Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Mites kun kattelin vähän itx koneeseen virtistä niin tämä
näytti hakusivulla toimitusarviona 5-7 työpäivää mutta sitten tuotetta klikatessa sanoo että ei tietoa toimitusajasta, kumpaa tässä nyt sitten pitäisi uskoa? Mieluusti tilaisin ens viikolla jos on saatavilla
Tätä on saatavilla, tuotesivulla on nyt väärä tieto. Laitoin selvityspyyntöä eteenpäin asian tiimoilta.
 
Laitteen toimivuuden saa todeta myös 14pv peruuttamisoikeuden puitteissa. Ainakin itse ymmärrän aloituspostista, että tuote oli rikki jo koneeseen laittaessa.

Ei tästä asiasta siis millään tavalla vängätty. Ensiksi vastattiin vaan tikettiin, jossa oli kyse takuupalautuksesta, että tuote ensisijassa korvataan eikä pureta kauppaa, sen jälkeen asiakas muistutti että on tehnyt takuupalautuksen 14 päivän sisällä niin voi käyttää myös asiakaspalautusta ja totesimme samoin tein, että toki näin.
 
Lakiin perustuva oikeus on peruuttamisoikeus, joka koskee etäkauppana ostettuja tuotteita (laissa on tiettyjä tuotteita rajattu tämän oikeuden ulkopuolelle). Peruuttamisoikeuden yhteydessä tuote on palautettava myyjälle myyntikuntoisena kaikkien pakettien ja tarvikkeiden kanssa. Rehellisesti en tiedä miten tuo laki taipuu tilanteissa, jossa Esimerkiksi virtalähde on toiminut useamman päivän ja päästää silloin toimintasavut pihalle. Onko tässä tilanteessa laite myyntikuntoinen ja kauppa peruutettavissa? Vai onko toimittava virhevastuun tai takuun perusteella ja korjattava laitetta.
Lakiin kirjatun peruuttamisoikeuden lisäksi myyjä saattaa omissa kauppaehdoissaan antaa myös parannuksia lain määräämiin ehtoihin. Datatronicin toimitus/kauppaehdot ei ole itselle niin hyvin tiedossa, että tietäisin mitä siellä on asiasta mainittu.
Kunhan ei ole asiakas itse sitä hajottanut, niin myyjällä ei ole mitään syytä käsitellä takuupalautusta tai asiakaspalautusta eri tavalla silloin kun se tapahtuu 14 päivän sisällä. Silloin kun palautetaan vanhempaa niin noudatamme normaalia kuluttajaviraston kantaa, jossa ensisijaisesti korvataan tuote tai korjataan tuote ja viimesijassa toteutetaan kaupan purku.
 
Etenikö neuvottelut vasta sen jälkeen kun kirjoitit ongelmasta tänne?
Tästä ei nyt varsinaisesti neuvoteltu, vaan kun asiakas huomautti, että kyseessä on 14 päivän sisällä tapahtunut palautus, niin käsittely meni ihan normiohjeiden mukaan. Tätä ei ensimmäisessä vastauksessa oltu huomioutu kun oli vain katsottu että kyse takuupalautuksesta. Tällä kertaa Iotech ei laittanut meihin vipinää :)
 
Ikävä juttu että sanaan ei voi luottaa ja kaikki pitäisi saada kirjallisena. Erikoista toimintaa.

Oliko vielä niin että sattumalta vastauksen kanssa oli viivettä sen verran, että 14pv kerkesi mennä umpeen ja et enää voimut kirjallista tietoa laittaa asiakaspalautuksesta?
Kyllä sanaan voi luottaa.
Ja jos asia on laitettu vireille yleensäkin ottaen meille eli esim. laitettu sähköpostia 14 päivän sisällä niin yleisestikin me silloin noudatamme palautusoikeutta ihan normaalisti eli meidän vastausviiveellä ei ole koskaan mitään haittaa asiakkaalle.
 
Virheen ensisijaiset oikaisutavat ovat korjaus tai vaihto, kaupan purku vasta sitten, jos mikään muu ei onnistu Virheen seuraamukset
Jos/kun kerta lupaillaan rahojen palautusta, niin olisi hyvä varmistaa, että tämä myös kirjataan tapaukseen, sillä oletuksena sitä ei voi pitää, sillä puhelimeen todennäköisesti vastaa eri henkilö kuin kuka takuutapausta käsittelee.
Tämä toki siis sekä ostajalle että myyjälle vinkkinä jatkoa ajatellen.
Kyllä me lupauksista kiinni pidämme. Eikä nämä nyt isoja asioita ole. Kyseessä oli vain automaattina tapahtuva vastaaminen, kun tuo näytti ja periaatteessa olikin takuupalautus, mutta 14 päivän sisällä sisällytämme siihen samat oikeudet kun asiakaspalautukseen.
 
Miten kauan datatronicilla kesti ilmoittaa tuosta takuuvaihdosta/vaihdosta toiseen malliin? Itsellä sujunut takuuasia aikanaan todella nopeasti (2päivässä) ja muutenkin asiakaspalveluun olen ollut tyytyväinen. Sikäli ymmärrän kauppiasta, ettei rahoja palauta 14vrk palautusajan jälkeen, mutta tuo mahdollisuus vaihtaa toiseen malliin ja saada rahaa välissä on kyllä hienoa asiakaspalvelua. Olisivat kyllä saaneet olla tarkempia sinullepäin, ettei jäisi epäselvää ettei kaupanpurku tule suoraan kyseeseen
Meidän viive ei ikinä aiheuta asiakkaan oikeusturvan heikentymistä miltään osin. Siitä kyllä pidämme kiinni. Ei omaa heikkoutta saa toisen syliin kaataa :)

Mutta tässä on viikonloppuna nyt talkoiltu kovasti taas aspan kanssa ja se on jo melko hyvällä mallilla.
 
Kyllähän tuota nopeampaa reagointia sähköpostiin kaipaisi, kun itse hoidan mieluummin sitä kautta kyselyt. Viimeisimpään viestiin tuli 5 päivässä vastaus, ei tällä kertaa ollut kiireellinen asia, mutta toivoisin silti että näitä vastauksia tulisi nopeammin. Ihmisten kommentit puhelinpalvelusta taas on itselle aiheuttaneet sen etten edes yritä sitä kautta. Lisää tosin roinaa juuri tilasin, tavaraa jota ei ollut hyllyssä osto hetkellä.
Tikettejä hoidettu taas satoja viikonloppuna ja tilanne siellä taas olennaisesti parempi :)
Puhelivaihteeseen tehtiin säätöjä ja nyt jonotuksen pitäisi toimia järkevämmin. Jononumeron kera ja ilmeisesti hissimusiiikistakin saa nauttia jonottaessa.
 
Nyt taas virta päälle. Kukaan ei oleta mitään alle omakustannehintaan myymistä täällä. Kaikki sen tietää, että se tie ei kauaa jatku ja kohta hitsataan myymälänovia kiinni. Mutta nyt tämä ketju pelkkää tilausseurantaa ja kasausjonon tiedustelua ja uskoisin, että minun lisäkseni montaa muutakaan ei hirveästi kiinnosta, missä menee jonkin toisen tilaus tai missä kohtaa konepaketti on kasausjonossa? Kyllä nämä kyselyt nyt pitäisi käydä ihan muualla kuin täällä ja käyttää tätä alustaa myynninedistämiseen. Oli se muoto tarjoukset, uutuksien kertominen yms. Jos itsellä olisi yritys joka tällaisen palvelun on ostanut, niin kyllä mulla olisi myös se ajatus mitä tämä tuo rahaa ja miten tätä saataisiin käytettyä paremmin myynninlisäämiseen ja edistämiseen. Nyt tämä nykyinen keskustelu ei kyllä lisää omaa ostohalukkuutta Datatronicilta millään tavalla.
Tarjoukset olisi kyllä hyvä idea. Meitä vähän turhauttaa itseämmekin se miten vaikea varsinkin kovista komponenteista joihin me olemme keskittyneet, on saada järkeviä alennuksia ja silloin kun saa, niin haluaa sitä rummuttaa kaikille ja joka paikassa eli sivuillammekin. Tämän takia nyt on vähän ollut hiljaista täällä forumilla tarjousten osalta. Myös joskus olemme jotain yrittäneet, niin ne eivät ole oikein lähteneet lentoon. Ehkä pitäisi myös paremmin ymmärtää millainen tarjous olisi semmoinen josta innostus syttyisi?
 
Noh, puolustukseksi, niin kyllähän täältä saa välillä todella hyvää sisäpiiritietoa.
Viimeksi, kun metsästelin 9800x3d:tä, niin täällä sanottiin niitä tulevan satsi ja siihen luottaen laitoin tilauksen sisään, vaikka siinä oli varmaan parikymmentä muutakin jonossa.
Joitain päiviä se viivästyi alkuperäisestä arviosta, mutta nopsaan tuli sitten näppiin ja sain koneen läjään.
Muussa tapauksessa olisi varmaan heittänyt väh. kolmella viikolla eteenpäin.
Tämä on aina kanava johon nämä tiedot tosiaan tulevat! Ja jos vaan saadaan jotain vinkkejä 5000 sarjalaisista niin tänne ne myös tulee. Vaikka ensimmäiset yksilöt saapuvatkin, niin yli ei vielä jää vaikka todella vähän myymme nyt miinukselle näitä.
 
Mielestäni yhteistyö foorumin ja sen jäsenien kanssa voisi tarkoittaa jotain muutakin etua kuin ilmaista kasauspalvelua.

Nykyisellään tästä ketjusta ei ole hyötyä kuin niille jotka tiedustevat on jono-, toimitusaika- ja kasauskyselyiden tilannetta.

Puhumattakaa siitä, että tänne kirjoitettu negatiivinen palaute ei ainakaan edistä yrityksen imagoa.
Toisaalta on hyvä, että tänne voi sen negan kirjoittaa, niin voidaan porukalla niitä sitten puida ja ainakin kaikki tietävät missä seistään. Muutoinkin avoimuus on se johon panostamme. Me myös saamme todella paljon vinkkejä täältä siitä mitä meidän kannattaa varastoida ja mitkä on kulloisetkin trendit. Näitä yritämme myös vielä aiempaakin enemmän haistella.
 
Täällä ei tasan kukaan kyselisi tilauksiensa perään jos sähköpostiin vastattaisiin samana päivänä
Se on näin. Välillä kun saapuu tavaraa todella paljon ja on todella paljon lähetettävää ja kasattavaa niin aspassa jos hetkeksikään hellitetään niin tuntuu, että jono räjähtää välittömästi käsiin. Nyt taas viikonloppuna talkoiltu!

Viestien ja yhteydenottojen määrä on oikeasti huikean suuri :)
 
Juuri näin. Olisi kiva kuulla myös S&J Media Oy:n näkökulma.
Tämä on meidän ylivoimaisesti paras ja kiinnostavin markkinointikanavamme. Olemme varsin passiivisia facebookissa yms. Meille myöskään mainonta muissa kanavissa ei ole kovin vaikuttavaa. Täällä me saamme sen todellisen kannan asioista, vinkit ja vuoropuhelun siitä mitä meidän kannattaa myydä, ostaa varastoon, miksi jotain ei kannata ostaa / suositella asiakkaille. Tämä on aivan loistava ja korvaamaton yhteys osaajiin. Täältä emme siis kyllä millään haluaisi pois lähteä!
 
Tilaus MVNQTHDZJ: oletettavasti odotetaan tuotetta tukkurilta, mutta onko tarkempaa tietoa saapumisesta? Aiempi arvio meni jo pari viikkoa sitten ilman lisätietoa, eikä tainnut sähköpostitiedusteluunkaan tulla vastausta. Ymmärrän että ei ehkä helpoiten saatavilla oleva tuote, mutta ilmeisesti toisella liikkeellä olisi kuitenkin varastossa.
Tosiaan tuote siis Gigabyte B450 AORUS ELITE V2 Tätä ei ole nyt meillä varastossa eikä yhdelläkään tukkurilla. B450 piirisarjaisia on toki varastossakin, mutta ei nyt ihan tätä korvaavaa.
 
Näin se menee ja alusta saakka DT:llä on ollut huomioimatta Suomen suurimman tietotekniikkafoorumin suuri jäsenmäärä ja sen tuomat potentiaalit sekä edut liiketoiminnassa.

Kaikki mitkä liittyvät jono-, toimitusaika- ja kasauskyselyihin pitäisi hoitaa heidän omien kanavien (sähköposti, puhelin tai nettisivut) kautta, eikä tuoda niitä tänne foorumille kaikkien luettavaksi.

Aikaisemmin oli myös puhetta siitä, että onko näiden tilausnumeroiden julkisessa käsittelyssä tietoturvariskiä.

Jotenkin tuntuu kun näistä asioista aletaan täällä keskustelemaan, niihin vastataan aina ylimielisesti ja hommalle ei tehdä oikeasti mitään. Yleensä pari päivää on hiljaisempaa ja sitten kun joku laittaa taas oman ensimmäisen tilausnumeron ja tiedustelun, lumipallo alkaa vierimään ja kohta niitä onkin taas 20 lisää.

Jos nyt tulisi tarvetta jollekin komponentille, ei ihan ensimmäisenä tulisi mieleen DT, koska täältä saa koko ajan lukea negatiivisia viestejä sähköposteihin- ja puhelimeen vastaamattomuudesta, toimitusongelmista, virheistä varastosaldoissa, kasausjonojen pituudesta tai tukkurien ongelmista saada tuoteita toimitettua ja aina vika on jossain muualla kuin omissa järjestelmissä.
Kyllä se vika on usein myös omissa järjestelmissä. Taas on löydetty pari bugia jotka voi tietyssä tilanteessa aiheuttaa saldovirheen. Jossain tilanteessa tilaus ei vaan mene varastologiin. Selvittelemme sitäkin.

Me emme ole halunneet nyt lähteä siihen, että "kiellämme" tai toisinsanoen jätämme vastaamatta näihin kyselyihin, koska ihmiset kuitenkin haluavat vastauksen.

Toisaalta voi myös ajatella, että täällä on matala kynnys kysellä ja meidän mielestä asiat sujuvat kaikenkaikkiaan aika hyvin, mittareiden mukaan menee varsin kivasti eli myynti kasvaa, toimitusvarmuus on taas parantunut, ollaan saatu varmaan nyt puhelinasiakin korjattua. Eli tapahtuuhan sitä aina myös paljon positiivista. Uskoisin, että moni voi myös ajatella, että no DT:ltä voi tilata, kun ne on helposti iotechissakin lähetyttäviä? Mutta suomessa on monta hienoa toimijaa ja jokaiselle löytyy asiakkaat ja omat vahvuudet ja heikkoudet.
 
Eihän tällä ketjulla ole mitään muuta funktiota kuin toimia valitusalustana käyttäjille, jotka pakeni Turkulaisen kaupan ketjusta pois valittamasta. Pitkään seuranneena hyvin vaikea miettiä mitä positiivista nämä foorumit enää tarjoaa kuluttajalle.
Ainakin välillä pystymme kertomaan markkinasta, millainen saatavuus on ja vaikka emme kovasti tarjouksia ole nyt tehneet, täytyy nyt pohtia myös keskustelun pohjalta sitä, että pitäisikö tässä jotenkin ryhdistyätyä niin erityisen paljon tätä kautta huomioidaan sitä mitä me myymme. Tuotevinkkejä tulee täältä usein!
 
Pelkästään kahden päivän aikana on tullut jono-, toimitusaika- ja kasauskyselyitä noin 15 kpl.

Ihan turhaan ketju on seurannassa, kun se ei palvele ketään muita kuin näiden kyselijöitä ja harvoja niitä, jotka tiedustelevat uusia tuotteita listalle.

Ei ole ihme jos asiakaspalvelu ei toimi jos on monta kanavaa mistä vastailevat näihin samoihin asioihin.
Me toki toivomme, että täällä ei olisi perinteisiä tilauskyselyjä ja aspakin on nyt melko hyvällä mallilla.

Ehkä täällä voisi kysellä nimenomaan sillä tuotteella esim. jos tuote on enemmän miinuksella, että mitä tälle x tuotteelle kuuluu yms. Eikä omalla tilausnumerolla.
 
@Datatronic

Eikö teidän pitänyt käydä kaikki muutkin arcikin vesijäähyt läpi ja nimetä paremmin?

Tässä on nyt loputkin arcticit, jotka on väärin nimetty:

Kyllä, nämä käydään läpi. Muistutan taas asiasta!
 
Mielenkiinnosta vaan kyselen että kun mulla oli kone huollossa jossa totesitte prossun olevan viallinen (7800X3D) niin olisko siihen ollut mahdollista laittaa 9800X3D ja olisko se maksanut jotain extraa? Kone on jo matkalla takasin niin ei sillä enää väliä mutta jäi mietityttämään.
Kyllä se olisi ollut mahdollista. Meille on ihan mielekästäkin upgreidata tuotteita :) Joskus valmistaja voi korjata tuotteen, mutta silloin siinä kestää. Mutta Prosessoria ei takuulla ikinä valmistaja korjaa. Koskaan ei ole tullut viallinen meille takaisin korjattuna.
 

BXTFCIACS piti mennä kasaukseen eilen, mutta näköjään vieläkin jonossa, onko tälle antaa jotain updatea milloin mahdollisesti lähtisi matkaan?

Tämä on jo viidentenä jonossa eli kyllä sen pitäisi kasaukseen mennä jo maanantaina. Ilmeisesti tullut väliin vanhemmilla tilauspäivillä olleita tilauksia, jos arvio ei ole pitänyt paikkaansa.
 
Kyllä se olisi ollut mahdollista. Meille on ihan mielekästäkin upgreidata tuotteita :) Joskus valmistaja voi korjata tuotteen, mutta silloin siinä kestää. Mutta Prosessoria ei takuulla ikinä valmistaja korjaa. Koskaan ei ole tullut viallinen meille takaisin korjattuna.
No katotaan voi olla kohta taas ajankohtanen asia :D sillä en tiedä missä vaiheessa tämä on tapahtunut mutta kotelo on ihan mutkalla etummaisen oikean jalan kohdalta enkä saa konetta pidettyä pystyssä ja koteloa ei saa kiinni... Mitenhän tän kanssa pitää toimia? Laitoin muutaman kuvan, ekassa paketin pohjalla murskana oleva jalka.

20250210_100319.jpg


20250210_100332.jpg


20250210_102305.jpg


20250210_102341.jpg
 
Schenker pelannut paketilla jotain todella väkivaltaista urheilulajia?

Maailmalla koneiden toimitukset ovat joidenkin jälleenmyyjien osalta siirtyneet tuplaboksaukseen juuri tällaisten tapausten vuoksi, ts. koneen boksi pakataan toiseen vähän isompaan boksiin jossa on pehmusteet. Tämä kotelomalli näyttää kyllä olevan paketointinsa puolesta todella heppoinen...
 
Näkyikö paketissa mitään jälkiä? Vaikea kuvitella sen näyttävän ihan ehjältä myöskään? Pudotettu kyllä kunnolla tai isketty jollain. Ihme että lasit on ehjät
 
Viimeksi muokattu:
No katotaan voi olla kohta taas ajankohtanen asia :D sillä en tiedä missä vaiheessa tämä on tapahtunut mutta kotelo on ihan mutkalla etummaisen oikean jalan kohdalta enkä saa konetta pidettyä pystyssä ja koteloa ei saa kiinni... Mitenhän tän kanssa pitää toimia? Laitoin muutaman kuvan, ekassa paketin pohjalla murskana oleva jalka.

20250210_100319.jpg


20250210_100332.jpg


20250210_102305.jpg


20250210_102341.jpg
Kannattaa lähettää kone takaisin tarkistettavaksi, käynnistämättä sitä. Käynnistämällä voi tulla lisävaurioita -> Sieltä voi olla vaikka prossujäähy vääntynyt ja ottaa näyttikseen kiinni, näyttiksen jäähy irronnut tms. muuta "mukavaa"
 
Kannattaa lähettää kone takaisin tarkistettavaksi, käynnistämättä sitä. Käynnistämällä voi tulla lisävaurioita -> Sieltä voi olla vaikka prossujäähy vääntynyt ja ottaa näyttikseen kiinni, näyttiksen jäähy irronnut tms. muuta "mukavaa"
Jep olin onneksi sen verran järkevä että maltoin antaa koneen olla enkä lähtenyt kikkailemaan mitään ja tällä hetkellä odottelen lisäohjeita... Ei vituta, mutta harmittaa vaan koska tartteisin konetta millä etsiä työharjoittelupaikkaa, tää puhelimella hakemusten näpräily rupee tökkimään :D. Ehkä joku halpa läppäri pitää hommata.
 
Schenker pelannut paketilla jotain todella väkivaltaista urheilulajia?

Maailmalla koneiden toimitukset ovat joidenkin jälleenmyyjien osalta siirtyneet tuplaboksaukseen juuri tällaisten tapausten vuoksi, ts. koneen boksi pakataan toiseen vähän isompaan boksiin jossa on pehmusteet. Tämä kotelomalli näyttää kyllä olevan paketointinsa puolesta todella heppoinen...
Laitoin faijalle kuvat ja hän sanoi että kun laitto koneen menemään Lahteen niin se oli hyvin tiukassa paketissa jossa oli puulevyt suojaamassa konetta ja myös että pahvilaatikon pohjalla oli puulevy, mutta nyt takaspäin tullessa kaikki muu vastasi faijan kuvausta mutta kun avasin paketin niin pohjalla ei ollut levyä, se tais koitua kohtaloksi.

IMG-20250210-WA0007.jpeg
 
Näkyikö paketissa mitään jälkiä? Vaikea kuvitella sen näyttävän ihan ehjältä myöskään? Pudotettu kyllä kunnolla tai isketty jollain. Ihme että lasit on ehjät
Sori menee vähän spämmäyksen puolelle kun kolme viestiä peräkkäin, mutta muuten paketti näyttää ihan ehjältä mutta yksi kulma on vähän rutussa jos kuvista näkee.

20250210_130813.jpg


20250210_130834.jpg
 
Uuden koneen tilaaminen on mielessä, mutta näitä kun katselee, niin mietityttää, että kehtaako leikkiin lähteä. Tulee mieleen viimevuotiset televisiokaupat, kun Posti onnistui rikkomaan vaan 2kpl 65 tuumaista OLED-telkkaria ennen kuin onnistuivat toimittamaan ehjän paketin.
 
Uuden koneen tilaaminen on mielessä, mutta näitä kun katselee, niin mietityttää, että kehtaako leikkiin lähteä. Tulee mieleen viimevuotiset televisiokaupat, kun Posti onnistui rikkomaan vaan 2kpl 65 tuumaista OLED-telkkaria ennen kuin onnistuivat toimittamaan ehjän paketin.
vaikka täällä nyt kaksi rikkoutumista on ollut esillä lyhyellä aikavälillä, niin taitaa olla aika harvassa oikeasti. Itselle ja tutuille useampia koneita tullut eikä ole mitään vikaa ollut.
 
Uuden koneen tilaaminen on mielessä, mutta näitä kun katselee, niin mietityttää, että kehtaako leikkiin lähteä. Tulee mieleen viimevuotiset televisiokaupat, kun Posti onnistui rikkomaan vaan 2kpl 65 tuumaista OLED-telkkaria ennen kuin onnistuivat toimittamaan ehjän paketin.
Niin, täysin 3 osapuolen vika.
Televisiot on kohtuudella pakattuja. Yhden kulman putoaminen on suojattu kuitenkin aika määrällä stryroksia. Saa kyllä postilta kysyä mitä puuhaavat.
En lähtisi itse miettimään etteikö täältä voisi tilata sen takia, että vahinko on kolmannenosapuolen tekemä.

Kyllähän paketti voi olla ehjä noutopaikassa ja itse kävellä -> liukastua ja runtata yhden kulman. Pistää sen kuljetusliikkeen syyksi.
Nimimerkillä liukastuin uuden kotelon kanssa, mutta fractalin kotelot on styroksilla suojattu kuin tv:t niin pelkkä pahvi rikki.. (ja ei ollut datatronicilta vaan verkkokaupasta)
 
Joo, en nyt missään nimessä näistä firmaa syytäkään ja tottakai suurin osa menee maaliin ihan ongelmitta. Mutta ainahan se teettää vaivaa, jos itselleen huono arpa sattuu kohdalle.

Sinällään olisi kyllä hyvä, että liikkeet tarjoaisivat (lisämaksua vastaan tietysti) mahdollisuuden valita, että kuljetus on helposti särkyvä, jolloin sitä käsiteltäisiin asianmukaisesti. Esim. mainitut televisiot lähetetään käytännässä kaikista nettikaupoista normipostilla, jolloin niitä runttaillaan miten sattuu, vaikka Postillakin olisi lisämaksua vastaan lähetys merkittävissä helposti särkyväksi. Kyllä minä esim. 2000 euron konepaketin tai television tapauksessa ilomielin maksaisin vaikka 20 euroa ekstraa, jos voisin olla (lähes) varma, että sillä taataan tavara ehjänä perille sen sijaan, että sitä heitellään miten sattuu.
 
Kiitos vastauksesta! Itse taas olen yllättynyt ja tyytyväinen, että on kanava missä yritys käy aktiivisesti keskustelua asiakkaiden kanssa, eipä ole montaa tullut ainakaan itsellä vastaan.
No katotaan voi olla kohta taas ajankohtanen asia :D sillä en tiedä missä vaiheessa tämä on tapahtunut mutta kotelo on ihan mutkalla etummaisen oikean jalan kohdalta enkä saa konetta pidettyä pystyssä ja koteloa ei saa kiinni... Mitenhän tän kanssa pitää toimia? Laitoin muutaman kuvan, ekassa paketin pohjalla murskana oleva jalka.

20250210_100319.jpg


20250210_100332.jpg


20250210_102305.jpg


20250210_102341.jpg
Meille ilman muuta takaisin tämä. Tässähänp itää asentaa koko homma uudelleen ja varmistaa jokaisen komponentin kunto.

Tässä on tosiaan nyt rahtari ollut normaalia väkivaltaisempi. Juuri kun totesin, että tosi vähän tullut näitä ongelmia vastaan, niin kaksi peräkkäin. Nyt pitääkin käydä kehityskeskustelu herra Schenkerin kanssa.
 
Uuden koneen tilaaminen on mielessä, mutta näitä kun katselee, niin mietityttää, että kehtaako leikkiin lähteä. Tulee mieleen viimevuotiset televisiokaupat, kun Posti onnistui rikkomaan vaan 2kpl 65 tuumaista OLED-telkkaria ennen kuin onnistuivat toimittamaan ehjän paketin.
Kyllä tämä oikeasti harvinaista on.
 
vaikka täällä nyt kaksi rikkoutumista on ollut esillä lyhyellä aikavälillä, niin taitaa olla aika harvassa oikeasti. Itselle ja tutuille useampia koneita tullut eikä ole mitään vikaa ollut.
Kyllä ne on harvassa. Mehän olisimme ihan pulassa ja pohtisimme muita vaihtoehtoja, jos näin ei olisi. Liiketoimintahan ei kovin kauaa kantaisi jos tämmöisiä koneita usein hajoaisi. Mutta onhan se vietävän harmi kun se osuu omalle kohdalle!
 
Joo, en nyt missään nimessä näistä firmaa syytäkään ja tottakai suurin osa menee maaliin ihan ongelmitta. Mutta ainahan se teettää vaivaa, jos itselleen huono arpa sattuu kohdalle.

Sinällään olisi kyllä hyvä, että liikkeet tarjoaisivat (lisämaksua vastaan tietysti) mahdollisuuden valita, että kuljetus on helposti särkyvä, jolloin sitä käsiteltäisiin asianmukaisesti. Esim. mainitut televisiot lähetetään käytännässä kaikista nettikaupoista normipostilla, jolloin niitä runttaillaan miten sattuu, vaikka Postillakin olisi lisämaksua vastaan lähetys merkittävissä helposti särkyväksi. Kyllä minä esim. 2000 euron konepaketin tai television tapauksessa ilomielin maksaisin vaikka 20 euroa ekstraa, jos voisin olla (lähes) varma, että sillä taataan tavara ehjänä perille sen sijaan, että sitä heitellään miten sattuu.
Meillä tosiaan Schenker pääkumppanina ja heillä ei ole erikseen tämänkaltaista palvelua. Tästä keskustelimme heidän kanssa. Mutta laitoin nyt viestiä meidän yhteyshenkilölle, että selvittää mitä siellä tapahtuu ja muistutin että lähetyksiä on kohdeltava varoen. He ovat kyllä aina tarkalla korvalla kuunnelleet ja varmasti taas asia ottaa harppausta eteenpäin!
 
Meille ilman muuta takaisin tämä. Tässähänp itää asentaa koko homma uudelleen ja varmistaa jokaisen komponentin kunto.

Tässä on tosiaan nyt rahtari ollut normaalia väkivaltaisempi. Juuri kun totesin, että tosi vähän tullut näitä ongelmia vastaan, niin kaksi peräkkäin. Nyt pitääkin käydä kehityskeskustelu herra Schenkerin kanssa.
Asia selvä. Uskon että saan huomenna tutun avulla tuotua paketin Lahteen... Varmaan parempi jatkaa priva/sähköpostin kautta tätä jatkossa?
 
Meillä tosiaan Schenker pääkumppanina ja heillä ei ole erikseen tämänkaltaista palvelua. Tästä keskustelimme heidän kanssa. Mutta laitoin nyt viestiä meidän yhteyshenkilölle, että selvittää mitä siellä tapahtuu ja muistutin että lähetyksiä on kohdeltava varoen. He ovat kyllä aina tarkalla korvalla kuunnelleet ja varmasti taas asia ottaa harppausta eteenpäin!
Hei! Taas täällä kyselemässä että onko minkään laisia odotuksia UniFan INF 120 normeista ja reverseistä että millon ne olis teillä ja valmiiksi lähetettäväksi
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 603
Viestejä
4 625 064
Jäsenet
76 074
Uusin jäsen
karppao

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom