Diablo 4

Tuossa todella hyvä Dust Devil-buildi barbaarille. T8 Horde melkoista leikkiä tuolla.:lol:


Tuossa videota:

 
Viimeksi muokattu:
Mulla käynyt satumainen tuuri. Pelasin ekaksi Lightningin Spear Sorsalla. Todella voimakas ja hauska, joka toimii ilman mythicejä. Toki sille kelpaa Harlekiini ja Tyrielin mahti.
Eka Mythi joka tippui oli Andariels Visage. Sorsalle siitä ei juuri hyötyä, joten kattelin buildeja sille uutta alttia varten vain spark mielessä.
Sille löytyy Rogue buldi. Joka tosin vaatii maksimitehoiksi Tyrielin mahdin ja Tähdettömän taivaan.

Sitä sitten aloin grindaamaan, nopeaa oli levelointi. Yksi tärkeä osa buldia on myös Kohtalon nyrkki hanskat. Ne tippuivatkin seasonal arkusta todella hyvillä rolleilla. Todella onnekasta, kun se voi rollata itsensä huonommaksi kuin siniset hanskat.
Buildilla oli helppo tappaa Uber bosseja jo nyt, sillä Andariels Visage ja hirveä attack speed ja lucky chance piti minut kuolemattomana. Kohta tippui eka Mythic, ja sepä oli Tyrielin Mahti. Nyt ressit maksissa ja kuolemattomasta tuli enemmän kuolematon. Arvaatte varmaan mikä tippui seuraavaksi. No tietysti Tähdetön taivas, jossa kuitenkin yksi tähti core-skillien kohdalla.
Empä ole koskaan ollut näin onnekas missään pelissä.

anda.jpg

fist.jpg

tyri.jpg

stars.jpg
 
Itellä ei niin paljoa tuuria ollut. Vähän myöhään aloitin seasonin ja sorsan rollailin. Joku ~40 tormented bossia tapettu ja ei oo näkyny ainuttakaan mythic uniqueta. Onhan tuo muutenkin älytön damagen puolesta, mutta ois nyt kiva edes yks saada niin sais craftattua mieleisensä :D
 
SQE6KFMW0WC31723653851855.png


Gilded Grandeur Awaits—March of the Goblins Returns

https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/24121369/gilded-grandeur-awaits-march-of-the-goblins-returns

Sanctuary’s Treasure Goblins have returned! This time, with elevated tenacity and renewed spoils. From August 27, 10 a.m.–September 3, 10 a.m. PDT, seek out hordes of these treasure hoarders to pilfer their loot bags for increased gold and coveted drops.

Siis tuo alkaa tänään ja ööh joskus kasin aikaan illasta?
Kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Miten tässä tuo vihujen skaalaus pelaajan levelin mukaan? Luin että semmoinen tähän on puunattu. Pistääkö vanteen kiristää päätä vai toimiiko tuo hyvin? Ajattelin kokeilla viimein tätä tuon GamePassin kautta kun sieltä sen pelin näköjään saa.
 



The 2.0 PTR: What You Need to Know

https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/24130178/the-2-0-ptr-what-you-need-to-know

The 2.0 Public Test Realm (PTR) for Diablo IV will be available from September 4–11, offering you the chance to test upcoming changes and features releasing for the base game with the next Season and the Vessel of Hatred Expansion.

Siis, pelihän muuttuu aivan täysin.
Lisärin julkaisu ja siten seuraava seasoni tuolla päivityksellä on kyllä varmasti mielenkiintoinen.

Noi runet on kyllä mielenkiintoinen lisä, vihdoin muutakin kuin jeweleitä socketeihin.
Tietty harmi et nää ei mee koruihin, mitkä nykysellään voi olla melkein turhia socketien osalta.
Tän kaverina ois kyl jees jos koruihin sais jollain socketilla life %.

Tää tosta tekee erityisen mielenkiintoisen:

Runewords can give you access to Skills from other Classes.
 
Tosi paljon kyllä hyviä juttuja tulossa. Ja nyt levelaus ei pitäisi olla liian hidasta kun periaattesssa uusi max lvl tulee olemaan 360
 
5min on aika lyhyt yhteenveto tästä tavaran määrä huomioiden.

Pitää kyllä sanoa että vaikka luin ton blogipostauksen kokonaan, niin siitä kyllä puuttu moni tän videon juttu.

 
Vihujenn jatkuva autolevelöinti ei ilmeisesti ole kuitenkaan häviämässä?
 
Viimeksi muokattu:
en tiedä mitä tuo autelevelöinti-sanana tarkoittaa. Mutta jos tarkoitat että onko jokku viholliset helpompi ja jokku vaikeempia, niin ei ole. Kaikki on samanlaisia, riippuu vaikeustasosta.

Siis vihujen autolevelöinti oman levelin mukaan. Se on asia, mitä en voi vaan tämmöisessä looter ARPG pelissä ymmärtää. Aiemmissa diabloissa ei ole ollut vihujen skaalausta, vaan ne on olleet lukittuna acteihin/alueisiin ja torment leveleihin tms.
 
Luin tuota patchnotea, niin mitenkä ku Glyphejä ei enää nm dungeneissa levuteta, vaan pitissä.
Niin minkä takia nm dungeoneita sitten jatkossa pelataan?
 
Eli nyt kun on tulossa noin perustavanlaatuinen päivitys peliin, niin onko perijaatteessa ns. "turha" pelata (edit. tässä väliaikaina patchia odotellessa*), jos kaikki menee uusiksi?

Eternalissa juuri jatkoin Druidin levutusta.
 
Viimeksi muokattu:
Eli nyt kun on tulossa noin perustavanlaatuinen päivitys peliin, niin onko perijaatteessa ns. "turha" pelata, jos kaikki menee uusiksi?

Eternalissa juuri jatkoin Druidin levutusta.
Itelle tuli vähän paha mieli tuosta päivityksestä. Jotenkin nyt tuntuu juuri turhalta koko homma.
 
Kyllä itse tuossa toissapäivänä aloitn sorsalla pelaamaan. Nyt joku 5 tuntia takana ja level oliko 60 jotain. Eiköhän tämän ehdi ns juhlakuntoon laittamaan ennen uutta pätsiä jolloin kaikki menee uusiksi. Lightning spear valikoitui buildiksi. Ensimmäinen kerta itselläni koskaan Diablon historiassa, kun sorsaa kokeilee. Mielenkiintoista.
 
Löysin Shakon, mutta on itelle aivan turha eikä näitä voi vaihtaa. Niin tietääkös joku mitä tästä saa palkinnoksi kun salvagoi? Tämä Tempert Roar on parempi kypärä.

1725094441615.png
 
Kyllä itse tuossa toissapäivänä aloitn sorsalla pelaamaan. Nyt joku 5 tuntia takana ja level oliko 60 jotain. Eiköhän tämän ehdi ns juhlakuntoon laittamaan ennen uutta pätsiä jolloin kaikki menee uusiksi. Lightning spear valikoitui buildiksi. Ensimmäinen kerta itselläni koskaan Diablon historiassa, kun sorsaa kokeilee. Mielenkiintoista.

Taitaa se 2.0 tulla uuden seasonin, ja Vesselin kanssa, joten peliaikaa on sen viitisen viikkoa. Tokihan kaikki(?) pelaa silloin kausihahmolla, kuten aina, joten uusi hahmohan silloin tehdään aivan normaalisti. Itse en ole oikein ikinä ymmärtäny näiden eternal hahmojen viehätystä. PoE:ssa samaa on standard league. Outoo jengii.
 
Noi runet on kyllä mielenkiintoinen lisä, vihdoin muutakin kuin jeweleitä socketeihin.
Tietty harmi et nää ei mee koruihin, mitkä nykysellään voi olla melkein turhia socketien osalta.
Tän kaverina ois kyl jees jos koruihin sais jollain socketilla life %.
Vähän liittyen tuli lisäys 2.0 muutoksiin, se siitä life % ylipäätään jeweleis.

Jeweleihin muutoksia ja yksi taso lisää.

Gem Changes
  • The drop quantity of Gem Fragments now increases as you ascend Difficulties.
  • New Gem Tier: Grand
    • Requires 100,000 gem fragments to craft.
    • Grand provides a 50% increase in power from the previous tier, Royal.
  • Some Gem effects have been reworked
    • Ruby armor effect changed from % Max Life to + Strength.
    • Amethyst armor effect changed from +Strength to +% Barrier Generation.
    • Diamond armor effect changed from +% Barrier Generation to + All Stats.
  • Many Gem stat bonuses have been adjusted to better reflect Patch 2.0 numbers.
  • Gem stat updates, starting with Chipped, ending with Grand:
    • Ruby (+ Strength), Emerald (+ Dexterity), Topaz (+ Intelligence), Sapphire (+ Willpower): +25/50/75/100/150.
    • Amethyst (+% Barrier Generation): +2/4/6/8/12.
    • Diamond (+ All Stats): +8/16/24/32/50.
    • Skull (+% Healing Received): +4/6/8/10/15.

 
Taitaa se 2.0 tulla uuden seasonin, ja Vesselin kanssa, joten peliaikaa on sen viitisen viikkoa. Tokihan kaikki(?) pelaa silloin kausihahmolla, kuten aina, joten uusi hahmohan silloin tehdään aivan normaalisti. Itse en ole oikein ikinä ymmärtäny näiden eternal hahmojen viehätystä. PoE:ssa samaa on standard league. Outoo jengii.
Jaa, itseä ei yhtään kiinnosta pelata tuolla uudella hahmolla. Muutenkin taidan jäädä odottamaan laajennuksen ekaa alennusmyyntiä, kun lähes kaikki uudet ominaisuudet tulevat base gameen. Ainoa mistä jää paitsi on Runestonet ja uusi kartanpalanen.
edit taisin ymmärtää väärin, taisit tarkoittaa yleisesti uutta hahmo, ei expansion hahmoa.
 
Hardcore hahmot sitten käytännössä menettää vitusti healthia. Mä en ainakaan nähnyt nopeasti mitään mitä tulisi tilalle. Luulisin että tuo on hieman jollain tapaa huomioitu.
 
Tämä olisi melkoinen mora, jos menisi tällaisena tuotantoon:

1725204795096.png


 
Tämä olisi melkoinen mora, jos menisi tällaisena tuotantoon:

1725204795096.png



Jos pitäisi veikata tuo on ase mitä pelinkehittäjät tai QA testerit voi käyttää testaamiseen.

Tuollaiset +27 skilliin on kuitenkin yksittäisinä ihan mahdollisia, niin tuolla saa kerrasta kaikkiin sen niin näkee miten skillit toimii niillä tasoilla.

Toki pelinkehittäjä voi varmaan vaan naksutella loputtomasti pongoja, mutta tavallaan tuolla aseella skenaario on aidompi. Plus ehkä QA testerillä ei välttis sellaisia työkaluja ole.
 
Jos pitäisi veikata tuo on ase mitä pelinkehittäjät tai QA testerit voi käyttää testaamiseen.

Tuollaiset +27 skilliin on kuitenkin yksittäisinä ihan mahdollisia, niin tuolla saa kerrasta kaikkiin sen niin näkee miten skillit toimii niillä tasoilla.

Toki pelinkehittäjä voi varmaan vaan naksutella loputtomasti pongoja, mutta tavallaan tuolla aseella skenaario on aidompi. Plus ehkä QA testerillä ei välttis sellaisia työkaluja ole.

Eiköhän nuo speksit ole vain pelkkää yleistä testailua varten. Eihän tuossa itsessään ole mitään järkeä muuten jos ei kokonaan vedetä skillipojosysteemiä uusiksi. Nyt tuolla yhdellä itemillä saa +27 kaikkiin ja tuohon yhteen skilliin +38 ja tuo myös tarkoittaa että +x to skill muuttuu melko turhaksi muissa itemeissä. Ainakin tuolle yhdelle classille.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Oon pelannut nyt tätä diabloa käytännössä vain barbaarilla ja druidilla classeina. Ihan hetken oon testaillut necromanceria.

Nyt aloin levuttelemaan huvikseni rogueta (okei okei, alttia, eli nyt kun uber uniikit ovat lvl 35 requirement, niin shako+ase helpottavat maksimit), mutta onhan tämä nyt ihan eri planeetalta jo levutusvaiheessa.

Ja toki tiedän, että on exp bonukset myös.
 
Rogue on omasta mielestä levelatessa "nopeiten toimiva", mikä on just se joka tekee siitä myös mieluisan levuttaa.
Eikä edes übereita vaadita.

Nykyään kun on noi ylimääräiset skill pojot world progressiosta aina valmiina, niin tuntuu että rogue on jo tyyliin L20 mennessä ns. valmiin tuntuinen. Siis siinä mielessä että taistelu soljuu hienosti useamman skillin kanssa jne.

Hyvin todennäköisesti oma suosikki hahmoluokka.
 
Rogue on omasta mielestä levelatessa "nopeiten toimiva", mikä on just se joka tekee siitä myös mieluisan levuttaa.
Eikä edes übereita vaadita.

Nykyään kun on noi ylimääräiset skill pojot world progressiosta aina valmiina, niin tuntuu että rogue on jo tyyliin L20 mennessä ns. valmiin tuntuinen. Siis siinä mielessä että taistelu soljuu hienosti useamman skillin kanssa jne.

Hyvin todennäköisesti oma suosikki hahmoluokka.
En olekaan rogueta juuri pelannut, niin mikäs se on hyvä/nopee/lepposa buildi?
 
Mulla on tuo andariels visage.. sillä varmaan saa sen andariel roguen jo vähän myllyttämään, oletan.
 
Hyhy tuli vähän D3 oksua suuhun kun kattelin noita 2.0 muutoksia.

Siis noi vaikeustasot vaikuttaa täysin turhilta.
4 tasoa levutukseen? Miksi.. nythän WT2 on ollut aika sopiva ja osaamattomille oli sitte WT1. Nyt voin lyödä vetoa että Normal js Hard on täysin facerollia ja ehkä tuo Penitent on jotain vanha WT2+.. Expert varmaan täysin WT2.

Vastustan kyllä meininkiä että jos vaikeustaso vähän ahdistaa niin voi vetää Normal ja taas mobit kaatuu.

Samoin noi Torment tasot.. siis T1 on WT3 ja silloin löydät jo kaikki parhaat itemit, tosin pienemmällä mahkulla.

Mun mielestä olis riittänyt pitää nykyiset tasot ennallaan, mutta ehkä lisätä 1 taso end gameen ja samalla vähentää hahmojen poweria.

Toinen tylsä muutos on tuo glyphien upgrade muutos samanlaiseksi kuik D3 legendary gemit. En ainakaan itse tykännyt siitä muutoksesta.. rankkejakin lisätty oliko 25 -> 46? Eli vähä lisää grindiä? Samalla Nightmare dunkut muuttui aika turhiksi..

Oli siellä kai jotain ok muutoksiakin, mutta nuo em. muutokset kyllä jätti aika paskan maun tulevasta, enkä edes muista niitä hyviä enää. Lähinnä just siksi että mennään liikaa D3 .. mun mielestä nuo vaikeustasot oli ihan jees ja tuntui D4:ltä.

Lisäksi nyt 4 torment tasoa nyt tarkoittaa aika varmasti sitä että power creeppiä tulee ja tasoja lisätään.
Kiva muuten etsiä taas peliseraa, kun WT4 sijaan jengi saattaa olla T1-4 tai kohta T1-10?
 
Toinen tylsä muutos on tuo glyphien upgrade muutos samanlaiseksi kuik D3 legendary gemit. En ainakaan itse tykännyt siitä muutoksesta.. rankkejakin lisätty oliko 25 -> 46? Eli vähä lisää grindiä? Samalla Nightmare dunkut muuttui aika turhiksi..
NMD saa jatkossa Masterworking matskut joten ei ole turhia ja Pitissä levutetaan glyphit. Rankit nous 21->100 mutta ei tuosta tiedä vielä miten vaikuttaa.
 
Hyhy tuli vähän D3 oksua suuhun kun kattelin noita 2.0 muutoksia.

Siis noi vaikeustasot vaikuttaa täysin turhilta.
4 tasoa levutukseen? Miksi.. nythän WT2 on ollut aika sopiva ja osaamattomille oli sitte WT1. Nyt voin lyödä vetoa että Normal js Hard on täysin facerollia ja ehkä tuo Penitent on jotain vanha WT2+.. Expert varmaan täysin WT2.

Vastustan kyllä meininkiä että jos vaikeustaso vähän ahdistaa niin voi vetää Normal ja taas mobit kaatuu.

Samoin noi Torment tasot.. siis T1 on WT3 ja silloin löydät jo kaikki parhaat itemit, tosin pienemmällä mahkulla.

Mun mielestä olis riittänyt pitää nykyiset tasot ennallaan, mutta ehkä lisätä 1 taso end gameen ja samalla vähentää hahmojen poweria.

Toinen tylsä muutos on tuo glyphien upgrade muutos samanlaiseksi kuik D3 legendary gemit. En ainakaan itse tykännyt siitä muutoksesta.. rankkejakin lisätty oliko 25 -> 46? Eli vähä lisää grindiä? Samalla Nightmare dunkut muuttui aika turhiksi..

Oli siellä kai jotain ok muutoksiakin, mutta nuo em. muutokset kyllä jätti aika paskan maun tulevasta, enkä edes muista niitä hyviä enää. Lähinnä just siksi että mennään liikaa D3 .. mun mielestä nuo vaikeustasot oli ihan jees ja tuntui D4:ltä.

Lisäksi nyt 4 torment tasoa nyt tarkoittaa aika varmasti sitä että power creeppiä tulee ja tasoja lisätään.
Kiva muuten etsiä taas peliseraa, kun WT4 sijaan jengi saattaa olla T1-4 tai kohta T1-10?

Samaa mieltä, kun nykyiselläkään ei wt3 tarvitse levutuksessa kuin ehkä jonkun 20 min, jos sitäkään, että saa nopeasti sen noin 10 leveliä vikaa capstonea varten ja kaikki ei tarvitse todellakaan sitäkään. Muutenkin takapakkia jo siihen muinaiseen d3 järjestelmän suuntaan niinkuin sanoit. Jos jotain, niin korkeintaan olisi tarvinnut tehdä yksinkertaisesti wt4 nykyistä vaikeampi, mutta palkitsevampi, että sen saavuttaminen tuntuisikin taas joltain niinkuin launchissa. Aivan väärä suunta tuo tasojen määrien lisää napsiminen.
 
Viimeksi muokattu:
Vuonna 2021 helmikuussa. Muistatteko kun silloin tätä peliä mainostettiin pvp:nä. Oli jopa semmonen kaappi johon sai korvia laittaa.
Tänään pelasin useamman tunnin PvP:tä ja hiukan tuli pettymyksen tunne jo tuossa, kun aina kun sorceress tuli paikalle, niin koko duel meni piloille. Ei ole oikein balanssia tuossa hommassa yhtään.
Hyvin toimi ne duelit kuitenkin ihan publiccina, siellä me kylässä seisottii ja pikkuhiljaa tuli vaa lisää porukkaa niin 4 oli jo koossa ja aina vuorotellen toisia vastaan taisteltii ja välillä kokeiltiin damagea.
Se tilanne muistutti paljon Diablo 2:n hommaa kun kylästä käveltiin siihe ulos taistelualuelle.
 
Kertokaas joku kiva buildi roguelle.. joku mikä on suht helppo pelata ja gearata, ei tartte olla mikään maailman paras, mutta semmonen hyvänmielen specci.

Andariels visage löytyy ja myös shako. Starless skies on lvl 90, eli sitä ei vielä saa käyttöön (lvl 72 tms on tällä hetkellä). Tein andariels buildin ja lucky hittiä löytyy, mutta sekin vähän vaikuttaisi semmoselta turhan hc menolta mitä geariksi tarvitsee saada, vai onko olemassakaan mitään "hyvän mielen specciä", mikä ei vaatisi tuntien säätöä, että voisi suht hyvillä mielin pelata vähän korkeampaa hordea tai muita paikkoja.
 
Kertokaas joku kiva buildi roguelle.. joku mikä on suht helppo pelata ja gearata, ei tartte olla mikään maailman paras, mutta semmonen hyvänmielen specci.

Andariels visage löytyy ja myös shako. Starless skies on lvl 90, eli sitä ei vielä saa käyttöön (lvl 72 tms on tällä hetkellä). Tein andariels buildin ja lucky hittiä löytyy, mutta sekin vähän vaikuttaisi semmoselta turhan hc menolta mitä geariksi tarvitsee saada, vai onko olemassakaan mitään "hyvän mielen specciä", mikä ei vaatisi tuntien säätöä, että voisi suht hyvillä mielin pelata vähän korkeampaa hordea tai muita paikkoja.
Barrage itsellä levutuksessa ja ihan hauska on. Ota se gemi pois siitä Starless Skiesista niin saat käyttöön, mythicit on lvl req 35 :think:
 
Barrage itsellä levutuksessa ja ihan hauska on. Ota se gemi pois siitä Starless Skiesista niin saat käyttöön, mythicit on lvl req 35 :think:

No voihan! Ihmettelinkin tuota leveliä, kiitos.

Barragella muistaakseni menin lvl 50+, mutta kun alkoi paragoneja tulemaan, niin mietin pitäisikö vaihtaa johonkin muuhun. Kaipa tuosta barragesta on olemassa myös "end-game" buildi myös.
 
No voihan! Ihmettelinkin tuota leveliä, kiitos.

Barragella muistaakseni menin lvl 50+, mutta kun alkoi paragoneja tulemaan, niin mietin pitäisikö vaihtaa johonkin muuhun. Kaipa tuosta barragesta on olemassa myös "end-game" buildi myös.

Ite vetäny wowheadin barrage end game buildilla ja ollut helvetin hyvä. Staggeria tulee bosseihin nopeasti, mieletön aoe ja single damage molemmat. Ainoa huono puoli ettei ole mikään kaikista kestävin, mutta sitäkin voi paikata dark shroudia varsinkin viilaamalla.
 
Ite vetäny wowheadin barrage end game buildilla ja ollut helvetin hyvä. Staggeria tulee bosseihin nopeasti, mieletön aoe ja single damage molemmat. Ainoa huono puoli ettei ole mikään kaikista kestävin, mutta sitäkin voi paikata dark shroudia varsinkin viilaamalla.

Krääh, tuossa tulee tuo kysymys shako vs andariels visage. Jotenkin tuntuu, että tuo andariels visage vaatii juuri sitä minmaxaamista, että se toimii hyvin, tosin mistäs sitä tietää.
 
Krääh, tuossa tulee tuo kysymys shako vs andariels visage. Jotenkin tuntuu, että tuo andariels visage vaatii juuri sitä minmaxaamista, että se toimii hyvin, tosin mistäs sitä tietää.

Andarielin kanssa on tietääkseni joku oma optimaalinen buildinsa, mutta barragen kanssa ehdottomasti shako jos kerran löytyy, kun se lyö siihen coreen ja basiciin niin paljon jenkaa ja etenkin dark shroudiin.
 
Barrage itsellä levutuksessa ja ihan hauska on. Ota se gemi pois siitä Starless Skiesista niin saat käyttöön, mythicit on lvl req 35 :think:
Eikös tässä ole bugi että jos käyttää siinä gemiä niin itemin lvl req nousee eikä palaudu vaikka gemin ottaa pois. Vai oliko tää jo korjattu?
 
Eikös tässä ole bugi että jos käyttää siinä gemiä niin itemin lvl req nousee eikä palaudu vaikka gemin ottaa pois. Vai oliko tää jo korjattu?
On vissiin korjattu, kun ei ole tuommoista tullut tällä seasonilla vastaan.
 
  • Tykkää
Reactions: njs

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 272
Viestejä
4 507 441
Jäsenet
74 347
Uusin jäsen
Si-Pe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom