Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Kannaatako teltä tilata tuotetta, jonka saldo on sekä teillä, että tukkureilla nolla? Onko tuote silti mahdollista saada?
 
Kannaatako teltä tilata tuotetta, jonka saldo on sekä teillä, että tukkureilla nolla? Onko tuote silti mahdollista saada?
Tämä riippuu tuotteesta. Mistä tuotteesta on kyse? Usein tuo nolla saatavuus voi tarkoittaa vaan sitä, että se on väliaikaisesti tukkurilta loppu, mutta toki kyse saattaa olla vaikeammastakin tapauksesta.
 
Minkälaisista toimitusajoista puhutaan, jos kaikkia tuotteita on suoraan myymälässä ja koneen ottaa kasauksella? Joko nouto myymälästä tai toimitus PK-seudulle.
 
Toimiiko muilla nuo Schenkerin seurantalinkit suuntaan tai toiseen?
Kauan yleensä tuotepalautuksissa kestää? Tilauksen status on kohta kuukauden näyttänyt "Odotetaan tuotepalautusta" ja alkaa jo hieman huolestuttamaan.

Lisäksi saisiko teidän kautta tilattua Keychron K7:aa RGB:llä ja punaisilla kytkimillä kohtuu hintaan?
 
Toimiiko muilla nuo Schenkerin seurantalinkit suuntaan tai toiseen?
Kauan yleensä tuotepalautuksissa kestää? Tilauksen status on kohta kuukauden näyttänyt "Odotetaan tuotepalautusta" ja alkaa jo hieman huolestuttamaan.

Lisäksi saisiko teidän kautta tilattua Keychron K7:aa RGB:llä ja punaisilla kytkimillä kohtuu hintaan?
Kyllä nuo tuppaa olemaan toisinaan vähän mitä sattuu nuo DB Schenkerin seurantatiedot. Nytkin juuri viimeisimmälle tilaukselle näyttää vaiheena "Lähtöterminaalissa", ja yksityiskohtaisissa tiedoissa, että noudettu Helsingissä, vaikka paketti on noudettu jo helmikuun lopulla sen oikealta määränpääpaikkakunnalta, joka sijaitsee hyvin kaukana Helsingistä.
 
31.1 olen tilannut muistitikkuja joissa silloin ja nyt 2-7 päivää toimitus. On vähä venähtänyt :mad:
Saas nähdä koska saapuu........ Maksettunakin jo.
 
16.2 tilatut muistit lähtivät vihdoin matkaan. Syystä tai toisesta tukkurilta saaminen kesti reilut 2 viikkoa vaikka arvio oli 2-7 päivää. No onneksi ei itsellä ollut kiire näiden kanssa ja hinta oli jo valmiiksi hyvä verrattuna muihin. Hinta kerkesikin pudota pari kymppiä tässä odotellessa ja laitoin yksityisviestillä viestiä ja laittoivat pari kymppiä maksunpalautusta :thumbsup: 5/5
 
Sellasta vaan oisin kysyny, että kun teidän tukkureilta tulee ulkomailta tuote ni käykö se vielä läpi ne Suomen postin kuljetusajat?
 
Nyt edullista koteloa tarjolla. Nämä tulevat meille ensi viikolla :)

Tulossa 13kpl

Tulossa 30kpl
 
Mikäs on tilanne lia liin lancool koteloiden osalta. On jo pitkään ollut teillä saatavuus olematon. Niitä mielellään suosittelisi erikokoonpanoihin.
 
Kyllä nuo tuppaa olemaan toisinaan vähän mitä sattuu nuo DB Schenkerin seurantatiedot. Nytkin juuri viimeisimmälle tilaukselle näyttää vaiheena "Lähtöterminaalissa", ja yksityiskohtaisissa tiedoissa, että noudettu Helsingissä, vaikka paketti on noudettu jo helmikuun lopulla sen oikealta määränpääpaikkakunnalta, joka sijaitsee hyvin kaukana Helsingistä.

Tommosta ”Lähtöterminaalissa”-statusta oon ihmetellyt nyt useamman päivän, mutta tämä on ilmeisesti normaalia. Hyvä tieto.
 
Tommosta ”Lähtöterminaalissa”-statusta oon ihmetellyt nyt useamman päivän, mutta tämä on ilmeisesti normaalia. Hyvä tieto.
Joo, vaikka eihän sen kylläkään _pitäisi_ kyseisessä 3/5-vaiheessa itsepintaisesti jököttää, mutta näin on viime aikoina tavannut olla, ja sitten niissä alempana samaisella seurantasivulla olevissa lisätiedoissa puolestaan on sentään näkynyt vähän enemmän sinne päin olevaa tietoa, joskin paikkakuntatiedot voivat heittää tyyliin Suomen mitalla.

==> Ilmeisesti DB Schenkerin Celeron piiputtaa. ;-)
 
Mikäs on tilanne lia liin lancool koteloiden osalta. On jo pitkään ollut teillä saatavuus olematon. Niitä mielellään suosittelisi erikokoonpanoihin.
Tukkuri ilmoitti, että nyt on siirtynyt saatavuus toukokuulle... aika kitkerää palautetta annoimme nyt tukkurillekin näistä arvioista, jotka on nyt siirtynyt 3 kertaa...
 
Joo, vaikka eihän sen kylläkään _pitäisi_ kyseisessä 3/5-vaiheessa itsepintaisesti jököttää, mutta näin on viime aikoina tavannut olla, ja sitten niissä alempana samaisella seurantasivulla olevissa lisätiedoissa puolestaan on sentään näkynyt vähän enemmän sinne päin olevaa tietoa, joskin paikkakuntatiedot voivat heittää tyyliin Suomen mitalla.

==> Ilmeisesti DB Schenkerin Celeron piiputtaa. ;-)

Viime perjantaista ollu meikäläisen muistipulikat Schenkerin "lähtöterminaalissa", kiinnostas kyllä tietää mitä ne näiden kanssa puuhailee...

edit: Tipautanpa tähän vielä kuvan tosta seurannasta, jos joku muukin ihmettelee vastaisuudessa. Lähetys ei siis oo tulossa Helsingin lähellekään ja tänään on 9.3.2023.
1678353530755.png
 
Viime perjantaista ollu meikäläisen muistipulikat Schenkerin "lähtöterminaalissa", kiinnostas kyllä tietää mitä ne näiden kanssa puuhailee...

edit: Tipautanpa tähän vielä kuvan tosta seurannasta, jos joku muukin ihmettelee vastaisuudessa. Lähetys ei siis oo tulossa Helsingin lähellekään ja tänään on 9.3.2023.
1678353530755.png
no kyllähän tämä näyttää harmillisen hankalalta tapaukselta. Eli se ei siis todellisuudessa ole noutovalmis vaikka tuo niin väittää? Voitko laittaa meille seurantanumeron niin laitan Schenkerille kyselyä.
 
Viime perjantaista ollu meikäläisen muistipulikat Schenkerin "lähtöterminaalissa", kiinnostas kyllä tietää mitä ne näiden kanssa puuhailee...

edit: Tipautanpa tähän vielä kuvan tosta seurannasta, jos joku muukin ihmettelee vastaisuudessa. Lähetys ei siis oo tulossa Helsingin lähellekään ja tänään on 9.3.2023.
1678353530755.png
Ne luultavasti ovat olleet noudettavissa sinun toimipaikasta jo 3.3. Onkohan jäänyt tekstiviesti lähettämättä/ongelma numerossa?
Minullakin paketti oli "Helsingissä" ja sieltä kai sen sitten noudin, vaikka en tietääkseni Helsingissä käynyt... Ja seurannan mukaan pakettini yhä on lähtöterminaalissa.
 
Ne luultavasti ovat olleet noudettavissa sinun toimipaikasta jo 3.3. Onkohan jäänyt tekstiviesti lähettämättä/ongelma numerossa?
Minullakin paketti oli "Helsingissä" ja sieltä kai sen sitten noudin, vaikka en tietääkseni Helsingissä käynyt... Ja seurannan mukaan pakettini yhä on lähtöterminaalissa.

Jaaha! Eipä ole tekstiviestiä näkynyt. Täytyy käydä kysymässä toimipisteestä. Kiitos sinulle!

edit: No niin, käsi pystyyn virheen merkiksi sitten. En tiedä, miten oon onnistunut näpylöimään puhelinnumeroni väärin, mutta siitä tässä nyt kaiketi on kyse. Asiasta saavat siis synninpäästön sekä Datatronic että Schenker, kyl se on ihan perinteinen käyttäjän virhe tällä kertaa. Menenpäs häpeäpaalun kautta käymään tuolla paikallisessa K-Marketissa kysymässä pakettini perään. Vaikka onhan se sanottava, että tuo seuranta on vähintäänkin hämmentävä.

edit2: No niin, siellähän se paketti odotteli, ja olis vissiin huomenna lähtenyt takaisin, ellei jäsen @et328 olis vääntäny tätä asiaa mulle rautalangasta.
 
Viimeksi muokattu:
Moro.
Onnistuisiko saada teidän varastoon kyseisiä tuulettimia? Ainakaan suomen liikkeistä ei löydy kuin yhdestä ja sieltä usein loppunut. Näitä tuulettimia olen suosinut jo pitkään yleiskäytössä kun ovat hiljaisia, tehokkaita ja kohtuuhintaisia RGB-tuulettimiksi.
SilverStone Air Blazer 120R

Ymmärrän täysin että teillä on varmasti kiirettä mutta tämä näytti menevän teiltä ohi. Eli kysyisin uudestaan onko mahdollista saada teidän varastoon kyseisiä tuulettimia?
 
Moro,

4.2. tilattu kotelo: Kolink Observatory Z Mesh Midi Tower Musta Tuotekoodi: PGW-CH-KOL-074

Ei sillä, että kotelolla olisi kiire mutta onko näkyvissä olisiko kotelo mahdollista saada ensi kuun aikana viimeistään?
 
31.1 olen tilannut muistitikkuja joissa silloin ja nyt 2-7 päivää toimitus. On vähä venähtänyt :mad:
Saas nähdä koska saapuu........ Maksettunakin jo.
Olikohan sattumaa kun seuraavana päivänä lähti liikkeelle :facepalm:. Tuotteet tuli tänään :)
 

Varmaan vahingossa yläjäähyn sopivuueksi mainittu 420mm tuolla teidän tiedoissa, mutta jos ootte tutkinu, niin mahtuuko tuohon eteen 420rädi? Kolme 140mm tuuletinta ainakin menee ja kyllä silmän mukasesti pitäs olla tilaa koko jäähylle, mitä oon plarannu videoita/kuvia

image.png
 
Tukkuri ilmoitti, että nyt on siirtynyt saatavuus toukokuulle... aika kitkerää palautetta annoimme nyt tukkurillekin näistä arvioista, jotka on nyt siirtynyt 3 kertaa...
Mikäköhän siellä tukkurin päässä mättää, kun eivät saa koteloita hankittua. Ollut jo kaksi kuukautta saatavuus heikkoa ja lykkääntyy vielä toiset 2 kuukautta.

Nuo kopathan ymmärtääkseni tehdään taiwanissa. Tähän asti on vissiin myyty tukkurin varastoja ja nyt ne on tyhjät eikä kauppareittejä taiwanista ole kiitos kiinan 0-covid lockdownien yms muun koronatoimien ja -sekoilun.

Muutakaan en itse keksi syyksi. Voit toki kulissien sieltä puolelta kertoa olenko yhtään jäljillä.
 
Suunnitelmissa tilata Samsungin 870 EVO mallia 4TB, mutta ovatko nuo teillä hyllyssä olevat vielä vanhaa viallista erää vai 2022 lokakuun jälkeen valmistettuja? Valmistuspäivä pitäisi löytymän laatikon kyljessä olevasta sinettitarrasta sekä itse levyssä olevasta tyyppikilvestä.
 
Ymmärrän täysin että teillä on varmasti kiirettä mutta tämä näytti menevän teiltä ohi. Eli kysyisin uudestaan onko mahdollista saada teidän varastoon kyseisiä tuulettimia?

Hei,

Tätä ei valitettavasti löydy meidän tukkureilta :(
 

Varmaan vahingossa yläjäähyn sopivuueksi mainittu 420mm tuolla teidän tiedoissa, mutta jos ootte tutkinu, niin mahtuuko tuohon eteen 420rädi? Kolme 140mm tuuletinta ainakin menee ja kyllä silmän mukasesti pitäs olla tilaa koko jäähylle, mitä oon plarannu videoita/kuvia

image.png

Hei,

Kiitokset tämä korjattu :happy:
 
Suunnitelmissa tilata Samsungin 870 EVO mallia 4TB, mutta ovatko nuo teillä hyllyssä olevat vielä vanhaa viallista erää vai 2022 lokakuun jälkeen valmistettuja? Valmistuspäivä pitäisi löytymän laatikon kyljessä olevasta sinettitarrasta sekä itse levyssä olevasta tyyppikilvestä.

Hei,

Ovat suht tuoreita valmistuspäivä tammikuu 2023
 
Taustaksi hieman, että meillä on yksi tukkuri tosiaan tällä arviolla 12-20 päivää. Tällä tukkurilla on semmoinen "ominaisuus" että he ilmoittavat saldon sekä niistä tuotteista jotka heillä on ja jotka ovat heidän etävarastossa. Etävarasto todennäköisesti tarkoittaa heidän partneritukkureita. Ja näissä tämä arvio ei aina pidä paikkaansa vaan matka tuolta muualta voi kestää jo itsessään kauemmin kun 20 päivää, mutta toisaalta hyvin usein eli valtaosassa tapauksia tuo 12-20 päivää toteutuu. Muissa tukkureissa meillä yleensä lukee joko 3-5 päivää, 5-7 päivää. Näissä 5-7 päivän tukkurit ovat ns. hyvät keski-euroopan tukkurit. 3-5 päivää ovat hyvät Nordic tukkurit. Toki osa ns. hyvistä keski-euroopan tukkureista ovat niinkin moderneja, että heille voi lähettää vain sähköpostilla tilauksia ja jos tuote ehtii loppua tukkurilta niin tavara jää lähettämättä. Osalla tukkureista taas on varsin pätevät sähköiset järjestelmät, jossa saamme tuotteet tilattua ja varattua varsin nopeastikin. Meillä on myös vielä työn alla ostotilausjärjestelmän jatkokehitys, joka vähentää meidän päässä tapahtuvia virheitä. Kuitenkin kokonaisvolyymeihin nähden näitä virheitä ei kyllä tapahdu kuin hyvin vähän, mutta toki kaikki virheet aina näkyvät sitten rajusti asiakkaalle toimitusnopeuden pettäessä.

Mutta nytkin yhtä UPS:n lähetystä odottelemme joka on ollut jo 7 päivää matkassa, eikä ole vielä saapunut meille. Tuolla on iso kasa monen odottamia tavaroita. Todennäköisesti maanantaina tulee semmoiset kasat tavaraa, että pitäisi kattoa nostaa korkeammalle :) Kaikenkaikkiaan tuntuu, että lakon jälkeen on ollut enemmän näitä lähetyksissä olevia "operational delay" statuksia eli ehkä logistiikkaa ei ole vielä ihan täysin toipunut tai sitten nyt on ollut vaan meidän lähetyksissä huonoa onnea.

Kaikkien varmintahan on toki tilata meidän varastosta. Siinä meillä on korkea prioriteetti, että saamme meillä olevan tavaran hyvin nopeasti matkaan. (Toki ikäviä saldovirheitä voi edelleen tapahtua, mutta ne ovat olennaisesti vähentyneet, kun olemme järjestelmiä parantaneet) Olemme myös olennaisesti kasvattaneet meidän varaston kokoa, jotta sieltä löytyisi mahdollisimman hyvin tuotteita!

Schenker:
Lähetyksistä meillä yli 90%:ia menee Schenkerillä, jonka takia toki myös palaute Schenker kuljetuksista on isossa roolissa :) Olemme kuitenkin omissa havainnoissamme havainneet, että Schenker kuljettaa jopa pienemmin vahingoin tavaraa kun Posti. Tavara myös on keskimäärin nopesti perillä. Toki vahinkoja heillekin sattuu ja heillä on seurannassa kyllä haastetta. Heillä on liian vähän seurantapisteitä, joissa paketti rekisteröityisi ja tästä olemme heidän kanssaan keskustelleet. Heillä on kuitenkin kova draivi parantaa nimenomaan pakettiliiketoimintaansa ja kasvattaa sitä. Meistä selviä parannuksia on jo vuoden aikana tapahtunut.
Kuitenkin jos Schenkerin seuranta aiheuttaa päänsärkyä niin siitä kannattaa meiltä kysyä. Schenker aika nopeasti vastaa kyselyihimme. Ehkä yksi yleisimpiä virheitä joita olemme havainneet, on hyllytysvirheet eli tuote onkin noutopisteellä, mutta hyllytyksessä on tapahtunut virhe / yhteystiedoissa on virhe jolloin viestiä ei saavuta vastaanottajaa.

Kaikenkaikkiaan meillä kiire on olennaisesti rauhoittunut ja asiakaspalvelukin alkaa olemaan taas mielestämme ihan hyvää ja tuotteet liikkuvat nopeasti, jos ovat meillä.
 
Tämänkaltaista läpinäkyvyyttä ja panostusta soisi kaikilta alan toimijoilta, itse juuri mietin että mikä omassa toimituksessa oikein kestää mutta nyt taas jaksaa odotella kun ymmärtää hieman paremmin tukkureiden toimia.

Taustaksi hieman, että meillä on yksi tukkuri tosiaan tällä arviolla 12-20 päivää. Tällä tukkurilla on semmoinen "ominaisuus" että he ilmoittavat saldon sekä niistä tuotteista jotka heillä on ja jotka ovat heidän etävarastossa. Etävarasto todennäköisesti tarkoittaa heidän partneritukkureita. Ja näissä tämä arvio ei aina pidä paikkaansa vaan matka tuolta muualta voi kestää jo itsessään kauemmin kun 20 päivää, mutta toisaalta hyvin usein eli valtaosassa tapauksia tuo 12-20 päivää toteutuu. Muissa tukkureissa meillä yleensä lukee joko 3-5 päivää, 5-7 päivää. Näissä 5-7 päivän tukkurit ovat ns. hyvät keski-euroopan tukkurit. 3-5 päivää ovat hyvät Nordic tukkurit. Toki osa ns. hyvistä keski-euroopan tukkureista ovat niinkin moderneja, että heille voi lähettää vain sähköpostilla tilauksia ja jos tuote ehtii loppua tukkurilta niin tavara jää lähettämättä. Osalla tukkureista taas on varsin pätevät sähköiset järjestelmät, jossa saamme tuotteet tilattua ja varattua varsin nopeastikin. Meillä on myös vielä työn alla ostotilausjärjestelmän jatkokehitys, joka vähentää meidän päässä tapahtuvia virheitä. Kuitenkin kokonaisvolyymeihin nähden näitä virheitä ei kyllä tapahdu kuin hyvin vähän, mutta toki kaikki virheet aina näkyvät sitten rajusti asiakkaalle toimitusnopeuden pettäessä.

Mutta nytkin yhtä UPS:n lähetystä odottelemme joka on ollut jo 7 päivää matkassa, eikä ole vielä saapunut meille. Tuolla on iso kasa monen odottamia tavaroita. Todennäköisesti maanantaina tulee semmoiset kasat tavaraa, että pitäisi kattoa nostaa korkeammalle :) Kaikenkaikkiaan tuntuu, että lakon jälkeen on ollut enemmän näitä lähetyksissä olevia "operational delay" statuksia eli ehkä logistiikkaa ei ole vielä ihan täysin toipunut tai sitten nyt on ollut vaan meidän lähetyksissä huonoa onnea.

Kaikkien varmintahan on toki tilata meidän varastosta. Siinä meillä on korkea prioriteetti, että saamme meillä olevan tavaran hyvin nopeasti matkaan. (Toki ikäviä saldovirheitä voi edelleen tapahtua, mutta ne ovat olennaisesti vähentyneet, kun olemme järjestelmiä parantaneet) Olemme myös olennaisesti kasvattaneet meidän varaston kokoa, jotta sieltä löytyisi mahdollisimman hyvin tuotteita!

Schenker:
Lähetyksistä meillä yli 90%:ia menee Schenkerillä, jonka takia toki myös palaute Schenker kuljetuksista on isossa roolissa :) Olemme kuitenkin omissa havainnoissamme havainneet, että Schenker kuljettaa jopa pienemmin vahingoin tavaraa kun Posti. Tavara myös on keskimäärin nopesti perillä. Toki vahinkoja heillekin sattuu ja heillä on seurannassa kyllä haastetta. Heillä on liian vähän seurantapisteitä, joissa paketti rekisteröityisi ja tästä olemme heidän kanssaan keskustelleet. Heillä on kuitenkin kova draivi parantaa nimenomaan pakettiliiketoimintaansa ja kasvattaa sitä. Meistä selviä parannuksia on jo vuoden aikana tapahtunut.
Kuitenkin jos Schenkerin seuranta aiheuttaa päänsärkyä niin siitä kannattaa meiltä kysyä. Schenker aika nopeasti vastaa kyselyihimme. Ehkä yksi yleisimpiä virheitä joita olemme havainneet, on hyllytysvirheet eli tuote onkin noutopisteellä, mutta hyllytyksessä on tapahtunut virhe / yhteystiedoissa on virhe jolloin viestiä ei saavuta vastaanottajaa.

Kaikenkaikkiaan meillä kiire on olennaisesti rauhoittunut ja asiakaspalvelukin alkaa olemaan taas mielestämme ihan hyvää ja tuotteet liikkuvat nopeasti, jos ovat meillä.
 
Onko muuten sähköpostitikettijärjestelmä edennyt? Aika säännöllisesti tänne ketjuun tuntuu tulevan tiedusteluja, että onko viesti X saapunut tai miksi siihen ei ole vastattu - kyselyt varmaan aiheuttaa "turhaa" tarkastus- ja seurantatyötä teillekkin...

Lisäehdotuksena: lisätkää tilaushistoria sivulle mahdollisuus exportata tilaukset ja niiden sisältämät tuotteet esim. CSV, Excel tms. muodossa. Verkkokauppa.comilla on tälläinen mahdollisuus ja soli kätevä kun halusin laskea paljonko sitä on tullutkaan tuhlattua rahaa. Verkkokauppa.comilla jokainen tilattu tuote on omalla rivillä ja sisältää nimen, hinnan, tuotekoodin, tilausnumeron jne. joten sen avulla saa todella helposti laskettua taulukkolaskennassa mitä haluaakaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 390
Viestejä
4 489 665
Jäsenet
74 151
Uusin jäsen
Malik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom