Hei,
pakko tulla jakamaan omaa ostokokemusta tämän firman kanssa. En voi suositella paikkaa kenellekään kokemukseni perusteella.
Tilasin 7.8.23 itselle tietokoneen joka kasattiin suhteellisen nopeasti, vaikka osien kanssa olikin sekoilua. Sitä sun tätä osaa puuttuukin ja varaston saldot tuntui sanovan mitä sattuu. Tämä kuitenkin hoidettiin ihan hyvin datatronicin päästä.
Kone saapui 16.8. RAM kammat rikki. Kone ei suostunut asentamaan käyttöjärjestelmää. Lähetän koneen takuuseen seuraavana päivänä 17.8. ja takuukäsittelyyn se saapuu 18.8. Käsittelyaika melko pitkä omasta mielestä kun kyse oli tuliterästä tuotteesta, mutta kuitenkin se käsiteltiin lopulta 28.8 ja RAM kammat vaihdetaan.
Saan koneen takuusta 30.8. Kone toimi tuon yhden illan ja sen jälkeen ei enää lähtenyt seuraavana päivänä käytiin. Blue screenaa pelkästään.
No lähetän koneen toista kertaa takuuseen 5.9. Kone saapui takuukäsittelyyn 6.9. ja pyynnöstäni käsiteltiin nopeasti, plussat siitä. Taas RAM vikana ja kuulemma rikki, joten vaihdetaan.
Sain koneen tänään takuusta toisen kerran Schenkerin toimittamana, yrityksen kertoman mukaan testattuna. Kone ei lähde käyntiin, emolevyn vikavalot palaa. Prossun tuulettimet ei pyöri, eikä kuvaa tule ruutuun. Kaikki osat vaikuttaisi olevan paikoillaan. Datatronicin aspa sanoi, että mahdollisesti prossu liikahtanut, mutta sen he voivat sitten katsoa itse.
Kone lähdössä nyt siis kolmatta kertaa takuuseen, ostoksesta jo reippaasti yli kuukausi. En usko että tulen saamaan ehjää tuotetta Lahdesta Tikkurilaan kuljetettuna ikinä. Firmalta ei myöskään mahdollista saada noutoa näissä tilanteissa, vaan pitää roudata paketti Postiin taksilla. Miinusta siitä.
Pakko myös sanoa, että sähköpostilla saamani asiakaspalvelu on ollut todella heikkoa ja viesteihin jätetään vastaamatta. Esimerkiksi kun esitin kysymyksen, että saako tällaisissa tilanteissa yleensä minkäänlaista hyvitystä, niin siihen ei koskaan vastattu. Myöskään raportoimaani helinään kopan sisällä viime kerralla sen saatuani ei otettu mitään kantaa.
Puhelimessa saamani asiakaspalvelu on ollut hyvää, mutta näissä pitää mielestäni kommunikoida sähköpostilla, että jää mustaa valkoiselle.
Kaiken kaikkiaan elämäni huonoin ostokokemus, jossa minä kuluttajana häviän joka kerta rahaa kun tätä ei ehjänä minulle toimiteta. Ehkä tämä saaga saadaan joskus päätökseen ja minulle toimitetaan ehjä kone. Epäilykset siihen tosin kasvaa.
Ilmeisesti aika paljon hyvääkin palvelua heiltä saa, mutta tämä on ollut pohjanoteeraus. Ehkä sitä edullisempaa vaihtoehtoa ei kannata aina valita. Tästä opimme.