Dead Space Remake (PC, PS5 ja Xbox Series)

Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
Tälläisille vähän tiiviimille peleille on paikkansa ja aikansa. Itse olen sellaisessa elämänvaiheessa että mitään satojen tuntien tai edes kymmenien tuntien eeposta en pysty pelaamaan. Ja mitä olen pitkiä pelejä pelannut, niin ne monet tunnit eivät ole monessa peleissä olleet aina laadukkaita.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Tälläisille vähän tiiviimille peleille on paikkansa ja aikansa. Itse olen sellaisessa elämänvaiheessa että mitään satojen tuntien tai edes kymmenien tuntien eeposta en pysty pelaamaan. Ja mitä olen pitkiä pelejä pelannut, niin ne monet tunnit eivät ole monessa peleissä olleet aina laadukkaita.
Kyllä, ehdottomasti! Siis itsekään en mitään sinällään pitkiä pelejä pelaa, mutta joissain peleissä, joita voi lyhyissä jaksoissa pelata, kertyy ajan kanssa huomattavasti tunteja. Näistä nyt esimerkkeinä vaikka tappelupelit ja NHL/Fifa -sarja. Siis pelit jotka ensisijaisesti nojaa moninpeliin.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 307
Painostava tunnelma mutta normal vaikeusaste tuntuu 40mins jälkeen liian helpolta,taskut pursuaa panoksia, aloitettava uudestaan hardilla.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
213
Painostava tunnelma mutta normal vaikeusaste tuntuu 40mins jälkeen liian helpolta,taskut pursuaa panoksia, aloitettava uudestaan hardilla.
Itsestäni tuntui samalta ja panoksia kertyi alkuun ylen määrin, mutta jo 3 chapterin aikana alkoi kuteja yllättäen kulumaan siihen malliin että on pakko välillä ammuskella muillakin aseilla kuin plasma cutterilla. Johtuu osin siitäkin kun noita uusia aseita saa niin sitten myös niihin alkaa tulemaan kaapeista ja laatikoista pateja. Itse kun en tykkäisi jostain syystä muuta asetta käyttää kuin tuota plasma cutteria, kaikki nodetkin uponnut sen virittämiseen. Alkuperäisessä 2008 pelissä opittu tyyli jatkuu näköjään itselläni myös tässä remakessa.
 

AnanasKana

Tukijäsen
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
306
Laatuvaikutelma laski heti alussa kun piti säätää kirkkausasetusta kunnes logo juuri ja juuri näkyy. No ihan hyvä kun asetuksella 48/100 logosta ei enää ole yhtään kuvainformaatiota jäljellä.
Aluksi tämän luettuani ajattelin kommentista että ihme rutinoita mutta pakko myöntää että kyllä tästä halvahko remake -fiilis tulee niin asetusten osalta kuin vähän muutenkin. Täältä luetun PC-puolen framedroppailun perusteella ostin tämän PS5:lle ja ajattelin tahkota nyt parissa päivässä läpi ja laittaa pelin myyntiin. Mahdollisesti sitten myöhemmin nappaa kirjastoon digitaalisena alesta PC/PS5, tai kenties pleikkarin premiumilla ilmaisena.

Aikanaan tuli tätä alkuperäistä pari tuntia PC:llä pelattua. Jostain syystä jäi kesken ja vaipui unholaan. Ihan kelpo kauhuahan tää näin neljän tunnin perusteella tuntuu olevan. Pelattavuus tuntuu ikäiseltään (=kankeahko,) ja tallennuspisteiden lisäksi olisi mielestäni checkpointit ihan paikallaan jatkuvien animaatioiden välttämiseksi. Tuntuu vuosia vanhalta peliltä uudella nätillä nahalla ja kelpo gorekauhulta tuntuu kuten alkuperäinenkin.

Itelleni iskee henkkoht. kovemmin Penumbra/Amnesia -tyyppinen kauhu joka menee "pään sisään" mutta eipä tässä valittamista, naputellaan loppuun asti :devilish:

Kuten jo aiemmin mainittu niin ~40e olisi kelpohinta tälle remakelle... pientä rahastuksen makua ilmassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Tietysti hyvä muistaa se, että alkuperäinen peli on jo 15 vuotias eli vaikka jollekin parikymppiselle jampalle tämä voi nyt tämän remaken myötä olla täysin uusi juttu. Aika monet meistä kommentoijista kuuluu kuitenkin siihen sarjaan, jotka on ollut jo täysi ikäisiä ekan pelin aikaan. Ei varmasti ole niin sykähdyttävä kokemus, jos alkuperäinenkin peli on jo silloin aikanaan pelattu.
 
Liittynyt
12.11.2017
Viestejä
59
Vinkkivitonen, käännä cutteri sivuttain.
Hmm, jotenkin tuli takalistosta, että sama se on miten päin se damage raajaan tulee ja jos ei mene vaakatasossa panoksia ohi niin se on enemmän damakekkia siihen raajaan. Täytyypä kokeilla sivuttaisjuttua - jonka lähinnä mielsin helpottamaan osumista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Hmm, jotenkin tuli takalistosta, että sama se on miten päin se damage raajaan tulee ja jos ei mene vaakatasossa panoksia ohi niin se on enemmän damakekkia siihen raajaan. Täytyypä kokeilla sivuttaisjuttua - jonka lähinnä mielsin helpottamaan osumista.
Ainakaan alkuperäisessä sillä ei ollut mitään merkitystä miten päin sillä ampui, pystyyn tai vaakaan. Kunhan se säde osui jotenkin siihen raajaan mihin halusi.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Lähinnä sillä paljon helpompi osua jalkoihin jotka on yleensä 'kiire' saada poikki. Sit varsinki ku sitä leikkuualuetta saa vähän levennettyä(en nyt muista oliko vaan sen isomman upgradessa) nii menee jopa molemmat jalat mukavasti. Itellä kyllä muistikuva, että olis ollut jotenki vaikutusta et tuleeko pystyssä vai poikittain, mutta ehkä se oli vaan se että oli helpompi osua.
 
Liittynyt
12.11.2017
Viestejä
59

Resizable BAR -säädöt tuovat ilmeisesti hyvin lisää ruutuja peliin.

Täytyy kokeilla illasta omakohtaisesti.

Itsellä on tuo mennyt semmoista 75FPS:ää 4K:na täysillä detaljeilla ilman DLSS:ää. Saa nähdä tuoko muutosta - stutteriin tämä ei vaikuta, mutta ilmeisesti joku päivitys on tällä viikolla myös tulossa itse peliin, joten toivossa on hyvä elää.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560

Resizable BAR -säädöt tuovat ilmeisesti hyvin lisää ruutuja peliin.

Täytyy kokeilla illasta omakohtaisesti.

Itsellä on tuo mennyt semmoista 75FPS:ää 4K:na täysillä detaljeilla ilman DLSS:ää. Saa nähdä tuoko muutosta - stutteriin tämä ei vaikuta, mutta ilmeisesti joku päivitys on tällä viikolla myös tulossa itse peliin, joten toivossa on hyvä elää.

Jotkut sanoneet tässäkin ketjussa, että borderless window tilassa stutteri häviää kokonaan. Sitä kannattaa varmaan ainakin testata.
 
Liittynyt
12.11.2017
Viestejä
59
Jotkut sanoneet tässäkin ketjussa, että borderless window tilassa stutteri häviää kokonaan. Sitä kannattaa varmaan ainakin testata.
Jaa niin, jäänyt pelikiimassa varmaan kokeilematta. Stutteri ei ole ihan mahdoton, mutta esiintyy noissa ovi-tilanteissa lähes aina.

Noin pelistä, ihan jees. Kaveri tuosta kysyi ja totesin, että ihan yhtä hyvä kuin alkuperäinen aikanaa. QoL-päivityksiä tässä on varmaan mitä ei osaa nykyään edes huomata kun alkuperäisen peluusta on heittämällä se 7 vuotta tms. Visut on ihan ok, paikoitellen tosi kivoja, mutta paikoitellen sitten taas pelkästään "ok tasoa nykypeliksi".

EDIT:

Jees, kantsii kokeilla tuo REBAR-kikkailu. Nosti framet 70-80 heilumisesta 80-90 heiluntaan. 4K täydet detaljit, ei DLSS/FSR. Ei mahdoton hyppy 4090-kortilla, ilmeisesti se on kovempi 3000-sarjalaisilla.

Enivei, enemmän on enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
648
Vaihdoin hardille pelattuani hetken aikaa alkua normaalilla niin tunnelma kyllä nousi:thumbsup:
On se eri peli silloin. Mulla menossa impossiblella runi josko nyt menisi läpi. Ikävän paljon sellaisia oneshotteja peli täynnä ja joku kymmenen tuntia on suht pitkä aika väistellä meteoriitteja, sähköansoja, tulta, vältellä nurkkaan piirritetyksi joutumista jne. Tiedän jo turhan hyvin tässä vaiheessa ja meinasin jo luovuttaa legittinä vetämisestä kun en tajunnut rakettimoottoria ennen kuin se meni päälle, mutta pöllin tuhomursulta idean youtubeen laittamisesta. Sai kivan paineen aikaiseksi itselle siltä varalta jos joku sattuisi katsomaan.

Siinä on ensimmäinen osa:


Tuo ensimmäinen on tehty sillä periaatteella, että toimii pelimekaniikan esittelynä ja pitkänä introna peliin, vaikka ei olisi pelannutkaan läpi. Kannattaa klikata tuben rattaasta 1440p60, itsellä ei mennyt ainakaan automaattisesti päälle, vaikka netti on 150 megaa. Sen nauhoittaminen oli muutenkin sen verran raskasta koneelle, joten sääli jos joku katsoo alemmalla.

Nyt mennään kolmannessa ja laitan sitä mukaan kun saan peliä pelattua eteenpäin aina lopputeksteihin tai kuolemaan asti. Mulla pitäisi olla sellainen taktiikka ja pelityyli, että toimii mallina kaikille muille, jotka pähkäilee saman vaikeusasteen kanssa.
 

AnanasKana

Tukijäsen
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
306
Noniin peli läpi, ihan hissutellen menin medium -vaikustasolla kun pleikkarilla pelasin. Taistelun yksinkertaisuus ei kannustanut nostamaan vaikeustasoa vaikka tavallisesti tulee pelit pelattua vähän väkevämmällä vaikeustasolla. Raajalaukaukset olisivat varmasti helpottuneet kbm:llä ja vaikeustaso noussut korkeammaksi. Peli tuli tosiaan aloitettua jo pariinkin otteeseen alkuperäisenä PC:llä mutta tästä muodostui yksi niistä "se vain jotenkin jäi" -peli. Kulttimaineen takia ajattelin nyt kuitenkin pelin ostaa remakena ja rykäistä läpi.

Remakena peli tuntuu samalta millaisena sen muistan vuosien takaa, niin hyvässä kuin pahassa. Verrokkina tulee mieleen Crash Bandicoottien remake - lapsukset löytyy, kuten myös se sama tunnelma, retro pelattavuus ja ei niin kiva retro pelattavuus.

Pelimaailma on melkoisen staattinen nykypeleihin verraten: ikkunoita ei saa rikki ja maailman objektit eivät liiemmin reagoi pelaajan huitomisiin. Perinteiset punaiset räjähtävät tankit toki löytyy ja tässä siniset "staasi?" -säiliöt jotka hidastavat vihulaisia. Ekstrana myös jotain pientä palosammutinta jne.

Itse kauhusta: Omalla kohdallani se menetti merkityksensä ensimmäisen ~puolentoista tunnin aikana. Rääkynää ja häiriintynyttä ääntelyä löytyy liki joka huoneesta ja wanhana duumerina tietää kyllä odottaa sitä ekstravihulaista aina selän takana kun edessä olevasta on liki selvitty. Sama kaava toistuu läpi pelin muuttumattomana eikä se ainakaan allekirjoittanutta näin +30v. liiemmin säväytellyt. Parikybäsenä olisi voinut ahdistaa enempi ja myydä läpi. Olisin odottanut jotain seesteisyysvaiheita peliin ja parempaa lorea jolloin säikyttelykohtaukset olisivat saaneet paremmin lihaa luitten ympärille (vrt. esim. RE2-remake joka oli ensikosketukseni ressoihin.)

Taistelu on ihan hubaa koska paloittelu on "the thing" (pun intended,) eikä örkkiä pidä lähtökohtaisesti alkaa hedulla poistamaan. Gorea piisaa mikä ainakin allekirjoittaneelle sopii ja parhaimmillaan peli tarjoaa pikkupaniikkisia rähinöitä. Hahmonkehitys on ihan ookoo, kertaakaan en ammuksia tai energiaa ostanut, vaan panostin kaiken uusiin pukuihin ja nodejen myötä aseiden vahinkoon.

Pelialue on vähän vaisu: Toinen toistaan samannäköisempiä käytäviä erilaisin verikirjoituksin, lähes joka huoneessa tietää piilevän vaaran ilmastointikanavassa tai vipua kääntäessä ja kauhumomentti on syöty. Audiomaailmassa välillä tulee Alien-tyyppisiä viboja varmasti tarkoituksella, ja pelatessa tulee myös fläsäreitä takavuosien Event Horizon -leffasta. :thumbsup:

Lopulta sanoisin että 3/5 peli varauksin - hintavarauksin. Maistui pelailu alusta loppuun, mutta huomioin arvostelussa tuon poskettoman uuden pelin hinnan. Jollei ole kamala kaipuu avaruuskauhumätölle, tai halu päästä nostalgisoimaan niin odottelisin aleja. ~30e-40e -hintaluokassa fiilikset voisi olla sangen eri.
 
Liittynyt
12.11.2017
Viestejä
59
Peli osaa olla haastava jos tätä erehtyy pelaamaan kauhupelinä, eikä ns. reverse-kauhuna, jonka asetelma on se, että SINÄ olet se mitä vihollisten tulee pelätä. Arsenaalia on poskettomasti ja stasis-kyky vihollisten jähmettämisessä sekä eritoten lävistävillä esineillä niitä lingotessa on ihan puhdasta äksöntsäksönöintiä.

Hissukseen tässä koittanut mennä, ettei loppuisi ihan kesken. Takaraivossa orastaa semmoinen pettymyksen naksutus, sillä tämä on täsmälleen niin hyvä kuin alkuperinen - joka ei ollut täydellinen, mutta ihan hauskaa tekemistä. Identtiset miljööt ja taukoamaton örkkikuiskailu, sekä aivan liian usein blastaava kauhuorkesteritöräyttely on yllättävän puuduttava. Ehkä odotin enemmän laajennuksia tarinaan.

Ehdottomasti tosiaan 40€ arvoinen, mutta tuo PS-kaupan 80€? :lol:

Ehkä suurin pettymys on nää visut - tietyssä mielessä. Pilkkopimeää ja välillä niin kirkasta, ettei yksityiskohtia näe. Tämä peli jos mikä olisi hyötynyt RTX:n valaisukyvykkyyksistä, sillä tylsätkin käytävät olisivat taatusti heränneet sen kanssa henkiin.

Mulla menossa impossiblella runi josko nyt menisi läpi.
Tulee varmaan itsekin kokeiltua jos hardin jälkeen aukeaa jotain. Medium on ihan liian helppo, mutta hardi osaa välillä laittaa kierrepalloa näissä kunnon väijytysosuuksissa, missä on miljoona monsteria näennäisesti kimpussa. Jos tuo impossibru on kerrasta poikki, niin saa tosin jäädä :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
Tämä peli voi antaa aluksi kuvan että on kauhupeli, mutta vaikka tässä on ympäristö ja äänet karmivia, niin ehkä tämä on enemmän räiskintää. Eli ei ehkä kauhun suhteen kannata odottaa samaa kuin vaikka Ressoissa.

Itsekin jatkoin tätä pidemmän tauon jälkeen ja pitkällä chapter 3:ssa menossa. Tämän chapterin mä jotenkin ehkä muistan kun tuli aikoinaan pelattua, mutta tästä eteenpäin en ole varmaan hirveästi pelannut. Minulle siis mukavan uusi kokemus. Kakkosessa sama juttu, joten toivotaan että siitäkin tulisi remakea.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Dead Spacen kauhuhan menee vähän pilalle siinä, että vihut ottaa aika helposti osumaa ja tekevät hirveää meteliä ennen kuin saapuvat. Monesti riittää ku katkoo jalat ja loppu on sit ihan viimeistelyä. Myös pelin mekaniikassa olevat jutut helpottaa peliä, esim. se, että ammuksia tulee olemassa oleviin pyssyihin, ja upgradet on tehokkaita, joten parillakin aseella selviää koko pelin muiden pyssyjen ollessa lähinnä sitä varten, että niistä ammuksista saa eniten rahaa.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Itse muistelen, että silloin 2008 peli oli kyllä kaukana perus räiskinnästä. Ampuminen oli paljon kiikkerämpää ja tarkkojen osumien ampuminen oli suht haastavaa. Toki jos remakessa ampuminen on helpompaa, niin se vesittää sitä kauhu puolta kyllä.

Millään medium tasolla tätä ei ole mitään järkeä kyllä pelata, jos haluaa saada jotain kauhun/selviytymisen tunnetta irti. Sama oli jo alkuperäisessä, että mediumilla oli liian helppo.
 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
Itse muistelen, että silloin 2008 peli oli kyllä kaukana perus räiskinnästä. Ampuminen oli paljon kiikkerämpää ja tarkkojen osumien ampuminen oli suht haastavaa. Toki jos remakessa ampuminen on helpompaa, niin se vesittää sitä kauhu puolta kyllä.

Millään medium tasolla tätä ei ole mitään järkeä kyllä pelata, jos haluaa saada jotain kauhun/selviytymisen tunnetta irti. Sama oli jo alkuperäisessä, että mediumilla oli liian helppo.
Itse muistelisin että alkuperäisessä taas vihut olivat helpompia. Eivät päässeet iholle niin helposti, ellei päässy yllättämään. Tässä kestävät jotenkin enemmän osumaa ja heiluvat siihen malliin että hankala osua. Ainakin PS5:llä. Tai sitten olen paska tateilla joka on todennäköistä.

Mediumilla pelaan nyt ekan pelikerran. Jatkuvasti tuntuu olevan ammukset ja hp itemit lopussa. Olen vain varmaan huono pelaamaan. Toki ei ole tullut yhtään kuolemaa, mikä on kyllä ihme.
 

AnanasKana

Tukijäsen
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
306
Itse muistelen, että silloin 2008 peli oli kyllä kaukana perus räiskinnästä. Ampuminen oli paljon kiikkerämpää ja tarkkojen osumien ampuminen oli suht haastavaa. Toki jos remakessa ampuminen on helpompaa, niin se vesittää sitä kauhu puolta kyllä.

Millään medium tasolla tätä ei ole mitään järkeä kyllä pelata, jos haluaa saada jotain kauhun/selviytymisen tunnetta irti. Sama oli jo alkuperäisessä, että mediumilla oli liian helppo.
Mielestäni tämä hahmon kankea ohjattavuus ei tuo pelinautintoa, päinvastoin turhautumista ja ärsyyntymistä. Mutta makuasioitahan nämä - luulen ymmärtäväni miksi moneen tämä peli puree, huono peli ei ole kyseessä. Ei ole vain oma juttuni.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
648
Tulee varmaan itsekin kokeiltua jos hardin jälkeen aukeaa jotain. Medium on ihan liian helppo, mutta hardi osaa välillä laittaa kierrepalloa näissä kunnon väijytysosuuksissa, missä on miljoona monsteria näennäisesti kimpussa. Jos tuo impossibru on kerrasta poikki, niin saa tosin jäädä :D
Impossible on periaatteessa sama kuin hard, mutta kerrasta poikki mentaliteetti, joka luonnollisesti tekee monella tapaa pelistä vaikeamman (esim. itse hardilla otin useampaan kerran jotkut kohdat ihan vaan sen takia, että halusin päästä kohdan läpi mahdollisimman vähillä resurssien käytöllä, mikä itsessään jo latistaa tunnelmaa paljon).

Oon melkein aina pelannut kaikki pelit hardcore-moodilla, jos sellainen on vaan löytynyt. Oon huomannut, että yleisimmät pelirunin päättävät mokat tulee siitä, että seuraavana päivänä jatkaa, kun ei ole oikea mindset päällä ja pahimmillaan kuolee johonkin tusinamobiin kun aloittaa pelaamaan niin kuin normaalistikin, eli vähän sellaisella ”hälläväliä” asenteella. Pitäisi aina jotenkin sisäistää itselleen ennen kuin jatkaa pelaamista, että tässä voi menettää x tunnin pelit sekunneissa.

Nyt kun oon nauhoittanut samalla, niin ei jaksa vetää mitään kuuden tunnin sessioita, niin ongelma kertautuu paljon useammin...

Viikonloppuna miningissa oli jo sellainen tilanne, että tumman keltaisella puku, helapackit loppu ja olin jumissa mm. kahden sellaisen pommikäden välissä ja kummatkin melkein ihan iholla kiinni. Olis voinut käydä mitä vaan, mutta jollain ihmeen kaupalla selviydyin. Näytti jo varmalta kuolemalta, jos jompikumpi vaan olisi räjähtänyt.

Yksi kaksi tuollaista vaaratilannetta menee vielä, mutta jos tuollaisia tilanteita tulee useampi, niin ennen pitkää joku kosahtaa. Jossain roolipeleissä, tai esim. xcomissa, voi jopa laskea niitä, että jos vaikka 90% varmuudella pääsee läpi tämän kaltaisen kohdan, mikä äkkiseltään tuntuu sellaiselta riskiltä, joka kannattaa ottaa, mutta ei tarvita kun seitsemän samantasoista kohtaa, niin olet todennäköisesti jo kuollut (48% vs 52%).

Ja toki sekin, että survival horror pelien kanssa voi epäonnistua silläkin, että syö ylettömästi resursseja johonkin random kohtaan ja vaikka ei välittömästi aiheuttaisi itselleen vaaratilannetta, niin useampi tuollainen lyhyen ajan sisään, niin onkin softlock päällä (dead spacessa pystyy tappamaan kyllä meleelläkin ja viholliset respawnaa, joten on ainakin mahdollisuus selviytyä, mikäli ei ole sellainen lineaarinen kohta päällä, josta ei voi pakittaa).

Pitää olla aika hyvin muistissa asiat tai muuten tulee helppoja mokia. Tyyliin pitää olla pikastasis kun menee deaktivoimaan ydinpommia tai sitten ainakin täysillä stasis-varannot. Oon ensimmäistä Pillars of Eternity pelannut kuolema kuittaa pelin kerrasta moodilla, vaikeimmalla ja blindina. Act 3 pääsin parhaimmillani (neljä actia yhteensä), vaikka yritin jotain kymmenen kertaa. Aina tulee eteen joku asia, joka pitää osata huomioida ja mielellään etukäteen. Mutta diggaan tosi paljon siitä jännityksestä mikä tulee siitä, että videopelissä on selkeästi jotain panosta, kuten nytkin topicin pelin kanssa, vaikka oonkin vetänyt jo hardilla läpi. Jos blindina pelaa näitä, niin tietää varmasti kuolevansa ensimmäisellä yrityksellä, mutta ainakin pari kertaa on aina kiva aloittaa alusta ja tehdä asiat vähän eri tavalla. Tätä en kyllä enää aloita uudestaan jos nyt en saa läpi, mutta johtuu siitä, että mulla on nyt "pomminvarma" taktiikka esim. aseiden ja etenemisen suhteen (johonkin chapter 9 asti ainakin), joten ei ole sillä tapaa mieltä vääntää enää vähän puolipakolla sitä alkua enää.

Dead Spacen alku oli ehkä vähän liiankin helppo, mutta oon yrittänyt pitää ehkä vähän teennäisestikin pelon perseessä (oikeastaan sen takia rupesin nauhoittamaan), koska tuudittautuminen altistaa mokille. Muistaakseni pelasin edeltävällä kerralla paljon paremmin, jos ei lasketa sitä, että wipesin lopulta USM Valorilla ja nyt on tullut koko ajan sellaisia yksittäisiä osumia siellä sun täällä, kun en ole ehkä keskittynyt samalla tavalla. Oon esim. joutunut ostamaan helapakkauksia, vaikka ne kiekot toki olisi pidemmän päälle paljon parempia.

Joka tapauksessa voin suositella tämän pelin Impossible moodia kaikille. Haluaisin sanoa (myöhemmin), että se on yllättävän helppo siihen nähden kuinka paljon kuolin hardilla, mutta ei pidä vielä nuolaista ennen kuin tipahtaa, eli ennen maalia ja pidän vielä toistaiseksi mölyt mahassa.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
648
Mä käytän vielä kerran tätä threadia tälläseen salakavalaan mainostamiseen (en ole ikinä youtubeen laittanut mitään aikaisemmin ja mun videoissa ei pitäisi ainakaan olla mainoksia, en hyödy mitenkään vaikka klikkaisittekin), mutta nyt oli youtube saanut prosessoitua videon (menee tuolla tarkkuudella/laadulla/mun keskimääräisellä pituudella välillä yli 12h)...

Siinä esimerkki, joka innoitti edelliseen poustaukseen:




Videosta siis ensimmäiset 8 minuuttia (eli Leviathan 2). Ihan takki auki lähdin kun hardilla meni ensimmäisellä ja pari kertaa vedin impossiblea silmällä pitäen silleen, että lopulta oli ns. no damage boss. Luulin olevan ihan pala kakkua, mutta todellisuus oli taas ihan jotain muuta. Kaikki pitäisi aina osata huomioida ja jotkut jutut on vaan ihan mahdottomia laskea mukaan ennakoivasti.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
464
Vihdoin ja viimein pääsin tätäkin pelaamaan. Aluksi oli Pc versio joka kuumensi prossun jo alkuvalikossa max rajoille ja peli kippasi millä tahansa asetuksilla.

Viimeisen viikon olen Ps5 versiota metsästänyt ja ei ollut meillä päin mistään saatavilla. Onneksi viikonloppuna oli pieni reissu ja sain Prisman hyllystä mukaan alle 60€ hinnalla.

Nyt pelitunteja takana n. 4h. Tykkään kyllä kovasti tunnelmasta. Tämä selkeästi enempi kauhupeli, kun taas Callisto Protocolia voi verrata perus zombi splatteriin. Aseista en ole pahemmin muita kehitellyt, kuin tuota plasma cutteria. Se tuntuu olevan paras ja pitäähän varmaan vetää seuraava rundi vain sillä, sekä imbossible vaikeusasteella. Platinaa metsästäessä siis :)
 
Liittynyt
12.11.2017
Viestejä
59
Impossible on periaatteessa sama kuin hard, mutta kerrasta poikki mentaliteetti, joka luonnollisesti tekee monella tapaa pelistä vaikeamman (esim. itse hardilla otin useampaan kerran jotkut kohdat ihan vaan sen takia, että halusin päästä kohdan läpi mahdollisimman vähillä resurssien käytöllä, mikä itsessään jo latistaa tunnelmaa paljon).

Oon melkein aina pelannut kaikki pelit hardcore-moodilla
Vähän sama, yleensä ruuvaan vaikeustason kattoon, mutta en siihen Ironman-modeen, jossa touhu on kerrasta poikki. Voi käydä jotain livenä, että tulee tehtyä moka sitten ns. vituttaa. Dead Spacessa tuolla hardilla ottanut pari isompaa encounteria uusiksi, koska äijä on vain kankeillut eikä ole saanut sitä tehtyä mitä on tarkoitus. Jotenkin tuo pelihahmo tuntuu kummallisen kankealta ja erityisesti jos juokset, lopetat, ja yrität lähteä nopeasti uudestaan juoksuun niin se juoksu ei aktivoidu ja kun olet laskenut sen varaan, niin vähän perse olo siinä kun otat hittiä jostain möllistä.

Striimailu on ihan kivaa tuonne johki pistin videon missä mussuttelin menemään. Tavallaan tekee kaikesta käsin kosketeltavampaa kun on yleisöä ja pitää ns. suorittaa. Toisaalta sitten en vois kuvitella, että striimaisin jotain Silent Hill 2:n remakea, joka nojaa tunnelmaan 110-rosenttisesti. Tällaisen kanssa ei tee mieli mussuttaa ja pilata omaa tunnelmaa.

Olisikohan chapteriin 8 jäänyt tuo nyt. Ihan sillain jees. Ehkä jossain villeissä haaveissa oli, että olisivat avanneet tuon Ishimuran ns. open worldiksi ja pelaajalle tulisi pähkittävää, että miten etenee. Muuuuttta, olisihan se vaatinut aikamoisen visionäärin taakseen. Nyt tämä on vähän tällainen putkijuoksu, jossa seurataan sitä viivaa olipa kyse main questista tai sivuhärväämisestä. Koitan kyllä olla sitä käyttämättä, mutta nuo ympäristöt on vähäisinä suuntakyltteineen niin pirun samanlaista, ettei välillä huomaa missä menee ja on että "aijaa, täällä".
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
140
Ovatko muut huomanneet hiirellä pelatessa selvää lagimista/hitautta? Ohjaimella kun kokeilin niin en huomannut samanlaista viivettä. Koitin googletella mutta ei löytynyt mitään muuta kuin jonkun modin alkuperäiseen peliin joka pakottaa hiiren raw inputiksi, mutta tuskin toimii tässä.
 
Liittynyt
12.11.2017
Viestejä
59
Ovatko muut huomanneet hiirellä pelatessa selvää lagimista/hitautta? Ohjaimella kun kokeilin niin en huomannut samanlaista viivettä. Koitin googletella mutta ei löytynyt mitään muuta kuin jonkun modin alkuperäiseen peliin joka pakottaa hiiren raw inputiksi, mutta tuskin toimii tässä.
En kyllä ole, hiiri on salamannopea ja vähän naurattaa pelata sillä, kun pädipelihän tämä periaatteessa on.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Alkuperäisessä muistaakseni v-sync tai joku vastaava aiheutti hiiren ongelmia aika monella, kannattanee testata vaikka liekkö sama engine enää käytössä? =P
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Joo eihän tässä enää sama engine ole. Tämä on Frost Bite enginellä. V-sync kyllä voi lagittaa hiirtä, varsinkin jos on joku 60Hz näyttö.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 307
Pitkästä aikaa mielenkiintoinen peli, hard vaikeustasollakin lopussa kylpi panoksissa, Ripperillä kätevä sahata mosia ilman että kuteja kuluu liikoja.
Sitten odotellaan tulisiko Dead Space 2 remake joskus, vähän action painotteisempi muttei huonompi kuin ensimmäinen.

Kolmonen taas notkahti heikommaksi kuin ykkönen ja kakkonen mutta ok paukuttelua kuitenkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 422
Viestejä
4 160 699
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom