Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Hienoa että olette ratkaisseet luotettavasti ongelman mitä Noctuan kaltainen aika insinöörispainotteinen firma ei ole saanut ratkaistua :)
Kyllä minustakin tuntuu, että ainakin tässä minun tapauksessa tuosta jämerästä vaahtomuovista coolerin ja kotelon seinän välissä on ollut vain haittaa. Jos siihen olisi vaikka kylkeen jokin runtannut, niin tuollaisenaan, kun se sisuksissa oli, se vain edesauttaa tuon coolerin menemistä solmuun. Kun kotelon seinämä pullotti sen vaahtomuovin päällä. Eikö sen vaahtomuovin pitäisi ennemmin olla siellä coolerin alla estämässä tärinää/liikehdintää 🤔

Joka tapauksessaa on siihen jonkin verran täytynyt voimaa kohdistua, että se on vääntynyt ja siksi mm. emon kunto huolettaa suuresti.
 
Hienoa että olette ratkaisseet luotettavasti ongelman mitä Noctuan kaltainen aika insinöörispainotteinen firma ei ole saanut ratkaistua :)
Samaa pakkausratkaisua taitaa käyttää melkein kaikki jotka koneita kasaa, ainakaan isommassa mittakaavassa. Ja tosi hyvin kyllä toimii, mutta noita ei ole ihan yksinkertaisesti ostettavissa esim. jos itse haluaa lähettää lähetyksen ja silloin ehdottomasti suosittelisin cpu koolerin poistamista.
 
Kyllä minustakin tuntuu, että ainakin tässä minun tapauksessa tuosta jämerästä vaahtomuovista coolerin ja kotelon seinän välissä on ollut vain haittaa. Jos siihen olisi vaikka kylkeen jokin runtannut, niin tuollaisenaan, kun se sisuksissa oli, se vain edesauttaa tuon coolerin menemistä solmuun. Kun kotelon seinämä pullotti sen vaahtomuovin päällä. Eikö sen vaahtomuovin pitäisi ennemmin olla siellä coolerin alla estämässä tärinää/liikehdintää 🤔

Joka tapauksessaa on siihen jonkin verran täytynyt voimaa kohdistua, että se on vääntynyt ja siksi mm. emon kunto huolettaa suuresti.
Sen seinämän ei pitäisi kyllä antaa periksi siis kyse on siinä ihan kuitenkin kotelon seinästä ja siihen kyllä pitäisi jäädä jälki jos sitä niin kovasti käsittelisi. Tuolla pakkausmateriaalilla sen saa vaan kaikkein jämerimmin juuri paikalleen että se ei liikkuisi alaspäin kun pakettia nostetaan ja lasketaan alas. Jos siihen iso isku sivusta tulee niin silloin toki jo kotelokin voi mennä rikki ja toki lähetyksiä joskus hajoaa, mutta sen jälkeen kun tämä pakkaustapa otettiin käyttöön niin todella harvassa nämä ovat olleet.
 
Katselin uutta usb-muistia ja teillä se näytti olevan halvin. Mutta ostohaluja ei hirveästi ole tästä kaupasta, kun lukee viimeaikaisia viestejä ketjussa. Ja tuote olisi ollut tukkureilla saatavilla, eli tilaustuote.

Ja miksi teidän sivut näyttää että minulla olisi monta koneen osaa ostoskorissa, vaikka en ole muistaakseni itse sinne mitään koskaan laittanut? Ohessa kuva tuosta ostoskorista.

ScreenShot042.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ja miksi teidän sivut näyttää että minulla olisi monta koneen osaa ostoskorissa, vaikka en ole muistaakseni itse sinne mitään koskaan laittanut? Ohessa kuva tuosta ostoskorista.
Olet varmaan joskus klikannut jonkun linkkaamaa ostoskoria(konepakettiehdotusta), etkä ole tyhjentänyt evästeitä, niin ostoskori on jäänyt muistiin. Tyhjentämällä evästeet, ei ostoskorissa pitäisi olla tavaraa ja ostoskorista löytyy tyhjennä ostoskori painike.
 
Katselin uutta usb-muistia ja teillä se näytti olevan halvin. Mutta ostohaluja ei hirveästi ole tästä kaupasta, kun lukee viimeaikaisia viestejä ketjussa. Ja tuote olisi ollut tukkureilla saatavilla, eli tilaustuote.

Ja miksi teidän sivut näyttää että minulla olisi monta koneen osaa ostoskorissa, vaikka en ole muistaakseni itse sinne mitään koskaan laittanut? Ohessa kuva tuosta ostoskorista.

ScreenShot042.jpg
Melkein 150 tilausta toimitetaan nykyisin joka päivä. Eli kyllähän valtaosa tilauksista mene ihan suunnitelman mukaisesti. Mutta itseasiassa otin tuota tuotetta nyt varastoon, koska sitä on kokoajan tasaisesti mennyt. Eli voit sitä ensiviikon alussa tilata suoraan varastosta :)
 
Tilaus RBRXGCAHR

En ajatellut sen enempää ja pistin postin toimitustavaksi, mutta haluaisin vaihtaa sen shenkerin kotiinkuljetukseksi. Pistin kyllä emailia kanssa eilen mutta ihan näillä näppäimillä pitäisi kasauksen olla valmis.
 
Tilaus RBRXGCAHR

En ajatellut sen enempää ja pistin postin toimitustavaksi, mutta haluaisin vaihtaa sen shenkerin kotiinkuljetukseksi. Pistin kyllä emailia kanssa eilen mutta ihan näillä näppäimillä pitäisi kasauksen olla valmis.
Hei, toimitustapa vaihdettu ja ei tule lisäkustannuksia
 
Ehtoota kun täällä taitaa vastauksia tulla aika ripeään, eli WCXKTSTZP tilauksen kotelon tilanteesta kyselen, kuinka suuri aikaväli tuommoisten ei tukkurilla saldoa tuotteiden suhteen yleensä on?
 
Kerkeääkö tilaus: NJCMDTUFX postin kyytiin tänään? Eilen ei näyttänyt kerkeävän.
 
Onko tämä nyt ihan oikea tarjous vai perutaanko tilaus, jos sen laittaa sisään? Kun keskustelussa mainitaan, että ilmeisesti tukkurista johtuen teillä ja Multitronicilla molemmilla hinta tippunut normaalista melko huomattavasti.
E: Viittaan siis tähän viestiin:

E2: Niin ja sama näköjään tässäkin (ilman heat sinkiä vielä 13 € edullisempi): 60,90 € | Crucial T500 M.2 1 TB PCI Express 4.0 TLC NVMe
Pahoittelut, jos olen vähän hankala, mutta onko tähän mahdollista saada vastausta?

Näyttäisi vähän, että reagoitte siihen ainakin lopettamalla tuotteiden myymisen toistaiseksi. Voiko siitä tulkita, että tukkurista johtuen hinta painui liian alas ja piti painaa panikkinappulaa?

Olisin mielellään tilannut tuotteen, mutta nyt ostaminen ei ole enää mahdollista/hinta on noussut, kun toin asian esille. :tdown:
 

BXTFCIACS piti mennä kasaukseen eilen, mutta näköjään vieläkin jonossa, onko tälle antaa jotain updatea milloin mahdollisesti lähtisi matkaan?

 
Mielenkiinnosta vaan kyselen että kun mulla oli kone huollossa jossa totesitte prossun olevan viallinen (7800X3D) niin olisko siihen ollut mahdollista laittaa 9800X3D ja olisko se maksanut jotain extraa? Kone on jo matkalla takasin niin ei sillä enää väliä mutta jäi mietityttämään.
 
Vaikka kuinka hyvin pakkais, niin kyllä eri kuljetuspalvelut niitä paketteja paiskovat miten haluavat. Silti tollanen harmittaa.
 
@Datatronic

Eikö teidän pitänyt käydä kaikki muutkin arcikin vesijäähyt läpi ja nimetä paremmin?

Tässä on nyt loputkin arcticit, jotka on väärin nimetty:

 
Pelkästään kahden päivän aikana on tullut jono-, toimitusaika- ja kasauskyselyitä noin 15 kpl.

Ihan turhaan ketju on seurannassa, kun se ei palvele ketään muita kuin näiden kyselijöitä ja harvoja niitä, jotka tiedustelevat uusia tuotteita listalle.

Ei ole ihme jos asiakaspalvelu ei toimi jos on monta kanavaa mistä vastailevat näihin samoihin asioihin.
 
Eihän tällä ketjulla ole mitään muuta funktiota kuin toimia valitusalustana käyttäjille, jotka pakeni Turkulaisen kaupan ketjusta pois valittamasta. Pitkään seuranneena hyvin vaikea miettiä mitä positiivista nämä foorumit enää tarjoaa kuluttajalle.
 
Pelkästään kahden päivän aikana on tullut jono-, toimitusaika- ja kasauskyselyitä noin 15 kpl.

Ihan turhaan ketju on seurannassa, kun se ei palvele ketään muita kuin näiden kyselijöitä ja harvoja niitä, jotka tiedustelevat uusia tuotteita listalle.

Ei ole ihme jos asiakaspalvelu ei toimi jos on monta kanavaa mistä vastailevat näihin samoihin asioihin.

Ihan näin yleisesti ihmettelen, että miksi täällä haluaa edes olla yhteistyökumppanina, kun Datatronicin anti tänne on pelkästään vastata näihin jono-, toimitusaika- ja kasauskyselyihin? Pikemminkin tulee mainehaittaa siitä, kun eksyt tänne ketjuun ja luet näitä viestejä, niin päällimmäisenä tulee ajatus, että aika paljon ongelmia tilata Datatronicilta mitään.

Kyselin aiemmin syksymmällä, että miten olisi tarkoitus tarjota tänne tarjouksia, niin kuin on ensimmäisella sivulla luvattu? Silloin vastaus oli, että onhan foorumin-käyttäjille tarjolla ilmainen koneenkasaus. No siitä onkin hirveästi hyötyä, kun olet etsimässä jotain yksittäistä komponenttia, että konepaketinkasaus olisi ilmainen. Tuo tarjous on varmasti toimiva kun Jami-Viljamit 12v on hankkimassa ensimmäistä konepakettia, mutta niille käyttäjille jotka tykkää koneet kasata itse ja muutenkin vaihdella komponentit itse, niin tuo tarjous on ihan yhtä tyhjän kanssa. Eikä omassa tapauksessa nyt koneita tule kasattua kuin muutaman vuoden välein, mutta komponentteja sen aikana saattaa tulla vaihdeltua kokoonpanoon, niin olisi ihan kiva katsoa täältä jos olisi jotain spessutarjouksia tämän foorumin käyttäjille.

Silloin kun täällä vielä se turkulainen tietokonekauppa vaikutti ja myöskin Murobbs:n aikaan, niin tuli kyllä tilattua kaikennäköistä tarjouskamaa ja muuta kilkettä, kun edes haluttiin tarjota käyttäjille joitain ostettavaa tarjousten muodossa. Se, että oliko niille monesti edes tarvetta, niin tuskin, mutta oli kiva ostaa kun tavaraa oli tarjolla nimenomaan foorumin käyttäjille.
 
Ihan näin yleisesti ihmettelen, että miksi täällä haluaa edes olla yhteistyökumppanina, kun Datatronicin anti tänne on pelkästään vastata näihin jono-, toimitusaika- ja kasauskyselyihin? Pikemminkin tulee mainehaittaa siitä, kun eksyt tänne ketjuun ja luet näitä viestejä, niin päällimmäisenä tulee ajatus, että aika paljon ongelmia tilata Datatronicilta mitään.

Kyselin aiemmin syksymmällä, että miten olisi tarkoitus tarjota tänne tarjouksia, niin kuin on ensimmäisella sivulla luvattu? Silloin vastaus oli, että onhan foorumin-käyttäjille tarjolla ilmainen koneenkasaus. No siitä onkin hirveästi hyötyä, kun olet etsimässä jotain yksittäistä komponenttia, että konepaketinkasaus olisi ilmainen. Tuo tarjous on varmasti toimiva kun Jami-Viljamit 12v on hankkimassa ensimmäistä konepakettia, mutta niille käyttäjille jotka tykkää koneet kasata itse ja muutenkin vaihdella komponentit itse, niin tuo tarjous on ihan yhtä tyhjän kanssa. Eikä omassa tapauksessa nyt koneita tule kasattua kuin muutaman vuoden välein, mutta komponentteja sen aikana saattaa tulla vaihdeltua kokoonpanoon, niin olisi ihan kiva katsoa täältä jos olisi jotain spessutarjouksia tämän foorumin käyttäjille.

Silloin kun täällä vielä se turkulainen tietokonekauppa vaikutti ja myöskin Murobbs:n aikaan, niin tuli kyllä tilattua kaikennäköistä tarjouskamaa ja muuta kilkettä, kun edes haluttiin tarjota käyttäjille joitain ostettavaa tarjousten muodossa. Se, että oliko niille monesti edes tarvetta, niin tuskin, mutta oli kiva ostaa kun tavaraa oli tarjolla nimenomaan foorumin käyttäjille.
Näin se menee ja alusta saakka DT:llä on ollut huomioimatta Suomen suurimman tietotekniikkafoorumin suuri jäsenmäärä ja sen tuomat potentiaalit sekä edut liiketoiminnassa.

Kaikki mitkä liittyvät jono-, toimitusaika- ja kasauskyselyihin pitäisi hoitaa heidän omien kanavien (sähköposti, puhelin tai nettisivut) kautta, eikä tuoda niitä tänne foorumille kaikkien luettavaksi.

Aikaisemmin oli myös puhetta siitä, että onko näiden tilausnumeroiden julkisessa käsittelyssä tietoturvariskiä.

Jotenkin tuntuu kun näistä asioista aletaan täällä keskustelemaan, niihin vastataan aina ylimielisesti ja hommalle ei tehdä oikeasti mitään. Yleensä pari päivää on hiljaisempaa ja sitten kun joku laittaa taas oman ensimmäisen tilausnumeron ja tiedustelun, lumipallo alkaa vierimään ja kohta niitä onkin taas 20 lisää.

Jos nyt tulisi tarvetta jollekin komponentille, ei ihan ensimmäisenä tulisi mieleen DT, koska täältä saa koko ajan lukea negatiivisia viestejä sähköposteihin- ja puhelimeen vastaamattomuudesta, toimitusongelmista, virheistä varastosaldoissa, kasausjonojen pituudesta tai tukkurien ongelmista saada tuoteita toimitettua ja aina vika on jossain muualla kuin omissa järjestelmissä.
 
Screenshot_20250208-161407.png

Nyt kun nämä paljon kyselyjä herättäneet muistit näyttävät vihdoin saapuvan, niin huomasin että teille on tullut halvemmalla myyntiin nopeammat (pienemmän latenssin) saman valmistajan muistit. Joutuuko näitäkin odottamaan 3kk vai mikä on saatavuus, jos peruutan edellisen tilauksen ja tilaan nämä nopeammat?


Screenshot_20250208-173455.png
 
Viimeksi muokattu:
Noissa Venom muisteissa tuotekoodi viittaisi 32gb (2x16) muisteihin. PVVR532G600C30K
Screenshot_20250208-161407.png

Nyt kun nämä paljon kyselyjä herättäneet muistit näyttävät vihdoin saapuvan, niin huomasin että teille on tullut halvemmalla myyntiin nopeammat (pienemmän latenssin) saman valmistajan muistit. Joutuuko näitäkin odottamaan 3kk vai mikä on saatavuus, jos peruutan edellisen tilauksen ja tilaan nämä nopeammat?
 
Tilaus MVNQTHDZJ: oletettavasti odotetaan tuotetta tukkurilta, mutta onko tarkempaa tietoa saapumisesta? Aiempi arvio meni jo pari viikkoa sitten ilman lisätietoa, eikä tainnut sähköpostitiedusteluunkaan tulla vastausta. Ymmärrän että ei ehkä helpoiten saatavilla oleva tuote, mutta ilmeisesti toisella liikkeellä olisi kuitenkin varastossa.
 
Ihan näin yleisesti ihmettelen, että miksi täällä haluaa edes olla yhteistyökumppanina, kun Datatronicin anti tänne on pelkästään vastata näihin jono-, toimitusaika- ja kasauskyselyihin? Pikemminkin tulee mainehaittaa siitä, kun eksyt tänne ketjuun ja luet näitä viestejä, niin päällimmäisenä tulee ajatus, että aika paljon ongelmia tilata Datatronicilta mitään.

Näin se menee ja alusta saakka DT:llä on ollut huomioimatta Suomen suurimman tietotekniikkafoorumin suuri jäsenmäärä ja sen tuomat potentiaalit sekä edut liiketoiminnassa
Juuri näin. Olisi kiva kuulla myös S&J Media Oy:n näkökulma.
 
Vaikea närkästyä siitä, että täällä saa nopeasti vastauksen johonkin tilausta koskevaan kysymykseen, mutta jotenkin se on onnistuttu kääntämään tässä ketjussa negatiiviseksi asiaksi.

Myöskään mitään ajat sitten tapahtuneita tarjouksia turkulaisen ketjussa on ihan turha lämmöllä muistella kun taloudelliset ajat on nyt aivan täysin erilaiset. Ei sielläkään muutamaan vuoteen ole mitään ihmeellistä ollut ja foorumi-spesifiset tarjoukset heitettiin kokonaan pois sielläkin.

Olisi tietysti kiva, jos myisivät tavaraa alle omakustannehintaan täällä ketjussa, mutta ei liene realistista tai konseptin mukaista.
 
Mielestäni yhteistyö foorumin ja sen jäsenien kanssa voisi tarkoittaa jotain muutakin etua kuin ilmaista kasauspalvelua.

Nykyisellään tästä ketjusta ei ole hyötyä kuin niille jotka tiedustevat on jono-, toimitusaika- ja kasauskyselyiden tilannetta.

Puhumattakaa siitä, että tänne kirjoitettu negatiivinen palaute ei ainakaan edistä yrityksen imagoa.
 
Noh, puolustukseksi, niin kyllähän täältä saa välillä todella hyvää sisäpiiritietoa.
Viimeksi, kun metsästelin 9800x3d:tä, niin täällä sanottiin niitä tulevan satsi ja siihen luottaen laitoin tilauksen sisään, vaikka siinä oli varmaan parikymmentä muutakin jonossa.
Joitain päiviä se viivästyi alkuperäisestä arviosta, mutta nopsaan tuli sitten näppiin ja sain koneen läjään.
Muussa tapauksessa olisi varmaan heittänyt väh. kolmella viikolla eteenpäin.
 
Vaikea närkästyä siitä, että täällä saa nopeasti vastauksen johonkin tilausta koskevaan kysymykseen, mutta jotenkin se on onnistuttu kääntämään tässä ketjussa negatiiviseksi asiaksi.

Myöskään mitään ajat sitten tapahtuneita tarjouksia turkulaisen ketjussa on ihan turha lämmöllä muistella kun taloudelliset ajat on nyt aivan täysin erilaiset. Ei sielläkään muutamaan vuoteen ole mitään ihmeellistä ollut ja foorumi-spesifiset tarjoukset heitettiin kokonaan pois sielläkin.

Olisi tietysti kiva, jos myisivät tavaraa alle omakustannehintaan täällä ketjussa, mutta ei liene realistista tai konseptin mukaista.

Nyt taas virta päälle. Kukaan ei oleta mitään alle omakustannehintaan myymistä täällä. Kaikki sen tietää, että se tie ei kauaa jatku ja kohta hitsataan myymälänovia kiinni. Mutta nyt tämä ketju pelkkää tilausseurantaa ja kasausjonon tiedustelua ja uskoisin, että minun lisäkseni montaa muutakaan ei hirveästi kiinnosta, missä menee jonkin toisen tilaus tai missä kohtaa konepaketti on kasausjonossa? Kyllä nämä kyselyt nyt pitäisi käydä ihan muualla kuin täällä ja käyttää tätä alustaa myynninedistämiseen. Oli se muoto tarjoukset, uutuksien kertominen yms. Jos itsellä olisi yritys joka tällaisen palvelun on ostanut, niin kyllä mulla olisi myös se ajatus mitä tämä tuo rahaa ja miten tätä saataisiin käytettyä paremmin myynninlisäämiseen ja edistämiseen. Nyt tämä nykyinen keskustelu ei kyllä lisää omaa ostohalukkuutta Datatronicilta millään tavalla.
 
Nyt taas virta päälle. Kukaan ei oleta mitään alle omakustannehintaan myymistä täällä. Kaikki sen tietää, että se tie ei kauaa jatku ja kohta hitsataan myymälänovia kiinni. Mutta nyt tämä ketju pelkkää tilausseurantaa ja kasausjonon tiedustelua ja uskoisin, että minun lisäkseni montaa muutakaan ei hirveästi kiinnosta, missä menee jonkin toisen tilaus tai missä kohtaa konepaketti on kasausjonossa? Kyllä nämä kyselyt nyt pitäisi käydä ihan muualla kuin täällä ja käyttää tätä alustaa myynninedistämiseen. Oli se muoto tarjoukset, uutuksien kertominen yms. Jos itsellä olisi yritys joka tällaisen palvelun on ostanut, niin kyllä mulla olisi myös se ajatus mitä tämä tuo rahaa ja miten tätä saataisiin käytettyä paremmin myynninlisäämiseen ja edistämiseen. Nyt tämä nykyinen keskustelu ei kyllä lisää omaa ostohalukkuutta Datatronicilta millään tavalla.

Asiakaspalvelu on myynninedistämistä ja vastauksista täällä on ollut asiakkaille paljon enemmän iloa ja hyötyä kuin jostain -10€ virtalähteestä tarjouksista ja sitä seuraavasta keskustelusta onko nyt hyvä virtalähde vai ei. :tup: Ketjua ei ole myöskään pakko lukea, jos ketjun lukeminen aiheuttaa närää. Tarjoukset niiden tullessa on varmasti ketjun ensimmäisessä viestissä listattuna.
 
Kyllähän tuota nopeampaa reagointia sähköpostiin kaipaisi, kun itse hoidan mieluummin sitä kautta kyselyt. Viimeisimpään viestiin tuli 5 päivässä vastaus, ei tällä kertaa ollut kiireellinen asia, mutta toivoisin silti että näitä vastauksia tulisi nopeammin. Ihmisten kommentit puhelinpalvelusta taas on itselle aiheuttaneet sen etten edes yritä sitä kautta. Lisää tosin roinaa juuri tilasin, tavaraa jota ei ollut hyllyssä osto hetkellä.
 
Tässä hauskat taistelut menossa Datatronicin kanssa itselläni... tilasin Corsairin RM1200X shiftin, joka ei sitten minun tuurilla tietenkään toiminut.

No, ei siinä, takuupalautuksena menemään takaisin, soittelin vielä perään, että toivottavasti menee niin, että tästä rahat saa takaisin, kun en enää Corsairiin luota. Lupasivat, että hoituu kyllä.

No, nyt sitten tulee viestiä perään, jossa myyjä ei tosiaan suostu takuupalautukseen laisinkaan, vaan pelkkään takuuvaihtoon. Joko samaan, tai erilaiseen väliraha plusmiinus.

Jää aika kakka haju toiminnasta, kun tilanteet muuttuvat lennosta, näin kuluttajan näkökulmasta.

Tilanteesta vielä ärsyttävämmän tekee se, että olin juuri rakentanut uuden koneeni, joka ehti tämän takuuprosessin vuoksi seisomaan turhan panttina kauan. Niin kauan, että ehdin jo ostamaan muualta uuden virtalähteen!

Edit: tilanne saatiin neuvoteltua molempien osapuolien kannalta tyydyttävästi. +++
 
Viimeksi muokattu:
Tässä hauskat taistelut menossa Datatronicin kanssa itselläni... tilasin Corsairin RM1200X shiftin, joka ei sitten minun tuurilla tietenkään toiminut.

No, ei siinä, takuupalautuksena menemään takaisin, soittelin vielä perään, että toivottavasti menee niin, että tästä rahat saa takaisin, kun en enää Corsairiin luota. Lupasivat, että hoituu kyllä.

No, nyt sitten tulee viestiä perään, jossa myyjä ei tosiaan suostu takuupalautukseen laisinkaan, vaan pelkkään takuuvaihtoon. Joko samaan, tai erilaiseen väliraha plusmiinus.

Jää aika kakka haju toiminnasta, kun tilanteet muuttuvat lennosta, näin kuluttajan näkökulmasta.

Tilanteesta vielä ärsyttävämmän tekee se, että olin juuri rakentanut uuden koneeni, joka ehti tämän takuuprosessin vuoksi seisomaan turhan panttina kauan. Niin kauan, että ehdin jo ostamaan muualta uuden virtalähteen!
Miten kauan datatronicilla kesti ilmoittaa tuosta takuuvaihdosta/vaihdosta toiseen malliin? Itsellä sujunut takuuasia aikanaan todella nopeasti (2päivässä) ja muutenkin asiakaspalveluun olen ollut tyytyväinen. Sikäli ymmärrän kauppiasta, ettei rahoja palauta 14vrk palautusajan jälkeen, mutta tuo mahdollisuus vaihtaa toiseen malliin ja saada rahaa välissä on kyllä hienoa asiakaspalvelua. Olisivat kyllä saaneet olla tarkempia sinullepäin, ettei jäisi epäselvää ettei kaupanpurku tule suoraan kyseeseen
 
Tässä hauskat taistelut menossa Datatronicin kanssa itselläni... tilasin Corsairin RM1200X shiftin, joka ei sitten minun tuurilla tietenkään toiminut.

No, ei siinä, takuupalautuksena menemään takaisin, soittelin vielä perään, että toivottavasti menee niin, että tästä rahat saa takaisin, kun en enää Corsairiin luota. Lupasivat, että hoituu kyllä.

No, nyt sitten tulee viestiä perään, jossa myyjä ei tosiaan suostu takuupalautukseen laisinkaan, vaan pelkkään takuuvaihtoon. Joko samaan, tai erilaiseen väliraha plusmiinus.

Jää aika kakka haju toiminnasta, kun tilanteet muuttuvat lennosta, näin kuluttajan näkökulmasta.

Tilanteesta vielä ärsyttävämmän tekee se, että olin juuri rakentanut uuden koneeni, joka ehti tämän takuuprosessin vuoksi seisomaan turhan panttina kauan. Niin kauan, että ehdin jo ostamaan muualta uuden virtalähteen!
Virheen ensisijaiset oikaisutavat ovat korjaus tai vaihto, kaupan purku vasta sitten, jos mikään muu ei onnistu Virheen seuraamukset
Jos/kun kerta lupaillaan rahojen palautusta, niin olisi hyvä varmistaa, että tämä myös kirjataan tapaukseen, sillä oletuksena sitä ei voi pitää, sillä puhelimeen todennäköisesti vastaa eri henkilö kuin kuka takuutapausta käsittelee.
Tämä toki siis sekä ostajalle että myyjälle vinkkinä jatkoa ajatellen.
 
Miten kauan datatronicilla kesti ilmoittaa tuosta takuuvaihdosta/vaihdosta toiseen malliin? Itsellä sujunut takuuasia aikanaan todella nopeasti (2päivässä) ja muutenkin asiakaspalveluun olen ollut tyytyväinen. Sikäli ymmärrän kauppiasta, ettei rahoja palauta 14vrk palautusajan jälkeen, mutta tuo mahdollisuus vaihtaa toiseen malliin ja saada rahaa välissä on kyllä hienoa asiakaspalvelua. Olisivat kyllä saaneet olla tarkempia sinullepäin, ettei jäisi epäselvää ettei kaupanpurku tule suoraan kyseeseen
Tuote lähti takaisin Datatronicille 14 vuorokauden palautusajan puitteissa -- tämähän ei toki takuupalautusta koske, mutta lisätiedoksi.

29.1. laitoin takuupalautuksen liikkeelle, varmistin asiaa puhelimitse 30.1. ja tänään 9.2. Hans Datatronicilta vastasi, etteivät palautusta tee, vaan pelkkää korjausta/vaihtoa.

Asiakkaalle jos luvataan takuupalautus ja nopea käsittely puhelimessa, niin siitä tulisi pitää kiinni.

Tämä on se, jota tässä erityisesti kritisoin itse.

Edit:

Asiakaspalvelija vielä totesi, että koska tuote on 14 vuorokauden sisällä vielä palautettavissa suoraan asiakaspalautuksena, niin sen olisi voinut tehdä sillä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuote lähti takaisin Datatronicille 14 vuorokauden palautusajan puitteissa -- tämähän ei toki takuupalautusta koske, mutta lisätiedoksi.

29.1. laitoin takuupalautuksen liikkeelle, varmistin asiaa puhelimitse 30.1. ja tänään 9.2. Hans Datatronicilta vastasi, etteivät palautusta tee, vaan pelkkää korjausta/vaihtoa.

Asiakkaalle jos luvataan takuupalautus ja nopea käsittely puhelimessa, niin siitä tulisi pitää kiinni.

Tämä on se, jota tässä erityisesti kritisoin itse.

Edit:

Asiakaspalvelija vielä totesi, että koska tuote on 14 vuorokauden sisällä vielä palautettavissa suoraan asiakaspalautuksena, niin sen olisi voinut tehdä sillä.
Ikävä juttu että sanaan ei voi luottaa ja kaikki pitäisi saada kirjallisena. Erikoista toimintaa.

Oliko vielä niin että sattumalta vastauksen kanssa oli viivettä sen verran, että 14pv kerkesi mennä umpeen ja et enää voimut kirjallista tietoa laittaa asiakaspalautuksesta?
 
Tuote lähti takaisin Datatronicille 14 vuorokauden palautusajan puitteissa -- tämähän ei toki takuupalautusta koske, mutta lisätiedoksi.

29.1. laitoin takuupalautuksen liikkeelle, varmistin asiaa puhelimitse 30.1. ja tänään 9.2. Hans Datatronicilta vastasi, etteivät palautusta tee, vaan pelkkää korjausta/vaihtoa.

Asiakkaalle jos luvataan takuupalautus ja nopea käsittely puhelimessa, niin siitä tulisi pitää kiinni.

Tämä on se, jota tässä erityisesti kritisoin itse.

Edit:

Asiakaspalvelija vielä totesi, että koska tuote on 14 vuorokauden sisällä vielä palautettavissa suoraan asiakaspalautuksena, niin sen olisi voinut tehdä sillä.
Ja tiedoksi, saimme neuvoteltua tilanteen niin, että takuupalautus hoituu sovitusti. Eli minun osilta tilanne raukesi onnellisesti. +++
 
Hieno juttu. Tuossa 14pv palautusoikeudessa ei kyllä pitäisi olla mitään neuvoteltavaa kun se on lakiin perustuva oikeus :)
Lakiin perustuva oikeus on peruuttamisoikeus, joka koskee etäkauppana ostettuja tuotteita (laissa on tiettyjä tuotteita rajattu tämän oikeuden ulkopuolelle). Peruuttamisoikeuden yhteydessä tuote on palautettava myyjälle myyntikuntoisena kaikkien pakettien ja tarvikkeiden kanssa. Rehellisesti en tiedä miten tuo laki taipuu tilanteissa, jossa Esimerkiksi virtalähde on toiminut useamman päivän ja päästää silloin toimintasavut pihalle. Onko tässä tilanteessa laite myyntikuntoinen ja kauppa peruutettavissa? Vai onko toimittava virhevastuun tai takuun perusteella ja korjattava laitetta.
Lakiin kirjatun peruuttamisoikeuden lisäksi myyjä saattaa omissa kauppaehdoissaan antaa myös parannuksia lain määräämiin ehtoihin. Datatronicin toimitus/kauppaehdot ei ole itselle niin hyvin tiedossa, että tietäisin mitä siellä on asiasta mainittu.
 
Onko Fractalin North XL kopista mitään tietoa tuleeko näitä enää etes tukkurille. Kaikki näyttäis olevan 0 tukkurin osalta. Ikkunallinen valkonen ei-XL on näköjää ainoa mitä enää saatavissa?
 
Lakiin perustuva oikeus on peruuttamisoikeus, joka koskee etäkauppana ostettuja tuotteita (laissa on tiettyjä tuotteita rajattu tämän oikeuden ulkopuolelle). Peruuttamisoikeuden yhteydessä tuote on palautettava myyjälle myyntikuntoisena kaikkien pakettien ja tarvikkeiden kanssa. Rehellisesti en tiedä miten tuo laki taipuu tilanteissa, jossa Esimerkiksi virtalähde on toiminut useamman päivän ja päästää silloin toimintasavut pihalle. Onko tässä tilanteessa laite myyntikuntoinen ja kauppa peruutettavissa? Vai onko toimittava virhevastuun tai takuun perusteella ja korjattava laitetta.
Lakiin kirjatun peruuttamisoikeuden lisäksi myyjä saattaa omissa kauppaehdoissaan antaa myös parannuksia lain määräämiin ehtoihin. Datatronicin toimitus/kauppaehdot ei ole itselle niin hyvin tiedossa, että tietäisin mitä siellä on asiasta mainittu.
Laitteen toimivuuden saa todeta myös 14pv peruuttamisoikeuden puitteissa. Ainakin itse ymmärrän aloituspostista, että tuote oli rikki jo koneeseen laittaessa.

 
Mites kun kattelin vähän itx koneeseen virtistä niin tämä
näytti hakusivulla toimitusarviona 5-7 työpäivää mutta sitten tuotetta klikatessa sanoo että ei tietoa toimitusajasta, kumpaa tässä nyt sitten pitäisi uskoa? Mieluusti tilaisin ens viikolla jos on saatavilla
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 804
Viestejä
4 675 541
Jäsenet
76 675
Uusin jäsen
JMMS

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom