Demon's Souls Remake (PS5)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
562

From JAPAN Studio and Bluepoint Games comes a remake of the PlayStation classic, Demon's Souls. This remake invites players to experience the original brutal challenge, completely rebuilt from the ground up and masterfully enhanced with a new “Fractured Mode." In addition to beautiful shadow effects and ray tracing, players can choose between two graphics modes while playing: one focused on fidelity, and one focused on frame rate. Coming to PlayStation 5.
Julkaisupäivä: TBD
Alustat: PS5
Kehittäjä: Bluepoint Games, JAPAN Studio, FromSoftware (alkuperäinen)
Julkaisija: SIE
Genre: RPG
Huhut piti paikkansa. Odotukset luonnollisesti korkealla erinomaisen SotC remaken jälkeen.

demons_souls_ps5_reveal_screen_3.jpg

demons_souls_ps5_reveal_screen_1.jpg

demons_souls_ps5_reveal_screen_2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä! Tätä on odotettu!

Tuli alkuperäinen DS tilattua aikoinaan ameriikasta, kun euroopasta sitä ei silloin saanut. Peli räjäytti silloin pienen mielen, joten voi olla aika kovat nostalgiahypet tulossa kun pääsee pelaamaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onhan kaunis peli noissa kuvissa :drool: Toivottavasti sama raastavan korkea vaikeustaso on saatu säilytettyä.
 
Nastaa! PC pelaajana voisin tietenkin valittaa tässä kohtaa mutta PS5 tulee talouteen niin aivan sama.

Pelissä reitreisaus kikat käytössä. Myös valittavissa resolution mode ja framerate mode. Itse en ole demon soulssia pelannut koskaan johtuen rujosta ulkoasusta ja variable frameratesta (5fps - 30fps) joten tämä on kyllä tervetullut!

For the players.
 
Olen kova Souls-pelien fani mutta ei tämä oikein innosta. Pelasin alkuperäistä Demon's Soulsia vasta DS1 ja DS2 jälkeen ja se tuntui jo silloin genren ensimmäiseltä prototyypiltä, ja nyt DS3, Bloodbornen ja Sekiron jälkeen se on vieläkin alkeellisempi. Ihan pelattava ja hyvä se on, tunnelmakin vähän eri kuin muissa, mutta niiden jotka eivät ole sitä pelanneet kannattaa laskea odotuksia reilusti.
 
Mulle kyllä kelpaa tämä sillä en vaan oo perheellisenä ehtinyt pelaamaan tätä enkä muita soulseja vaikka ne oon ostanut kaikkine delsuineen oottamaan vapaata hetkeä :) Tosin taitaapi käydä niin että penskat omii ps5:sen niin en pääse tämän kimppuun muutenkaan mutta onhan se mukava että on vaihtoehtoja... Tai sitten aloitan urakan ps3/ps4:sella kun ne vapautuu ps5:sen saavuttua talouteen.
 
Olen kova Souls-pelien fani mutta ei tämä oikein innosta. Pelasin alkuperäistä Demon's Soulsia vasta DS1 ja DS2 jälkeen ja se tuntui jo silloin genren ensimmäiseltä prototyypiltä, ja nyt DS3, Bloodbornen ja Sekiron jälkeen se on vieläkin alkeellisempi. Ihan pelattava ja hyvä se on, tunnelmakin vähän eri kuin muissa, mutta niiden jotka eivät ole sitä pelanneet kannattaa laskea odotuksia reilusti.

DeS kaipasikin ihan remaken ja nyt sellainen on tulossa. Eiköhän se ''alkeellisuus '' jää alkuperäiseen. Tosin minusta siinäkin on kaikki kohdillaan paitsi fps. Aivan järjetön tunnelma ja ne alueet! Kuvitelkaa uuteen Tower of Latria! Voi helvetti.
 
DeS kaipasikin ihan remaken ja nyt sellainen on tulossa. Eiköhän se ''alkeellisuus '' jää alkuperäiseen. Tosin minusta siinäkin on kaikki kohdillaan paitsi fps. Aivan järjetön tunnelma ja ne alueet! Kuvitelkaa uuteen Tower of Latria! Voi helvetti.
Eiköhän sieltä siivota kaikki huonot kohdat pois ja jätetään tunnistettavissa oleva huippupeli pelaajan kahlattavaksi. Näissä peleissä on vain jotain maagista joka parhaimmillaan nousi Bloodbornen kohdalla.
 
Tiedän että yleinen mielipide on tätä vastaan mutta Demon Soulsin item burden on jotain mitä olisin halunnut jokaiseen Dark Soulsiinkin. Toivottavasti se säilytetään remakessa ettei tavaroita voi rahdata rekkalasteittain mukana.

Helposti sarjan paras peli.
 
Tiedän että yleinen mielipide on tätä vastaan mutta Demon Soulsin item burden on jotain mitä olisin halunnut jokaiseen Dark Soulsiinkin. Toivottavasti se säilytetään remakessa ettei tavaroita voi rahdata rekkalasteittain mukana.

Helposti sarjan paras peli.
Jännä nähdä muuten nähdä miten tuon kanssa käy. Minusta oli täysin käsittämätöntä että inventaariossa olevat tavarat vaikuttivat ukkelin painoon ja liikkumiseen. Muihin sarjan peleihin verrattuna tavaraa ja aseita Demon's Soulssissa on niin vähän etten muista sen oikeasti vaikuttaneen pelaamiseen, mutta silti se tuntui turhalta.

EDIT: Harmittaa niin vietävästi etten päässyt pelaamaan tätä silloin 10v sitten!
 
Tiedän että yleinen mielipide on tätä vastaan mutta Demon Soulsin item burden on jotain mitä olisin halunnut jokaiseen Dark Soulsiinkin. Toivottavasti se säilytetään remakessa ettei tavaroita voi rahdata rekkalasteittain mukana.

Helposti sarjan paras peli.
En tiennytkään että Demonsissa oli tällainen. Soulsseja pelatessa ihmettelin kyllä sitä ettei kamamäärä vaikuttanut liikkumiseen, se kun olisi nimenomaan tässä pelisarjassa tuntunut kuuluvan luonnollisesti asiaan. Toivottavasti tulee samalla tavalla myös remakeen.
 
En tiennytkään että Demonsissa oli tällainen. Soulsseja pelatessa ihmettelin kyllä sitä ettei kamamäärä vaikuttanut liikkumiseen, se kun olisi nimenomaan tässä pelisarjassa tuntunut kuuluvan luonnollisesti asiaan. Toivottavasti tulee samalla tavalla myös remakeen.
Tuo tarkoittaa myös sitä että olet juuri päässyt kituuteltua pelissä eteenpäin, sitten edessä on jotain kerättävää joka selviää vasta kun tavaran nostaa ylös. Jos tavara painoi liikaa joudut juoksemaan takaisin alkuun ja sitten taas taistella tien takaisin sinne mistä asian löysi. Se ei lisää peliin mitään ja on siksi poistettu kaikista muista sarjan peleistä ja kaikista muista matkijoista myös.
 
Tuo tarkoittaa myös sitä että olet juuri päässyt kituuteltua pelissä eteenpäin, sitten edessä on jotain kerättävää joka selviää vasta kun tavaran nostaa ylös. Jos tavara painoi liikaa joudut juoksemaan takaisin alkuun ja sitten taas taistella tien takaisin sinne mistä asian löysi. Se ei lisää peliin mitään ja on siksi poistettu kaikista muista sarjan peleistä ja kaikista muista matkijoista myös.
Sen enempää Demonsin kamarajoista tietämättä toki, pitäisihän siinä joku järki olla ettei tuota liikaa kävisi. Mutta ei niin, että sitä raahaa pohjattomassa siwakassissa tavaraa kuin rihkamaa.
 
Tuo tarkoittaa myös sitä että olet juuri päässyt kituuteltua pelissä eteenpäin, sitten edessä on jotain kerättävää joka selviää vasta kun tavaran nostaa ylös. Jos tavara painoi liikaa joudut juoksemaan takaisin alkuun ja sitten taas taistella tien takaisin sinne mistä asian löysi. Se ei lisää peliin mitään ja on siksi poistettu kaikista muista sarjan peleistä ja kaikista muista matkijoista myös.
Elder Scrolls Oblivionissa kävi vissii jotenki kun loottas arkun ja et jaksanu kantaa niin paljon niin ukko jäi jumiin.

En edes tajunnu aluksi miten tavaroita poistetaa laukusta. No sain tungettua ne takas arkkuu :)

Baldurs Gatessa oli myös hidastava vaikutus kantamuksilla ja isompi Str antoi lisää voimaa kantaa tavaroita. Ihan hyvä systeemi imo.. Kunhan vendoreita on tarpeeksi tiheään.
 
Ei kannata vielä kehoilla. Saattaa hyvinkin mennä vielä pari vuotta ennen kuin peli pihalla. ;)
Tuskin nyt kahta vuotta vielä menee? Sen verran pitkään liikkunut jo huhuissa. Odottaisin tämän tulevan ensi vuoden keväänä, jos ei ehdi launchiin.
 
Tuskin nyt kahta vuotta vielä menee? Sen verran pitkään liikkunut jo huhuissa. Odottaisin tämän tulevan ensi vuoden keväänä, jos ei ehdi launchiin.

Ensi keväänä korkeintaan. Toivotaan ettei myöhästy vielä pariin otteeseen. Mutta onneksi hyvää kannattaa odottaa! :)
 
Tässä omia QoL parannuksia joita toivoisin remakeen alkuperäisen lisäksi erilliseksi pelimoodiksi.

Ei Item-burdenia. Se ei mielestäni lisää peliin yhtään mitään. Se tekee vain pelaamisesta tuskaisempaa kun materiaaleja pitää ruljata säilyttäjältä inventorioon ja takaisin. Mitään mielenkiintoisia valintoja en muista item burdenista seuranneen.

Parantaminen estus-tyylisesti tai ainakin mukana kulkevien rehujen määrää / elämä olisi rajoitettu. Rehu-systeemi rankaisee uusia pelaajia pakolliseen farmaukseen erityisesti pelin alkuvaiheessa ja trivialisoi haasteen pelin loppupäässä, kun mukana kulkee 100+ puoli- tai täysparannusta.

Aseiden päivityspolut kaipaisivat järkeistämistä, mutta niiden muuttaminen voi olla liikaa vaadittu, koska se tarkoittaisi todennäköisesti kattavaa item droppien yms. uudelleen balansointia. Excel -taulukot käyttöön, että tuosta sotkusta saa jotain selvää :)

Kaiken kaikkiaan aivan mahtava peli, jossa on saatu melkein kaikki Souls -kaavasta ensi yrittämällä kuntoon. Miyazaki on todellinen peto.

PS. sormet ristiin että peliin saadaan se 6. archstonen lumitemppeli joka Demon's Soulsiin ei ehtinyt mukaan, mutta joka löytyy pelitiedostoista.
 
Tiedän että yleinen mielipide on tätä vastaan mutta Demon Soulsin item burden on jotain mitä olisin halunnut jokaiseen Dark Soulsiinkin. Toivottavasti se säilytetään remakessa ettei tavaroita voi rahdata rekkalasteittain mukana.

Helposti sarjan paras peli.

Itseeni ainakin häiritsee aina peleissä kun tavaraa voi olla epäaidon paljon mukana, mutta silti on joku raja laitettu jonka kanssa joutuu pelleilemään. Tyyliin ensimmäinen mod jonka olen Fallouteihin ja Skyrimiin ladannut on tuon rajoituksen poistaminen.
 
Olisi kyllä karmeaa, jos olisi julkaisupelinä eikä saisi itse konsolia vielä siihen hätään. :D
 
Tässä omia QoL parannuksia joita toivoisin remakeen alkuperäisen lisäksi erilliseksi pelimoodiksi.

Ei Item-burdenia. Se ei mielestäni lisää peliin yhtään mitään. Se tekee vain pelaamisesta tuskaisempaa kun materiaaleja pitää ruljata säilyttäjältä inventorioon ja takaisin. Mitään mielenkiintoisia valintoja en muista item burdenista seuranneen.

Parantaminen estus-tyylisesti tai ainakin mukana kulkevien rehujen määrää / elämä olisi rajoitettu. Rehu-systeemi rankaisee uusia pelaajia pakolliseen farmaukseen erityisesti pelin alkuvaiheessa ja trivialisoi haasteen pelin loppupäässä, kun mukana kulkee 100+ puoli- tai täysparannusta.

Aseiden päivityspolut kaipaisivat järkeistämistä, mutta niiden muuttaminen voi olla liikaa vaadittu, koska se tarkoittaisi todennäköisesti kattavaa item droppien yms. uudelleen balansointia. Excel -taulukot käyttöön, että tuosta sotkusta saa jotain selvää :)

Kaiken kaikkiaan aivan mahtava peli, jossa on saatu melkein kaikki Souls -kaavasta ensi yrittämällä kuntoon. Miyazaki on todellinen peto.

PS. sormet ristiin että peliin saadaan se 6. archstonen lumitemppeli joka Demon's Soulsiin ei ehtinyt mukaan, mutta joka löytyy pelitiedostoista.
Samaa mieltä itsekkin näistä parannuksista.

Tuohon voisi lisätä vielä hahmon väistö/kuperkeikka systeemin fiksaus useampaan kuin 4 eri suuntaan, kun hahmo on lukittuna viholliseen.

Hyppy mahdollisuutta ei tainnut myöskään alkuperäisestä löytyä, eli tämän lisääminen. Toki voi olla että tämä lisäys on aika vaikeaa tähän jälki käteen enää toteuttaa.

Tikapuissa liikumiseen samat toiminnot kuin esim Dark Souls 3ssa.

Sekä tuo world tendencyn toteuttaminen jotenkin järkevämmin, kuin alkuperäisessä.

Monia parannuksia voisi ottaa fromin viimeisimmistä tuotoksista, niin hyvä tulis.

Tuossa vielä Vaatin analysointia samasta aiheesta.

 
Uusin screenshot julki. Ae ae, voispa tämä jo ilmestyä! :drool:
 

Liitteet

  • FB_IMG_1592506905868.jpg
    FB_IMG_1592506905868.jpg
    64,6 KB · Luettu: 203
Vahvasti mixed feelings. Mahtavia muistoja mutta toisaalta kun lukee vähän Wikiä muistin virkistämiseksi, ei juuri tee mieli pelata. Boletarian Castlea lukuunottamatta alueet oli niin vastenmielisiä, että endorfiinit syntyi siitä kun pääsi hengissä Hubiin hengähtämään.
 
Vahvasti mixed feelings. Mahtavia muistoja mutta toisaalta kun lukee vähän Wikiä muistin virkistämiseksi, ei juuri tee mieli pelata. Boletarian Castlea lukuunottamatta alueet oli niin vastenmielisiä, että endorfiinit syntyi siitä kun pääsi hengissä Hubiin hengähtämään.

Minusta kaikki alueet ovat hyviä ja erityisesti tietysti huikea Tower of Latria. Luoja, minä odotan sitä. Valley of Defilement on kyllä kerrassaan vastenmielisen nerokas ja niin inhottava, että sen paikan luoneilla on kyllä painajaismaisia visioita. Harmitti Ds3:ssä vietävästi, kun sen pelin myrkkypaikka on tylsän ärsyttävä rämeikkö eikä oikeasti vaarallinen ja petollisen pimeä loukko, jonne ihmismielen pahimmat ajatuksetkin hukkuvat.

Mutta täysin ymmärrän kyllä huojentuneet fiilikset, kun Hubiin pääsi. :D
 
Minusta kaikki alueet ovat hyviä ja erityisesti tietysti huikea Tower of Latria. Luoja, minä odotan sitä. Valley of Defilement on kyllä kerrassaan vastenmielisen nerokas ja niin inhottava, että sen paikan luoneilla on kyllä painajaismaisia visioita. Harmitti Ds3:ssä vietävästi, kun sen pelin myrkkypaikka on tylsän ärsyttävä rämeikkö eikä oikeasti vaarallinen ja petollisen pimeä loukko, jonne ihmismielen pahimmat ajatuksetkin hukkuvat.

Mutta täysin ymmärrän kyllä huojentuneet fiilikset, kun Hubiin pääsi. :D

Muistikuvani Tower of Latriasta oli, että piti vääntää kirkkaus tappiin tai katsoa karttoja spoileriksi koska lattiassa oli aukkoja, joita ei nähnyt ennen kuin niihin astui ja siellä vilisi mindflayereita, joiden sijainnit oli pakko tietää jos meinasi selvitä. Reaktiivisen pelaamisen pitäisi olla aina optio.

Lisäksi ne "tendenssit" oli lähinnä hämmentävä mekanismi, jonka osalta myös piti itsensä spoilata jos meinasi platinan pelissä saada.

Demonsin plussa oli se, että tankki oli kelvollinen buildi edelleen. Sittemmin kaikki on vedetty kierimiseksi ja panssarit, jos niitä edes on, ovat lähinnä visuaalinen elementti.
 
Okei, no näkemyseroja. :)

Minusta tuollainen vaarallisuus juuri parasta.

Se taisi olla alun DS arvioiden jakava tekijäkin, että osan mielestä peli oli "unfair" ja siksi hyvä ja osan mielestä samasta syystä ansaitsi miinusta. Tykkään, että kaikkeen voi reagoida ja toimia oikein jos osaa. Pelkkä äkkikuolemien läpikäynti kunnes osaa kaikki ei enää tunnu mielekkäältä ajankäytöllisesti.
 
Demon's Souls remakea odotellessa voi testata uutta souls-like peliä Mortal Shell. Ladattavissa nyt Epicissä. On muuten nätti ja vaikea peli!

 

Liitteet

  • 20200705153521_1.jpg
    20200705153521_1.jpg
    797,5 KB · Luettu: 60
Pelin ikäraja on luokiteltu Etelä-Koreassa. Spider-Man Miles Morales sai ikärajaluokituksen viikkoa aiemmin ja se on yksi PS5-julkaisupeleistä. Vahva kutina, että tätä leivotaan PS5:n julkaisuun.

 
On kyllä huikean kova PS5 alkutaival jos tämä(kin) peli on heti julkaisussa :nb:
 

In Demon's Souls, venture into the fog-ridden kingdom of Boletaria. Here, death is not the end, and again the challenge seems insurmountable. But this dark world draws you in nonetheless, with its sumptuous sights and chilling sounds. Through the power of the DualSense controller's haptics, you feel every visceral blow, making even small victories all the sweeter.
Uutta traileria pukkaa :tup:. Julkaisupäivästä ei kuitenkaan kerrottu.
 
Viimeksi muokattu:
No niin! Tutoriaalikenttää oli muutettu paljon ja jos jokaista on muutettu yhtä paljon niin kyllä tämä tulee ostettua jos PS5:n erehdyn joskus hommamaan. Ei silti kiinnosta yhtä paljoa kuin Bloodborne kiinnosti aikoinaan niin ei tämä ainakaan minulle mikään systemselleri ole.
 
Tulee myös PC:lle ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä ainakin yhdelle muulle konsolille (mikähän konsoli mahtaisi olla kyseessä...).
 
Vain pleikkarille
 

Liitteet

  • 649A55EB-3875-4070-9D1B-4A52F275CFEF.jpeg
    649A55EB-3875-4070-9D1B-4A52F275CFEF.jpeg
    315,4 KB · Luettu: 97
Julkaisussa? Aika suuri virhe vahingoksi. Taitaa tulla myöhemmin pc versio ja ajallinen yksinoikeus ps5:lle.
Eikö Sony katso omia trailereitaan yhtään, kuitenkin aika tärkeä info mille alustalle tulossa, sanoisin jopa Sonyn kohdalla yksi tärkeimmistä infoista. Ihmetyttää vaan miksi se teksti siellä on, jos ei ole koskaan edes suunniteltu multiplattariksi...
 
Eikö Sony katso omia trailereitaan yhtään, kuitenkin aika tärkeä info mille alustalle tulossa, sanoisin jopa Sonyn kohdalla yksi tärkeimmistä infoista. Ihmetyttää vaan miksi se teksti siellä on, jos ei ole koskaan edes suunniteltu multiplattariksi...

Sepäs siinä. Sen takia uskon vahvasti että tulee myöhemmin pc:lle, ei olisi eka kerta että mainostetaan yksinoikeutta ja hetken päästä pc julkaisu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 700
Viestejä
4 544 571
Jäsenet
74 831
Uusin jäsen
Panasonic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom