Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Pyysin itsekin tarjousta ja ei kuulunut mitään, tilasinpa sitten muualta halvemmalla.
Harmi juttu. Tarjouspyynnöt käsitellään tosiaan hieman hitaammin kun asiakaspalvelu jos asiakaspalvelu on ruuhkainen. Eli ensiksi olemassa olevat tilaukset.
RMA puolelle emme ikävä kyllä voi silti laittaa asiakaspalvelun resursseja koska tämä on osaamiskysymys. Osa porukasta osaa hoitaa RMA asioita. Siellä on ollut nyt hieman ruuhkaa :(
 
Olen nyt viikon odottanut, ja en ole vieläkään saanut yhtä ainuttakaan viestiä teiltä. Jos siellä on niin ruuhkaista että kukaan ei ehdi mitään järkevää viestiin vastaamaan yli viikkoon, niin voisi kuitenkin vastata että asia otetaan käsittelyyn ja jonkinlainen arvio kuinka monta viikkoa siinä menee. Olen maksanut yli 3000 euroa tietokoneesta mikä on tällä hetkellä käyttökelvoton, luulisi että tällaiset toimitetut ja maksetut tilaukset kuitenkin olisivat jonkinlaisella prioriteetilla hoidettava.
Onhan tämä jo hoitunut? RMA puolella on tosiaan vähän ruuhkaa. Me emme voi tilauskäsitteliöitä tai asiakaspalvelua olevia henkilöitä laittaa RMA puolelle, kun siellä on eri osaamisvaatimukset. Toki muutoin pyritään aina laittamaan suurimmat panokset jo tehtyihin kauppoihin.
 
Niin, voi olla. Meillä oli töissä kanssa joskua tuollainen että useampi luki saman postilaatikon posteja, mutta oli päällä asetus että jokainen käsitelty viesti pitää erikseen merkitä luetuksi ja sitten se viesti vielä siirrettiin käsitelty laatikkoon kun asia tuli valmiiksi.

Mikäli posti oli inboxissa ja merkitty luetuksi, niin sen käsittely oli kesken->siihen kohtaan laitettiin vaikka vihreä lippu, joka oli minun väri (jokaisella siis oma väri). Näin kaikki tiesivät mitkä ovat kesken, mitkä käsiteltyjä ja lomalla tuuraaja osasi hoitaa oikean ihmisen postit loppuun @Datatronic, saa käyttää mikäli tällaisesta on kyse
Tämän tyyppistä nyt koitetaan harjoittaa. Meillä on jo käytössä osassa liiketoimintaa olemassa oleva tikettijärjestelmä ja siihen joudutaan tekemään lisäkehitystä jotta se soveltuu Datatronicille. Tämäkin projekti on edennyt.
 
Hei,

Saako teiltä muuten Starfield kupongin jos on ostanut ryzen 5 7600? AMD:lla on toi kampanja:

1693561562989.png


Emme ole vielä AMD partneri.
 
Onko konepakettien tarjouspyyntöjen käsittelyssä ruuhkaa? Viikko sitten laitoin kysylyn ja ei ole kuulunut mitään takaisin.
Voisitko laittaa yksityisviestiä. Vanhin hoitamaton tarjouspyyntö näyttää olevan viikonlopulta.
 
Vähän kyllä arveluttaa tilata konetta sieltä, kun lukee joitakin kokemuksia täällä. Tosin, jos tilaa kasauksen käyttisasennuksella, niin sillä välttänee ainakin suurimman osan ongelmista. Koska mahdolliset ongelmat paljastuu nopsaan asennusvaiheessa?

Ja varmaan näitä vahinkojekkuja käy kaikille firmoille, kun kasataan kiireellä isoa määrää koneita per päivä?!

PS. Hintatasossa datatronic näyttää kyllä olevan Suomen ykkösmesta.
 
Olen nyt viikon odottanut, ja en ole vieläkään saanut yhtä ainuttakaan viestiä teiltä. Jos siellä on niin ruuhkaista että kukaan ei ehdi mitään järkevää viestiin vastaamaan yli viikkoon, niin voisi kuitenkin vastata että asia otetaan käsittelyyn ja jonkinlainen arvio kuinka monta viikkoa siinä menee. Olen maksanut yli 3000 euroa tietokoneesta mikä on tällä hetkellä käyttökelvoton, luulisi että tällaiset toimitetut ja maksetut tilaukset kuitenkin olisivat jonkinlaisella prioriteetilla hoidettava.


Hei,

Laitatko tilausviitteen yksityisviestillä niin selvitän tilanteen.
 
Onhan tämä jo hoitunut? RMA puolella on tosiaan vähän ruuhkaa. Me emme voi tilauskäsitteliöitä tai asiakaspalvelua olevia henkilöitä laittaa RMA puolelle, kun siellä on eri osaamisvaatimukset. Toki muutoin pyritään aina laittamaan suurimmat panokset jo tehtyihin kauppoihin.
Kyllä, soittelin lauantaina ja eilen laitoin lisää viestiä ja asia on nyt edennyt.
 
Datatronicille taas kiitos erittäin nopeasta toimituksesta!
Tunnin sisään pakattu sähköpostien perusteella ja seuraavana arkipäivänä aamusta jo noudettavissa.
Saitte myös Schenkerin tekstiviesti-ilmoitukset korjattua, kiitos tästä!
 
Tilasin maanantaina tietokoneen kasauksella ja ei voi muuta kuin suositella. Seuraavana päivänä kone oli kasattu ja pistetty postiin. Eilen keskiviikkona kone oli noudettavissa ja nyt on kovassa ajossa.

Tilasin koneeseen osat, jotka oli valmiina varastossa, jotta tulisi mahdollisimman sukkelaan. Kiitos datatronicille erinomaisesta palvelusta.
 
Onko teillä tietoa mitä eroa on:
vs
 
Onko teillä tietoa mitä eroa on:
vs
Löytyi toisaalta: "E-malli on edeltävän uusi versio, mallin runkoa on jäykistetty piirilevyn vahvistamiseksi."
Lisäksi kun on muutaman euron halvempi, niin kannattanee tuo uudistettu versio ottaa.
 
Jäi kyllä aika paska maku suuhun. Tilasin Asrock x670e taichi carraran, ja ilmoituksessa ei kuvaa ollut, mutta carrara malli on valkoinen. Soitin vielä seuraavana päivänä liikkeeseen ja varmistin että on se valkoinen carrara malli, niin sanottiin että on kyllä. Odotellut nyt sitä tässä ja vaivas viimeyönä mieltä niin laitoin säähköpostia, niin sanottiin että virhe käynyt, että tämä on se normaali taichi. Ja tänään vielä soitin sinne niin todellakkin on virheellinen. Noh silloin tilaushetkellä ois proshopista saanut alle 600e sen emon, ja katoin että tämä halvin, niin tilasin. Ensi viikolla pitäisi kone olla kasassa ja nyt sitten odotellaan rahojen palautusta. Ei sanottu muuta kuin pahoittelut.

Taidan jatkossa pysyä tutuissa firmoissa jos eka kokemus oli jo tälläinen. Sapettaa kyllä niin vietävästi kun tänä aamuna jimmsiltä lähti paketti tulemaan niin olisi siihen voinut ottaa steel legendin jos myyjät olisivat ajan tasalla mitä myyvät.
 
Jäi kyllä aika paska maku suuhun. Tilasin Asrock x670e taichi carraran, ja ilmoituksessa ei kuvaa ollut, mutta carrara malli on valkoinen. Soitin vielä seuraavana päivänä liikkeeseen ja varmistin että on se valkoinen carrara malli, niin sanottiin että on kyllä. Odotellut nyt sitä tässä ja vaivas viimeyönä mieltä niin laitoin säähköpostia, niin sanottiin että virhe käynyt, että tämä on se normaali taichi. Ja tänään vielä soitin sinne niin todellakkin on virheellinen. Noh silloin tilaushetkellä ois proshopista saanut alle 600e sen emon, ja katoin että tämä halvin, niin tilasin. Ensi viikolla pitäisi kone olla kasassa ja nyt sitten odotellaan rahojen palautusta. Ei sanottu muuta kuin pahoittelut.

Taidan jatkossa pysyä tutuissa firmoissa jos eka kokemus oli jo tälläinen. Sapettaa kyllä niin vietävästi kun tänä aamuna jimmsiltä lähti paketti tulemaan niin olisi siihen voinut ottaa steel legendin jos myyjät olisivat ajan tasalla mitä myyvät.
Pahoittelut että tuotetiedoissa oli puutos ja virhe. Rahat kyllä palautuu meillä varsin nopeasti. Toivottavasti saamme vielä uuden yrityksen myöhemmin.
 
Nyt on saatu tuotantoon kauan odotettu uudistus.

Eli tilausnäkymässä näkyy nyt status tuotteittain:

Tässä esimerkissä tuotteita ei ole vielä tilattu tukkurilta.
1691563931853.png


Tässä esimerkissä tuote on tilattu tukkurilta ja arvio perustuu tukkuriin eli tiedon pitäisi olla suht hyvälaatuista:

1691564033917.png

Tilasin konepaketin. Varataanko tilausvaiheessa saldoilla olevat tuotteet tilaukseen? Näkyykö tilaukseen varatut tuotteet esim. "varattu 1kpl" koodilla tms? Tilauksessa oli muistien saldo 1, nyt on punainen "Ei tilattu". Kyselin asiaa myynnistä, ja sanoivat että tuo 1kpl on varattu tilaukseeni. Halusin varmistaa, että näin on, ja muidenkin vähillä saldoilla olleiden osien suhteen.
 
Onko tällä hetkellä voimassa mitään alennuskoodeja tietokoneen kasaukselle?
Pelkkän kasauksen ilman käyttiksen asennusta saa ilmaiseksi koodilla iotech-kasaus.


Tän toki olisit itse pystynyt tarkistaa ketjun 1. viestistä.
 
Datatronicin kanssa tulikin pieniä mutkia matkaan mutta lopulta asiat selvisi hyvin eikä suurempaa vahinkoa syntynyt.

Sain vain osan uuden koneen osista Schenkerin kautta. Saapumatta jäi Emolevy, virtalähde ja kotelo. Ajoin täältä Tampereelta Lahteen osia hakemaan ettei huku enää. Datatronicille toin myös näytille laatikon jonka sain eikä se laatikko ollut heidän lähettämättä eli kuljetusyhtiö oli mokaillut pahemman kerran, todnäk purkaillu paketteja syystä x.

DDR5 toinen tikku oli viallinen eikä toiminut. Ei muuta kuin soittoa @Datatronic ja taas lahteen käymään parin päivän päästä uudestaan. Mutta kaveri tiskillä ei aluksi meinannut uusia tikkuja antaa vanhojen tilalle vaikka jouduin ramppaamaan lahdessa ja joustin mielestäni heidän suuntaan. Tästä toki kerroin oman eriävän mielipiteen ja sitten suostuttiin antaan ehjä tuote matkaan vaihdossa ja kone toimii viimein.

Kyseinen kaveri myös katkaisi pinnin kotelon rgb kontrollelille mutta sain välittömästi erillisen kontrolllerin mukaan joten homma toimi. Se ei ollut ammattitaidotonta vaan pinni oli valmiiksi viallinen joten siitä en pyyhkeitä anna. Suosittelen edelleen datatronicia.
 
Ei tämä nyt liikoja vakuuta. Ekassa tilauksessa minikone ei ollut se versio minkä sivut sanoivat vaan siitä puuttui ominaisuus jonka takia tein tilauksen. Kun sain pienen muodollisen hyvityksen siitä niin en alkanut palauttelemaan. Toista tilausta sitten ei alkanut näkymään vaikka kaikkia tuotteita piti olla jossain varastossa eikä tullut mitään viestiä siitä että toimitus viivästyy. Kun kysyin niin sanottiin että ensi viikolla pitäisi tulla, kun ei tullut niin kysyin uudestaan ja taas sanottiin että ensi viikolla. Kolmatta kertaa en enää jaksa kysyä kun vastaukseen ei kuitenkaan voi luottaa.
 
Ei tämä nyt liikoja vakuuta. Ekassa tilauksessa minikone ei ollut se versio minkä sivut sanoivat vaan siitä puuttui ominaisuus jonka takia tein tilauksen. Kun sain pienen muodollisen hyvityksen siitä niin en alkanut palauttelemaan. Toista tilausta sitten ei alkanut näkymään vaikka kaikkia tuotteita piti olla jossain varastossa eikä tullut mitään viestiä siitä että toimitus viivästyy. Kun kysyin niin sanottiin että ensi viikolla pitäisi tulla, kun ei tullut niin kysyin uudestaan ja taas sanottiin että ensi viikolla. Kolmatta kertaa en enää jaksa kysyä kun vastaukseen ei kuitenkaan voi luottaa.
Voisitko laittaa privaattiviestillä tilaustunnuksen. Mielelläni selvittäisin tätä. Kaikki mitä saldoilla näytetään on tarkoitus olla täällä Lahden varastolla. Emme näytä meidän varastona mitään muuta, mutta toki joskus voi olla saldovirhe. Meillä oli viivästyksiä yhden tukkurin toimituksissa, kun me vaihdoimme tilaustapaa sähköpostista API:iin tai yritimme, kunnes jouduimme palaamaan takaisin sähköpostiin. Ei ollut meidän päässä vika vaan tukkurin päässä. Tämä aiheutti nyt hieman viivästyksiä kunnes huomasimme, että tilaukset eivät liiku yhdelle aika tärkeälle tukkurille.
 
Tilasin konepaketin. Varataanko tilausvaiheessa saldoilla olevat tuotteet tilaukseen? Näkyykö tilaukseen varatut tuotteet esim. "varattu 1kpl" koodilla tms? Tilauksessa oli muistien saldo 1, nyt on punainen "Ei tilattu". Kyselin asiaa myynnistä, ja sanoivat että tuo 1kpl on varattu tilaukseeni. Halusin varmistaa, että näin on, ja muidenkin vähillä saldoilla olleiden osien suhteen.
Kyllä varataan. Näkyykö nyt siis omalla tililläsi se että se ei olisi enää varattuna? Tuo ominaisuus jonka teimme verkkokauppaan on varsin uusi ja siinä voi toki olla vielä bugeja, mutta silti muisti on varmasti tilauksellanne jos sen asiakaspalvelukin on vahvistanut. Kaikki tuotteet varautuvat aina tilauksille ja pitää olla saldovirhe jos tuotetta ei tilauksella olenkaan.
 
Kyllä varataan. Näkyykö nyt siis omalla tililläsi se että se ei olisi enää varattuna? Tuo ominaisuus jonka teimme verkkokauppaan on varsin uusi ja siinä voi toki olla vielä bugeja, mutta silti muisti on varmasti tilauksellanne jos sen asiakaspalvelukin on vahvistanut. Kaikki tuotteet varautuvat aina tilauksille ja pitää olla saldovirhe jos tuotetta ei tilauksella olenkaan.
Tilauksen yksityiskohdissa ei ole mitään koodia tyyliin "varattu 1 kpl" tms. Tätä siis kysyin, että pitäisikö näkyä näin varatut tuotteet.
Tuotteiden kohdalla on esim. "Toimitus 3 päivän päästä...", "Saatavilla x kpl", ja muistien kohdalla punainen "Ei tilattu". Jos jotain on varattu tilaukseen, se ei ainakaan näistä koodeista käy ilmi. Asiakkaana tilausnäkymässä ei niinkään kiinnosta monta kpl tiettyä tuotetta on teillä saatavilla, vaan mitä on jo varattu kyseiseen tilaukseen.
 
Tilauksen yksityiskohdissa ei ole mitään koodia tyyliin "varattu 1 kpl" tms. Tätä siis kysyin, että pitäisikö näkyä näin varatut tuotteet.
Tuotteiden kohdalla on esim. "Toimitus 3 päivän päästä...", "Saatavilla x kpl", ja muistien kohdalla punainen "Ei tilattu". Jos jotain on varattu tilaukseen, se ei ainakaan näistä koodeista käy ilmi. Asiakkaana tilausnäkymässä ei niinkään kiinnosta monta kpl tiettyä tuotetta on teillä saatavilla, vaan mitä on jo varattu kyseiseen tilaukseen.
Kiitos, laitan tästä nyt viestiä eteenpäin, että tätä pitää tarkentaa ja parantaa.
 
Hei,

pakko tulla jakamaan omaa ostokokemusta tämän firman kanssa. En voi suositella paikkaa kenellekään kokemukseni perusteella.

Tilasin 7.8.23 itselle tietokoneen joka kasattiin suhteellisen nopeasti, vaikka osien kanssa olikin sekoilua. Sitä sun tätä osaa puuttuukin ja varaston saldot tuntui sanovan mitä sattuu. Tämä kuitenkin hoidettiin ihan hyvin datatronicin päästä.

Kone saapui 16.8. RAM kammat rikki. Kone ei suostunut asentamaan käyttöjärjestelmää. Lähetän koneen takuuseen seuraavana päivänä 17.8. ja takuukäsittelyyn se saapuu 18.8. Käsittelyaika melko pitkä omasta mielestä kun kyse oli tuliterästä tuotteesta, mutta kuitenkin se käsiteltiin lopulta 28.8 ja RAM kammat vaihdetaan.

Saan koneen takuusta 30.8. Kone toimi tuon yhden illan ja sen jälkeen ei enää lähtenyt seuraavana päivänä käytiin. Blue screenaa pelkästään.
No lähetän koneen toista kertaa takuuseen 5.9. Kone saapui takuukäsittelyyn 6.9. ja pyynnöstäni käsiteltiin nopeasti, plussat siitä. Taas RAM vikana ja kuulemma rikki, joten vaihdetaan.

Sain koneen tänään takuusta toisen kerran Schenkerin toimittamana, yrityksen kertoman mukaan testattuna. Kone ei lähde käyntiin, emolevyn vikavalot palaa. Prossun tuulettimet ei pyöri, eikä kuvaa tule ruutuun. Kaikki osat vaikuttaisi olevan paikoillaan. Datatronicin aspa sanoi, että mahdollisesti prossu liikahtanut, mutta sen he voivat sitten katsoa itse.

Kone lähdössä nyt siis kolmatta kertaa takuuseen, ostoksesta jo reippaasti yli kuukausi. En usko että tulen saamaan ehjää tuotetta Lahdesta Tikkurilaan kuljetettuna ikinä. Firmalta ei myöskään mahdollista saada noutoa näissä tilanteissa, vaan pitää roudata paketti Postiin taksilla. Miinusta siitä.

Pakko myös sanoa, että sähköpostilla saamani asiakaspalvelu on ollut todella heikkoa ja viesteihin jätetään vastaamatta. Esimerkiksi kun esitin kysymyksen, että saako tällaisissa tilanteissa yleensä minkäänlaista hyvitystä, niin siihen ei koskaan vastattu. Myöskään raportoimaani helinään kopan sisällä viime kerralla sen saatuani ei otettu mitään kantaa.
Puhelimessa saamani asiakaspalvelu on ollut hyvää, mutta näissä pitää mielestäni kommunikoida sähköpostilla, että jää mustaa valkoiselle.

Kaiken kaikkiaan elämäni huonoin ostokokemus, jossa minä kuluttajana häviän joka kerta rahaa kun tätä ei ehjänä minulle toimiteta. Ehkä tämä saaga saadaan joskus päätökseen ja minulle toimitetaan ehjä kone. Epäilykset siihen tosin kasvaa.

Ilmeisesti aika paljon hyvääkin palvelua heiltä saa, mutta tämä on ollut pohjanoteeraus. Ehkä sitä edullisempaa vaihtoehtoa ei kannata aina valita. Tästä opimme.
 
Hei,

pakko tulla jakamaan omaa ostokokemusta tämän firman kanssa. En voi suositella paikkaa kenellekään kokemukseni perusteella.

Tilasin 7.8.23 itselle tietokoneen joka kasattiin suhteellisen nopeasti, vaikka osien kanssa olikin sekoilua. Sitä sun tätä osaa puuttuukin ja varaston saldot tuntui sanovan mitä sattuu. Tämä kuitenkin hoidettiin ihan hyvin datatronicin päästä.

Kone saapui 16.8. RAM kammat rikki. Kone ei suostunut asentamaan käyttöjärjestelmää. Lähetän koneen takuuseen seuraavana päivänä 17.8. ja takuukäsittelyyn se saapuu 18.8. Käsittelyaika melko pitkä omasta mielestä kun kyse oli tuliterästä tuotteesta, mutta kuitenkin se käsiteltiin lopulta 28.8 ja RAM kammat vaihdetaan.

Saan koneen takuusta 30.8. Kone toimi tuon yhden illan ja sen jälkeen ei enää lähtenyt seuraavana päivänä käytiin. Blue screenaa pelkästään.
No lähetän koneen toista kertaa takuuseen 5.9. Kone saapui takuukäsittelyyn 6.9. ja pyynnöstäni käsiteltiin nopeasti, plussat siitä. Taas RAM vikana ja kuulemma rikki, joten vaihdetaan.

Sain koneen tänään takuusta toisen kerran Schenkerin toimittamana, yrityksen kertoman mukaan testattuna. Kone ei lähde käyntiin, emolevyn vikavalot palaa. Prossun tuulettimet ei pyöri, eikä kuvaa tule ruutuun. Kaikki osat vaikuttaisi olevan paikoillaan. Datatronicin aspa sanoi, että mahdollisesti prossu liikahtanut, mutta sen he voivat sitten katsoa itse.

Kone lähdössä nyt siis kolmatta kertaa takuuseen, ostoksesta jo reippaasti yli kuukausi. En usko että tulen saamaan ehjää tuotetta Lahdesta Tikkurilaan kuljetettuna ikinä. Firmalta ei myöskään mahdollista saada noutoa näissä tilanteissa, vaan pitää roudata paketti Postiin taksilla. Miinusta siitä.

Pakko myös sanoa, että sähköpostilla saamani asiakaspalvelu on ollut todella heikkoa ja viesteihin jätetään vastaamatta. Esimerkiksi kun esitin kysymyksen, että saako tällaisissa tilanteissa yleensä minkäänlaista hyvitystä, niin siihen ei koskaan vastattu. Myöskään raportoimaani helinään kopan sisällä viime kerralla sen saatuani ei otettu mitään kantaa.
Puhelimessa saamani asiakaspalvelu on ollut hyvää, mutta näissä pitää mielestäni kommunikoida sähköpostilla, että jää mustaa valkoiselle.

Kaiken kaikkiaan elämäni huonoin ostokokemus, jossa minä kuluttajana häviän joka kerta rahaa kun tätä ei ehjänä minulle toimiteta. Ehkä tämä saaga saadaan joskus päätökseen ja minulle toimitetaan ehjä kone. Epäilykset siihen tosin kasvaa.

Ilmeisesti aika paljon hyvääkin palvelua heiltä saa, mutta tämä on ollut pohjanoteeraus. Ehkä sitä edullisempaa vaihtoehtoa ei kannata aina valita. Tästä opimme.


Itselläni valitettavasti vähän samankaltaisia kokemuksia, tosin ongelma on ollut aika vaikea toistaa ja selvittää, joten siitä ei Datatronicille juuri voi miinuksia antaa.

Tilasin tietokoneeni kasauspalvelulla joskus 2022 loppupuolella, ja se oli valmiina noudettavaksi joulukuussa 2022. Kasaus oli tehty siististi, mutta prosessorin lisävirtakaapeli oli kytkemättä, tästä tuli Datatronicin teknikko ihan kotiini sen kytkemään paikoilleen (asun suhtkoht lähellä liikettä), ja tämä oli erinomaista palvelua mistä olin erittäin tyytyväinen. Mutta sitten noin kuukausi tämän jälkeen alkoikin tämä ongelma joka valitettavasti jatkuu edelleen, eli tietokone kaatuu satunnaisesti (kuva jäätyy, äänentoisto jatkuu, mutta ei vastaa enää ollenkaan komentoihin, tietokoneen joutuu käynnistämään uudelleen). Toimitin tietokoneen takaisin liikkeeseen takuuseen, jossa vika löydettiin heidän päässään prosessorista, ja se vaihdettiin (tässä kestikin yli kuukausi, tosin ei täysin Datatronicista johtuvaa sillä prosesori jouduttiin lähettämään takaisin tukkurille vaihtoon).

Kun sain tietokoneeni takaisin, kaikki toimikin aluksi hienosti taas sen noin kuukauden ajan, kunnes täsmälleen sama ongelma toistui, nyt Datatronicilla ei löydetty mistään komponentista selvää vikaa, mutta päädyttiin vaihtamaan emolevy vastaavaan kilpailijan tuotteeseen kuitenkin. Tässä takuuprosessissa sitten kestikin taas se reilu kuukausi, ja tietokone toimitettiinkin takaisin siten että yksi kotelotuulettimista ei ollut kytkettynä lainkaan.
Nyt tietokoneeni toimikin sen reilun 2kk ilman ongelmia, mutta nyt toissapäivänä täsmälleen sama ongelma alkoi taas, ja tässä vaiheessa en oikein tiedä mitä tehdä (tietokoneeseen on tietenkin jo useampaan kertaan asennettu käyttöjärjestelmä ja kaikki uudelleen, BIOS ym. päivitetty).

Puhelimessa olen minäkin saanut aina hyvää ja nopeaa asiakaspalvelua, mutta tuo sähköpostilla kommunikointi on ollut hidasta ja vaikeata. Pahoitteluni jos postaus on hieman epäselvä, nämä tapahtumat ovatkin jo 10kk aikajaksolta, joten vaikea muistaa kaikkia yksityiskohtia.
 
Onkohan sivuilla oleva Y-tunnus ajantasainen? Sillä ei näytä Asiakastiedosta ja Finderistä löytyvän vuoden 2022 taloustietoja.

Edit: en kyllä tiedä kuuluisikokaan. Saa valistaa miten kyseiset palvelut toimii :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

pakko tulla jakamaan omaa ostokokemusta tämän firman kanssa. En voi suositella paikkaa kenellekään kokemukseni perusteella.

Tilasin 7.8.23 itselle tietokoneen joka kasattiin suhteellisen nopeasti, vaikka osien kanssa olikin sekoilua. Sitä sun tätä osaa puuttuukin ja varaston saldot tuntui sanovan mitä sattuu. Tämä kuitenkin hoidettiin ihan hyvin datatronicin päästä.

Kone saapui 16.8. RAM kammat rikki. Kone ei suostunut asentamaan käyttöjärjestelmää. Lähetän koneen takuuseen seuraavana päivänä 17.8. ja takuukäsittelyyn se saapuu 18.8. Käsittelyaika melko pitkä omasta mielestä kun kyse oli tuliterästä tuotteesta, mutta kuitenkin se käsiteltiin lopulta 28.8 ja RAM kammat vaihdetaan.

Saan koneen takuusta 30.8. Kone toimi tuon yhden illan ja sen jälkeen ei enää lähtenyt seuraavana päivänä käytiin. Blue screenaa pelkästään.
No lähetän koneen toista kertaa takuuseen 5.9. Kone saapui takuukäsittelyyn 6.9. ja pyynnöstäni käsiteltiin nopeasti, plussat siitä. Taas RAM vikana ja kuulemma rikki, joten vaihdetaan.

Sain koneen tänään takuusta toisen kerran Schenkerin toimittamana, yrityksen kertoman mukaan testattuna. Kone ei lähde käyntiin, emolevyn vikavalot palaa. Prossun tuulettimet ei pyöri, eikä kuvaa tule ruutuun. Kaikki osat vaikuttaisi olevan paikoillaan. Datatronicin aspa sanoi, että mahdollisesti prossu liikahtanut, mutta sen he voivat sitten katsoa itse.

Kone lähdössä nyt siis kolmatta kertaa takuuseen, ostoksesta jo reippaasti yli kuukausi. En usko että tulen saamaan ehjää tuotetta Lahdesta Tikkurilaan kuljetettuna ikinä. Firmalta ei myöskään mahdollista saada noutoa näissä tilanteissa, vaan pitää roudata paketti Postiin taksilla. Miinusta siitä.

Pakko myös sanoa, että sähköpostilla saamani asiakaspalvelu on ollut todella heikkoa ja viesteihin jätetään vastaamatta. Esimerkiksi kun esitin kysymyksen, että saako tällaisissa tilanteissa yleensä minkäänlaista hyvitystä, niin siihen ei koskaan vastattu. Myöskään raportoimaani helinään kopan sisällä viime kerralla sen saatuani ei otettu mitään kantaa.
Puhelimessa saamani asiakaspalvelu on ollut hyvää, mutta näissä pitää mielestäni kommunikoida sähköpostilla, että jää mustaa valkoiselle.

Kaiken kaikkiaan elämäni huonoin ostokokemus, jossa minä kuluttajana häviän joka kerta rahaa kun tätä ei ehjänä minulle toimiteta. Ehkä tämä saaga saadaan joskus päätökseen ja minulle toimitetaan ehjä kone. Epäilykset siihen tosin kasvaa.

Ilmeisesti aika paljon hyvääkin palvelua heiltä saa, mutta tämä on ollut pohjanoteeraus. Ehkä sitä edullisempaa vaihtoehtoa ei kannata aina valita. Tästä opimme.
Pidä pintasi:
"Takuukorjaus on ostajalle maksuton
Takuunantaja vastaa korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan muun muassa kuluttajalle tavaran toimittamisesta korjattavaksi aiheutuneet kulut, varaosat sekä korjaajan työ- ja matkakulut ."
Lähde: Kuluttajavirasto

Eli taksikuitteja vastaan voit pyytää datatronicia korvaamaan matkakulut ;)
 
Tarviipa jakaa omakin kokemus Datatronicista. Ei tullut laitettua aikaisemmin, kun menin uskomaan että jotain oppisivat. Kone tilattu kasattuna jo vuoden alkupuolella.

Saatuani koneen huomasin siinä olevan väärä m2. SSD (nopeus, koko ja valmistaja väärin). Soittoa liikkeeseen, ja sovittiin että laittavat oikean tulemaan ja vaihdan sen itse. Pyysi myös laittamaan vielä sähköpostia kuvien kera. Myöhemmin illasta huomaan myös prosessorin jäähdyttimen olevan väärä, ja tästä myös laitoin sähköpostia. Seuraavana aamuna tuli viesti, että SSD on lähetetty mutta ei sanakaan jäähdyttimestä. Pari päivää myöhemmin SSD saapui. Tämä oli jo oikea malli, mutta väärän kokoinen. Myöskään jäähdyttimestä ei ollut mitään kuulunut. Tässä vaiheessa olen jo hyvin lähellä kaupan purkua, mutta päätin vielä puhelimella kokeilla millaista palvelua saisin. Sähköpostissa tiedustelin jo takuuasioista, jos tämän jäähyn vaihtaisin itse. Puhelimessa tiedustelu takuusta sivutettiin täysin, ja tarjottiin hyvitystä hintaerosta, tai että lähetän koneen heille ja he vaihtavat jäähdyttimen, sekä sen SSD:n kun en ollut vielä sitä saanut minkä tilasin. Lisäksi sovittiin, että asentelevat Windowsin ja ajurit. Olisi pitänyt vain tuo väliraha pitänyt hyväksyä, kun olin kotelon laatikon kerennyt hölmöyksissäni hävittämään. Mielestäni kiinni ollut jäähy oli vain turhan äänekäs, joten päädyin tähän takaisin lähetykseen.

Palautusohjeet ja sovitut asiat piti tulla sähköpostiin. Postia ei vain kuulunut, joten laitoin täällä yksityisviestiä. Selvisi että osa minulle tarkoitetuista sähköposteista oli päätynyt myynnin sähköpostiin. Tässä vaiheessa hyvityksenä tarjottiin Asuksen hieman hintavempaa hiirimattoa (n. 60e silloin), päätin tämän hyväksyä, kun ei ollut muutakaan tarjottu.

Kone tuli lopulta takaisin. Laatikosta purettaessa kuului rusahdus ja kotelon mesh-etupaneeli halki. Tiedä sitten oliko jo kärsinyt kuljetuksissa ja hajosi lopullisesti tuossa. Paneelin kiinnityksiä oli irtonaisena koneen sisällä, joten uskon kyllä saaneen siipeensä jo kuljetuksien aikana. Nyt kuitenkin oli jo oikeat osat koneen sisällä ja Windows asennettu. En tiedä mitä ajurien asennuspalveluun kuuluu, mutta ei kyllä ainakaan tuoreimpia olleet asentaneet. Luvattua hiirimattoakaan ei näkynyt missään. Etupaneelista ja puuttuvasta hiirimatosta laitoin sähköpostia, mutta tämäkin vaati pari viestiä että sain vastauksen. Etupaneelin vauriot otin omaksi syykseni, ja kysyin heidän listoillaan olevan varaosan sopivuudesta joka on tarkoitettu eri koteloon. Vastasivat että paneeli sopii, mutta eivät tiedä koska sitä saavat. Lisäksi lupasivat luvatun hiirimaton toimittaa. Myöhemmin tuon etupaneelin tilasin muualta, mutta eihän se sopinut. Ainakaan ilman muokkausta.

Tuli muutama virhe itsekin tämän tilauksen kanssa tehtyä, mutta kyllä aika kehno maku jäi. Kovasti lupasivat ottavansa opikseen ja käyvän tämän tapauksen lävitse, ettei vastaava enää toistuisi. Kasauspuolella ei kyllä selvästikkään olla otettu opikseen. Itse en edes koodia käyttänyt kasaukseen, koska mielestäni tehdystä työstä tulee maksaa. Vaikka kasauksen hinta on lyömätön ja hinnat muutenkin edulliset ei vain pysty Datatronicia suosittelemaan. Ei ainakaan valmiiksi kasatun koneen ostamiseen. Kustannuksia, vaivaa ja aikaa noiden pakettien kuskaaminen kuitenkin vie.
 
Omat kokemukset Datatronicista on hyviä, mutta olen tilannut vain komponentteja ja tarvikkeita - enkä tilannut kokonaisia koneita tai kasausta. Aina, kun on heillä varastossa, niin on tullut todella nopeasti ja siellä on nähtävästi tyyppejä valmiudessa toimittamassa nopeasti. Samana päivänä on yleensä lähtenyt, jos on varastossa ja ei taida kilpailijat pystyä tähän.

Jos ei ole ollut varastossa, niin olen pari kertaa kysellyt perään ja on voinut jopa kuukauden olla epämääräisessä tilassa (tai muistan väärin), mutta kommunikaatio on pelannut ja aina olen tuotteeni saanut. Ostaisin kuitenkin mieluiten tuotteita, joita on varastossa, tai saatavilla, kun tästä firmasta on kysymys. Tietenkin, heillä on useita tukkureita, ja ostavat halvimmalta, niin tällaista voi jo vähän odottaakin. Myös, kilpailijalta Jonsbon koteloa odotin 3kk, että näitä sattuu itse kullekin.

Sitten joku taas tagasi minut tähän ketjuun, kun löysin virheen tuotekuvauksesta. Minun puolestani ei tarvitse, ja saa ottaa "kaiken kunnian" virheen löytämisestä itse. Datatronicin suurin puute on huonot ja jopa virheelliset tuotekuvaukset. Siksi epäilenkin noita kauhukertomuksia, että on ollut mahdollisuus, että kuvaus oli tuotetiedoissa väärin ja sen väärän kuvauksen takia on tullut "väärä osa". Se osa saattoi olla oikein, mutta kuvaus väärin. Tietenkään tämä ei poista Datatronicin vastuuta ja onhan se kohtuutonta, että ostajan kannattaa EAN-koodilla googlettaa , että saa varmasti oikean tuotteen... ..mutta tämä on se ongelma, johon voisivat panostaa. Palkatkaa yksi henkilö pelkästään tuotteistukseen ja hänen vastuulleen koko PIM.
 
Itse tilasin osina ja sivuilla ollut saatavuus arvio piti paikkansa. Osat tuli ajallaan ja ehjänä, mitä nyt se näyttis pitäs pyöräyttää takuussa mutta kun tarvii pelaamiseen ja rajoitetulla fps:llä se vielä "toimii" :)
Jäi hyvä kuva ja oli halvin vaikka osia sieltä täältä tilaamalla olisi voinut säästää niin halusin tukea suomalaista ja luotan takuun pelaavan paremmin kuin muutamalla muulla, ainakin mitä täältäkin forumilta lukenut tarinoita, noh se toivottavasti ei tule enempää tarpeeseen kuin näytönohjaimen osalta mikä vielä jää nähtäväksi.
 
Tilasin konepaketin. Varataanko tilausvaiheessa saldoilla olevat tuotteet tilaukseen? Näkyykö tilaukseen varatut tuotteet esim. "varattu 1kpl" koodilla tms? Tilauksessa oli muistien saldo 1, nyt on punainen "Ei tilattu". Kyselin asiaa myynnistä, ja sanoivat että tuo 1kpl on varattu tilaukseeni. Halusin varmistaa, että näin on, ja muidenkin vähillä saldoilla olleiden osien suhteen.
Selvisikö tämä? Itsellä kans konetta tilauksessa kasauksella. Muutama osa tilattu tukkurilta ja uusi osa näyttää 12-20 päivän toimitusarviota (osaa oli siis jäljellä tilaushetkellä). Onkohan tuosta varattu omaan tilaukseen vai pitääkö tässä varautua pitempään odotteluun?

Muutenkin hiukan huolettaa nämä kohtuu negatiiviset arviot viime aikoina. Vai onko kyseessä enemmänkin perinteinen, että vain negatiiviset palautteet usein annetaan
 
Muutenkin hiukan huolettaa nämä kohtuu negatiiviset arviot viime aikoina. Vai onko kyseessä enemmänkin perinteinen, että vain negatiiviset palautteet usein annetaan
Varmaan vähän molempia. Negatiivista palautetta annetaan enemmän kuin positiivista.

Toisaalta tuntuu kyllä Datatronicin laadunvalvonta pettävän aikalailla jos samoja koneita ja komponentteja joudutaan useampaan otteeseen lähettelemään edes takaisin toimimattomuuden takia.
 
Varmaan vähän molempia. Negatiivista palautetta annetaan enemmän kuin positiivista.

Toisaalta tuntuu kyllä Datatronicin laadunvalvonta pettävän aikalailla jos samoja koneita ja komponentteja joudutaan useampaan otteeseen lähettelemään edes takaisin toimimattomuuden takia.

Näihän se on. Ja hiukan kuumottelee myös nuo ongelmat tuon kasauspalvelun kautta. Ajattelin, että en jaksa tällä kertaa itse kasata, mutta saapa nähä tuliko tehtyä virhe että en päättäny kasata ite.
 
Vähän kyllä jännitäisi täältä tilata, kun tämän foorumin lisäksi lähipiirillä ollut huonoja kokemuksia yrityksestä. Myyvät valmiitapaketteja ilman osia varastossa, toimitukset venyvät kuukausia, ja sitten päätetään vaihtaa osia "vastaaviin" turhan odottelun jälkeen. Sitten toimitettu tuote on vielä jotain muuta, ja vieläpä kasattu päin helvettiä. Hinnat ovat kyllä kohdallaan, ei pysty Jimm's ja muut siinä kilpailemaan, ellei ulkomailta ryhdy tilaamaan. Ulkomailta tilatessa tietenkin toimitus ja takuuasiat hidasta hoitaa, mutta ei se näytä täältäkään kovin nopeaa olevan. Tarjouspyyntöihinkin vastataan useiden päivien viiveellä, joten lienee ruuhkaa tilauksissa, mikä altistaa näille virheille. Jos tarpeeksi hyvän tarjouksen saa niin saatan jopa sadistina tilata, mutta muuten ehkä lähden katselemaan muualta...

edit: Tilasin nyt kuitenkin kun halvalla saa, raportoin tänne sitten miten tilaus meni, niin saadaan ehkä niitä positiivisiakin palautteita.
 
Viimeksi muokattu:
Selvisikö tämä? Itsellä kans konetta tilauksessa kasauksella. Muutama osa tilattu tukkurilta ja uusi osa näyttää 12-20 päivän toimitusarviota (osaa oli siis jäljellä tilaushetkellä). Onkohan tuosta varattu omaan tilaukseen vai pitääkö tässä varautua pitempään odotteluun?

Muutenkin hiukan huolettaa nämä kohtuu negatiiviset arviot viime aikoina. Vai onko kyseessä enemmänkin perinteinen, että vain negatiiviset palautteet usein annetaan
Eipä muuten kuin täällä kirjoittava Datatronicin edustaja sanoi että pitää laittaa viestiä eteenpäin ja selkeyttää noita koodeja. Jos on epäselvää onko tuotetta tilauksessa, kannattaa tässä vaiheessa soittaa ja selvitää asia.
 
Varmaan vähän molempia. Negatiivista palautetta annetaan enemmän kuin positiivista.

Toisaalta tuntuu kyllä Datatronicin laadunvalvonta pettävän aikalailla jos samoja koneita ja komponentteja joudutaan useampaan otteeseen lähettelemään edes takaisin toimimattomuuden takia.


Näinpä. Minäkin olisin tämän koko palautteen jättänyt antamatta, mutta eilen kolmatta kertaa rikkinäisenä saapuneen koneen kanssa säätäminen meni jo naurettavuuuden puolelle.

Datatronicilla kyllä sanovat testaavansa tuotteen ja vannovat, että se toimi lähtiessään, mutta ei sillä ole kuluttajan näkökulmasta mitään merkitystä jos Lahti - Tikkurila välillä muka aina hajoaa kone kuljetuksen aikana. Kuulostaa vaan niin epätodennäköiseltä että en sitten tiedä Datatronicin testien laadusta.

Aiemmassa palautteessani viittasin siihen, että sähköposteihin ei vastata. Aspa lupasi eilen puhelimessa että vastaavat sähköpostiini ja lukivatkin sitä siinä puhelin yhteydessä, mutta vastausta ei vaa kuulu.
Tuntuu, että Datatronic välttelee näitä ongelmatilanteita viimeiseen asti ja aiheuttaa tälläkin ainaki minun suuntaan tosi negatiivisen mielikuvan heidän asiakaspalvelusta ja halusta ratkaista ongelmia.

Olen pitänyt keskustelun todella asiallisena Datatronicin päin koko tämän sähellyksen ajan, mutta rupeaa tuntumaan, että kunnollista palvelua ei näin ainakaan saa.
Harmillista, koska itse en koe siitä olevaan mitään hyötyä, että rupeaisi hankalaksi itsekin. Ei kuulu minun luontoon.
 
Vähän surullista, ettei datatronicin edustaja täällä kerro/kommentoi näitä kertomuksia täällä. Itselle tulisi nopeasti mieleen tilata kone esim. Jimmsiltä, vaikkakin kasaus maksaa. 2000-3000 e koneessa se kasausmaksu käyttiksen asennuksella on aika pieni loppusummasta. Jos sillä lisämaksulla saa jonkinlaisen takuuden, että kone on kasattu oikein ja testattu ennen lähetystä.
Ja kyllä: negatiivinen kokemus leviää aina paremmin kuin positiiviset. Summa summarum: jos tilaa yksittäisiä osia koneeseen, niin datatronic selkeesti ykkönen, mutta ongelmia saattaa esiintyä jos tilaa koko koneen?! Olen tod.näk. väärässä tässä jutussa eli 100 kasattua konetta kohden ongelmia onkin vain 1%?!
 
23.8. jätin tarjouspyynnön konepaketista, mutta en saanut vastausta. Kyselin täällä vastauksen perään ja sain 4.9. vastauksen, että tarjouspyyntöni oli jäänyt väärään sähköpostilaatikkoon ja käsitellään nyt pikaisesti. Nyt 12.9. en ole vieläkään saanut tarjouspyyntöä ja edellisten viestien perusteella taisikin olla onni onnettomuudessa, etten sitä saanut ja mahdollisesti vältyin monelta harmilta.
 
Tilasin komponentteja ja tilaus on lähetetty schenkerin matkaan 29.8. Ei ole kuulunut lähetyksestä sen jälkeen mitään, sähköpostilla kyselin asiaa mutta siihen ei vastattu. Ehkä tätä kautta saisi tietoa siihen missä maksettu lähetykseni mahtaa mennä?
 
Tilasin komponentteja ja tilaus on lähetetty schenkerin matkaan 29.8. Ei ole kuulunut lähetyksestä sen jälkeen mitään, sähköpostilla kyselin asiaa mutta siihen ei vastattu. Ehkä tätä kautta saisi tietoa siihen missä maksettu lähetykseni mahtaa mennä?
Kannattanee varmaan suoraan soittaa kun noin hukassa jo lähetys
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 693
Viestejä
4 496 103
Jäsenet
74 271
Uusin jäsen
Esa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom