Diablo 4

Hemmetti kun menivät bash barbin muuttamaan. Olin juuri siinä pisteessä että uber lilith olisi mennyt läpi. Nyt uudistusten jälkeen mentiin takapakkia oikein kunnolla ja ei mitään toivoa. Ei varmaan auta kuin rakentaa uusiksi prkl.
Whirlwindillä meni helposti viime kaudella. En toki tiedä tekivätkö siihen buildiin jotain nerffauksia :)
 
Piti oikeastaan etukäteen kysyä mutta voihan sen nytkin resetin jälkeen. Pelaan siis HC ja olen vielä jatkuvasti kuollut korkeimman levelin hahmolla.

Ainakin aiemmin huomasin että jokainen uusi hahmo, kun luon ja skippaan sen kampanjan, edellisen korkeimman tason hahmon ollessa tuore raato, niin monet näistä strongholdeista (tms ne sen tyyppiset paikat) on tutkittuja, joudun tutkimaan erikseen. Uudestaan ja uudestaan. Samaten noin puolet niistä waypointeista joudun avaamaan uusiksi vaikka koko kartta on pitkälti "auki" ja tunnettu. Että mihinköhän se maailman "status" perustuu?

Okei nyt kun tein uuden hahmon tuonne seasonal realmiin, eli kaikki strongholdit ovat tutkimatta, tää ehkä on tarkoitus. Siellä on jotain muita paikkoja jotka ovat kartalla yhtä pieniä kuin nuo strongholdit, mutta ne kai sitten eivät ole niitä joten siinä tuli mulle virheellinen käsitys.

Mutta silti onko myös tarkoitus että yli puolet noista waypointeista on aktivoimattomia? Mun mietityttää että mihin noi uuden hahmon status perustuu. Noissa on valtavasti turhaa ympäriinsä kiertämistä, joka varsinkin aina siinä tilanteessa eli on juuri kuollut, tympii vähän extraa.

Muilta osin ainakin tuota scorkkia on selvästi buustattu. Skilleja on muutettu niin ettei ole juuri turhaa melee tasoista juttua, että voi paremmin pelata ranged buildia.

En ihan ymmärrä miksi ihan kaikki ei tuossa resetoidu. Aspektit on resetoitu mutta se toinen juttu jota blacksmithit hoitaa, ne eivät resetoituneet. Saan uudelle hahmolle varusteisiin ensialkuun poskettomat kovat +400-500 lifeä.
 
Piti oikeastaan etukäteen kysyä mutta voihan sen nytkin resetin jälkeen. Pelaan siis HC ja olen vielä jatkuvasti kuollut korkeimman levelin hahmolla.

Ainakin aiemmin huomasin että jokainen uusi hahmo, kun luon ja skippaan sen kampanjan, edellisen korkeimman tason hahmon ollessa tuore raato, niin monet näistä strongholdeista (tms ne sen tyyppiset paikat) on tutkittuja, joudun tutkimaan erikseen. Uudestaan ja uudestaan. Samaten noin puolet niistä waypointeista joudun avaamaan uusiksi vaikka koko kartta on pitkälti "auki" ja tunnettu. Että mihinköhän se maailman "status" perustuu?

Okei nyt kun tein uuden hahmon tuonne seasonal realmiin, eli kaikki strongholdit ovat tutkimatta, tää ehkä on tarkoitus. Siellä on jotain muita paikkoja jotka ovat kartalla yhtä pieniä kuin nuo strongholdit, mutta ne kai sitten eivät ole niitä joten siinä tuli mulle virheellinen käsitys.

Mutta silti onko myös tarkoitus että yli puolet noista waypointeista on aktivoimattomia? Mun mietityttää että mihin noi uuden hahmon status perustuu. Noissa on valtavasti turhaa ympäriinsä kiertämistä, joka varsinkin aina siinä tilanteessa eli on juuri kuollut, tympii vähän extraa.

Muilta osin ainakin tuota scorkkia on selvästi buustattu. Skilleja on muutettu niin ettei ole juuri turhaa melee tasoista juttua, että voi paremmin pelata ranged buildia.

En ihan ymmärrä miksi ihan kaikki ei tuossa resetoidu. Aspektit on resetoitu mutta se toinen juttu jota blacksmithit hoitaa, ne eivät resetoituneet. Saan uudelle hahmolle varusteisiin ensialkuun poskettomat kovat +400-500 lifeä.
Jokaisen seasonin alussa noi waypointit nollaantuu osittain. Eli on tarkoitus, että niitä kaikkia ei ole alussa. Sama koskee strongholdeja.
 
Mitä kokemuksia d2jsp-sivustosta, onko täällä ketään kuka käyttää sitä tässä pelissä, kun toisinkuin Diablo 3:ssa tässähän voi itemeitä vaihtaa.
En ole kylässä oikein kenenkään kanssa vaihdellu itemeitä.. Diablo 2:ssa itemeiden vaihtaminen oli helppoa kun pystyi tekemään pelin nimen.
Mutta tämä pelihän on tälläinen vähän avarampi, ilman lobbya. Niin kuinka esimerkiksi WoWia pelaavat vaihtaa itemeitä, onko siellä in-gamessa jonkinlainen lobby missä voi myydä ja vaihtaa tavaroita?

Tulispa tähän diabloon auction house. En kerennyt Diablo 3:sta omistamaan silloin kun siinä oli auction house, niin en tiedä oliko se hyvä juttu.
 
Mitä kokemuksia d2jsp-sivustosta, onko täällä ketään kuka käyttää sitä tässä pelissä, kun toisinkuin Diablo 3:ssa tässähän voi itemeitä vaihtaa.
En ole kylässä oikein kenenkään kanssa vaihdellu itemeitä.. Diablo 2:ssa itemeiden vaihtaminen oli helppoa kun pystyi tekemään pelin nimen.
Mutta tämä pelihän on tälläinen vähän avarampi, ilman lobbya. Niin kuinka esimerkiksi WoWia pelaavat vaihtaa itemeitä, onko siellä in-gamessa jonkinlainen lobby missä voi myydä ja vaihtaa tavaroita?

Tulispa tähän diabloon auction house. En kerennyt Diablo 3:sta omistamaan silloin kun siinä oli auction house, niin en tiedä oliko se hyvä juttu.
Kyllä itsellä tulee kaupiteltua itemeitä, sillä ne kovimmat massit tehdään, pelissä on oma trade-ryhmä.
 
En ihan ymmärrä miksi ihan kaikki ei tuossa resetoidu. Aspektit on resetoitu mutta se toinen juttu jota blacksmithit hoitaa, ne eivät resetoituneet. Saan uudelle hahmolle varusteisiin ensialkuun poskettomat kovat +400-500 lifeä.
Tää on bugi, kannattaa hyödyntää niin kauan kuin voi.
 
Tulispa tähän diabloon auction house. En kerennyt Diablo 3:sta omistamaan silloin kun siinä oli auction house, niin en tiedä oliko se hyvä juttu.
D3 AH oli todella surkea ja poistivat sen pelaajien painostuksesta. Lootti oli aivan kuraa ja AH:sta olisi pitänyt ostaa kunnolliset kamppeet isolla rahalla (tai kullalla, mutta muistaakseni senkin farmaus oli hidasta.) Vasta 2.0 päivityksen jälkeen D3 oli pelattava kun AH poistui. Itse ainakin pelaan miuluummin sitä peliä kuin AH.
 
Taisi isompi syy AH:n poistolle D3:sta olla Jenkkilän verolakien uudistukset. Blizzard katsoi sen aiheuttamien komplikaatioiden olevan turhan iso vaiva ja se söisi mahdolliset voitot, joten AH sai lähteä. Toki pelaajien painostus oli osatekijä myös.

Joka tapauksessa se oli yksi parhaimmista muutoksista. Kamat tulisi aina hankkia pelaamalla, ei ostamalla. Jos minä saisin päättää, kaikki kamanvaihto pelaajien välillä tulisi estää.
 
mutta se toinen juttu jota blacksmithit hoitaa, ne eivät resetoituneet. Saan uudelle hahmolle varusteisiin ensialkuun poskettomat kovat +400-500 lifeä.
Tää on bugi, kannattaa hyödyntää niin kauan kuin voi.
Vahvistettu että ei niitä tämän seasonin aikana oteta pois/resetoida.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
En tiedä miksi, saattaa osin liittyä noihin "liian aikaisin" saatuihin +life tempering juttuihin, mutta monesti mulla tuo fortify kasvaa koko lifen kokoiseksi. Aiemmin se oli korkeintaan noin puolet.


Olen saanut kelattua level 67 @WT3, ajattelin kokeilla taas onneani WT4. Edellisellä kerralla toiseksi viimeisellä hahmolla viime seasonissa, kuolin aika nopeasti vaikka mulla oli pääosin ancestral kamoja niskassa, enkä ehtinyt uudestaan ennen seasonin loppua. En edes muista mihin kuolin, luultavasti helltidessä jota eniten olen pelannut kun se avoin maailma ja valtava määrä minioneita toimii aika hyvin chain lightingin kanssa.
1723136878355.png
 
Taisi isompi syy AH:n poistolle D3:sta olla Jenkkilän verolakien uudistukset. Blizzard katsoi sen aiheuttamien komplikaatioiden olevan turhan iso vaiva ja se söisi mahdolliset voitot, joten AH sai lähteä. Toki pelaajien painostus oli osatekijä myös.

Isoin syy oli se kun porukka huomasi kuinka vituiksi itemit oli koodattu. Jos oli legendary item X jossa max rolli +100Y ja +100Z, sellaisia pystyi olemaan vaan yksi pelissä. Jos halusit saman itemin ja toi oli jollain niin pystyit ainoastaan saamaan itemin X jossa +100Y ja 99Z.

Siitä nousi niin kova meteli hc pelaajien kesken että helpoin oli sano että korjattu ja piilottaa AH, ja keksiä suurelle yleisölle hienoja selityksiä.
 
Viimeksi muokattu:
Itse tein salamajumaladruidin ja iha jees buildi, kaikki katoaa ruudulta sekunneissa mutta seasonin 100 levelin tekemiset lähinnä saman toistoa niin saas nähä jaksaako paukutella lisää. Pitit aika tylsää ja uudet compassit oli pari kertaa iha kivoja mutta muuten vain odottaa että ruutu tyhjä ja loottia. Taitaa olla että ite tykkää levelauksesta ja buildin tavoittelusta enemmän kuin sitte kun saavuttanu sen.
 
Itse tein salamajumaladruidin ja iha jees buildi, kaikki katoaa ruudulta sekunneissa mutta seasonin 100 levelin tekemiset lähinnä saman toistoa niin saas nähä jaksaako paukutella lisää. Pitit aika tylsää ja uudet compassit oli pari kertaa iha kivoja mutta muuten vain odottaa että ruutu tyhjä ja loottia. Taitaa olla että ite tykkää levelauksesta ja buildin tavoittelusta enemmän kuin sitte kun saavuttanu sen.
Aikalailla sama homma. Alussa ketuttaa levuttaa, mutta sitten jossain 60-70 lvl kohdalla tulee innostus, kun alkaa buildi rakentua. Sitten 100 lvl kohdalla on ihan kiva koittaa mitä pittejä pääsee läpi. Viime kaudelle meni 118 läpi, mutta en edes kovempaa kokeillut kun grindattiin sitten kaverin kanssa sille masterwork materiaaleja.
 
Nyt alkaa olla bash-baba kohillaan. Liekkö bugi, kun tormented duriel kaatuu kolmella lyönnillä. :rofl2:

Tällä Robin buildilla mennään:
 
Jaahas bash barbista tuli päivityksen myötä tehoton kun cleavesin prosentit vietiin? Milläs tuon menetyksen nyt sitten korvaisi jotta sais iskukykyä takaisin?
Kun sai Shard of Verathielin käyttään (=ja Ring of Starless skies) niin meno on taas samaa facerollia kuin viime seasonissa.
 
Mikä itemi pitää olla että storm lighting skill druidina lasketaan että se on werewolf-skill?
 
Onko kellään antaa Fist of Fate-hanskoja? Meni vahingossa roskiin ku tyhjensin inventoryä.

/voin kyllä antaa niistä jotain jos vain kerrot mitä mun täytyy kerätä ja mistä. En tiedä mikä tässä pelissä on sitä valuuttaa. Tällähetkellä olen level 50.
 
Näköjään pariksi päiväksi on avattu free trial diablo neloseen jos joku tahtoo testaila..
 
No nyt on baballa 4 yyberiä päällä! :kippis:

1723325329017.png
Sitten kun kyllästyt siihen Steelgraspiin niin kannattaa kokeilla Chargea sen tilalle, paljon kivempi pelata eikä häviä Steelgraspille damagen puolesta juuri yhtään. :thumbsup:
 
Törmäsin aika ikävään bugiin (Xbox Series X), mutta onneksi ei käynyt minkään harvinaisemman tavaran kohdalla. Tein eventin nightmare dungeonissa ja arkusta tippui legendary crossbow. Legendaryn "godray" puuttui ja tavara vaan hävisi noukkimisen jälkeen. Tavara ei ollut edes arkussa kylässä. Video: Diablo4Bug.mp4
 
Olin kylässä ja näin hienon skinin jollain. Tietääkö joku mikä tällä on päällä (vasemmalla)?
Tuo kypärä kävis hyvin omalle hahmolle.

1723367657290.png
 
Taitaa olla ostettu barbaarin skini. En muista nimeä.
Joo. Tässä on vähän harmi ku jos ostaa vaikka druidille tämmösen setin, niin ei voi pukea toiselle classille mitään itemiä. Ei ainakaan vaatekaapissa näkynyt sitä necromancerin settiä jonka hälle ostin.
 
Mulla on blood season passista saatu skini, se toimii jokasella hahmolla.

Sitten necromancerin maksettu skini ei toimi muilla hahmoilla, mutta siitä saatu miekat toimi muillaki hahmoilla, eli ne kirkkaan siniset.

/nytkun katsoin tuota sun laittamaa kuvaaki, niin nuissahan tosiaan näkyy classin kuva, että aseet on tehty käymää useammalle erille hahmolle. Tulisipa universaaleja skinejä kans tuonne shoppiin joskus myyntiin. Oon ostanu roguelle ja necrolle skinin ja nyt ostin druidin tuon liekki skinin.

Pitää sitten katsella millaisia skinejä sille uudelle hahmolla on siinä lisäosassa joka julkaistaa lokakuussa, vai jokohan niitä on datamainattu jostain.
 
Tuo horde juttu vaikuttaa olevan tosi hyvä expaamistapa. Ainakin oman kokemuksen mukaan lvl 70- tulee tosi hyvin kakkostasolla.

Suurempia en uskalla kokeilla.. ww barbi.
 
Tuo horde juttu vaikuttaa olevan tosi hyvä expaamistapa. Ainakin oman kokemuksen mukaan lvl 70- tulee tosi hyvin kakkostasolla.

Suurempia en uskalla kokeilla.. ww barbi.
Tier 2 näyttäisi olevan hahmon mukaan skaalautuva vihollisten levu, tier 3 on 100 ja sitä korkeampia ei vielä ole uskaltanut testata koska paska hahmo toistaiseksi.
 
Hordessa tuntuu olevan vähän samaa vikaa kuin pitissä, eli wavet menee heittämällä läpi, mutta bossit lyö turpaan niin että lätinä käy. Pitissä on sama että ne kaksi tasoa suunnilleen juoksee läpi, mutta sitten bossit oli mahdottomuus. Taisi olla pit level 110 tai jtn. En tiedä mikä järki tuollaisessa asettelussa on.
 
Koitin yhtä boostata tier 3-5 tasoilla mutta ei se pysyny hengissä tarpeeks kaua, toki useemma levelin sai per horde mutta tuntu et nii kaua ku ei hengis pysy nii nightmare dunkku boostaamine vielä nopeempi
 
Hordessa tuntuu olevan vähän samaa vikaa kuin pitissä, eli wavet menee heittämällä läpi, mutta bossit lyö turpaan niin että lätinä käy. Pitissä on sama että ne kaksi tasoa suunnilleen juoksee läpi, mutta sitten bossit oli mahdottomuus. Taisi olla pit level 110 tai jtn. En tiedä mikä järki tuollaisessa asettelussa on.

Samaa mieltä. Hyvä, että bosseja buffattiin, mutta nyt meni vähän liikaa.
 
Nyt pitää ottaa kanssa vähän takaspäin, en tiedä tarkalleen tuon nm dunkun expasta ja oon vasta pari niitä nyt juossut.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämä ainakin puhuu niiden puolesta.
 
Jotenkin vaikuttaa huvittavalta että peliin tulee koko aika mitä ihmeellisempiä bugeja ja clässejä joilla one shotataan bossit tyyliin, sitten Blizzardi on "cool guy" kun pistää twiittauksen et "me halutaa et kaikil on kivaa niin jätetään noin".
 
Koitin yhtä boostata tier 3-5 tasoilla mutta ei se pysyny hengissä tarpeeks kaua, toki useemma levelin sai per horde mutta tuntu et nii kaua ku ei hengis pysy nii nightmare dunkku boostaamine vielä nopeempi
Paljos muuten nykyään on se "max exp" monster level? Ennen +10 mutta eikö sitä nostettu nyt tai viime seasonissa vai muistaako väärin?
 
Tuli Azurewrath sieltä loottilaatikosta (tier 2 laatikosta), mutta tekeekös tuolla mitään? Barbaari on hahmo tällä hetkellä.
 
Mekuna vetänyt sorsalla pit 150 läpi ja kelloon jäi neljä minuuttia. Taitaa olla pikkaisen OP tuo sorsa tässä seasonissa. o_O

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Mekuna vetänyt sorsalla pit 150 läpi ja kelloon jäi neljä minuuttia. Taitaa olla pikkaisen OP tuo sorsa tässä seasonissa. o_O

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Kyllä se on, Itellä menee solona Sorsalla T8 bossit alta minuutin alas.
 
Barbaaritestit jatkuu. Kraftasin Shakon ja tuli GA cooldownilla ja nyt kahdella upilla CD 49%, tuon avulla saa jatkuvan uptimen Rallying Cry-skilliin eli jatkuvan unstoppalen. Uusi Thibault's will tarjoaa uppien kanssa n. 30% damagereduction kun unstoppable ja 20% damagebuffin ja aina 50 furyä kun uusit unstobbablen, eli ei tarvi kenkiin Fury regeniä. Itsellä käytössä Charge Steel graspin tilalla joka myös antaa aina unstoppablen ja prokkaa aina Paingorger's damagebuffin ja toki 50 furyä (=täys fury buffien kanssa). Muuten aika lailla sama kuin Rob2628:n buildi. Todella nopea, kestävä ja tehokas buildi jos joku haluaa testailla.
 
Omalla season barbilla on nyt vähän rage management ongelmaa. Noh ehkä se helpottaa kun saa ne paragon himmelit lvl 15 ja se huuto-aspecti puuttuu mikä tiputtaa muiden cooldowneja.. ei ole näkynyt.
 
Barbaaritestit jatkuu. Kraftasin Shakon ja tuli GA cooldownilla ja nyt kahdella upilla CD 49%, tuon avulla saa jatkuvan uptimen Rallying Cry-skilliin eli jatkuvan unstobbalen. Uusi Thibault's will tarjoaa uppien kanssa n. 30% damagereduction kun unstobbable ja 20% damagebuffin ja aina 50 furyä kun uusit unstobbablen, eli ei tarvi kenkiin Fury regeniä. Itsellä käytössä Charge Steel graspin tilalla joka myös antaa aina unstobbablen ja prokkaa aina Paingorger's damagebuffin ja toki 50 furyä (=täys fury buffien kanssa). Muuten aika lailla sama kuin Rob2628:n buildi. Todella nopea, kestävä ja tehokas buildi jos joku haluaa testailla.

Myös tämä bash-buildi todettu oikein hyväksi:
Cooldowneja ei tarvitse olla muualla kuin shakossa, koska ringin shout-aspekti pitää shoutit jatkuvasti päällä. Itsellä vielä Pit fighter-passiivi amuletissa antamassa damagea, mutta muuten sama buildi. Pit 125 menee läpi reiluun 10 minuuttiin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 953
Viestejä
4 895 478
Jäsenet
78 899
Uusin jäsen
Tohtorigerhard

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom