Divinity: Original Sin 2

diablo2

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
130
Divinity_Original_Sin_2_cover_art.jpg

Divinity: Original Sin II is set to be released for Microsoft Windows in 2017.

Joku voisi laittaa kokemuksia early accessista.
 
Viimeksi muokattu:
Original Sin oli helvetin hyvä ja toka osa jatkaa samalla linjalla. Early Accessissa vielä tappelun, skillien etc. balance on vielä surkea ja bugeja löytyy paljonkin. Innolla kuitenkin odotellaan, sillä hyviä ideoita löytyy kyllä Larianilta ja niistä osa jo EA:ssakin testattavissa.
 
Pitkään tuli ajateltua ettei kunnon vuoropohjasta crpg:tä saa taivutettua co-opiks mitenkään mutta sitten tuli D:OS. Odotukset korkealla jatko-osan suhteen.
 
Ensimmäinen oli täyttä rautaa kaikin puolin, paitsi ehkä lopun "palapelit". Pitää ostaa kun on valmis paketti, eikä mikään "eerliakkess".
 
Early Access toimii tässä lähinnä maistiaisena, Act 1:stä enempää contenttia ei tule olemaan pelattavissa ennen lopullista julkaisua. Ei kyllä hajua, että minkä verran uusia featureja laittavat Early Accessiin vaikkei contenttia tulekkaan enempää. Ei voi vielä oikein suositella tosipelaamiseen kun tosiaan aika buginen (mm. pari questia jäi suorittamatta kokonaa) ja tarina jää kesken, mutta testimielessä kyllä mielenkiintoinen.

Uusi attribute-systeemi vaikutti jännältä, vaikkei ~20h perusteella vielä oikein osaa sanoa, että kuinka hyvin toimii verrattuna ekan pelin vastaavaan. Combatin lisäominaisuudet varsinkin kyllä tervetulleita.
 


https://www.kickstarter.com/projects/larianstudios/divinity-original-sin-2/posts/1712732

Eka patchi iskee! Huom: vanhat savet ei toimi uudessa versiossa, mutta Steamista voi vaihtaa propertiesin betas-välilehdeltä vanhan version takaisin jos oli Act 1 vielä kesken.
PATCHNOTES - 2016-10-13

Disclaimer: The notes below accurately represent the changes implemented at the time of writing. However, last second changes might be made, and you may find rare cases where we've improved the game and not told you about it. So ... you're welcome?

Gameplay
- Repair hammer and identifying glasses are now consumed when used.
- Made switching to inactive characters in combat possible (not for combat action but for inspecting/inventory/...).
- AI can now find cover if it finds itself teleported to a place where it can’t escape
- Fixed wizard AI scripts where they would run towards the enemy but not attack.
- "Stolen" item tag gets removed when you put in the 'Your offer' tab while trading.
- "Stolen" item tag gets removed when their original owner dies.
- Tutorial tweaks.
- No longer showing invisible enemies when player clicks on their icon with a character-backstabber.
- Tactical Retreat no longer allows jumping outside the skill range.
- Party members are now blue, default circles for Arena, turn/status console use relationship based colors.
- When you have the Zombie talent, necromancer lifesteal no longer damages you.
- Added special warning when your movement speed is 0 from a status.
- Character will no longer start dialog unless close enough.
- Weapon-based skills now use elemental bonuses on the weapon.
- Hail Strike now creates 3 projectiles (down from 4), costs 2 AP (up from 1AP).
- Rage now lasts 1 turn (down from 2), reduces resistances by -100% (down from -25%).
- Levitate is now a Stealth skill (doesn't break sneaking or invisibility).
- Shields now provide Magic Armour in addition to Physical Armour.
- Statuses Bless and Curse no longer bless\curse surfaces that the affected character walks into. (Skills Bless and Curse will still affect surface once.)
- Wet, Chilled and Frozen now remove Holy Fire.
- Fixed irst Aid not healing character when it removes negative status.
- Decreased damage of Crippling Blow.
- Decaying Touch damage slightly buffed.
- New item combinations for empty flasks and mushrooms
- Assigned new 3D objects and icons to potions.
- Added a lot of new item names to item generation.
- Fixed flags and properties of a lot of roots (e.g. you can now interact with desks and books).
- Made some roots stackable.
- Updated/fixed descriptions for some roots.
- Created some new descriptions for roots.
- Removed abundance of items in an area (e.g. axes or hammers all over the place in one small area, etc).
- Removed some placed armour pieces because they didn't belong there.
- Reassigned treasure tables on items and characters.
- Reassigned levels on corpses, items and characters.
- Placed items now have a unique name and description.
- Created unique knife for Griff.
- Fixed value of valuable items (e.g. pearls).
- Increased level of Ancient Sword because by the time you reach it, you are not level 3 anymore.
- Treasure table updates:
- more containers now use the same distribution (refer to GenericContainer) which makes balancing easier;
- generic container was dropping junk too often;
- generic container was not dropping enough gold;
- fixed: generic enemy was not dropping armor;
- junk will be dropping a BIT more gold ;
- junk was referring to the TOOL category twice;
- stacks and sacks should not always contain something;
- redistributed RewardTiny table;
- junk should drop less cloth armor;
- FTJ specific reward could select gold twice.

Usability and polish
- Added lifetime and damage to Surface tooltips.
- Fixed toggling contextmenu in the world.
- Various climbing and teleporting fixes.
- Disabled tooltips when dragging character in character creation.
- Combat messages will no longer show on the screen of far away characters (also in multiplayer)
- Allow people to reconnect to a lobby.
- Now no longer hiding lobbies that are in progress.
- Prevent tutorial boxes on endturn of enemies.
- Arena mode: added tooltips to skills in Hero Select screen
- Difficulty bonuses are now described in tooltips.
- Added dynamically animated paintings to the main menu.
- The application's icon will now blink and show progress bar in the Windows taskbar.
- Added party tab to local chat.
- Made chat messages persistent between different UIs.
- Chat improvements in serverlist panel.
- Added Surface sound events.
- Fixed paperdoll frame to fit Female Lizards.
- Game camera now keeps Items in dialog/combat into account.
- Active characters in combat have a different combat icon in player portraits now.
- Show connectivity window in Arena Lobby UI on small diamond click.
- When in combat and the active entity is unassigned, hide the turn notice.
- Improved lighting on paperdoll.
- Reskin and implementation of the new skill selection in character creation.

Art
- Updated textures on chainmail armour (all races).
- Updated textures on leather armour (dwarves and humans).
- Updated textures on plate armour (elves).
- Replaced Braccus statue.
- Added building signs.
- Menuscreen improvements.

Animation
- Dwarves have improved talk animations.
- Lizards, dwarves and elves have improved sit and lying animations.
- Lizards, humans and elves have improved skill animations.
- Various monsters received an additional polish pass on their animations.

Effects
- Grenade effects received a visual upgrade.
- Player skill effects received various improvements.

Sound
- Sounds for main menu screen.
- Sounds for UIs.

Crash fixes
- Fixed a crash that could happen when requesting a character icon in a dialog.
- Fix crash when the status Fear was set on an item.
- Fixed a crash that happened when changing certain graphical settings while the paperdoll was showing (e.g. toggle between shadow rendering).
- Fixed crash for items in source surfaces.

Bug fixes
- Fixed multiplayer character creation exploit making it possible to start with higher stats.
- Character creation now resets class skills when resetting ability points.
- Fixed permanent potions getting reapplied on reload.
- Fixed damage from Decaying Touch being applied twice.
- Fixed Dodging not receiving bonuses from armor.
- Fixed UI showing wrong range for arrow based weapons.
- Fix for invalid "Target is out of sight" notification when targeting big characters.
- Fix for valid characters not highlighting for some skills.
- Fixed character playing fast animations after using the skill Battering Ram.
- Fixed Rush skills finishing their rotation before executing the action.
- When another player's inventory is locked, you can no longer take items from them by swapping.
- Fixed map markers sometimes disappearing when playing a 4 player multiplayer game.
- Fixed item actions through context menu sometimes not working.
- Fixed stuck turn order and combat animation after fleeing.
- Fixed Take All shortcut (space).
- Fixed bottombar activating skills while typing numbers in chat.
- Fixed clicking through the bottombar.
- Fixed Voidwoken turtle overlays not showing from certain angles.
- Fixed issue with visuals resetting when going back from third step to second step in character creation.
- Fixed destroyed objects getting targeted in cone skills.
- Fixed not returning to lobby after Arena match.
- Fixed showing cooldown warning twice.
- Fixed issues with electrified cursed surfaces.
- Fixed uniques having a chance of dropping more than once.
- Fixed issues with source skills from equipped items.
- Fixed missing textkeys on player attack animations.
- Fixed looping Rhalic dialog.
- Fixed paperdoll skewed camera (causing broken shadows).
- Fixed paperdoll not resizing when resizing the window.
- Fixed turn notification animation playing between characters.
- Fix for corpses becoming unlootable when switching characters.
- Fix for items ticking in realtime in arena.

Engine
- Fixed rotation scale check in transforming objects.
- Fixed character rotation speed not resetting correctly in character creation.
- Split up sight and shroud PP shader to fix rendering order with outlines.
- Improved Outline rendering:
- Don't use depth testing: fixes the outline being split into a lot of small pieces when behind foliage + allows to see occluded jects better.
- Added fill color to occluded parts of outline objects.
- Animation editor can now select sound resource for sound textkey.
- Added fading overlay to FxOverlayMaterial.
- Added overlay priority support.
- Made effects fade when they are attached to a fading object.
- Increased colour list capacity from 7 to 127.
- Fixed AI Bound code issues.
- Fixed exporting lightprobe into level or importing lightprobe from level template.
- Datahash fix for savegames.
 
Hieman OT, mutta kannattaako nyt napata ykkönen Steamin aleista?
Jos Baldur's Gatet aikanaan iskivät niin tuo kelvannee. Eli pelissä on PALJON dialogia, paljon pitkään kestäviä taisteluita (joissa on tärkeää osata hyödyntää ympäristöä mahdollisimman tehokkaasti) ja joukko erilaisia maisemia. Hahmoja, aseita ja skillejä saa mikromanageroida niin paljon kuin haluaa. Eikä peli luonnollisesti opeta kovin hyvin kaikkia toimintoja, tai kerro kaikkea oleellista pärjäämisen kannalta. Hahmoluokkien välinen balanssai ei myöskään ole kohdallaan, eli taisteluiden vaikeustaso on alun jälkeen pitkälti kiinni omista hahmoista. Vääriin paikkoihin ei pelissä oikein voi mennä, kun muutaman tason kovemmat hirviöt ottavat pelaajalta heti luulot pois.
 
Larian ilmeisesti muuttanut mielensä ja kakkonen tulee olemaan täysin ääninäytelty :tup:
Aiemmin oli ilmoitettu, että ääninäyttelyä ei tulisi ajan/budjetin puutteen vuoksi.
 
Täysi ääninäyttely kuulostaa kalliilta mutta mikäs siinä jos ovat oikeasti laskeneet että varaa on. En ole koskaan pitänyt ääninäyttelyä näissä imo niin tärkeinä, monesti etenee keskusteluissakin nopeammin kuin ääni ehtii puhua.
 
Tänäänhän tuo pätkähtää saataville kokonaisuudessaan, harmittavasti mennään normi steamin julkkari aikataululla jotenka n. klo 17.00 pitäisi päästä latailemaan päivitystä early accessiin. Sinällään kyllä ihan ymmärättevää tuon aikataulun kanssa, ilmeisesti steami haluaisi rahaa jos julkaisija haluaa eri aikaan pelit julkaista.

Pieni hype itselle kasvanut tässä viimeisten viikkojen aikana, en kehdannut tuota early accessiakaan kokeilla kuin tutoriaalin verran jotta jaksaa sitten tutkia kaikki paikat huolella. Minun mielestä ihan hyvä juttu tuo ääninäytely, toki ei välttämättä olisi pakollinen tälläisessä pelissä ja varmasti osa dialogista tulee luettua nopeammin ja skipattua sitten, mutta tuo minusta silti mukavaa fiilistä peliin kun on musiikin lisäksi puheeseenkin panostettu.
 
Tänäänhän tuo pätkähtää saataville kokonaisuudessaan, harmittavasti mennään normi steamin julkkari aikataululla jotenka n. klo 17.00 pitäisi päästä latailemaan päivitystä early accessiin. Sinällään kyllä ihan ymmärättevää tuon aikataulun kanssa, ilmeisesti steami haluaisi rahaa jos julkaisija haluaa eri aikaan pelit julkaista.

Pieni hype itselle kasvanut tässä viimeisten viikkojen aikana, en kehdannut tuota early accessiakaan kokeilla kuin tutoriaalin verran jotta jaksaa sitten tutkia kaikki paikat huolella. Minun mielestä ihan hyvä juttu tuo ääninäytely, toki ei välttämättä olisi pakollinen tälläisessä pelissä ja varmasti osa dialogista tulee luettua nopeammin ja skipattua sitten, mutta tuo minusta silti mukavaa fiilistä peliin kun on musiikin lisäksi puheeseenkin panostettu.

Jaa mitä paskaa? Joko se on valmis?? Menny ihan ohi koko juttu. Itsekkin olen ennakkotilannut mutta en jaksa mitään alphoja
 
Onko hyötyä kaivaa ykkösen savet jostakin? Jatkuuko hahmo tjs
 
Hyvä että kävin kickstarterissa katsomassa olinko tähän jo laittanut rahaa. 30 dollarin pledgen olin laittanut vuonna 2015, mutta en yhtään muistanut.
Vois käydä vähän testaamassa kohta :comp:
 
No niin nyt o pari tuntia hakattu ja täytyy sanoa että olipas mukavaa pitkästä aikaa.

Valitsin undeadin joka vaikutti mielenkiintoselta. Poison healaa ja muut normi jutut taas tekee dmg.

Olen nyt yrittänyt listiä griffiniä tovin että sais auki sen hero valinnan puheisiin mutta on todella vaikeaa. Varmaan siksi kun ei oo gearia kellään. Areenassa kävin kääntymässä mutta siellä tulee pataan ihan 100-0

Läpät on hyviä dialogeissa ja näitähän piisaa...

Koitan aluksi ranger,healer,tank wizard comboa. Tuntu toimivan ykkösessä mutta mietin kans jos tekis vaa 4 dps luokkaa. Kokemuksia?
 
15H pelattu unohda tankki. Rangerille ehdottomasti metamorph ja tankin tilalle 2h necromancer.
 
12h takana, tykkään vaikka balanssi näyttäisikin kusevan. (Yks hahmo partyssä vetää 90% damasta ja muut on lähinnä buffeina ja lihakilpinä)

Ainoa harmi on että vaikeustasoja on tasan kaksi. Explorer tuntuu aivan liian helpolta ja käy tylsäksi nopeaksi. Tactician ja classicin välillä en huomaa kuin pari % hp eroa ja joutuu oikein miettimään et mitä tekisi.


Toivoisin itse että olisi jonkinlainen väliaste jossa tappelut olisi pitempiä ja ympäristöä pitäisi käyttää hyväksi, mutta ilman että homma menee cheeseilyyn ja ainoastaan tietyillä comboila.. (Kuitenkin todella monet vaikeat kohdat pystyy pullokaulacombovenkoilemaan, ainakin toistaiseksi, mutta en pidä sitä hauskana pelaamisena)
 
Viimeksi muokattu:
Minkälaisilla partyillä pelailette? ja mitä skillejä/comboja käytätte?
 
Onko porukkaa päässyt moninpeliä vääntämään? Onko ollut teknisiä ongelmia? Ykkösen kanssa jäi pelailut sikseen, kun +12h save game korruptoitui ja olisi pitänyt aloittaa alusta. Kaveri oli pelin jo kerran pelannut läpi, niin ei innostanut. Nyt tämän kakkosen kanssa olisi taas tarkoitus yrittää uudemman kerran.
 
Onkos tämän tarina miten liitoksissa tuohon ensimmäiseen osaan? Onko järkeä hypätä suoraan tuoreemman version kimppuun, vai onko viihtyvyyden kannalta oleellista, että ensimmäinen Original Sin on koluttu läpi?

D:OS1 Enhanced Edition löytyy kyllä Steam-kirjastosta, mutta on syystä tai toisesta jäänyt pelaamatta.. :D
 
Onkos tämän tarina miten liitoksissa tuohon ensimmäiseen osaan? Onko järkeä hypätä suoraan tuoreemman version kimppuun, vai onko viihtyvyyden kannalta oleellista, että ensimmäinen Original Sin on koluttu läpi?

D:OS1 Enhanced Edition löytyy kyllä Steam-kirjastosta, mutta on syystä tai toisesta jäänyt pelaamatta.. :D

Ei ole hyötyä, tämä on kokonaan itsenäinen tarina ja aikaa ykkösestä on kulunut 1000 vuotta.
 
Pari tuntia takana ja oikein pätevältä vaikuttaa. Ensimmäinen peli jäi kokonaan välistä, mutta ei tunnu haittaavan. Alku tuntui todella hankalalta, kunnes sai tarpeeksi porukkaa partyyn ja opetteli skillit. Eiköhän tähän saa muutaman tunnin uppoamaan. ;)
 
Jotenkin tuntuu että joka tappelu on hirveetä vääntämistä. Aina saa vetää parit quick loadit :)...

Myös maget on niin helvetin heikkoja ja joskus myös itse tankki. Tuolla ekassa linnassa se yks magister noita veti backstabbia täydestä armor helasta ja hpsta, henki pois kerrasta kek

Löysin myös semmosen itemin millä voi vetää ruumiiden naamoja irti niin voinko käyttää tätä jotenkin tuohon mun undead ongelmaan että ei näkyisi luut muille? Nythän oon vaan ämpäri päässä :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Eipä tuosta että luut näkyy tunnu olevan muuta kuin pari reagoi pelästyneesti. Ne jotka käyny päälle olis käyny päälle joka tapauksessa.

Tactician tuntuu että ainoa tapa ilman huijaamista (Esim. se että jättää yhden tappelu-alueen ulkopuolelle ja vetää aoe että saa tulet yms. poisonit pois) jne. tuntuu olevan 3x summoneria jotka käyttää ranged/wand ja lisäkykyinä on comboskilli (yhellä pyro, yhellä geo, yhellä hyd) ja melee war cc/poly jäbä.
Tosin tuokin tuntuu hieman huijaamiselta itselle ja aika tylsähkö.

Joten tactician alkoi tuntumaan turhauttavalta partyllä(Klassinen party eli tankki, rogue, ranged ja casteri) jolla haluaisin pelata niin alotin uusiks helpommalla lone wolf inquisitor red princeen ja fane enchanterina kaveriks, ja jumankauta tuntuu kuin oma hahmo olis jumala.
Niin naurettavat erot kyllä vaikeustasoille että huh huh.
 
Minkälaisilla partyillä pelailette? ja mitä skillejä/comboja käytätte?

UD Pyro/Geo/Summoner DW Wands (Käyttää yleensä erinäisiä poison skillejä ja fire skillejä, duh)
Warfare / Geo 1H+Shield (Tankkihommia, heittelee kilpeä yms. jännää, paljon knockbackejä ja taunt)
Huntsman ranged (Air shottia, pinniä, barragea, ele arrows, mitä näitä nyt on)
Aero/Hydro DW Wands (shock stun combot, freeze combot, healaus)

Ei varmastikaan mikäään optimaalisin, etenkin toi yksittäinen undead porukassa tuntuu välillä tuovan ylimäärästä säätöä. Alotin pelin ensin aika täyspainotteisella summonerilla mutta mirrorilla rerollasin pyroksi koska summonit tuntuivat aika turhilta. Kokeilen ehkä uudestaan kohta kun saa Summoningin kymppiin, sillon muistelisin jostain lukeneeni että Incarnatesta tulee huomattavasti parempi tms. ?
 
Kymmenisen tuntia ehdin tuossa viikonloppuna pelaamaan, partyn kokoonpanoa olisi ehkä voinut vähän enemmänkin miettiä kun meni aika fiilispohjalta valinnat mutta näillä mennään. Porukassa on Battlemage/Cleric/Wizard/Enchanter ja toistaiseksi tyyppien välisessä synergiassa olisi vähän toivomisen varaa. Cleric tuntuu myös aika turhalta jätkältä vielä kun osaa tasan yhden healispellin ja muitakaan hyödyllisiä skillejä ei juuri osaa. Noita skillikirjoja ei ole tullut ihan liikaa vastaan ja vendoreiltakaan ei pysty ostelemaan ihan kaikkea.
 
Juu, meinasin vaan että ei ole vielä päässyt kerääntymään liikaa tuota rahaa ja osa kirjoista on aika tyyriitä. Mutta kylläpä se siitä.

Eilen sain Braccuksen aarreholvin klaarattua ja lopettelin siihen. Trompdoy pisti kyllä vastaan aika rankasti ja piti käydä lukemassa spoileriakin asiasta kun meinasi usko loppua tyypin taikoessa kolme täysikuntoista kloonia lisää kun olin jo kolme saanut tapettua ja jengi ihan henkihievereissään.
 
melko vaikea tuo classic näin ensikertalaiselle divinityn parissa, toi party herättäminen henkiin taistelun loputtua tuntuu todella oudolta näin wowin jälkeen että onko tullu pelattua liian helppoja pelejä
 
Joo rupee scrollit loppumaan kun aina saa jonkun herättää henkiin. Ehkä joku saa spellin jossain vaihees niin ei tarvi scrollia kattella.

Kantsii ottaa se pet talk muuten jollekkin. Ihan hyödyllinen ja hauskoja juttuja tulee välillä vastaan.

Itse kans clearasin tuon aarreholvin...ei nyt mitään ihmeellistä tullu sieltä.

Tarttis jostakin löytää se suurennuslasi kun itemejä on aika paljon inventaariossa.
 
Jos jatkuvasti joudutte käyttämään ress scrolleja niin sanoisin että kannattaa harkita vaikeustason tiputusta :) Meinaan tulee varmasti muuten ennemmin tai myöhemmin vastaan tilanne että ne loppuvat kesken kun pitäisi saada joku ylös. Yksi mitä kannattaa myös harkita on ottaa vaikka jokaiselle hahmolle hydro 1 jos ei löydy muita healeja, ja ettiä jostain restoration skillbookit.
 
Itsellä nyt joku 12h peliä takana ja just pääsin fort joyn ulkopuolelle vaikka tuollakin olisi vielä tekemistä, viivyttänyt tuolta lähtemistä kyllä tarkoituksella ja koettanut tutkia mahdollisimman tarkkaan paikat. Nyt rupeaa löytymään taisteluihin tuntuma pikkuhiljaa, sillä alussa tuotti ongelmia tuo uusittu armor systeemi josta en kyllä ole vieläkään aivan varma mitä mieltä siitä pitäisi olla.

Sinällään pidän kyllä ideasta että konkreettisesti näet armorin hyödyn, mutta niinkuin melko moni mm. steamin foorumeilla on sanonut meinaa tuo uudistus vähän pakottaa myös partyn kokoonpanon joko full physical tai magical damageen ehkä liikaakin. Itsellä tällä hetkellä partyssä rogue+archer+geo/pyro+hydro/aero/necro ja pakko melkein laittaa archer ja rogue hoitelee samat tyypit ja sit maget hoitelemaan omansa koska ei mitään järkeä rueta tuhlaamaan aikaa siihen että kummatkin armorit kuluttaisi vihollisilta ennenkuin pääsee oikeasti aiheuttamaan vahinkoa. Etenkin juuri magic classeisse tuo armori uudistus tuntuisi olevan aika kova nerffi, sillä armorit kun estävät myös status efektien aiheuttamisen niin poisonit/stunnaukset yms tuntuvat melko heikoilta vrt D:OS1. Vihollisilla kun tuota armoria tuntuu usein vieläpä olevan suht reilusti niin tosissaan saa jo miettiä kuka hyökkää ketäkin vastaan ja millä vahingolla.

Armorin kyseenalaisuudesta huolimatta vaikuttaa kyllä aivan loistoteokselta, ääninäyttelykin on tehty huolella eikä vaikuta niin naurettavalta mitä ykkösen EE version. Etenkin origin hahmojen ääninäyttelijät tekevät mielestäni loistotyötä, itseäni oikeasti harmittaa ettei ifan mahtunut ekan kierroksen partyyni koska tykkään hänen äänestään. Täytyy sitten varmaan oikeasti vetää peli useamman kerran läpi niin näkeepähän sitten ifanin ja beastinkin tarinat.
 
Sinällään pidän kyllä ideasta että konkreettisesti näet armorin hyödyn, mutta niinkuin melko moni mm. steamin foorumeilla on sanonut meinaa tuo uudistus vähän pakottaa myös partyn kokoonpanon joko full physical tai magical damageen ehkä liikaakin.

Nojaa, mun mielestä taas just toisinpäin. Yleensä vihollispackeistä kuitenkin osa on meleetä (full phys armor) ja osa castereta (full magic armor). Laitat omat casterit kiinni niihin vihollisen melee hahmoihin joilla ei ole magic armoria, ja omat physicalit kiinni vihollisen castereihin joilla taas ei ole physical armoria. Saat käytännössä täyden hyödyn CC:stä heti eikä tartte polttaa kaikkien armoreita ensin pois. Ihan kivalta tuntunut tää armori uudistus kun alkanut tottumaan siihen ja ymmärtämään miten kannattaa targetoida porukkaa.
 
Katselin streamia kun kaveri pelasi ja aluksi classic näytti todella haastavalle, mutta kun varasti (joka on todella kova skilli tässä) partylleen oikeat skilli kirjat vendoreilta niin peli helpottui aivan tajuttomasti
 
Joo rupee scrollit loppumaan kun aina saa jonkun herättää henkiin. Ehkä joku saa spellin jossain vaihees niin ei tarvi scrollia kattella.

Kantsii ottaa se pet talk muuten jollekkin. Ihan hyödyllinen ja hauskoja juttuja tulee välillä vastaan.

Itse kans clearasin tuon aarreholvin...ei nyt mitään ihmeellistä tullu sieltä.

Tarttis jostakin löytää se suurennuslasi kun itemejä on aika paljon inventaariossa.


fortin griffini voi noita suurennuslasi hommeleita tehä maksaa about 50 kultaa, suurennuslasi painike oikeassa alakulmassa kaupankäynti sivulla
 
Tulipahan napattua tämä GOGista kun saa vajaalla 40e:llä creditin jälkeen. Eka OS oli kiikarissa pitkään. Kaverin kanssa pelailen ja lupaavalta vaikuttaa, aluksi varastin siltä wandin taskusta ja se aloitti combatin, myöhemmin hahmoni (Lohse) sekosi dialogin aikana onnistuneista checkeistä huolimatta, muutin kaverin kanaksi ja koko luolan npc:t pieksivät minut järkiini. Ei aivan joka pelissä tule tällaista vastaan. :D
 
Taitaa olla edessä rerolli ja samalla vaikeusaste tactician -> classic. Ei vain pääse oikein jaloilleen tacticianissa.
 
fortin griffini voi noita suurennuslasi hommeleita tehä maksaa about 50 kultaa, suurennuslasi painike oikeassa alakulmassa kaupankäynti sivulla

Muuten hyvä mutta listin koko porukan. Löysin jostain salaluolasta nyt yhden onneksi.

Mulla on tullut 2 vendoria vastaan koko pelis ja toinenkin lähti nyt sotaan rannalle niin ei jäänyt kun se skeleton mies ja sillä ei mitään hyödyllistä ole. Uusia spellejä odotellessa.
 
Voi helvetti, kun houkuttelette ostamaan, vaikka olisi läjä muitakin pelejä pelattavana.

Edit: Ostettu ja kahden tunnin päästä kiroillaan, kun töihin lähtö.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on tullut 2 vendoria vastaan koko pelis ja toinenkin lähti nyt sotaan rannalle niin ei jäänyt kun se skeleton mies ja sillä ei mitään hyödyllistä ole. Uusia spellejä odotellessa.

Hiirellä jos vedät NPC:n päältä ja siinä lukee "Trader" niin tyypin kanssa voi käydä kauppaa ja aika usealla on niitä kirjoja myynnissä. Dialogi-ikkunassa siinä vasemmassa yläkulmassa on se nappula jota painamalla pääsee kaupantekoon vaikkei perinteiseen tapaan siihen puhevaihtoehtoa olisikaan. Esim. niistä sotimaan lähteneistä kolmella tyypillä taisi olla erilaisia kirjoja myynnissä.
 
Hiirellä jos vedät NPC:n päältä ja siinä lukee "Trader" niin tyypin kanssa voi käydä kauppaa ja aika usealla on niitä kirjoja myynnissä. Dialogi-ikkunassa siinä vasemmassa yläkulmassa on se nappula jota painamalla pääsee kaupantekoon vaikkei perinteiseen tapaan siihen puhevaihtoehtoa olisikaan. Esim. niistä sotimaan lähteneistä kolmella tyypillä taisi olla erilaisia kirjoja myynnissä.

Jaa perskuta menny ihan ohi tällänen. Aattelinki että melko nihkeetä menoa ollut.
 
Joo itsekin kyllä niin hilkulla ostaa...arvostelut on melkoista hypeä ja kuulun kuitenkin aika vahvasti kohderyhmään kun RPG- taustaa on parinkymmenen vuoden ajalta ja toisaalta vuoropohjaisesta on uponnut ainakin Xcomit, vanhat Falloutit ja Jagged alliancet. Divinity- sarjaan en kuitenkaan ole vielä koskenut, joten pelimekaniikka on osittain mysteeri.

Pari kyssäriä:
- onko tässä jotain rest- systeemiä jolla resetoidaan spellejä kuten Infinity enginen peleissä? Toimiiko ne ketjussa mainitut scrollit siten että antavat vain yhden käyttökerran? Jos jonkin spellin saa jatkuvaan käyttöön niin onko se sitten ihan vain AP:sta ja cooldownista kiinni että paljonko sitä voi spämmätä?
- onko tässä mitään kaupunkeja siinä mielessä kuin BG1/BG2/PoE:ssa oli aina yksi isompi mesta? Kaikki screenshotit DOS2:sta näyttää hieman landelta.
 
Voi helvetti, kun houkuttelette ostamaan, vaikka olisi läjä muitakin pelejä pelattavana.

Edit: Ostettu ja kahden tunnin päästä kiroillaan, kun töihin lähtö.
Haha, itsellä eilen ihan sama kuvio illalla. Nyt peli latautunut ja odottelen vaan, että töistä pääsee... Ja lenkittämään koiran JA pelaamaan sulkkista. Mutta sen jälkeen tämän kimppuun!
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 764
Viestejä
4 495 533
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom