Onko tietoa, että mitä tuollainen maksaa taloyhtiölle verrattuna vanhaan diiliin?
Ei ole mitään varmaa tietoa, mutta omaa tilannetta kun selvittelin niin kovasti dna aspa vain puhui ettei mikään hinta muutu taloyhtiölle vain sopimus pitää tuoda tähän päivään. Luulen, että ne ei siellä aspassa tiedä, eikä ne kerro kun kuvittelevat ettei ketään kiinnosta mitä lisäkustannuksia tulee.
Isona muutoksena tuossa tulee ainakin modeemit, mikäli on kaapelitaloudet. Nykyisissä kohteissa on vuokramodeemit(ainakin pitäisi olla, minun oli jo pakko ostaa sagemcom kun ei enää ole antaa mitään muutakaan, kun meni vanha rikki. ((ehkä jonku 3825 modeemin saisi jos pyytelisi)) ) Näitä Sagemcomeja yms ei anneta vuokralle, joten kuluja tulee joko asukkaille tai taloyhtiölle uusista modeemeista. Tämä siis koskee ainakin kaapelipuolta. En ota kantaa mitä catin / kuidun kanssa on. Kuitu tarvii eniveis päätteen, ja niitä kyllä dna myy.
Mikäli taloyhtiö on jämähtänyt menneisyyteen, niin kannattaa olla ahkera sen suhteen ja mennä tosiaan mesoomaan yhtiökokoukseen. Mun kohdalla kävi sillei ihanasti, että vasta juuri toissa vuonna taloyhtiö päivitti sopimuksen, jolloin perusnopeus muuttui 10mbit, ja 350 lisänopeus 19,90. Tuosta melkein päivälleen tasan vuosi, niin dna julkaisi tämän kuituplus tuoteperheen. Olen sen jälkeen useasti ollut isännöitsijään yhteydessä ja hänen kiinnostus asiaan on täysin nolla. "no justha se päivitettiin nopeampaan. mene sinne sivuille ja ota sieltä lisänopeus" "ei me jakseta tälläsiä asioita vatvoa, nää on just päätetty". Yhtiökokouksiin en ole jaksanut mennä, kun niissä mummot kiistelee mihin ne penkit laitetaan kesällä ja kuka maksaa kukat ovien eteen, ja kuka niitä kastelee. Ja eipä noi isännöitsijän jutut puhelimessa anna sellaista mielikuvaa, että menen kokoukseen joka on kerran vuodessa ja saan päivitettyä dna sopparin. Onneksi putkiremppa on tiedossa ihan parin vuoden sisään, ja silloin kun yleiskaapelointiin kosketaan niin laitetaan kuidut yms. Sen tosiaan määrää jo viestintävirasto, ja siihen ei ole mummoilla ja papoilla sanomista.
Viimeksi muokattu: