Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Kuvien perusteella palauttaisin kaiken ja kaupan purku tai sitten sama kokoonpano uusilla osilla. Aika iso riski, että jotain on ottanut osumaa vaikka testatessa saattaisikin näyttää olevan kunnossa.
Tätä itsekin mietin, kylläpä tuli vähän ankea keissi tästä. Vähän nyt meni usko tähän hommaan, kun kuinka edes varmistua siitä, että sinne menisi uudet osat sisälle? Emo, ramit ja prossu nyt varmaan ainakin ottaneet osumaa. Paketti kyllä sinänsä päällepäin siisti.

Valmistaja suosittelee ottamaan coolerin irti kuljetuksen ajaksi. Tietysti vähän hankala kasauspalvelun kannalta, mutta itseä kyllä hirvittäisi vastaanottaa kone missä tuollainen yli kilon painoinen cooleri tai painava näytönohjain paikallaan.

"As it is not possible to reliably calculate or control the forces that act upon a system during transport (e.g. in shipping), we generally recommend, for safety reasons, taking the cooler off"

Niin, tuo tietysti yksi vaihtoehto. Kyllähän näitä kai kasattuna jonkin verran kuljetetaan. Ehkä tässä vaan kävi huono tuuri, mutta harmittaahan se. Näyttistä tässä ei ollut mukana, se tulee erikseen.
 
Kuinka kauan on mahdollista tehdä takuupalautus tuotteen tilauksesta? Jos joutuu itse öljyämään koneen kotelon tuulettimia vaikuttaako se siihen takuuseen? Ja jos näytönohjaimessa tulee esim 2 kertaa sama ongelma onko mahdollista vaihtaa se näytönohjain esimerkiksi parempaan ja maksaa sen verran ylimääräistä mitä se parempi maksaa verrattuna tän hetkiseen näytönohjaimeen? Tarkoitan että aiemmin mulla tuli näytönohjaimen tuulettimesta joku outo ääni toin sitten koneen sinne datatronicille ja sain sit sen kans takasin ja he olivat vaihtaneet näytönohjaimen samaan mikä aiemmin oli mutta jos sattuisi tulemaan vielä ongelmia näytönohjaimen tuulettimessa olisko se parempaan näytönohjaimeen vaihtaminen mahdollista?
 
Tätä itsekin mietin, kylläpä tuli vähän ankea keissi tästä. Vähän nyt meni usko tähän hommaan, kun kuinka edes varmistua siitä, että sinne menisi uudet osat sisälle? Emo, ramit ja prossu nyt varmaan ainakin ottaneet osumaa. Paketti kyllä sinänsä päällepäin siisti.

Näkyisikö ainakin emossa sarjanumero päällä. Luulisi että prossustakin on sarjanumero jossain lippulapussa tai laatikossa tulevia takuu caseja ajatellen
 
Lähettääkö DT konepaketit varovasti rikottavana vai ihan peruspostissa?

Jos jälkimmäisessä, niin silloin paketit saa kunnolla kyytiä kiertoradalla, eikä niitä laiteta esim. rullakoissa päällimmäiseksi vaan heitellään ihan varomattomasti muun postin joukossa.
 
Moikka, tilausviite CYJWFXQVG, kotelolle ei mitään toimitusarviota. Onkohan tätä tulossa järkevällä aikataululla vai pitääkö miettiä korvaavaa tuotetta? Kiitos.
 
Moi, tilausviite KWPAFZITO, kotelolle ei mitään toimitusarviota. Onko tätä tulossa millaisella aikataululla..? Kiitos.
 
Moi, mikäköhän mahtaa olla tilauksen GJHAKTSPS tila tällä hetkellä? Yrittänyt saada aspaan yhteyttä nyt pari päivää mutta ei pääse läpi millään.
 
Lähettääkö DT konepaketit varovasti rikottavana vai ihan peruspostissa?

Jos jälkimmäisessä, niin silloin paketit saa kunnolla kyytiä kiertoradalla, eikä niitä laiteta esim. rullakoissa päällimmäiseksi vaan heitellään ihan varomattomasti muun postin joukossa.
Rullakon päälimmäiseksi jos laitat hajoavat paketit, niin aika todennäköisesti ne hajotat.

Asiakaspalaute: Tilasin tuotteet, oli joku inventaariobugi ja en saanut heti tuotteita. Soitin datatronicciin, ja kaksi päivää tästä uusi kone on kasassa. Itselleni ollut siis luotettava ja nopea ainakin kolme kertaa.
 
Rullakon päälimmäiseksi jos laitat hajoavat paketit, niin aika todennäköisesti ne hajotat.

Asiakaspalaute: Tilasin tuotteet, oli joku inventaariobugi ja en saanut heti tuotteita. Soitin datatronicciin, ja kaksi päivää tästä uusi kone on kasassa. Itselleni ollut siis luotettava ja nopea ainakin kolme kertaa.
Särkyvät palvelusta maksetut paketit laitettiin ainakin ennen vanhaan rullakon päällimäiseksi, josta lajittelukeskuksessa fyysiset henkilöt osasivat katsoa ne erityislajiteltavaksi tarrojen perusteella, ennen kuin rullakon koko sisältö kipattiin lajittelukoneen syövereihin.

Rullakko kipataan lajittelukoneeseen siten, että ylimpänä olevat lähetykset ovat kippauksen jälkeen kaikista alimmaisena.

Tästä on kyllä paljon aikaa kun työskentelin Postissa, mutta uskoisin ettei menetelmät ole hirveästi muuttuneet.
 
Onko tämä nyt ihan oikea tarjous vai perutaanko tilaus, jos sen laittaa sisään? Kun keskustelussa mainitaan, että ilmeisesti tukkurista johtuen teillä ja Multitronicilla molemmilla hinta tippunut normaalista melko huomattavasti.
E: Viittaan siis tähän viestiin:
Kun molemmat *tronicit tiputtavat samaan aikaan hintaa niin hinta tulee joltain tukkurin hinnastosta suoraan kun niiden varastoahan nuo myyvät omalla kateprosentillaan.
Itku ja parku kun varastossa olevat 3 kpl myydään tämän ketjun myötä nyt moninkertaisesti ja toisilta tukkureilta ei saa samaan hintaan niin toimitus kestää ikuisuuden tai sitten perutaan suoraan. Tässä tuo "alennus" on ~30% niin voivat jopa sitten kärsiä nahoissansa ellei asiakas kyllästy odottamaan.
E2: Niin ja sama näköjään tässäkin (ilman heat sinkiä vielä 13 € edullisempi): 60,90 € | Crucial T500 M.2 1 TB PCI Express 4.0 TLC NVMe
 
Viimeksi muokattu:
Mitähän mahtaa kuulua 14.1 tehdylle KDFKVDUON tilaukselle? Aiemmin muistien kohdalla luki, että toimitus viivästynyt. Nyt status kohdassa ei lue enää mitään.
 
Miten voi olla, että teitä ei puhelimen välityksellä saa kiinni? Ei tää näin voi mennä, että parhaiten teidät saa kiinni toisen osapuolen keskustelupalstan kautta ja asiakaspalvelun puhelimessa sanotaan vaan että palvelu on pois käytöstä.
Tuttuni on laittanut sähköpostia asiakaspalveluun ja koittanut tiedustella tilauksensa tilannetta, ei vastausta. Samoin myös asiakaspalvelun puhelimeen koitettu soittaa useampaan kertaan useampana päivänä. Ensin ohjaudutaan jonoon ja hetken päästä ilmoitetaan että palvelu ei ole käytössä.

Jos teillä on aikaa vastailla täällä foorumilla niin luulisi, että aikaa löytyisi vastailla myös sähköposteihin ja puhelimeen.
 
@Datatronic osaatteko arvioida kauan tilauksessa NQPWDRHRV vielä menee ja onko mahdollista vaihtaa esim. cooleri että tulisi nopeammin?
Kyllä on ja suosittelen sitä koska kaikki muut osat ovat ja cooleria ei ole tällä hetkellä millään tukkurilla. Minkä, suunnilleen samanhintaisen koolerin haluaisit tähän vaihdettavan? Toki jos valitset halvemman palautamme erotuksen.
 
Kuvien perusteella palauttaisin kaiken ja kaupan purku tai sitten sama kokoonpano uusilla osilla. Aika iso riski, että jotain on ottanut osumaa vaikka testatessa saattaisikin näyttää olevan kunnossa.
Lähinnä kooleri hajoaa ja emolevy pitää tarkistaa tarkasti. Prosessori tuskin hajoaa, vaan emolevy hajoaa sitä ennen. Me kyllä tarkistamme nyt tosi tämäntyyppiset tapahtumat. Ja takuuhan meillä on kuitenkin 2-3 vuotta. Eli kasaukselle 2 vuotta ja esim. emolevylle 3 vuotta. Kyllä tuon kanssa ihan huoletta voi olla.
 
Valmistaja suosittelee ottamaan coolerin irti kuljetuksen ajaksi. Tietysti vähän hankala kasauspalvelun kannalta, mutta itseä kyllä hirvittäisi vastaanottaa kone missä tuollainen yli kilon painoinen cooleri tai painava näytönohjain paikallaan.

"As it is not possible to reliably calculate or control the forces that act upon a system during transport (e.g. in shipping), we generally recommend, for safety reasons, taking the cooler off"
Tuo kuvan paukkupakkaus joka täyttää tuon koko tilan niin on niin jämerä että tämmöistä ei ole tapahtunut aikoihin. Kyseessä kyllä nykyisin tosi harvinainen tilanne, että kooleri hajoaa matkassa. Tämän takia asiakkaalle on huomattavasti parempi että kooleri on asennettuna. Se on yksi niitä vaikeampia asennuskohteita kuitenkin koneessa. Toki meiltähän saa tilata osat ilman kasausta ja kasaushan on tosi mukavaa puuhaa :) Mutta kaikki eivät sitä halua tehdä.
 
Mitähän mahtaa kuulua 14.1 tehdylle KDFKVDUON tilaukselle? Aiemmin muistien kohdalla luki, että toimitus viivästynyt. Nyt status kohdassa ei lue enää mitään.
Tämä muisti, joka on viimeinen tuote joka puuttuu, saapuu meille maanantaina. Tällä hetkellä oli Tanskassa seuranta tuolle lähetykselle missä näitä muisteja on matkassa.
 
Mr. Datatronic vastaa täällä aktiivisesti, nöyrästi ja nopeasti, mutta kyllä siellä itse toimiston päässä sakkaa aika pahasti asiakaspalvelu. Jos olisin nyt konetta vailla, niin tätä ketjua katsoessa miettisin tilausta pariin kertaan. Ainoa poikkeus lienee, jos kaikki kamat on varastossa, niin homma rokkaa.
 
Miten voi olla, että teitä ei puhelimen välityksellä saa kiinni? Ei tää näin voi mennä, että parhaiten teidät saa kiinni toisen osapuolen keskustelupalstan kautta ja asiakaspalvelun puhelimessa sanotaan vaan että palvelu on pois käytöstä.
Tuttuni on laittanut sähköpostia asiakaspalveluun ja koittanut tiedustella tilauksensa tilannetta, ei vastausta. Samoin myös asiakaspalvelun puhelimeen koitettu soittaa useampaan kertaan useampana päivänä. Ensin ohjaudutaan jonoon ja hetken päästä ilmoitetaan että palvelu ei ole käytössä.

Jos teillä on aikaa vastailla täällä foorumilla niin luulisi, että aikaa löytyisi vastailla myös sähköposteihin ja puhelimeen.
Meillä on kokoajan useampi ihminen joka vastaa puhelimiin ja se on meidän ylivoimaisesti eniten resurssia käyttävä asiakaspalvelun kanava. Siihen kyllä panostetaan, mutta meidän pitää selvittää minkä takia tuo jono noin nopeasti heittää ulos "palvelusta". Yksittäiset puhelut ovat kyllä usein melko pitkiä, kun selvitetään asiaa ja mahdollisesti esim. etsitään korvaavaa tuotetta yms. Mutta selvitän tuon jonon, koska ei siinä silti pitäisi koskaan mennä esim. 5-10 minuuttia pidempään niin pitäisi jo päästä kyllä läpi...
 
Kuinka kauan on mahdollista tehdä takuupalautus tuotteen tilauksesta? Jos joutuu itse öljyämään koneen kotelon tuulettimia vaikuttaako se siihen takuuseen? Ja jos näytönohjaimessa tulee esim 2 kertaa sama ongelma onko mahdollista vaihtaa se näytönohjain esimerkiksi parempaan ja maksaa sen verran ylimääräistä mitä se parempi maksaa verrattuna tän hetkiseen näytönohjaimeen? Tarkoitan että aiemmin mulla tuli näytönohjaimen tuulettimesta joku outo ääni toin sitten koneen sinne datatronicille ja sain sit sen kans takasin ja he olivat vaihtaneet näytönohjaimen samaan mikä aiemmin oli mutta jos sattuisi tulemaan vielä ongelmia näytönohjaimen tuulettimessa olisko se parempaan näytönohjaimeen vaihtaminen mahdollista?
Jos siis tuotteessa on vikaa, niin silloin saamme sen takuupalautukseen ja ei meillä ole mitään sitä vastaan että upgraidaa tuotetta. Mutta jos tuotteessa ei ole vikaa niin silloin se on hankalampaa.
 
Tätä itsekin mietin, kylläpä tuli vähän ankea keissi tästä. Vähän nyt meni usko tähän hommaan, kun kuinka edes varmistua siitä, että sinne menisi uudet osat sisälle? Emo, ramit ja prossu nyt varmaan ainakin ottaneet osumaa. Paketti kyllä sinänsä päällepäin siisti.



Niin, tuo tietysti yksi vaihtoehto. Kyllähän näitä kai kasattuna jonkin verran kuljetetaan. Ehkä tässä vaan kävi huono tuuri, mutta harmittaahan se. Näyttistä tässä ei ollut mukana, se tulee erikseen.
Takuupalautuksessa tuote korjataan, asiakaspalautuksessa tuote otetaan takaisin, mutta kasatuissa koneissa kannattaa huomioida, että se on räätälöity ja hyvitämme siitä vain 80%:ia.

Kone saadaan kyllä aivan täyteen kuntoon ja koneessahan on emolevyssä 3 vuoden takuu ja kasauksessakin 2 vuoden takuu.
 
Näkyisikö ainakin emossa sarjanumero päällä. Luulisi että prossustakin on sarjanumero jossain lippulapussa tai laatikossa tulevia takuu caseja ajatellen
Näitä ei oletuksena vaihdeta, mutta ne testataan tarkasti. Kooleri vaihdetaan, koska se on vaurioitunut.
 
Lähettääkö DT konepaketit varovasti rikottavana vai ihan peruspostissa?

Jos jälkimmäisessä, niin silloin paketit saa kunnolla kyytiä kiertoradalla, eikä niitä laiteta esim. rullakoissa päällimmäiseksi vaan heitellään ihan varomattomasti muun postin joukossa.
Schenkerin kautta nämä lähes poikkeuksetta menee ja näissähän on ollut todella vähän mitään ongelmia viimeaikoina. Schenkerin toiminta parantunut ja nämä hyvät pakkausmateriaalit myös auttaneet asiassa. Schenkerillähän prosessi menee sillä tavoin, että kun nämä menee Lahden terminaaliin meiltä, niin siitä ne suoraan jaotellaan lähtemään ympäri suomea oikeaan kohteeseen eli siellä ei ole suurta massaterminaalia johon kaikki menisi kovasti pyörimään. Tuo myös nopeuttaa heidän toimitusnopeutta joka yleensä on aika hyvä.
 
Meillä on kokoajan useampi ihminen joka vastaa puhelimiin ja se on meidän ylivoimaisesti eniten resurssia käyttävä asiakaspalvelun kanava. Siihen kyllä panostetaan, mutta meidän pitää selvittää minkä takia tuo jono noin nopeasti heittää ulos "palvelusta". Yksittäiset puhelut ovat kyllä usein melko pitkiä, kun selvitetään asiaa ja mahdollisesti esim. etsitään korvaavaa tuotetta yms. Mutta selvitän tuon jonon, koska ei siinä silti pitäisi koskaan mennä esim. 5-10 minuuttia pidempään niin pitäisi jo päästä kyllä läpi...
Koska kuulin tästä asiakaspalvelun puhelimitse tavoittamisen vaikeudesta niin kokeilin ihan mielenkiinnosta itsekkin sinne soittaa. Koko puhelun kesto siitä, kun alkoi hälyyttää ja tuli ilmoitus, että palvelu on pois käytöstä kesti 1 min ja 28 sek. Ei kertaakaan ollut tuota pidempään yhteys auki ennen kuin puhelu katkaistiin. Samanlaisia aikoja kertoo kaverinikin puheluiden olleen.
 
Kyllä on ja suosittelen sitä koska kaikki muut osat ovat ja cooleria ei ole tällä hetkellä millään tukkurilla. Minkä, suunnilleen samanhintaisen koolerin haluaisit tähän vaihdettavan? Toki jos valitset halvemman palautamme erotuksen.
Oisko teillä suositella jotain cooleria mitä teillä on varastossa ja jäähdyttää tuota 9800x3d riittävästi
 
Moi, tilausviite KWPAFZITO, kotelolle ei mitään toimitusarviota. Onko tätä tulossa millaisella aikataululla..? Kiitos.
Tämä kotelo on tilattu ja sitä on tukkurilla, toki tuo on tukkuri josta teemme vain kerran viikossa tilauksen, jonka takia sivuillakin on annettu aika pitkä toimitusaika-arvio mutta kyllä se saapuu arvion puitteissa.
 
Moi, mikäköhän mahtaa olla tilauksen GJHAKTSPS tila tällä hetkellä? Yrittänyt saada aspaan yhteyttä nyt pari päivää mutta ei pääse läpi millään.
Tässä on kaikki tuotteet, se kerätään seuraavaksi kasausjonoon ja kasaukseen.
 
Koska kuulin tästä asiakaspalvelun puhelimitse tavoittamisen vaikeudesta niin kokeilin ihan mielenkiinnosta itsekkin sinne soittaa. Koko puhelun kesto siitä, kun alkoi hälyyttää ja tuli ilmoitus, että palvelu on pois käytöstä kesti 1 min ja 28 sek. Ei kertaakaan ollut tuota pidempään yhteys auki ennen kuin puhelu katkaistiin. Samanlaisia aikoja kertoo kaverinikin puheluiden olleen.
Selvitän tämän nyt tarkasti. Meillä pitäisi olla DNA:n vaihdepalvelu ja kyllä sen pitäisi toimia ihan laadukkaasti. Ehkä nyt on jokin asetus pielessä.
 
Suurehko määrä kun oli nyt näitä tilanteita joissa oli väärä hinta tai tuote viittaisi eri tuotteeseen kun mitä tuotteen tiedot oli, niin juurisyyksi on paljastunut ihan Icecat:n katalogitoimittajan API rajapinnassa ollut muutos, joka aiheuttii niille toimijoille, jotka käyttää EAN koodia eikä valmistajantuotekoodia pääasiallisena ID:nä tuotteille niin tämmöistä ongelmaa. Ovat sitä korjaamassa....
 
Tämä kotelo on tilattu ja sitä on tukkurilla, toki tuo on tukkuri josta teemme vain kerran viikossa tilauksen, jonka takia sivuillakin on annettu aika pitkä toimitusaika-arvio mutta kyllä se saapuu arvion puitteissa.
Ok, hyvä kuulla. Entäpä Thermalright AM5 Secure Frame:n saatavuus? Se taittaa olla tilaukseni ainoa tuote missä ei ole toimitusaika-arviota
 
Ok, hyvä kuulla. Entäpä Thermalright AM5 Secure Frame:n saatavuus? Se taittaa olla tilaukseni ainoa tuote missä ei ole toimitusaika-arviota
Jos ei tukkurilta saada tässä välissä hommattua niin noin puolessa välissä tätä kuuta saapuu iso erä tavaraa Thermalrightiltä ja sieltä tulee myös 135 kpl näitä.
 
@Datatronic
Nimetkää nää uusiksi



Ja tarkista muut arctikin vesijäähyt samalla, että nimet on oikein


Ja onko joku virhe kun ei muka ole saatavuutta ja hintaa on 50% enemmän kuin vain vähän aikaa sitten? Muualla kyllä on saatavuutta ja hinta järkevämpi
 
@Datatronic
Nimetkää nää uusiksi



Ja tarkista muut arctikin vesijäähyt samalla, että nimet on oikein


Ja onko joku virhe kun ei muka ole saatavuutta ja hintaa on 50% enemmän kuin vain vähän aikaa sitten? Muualla kyllä on saatavuutta ja hinta järkevämpi
Me katsomme myös nämä kuntoon. Tuo jäähy on tosiaan nyt loppu kaikilta 4 tukkurilta jolta me sitä saamme. Mutta niitä on myös tulossa tukkureille eli eiköhän tämä ole vain väliaikainen tilanne.
 
Nyt kun kaikki osat on varattu mites tilauksen NQPWDRHRV paikka kasausjonossa.
ALkuperäisen tilauspäivän ollessa 12.1 eli melko vanha niin tuo menee sijalle 5 eli periaatteessa voisi teoriassa valmistua huomenna, mutta maanantai lienee realistinen. Yhteensä kasausjonossa nyt kerättyjä konepaketteja 24 kpl mutta joka päivä toki niitä sinne lisää tulee.
 
  • Tykkää
Reactions: x99
Tuo kuvan paukkupakkaus joka täyttää tuon koko tilan niin on niin jämerä että tämmöistä ei ole tapahtunut aikoihin. Kyseessä kyllä nykyisin tosi harvinainen tilanne, että kooleri hajoaa matkassa. Tämän takia asiakkaalle on huomattavasti parempi että kooleri on asennettuna. Se on yksi niitä vaikeampia asennuskohteita kuitenkin koneessa. Toki meiltähän saa tilata osat ilman kasausta ja kasaushan on tosi mukavaa puuhaa :) Mutta kaikki eivät sitä halua tehdä.
Hienoa että olette ratkaisseet luotettavasti ongelman mitä Noctuan kaltainen aika insinöörispainotteinen firma ei ole saanut ratkaistua :)
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
267 277
Viestejä
4 624 233
Jäsenet
76 009
Uusin jäsen
Pyllyvirveli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom