Dead Space Remake (PC, PS5 ja Xbox Series)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Digital Foundry sanoo että Variable Rate Shading on pakotetusti päällä joka sumentaa rankasti textuureita matalilla resoilla (eli DLSS käytettäessä). Natiivina 4k kannattaa pelata jos pystyy.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Tarkemmin DF:n Alex twitterissä.

Aikamoinen lapsus. Toivottavasti saavat tuon muutettua, että VRS:n saa pois. Tuo on ollut kyllä ihan paskaa tuo VRS joka pelissä, missä olen sitä koittanut. Paskoo kuvaa todella selvästi yleensä.

Se Maxwell aikainen systeemi, missä näytön reuna alueet rendataan pienemmällä resolla, oli huomattavasti parempi. Se toimii erinomaisesti varsinkin FPS peleissä, ja myös TPS peleissä missä on kiinteä kamera. Noissa peleissä katse on kuitenkin melkein aina ruudun keskellä, niin ei sitä juuri huomaa, että esim 20% ruudun reunoilta on vähän alemmalla resolla. Siinä oli muistaakseni muutama taso, mistä sai valita, että kuinka iso prosentti reunoilta rendataan pienemmällä resolla tms. Ainoa peli, missään tuota itse pääsi koittamaan oli Shadow Warior 2 ja siinä se toimi erinomaisesti. 20% asetuksella sai todella hyvän FPS boostin ja reunojen lievän sumeuden huomasi vain, jos sitä erikseen katsoi.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Onko pelottava? Alkuperäinen ainakin aiheutti melkein housujen vaihtoa. Ps5:lla 80e hinta on kuitenkin se kaikista pelottavin asia. Ei mitenkään sillä.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
153
Täs on sama kuin Last of Usin remakessa, hintaa liikaa vaikka itse peli on ja oli aikanaan hyvä, joku Mafia ykkösen tyylinen 40€ olisi ollut perusteltu. Ehkä jos joku ei ole koskaan pelannut ja kokee tämän uutena pelinä niin ehkä, jos nyt kokee että uudet pelit on 60-80€ arvoisia. Itse odotan kun tulee EA play palveluun, meni siihen vuosi tai 10 niin mulla on aikaa odottaa.
 
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
137
Itse otin EA Play pro 15€ (PC) ja siihen tuo peli kuuluu. Kuukaudessa pelaa varmasti läpi.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 156
Onko pelottava? Alkuperäinen ainakin aiheutti melkein housujen vaihtoa. Ps5:lla 80e hinta on kuitenkin se kaikista pelottavin asia. Ei mitenkään sillä.
Itsellänikin tämä on PS5 toivelistalla, mutta ei todellakaan tuolla hinnalla mene ostoon o_O odotellaan reiluja alennuksia.
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 009
Ihmeellisiä framedroppeja tulee 5600x ja 3080 kombolla. Eikä tosin muutenkaan erityisen hyvin pyöri kun ottaa huomioon miten pienissä tiloissa pelissä liikutaan.

Laatuvaikutelma laski heti alussa kun piti säätää kirkkausasetusta kunnes logo juuri ja juuri näkyy. No ihan hyvä kun asetuksella 48/100 logosta ei enää ole yhtään kuvainformaatiota jäljellä. Sen lisäksi näppiksellä säätäessä tarkkuus on viiden pisteen hyppäyksissä. Hiirellä säätäessä tarkkuus on noin 1/3 pisteen verran ja kuva häviää n. 49 1/3 kohdalla. Tuo alin näkyvä asetus on sitten sellanen ettei logo todellakaan ole juuri ja juuri näkyvissä vaan erittäin selkeä, jos joku sitä ihmettelee ja ne 48 asetusta välillä 1-48 ovat turhia ainakin HDR päällä.

Onneksi HDR näyttää kelvolliselta itse pelissä.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
213
Ihmeellisiä framedroppeja tulee 5600x ja 3080 kombolla. Eikä tosin muutenkaan erityisen hyvin pyöri kun ottaa huomioon miten pienissä tiloissa pelissä liikutaan.

Laatuvaikutelma laski heti alussa kun piti säätää kirkkausasetusta kunnes logo juuri ja juuri näkyy. No ihan hyvä kun asetuksella 48/100 logosta ei enää ole yhtään kuvainformaatiota jäljellä. Sen lisäksi näppiksellä säätäessä tarkkuus on viiden pisteen hyppäyksissä. Hiirellä säätäessä tarkkuus on noin 1/3 pisteen verran ja kuva häviää n. 49 1/3 kohdalla. Tuo alin näkyvä asetus on sitten sellanen ettei logo todellakaan ole juuri ja juuri näkyvissä vaan erittäin selkeä, jos joku sitä ihmettelee ja ne 48 asetusta välillä 1-48 ovat turhia ainakin HDR päällä.

Onneksi HDR näyttää kelvolliselta itse pelissä.
Onko näitä droppeja niissä tilanteissa kun avataan ovi ja aukeaa uusi huone/tila? Itselläni oli aika pahoja sellaisia mutta taisivat liittyä uuteen m.2 ssd:hen jolle pelin asensin. Kun pelitiedostot siirsi C: asemalle ongelma helpotti, joskin edellen joskus nykäisee näissä tilanteissa pari kertaa. Itselläni i7 10700k ja rx 6800 xt.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
168
Onko näitä droppeja niissä tilanteissa kun avataan ovi ja aukeaa uusi huone/tila? Itselläni oli aika pahoja sellaisia mutta taisivat liittyä uuteen m.2 ssd:hen jolle pelin asensin. Kun pelitiedostot siirsi C: asemalle ongelma helpotti, joskin edellen joskus nykäisee näissä tilanteissa pari kertaa. Itselläni i7 10700k ja rx 6800 xt.

Itellä on just näitä droppeja tullut vastaan. M.2 SSD:lle asennettu kans. Aiemmin ei ole ollut sen kanssa ongelmia. En tiedä pitäisikö koittaa itsekin sitten asentaa toiselle ssd:lle, jos tuo kerta auttoi. Ärsyttäviä fps:n tippumisia nuo vaikka muuten toimii ihan ok.
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 009
Onko näitä droppeja niissä tilanteissa kun avataan ovi ja aukeaa uusi huone/tila? Itselläni oli aika pahoja sellaisia mutta taisivat liittyä uuteen m.2 ssd:hen jolle pelin asensin. Kun pelitiedostot siirsi C: asemalle ongelma helpotti, joskin edellen joskus nykäisee näissä tilanteissa pari kertaa. Itselläni i7 10700k ja rx 6800 xt.
Saattaa olla tuo. Tosin niin että oven lähellä ollessa fps pysyy alhaalla. Ihan kiva kun vieressä möntti takoo selkää ja fps tippuu 10 paikkeille.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
213
Itellä on just näitä droppeja tullut vastaan. M.2 SSD:lle asennettu kans. Aiemmin ei ole ollut sen kanssa ongelmia. En tiedä pitäisikö koittaa itsekin sitten asentaa toiselle ssd:lle, jos tuo kerta auttoi. Ärsyttäviä fps:n tippumisia nuo vaikka muuten toimii ihan ok.
Itselläni siis ihan uusi m.2 ssd ja tämä oli eka sille asennettu peli. Homma tosiaan helpottui siirtämällä peli C: asemalle mutta ei uskoisi että tällaista ongelmaa voi olla ellei raudassa tai tuossa uudessa ssd:ssä olisi jotain vikaa. Ei ole tullut nyt enempää asiaa vielä selviteltyä.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
168
Itselläni siis ihan uusi m.2 ssd ja tämä oli eka sille asennettu peli. Homma tosiaan helpottui siirtämällä peli C: asemalle mutta ei uskoisi että tällaista ongelmaa voi olla ellei raudassa tai tuossa uudessa ssd:ssä olisi jotain vikaa. Ei ole tullut nyt enempää asiaa vielä selviteltyä.
Juu, itellä kävi mielessä kans että shadereiden kanssa on jotain häikkää ja latailee niitä. Todella ärsyttäviä droppeja joka tapauksessa johtui sitten mistä tahansa. Poistin tuon ja latasin toiselle asemalle ihan kokeilumielessä. Ei siinä montaa minuuttia mennyt. Aiemmin ei kyllä samanlaisia ongelmia ole ollut. Täytyy illemmalla testailla.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
652
Ihmeellisiä framedroppeja tulee 5600x ja 3080 kombolla. Eikä tosin muutenkaan erityisen hyvin pyöri kun ottaa huomioon miten pienissä tiloissa pelissä liikutaan.
Mulla muutaman kerran tullut samalla kombolla (joku 6h pelannut tänään). Scriptatut kohtaukset käytännössä aina syypää, mutta ei toki koske kuin pientä osaa niistä (paljon räjähdyksiä tms.).
 
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
137
Tapahtuuko muilla samaa, että kun boottaa pelin uusiksi niin DLSS resetoituu balanced asetukseen? Itse käytän quality-modea, mutta joka kerta kun käynnistän pelin on se itsestään vaihtanut tuon asetuksen. Toinen juttu jonka huomannut, että välillä tulee jäätäviä frame droppeja. Yleensä in-game cinematicien kohdalla putoaa fps jonnekkin 15 fps tuntumaan. Koneena Lenovo Legion Pro peliläppäri (RTX 3070 mobile).
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
652
Onko pelottava? Alkuperäinen ainakin aiheutti melkein housujen vaihtoa. Ps5:lla 80e hinta on kuitenkin se kaikista pelottavin asia. Ei mitenkään sillä.
Vaikea sanoa toisen puolesta, mutta ei ole. Vihollisia tulee koko ajan, joten tuntuu enemmän 3rd räiskintäpeliltä. Tulee mieleen Doom 3, mutta nykyaikainen, enemmän juonta ja hahmon kehitys mukana. Paljon gorea. Ei sellaista psykologista tai piinaavaa kauhua.

Puolessa välin. Voin suositella kaikille. Ainakin EA Pron kautta PC pelaajille, mutta kyllä muutenkin. Tulee likainen olo kun tietää pelaavansa näin hyvän pelin läpi 15 eurolla, mutta lievittää omatuntoa kun tietää olevan EA kyseessä.

Ensimmäisen puolikkaan perusteella sanoisin sellaisen neuvon
ettei kannata sivutehtäviä käydä erikseen juoksemassa. Oon aina joutunut palaamaan juonen mukana samaan paikkaan. Pelin jälkipuoliskosta en osaa sanoa.
Kuusi ja puoli tuntia mennyt ja oon vasta chapter 6. Varmaan se 12h on hyvä arvio.
 
Liittynyt
04.08.2017
Viestejä
146
Onko pelottava? Alkuperäinen ainakin aiheutti melkein housujen vaihtoa. Ps5:lla 80e hinta on kuitenkin se kaikista pelottavin asia. Ei mitenkään sillä.
Hyi perkule, että on kallista... Fyysisenä kopiona ehkä menee kun sen vois myydä sit etiäpäin ja saa ees vähän omia takas
 
Liittynyt
12.11.2017
Viestejä
59
Näyttis on postissa, joten en vielä ole tämän pariin päässyt. Ehdottomasti vuoden odotetuimpia pelejä ja yksi niistä harvoista, jotka tuli alkuperäisellä Xboxilla jauhettua 1000/1000 achiin. Yleensä en acheista välitä pätkän vertaa, mutta tätä peliä oli yksinkertaisesti kiva pelata.

Varmasti tämä on monille kauhupeli ja säpsäytyksiä tulee. Avain jonkinlaiseen helpotukseen ALKUPERÄISEN kanssa oli se, että yhdeksän kertaa kymmenestä kaikki ihmeäänet ympärillä eivät johtaneet yhtään mihinkään. Ne olivat vain ääniä, because. Sitten tähän pystyi suhtautumaan kuin mihin tahansa toimintapeliin. Itse en tätä suoranaisesti kauhupelinä pitänyt, vaikka puitteet olivatkin tällaiset. Enemmän Resident Evilien suuntaan, jossa pelaaja ei ole mitenkään aseeton vaarojen edessä.

Toisaalta, kyllä Resident Evilit voivat myös olla kauhupelejä joillekin ja tätä uusintaversiota pelaamatta voi sanoa, että taatusti on enemmän jännitystä ilmassa kuin Resident Evileissä, joissa se kauhu oli hieman eri luontoista puristetta.

Niitä joita jännittää liikaa ei auta kuin pelata valot päällä ja keskellä kirkasta päivää :lol:
 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
On tämä kyllä pelottava peli. Varsinkin äänimaailma tekee paljon. Toki pelissä on aika paljon räiskintää, ettei tämä puhdas kauhupeli ole.

Itse peli on kyllä loistava. Alkuperäistä joskus pelasin muutaman tunnin, eli melkein kuin uusi kokemus. Toki on tähän remakeen muutenkin kiitettävästi vaihdettu asioita.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
942
Tässä Remakessa on nykyään AI Director, joka pystyy vaikeustasosta riippuen vaikuttamaan pelin tunnelmaan. Eli ei voi muistin varassa mennä ja odottaa vihollisia, voivat tulla periaatteessa missä ja milloin vaan. Myöskin ne perus-Slasherit tulee ainakin välillä todella hiljaa venttiileistä pelaajan selkään.

Myöskin äänimaailma on edelleen huikea tässä, ja lisänä ajoittain hiljaisena kuuluvat 'kuiskailut' saa selkäpiin karmimaan.:nb:

Loistava teos, hintaa vain himpun liikaa. Iso suositus! :tup:
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Tässä Remakessa on nykyään AI Director, joka pystyy vaikeustasosta riippuen vaikuttamaan pelin tunnelmaan. Eli ei voi muistin varassa mennä ja odottaa vihollisia, voivat tulla periaatteessa missä ja milloin vaan. Myöskin ne perus-Slasherit tulee ainakin välillä todella hiljaa venttiileistä pelaajan selkään.

Myöskin äänimaailma on edelleen huikea tässä, ja lisänä ajoittain hiljaisena kuuluvat 'kuiskailut' saa selkäpiin karmimaan.:nb:

Loistava teos, hintaa vain himpun liikaa. Iso suositus! :tup:
Musta tähän peliin sopisi kyllä ennemmin nimeksi remaster kuin remake...vaikka varmasn loistava peli kyseessä mutta periaatteessa yksiyhteen alkuperäisen kanssa kun videoita pelistä katsonut. Ja hintaa 80€ .... Ei kyllä lähde ostoskoriin millään tuohon hintaan.
 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
Musta tähän peliin sopisi kyllä ennemmin nimeksi remaster kuin remake...vaikka varmasn loistava peli kyseessä mutta periaatteessa yksiyhteen alkuperäisen kanssa kun videoita pelistä katsonut. Ja hintaa 80€ .... Ei kyllä lähde ostoskoriin millään tuohon hintaan.
Enempää spoilaamatta voisin sanoa ekan parin chapterin perusteella, ettei ihan yksiyhteen ole alkuperäisen kanssa. Itseasiassa joitakin asioita on muutettu paljonkin.

Mutta jokainen päättää tietenkin että mikä on minkä rahasumman arvoista.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
153
Eikös Iisakki ollu mykkä alkuperäisessä ja tässä ääninäytelty? Muuttaahan se esim kerrontaa jonkin verran.
 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
Eikös Iisakki ollu mykkä alkuperäisessä ja tässä ääninäytelty? Muuttaahan se esim kerrontaa jonkin verran.
Voisin sanoa että aivan erilainen kokemus kyseessä. Muutenkin pelatessa myös huomaa eron, ettei itse gameplaykaan ole ihan samanlainen :tup:
 
Liittynyt
27.04.2020
Viestejä
9
Tapahtuuko muilla samaa, että kun boottaa pelin uusiksi niin DLSS resetoituu balanced asetukseen? Itse käytän quality-modea, mutta joka kerta kun käynnistän pelin on se itsestään vaihtanut tuon asetuksen. Toinen juttu jonka huomannut, että välillä tulee jäätäviä frame droppeja. Yleensä in-game cinematicien kohdalla putoaa fps jonnekkin 15 fps tuntumaan. Koneena Lenovo Legion Pro peliläppäri (RTX 3070 mobile).
Joo täällä myös heittää Qualitystä balancediin itsekseen.

4080 rtx ja 5800x3d rautana.

Pyörii hienosti. 120-170 fps 2k resolla.

Onko tässä pelissä ray tracing vai pelkkä hdr?

Itse ostin koko pelin steamistä ja sitten piti hakea ohjainta prismasta koska tässä pelissä huomaa että on ohjaimelle suunniteltu pelattavaksi.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
652
Toisaalta, kyllä Resident Evilit voivat myös olla kauhupelejä joillekin ja tätä uusintaversiota pelaamatta voi sanoa, että taatusti on enemmän jännitystä ilmassa kuin Resident Evileissä, joissa se kauhu oli hieman eri luontoista puristetta.
Kyllä Resident Evilit on kauhupelejä tähän verrattuna. Varsinkin seiska, mutta jollekin voi dead spacen pimeys, "jatkuva jännitys äänistä" (ylikäytetty) ja gore tuoda pelkotiloja.

Mulla ei tule framedroppeja ollenkaan kun laittaa borderless!!! Ihme juttu, yleensä full screen on ylivoimaisesti paras.
 
Liittynyt
12.11.2017
Viestejä
59
Musta tähän peliin sopisi kyllä ennemmin nimeksi remaster kuin remake...vaikka varmasn loistava peli kyseessä mutta periaatteessa yksiyhteen alkuperäisen kanssa kun videoita pelistä katsonut. Ja hintaa 80€ .... Ei kyllä lähde ostoskoriin millään tuohon hintaan.
Mistä tuo 80€ on revitty? Ja remaster... kun kaikki on tehty uusiksi ja lisäksi muutakin?

Kuulostaa vaan katkeralta kitinältä. Hintakeskustelu on varmaan ihan paikallaan joskus ja jokaisella on oikeus omat huvinsa hinnoitella, sekä odottaa niitä alennuksia kun muut pelaa.

Ainoa 80€:n peruspeli mikä on tullut vastaan on Square-Enixin pökäle nimeltä Forspoken Steamissa ja sekin on halvempi perusmarketeissa. Yleensä näissä hinnoissa on erikoisversiot tms.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 307
Miksi Isaacin naama piti mennä muuttamaan erilaiseksi, uusi musta komentaja ei ole yhtä vakuuttava kuin alkuperäisen Peter Mensah.
Asemalle saapumis intro vaisumpi tunnelmaltaan kuin edellisesssä mutta pikkuvikoja lopulta, katsotaan mitä tuleman pitää.

Tämän saa kuukaudeksi Originista EA play pro jäsenyydellä, Intian storesta @vpn maksoi ~11.5€
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Mistä tuo 80€ on revitty? Ja remaster... kun kaikki on tehty uusiksi ja lisäksi muutakin?

Kuulostaa vaan katkeralta kitinältä. Hintakeskustelu on varmaan ihan paikallaan joskus ja jokaisella on oikeus omat huvinsa hinnoitella, sekä odottaa niitä alennuksia kun muut pelaa.

Ainoa 80€:n peruspeli mikä on tullut vastaan on Square-Enixin pökäle nimeltä Forspoken Steamissa ja sekin on halvempi perusmarketeissa. Yleensä näissä hinnoissa on erikoisversiot tms.
No kyllä tästä ps storessa pyydetään sitä 80€ ihan ilman kitinöitäkin. Ei onnistu millään ea pro tilauksella ottaa 15 € niinkuin pc llä.

Kaikilla saa olla omat mielipiteensä ja kun itse katsellut noita pelivideoita niin omiin silmiin peli näyttää ihan samalta kuin orginaalikin ...tietysti on tarkemmat ja peremmat graffat ja pelattavuutta parannettu mutta ihan periaatteessa samalta peliltä näyttää. Siksi ennemmin osuis tossa paremmin remaster paremmin kuin remake.

Eihän toi taida osata hypätä tai kumartuakaan toi pelihahmo tossa pelissä??? Jos joku kritisoi omas suosikkipeliä niin ei siitä herneitä kannata ottaa... En ole väittänyt missään vaiheessa että toi huono peli on.... On vaan ylihintainen...ainakin konsoleilla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 767
No kyllä tästä ps storessa pyydetään sitä 80€ ihan ilman kitinöitäkin. Ei onnistu millään ea pro tilauksella ottaa 15 € niinkuin pc llä.

Kaikilla saa olla omat mielipiteensä ja kun itse katsellut noita pelivideoita niin omiin silmiin peli näyttää ihan samalta kuin orginaalikin ...tietysti on tarkemmat ja peremmat graffat ja pelattavuutta parannettu mutta ihan periaatteessa samalta peliltä näyttää. Siksi ennemmin osuis tossa paremmin remaster paremmin kuin remake.

Eihän toi taida osata hypätä tai kumartuakaan toi pelihahmo tossa pelissä??? Jos joku kritisoi omas suosikkipeliä niin ei siitä herneitä kannata ottaa... En ole väittänyt missään vaiheessa että toi huono peli on....
Se että vähän katselee videoita, ei anna siitä pelistä hirveästi kuvaa kuinka paljon on muuttunut verraten alkuperäiseen.
Onhan tuossa nyt muutoksia. Ei tämä mikään uusi peli ole, mutta ei sitä yritäkään olla vaan remake.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Se että vähän katselee videoita, ei anna siitä pelistä hirveästi kuvaa kuinka paljon on muuttunut verraten alkuperäiseen.
Onhan tuossa nyt muutoksia. Ei tämä mikään uusi peli ole, mutta ei sitä yritäkään olla vaan remake.
No toi varmaan totta ettei noi pelivideot kerro ihan koko totuutta, vaan täytyy päästä itse kokeilemaan....

No jokatapauksessa kaikille jotka tuon hommannut niin nautinnollisia pelihetkiä. Ei ollut tarkoitus dissata peliä joka varmasti on pelinä hyvä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 767
No toi varmaan totta ettei noi pelivideot kerro ihan koko totuutta, vaan täytyy päästä itse kokeilemaan....

No jokatapauksessa kaikille jotka tuon hommannut niin nautinnollisia pelihetkiä. Ei ollut tarkoitus dissata peliä joka varmasti on pelinä hyvä.
Oon ihan samaa mieltä, että toi Playstationin 80€ on ihan järjetön hinta. En itse maksaisi edes 60€, vaan lähtökohtaisesti itsellä ihan periaate etten näistä remakeista maksa täyttä hintaa vaan odottelen aleja. PC:llä toki kuuluu tuohon EA Play Prohon, kuten täällä aiemmin vinkattiin, joka maksaa 15€/kk. Tätä kautta varmaan itsekin tämän tulen pelaamaan.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
168
Kyllä Resident Evilit on kauhupelejä tähän verrattuna. Varsinkin seiska, mutta jollekin voi dead spacen pimeys, "jatkuva jännitys äänistä" (ylikäytetty) ja gore tuoda pelkotiloja.

Mulla ei tule framedroppeja ollenkaan kun laittaa borderless!!! Ihme juttu, yleensä full screen on ylivoimaisesti paras.
Huomasin itsekin että kun vaihtoi borderless tilaan niin nuo frame dropit katosivat.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
464
Mitähän ihmettä, olisiko kenelläkään tähän mitään workaroundia?

Peli päälle niin alkaa cpu aio huutamaan ihan täysillä ja r5900x pomppaa heti 90c. Kone kaatui jo kertaalleen tämän vuoksi kun prossu vaan lämpenee ja lämpenee. Pikainen googlaus kertoo että tämmöinen ongelma on kyllä tiedossa.

Ainoa peli joka tätä on ikinä tehnyt, ei koskaan ole ollut prossun lämmöt koneen kanssa ongelma.

-R5900x + Rtx 4090 alustana.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
652
Sainpahan läpi vielä viikonloppuna, vaikka tiukille meni. Oli hiton bueno. Oliko juoni sama kuin dead space original? Todella hyvä aikaisekseen. Vois kokeilla vielä Impossiblella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Mistä tuo 80€ on revitty? Ja remaster... kun kaikki on tehty uusiksi ja lisäksi muutakin?

Kuulostaa vaan katkeralta kitinältä. Hintakeskustelu on varmaan ihan paikallaan joskus ja jokaisella on oikeus omat huvinsa hinnoitella, sekä odottaa niitä alennuksia kun muut pelaa.

Ainoa 80€:n peruspeli mikä on tullut vastaan on Square-Enixin pökäle nimeltä Forspoken Steamissa ja sekin on halvempi perusmarketeissa. Yleensä näissä hinnoissa on erikoisversiot tms.
80€ maksaa Xbox ja PS digikaupoissa tuo peli. Levyversionakaan ei paljoa halvemmalla konsoleille saa vaan hinnat pääasiassa pyörii 70€ tuntumassa. Yleensä Gigantti ja Verkkokauppa ovat myyneet odotettuja uutuuksia vähän halvemmalla mutta nyt ei.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
80€ maksaa Xbox ja PS digikaupoissa tuo peli. Levyversionakaan ei paljoa halvemmalla konsoleille saa vaan hinnat pääasiassa pyörii 70€ tuntumassa. Yleensä Gigantti ja Verkkokauppa ovat myyneet odotettuja uutuuksia vähän halvemmalla mutta nyt ei.
Voi olla, että levytkin maksaa nyt tuota luokkaa.

Pelihän on takuulla kova, mutta 80e ei minulla mene kuin ihan muutamiin peleihin. Tässä kevättalvella muutakin tulossa. Veikkaan, että suhtkot pian on puoleen hintaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
69 € taitaa olla yleisesti levyversio. Halvin, mikä on sattunut silmään, on ollut 63,90 €.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Onko tässä pelissä sama "ongelma" mitä alkuperäisessä että plasma cutter on täysin ylivoimainen ase verrattuna muihin? Kun tekee vielä niin että myy kaiken romun aina paitsi plasma cutterin panokset ja ostaa power nodeja niillä rahoilla niin plasma cutterin saa upgradetettua täyteen kohtuu nopeasti. Toki peliä voi pelata aina miten haluaa mutta tuntuu tyhmälle olla käyttämättä plasma cutteria kun se on lähtökohtaisesti niin hyvä.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
942
Stuttereista PC:llä kärsivät (kaikki pelaajatt?) kannattaa muuten testata laittamalla HAGS-pois päältä! Loppui stutterit jännästi, kun nopeasti testasin ilman HAGSia. :)

Ainakin Win 11 -> Graphics Settings -> Hardware-Accelerated GPU Scheduling -> OFF -> Reboot
 
Liittynyt
12.11.2017
Viestejä
59
80€ maksaa Xbox ja PS digikaupoissa tuo peli. Levyversionakaan ei paljoa halvemmalla konsoleille saa vaan hinnat pääasiassa pyörii 70€ tuntumassa. Yleensä Gigantti ja Verkkokauppa ovat myyneet odotettuja uutuuksia vähän halvemmalla mutta nyt ei.
Okei, ei ollut noihin pääsyä kun tsekkasin ihan mielenkiinnosta verkkokaupatgigantit ja hinta.fi:t.

Mietiskelin näet taannoin itse tuota Forsakenin 80€:n hintalappua. Square-Enixillä on aina ollut "kovat hinnat" tuotteissa, eikä noiden tauhka ole juuri koskaan Steamissa alennuksessa. Se on niitten linja, mutta 80€ pelistä joka a) ei ole saanut erityisen hyviä arvosteluita ja b) ennakkokoodia ei lähetetty juurikaan arvostelijoille, ovat sellaisia että peli todennäköisesti kuolee koska se ei myy, jonka seurauksesta: 1. hintapolitiikkaa joko tarkastellaan tai 2. keskitytään tunnettuihin FF-nimikkeisiin, joista voi pyytää mitä vain.

80€ on paljon jos Dead Space ei ole korkealla omalla "parhaat pelit evö" -listauksilla, jolloin alennusten venailu on varteenotettava vaihtoehto. 80€ on myös poikkeuksellinen hinta, mutta myös todennäköisesti suunta, mihin siirrytään enemmän ja enemmän.

Sivujuonne hintakeskustelun suuntaan:

Itse ostan verrattain vähän pelejä vuodessa, ehkä 3-6, enkä tällä hetkellä kirjoita mihinkään arvosteluita / saa pelejä ilmaiseksi, niin omalla kohdalla 80€ ei ole varsinainen kipukynnys koska tyypillisesti jauhan näitä niin helvetisti, että tuntihinta on olematon - jos sellaista edes haluaa laskea. Mieluummin otan pari olutta ja viskiä vähemmän baarissa kuin jätän ostamatta pelin, joka kiinnostaa. Maksaisinko 80€ DS Remakesta, että pääsee heti pelailemaan? Todennäköisesti kyllä, vaikka siinä onkin bugeja ja korjattavaa - ja olisin vittuuntunut. Korpeaisiko vähemmän, jos se olisi bugeineen maksanut vähemmän? Ehkä. Warhammer Darktide taisi olla Steamissa 39€ ja se on sekä buginen, että siitä puuttuu jo julkaisussa tekeminen koska oleelliset ominaisuudet aseiden pimppaukseen on vielä kiinni. Eli toisin sanoen ollaan vielä jossain betassa. Tähän nähden 39€ on 50% liikaa ja pahoin pelkään, ettei tästä tule enää kiinnostuttua jos joskus korjaavat ongelmakohdat kun on jo muuta pelattavaa.

Tulos: Fat Sharkin peleihin en koske jatkossa edes 10€ hintalapulla, ennen kuin saavat metacriticeissä tms 90+ pojoa.
 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
Sen verran kehun vielä että bugeja ei ole tullut kolmen tunnin aikana vastaan. PC versiosta en toki tiedä, pelaan itse pleikkarilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Itse en hirveästi jaksa pelien hinnasta marmattaa. Ketkä haluavat pelaamaan heti julkkarissa, joutuvat julkkarihinnan maksamaan ja muut voivat odotella tarjouksia. Dead Space kyllä kiinnostaa, mutta tämän kohdalla taidan itse kuulua tähän jälkimmäiseen porukkaan. Tämä on kuitenkin niitä pelejä, jotka pelataan kertaalleen läpi ja siinä se. Jos nyt ekan viikonlopun aikana ovat jo jotkut tämän läpäisseet, niin pituutta ei todennäköiesti ole ainakaan liikaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Itse en hirveästi jaksa pelien hinnasta marmattaa. Ketkä haluavat pelaamaan heti julkkarissa, joutuvat julkkarihinnan maksamaan ja muut voivat odotella tarjouksia. Dead Space kyllä kiinnostaa, mutta tämän kohdalla taidan itse kuulua tähän jälkimmäiseen porukkaan. Tämä on kuitenkin niitä pelejä, jotka pelataan kertaalleen läpi ja siinä se. Jos nyt ekan viikonlopun aikana ovat jo jotkut tämän läpäisseet, niin pituutta ei todennäköiesti ole ainakaan liikaa.
Kyllähän tämän dead spacen mielellään useammankin kerran pelaa. Itse pelasin PS3:lla aikoinaan pari kertaa läpi ja PC:llä huvikseen rynnäköinyt kolme-neljä kertaa. Parilla istumalla tuon ensimmäisen osan pelaa läpi kun tietää paikat. 10-12 tuntia jos pelaa ekaa kertaa. Sinällään tuohon tuntimäärään suhteutettuna 80e on aika iso hinta. Remakessa internetin mukaan pieniä eroavaisuuksia, mutta ilmeisesti sama peli mitä se alkuperäinen.

E: 2h näyttää olevan glitchless speedrun 2008 vuoden versiolle. Ei ihan nuin nopeasti itse ole tullut pelattua! :D
 

Vee

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
346
Vähän on turhan pimeää pelissä. Täytyy kyllä olla täysin pimeä huonekin missä pelaa. Ei kyllä mielestäni ihan täysi hintaisen arvoinen.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
464
Mitähän ihmettä, olisiko kenelläkään tähän mitään workaroundia?

Peli päälle niin alkaa cpu aio huutamaan ihan täysillä ja r5900x pomppaa heti 90c. Kone kaatui jo kertaalleen tämän vuoksi kun prossu vaan lämpenee ja lämpenee. Pikainen googlaus kertoo että tämmöinen ongelma on kyllä tiedossa.

Ainoa peli joka tätä on ikinä tehnyt, ei koskaan ole ollut prossun lämmöt koneen kanssa ongelma.

-R5900x + Rtx 4090 alustana.
Innoissani olin tämän pelin suhteen ja pettymys oli kyllä iso kun en päässyt pelamaan, peli palautukseen steamin kautta ja rahat sain takaisin.

Tätä tuli eilen siis pähkäiltyä, jotta mikä mahtoi vaivata. Laitoin niin laitteistokiihdytyksen pois, biosista pbo:n jne. Kokeilin muuttaa muunmuassa virran käyttösuunnitelmia ja nyplätä pelin eri asetuksia.
Silti siitä huolimatta hyppäsi prossun kulutus jo pelin alkuvalikossa +130w, cpu käyttöaste 30-40% ja lämmöt samantein 90c. Millään asetuksilla tai muilla säädöillä en tähän saanut mitään eroa aikaiseksi.

Ja pitihän sitä kokeilla sitten muita pelejä stressitesteinä, kuten rdr2 +2h ja cyberpunk +1h. Jopa cpssä kävi prossu välillä samoilla käyttöasteilla ja silti lämmöt oli n.70c
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Kyllähän tämän dead spacen mielellään useammankin kerran pelaa. Itse pelasin PS3:lla aikoinaan pari kertaa läpi ja PC:llä huvikseen rynnäköinyt kolme-neljä kertaa. Parilla istumalla tuon ensimmäisen osan pelaa läpi kun tietää paikat. 10-12 tuntia jos pelaa ekaa kertaa. Sinällään tuohon tuntimäärään suhteutettuna 80e on aika iso hinta. Remakessa internetin mukaan pieniä eroavaisuuksia, mutta ilmeisesti sama peli mitä se alkuperäinen.

E: 2h näyttää olevan glitchless speedrun 2008 vuoden versiolle. Ei ihan nuin nopeasti itse ole tullut pelattua! :D
No joo, voihan sen pariin kertaan läpi vetää, mutta pelitunnit jäänee siitä huolimatta aika paljon vähemmäksi kuin joillain erityylisillä peleillä, joita pelaa pitkäkestoisesti ja tunteja saattaa kertyä satoja. No toki asiaa ei voi eikä kannata vaan pelitunnin hinnalla arvioida, mutta jonkin verran sekin vaikuttaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 360
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom