vielä ymmärtää. Nykyisellään pelissä saa enemmän goldia kuin easymodessa aikanaan, ym. pelin helponnukset, LOLinko kanssa tässä kilpaillaan?

Minulle WC3 aikainen Dota oli se ainoa oikea. Harmi kun sekin lopulta raiskattiin Valven komennossa.
 
"Jatkuva" muuttaminen. Vastahan se viime versiopäivitys tehtiin 10 buotta sitten. Mitä sitä muutoksia noin lyhyessä ajassa tekemään. /s

Uusista muutoksista en vielä osaa sanoa mitä mieltä olen, mutta talentit tarvitsee osa viilaamista.
 
Tämmöset pelit kaipaa meikästä aina vähä viilaamista. Liian monta muuttujaa ja pelaajat löytää äkkiä ne tehokkaimmat keinot, joten pakko viilailla, että balanssi siirtyy aina yhtee suuntaan. Käy muute helposti sillä tavalla, että peliä on tasan yks oikea tapa pelata voittaakseen ja muut on sit vaa kuriositeetin vuoksi.
 
Itseä ärsyttää Valven halu lyhentää matsien kestoja. Pakkoko kaikkien pelien on olla minuutin adhd-jonneille suunttattuja.
 
Itteä taas tympäsi juurikin se jossain vaiheessa yleistynyt 60min kesto. Paljon jännempiä oli ne jossa oikeesti lyhyessä ajassa pyrittiin saavuttaa suuriakin voittoja riskillä sen sijaan, että ootettiin et kaikil on parhaat kamppeet ja sit mentiin. Toki jos tää matsien lyhentyminen saavutetaa sillä, että kultaa ja tavaraa tulee ovista ja ikkunoista nii sit en tykkäis itekkää. En tosiaan oo tätä pelannut vähään aikaan, nii en tiedä enää mikä on meno.
 
Itseä ärsyttää Valven halu lyhentää matsien kestoja. Pakkoko kaikkien pelien on olla minuutin adhd-jonneille suunttattuja.

Itseasiassa homma toimii juuri käänteisesti, elikkäs publa matsit pitenevät, kun passive goldin tuplaamisen myötä kilpikonnapuolustus on enemmän kuin kannattavaa. Sen myötä matsien luonne on muuttunut hidastempoiseksi kyttäämiseksi ja rottailuksi, joka ei ainakaan meikää miellytä yhtään. Muutos tukee hard carryjä ja vastaavasti sorsii supportteja ja cc-heroja.
 
Kyllähän 7.00 pidentää matseja pakostakin kun on nuo Shrinet. Minimissään 620 hp heal jokaisen t3-tornin takana, yritä siinä nyt puskea high groundille tappamatta vihuja ensiksi, kun koko tiimi saa vähintään 120 hp/s regeniä.
 
Tähän mennessä on ollu ihan ok fiilikset pätsistä. Muutamat pelit pelattu ja MK on kyllä niin rikki kun vaan voi olla. Tuli tuo kyllä todettua jo test clientissä, siksi olin ihmeissäni että sammakko puski pätsin jo liveen.

6 peliä koittanut MK ja voittanut kaikki missä päässyt pelaamaan carrynä. Yksi häviö kun joku tampio halusi väkisin safelanen niin olin sitten roamaava MK support. :D
Apinakuninkaan passive on aivan liian vahva alkupelissä ja jos levutat oikein(1-1-4-1) niin 7 levelisenä lyöt Q liikkeellä vähintään 600 dmg isolla AOE:lla joka stunnaa. Viimeisin testipeli oli kylläkin n. 3k AVG pelissä kun pelailin low kavereiden kanssa, mutta statsit pelin lopussa 30-0-8 kertonee aika paljon. :D En muuta nerffin kohdetta keksi, kuin Q liikkeen muuttamisen niin että dmg scalee esim 100% / 125 % / 150% / 200% skillin levelin mukaan, eikä ole 200% joka levelillä (siksi koko abilityä ei kannata alussa ottaa kuin yksi koska dmg ja CD sama joka levelillä). Tai vaihtoehtoisesti passiven reworkkaaminen toimimaan jotenkin erilailla. Jos olet lanella supportin kanssa jolla stunni / slow niin 4 lyöntiä naurettavan helppo saada ---> bonus damaget ---> Q:lla kauhea pommi ja jos ei ole tähän mennessä kuollut niin pari autoattackia perään.

Runemuutokset sinänsä ihan ok, mutta mielestäni ehkä vähän liian helppoa kultaa ja expaa roamaajille. Se siinä kai on ollut tarkoituksenakin että hidasälyisimmätkin supportit tajuaa lähteä lanelta liikkumaan johonkin kun siitä saa 100% varmasti rahaa / expaa.

Mapin muutokset ihan jees. Hieman ehkä liikaa highground / lowground muutoksia jungleissa mielestäni ja radiantin vasen bountyrune esim on sijoitettu paljon vaarallisempaan paikkaan kun muut bountyt. Rune on lowground, jolloin 00.00 ajan runea hakeva ei välttämättä näe gankkivia vihollisia ympäriltä toisin kun muilla bountyillä.

Omat pelit on ollut tällä hetkellä 25-64min väliin. Eniten pätsi vaikuttanut supporttien ja roamaajien kultaan mielestäni. Tuntuu että uusi killbounty systeemi + bountyrunet auttavat heitä kaikkein eniten.
 
Monkey King vaikuttaa kieltämättä vähän turhan vahvalta. Näinhän nämä juuri lisätyt herot ovat tainneet useasti olla.

Mutta ainakaan vielä ei muuta todellista cancer heroa ole silmään pistänyt, balance ihan hyvin kunnossa toistaiseksi. Katsotaan mitä tulee kun pari viikkoa kuluu ja buildit alkaa muodostumaan. Eritoten mielenkiinnolla odotan mitä competetive scene keksii näistä skill tree valinnoista.
 
Piti tätä pitkästä aikaa kokeilla. Olen levuissa niin alhaalla että oon noobien kanssa ja kaikkien jotka vaan valittaa....on kyllä aina niin mieltäylentävää kun peli on 30-10 ja sitten huudellaan stop feeding kun peli on menetetty.

Ja parasta oli että mut reportettiin kun en menny auttamaan kun siellä oli koko joukkue yhen kimpussa :D...eikait siinä oikein mitään voi tehdä...
 
Itteäni vituttaa kun ennen pelasin aktiivisesti ja olin hyvä niin tuo mmr ei vissiin ikinä resetoidu? Hyvä mennä pelaa vuoden tauon jälkeen kun turpaan tulee sata nolla.

Lopetin pelin lähinnä siksi että tiimi on aina paskaa ja itse et voi voittaa peliä. Cs tuli tilalle ja siinä ei haittaa vaikka tiimi on paska. Se on vaan hidaste kun voi ite carryta joka rundin voittoon.
 
Itteäni vituttaa kun ennen pelasin aktiivisesti ja olin hyvä niin tuo mmr ei vissiin ikinä resetoidu? Hyvä mennä pelaa vuoden tauon jälkeen kun turpaan tulee sata nolla.

Lopetin pelin lähinnä siksi että tiimi on aina paskaa ja itse et voi voittaa peliä. Cs tuli tilalle ja siinä ei haittaa vaikka tiimi on paska. Se on vaan hidaste kun voi ite carryta joka rundin voittoon.

Periaatteessahan dota on siitä sellainen peli jos oot carry tai ns tankki niin pystyt oikeastaan voittamaan koko joukkueen yksinäs dotassakin. Ainakin joskus itse melkein kun tuli kunnon feedereitä niin tapoin kokoajan koko tiimin. Hidastahan se on tietysti torneja hajotella yksinään mutta kyllä ne jotain yleensä tekee ne muutkin :)
 
Onnistuu ehkä alemman tason peleissä jossa kukaan ei tiedä mitä tekee.
 
Dota 2 on ainoa peli jota ihan oikeasti jaksaa pelata kuukaudesta toiseen, joka johtuu ehkä osin käytännössä loputtomasta oppimiskäyrästä. Uusi pätsi vaikuttaa hyvältä ja raikkaalta tuulahdukselta aikaisempaan erittäin tasapainossa olleeseen pätsiin. Kunhan saavat UI:n vielä viilattua kuntoon, niin hyvä tästä tulee. Itsellä on jotain 2700 tuntia takana vuodesta 2013. Osa tuosta tietty idlailua ja pro-pelien katsomista. Kuten kaikissa nettimoninpeleissä, yhteisössä on suolaista porukkaa. Olen pelannut alkutalven aikana paljon Overwatchia ja sama kuvio sielläkin esiintyy, tosin flamettaminen ei onnistu niin helposti, kun peli on niin nopeatempoinen.

Näihin tarkasti rankkia mittaaviin peleihin kuuluu myös perinteinen harhakuva, että oma tiimi on aina huono (ja vastustajalla on pelkkiä ystävällisiä pro-pelaajia) ja oma rank olisi parempi jos matchmaking ei olisi salaliitto minua kohtaan. Usein kyse on kuitenkin siitä, että ei keskitytä omiin virheisiin ja oppimiseen, vaan lähdetään jonkun trollin kanssa väittelemään chatissa. Muiden pelaajien neuvominen on myös hyvä tapa saada riita aikaiseksi, kun neuvot annetaan usein sävyyn "minä tiedän tästä pelistä enemmän kuin sinä, siksi sinun pitäisi ostaa item X". Joitakin pelejä ei vaan voi voittaa ja se pitää hyväksyä ja miettiä samalla olisiko itse voinut tehdä jotain paremmin, olet itse ainut muuttuja johon pystyt suoraan vaikuttamaan.

Loppuun vielä yksi vinkki, opetelkaa pelaamaan supportia. Mielestäni peli, jossa on hyvät supportit ja huono/keskinkertainen kärry, on helpompia voittaa, kuin päinvastoin. Supportin pitää osata ennakoida tulevia tapahtumia (wardien sijoittelu, jne), seurata koko kartan tapahtumia ja pitää ne avuttomat kärryt hengissä (tp reactions, defensive wards, jne jne). Huono support istuu kärryn selän takana tekemättä mitään (kärry underleveled offlaneen verrattuna), tai tekee huonoja pulleja ja pahimmassa tapauksessa fiidaa vielä vastustajan offlaneria.
 
Mielenkiinnolla seurannut uuden pätsin aiheuttamia muutoksia peliin ja siinä samassa tullut pari matsia pelattuakin mitä kiireiltä ehtinyt. Dota 2 edelleenkin se peli joka jaksaa kiinnostaa ja jota jaksaa pelata vuodesta toiseen :)

Melkeinpä jokaista roolia tulee pelattua, eniten ehkä supportia kuitenkin. Yleensä tulee katsottua muiden pickit ja sen mukaan koitan sovittaa jotain pakkaan mukaan. Vajaa 1700 tuntia tällä hetkellä takana ja toivottavasti monta vielä edessä! :)
 
Tämähän meni taas iha kunnolla uusiks uuden pätsin myötä. Mielenkiintoista. Tuskin se communityä parantaa ainakaan, mutta melkee tekis mieli palata pelailemaan.
 
Kyllähän tuota. Steam huutelee paria tonnia hukatuksi elämäksi, todellisuus lienee luokkaa puolet. Aika puoliksi menee, pelaako supportia vai corea. Coreissa tosin aika paljon rajallisempi pooli. Ja tietty 3-5 partyssä, ettei saa heti syöpää.

Uusin pätsi toi jo hieman nerffiä MK:lle, mutta eiköhän sitä reworkata vielä isohkosti. Eniten uusimmassa pätsissä häiritsee ilmeisesti kokonaan reworkattu fog, joka ei toimi aina odotetulla tavalla. Eteenkin korkeuserot jungleissa tuottaa välillä todella omituisia visio-ongelmia.

Aikainen pusku tuntuu olevan edelleen hyvä veto, kun porukka yrittää väkisin farmailla lvl25 talenteja ja aghoja.
 
Dota 2 international menossa. Group stagen viimeiset matsit ovat menossa ja maanantaina lähtee double-eliminaatio käyntiin. Team Liquid ja Matumbaman vetävät hyvän näköisesti ovat oman grouppinsa kärjessä ja ovat menossa Winners Bracketissa maanantaihin.

Dota 2 - The International

Esports-seurattavuus on peliä pelanneille aika hyvä kun kaikki pelit tulevat livenä erillisinä striimeinä ja selostettuina. Tarjolla on myös noob-striimi twitchissä, mutta kyllä sekin taitaa olla vaikea täysin ummikoille.

newcomer stream
 
Liquidin matseja kyllä mukava seurata. Hämähäkki picki oli vähän likainen Lasselle mutta voitto on aina voitto :D
Toivottavasti Liquid vie turnauksen!
 
Noob-striimissä tulee popuppeja jotka selostavat pelin termistöä, itemeitä ja heroja ja se auttaa kyllä pääsemään peliin mukaan, jos joku haluaa seurata.

Liquid tipahti losers-brackettiin, mutta voitti ensimmäisen pelinsä siellä ja jatkaa pelissä. Myös OG voitti omat losers-bracket pelinsä ja JerAx jatkaa tiiminsä mukana.

OG ja Liquid ovat jo varmistaneet $600 000 palkinnot ja seuraavan matsin voittamalla varmistettu palkintopotti nousee yli miljoonan taalan.
 
Kokeilin 7.07 versiota useamman vuoden tauon jälkeen ja melko pian muistui mieleeni miksi aikoinaan lopetin koko paskan. Euroserverit täynnä ryssiä, joten pelien taso on melkoista kuraa. Chatti täyttyy Cyka Blyat Cyka Blyat Cyka Blyat -spammista kun Uralin apinat tappelevat keskenään mid lanesta ja feedaavat courieria kilpaa. Ongelma on Valven muissakin peleissä, koska eivät kykene Region blockaamaan ryssiä omille servereilleen.
 
Kokeilin 7.07 versiota useamman vuoden tauon jälkeen ja melko pian muistui mieleeni miksi aikoinaan lopetin koko paskan. Euroserverit täynnä ryssiä, joten pelien taso on melkoista kuraa. Chatti täyttyy Cyka Blyat Cyka Blyat Cyka Blyat -spammista kun Uralin apinat tappelevat keskenään mid lanesta ja feedaavat courieria kilpaa. Ongelma on Valven muissakin peleissä, koska eivät kykene Region blockaamaan ryssiä omille servereilleen.

Tää itelki, helvetti ku language preferenssi englanti ja servuks EU west, sieltä ne suolaset ryssät löytyy joka tapauksessa. Joskus menin russia servul pelaamaan ni mukavampaa se ku pingi pienempi, sillä sijaitsee Ruotsissa servut ja henkilöt puhu jopa englantia. EU servuilla taas huutaa siihe mikkii samalla ku lapsoset itkee taustalla ja joku vielä imuroi.. ei herra jumala.
 
Tää itelki, helvetti ku language preferenssi englanti ja servuks EU west, sieltä ne suolaset ryssät löytyy joka tapauksessa. Joskus menin russia servul pelaamaan ni mukavampaa se ku pingi pienempi, sillä sijaitsee Ruotsissa servut ja henkilöt puhu jopa englantia. EU servuilla taas huutaa siihe mikkii samalla ku lapsoset itkee taustalla ja joku vielä imuroi.. ei herra jumala.

Voi kyllä, samaistun niin täysin. Pääsääntöisesti juuri tuon takia tulee pelattua aika pitkälti ryssäservuilla, koska ping on parempi ja englanniksi keskustelua enemmän kuin EU X-servuilla.
 
Tämäpä on yllättävän hiljainen ketju. Eikö tosiaan techiläiset pelaa dotaa? Itsellänikin oli pitkä tauko, mutta pari viikkoa sitten takaperin tuli asennettua takaisin koneelle ja keskimäärin 5 matsia viikossa tulee pelattua. Kaverin mmr on itseäni korkeampi, niin täytyy kyllä sanoa, että ne pelit on järjestettäen paljon kivempia kuin omat solo-pelit. Tosin omalla tasollanikin on ihan hyviä pelejä, mutta vastaan kyllä välillä tulee sellaisia idiootteja, etten pysty ymmärtämään, että miten ovat sellaisen mmr:n saaneet.
 
Kyllä tätä vieläkin tulee lähes päivittäin pelattua ainakin se yksi peli. Oma tasokehitys on tosin tyssännyt kun seinään jo useampi vuosi sitten. Kai sitä on vaan liian vähän kapasiteettiä aivoissa päästä kunnon rankeille. :P
 
Tämäpä on yllättävän hiljainen ketju. Eikö tosiaan techiläiset pelaa dotaa? Itsellänikin oli pitkä tauko, mutta pari viikkoa sitten takaperin tuli asennettua takaisin koneelle ja keskimäärin 5 matsia viikossa tulee pelattua. Kaverin mmr on itseäni korkeampi, niin täytyy kyllä sanoa, että ne pelit on järjestettäen paljon kivempia kuin omat solo-pelit. Tosin omalla tasollanikin on ihan hyviä pelejä, mutta vastaan kyllä välillä tulee sellaisia idiootteja, etten pysty ymmärtämään, että miten ovat sellaisen mmr:n saaneet.
Jäi aikanaan ku yhteisö alko muodostua turhan vihamieliseksi ja pelikavereita ei löytynyt läpsyttelyyn. Vähän kävi niinku Eorella, että pelitaitojen kehitys loppu vähän siihen, ettei kiinnostanut lukea wikiä ja refleksit oli iän myötä laskusuuntaset, joten vaihtoehdot peliseurastaki kävi vähiin. Rankedeja ei tullut etes pelattua ja silti suurin osa tiimistä inisee ja änisee jos joku ei mee heidän mielen mukaan. Sit jos joku toinen pelaa hyvin nii tulee vaan semmosta esiteini kuittailua vastustajille "ez" yms.
 
Onko kukaan tekkiläinen seuraillut TI:tä? Suomalaisittain mennyt aika hyvin. En sen enempää spoilaa, mutta finaalit tänään. Muistakaa katsoa :)
 
Ogn ja Liquidin pelejä tullu main stagel seurailtua ahkerasti.

Hitto mikä comebackki tuli Oglt siinä lopussa. Harmi et Liquid ei voittanu EG:t lower bracketis ois ollu kyl hienoa nähä molemmat og ja liquid pelaamassa finaalissa
 
Tulee seurattua sceneä edelleenkin aika paljon ja jonku verran pelattuakin. Nykyään jo ihan ok tuo community ja pelit mitä tulee. Ehkä porukka alkaa hiljalleen oppiin ja kasvaan tai sitten itestä tullu iän myötä huomattavasti chillimpi ja ei jaksa niin välittää siitä mitä porukkaa ragee. Keskittyy omaan peliin ja miettii et miten vois ite tilannetta parantaa. Aika paljon tullut katottua BSJ:n yms tekemiä todella hyviä videoita, et miten vois omaa peliä parantaa. Sieltä saanu ihan valtavasti ideoita ja kehittyny ainakin pelin lukemisessa.

Videot täällä siis:
GameLeap
 
Ogn ja Liquidin pelejä tullu main stagel seurailtua ahkerasti.

Hitto mikä comebackki tuli Oglt siinä lopussa. Harmi et Liquid ei voittanu EG:t lower bracketis ois ollu kyl hienoa nähä molemmat og ja liquid pelaamassa finaalissa

Kädet helvetti tärisee vieläkin, sen verran intensiivisiä oli sekä semifinaalin viimeinen että finaalin viimeinen matsi. Uskomattomia suorituksia ja kääntöjä :D
 
Täällä kerkeää pelaamaan sen 20-30 peliä kuussa, lähinnä spämmään miranaa ja hyvin on mennytkin. 400 peliä 59.5% voittoja 3.75 kda, siis miranalla.

Ei ole enää niin paljon vilinää peleissä mitä muutama vuosi takaperin.
 
Vieläkös täältä löytyy pelaajia?(ainakaan tätä keskustelua en löytänyt vaikka mitä yritin, piti sit manuaalisesti ettiä)

2015 kesällä viimeksi pelannut, jonku ihan lyhyen 15min pätkän kattonu jotain internationaleja välissä, että tiedossa oli mapin muutos ja joskus kattonut onko paljon uusia heroja. Kyllähän tää kuitenki oli muuttunu melko reippaasti, että nyt ku pelas yhen matsin botteja vastaan ja yhen ihmisiä nii aika oudolta tuntui, ei oikeen handlannut mitään. Erityisesti tää ultrawide teki pelistä jotenki oudon tuntuisen. Tässä välissähän on muuttunut mappi, tullut joku 7 heroa lisää ja uusia itemejä läjäpäin. Myös hudi on aika rankasti muuttunut tästä:
570_screenshots_2014-08-09_00001.jpg



Varsinki tuommoset kuriiri ja ward asiat on sit iteltä ihan hukassa ku supporttia tuupannut ennen pelata. Vaan erikoista oli, että pelasin pelin ja kukaa ei kommentoinut juuri yhtää mitää, kukaa ei haukkunut, huutanut, yks GGWP tuli kesken pelin jonku wipen jälkeen, mut muuten aika hiljasta oli pingauksia lukuunottamatta. Liekköhän tätä jaksais enemmänkin taas.

Uutuutena myös tuo ihme skilltree aiempien statboostien sijaan.

Luonnollisesti myös oma herkkyys vaan vähentyy ku näitä moninpelejä pelaa entistä vähemmän ja ikäkin kivunnut 30v yläpuolelle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 699
Viestejä
4 544 496
Jäsenet
74 831
Uusin jäsen
Panasonic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom