Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
2 520
Hei,

pakko tulla jakamaan omaa ostokokemusta tämän firman kanssa. En voi suositella paikkaa kenellekään kokemukseni perusteella.

Tilasin 7.8.23 itselle tietokoneen joka kasattiin suhteellisen nopeasti, vaikka osien kanssa olikin sekoilua. Sitä sun tätä osaa puuttuukin ja varaston saldot tuntui sanovan mitä sattuu. Tämä kuitenkin hoidettiin ihan hyvin datatronicin päästä.

Kone saapui 16.8. RAM kammat rikki. Kone ei suostunut asentamaan käyttöjärjestelmää. Lähetän koneen takuuseen seuraavana päivänä 17.8. ja takuukäsittelyyn se saapuu 18.8. Käsittelyaika melko pitkä omasta mielestä kun kyse oli tuliterästä tuotteesta, mutta kuitenkin se käsiteltiin lopulta 28.8 ja RAM kammat vaihdetaan.

Saan koneen takuusta 30.8. Kone toimi tuon yhden illan ja sen jälkeen ei enää lähtenyt seuraavana päivänä käytiin. Blue screenaa pelkästään.
No lähetän koneen toista kertaa takuuseen 5.9. Kone saapui takuukäsittelyyn 6.9. ja pyynnöstäni käsiteltiin nopeasti, plussat siitä. Taas RAM vikana ja kuulemma rikki, joten vaihdetaan.

Sain koneen tänään takuusta toisen kerran Schenkerin toimittamana, yrityksen kertoman mukaan testattuna. Kone ei lähde käyntiin, emolevyn vikavalot palaa. Prossun tuulettimet ei pyöri, eikä kuvaa tule ruutuun. Kaikki osat vaikuttaisi olevan paikoillaan. Datatronicin aspa sanoi, että mahdollisesti prossu liikahtanut, mutta sen he voivat sitten katsoa itse.

Kone lähdössä nyt siis kolmatta kertaa takuuseen, ostoksesta jo reippaasti yli kuukausi. En usko että tulen saamaan ehjää tuotetta Lahdesta Tikkurilaan kuljetettuna ikinä. Firmalta ei myöskään mahdollista saada noutoa näissä tilanteissa, vaan pitää roudata paketti Postiin taksilla. Miinusta siitä.

Pakko myös sanoa, että sähköpostilla saamani asiakaspalvelu on ollut todella heikkoa ja viesteihin jätetään vastaamatta. Esimerkiksi kun esitin kysymyksen, että saako tällaisissa tilanteissa yleensä minkäänlaista hyvitystä, niin siihen ei koskaan vastattu. Myöskään raportoimaani helinään kopan sisällä viime kerralla sen saatuani ei otettu mitään kantaa.
Puhelimessa saamani asiakaspalvelu on ollut hyvää, mutta näissä pitää mielestäni kommunikoida sähköpostilla, että jää mustaa valkoiselle.

Kaiken kaikkiaan elämäni huonoin ostokokemus, jossa minä kuluttajana häviän joka kerta rahaa kun tätä ei ehjänä minulle toimiteta. Ehkä tämä saaga saadaan joskus päätökseen ja minulle toimitetaan ehjä kone. Epäilykset siihen tosin kasvaa.

Ilmeisesti aika paljon hyvääkin palvelua heiltä saa, mutta tämä on ollut pohjanoteeraus. Ehkä sitä edullisempaa vaihtoehtoa ei kannata aina valita. Tästä opimme.
Voisitko laittaa yksityisviestillä tilaustunnuksesi niin voisin tämän selvittää. Kuulostaa kyllä varsin epäonniselta tapaukselta.
Meiltä lähtee joka päivä 6-8 konepakettia ja tämänkaltaiset tilanteet ovat harvinaisia. Nämä vielä toistamiseen takuukorjaukseen tulevat katsotaan vielä erityisen tarkasti.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
2 520
Itselläni valitettavasti vähän samankaltaisia kokemuksia, tosin ongelma on ollut aika vaikea toistaa ja selvittää, joten siitä ei Datatronicille juuri voi miinuksia antaa.

Tilasin tietokoneeni kasauspalvelulla joskus 2022 loppupuolella, ja se oli valmiina noudettavaksi joulukuussa 2022. Kasaus oli tehty siististi, mutta prosessorin lisävirtakaapeli oli kytkemättä, tästä tuli Datatronicin teknikko ihan kotiini sen kytkemään paikoilleen (asun suhtkoht lähellä liikettä), ja tämä oli erinomaista palvelua mistä olin erittäin tyytyväinen. Mutta sitten noin kuukausi tämän jälkeen alkoikin tämä ongelma joka valitettavasti jatkuu edelleen, eli tietokone kaatuu satunnaisesti (kuva jäätyy, äänentoisto jatkuu, mutta ei vastaa enää ollenkaan komentoihin, tietokoneen joutuu käynnistämään uudelleen). Toimitin tietokoneen takaisin liikkeeseen takuuseen, jossa vika löydettiin heidän päässään prosessorista, ja se vaihdettiin (tässä kestikin yli kuukausi, tosin ei täysin Datatronicista johtuvaa sillä prosesori jouduttiin lähettämään takaisin tukkurille vaihtoon).

Kun sain tietokoneeni takaisin, kaikki toimikin aluksi hienosti taas sen noin kuukauden ajan, kunnes täsmälleen sama ongelma toistui, nyt Datatronicilla ei löydetty mistään komponentista selvää vikaa, mutta päädyttiin vaihtamaan emolevy vastaavaan kilpailijan tuotteeseen kuitenkin. Tässä takuuprosessissa sitten kestikin taas se reilu kuukausi, ja tietokone toimitettiinkin takaisin siten että yksi kotelotuulettimista ei ollut kytkettynä lainkaan.
Nyt tietokoneeni toimikin sen reilun 2kk ilman ongelmia, mutta nyt toissapäivänä täsmälleen sama ongelma alkoi taas, ja tässä vaiheessa en oikein tiedä mitä tehdä (tietokoneeseen on tietenkin jo useampaan kertaan asennettu käyttöjärjestelmä ja kaikki uudelleen, BIOS ym. päivitetty).

Puhelimessa olen minäkin saanut aina hyvää ja nopeaa asiakaspalvelua, mutta tuo sähköpostilla kommunikointi on ollut hidasta ja vaikeata. Pahoitteluni jos postaus on hieman epäselvä, nämä tapahtumat ovatkin jo 10kk aikajaksolta, joten vaikea muistaa kaikkia yksityiskohtia.
Kyllä tästä kannattaa olla taas meihin yhteydessä. Kyllähän koneen tietenkin pitää pelata.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
2 520
Onkohan sivuilla oleva Y-tunnus ajantasainen? Sillä ei näytä Asiakastiedosta ja Finderistä löytyvän vuoden 2022 taloustietoja.

Edit: en kyllä tiedä kuuluisikokaan. Saa valistaa miten kyseiset palvelut toimii :)
On ihan oikea. Vielä ei ole näköjään 2022 lukuja toimiteltu heille, mutta liikevaihto oli hieman pienempi kun 2021 (muutama satatuhatta) ja tulos hieman plussalla. 2021 tuli aika paljon liikevaihtoa näytönohjaimista.
Vuodelle 2023 liikevaihto on menossa noin 9 meur:iin eli kasvu on tälle vuodelle ollut aika kovaa.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
2 520
Tarviipa jakaa omakin kokemus Datatronicista. Ei tullut laitettua aikaisemmin, kun menin uskomaan että jotain oppisivat. Kone tilattu kasattuna jo vuoden alkupuolella.

Saatuani koneen huomasin siinä olevan väärä m2. SSD (nopeus, koko ja valmistaja väärin). Soittoa liikkeeseen, ja sovittiin että laittavat oikean tulemaan ja vaihdan sen itse. Pyysi myös laittamaan vielä sähköpostia kuvien kera. Myöhemmin illasta huomaan myös prosessorin jäähdyttimen olevan väärä, ja tästä myös laitoin sähköpostia. Seuraavana aamuna tuli viesti, että SSD on lähetetty mutta ei sanakaan jäähdyttimestä. Pari päivää myöhemmin SSD saapui. Tämä oli jo oikea malli, mutta väärän kokoinen. Myöskään jäähdyttimestä ei ollut mitään kuulunut. Tässä vaiheessa olen jo hyvin lähellä kaupan purkua, mutta päätin vielä puhelimella kokeilla millaista palvelua saisin. Sähköpostissa tiedustelin jo takuuasioista, jos tämän jäähyn vaihtaisin itse. Puhelimessa tiedustelu takuusta sivutettiin täysin, ja tarjottiin hyvitystä hintaerosta, tai että lähetän koneen heille ja he vaihtavat jäähdyttimen, sekä sen SSD:n kun en ollut vielä sitä saanut minkä tilasin. Lisäksi sovittiin, että asentelevat Windowsin ja ajurit. Olisi pitänyt vain tuo väliraha pitänyt hyväksyä, kun olin kotelon laatikon kerennyt hölmöyksissäni hävittämään. Mielestäni kiinni ollut jäähy oli vain turhan äänekäs, joten päädyin tähän takaisin lähetykseen.

Palautusohjeet ja sovitut asiat piti tulla sähköpostiin. Postia ei vain kuulunut, joten laitoin täällä yksityisviestiä. Selvisi että osa minulle tarkoitetuista sähköposteista oli päätynyt myynnin sähköpostiin. Tässä vaiheessa hyvityksenä tarjottiin Asuksen hieman hintavempaa hiirimattoa (n. 60e silloin), päätin tämän hyväksyä, kun ei ollut muutakaan tarjottu.

Kone tuli lopulta takaisin. Laatikosta purettaessa kuului rusahdus ja kotelon mesh-etupaneeli halki. Tiedä sitten oliko jo kärsinyt kuljetuksissa ja hajosi lopullisesti tuossa. Paneelin kiinnityksiä oli irtonaisena koneen sisällä, joten uskon kyllä saaneen siipeensä jo kuljetuksien aikana. Nyt kuitenkin oli jo oikeat osat koneen sisällä ja Windows asennettu. En tiedä mitä ajurien asennuspalveluun kuuluu, mutta ei kyllä ainakaan tuoreimpia olleet asentaneet. Luvattua hiirimattoakaan ei näkynyt missään. Etupaneelista ja puuttuvasta hiirimatosta laitoin sähköpostia, mutta tämäkin vaati pari viestiä että sain vastauksen. Etupaneelin vauriot otin omaksi syykseni, ja kysyin heidän listoillaan olevan varaosan sopivuudesta joka on tarkoitettu eri koteloon. Vastasivat että paneeli sopii, mutta eivät tiedä koska sitä saavat. Lisäksi lupasivat luvatun hiirimaton toimittaa. Myöhemmin tuon etupaneelin tilasin muualta, mutta eihän se sopinut. Ainakaan ilman muokkausta.

Tuli muutama virhe itsekin tämän tilauksen kanssa tehtyä, mutta kyllä aika kehno maku jäi. Kovasti lupasivat ottavansa opikseen ja käyvän tämän tapauksen lävitse, ettei vastaava enää toistuisi. Kasauspuolella ei kyllä selvästikkään olla otettu opikseen. Itse en edes koodia käyttänyt kasaukseen, koska mielestäni tehdystä työstä tulee maksaa. Vaikka kasauksen hinta on lyömätön ja hinnat muutenkin edulliset ei vain pysty Datatronicia suosittelemaan. Ei ainakaan valmiiksi kasatun koneen ostamiseen. Kustannuksia, vaivaa ja aikaa noiden pakettien kuskaaminen kuitenkin vie.
Koneita tosiaan kasataan 6-8 kpl joka päivä ja meillä on nyt varsin tarkka ja laaja checklista joka on käytävä läpi ja kuitattava. Toki check listaa voidaan vielä laajentaa jos vielä löytyy aukkoja, mutta olemme jo nyt havainneet kuitenkin laadunparantumista kasauksessa.
Olemme toki pahoillamme jokaisesta epäonnistumisestamme.
 
Liittynyt
20.01.2019
Viestejä
11
Voisitko laittaa yksityisviestillä tilaustunnuksesi niin voisin tämän selvittää. Kuulostaa kyllä varsin epäonniselta tapaukselta.
Meiltä lähtee joka päivä 6-8 konepakettia ja tämänkaltaiset tilanteet ovat harvinaisia. Nämä vielä toistamiseen takuukorjaukseen tulevat katsotaan vielä erityisen tarkasti.
Laitan YVllä. Tästä käyty sähköpostilla noin 30 viestin keskustelu, tosin nyt ei ole eilisen hajonneen tietokoneen toimittamisen osalta teiltä tullut vastausta, lupauksesta huolimatta.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
2 520
Omat kokemukset Datatronicista on hyviä, mutta olen tilannut vain komponentteja ja tarvikkeita - enkä tilannut kokonaisia koneita tai kasausta. Aina, kun on heillä varastossa, niin on tullut todella nopeasti ja siellä on nähtävästi tyyppejä valmiudessa toimittamassa nopeasti. Samana päivänä on yleensä lähtenyt, jos on varastossa ja ei taida kilpailijat pystyä tähän.

Jos ei ole ollut varastossa, niin olen pari kertaa kysellyt perään ja on voinut jopa kuukauden olla epämääräisessä tilassa (tai muistan väärin), mutta kommunikaatio on pelannut ja aina olen tuotteeni saanut. Ostaisin kuitenkin mieluiten tuotteita, joita on varastossa, tai saatavilla, kun tästä firmasta on kysymys. Tietenkin, heillä on useita tukkureita, ja ostavat halvimmalta, niin tällaista voi jo vähän odottaakin. Myös, kilpailijalta Jonsbon koteloa odotin 3kk, että näitä sattuu itse kullekin.

Sitten joku taas tagasi minut tähän ketjuun, kun löysin virheen tuotekuvauksesta. Minun puolestani ei tarvitse, ja saa ottaa "kaiken kunnian" virheen löytämisestä itse. Datatronicin suurin puute on huonot ja jopa virheelliset tuotekuvaukset. Siksi epäilenkin noita kauhukertomuksia, että on ollut mahdollisuus, että kuvaus oli tuotetiedoissa väärin ja sen väärän kuvauksen takia on tullut "väärä osa". Se osa saattoi olla oikein, mutta kuvaus väärin. Tietenkään tämä ei poista Datatronicin vastuuta ja onhan se kohtuutonta, että ostajan kannattaa EAN-koodilla googlettaa , että saa varmasti oikean tuotteen... ..mutta tämä on se ongelma, johon voisivat panostaa. Palkatkaa yksi henkilö pelkästään tuotteistukseen ja hänen vastuulleen koko PIM.
Kiitoksia palautteesta. Tuotekuvauksia on tosiaan kovasti pyritty kehittämään ja käytetty siihen aikaa. Tuotteita meillä on tosiaan noin 30 000 kpl verkkokaupassa ja tuo aiheuttaa omia haasteita, vaikka olemmekin kuitenkin jossain määrin kranttuja mitä tuotteita ja valmistajia verkkokauppaamme otetaan. Silti kun päädytään ottamaan vaikkapa uusi kaapelivalmistaja kun siitä pyyntö esitetään niin se on helposti taas useampi sata tuotetta lisää.
Meidän prosessit ostamisessa ovat nopeutuneet ja parantuneet. Meidän sivuilla oleva arvio on myös selvästi tarkempi kun aiemmin. Eli osa tukkureista on tosiaan huomattavasti hitaampia kuin osa mm. ihan maantieteestä johtuen.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
2 520
Selvisikö tämä? Itsellä kans konetta tilauksessa kasauksella. Muutama osa tilattu tukkurilta ja uusi osa näyttää 12-20 päivän toimitusarviota (osaa oli siis jäljellä tilaushetkellä). Onkohan tuosta varattu omaan tilaukseen vai pitääkö tässä varautua pitempään odotteluun?

Muutenkin hiukan huolettaa nämä kohtuu negatiiviset arviot viime aikoina. Vai onko kyseessä enemmänkin perinteinen, että vain negatiiviset palautteet usein annetaan
Kyllä varataan. Meidän asiakkaan tilausnäkymässä tämä ei vaan vielä näy. Tästä laitettiin kehityspyyntö eteenpäin, että järjestelmä laskee tuon oikein eikä muuta tuotetta punaiseksi kun saldo menee miinukselle. Kuitenkin tuote on tilaukselle varattuna.

Me toimitamme noin 120 tilausta päivässä ja noin 6-8 konepakettia. Eli toki valtaosa prosesseista toimii.

Silti toki meillä on hieman kiire ja se selvästi kasvattaa virheiden määrää, vaikka kiire ei suinkaan ole samalla tasolla kuin keväällä.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
2 520
Varmaan vähän molempia. Negatiivista palautetta annetaan enemmän kuin positiivista.

Toisaalta tuntuu kyllä Datatronicin laadunvalvonta pettävän aikalailla jos samoja koneita ja komponentteja joudutaan useampaan otteeseen lähettelemään edes takaisin toimimattomuuden takia.
Tuotteet kyllä testataan huolella ja valtaosa RMA tapauksista kyllä menee kerralla.
Uskoisin, että kyse on tässä kuitenkin myös siitä täysin ymmärrettävästä asiasta, ja ihan samalla tavalla itsekin toimisin, että kun vastoinkäymisiä on enemmän, niin siitä haluaa jo kertoa eteenpäin. Eli sanoisin, että erittäin korkealla prosentilla täältä ketjusta saa lukea kaikki ne tapaukset missä on sössitty enemmin. Ja ihan toki ansaitusti.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
2 520
Vähän kyllä jännitäisi täältä tilata, kun tämän foorumin lisäksi lähipiirillä ollut huonoja kokemuksia yrityksestä. Myyvät valmiitapaketteja ilman osia varastossa, toimitukset venyvät kuukausia, ja sitten päätetään vaihtaa osia "vastaaviin" turhan odottelun jälkeen. Sitten toimitettu tuote on vielä jotain muuta, ja vieläpä kasattu päin helvettiä. Hinnat ovat kyllä kohdallaan, ei pysty Jimm's ja muut siinä kilpailemaan, ellei ulkomailta ryhdy tilaamaan. Ulkomailta tilatessa tietenkin toimitus ja takuuasiat hidasta hoitaa, mutta ei se näytä täältäkään kovin nopeaa olevan. Tarjouspyyntöihinkin vastataan useiden päivien viiveellä, joten lienee ruuhkaa tilauksissa, mikä altistaa näille virheille. Jos tarpeeksi hyvän tarjouksen saa niin saatan jopa sadistina tilata, mutta muuten ehkä lähden katselemaan muualta...

edit: Tilasin nyt kuitenkin kun halvalla saa, raportoin tänne sitten miten tilaus meni, niin saadaan ehkä niitä positiivisiakin palautteita.
Toivottavasti tilaus menee hyvin. Olemme havainneet tosiaan ongelma valmispaketeissamme, ne eivät prosessissa liiku nyt kuten suunniteltu, koska ne eivät ole "oikeita" tuotteita järjestelmän mukaan vaan tuotepaketteja. Tälle on tehtävä toki korjaukset.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
2 520
Näinpä. Minäkin olisin tämän koko palautteen jättänyt antamatta, mutta eilen kolmatta kertaa rikkinäisenä saapuneen koneen kanssa säätäminen meni jo naurettavuuuden puolelle.

Datatronicilla kyllä sanovat testaavansa tuotteen ja vannovat, että se toimi lähtiessään, mutta ei sillä ole kuluttajan näkökulmasta mitään merkitystä jos Lahti - Tikkurila välillä muka aina hajoaa kone kuljetuksen aikana. Kuulostaa vaan niin epätodennäköiseltä että en sitten tiedä Datatronicin testien laadusta.

Aiemmassa palautteessani viittasin siihen, että sähköposteihin ei vastata. Aspa lupasi eilen puhelimessa että vastaavat sähköpostiini ja lukivatkin sitä siinä puhelin yhteydessä, mutta vastausta ei vaa kuulu.
Tuntuu, että Datatronic välttelee näitä ongelmatilanteita viimeiseen asti ja aiheuttaa tälläkin ainaki minun suuntaan tosi negatiivisen mielikuvan heidän asiakaspalvelusta ja halusta ratkaista ongelmia.

Olen pitänyt keskustelun todella asiallisena Datatronicin päin koko tämän sähellyksen ajan, mutta rupeaa tuntumaan, että kunnollista palvelua ei näin ainakaan saa.
Harmillista, koska itse en koe siitä olevaan mitään hyötyä, että rupeaisi hankalaksi itsekin. Ei kuulu minun luontoon.
Voisitko laittaa tästä tilaustunnuksen yksityisviestillä. Haluan selvittää tämän perusteellisesti. Meillä on nyt yksi erittäin epäonninen kone, josta emme löydä vikaa, jossa nyt vaihdetaan jo ihan AMD -> inteliksi ja toivotaan että tämä muutos auttaisi. Sattuuko tämä olemaan se tilaus?
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
2 520
Vähän surullista, ettei datatronicin edustaja täällä kerro/kommentoi näitä kertomuksia täällä. Itselle tulisi nopeasti mieleen tilata kone esim. Jimmsiltä, vaikkakin kasaus maksaa. 2000-3000 e koneessa se kasausmaksu käyttiksen asennuksella on aika pieni loppusummasta. Jos sillä lisämaksulla saa jonkinlaisen takuuden, että kone on kasattu oikein ja testattu ennen lähetystä.
Ja kyllä: negatiivinen kokemus leviää aina paremmin kuin positiiviset. Summa summarum: jos tilaa yksittäisiä osia koneeseen, niin datatronic selkeesti ykkönen, mutta ongelmia saattaa esiintyä jos tilaa koko koneen?! Olen tod.näk. väärässä tässä jutussa eli 100 kasattua konetta kohden ongelmia onkin vain 1%?!
Kyllä me nämä haluamme kommentoida, olemme eilen kommentoineet ja tänään taas lisää.
Me tosiaan toimitamme 6-8 kasattua konetta joka päivä. Ongelmia oli nyt joitakin viikkoja sitten varmasti enemmän kuin 1%:issa mutta ennemmin puhutaan muutamasta prosentista. Nyt uskomme että laadunvalvonnan tiukennuksen jälkeen tämä taas paranee.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
2 520
23.8. jätin tarjouspyynnön konepaketista, mutta en saanut vastausta. Kyselin täällä vastauksen perään ja sain 4.9. vastauksen, että tarjouspyyntöni oli jäänyt väärään sähköpostilaatikkoon ja käsitellään nyt pikaisesti. Nyt 12.9. en ole vieläkään saanut tarjouspyyntöä ja edellisten viestien perusteella taisikin olla onni onnettomuudessa, etten sitä saanut ja mahdollisesti vältyin monelta harmilta.
Selvitän myös tämän. Tiedän mistä tässä on kyse, koska itse löysin tuon tarjouspyynnön ja välitin hoidettavaksi. Pahoittelut, että tähän ei vastattu.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
2 520
Tilasin komponentteja ja tilaus on lähetetty schenkerin matkaan 29.8. Ei ole kuulunut lähetyksestä sen jälkeen mitään, sähköpostilla kyselin asiaa mutta siihen ei vastattu. Ehkä tätä kautta saisi tietoa siihen missä maksettu lähetykseni mahtaa mennä?
Pahoittelut, että viesti on jäänyt huomiotta. Voitko laittaa tilaustunnuksesi privaattiviestillä niin tutkimme asian.
 
Liittynyt
20.01.2019
Viestejä
11
Voisitko laittaa tästä tilaustunnuksen yksityisviestillä. Haluan selvittää tämän perusteellisesti. Meillä on nyt yksi erittäin epäonninen kone, josta emme löydä vikaa, jossa nyt vaihdetaan jo ihan AMD -> inteliksi ja toivotaan että tämä muutos auttaisi. Sattuuko tämä olemaan se tilaus?
Laitoin jo sen aiemman viestinne perusteella YV:nä. Minulla on vain vaihdettu muisteja pariin otteeseen ja viime kerralla todettiin, että emo hajottaa muistit jos vielä hajoaa. Noh tätä en pääse toteamaan, koska koko kone ei lähde käyntiin, vain emolevyn vikavalot loistaa.

Löytyi tosissaan joku muovin palanenkin koneen sisätä tällä kertaa, mutta en ole täysin varma onko se edes minun koneesta.
Liekköhän sama, minkä helinästä valittelin jo edellisen kerran kun takuuseen laitoin.

Kone on takaisin paketissaan odottamassa teiltä vastausta
 

hookoo

Tukijäsen
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
158
On ihan oikea. Vielä ei ole näköjään 2022 lukuja toimiteltu heille, mutta liikevaihto oli hieman pienempi kun 2021 (muutama satatuhatta) ja tulos hieman plussalla. 2021 tuli aika paljon liikevaihtoa näytönohjaimista.
Vuodelle 2023 liikevaihto on menossa noin 9 meur:iin eli kasvu on tälle vuodelle ollut aika kovaa.
Luulin että luvut päivittyy tuonne automaattisesi kun yritys toimittaa tiedot kaupparekisteriin.
 
Liittynyt
30.07.2020
Viestejä
222
Tilasin kotelon ja ei mennyt kauan tilauksen jälkeen kun kyseisen kotelon hinta laski datatronicilla. Kyselyä sähköpostilla asiakaspalveluun ja 20min myöhemmin tulee jo vastaus että erotus hyvitetään tilille parin pankkipäivän kuluessa. Hienoa ja ennenkaikkea nopeaa toimintaa. Ostan jatkossakin datatronicilta. :tup:
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
2 520
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 991
Täytyypä omiakin kokemuksia laittaa tänne, niin ei ole pelkkää negatiivista. Alkuvuodesta tilasin konepakettiin osat, ja kaikki saapui perille ilman ongelmia (vaikka Schenkerin seuranta hiukan alkuun aiheuttikin ihmetystä). Ja nyt tilasin eilen osia, ja paketin sai noutaa jo tänään noutopisteeltä. Todella nopeasti lähti paketti liikkeelle, ja täytyy kyllä sanoa että ainakin tähän suuntaan liikkuu Schenkerin paketit nopsaan. Kasauspalveluista ei ole kokemusta mistään, kun tullut aina itse kasailtua omat ja tuttujen koneet.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
31
Tuleeko schenkeriltä mitään seurantakoodia vai viesti vaan sitten kun noudettavissa?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 991
Tuleeko schenkeriltä mitään seurantakoodia vai viesti vaan sitten kun noudettavissa?
Tuolla Datatronicin sivuilla kun menet omiin tilauksiin ja klikkaat yksityiskohdat sen tilauksen kohdalta, niin sieltä pitäisi löytyä linkki seurantaan.

Edit. Sähköpostissa ei tule suoraa linkkiä seurantaan, mutta siinä lähetetty sähköpostissa on suora linkki tilaushistoriaan. (Tarkistin juuri)
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
31
Tuolla Datatronicin sivuilla kun menet omiin tilauksiin ja klikkaat yksityiskohdat sen tilauksen kohdalta, niin sieltä pitäisi löytyä linkki seurantaan.

Edit. Sähköpostissa ei tule suoraa linkkiä seurantaan, mutta siinä lähetetty sähköpostissa on suora linkki tilaushistoriaan. (Tarkistin juuri)
Nyt löytyi, kiitos. Puhelimella ei näyttänyt kuin puoliksi tuon "yksityiskohdat" linkin.
Nooh eilen lähetetty, mutta ei oo vielä liikahtanut. Kiitos datatronicille kuitenkin nopeasta tilauksen käsittelystä!
 
Liittynyt
13.09.2023
Viestejä
28
Minkälaisessa pakkauksessa konepaketit lähtee kuljetukseen? Jimmssiltä aikoinaan 10v sitten tilanneena kone tuli suht tiiviisti pakattuna, mutta siltikin oli joitain osia hieman heikosti kiinni.

Nyt on koneen päivitys taas ajankohtainen ja datatronicill näyttäisi olevan hakemani komponentit ja kasaus hieman halvempia
 
Liittynyt
23.08.2023
Viestejä
233
Minkälaisessa pakkauksessa konepaketit lähtee kuljetukseen? Jimmssiltä aikoinaan 10v sitten tilanneena kone tuli suht tiiviisti pakattuna, mutta siltikin oli joitain osia hieman heikosti kiinni.

Nyt on koneen päivitys taas ajankohtainen ja datatronicill näyttäisi olevan hakemani komponentit ja kasaus hieman halvempia
iotech-kasaus -koodilla kasaus ilmaisena
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 728
Oho, kappas. Sitten onkin jo merkittävästi edullisempi.
Kyseessä on siis pelkkä kasaus (se reilun 30 € hintainen kasauspalvelu), joudut itse asentaa käyttiksen ja ajurit. Se 44,5 € kasaus sisältää myös käyttiksen ja ajurien asennuksen.
 
Liittynyt
21.08.2023
Viestejä
5
Minkälaisessa pakkauksessa konepaketit lähtee kuljetukseen? Jimmssiltä aikoinaan 10v sitten tilanneena kone tuli suht tiiviisti pakattuna, mutta siltikin oli joitain osia hieman heikosti kiinni.
Itselle tuli tällä viikolla kopan omassa laatikossa ja koneen sisälle oli laitettu reilusti isoja ilmapusseja. Laatikon päälle oli lisäksi teipattu emolevyn laatikko, jossa oli kaikki tilpehöörit (ja pakkaajalta sinne ilmeisesti tippunut mattopuukko :lol:)

Laatikon päälle oli liimailtu riittävä määrä Särkyvää-tarroja.
 
Liittynyt
13.09.2023
Viestejä
28
Itselle tuli tällä viikolla kopan omassa laatikossa ja koneen sisälle oli laitettu reilusti isoja ilmapusseja. Laatikon päälle oli lisäksi teipattu emolevyn laatikko, jossa oli kaikki tilpehöörit (ja pakkaajalta sinne ilmeisesti tippunut mattopuukko :lol:)

Laatikon päälle oli liimailtu riittävä määrä Särkyvää-tarroja.
Aika samalta tyyliltä kuulostaa siis kuin tuo Jimmsinkin 10v takainen toimitus :D Kauhea jännityshän näissä aina on tilata valmiina kotiin eikä kasata itse, mutta talo täynnä pieniä häiriötekijöitä niin menisi kasailu yön pikkutunneille. Ehkä sitä näillä tiedoilla uskaltaa kokeilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 262
Pakkaukseenhan on olemassa sellaista pusseissa olevaa vaahtoa (?) joka laajenee ja täyttää käytettävissä olevan tilan ollen kuitenkin helposti poistettavissa. Tiedä sitten miten paljon kalliimpaa sellainen on verrattuna ilmalla täytettyihin pusseihin.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
2 520
Pakkaukseenhan on olemassa sellaista pusseissa olevaa vaahtoa (?) joka laajenee ja täyttää käytettävissä olevan tilan ollen kuitenkin helposti poistettavissa. Tiedä sitten miten paljon kalliimpaa sellainen on verrattuna ilmalla täytettyihin pusseihin.
Tämmöistä nyt tutkitaan. Paria erilaista samplea tulossa ja valikoidaan sitten paras. Ei se kovin kallista ole.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
2 520
Minkälaisessa pakkauksessa konepaketit lähtee kuljetukseen? Jimmssiltä aikoinaan 10v sitten tilanneena kone tuli suht tiiviisti pakattuna, mutta siltikin oli joitain osia hieman heikosti kiinni.

Nyt on koneen päivitys taas ajankohtainen ja datatronicill näyttäisi olevan hakemani komponentit ja kasaus hieman halvempia
Alla aika hyvin vastannut yksi koneen saanut mutta yleensä lähetykseen ei kuulu mattopuukko :)
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
987
Arviota, että milloin tulee?
Ja jos ei tule, niin miksi roikkuu listoilla?
 
Liittynyt
25.01.2020
Viestejä
2 159
Itsellä vain positiivisia kokemuksia Datatronicista: kaikki tuotteet tulleet aina toimitusaika-arvion sisällä (yleensä jopa seuraavana päivänä tilauksesta jos tuotetta on ollut varastossa) ja hinnat suhteellisen edulliset verrattuna muihin kauppoihin. Tilaan jatkossakin täältä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
410

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
2 520

Wintikka

Tukijäsen
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
272
Mukavaa huomata, kuinka aktiivisesti Datatronicin edustaja täällä vastailee kysymyksiin, jopa niihin negatiivisiin. Toivotaan, että saavat vielä koneenkasauksen haasteet setvittyä ja noi muutamat softayllärit saldoissa yms. Tän kaltaisia firmoja ei kuintenkaan tässä pikku maassa ole liikaa :)
 
Liittynyt
07.05.2023
Viestejä
13
Pitää itsekin laittaa oma tuore kokemus Datatronicista. Ensitilauksesta oli tuntemattomaksi jääneestä syystä jäänyt schenkerin noutoviestiä varten puutteellinen puhelinnumero, joten paketti pääsi matkaamaan pitkin Suomea, mutta RMA toimi kiitettävällä tasolla ja sekin paketti saapui lopulta minulle. Eli kiitosta firmalle kohtalaisen nopeista vastauksista sähköposteihin! Toista tilausta sai myöskin odottaa, kun oli itse tilannut ei varastossa olevia komponentteja, mutta se saapui perille ilman ensimmäisen tilauksen ongelmia. Kaikki tuotteet oli pakattu vähintäänkin asianmukaisesti molemmissa tilauksissa. Tulen varmasti tilaamaan jatkossakin täältä.
 
Liittynyt
15.08.2017
Viestejä
23
Hetkinen, itseasiassa se taitaa olla sit just tuo näppis joka mun on tilattava, luulin että tuota olisi myös punaisilla kytkimillä mutta ilmeisesti valmistaja ei sitä edes valmista siten että kytkimet olis punaisia ja layout olisi nordic. Kiitos avusta, laitoin tilaukseen tuon ja samalla vähän muutakin romua :vihellys:
Onko tämä toivomasi tuote:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 262
Annetaanpas vähän palautetta.

Ensin positiivinen:

Tilasin pikkutilauksen ja toimitus oli yksi nopeimmista, mitä olen tähän mennessä mistään saanut.

Sitten vähän rakentavaa palautetta:

Tilasin koneen kasattuna. Toimitus oli melko nopea. Kone käynnistyi ja toimi normaalisti. Aloin asentamaan GPU-tukea, mikä edellytti kahden ruuvin irroittamista emolevyltä. Ihmettelin, kun ruuvi pyöri tyhjää ja oli aivan vinossa. Aloin tutkimaan tarkemmin ja yhteensä *neljä* emon ruuveista oli ruuvattu aivan vinoon, eli eivät olleet kierteillä ja siksi täysin jumissa alapuolen standoff-ruuveissa. Tämä oli siis aivan silmämääräisesti nähtävissä, kun ruuvin kannat olivat täysin vinossa. Lisäksi emon oikea yläkulma ei ollut lainkaan kopassa kiinni, eli kasaaja oli varmaan huomannut virheen ja yrittänyt avata ruuvia, mutta eihän se tietenkään auennut, vaan kiersi standoffin irti kopasta... Jouduin ottamaan koko emon irti kopasta ja vääntämään pihdeillä ja ruuvarilla väärille kierteille vedetyt ruuvit irti standoffeista. Ei ollut kovin miellyttävä urakka ja toki kierteet olivat aivan paskana, kun ne oli väkisin runtattu paikalleen. Onneksi minulla oli varaosia.

Sain kaiken korjattua, mutta kyllä tuo valitettavan hutiloinnilta vaikuttaa kokoonpanon osalta ja ihmettelen, jos kasaaja ei ole huomannut, että ruuvit eivät mene kierteille.

Alla vielä kuva:

ruuvi.jpg
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 991
@Datatronic ehdittekö vielä kurkkaamaan tätä :)
Epäilen vahvasti, tuota ei ole enää varastossa yhtään missään, ja samsungin omilla sivuilla sanotaan ettei enää myynnissä. Eiköhän noiden valmistus loppunut, kun 870 sarja tuli markkinoilla. Joissakin muissakin kaupoissa tuota näkyy vielä roikkuvan listoilla, vaikka saatavuutta ei ole. Joku Saksalainen firma vielä lupaa saatavuutta muutaman päivän sisällä, mutta epäilen. Datatronic saa varmaan selvitettyä tarkemmin, jos tuo tulee maahantuojan järjestelmästä.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
2 520
Annetaanpas vähän palautetta.

Ensin positiivinen:

Tilasin pikkutilauksen ja toimitus oli yksi nopeimmista, mitä olen tähän mennessä mistään saanut.

Sitten vähän rakentavaa palautetta:

Tilasin koneen kasattuna. Toimitus oli melko nopea. Kone käynnistyi ja toimi normaalisti. Aloin asentamaan GPU-tukea, mikä edellytti kahden ruuvin irroittamista emolevyltä. Ihmettelin, kun ruuvi pyöri tyhjää ja oli aivan vinossa. Aloin tutkimaan tarkemmin ja yhteensä *neljä* emon ruuveista oli ruuvattu aivan vinoon, eli eivät olleet kierteillä ja siksi täysin jumissa alapuolen standoff-ruuveissa. Tämä oli siis aivan silmämääräisesti nähtävissä, kun ruuvin kannat olivat täysin vinossa. Lisäksi emon oikea yläkulma ei ollut lainkaan kopassa kiinni, eli kasaaja oli varmaan huomannut virheen ja yrittänyt avata ruuvia, mutta eihän se tietenkään auennut, vaan kiersi standoffin irti kopasta... Jouduin ottamaan koko emon irti kopasta ja vääntämään pihdeillä ja ruuvarilla väärille kierteille vedetyt ruuvit irti standoffeista. Ei ollut kovin miellyttävä urakka ja toki kierteet olivat aivan paskana, kun ne oli väkisin runtattu paikalleen. Onneksi minulla oli varaosia.

Sain kaiken korjattua, mutta kyllä tuo valitettavan hutiloinnilta vaikuttaa kokoonpanon osalta ja ihmettelen, jos kasaaja ei ole huomannut, että ruuvit eivät mene kierteille.

Alla vielä kuva:

Voisitko laittaa vielä yksityisviestillä tilaustunnukseksi. Haluaisimme selvittää tätä tarkemmin. Meillä on nyt varsin tarkka checklista jonka vielä erikseen erillinen hyväksyjä hyväksyy ja käy koneen läpi ennen lähetystä.
 

Datatronic

Yhteistyökumppani
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
2 520
@Datatronic ehdittekö vielä kurkkaamaan tätä :)
Tätä tuotetta ei ikävä kyllä ole saatavilla. Jostain syystä toimittaja oli jättänyt sen tilattavaksi vaikka nyt tarkemmalla tutkimuksella myös heillä se on EOL.. Ja se oli viimeinen toimittaja tälle tuotteelle. Selvittelemme heidän kanssa miksi tuote on ollut tilattavissa. Toki mekin olisimme voineet huomata, että tämä sarja on jo EOL. Pahoittelut :(
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 077
Viestejä
4 306 345
Jäsenet
71 981
Uusin jäsen
Sanzufin

Hinta.fi

Ylös Bottom