Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Oiskohan kuinka iso homma tehdä sivuille välilehti missä pystyy oman tilauksen tilannetta seurata, kun 80% viesteistä on että missä paketti menossa. Varmaan aika paljon helpottaisi myös keskustelun seurantaa täällä. 🤔
Me olemme tehneet tämän sivun eli kun olet kirjautuneena sisään ja tarkastelet tilaustasi niin näet onko tuote varattuna tilaukselle, onko siitä tehty ostotilaus ja/tai mikä muu status tuotteella on ja arvioitu saapumisaika.
 
Olen ollut suuri Datatronic -fani sitten kilpailijan retkahduksen.

Kuitenkin hämmästyttää suuresti sivusta seuranneena tämä, ettei teidän puolelta tunnu pysyvän tilaukset järjestyksessä vaan asiakkaat itse joutuvat jatkuvasti kyselemään perään ja harva se päivä tulee näitä ylläolevia tilanteita vastaan.

Pakkohan teillä on joku tilausseurannan järjestelmä olla olemassa? Kenties joka-aamuiseksi käytännöksi pieni "aamukirkko", jossa käydään läpi kaikki esim. Yli 5 arkipäivää myöhässä olevat tilaukset ja pyritään hoitamaan ne alta pois?
Meillä on varsin paljonkin kehitetty ohjelmaa jolla tilaukset tehdään. Meillä on näkyvillä tilauskäsittelyssä kaikki ne tilaukset jotka on lähetettävissä ja myös kommentit jos niissä on jotain epäselvää esim. tuotetta ei ole löytynyt ja kaikki nämä vielä esihenkilö käy päivän päätteeksi läpi ja varmentaa että tuote on tosiaan kadoksissa.
Ongelmana on enemmänkin ne tilaukset, jotka kuuluukin olla "matkassa" tai joiden kuului olla matkassa eli se on aina varsin pitkä lista ja niistä valtaosa on kuitenkin aiheesta odottamassa tukkurin toimitusta eli moni yli 5 päivääkin vanha tilaus ei vielä "kuulu" olla saapunut meille. Mutta se mitä meidän pitäisi ehdottomasti ehtiä tehdä enemmän on selvittää esim. 2 viikkoa vanhoja tilauksia, niitä kun ei ole edes niin paljoa ja katsoa että onko niissä jokin mennyt pieleen. Käyn tätä taas läpi tiimin kanssa.
 
ANVNODOYJ Missäköhän tilauksen muistit mahtaa matkustaa?
Tästä puuttuu tuota muistia. josta aiemmin tässä keskusteltiinkin. Niitä on tulossa pieni määrä nyt vielä toivonmukaan tälle viikolle, tuolta itä-euroopasta rahti on todella hidas ja niitä tulee myös 50 kpl määrä sitten ensiviikolla varastoon asti.
 
Ihan uteliaisuuttani lähdin kyselemään Tilaus BFATXXEFI perään. Lähteekö tilaus vielä tällä viikolla vai meneekö ensi viikkoon?
Tästä puuttuu Phanton spirit joka on osa tuota isoa lähetystä Kiinasta, jonka pitäisi saapua meille noin 15.2. Jos tällä on kiire haluaisitko vaihtaa tuon cpu jäähyn?
 
BXTFCIACS milloin tämä olisi pääsemässä kasaukseen? Pian 2vk siitä kun vikat osat saapuneet ja hieman yli viikon ollut kasausjonossa, alkuperäinen tilauspäivä 16.1 jonka mukaan luulisi olleen jo viikko sitten aika kärjessä kasausjonossa?
 
@vSamee
Sivusta huutelen että valoilla olevaa näyttää olevan varastossa

Ja valottomiakin näyttää olevan tukkurilla n. viikon toimitusajalla


 
Viimeksi muokattu:
Tästä puuttuu Phanton spirit joka on osa tuota isoa lähetystä Kiinasta, jonka pitäisi saapua meille noin 15.2. Jos tällä on kiire haluaisitko vaihtaa tuon cpu jäähyn?
Ahaa, tilauksessa näkyy että tänään saapuisi valitsemani cpu jäähy. Pitää miettiä jos sen nyt sit vaihtaisi jos vielä noin kauan menee. No laitoin teidän sivuilla viestiä asiasta.
 
Viimeksi muokattu:
Paketti tullut pikkusen murskana ja nvme m.2 tikku vääntyneenä postissa.
1000004268.jpg

Tilausviite on JSKZMLKKM. Laitoin myyntiin sähköpostia asiasta, ajattelin tännekin laittaa jos nopeuttaisi asian käsittelyä. Olisi ihan kiva saada tuotteet ehjänä perille, tätä en halua alkaa vääntämään että edes suostuisi asentumaan koneeseen.
 
Kyse on siis yhdestä itä-euroopan suurimmista tukkureista jolla on 1300 työntekijää :) Kyllä ne pystyssä on :) Mutta joskus juuri noin isot firmat onkin vähän vaikeampia lopullisten vastausten saamisen kanssa. Kyllä me realistisena pidämme että näitä saapuu. Tuolta saapuu muutoinkin tosi hyvänhintaisia muisteja usein. Esim. Timo2:sen yllä mainitsemat muistit tulevat samasta paikasta.

OK. Ja mikä oli ostopuolen arvio toimitusajasta? Olis näin yli 2 kk odottelun jälkeen kiva edes semmonen saada maksetulle tilaukselle. 🙄

Nyt alkaa kyllä näyttämään pahasti tarkoitukselliselta välttelyltä tämä teidän viestintä, kun ensin vastataan vain jälkimmäiseen kysymykseen ja sen jälkeen kun kysyn uudelleen, jätetään koko viesti huomioimatta (eikä ollut ensimmäinen kerta tämän keissin puitteissa).

Viitsittekö vastata tuohon lainaamassani viestissä olevaan kysymykseen?

Toinen kyssäri; jos kerran olette sitä mieltä, että noita muisteja saa tuolta tukkurilta kyseiseen hintaan, niin minkä takia ne on poistettu kokonaan teidän nettisivuilta? Eikö niitä kannattaisi myydä, jos kerran mitään toimitusongelmaa ei ole?
 
Parin tonnin 4090 kortteja joita voi tuosta napista laittaa ostoskoriin, mutta itse tuotteilla ei ole edes tuotesivua, eli varmaan vois nämäkin siivota tuolta pois, tuskin on saatavilla?
Capture.JPG
 
Paketti tullut pikkusen murskana ja nvme m.2 tikku vääntyneenä postissa.
1000004268.jpg

Tilausviite on JSKZMLKKM. Laitoin myyntiin sähköpostia asiasta, ajattelin tännekin laittaa jos nopeuttaisi asian käsittelyä. Olisi ihan kiva saada tuotteet ehjänä perille, tätä en halua alkaa vääntämään että edes suostuisi asentumaan koneeseen.
Et ole näemmä ainut joka sai kovia kokeneen tuotteen. Tilauksen EZKLJZIEQ ~600e prossu ängetty aivan liian pieneen laatikkoon ilman mitään suojaa, prossun paketin sisällä olevat muovit olivat silppuna sisällä..tuote testattu toimivaksi mutta erittäin pettynyt paketointiin, Datatronic voi halutessaan asiasta laittaa viestiä..
1000051452.jpg
 
Terve

Laitoinkin tästä jo viestiä tilauksen ZAVVPHAZM viesteihin, mutta toistaiseksi siihen ei ole vastattu, joten toivottavasti foorumi-postaus saisi viestin kulkemaan sutjakasti.

Kävi nyt niin, että saamani tuote oli lopulta väärä. Sain TYPE A -sovituskappaleen, vaikka TYPE B:n tilasin. Mites tämän kanssa?

Aika samanlainen fiilis nyt itsellänikin. Tilasin jäähdytyssiilin sovituskappaleen, jota oli sen hetken tiedon mukaan tukkureilla 25+ kappaletta. Arvioitu seitsemän päivän toimitusaika oli ja meni, ja ainoa asia joka muuttui, oli, että sovituskappaleen saatavuus oli muutettu nettisivulla tuntemattomaksi ja tukkureilla niitä on nyt 0 kpl. Mitään viestiä lisämyöhästymisestä en ole saanut, eikä yhteudenottooni ole vastattu, joskin viesti on ollut sisässä vasta vuorokauden. Kyselyn laitoin nettisivujen yhteydenottolomakkeen kautta.

Haluaisin tietää, missä vaiheessa tilaus on menossa, sillä on ikävää elää täydessä epätietoisuudessa siitä, pääseekö uutta konetta kasaamaan parin päivän sisään vai "ehkä sitten joskus, jos palikkaa joskus saadaan hamassa tulevaisuudessa". Tilaukseni on ZAVVPHAZM. Pystyn kyllä etsimään tälle palikalle jonkin toisen toimittajan, jos sitä ei syystä tai toisesta tukkureilta ole saatavilla.

Taitaa olla kyseessä Thermalrightin sovite. Täällä sama homma. Tilaus viitteellä XNFZIESKV

Hei, ensi viikolla saamme tuotetta varastoon :)


1738695431889.png
 
BXTFCIACS milloin tämä olisi pääsemässä kasaukseen? Pian 2vk siitä kun vikat osat saapuneet ja hieman yli viikon ollut kasausjonossa, alkuperäinen tilauspäivä 16.1 jonka mukaan luulisi olleen jo viikko sitten aika kärjessä kasausjonossa?
Näyttäisi olevan 28.1 kerätty ja kyllä se ihan nyt menee varmaankin ylihuomenna kasaukseen. Sen verran kärjessä jo on.
 
Paketti tullut pikkusen murskana ja nvme m.2 tikku vääntyneenä postissa.
1000004268.jpg

Tilausviite on JSKZMLKKM. Laitoin myyntiin sähköpostia asiasta, ajattelin tännekin laittaa jos nopeuttaisi asian käsittelyä. Olisi ihan kiva saada tuotteet ehjänä perille, tätä en halua alkaa vääntämään että edes suostuisi asentumaan koneeseen.
Laita se meille takaisin siinä vaiheessa kun haet uuden. Tuo on niin selkeä tapaus. Tosi harmi juttu ja ollaan saatu nyt hyväänkin palautetta pakkaamisesta, mutta nyt pitää tämäkin käydä taas läpi.
 
Et ole näemmä ainut joka sai kovia kokeneen tuotteen. Tilauksen EZKLJZIEQ ~600e prossu ängetty aivan liian pieneen laatikkoon ilman mitään suojaa, prossun paketin sisällä olevat muovit olivat silppuna sisällä..tuote testattu toimivaksi mutta erittäin pettynyt paketointiin, Datatronic voi halutessaan asiasta laittaa viestiä..
1000051452.jpg
Käydään läpi nyt paketointipuoli. Selvästi siinä nyt lipsuttu ja Schenkerilläkin ollut huono päivä.
 
Terve

Laitoinkin tästä jo viestiä tilauksen ZAVVPHAZM viesteihin, mutta toistaiseksi siihen ei ole vastattu, joten toivottavasti foorumi-postaus saisi viestin kulkemaan sutjakasti.

Kävi nyt niin, että saamani tuote oli lopulta väärä. Sain TYPE A -sovituskappaleen, vaikka TYPE B:n tilasin. Mites tämän kanssa?








1738695431889.png
Selvitämme tämänkin. Tässä varmaan nyt meillä lähettäessä käynyt virhe, Tässähän on kaksi enaria samassa boksissa eli tuossa pitää kiinnittää huomiota vielä enarin lisäksi tuohon palleroon! Pahoittelut :(
 
Nyt alkaa kyllä näyttämään pahasti tarkoitukselliselta välttelyltä tämä teidän viestintä, kun ensin vastataan vain jälkimmäiseen kysymykseen ja sen jälkeen kun kysyn uudelleen, jätetään koko viesti huomioimatta (eikä ollut ensimmäinen kerta tämän keissin puitteissa).

Viitsittekö vastata tuohon lainaamassani viestissä olevaan kysymykseen?

Toinen kyssäri; jos kerran olette sitä mieltä, että noita muisteja saa tuolta tukkurilta kyseiseen hintaan, niin minkä takia ne on poistettu kokonaan teidän nettisivuilta? Eikö niitä kannattaisi myydä, jos kerran mitään toimitusongelmaa ei ole?
Juuri sen takia, ettei niitä ole vieläkään saatu. En myöskään vieläkään saanut lisätietoa mitä olisin vastannut. Nyt on yritetty löytää vastaavaakin mutta sekin on vaikeaa. Näissä cas viive on 42 joka on aika korkea ja harvinainen nopeuskin, eli vaikka 6200 lisäksi on katsottu myös 6400 nopeuksisia niin on ollut vaikeuksia löytää. Kohta tässä pitää jo harkita tilata tuolta amazonista. Sehän ei ole edes kovinpaljon kalliimpi :)
 
Meillä on varsin paljonkin kehitetty ohjelmaa jolla tilaukset tehdään. Meillä on näkyvillä tilauskäsittelyssä kaikki ne tilaukset jotka on lähetettävissä ja myös kommentit jos niissä on jotain epäselvää esim. tuotetta ei ole löytynyt ja kaikki nämä vielä esihenkilö käy päivän päätteeksi läpi ja varmentaa että tuote on tosiaan kadoksissa.
Ongelmana on enemmänkin ne tilaukset, jotka kuuluukin olla "matkassa" tai joiden kuului olla matkassa eli se on aina varsin pitkä lista ja niistä valtaosa on kuitenkin aiheesta odottamassa tukkurin toimitusta eli moni yli 5 päivääkin vanha tilaus ei vielä "kuulu" olla saapunut meille. Mutta se mitä meidän pitäisi ehdottomasti ehtiä tehdä enemmän on selvittää esim. 2 viikkoa vanhoja tilauksia, niitä kun ei ole edes niin paljoa ja katsoa että onko niissä jokin mennyt pieleen. Käyn tätä taas läpi tiimin kanssa.

Yksi ongelma tässä vaikuttaa olevan se, että asiakas ei tunnu saavan mitään viestintää teidän puolelta joten kaikki tulevat kyselemään täältä tai suoraan aspasta vaikka syynä olisi se, että "tilattu tukkurilta, toimitusaika siirtynyt". Tämä selkeästi heikentää teidän yrityskuvaanne ("ompas tuolla paljon tilauksia myöhässä") vaikka vain pienessä osassa tilauksia on ongelmia. Postasin tästä jo aikaisemmin:


Disclaimer: en ole hetkeen tilannut DT:ltä ja ne tilaukset mitkä tein aikaisemmin toimi hyvin - olivat tosin varastotuotteita.

Sivujenne toimivuus ei helpota yhtään ja menen aina jonkun muun firman sivulle jos vain haluan selailla, että olisiko täällä mitään ostettavaa. Kaikki tarjouksenne jne. menee minulta ohi. Datatronicin tilanne tulee yleensä katsottua vain jos tiedän melko tarkasti mitä haluan ostaa - ja nekin yleensä Hinta.fin kautta jonne myös aika säännöllisesti päätyy muka tilattavissa olevia tuotteita joita ei sitten pysty edes tilaamaan, tai viittaavaat väärään tuotteeseen.

Viime vuoden toukokuussa kirjoitin hieman pidempää palautta sivuista: Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Palautteessa mainittu filteröinnin toimimattomuus mobiili-Firefoxilla oli vielä ainakin marraskuussa, en nyt ole testannut.
 
Paketti tullut pikkusen murskana ja nvme m.2 tikku vääntyneenä postissa.
1000004268.jpg

Tilausviite on JSKZMLKKM. Laitoin myyntiin sähköpostia asiasta, ajattelin tännekin laittaa jos nopeuttaisi asian käsittelyä. Olisi ihan kiva saada tuotteet ehjänä perille, tätä en halua alkaa vääntämään että edes suostuisi asentumaan koneeseen.
Hei, spostilla laitettu palautusohjeet ja uusi lähetetään asap
 
Tilaus SWHWEFLRP, tosiaan olisiko antaa jotain toimitusarviota muisteille nyt kun tuo alkuperäinen arvio (1.2.) on jo ohitettu? Olisi kiva tietää, että puhutaanko päivien vai viikkojen viivästyksestä?
 
Juuri sen takia, ettei niitä ole vieläkään saatu. En myöskään vieläkään saanut lisätietoa mitä olisin vastannut. Nyt on yritetty löytää vastaavaakin mutta sekin on vaikeaa. Näissä cas viive on 42 joka on aika korkea ja harvinainen nopeuskin, eli vaikka 6200 lisäksi on katsottu myös 6400 nopeuksisia niin on ollut vaikeuksia löytää. Kohta tässä pitää jo harkita tilata tuolta amazonista. Sehän ei ole edes kovinpaljon kalliimpi :)
No eikö tässä vähän vastaavia?


Parempi latenssi kompensoimaan sitä nopeutta. Totta, että ne myydyt muistit on todella outolinnut spekseiltään :oops:
 
Reilu viikko sitten lähetetty tarjouspyyntöä Datatronicille parin tonnin osista + kasauksesta. Lähetetty myös yksityisviestiä tämän palstan kautta. Ei mitään vastausta. Sivuilla sanotaan, että tarjouspyyntö lähetetään kolmen päivän sisällä.

Olisiko nyt aika vähän skarpata, ja vaikka jättää tämä foorumi sikseen, jos se vie liikaa aikaa "oikeilta" yhteydenotoilta.

En siis dumaa tätä foorumia, vaan sitä, ettei sähköposteihin tai muihin yhteydenottoihin vastata. Noiden Datatronicin sivuilla näkyvien yhteydenottokanavien pitäisi kuitenkin olla aina etusijalla.
 
Pistettiin teille tilaus sisään. Huomasin, että tuote MSI B760 Tomahawk oli tilatessa tukkurilla 19kpl ja nyt näyttää 0kpl ja lisätty teksti ei vahvistettua toimitusaikaa.
Tomahawk B760


Onko oikea tilanne mikä? Saitteko pari kpl tukusta / onko toimitusarvio paikkansa pitävä mitä tilaussivu näyttää (15.2.2025).
ZRBLCSMRF
 
Pistettiin teille tilaus sisään. Huomasin, että tuote MSI B760 Tomahawk oli tilatessa tukkurilla 19kpl ja nyt näyttää 0kpl ja lisätty teksti ei vahvistettua toimitusaikaa.
Tomahawk B760


Onko oikea tilanne mikä? Saitteko pari kpl tukusta / onko toimitusarvio paikkansa pitävä mitä tilaussivu näyttää (15.2.2025).
ZRBLCSMRF
Hei, tilattu on ja saatavuutta on. Jostain kumman syystä tämä tukkuri saldo ei ole päivittynyt verkkokauppaan.
toimitusaika on ok
 
Tästä puuttuu Phanton spirit joka on osa tuota isoa lähetystä Kiinasta, jonka pitäisi saapua meille noin 15.2. Jos tällä on kiire haluaisitko vaihtaa tuon cpu jäähyn?
Laitoin sähköpostia ja viestiä teidän sivuilla että voisin vaihtaa tuon cpu jäähyn siihen argb versioon. Vielä täälläkin että tulee varmasti perille!

 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 023
Viestejä
4 617 793
Jäsenet
75 974
Uusin jäsen
Apneahko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom