Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Hei,

Olen myymässä Datatronicilta ostamianne tuotteita ja huomasin ettei minulla ole emailissa kuitteja tallessa ja eikä sivulta pysty latamaan, tuskin screenshotti kelpaa tilausvahvistuksista?

Saisin sitten annettua ostajalle ne.

Edit: Homma hoidosssa, soitettu aspaan ja pitäisi tulla emailiin kuitit.
edit2: Kuitit tuli.
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

Olen myymässä Datatronicilta ostamianne tuotteita ja huomasin ettei minulla ole emailissa kuitteja tallessa ja eikä sivulta pysty latamaan, tuskin screenshotti kelpaa tilausvahvistuksista?

Saisin sitten annettua ostajalle ne.
hei, laita spostia myynti@datatronic.fi
tilaustunnuksella löydämme kuitin.
Huom tilauksella oltava sama spostiosoite kuin se minne kuitti lähetetään
 
Tilasin viimekuun lopussa tietokoneen osia ja näytön eikä niitä ole tietääkseni vieläkään lähetetty. Tilauksen seuraamisessa lukee kolmen tuotteen kohdalla varattu, mutta yhdessä ei lue mitään ja kaupan sivuilla sitä ei näyttäisi olevan saatavilla. Pystynkö vaihtamaan sen johonkin muuhun, että sen pystyisi lähettämään?
 
Tilasin viimekuun lopussa tietokoneen osia ja näytön eikä niitä ole tietääkseni vieläkään lähetetty. Tilauksen seuraamisessa lukee kolmen tuotteen kohdalla varattu, mutta yhdessä ei lue mitään ja kaupan sivuilla sitä ei näyttäisi olevan saatavilla. Pystynkö vaihtamaan sen johonkin muuhun, että sen pystyisi lähettämään?
Ilman muuta voi vaihtaa. Laita meille yksityisviestillä tilaustunnuksesi tai jos et voi laittaa yksityisviestiä niin laita aspaamme viestiä. Siellä on ihan hyvä tilanne nyt ja vastaukset pitäisi tulla ihan nopeasti.
 
Black Friday alkaa meillä nyt sitten torstaina klo 15.00. Päätettiin aikaistaa, koska näin pääsemme järkevään aikaan korjaamaan mahdollisia ongelmia, jos taas sivusto menee jumiin. Toivotaan ettei mene.
Viimevuodesta viisastuneena joudumme Black Friday kampanjan ajaksi poistamaan käytöstä IO-Tech kasaus alennuskoodin. Tämä sen takia, että viime vuonna teimme koneita vielä tammikuussa... se ei ole kenenkään etu! Näin ehkäpä saamme paremmin jaettua tilauksia niihin jotka kasaavat itse ja toisaalta he jotka haluavat, että me kasaamme. Mehän ehdimme varsin nopeasti lähettämään kuitenkin tuotteet, suurin pullonkaula viimevuonna oli juurikin kasaus. Toki saahan kasauksen siis ostaa.

Edit: Eli kyseessä ensiviikon torstaia 28.11. Aluksi banneriinkin livahti viikkoa liian aikainen hetki. Me olemme vieläkin pitäneet tämän linjan, että Black Friday on aika lyhyt kausi. Komponenttimyynnissä katteet ovat niin tiukat, että alennuksia on vaikea saada aikaiseksi niin laitetaan kaikki ne pienetkin paukut tähän yhteen viikonloppuun.
 
Viimeksi muokattu:
Viimevuodesta viisastuneena joudumme Black Friday kampanjan ajaksi poistamaan käytöstä IO-Tech kasaus alennuskoodin. Tämä sen takia, että viime vuonna teimme koneita vielä tammikuussa... se ei ole kenenkään etu!
Viimevuonnahan ongelma oli muistaakseni käyttöjärjestelmän asennus jonka sai kasauksen kanssa ilmaiseksi ja tää oli hidastava tekiä.

Onko kasausjono kuinka pitkä tällä hetkellä? Jospa se riittäisi ettei sitä windowsin asennusta anna ilmaiseksi kuten viimevuonna?

Mobiilila toi laskuri näyttää tältä
Screenshot_20241118_164719_Chrome.jpg


Miten noi goodramim muistit? Onko niitä tulossa?

Entä saatteko ton 7500f hintaa laskettua? Proshop on myynyt sitä pitkään 165 €:lla.
Entä saatteko ryzen 7700 tilattua halvalla koneenkasauksiin? Proshop myy sitäkin aika edullisesti.

Entä voitteko ottaa tähän kantaa:
Olen ehdottanut että tuotteen saldo päivittyisi samantien myynnin jälkeen (jotta ei myytäsi valheellisella varastosaldolla ja asiakas pettyy, kun ei saa tuotetta nopsaan, vaikka piti olla varastossa) ja yöllä sitten tarkistus, jos tarvetta, mutta eivät ole sanoneet mitään kuinka toteutuskelpoinen ehdotukseni olisi.
 
Viimevuonnahan ongelma oli muistaakseni käyttöjärjestelmän asennus jonka sai kasauksen kanssa ilmaiseksi ja tää oli hidastava tekiä.

Onko kasausjono kuinka pitkä tällä hetkellä? Jospa se riittäisi ettei sitä windowsin asennusta anna ilmaiseksi kuten viimevuonna?

Mobiilila toi laskuri näyttää tältä
Screenshot_20241118_164719_Chrome.jpg


Miten noi goodramim muistit? Onko niitä tulossa?

Entä saatteko ton 7500f hintaa laskettua? Proshop on myynyt sitä pitkään 165 €:lla.
Entä saatteko ryzen 7700 tilattua halvalla koneenkasauksiin? Proshop myy sitäkin aika edullisesti.

Entä voitteko ottaa tähän kantaa:
Käyttöjärjestelmän asennus vielä siis pahensi ongelmaa. Mutta siis konekasauksia tuli lähes 300 kpl joka oli niin iso määrä, että se aiheutti suuria haasteita meille. Se ei ole reilua sitten enää edes asiakkaita kohtaan. Me uskotaan, että tällä tavoin saataisiin pidettyä jono siedettävänä.
Banneri näköjään toimii huonosti mobiilissa. Laitoin tästä palautetta!
Tätä goodramia näyttää tänään pari saapuneen ja on sitä tilattu pieniä määriä lisää, mutta jokainen näköjään vain aina tilaukselle. Eli tuota ei ole otettu varastoon. Tätä ei tällä hetkellä ole kenelläkään tukkurilla. Pitää koittaa bongata näitä varastoon kun saapuu jollekin myyntiin.

Selvitän 7700, näyttää hyvin aggressiiviselta kilpurin hinta, edes tuolle Tray versiolle. Lisäksi sen myynti on aina vähän haasteellisempaa. Myös 7500F on aika aggressiivinen hinta, mutta sitä olimme suunnitelleet vähän myös BF kamppikseen.

Varastosaldoasia:
Eli toiminnallisuus on nyt niin, että jos verkkokaupassa on yöllä päivittynyt saldo 10 kpl ja tämä tieto on tullut meidän erpi:istä niin jos joku ostaa verkkokaupan kautta tuotteen, niin se vähenee suoraan reaaliaikaisesti verkkokaupassa. Tämän jälkeen järjestelmä lähettää ERP:ille tiedon, että tämmöinen tilaus tehty ja myös ERP:issä saldo päivittyy 9 kpl:seen.

Jos meille tulee lisää tuotetta tai jos joku käy myymälässä ostamassa sen tai joku yritys ostaa sen yritysmyynnistä niin tällöin on viive. Tosin aiemmin ketjussa ollut keskustelu näistä parista muistista, niin näyttäisi että varastosta on vaan alaskirjattu 2 muistia eli taas on ihmeellisesti hävinnyt näitä. Meillä oli tuossa aika monia muisteja kadonnut ja näitähän oli aiemmin myymälän puolella ja videovalvonta paljasti ikävä kyllä näpistelyä. Nyt kaikki muistit on siirretty pois myymälästä eli tämänkaltaista hävikkiä ei voi enää syntyä.
 
Eli toiminnallisuus on nyt niin, että jos verkkokaupassa on yöllä päivittynyt saldo 10 kpl ja tämä tieto on tullut meidän erpi:istä niin jos joku ostaa verkkokaupan kautta tuotteen, niin se vähenee suoraan reaaliaikaisesti verkkokaupassa. Tämän jälkeen järjestelmä lähettää ERP:ille tiedon, että tämmöinen tilaus tehty ja myös ERP:issä saldo päivittyy 9 kpl:seen.
Erinomaista. Mulla oli tässä myös ajatuksena että yöllä sivusto toimisi vähän paremmin, ettei olisi yöllä niin jumissa, kun täyttä saldo, yms päivitystä ei tarvitsisi tehdä joka yö.
Toki ymmärrän, että se on paras tehdä yöllä. Mutta käyttäjän näkökulmasta se on turhauttavaa, kun sivusto ei toimi tai toimii hitaasti.


aiemmin ketjussa ollut keskustelu näistä parista muistista, niin näyttäisi että varastosta on vaan alaskirjattu 2 muistia eli taas on ihmeellisesti hävinnyt näitä. Meillä oli tuossa aika monia muisteja kadonnut ja näitähän oli aiemmin myymälän puolella ja videovalvonta paljasti ikävä kyllä näpistelyä. Nyt kaikki muistit on siirretty pois myymälästä eli tämänkaltaista hävikkiä ei voi enää syntyä.
Näpistelyt on todella harmillisia ja se on ikävä tosiasia että on paljon epärehellisiä ihmisiä. Tää teidän ratkaisu kuulostaa todella hyvältä. Muistit vain on sopivan pienikokoisia ja riittävän arvokkaita, että houkutteli näpistelijöitä.

Kiitän avoimuudesta.
 
Moi.

Mistähän kategoriasta löytyy kotelotuulettimien ruuvit ja kiinnikkeet? En löydä millään haulla.
 
Black Friday alkaa meillä nyt sitten torstaina klo 15.00. Päätettiin aikaistaa, koska näin pääsemme järkevään aikaan korjaamaan mahdollisia ongelmia, jos taas sivusto menee jumiin. Toivotaan ettei mene.
Viimevuodesta viisastuneena joudumme Black Friday kampanjan ajaksi poistamaan käytöstä IO-Tech kasaus alennuskoodin. Tämä sen takia, että viime vuonna teimme koneita vielä tammikuussa... se ei ole kenenkään etu! Näin ehkäpä saamme paremmin jaettua tilauksia niihin jotka kasaavat itse ja toisaalta he jotka haluavat, että me kasaamme. Mehän ehdimme varsin nopeasti lähettämään kuitenkin tuotteet, suurin pullonkaula viimevuonna oli juurikin kasaus. Toki saahan kasauksen siis ostaa.
Onko alennukseen tulevista tuotteista mahdollista saada jotain tietoa ennen kampanjan alkua? Oma konepaketti olisi mahdollisia tarjouksia vaille tilausvalmis, jos tarjouksissa ei ole tulossa itselle mitään merkittävää, voisin laittaa sen menemään ennen ruuhkia.
 
Black Friday alkaa meillä nyt sitten torstaina klo 15.00. Päätettiin aikaistaa, koska näin pääsemme järkevään aikaan korjaamaan mahdollisia ongelmia, jos taas sivusto menee jumiin. Toivotaan ettei mene.
Viimevuodesta viisastuneena joudumme Black Friday kampanjan ajaksi poistamaan käytöstä IO-Tech kasaus alennuskoodin. Tämä sen takia, että viime vuonna teimme koneita vielä tammikuussa... se ei ole kenenkään etu! Näin ehkäpä saamme paremmin jaettua tilauksia niihin jotka kasaavat itse ja toisaalta he jotka haluavat, että me kasaamme. Mehän ehdimme varsin nopeasti lähettämään kuitenkin tuotteet, suurin pullonkaula viimevuonna oli juurikin kasaus. Toki saahan kasauksen siis ostaa.

Edit: Eli kyseessä ensiviikon torstaia 28.11. Aluksi banneriinkin livahti viikkoa liian aikainen hetki. Me olemme vieläkin pitäneet tämän linjan, että Black Friday on aika lyhyt kausi. Komponenttimyynnissä katteet ovat niin tiukat, että alennuksia on vaikea saada aikaiseksi niin laitetaan kaikki ne pienetkin paukut tähän yhteen viikonloppuun.
Mukava että jossain vielä oikea black friday käytössä eikä koko marraskuun kestävää perjantaita.
 
Jep, jompikumpi. Eli sitä juuri kysyin, että pystyykö varmistamaan että olis se uudempi.

Edit. Tuo on kyllä heinäkuulle päivitetty, että alkavat päivittää uudempaa piuhaa pakettiin että voisi kuvitella sieltä uuden piuhan tulevan mutta jos sattuu semmonen poweri mikä maannu tukkurin hyllyssä pidempään niin tulee varmaan vanhalla. Mielellään välttäis turhan edestakas lähettelyn jos sen sais etukäteen varmistettua
 
Viimeksi muokattu:
Onko alennukseen tulevista tuotteista mahdollista saada jotain tietoa ennen kampanjan alkua? Oma konepaketti olisi mahdollisia tarjouksia vaille tilausvalmis, jos tarjouksissa ei ole tulossa itselle mitään merkittävää, voisin laittaa sen menemään ennen ruuhkia.
Lista ei ole vielä lopullinen edes meillä sisäisesti niin vielä ei oikein pysty tarjoamaan hyvin ennakkovihjeitä.
 
Lista ei ole vielä lopullinen edes meillä sisäisesti niin vielä ei oikein pysty tarjoamaan hyvin ennakkovihjeitä.
Tarkoitin siis kysymykselläni sitä, että julkaistaanko tarjoukset vasta niiden tullessa voimaan, vai ehtiikö asioita miettiä vaikka tyyliin paria päivää aiemmin? Ei tietenkään vielä tarvitse olla kaiken tiedon valmiina, mutta olisi mukava tietää, nostaako BF ainoastaan oman ostoskortin hintaa sen kasausmaksun verran.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitin siis kysymykselläni sitä, että julkaistaanko tarjoukset vasta niiden tullessa voimaan, vai ehtiikö asioita miettiä vaikka tyyliin paria päivää aiemmin? Ei tietenkään vielä tarvitse olla kaiken tiedon valmiina, mutta olisi mukava tietää, nostaako BF ainoastaan oman ostoskortin hintaa sen kasausmaksun verran.
Ainakaan verkkokauppaan niitä ei tuoda näkyville etukäteen, meillä ei ole siihen teknistä valmiutta, mutta viime vuonna laitoimme tänne "excel" muodossa listaa tuotteista jotka tulevat alennukseen. Ymmärrän kyllä pointtisi ja varsinkin kun tilaus ennen BF:ää tarkoittaa, että on jonossa ennen BF tilauksia. Toki nyt odotamme, että kasaus ei ole läheskään niin suosittua kuin viime vuonna emmekä ole siten samassa lirissä kun viime vuonna.
 
Ainakaan verkkokauppaan niitä ei tuoda näkyville etukäteen, meillä ei ole siihen teknistä valmiutta, mutta viime vuonna laitoimme tänne "excel" muodossa listaa tuotteista jotka tulevat alennukseen. Ymmärrän kyllä pointtisi ja varsinkin kun tilaus ennen BF:ää tarkoittaa, että on jonossa ennen BF tilauksia. Toki nyt odotamme, että kasaus ei ole läheskään niin suosittua kuin viime vuonna emmekä ole siten samassa lirissä kun viime vuonna.
Kiitos, juuri tällaista toivoinkin. :)
 
Ei tuo nettisivuilla oleva 5-7 päivää taida pitäö paikkaansa ko 2 viikkoa nyt tilaus odottanut ko tuotetta.
Tämä on valitettavasti loppu tukkurilta. Uusi toimituspäivä tukkurin varastoon on 26.11
Pahoittelemme tästä teille aiheutunutta haittaa ja vaivaa
 
Laitoin eilen sähköpostia tilauksesta eikä siihen olla vieläkään vastattu.
 
Laitoin eilen sähköpostia tilauksesta eikä siihen olla vieläkään vastattu.
Sama homma. Soitin äsken eikä siihenkään vastattu.
No jo on hätäistä porukkaa, ihanko jo päivän verran olette joutuneet odottamaan? :D Minusta on hienoa miten aktiivisesti Datatronic täällä vastailee kyselyihin ja uteluihin mutta jotain rajaa nyt sentään.
 
No jo on hätäistä porukkaa, ihanko jo päivän verran olette joutuneet odottamaan? :D Minusta on hienoa miten aktiivisesti Datatronic täällä vastailee kyselyihin ja uteluihin mutta jotain rajaa nyt sentään.

Nyt eletään 2020-luvulla eikä kirjepostin aikakaudella. Sähköpostiin ja puhelimeen vastataan max tunneissa. Jos täällä joutaa vastailla niin joutaa vastailla sähköpostiin. Tarviin viikonlopuksi tavarat. Ne on oltava huomenna postissa viimeistään. Tarviis saada kiinni että voi muuttaa tilausta jos tuotteita ei löydy.
 
Huomautus - foorumilla ei ole tarkoitus keskustella toisista käyttäjistä
Nyt eletään 2020-luvulla eikä kirjepostin aikakaudella. Sähköpostiin ja puhelimeen vastataan max tunneissa. Jos täällä joutaa vastailla niin joutaa vastailla sähköpostiin. Tarviin viikonlopuksi tavarat. Ne on oltava huomenna postissa viimeistään. Tarviis saada kiinni että voi muuttaa tilausta jos tuotteita ei löydy.
Viestistäsi paistaa minäminä -asenne, etuoikeutettu olemus sekä busineksen pyörityksen ymmärryksen vajavaisuus. Mistäs sinä tiedät hoitaako sama henkilö sähköpostia, iotech-foorumin kyselyitä, tilauksia, puhelimeen vastaamista? Heillä on varmasti muitakin asiakkaita kuin sinä. Jos on noin kiire tavaroille niin varmaan kannattaisi lähteä niitä itse metsästämään eikä kiukutella foorumeilla.

Tämän enempää en viitsi spämmätä Datatronickin ketjua mutta täytyy myöntää että internet-Karenit vaan pistää vihaksi.
 
Viestistäsi paistaa minäminä -asenne, etuoikeutettu olemus sekä busineksen pyörityksen ymmärryksen vajavaisuus. Mistäs sinä tiedät hoitaako sama henkilö sähköpostia, iotech-foorumin kyselyitä, tilauksia, puhelimeen vastaamista? Heillä on varmasti muitakin asiakkaita kuin sinä. Jos on noin kiire tavaroille niin varmaan kannattaisi lähteä niitä itse metsästämään eikä kiukutella foorumeilla.

Tämän enempää en viitsi spämmätä Datatronickin ketjua mutta täytyy myöntää että internet-Karenit vaan pistää vihaksi.

Olen ensimmäiset nettitilaukset tehnyt vuonna 2000. Nimenomaan tietokoneen komponetteja. Sen jälkeen tuhansia tilauksia erilaista tavaraa sadoista eri firmoista. Melko hyvä käsitys nettikauppojen toiminnasta näin asiakkaan puolelta katsottuna. Lisäksi työssä tulee oltua yhteydessä bisneksiin. Lisäksi +40v elämän aikana siviilissä yhteydessä ties minkälaisiin firmoihin. Kyllä tässä on sellaiseen standardiin päässyt tottumaan että yhteys pitää saada puhelimella tai sähköpostilla PALJON nopeammin kuin vuorokaudessa. Usein puhelimella saa kiinni välittömästi sellaisissa bisneksissä missä puhelinta käytetään aktiivisesti kommunikointiin. Niinkuin käyttäjä fof on myös selvästikkin tottunut nopeampaan vastaukseen. Voisi olettaa että aamulla mennään töihin, katsotaan ja vastataan tulleisiin sähköposteihin. Normaalisti 99% kerroista ei ole mitään tarvetta olla yhteydessä tilauksissa. Tilaus sisään tulee milloin tulee. Joskus on kuitenkin tilanne että olisi toivottavaa saada nopeammin. Silloin tilausta pitää saada tarvittaessa muutettua nopeasti.

Jos on noin kiire tavaroille niin varmaan kannattaisi lähteä niitä itse metsästämään eikä kiukutella foorumeilla.

Jos saa yhteyden niin voi muuttaa tilausta tai todeta ettei kerkeä, ja hommata muualta. Mutta yhteys pitää ensin saada ennen kuin lähtee hakemaan osia muualta.
 
Viimeksi muokattu:
Minkälainen on sinusta sopiva kommunikointinopeus?
Kyse on mielestäni myös siitä, että ymmärtää kuluttajana että jos hinta on kilpailukykyinen ja hyvä, niin jostain se säästö on otettu.

En tarkoita etteikö Datatronicilta saisi palvelua, mutta ymmärtää nämä tosiasiat:
  • hinnat on viilattu pieneksi
  • tietää tämän alan komponenttien katteet
  • ymmärtää että jokainen työntekijä maksaa yritykselle ainakin 20€/tunti, lähempänä 30€ kuin 20€
niin valitettavasti yhtälö ei toimi että vielä on 2-3 asiakaspalvelijaa valmiudessa hätähousuja varten.

Jokainen asiakas ei valitettavasti ole jokaisen yrityksen kohderyhmää, jos kysytään moniko meistä Datatronicilta komponentteja tilannut on valmis maksamaan lisää hinnoista lisää jotta asiakaspalvelussa on lisää porukkaa niin veikkaan, että moni ei ole. Haluamme toimivan palvelun hyvillä hinnoilla, ei mitään 24/7 kun tiedetään että sen jälkeen hinnat eivät ole kilpailukykyiset -- edelleen näille 24/7 istuville pitää maksaa se 20€+ jokaikinen tunti...

Kun komponentteja myyvä yritys myy 80€ hintaisen tuotteen, vaikka näppäimistön, he ovat todennäköisesti maksaneet siitä itse noin 60€, katetta 80€ myyntihinnalla jää yritykselle 3-4€.

Jokainen tunti pitää siis myydä 6 näppäimistöä 80€ hinnalla jotta saadaan yhden asiakaspalvelijan kulut maksettua.
 
Asiakaspalvelun järjestäminen hyvää iltalukemista aiheesta itse kullekin.

Kuluttajat pulassa – Gigantti menetteli sopimattomasti hoitaessaan virhetilanteita konkreettinen esimerkki kilpailijayrityksestä.

Fakta: Vaikeasti tavoitettava asiakaspalvelu = Sopimatonta menettelyä yritykseltä.

Fakta: Yrityksen on toimittava lakien ja asetusten mukaan.

Em. seikat, kuten esim. montako työntekijää firmassa on, mitä kukin kustantaa/tuottaa tai kuka mitäkin tehtäviä hoitaa, on täysin merkityksettömiä eikä kuulu asiakkaille pätkääkään.
 
Hei,

valitamme pitkää toimitusaikaa. QJEHEDPZQ päästään toimittamaan parin päivän sisällä.
GBQLVOGCT toimitus loppuviikosta

Pahoittelemme tästä teille aiheutunutta haittaa ja vaivaa

Palailen tähän. Molempia tilauksia muutettu spostitse viime viikolla ja sen avulla toinen niistä saatu matkaan. GBQLVOGCT tuntuu olevan sitkeä. Laitoin siitä eilen sulkemisajan jälkeen teille spostia.

Tuli taas hyvä muistutus, miksi pitää tilata vain heti hyllyssä olevaa tavaraa. Tukusta tulevat näyttävät jälleenmyyjästä riippumatta olevan aina ongelma.

Sellainen parannus ehdotus olisi, että jos tavaran tulo muuttuu epävarmaksi niin siitä olisi hyvä tulla sposti asiakkaalle. Tällöin siihen voisi reagoida siihen nopeammin, aina kun ei huomaa katsella tilauksen tilaa tuolta omalta tililtä.
Tilaamani muistit näytti saldoa tukkurille ja muistaakseni 10-15pv toimitusaikaa, jonka olin valmis odottelemaan. Omille sivuille tilaukseen tuli nähtäväksi jopa oletettu saapumispvm teille, joka nyt siis ylittyny jokusen päivän. Saman tuotteen saldo on nyt mennyt tukkurilla nollaan eikä sille anneta toimitusaika arviota. Tästä tulee mieleen, että tukkuri korjannut saldonsa ja itselläni on vahva epäily ettei muistit ole päässeet sieltä matkaan teillepäin? Pitänee vaihtaa tuotetta (spostissa laitoin mihin vaihdetaan).
 
Kyse on mielestäni myös siitä, että ymmärtää kuluttajana että jos hinta on kilpailukykyinen ja hyvä, niin jostain se säästö on otettu.

En tarkoita etteikö Datatronicilta saisi palvelua, mutta ymmärtää nämä tosiasiat:
  • hinnat on viilattu pieneksi
  • tietää tämän alan komponenttien katteet
  • ymmärtää että jokainen työntekijä maksaa yritykselle ainakin 20€/tunti, lähempänä 30€ kuin 20€
niin valitettavasti yhtälö ei toimi että vielä on 2-3 asiakaspalvelijaa valmiudessa hätähousuja varten.

Jokainen asiakas ei valitettavasti ole jokaisen yrityksen kohderyhmää, jos kysytään moniko meistä Datatronicilta komponentteja tilannut on valmis maksamaan lisää hinnoista lisää jotta asiakaspalvelussa on lisää porukkaa niin veikkaan, että moni ei ole. Haluamme toimivan palvelun hyvillä hinnoilla, ei mitään 24/7 kun tiedetään että sen jälkeen hinnat eivät ole kilpailukykyiset -- edelleen näille 24/7 istuville pitää maksaa se 20€+ jokaikinen tunti...

Kun komponentteja myyvä yritys myy 80€ hintaisen tuotteen, vaikka näppäimistön, he ovat todennäköisesti maksaneet siitä itse noin 60€, katetta 80€ myyntihinnalla jää yritykselle 3-4€.

Jokainen tunti pitää siis myydä 6 näppäimistöä 80€ hinnalla jotta saadaan yhden asiakaspalvelijan kulut maksettua.

Oli tuo mielessä että kun hinnat on hyvät niin puhelimeen tai sähköpostiin ei sen takia vastata samalla tavalla kuin verkkokauppa.comissa tms. isossa puljussa. Minne voit soittaa ja sieltä vastataan puhelimeen samalla tavalla kuin autokorjaamosta, aina.

Aiemmin tilannut Mindfactoryltä saksasta. Se on vielä 10 % halvempi kuin Datatronic. Mutta nykyään arvostan että rahat jää suomeen. Ja yhteydenpito helpompaa.
Sellainen asiakas kuka haluaa maailman halvimmalla niin tilaa Mindfactoryltä.

99 % kerroista homma menee niin että tilaus sisään ja tavarat jos on hyllyssä niin ne tulee muutamassa päivässä. Jos ei ole niin usein verkkosivun arvio tavaran toimitusajasta pitää paikkansa. Ja jos ei pidä niin yleensä asialla ei ole mitään merkitystä tietokoneen komponenteista puhuttaessa. Viikko pari sinne tänne, ei merkitystä. Helppo valita halvimmat hinnat vaikka toimitusajan ja asiakaspalvelun nopeuden kustannuksella.

Haluan selventää minkälainen tilanne niin kaikki ymmärtää, myös nämä teidän posteja peukuttaneet, miksi tarve saada yhteys.

Nyt oli tilanne tämä. Laitoin tilauksen sisään viime viikon keskiviikkona ajatuksena että 7 arkipäivää riittää. Tällä kertaa poikkeuksellisesti on tilanne että olisi suotavaa saada kamat haltuun tietyssä ajassa. Kaikki osat paitsi emo löytyi hyllystä ja emo piti tulla sunnuntaina. Kävin seuraamassa statusta verkkosivulta ja luki että emo ei tullutkaan tukkurilta, odotellaan. Laitan maanantaina iltapäivällä sähköpostia asiasta ja tilauksen statukseen myös kysymyksen. Ei mitään ongelmaa vaikka emoa ei saisikaan. Vaihdetaan vaan toiseen mitä löytyy hyllystä. On tiistai iltapäivä ja en saa yhteyttä sähköpostilla enkä puhelimella. Tässä vaiheessa alkaa tulla kiireen tunnetta että nyt olisi suotavaa saada yhteys että voi tehdä tarvittavat muutokset tilaukseen, tai perua emon tilaus ja hommata se muualta. Tässä kohtaa valmis maksamaan vaikka 50€ enemmän 200€ emosta että saan sen ajallaan. Tulen foorumille kirjoittamaan jos se auttaisi asiaa. Homma hoidettiin kuntoon.

Eli hyvin poikkeuksellinen tilanne että tarvii saada nopeasti yhteys. Silloin sitä kuitenkin kaipaa kun on tällainen tarve.
Oppina; Jos tarve saada osat tietyssä ajassa niin tilaa vain hyllyssä olevaa tavaraa. Tai hae osat paikallisesta kivijalkaliikkeestä.
 
Viimeksi muokattu:
Asiakaspalvelun järjestäminen hyvää iltalukemista aiheesta itse kullekin.

Kuluttajat pulassa – Gigantti menetteli sopimattomasti hoitaessaan virhetilanteita konkreettinen esimerkki kilpailijayrityksestä.

Fakta: Vaikeasti tavoitettava asiakaspalvelu = Sopimatonta menettelyä yritykseltä.

Fakta: Yrityksen on toimittava lakien ja asetusten mukaan.

Em. seikat, kuten esim. montako työntekijää firmassa on, mitä kukin kustantaa/tuottaa tai kuka mitäkin tehtäviä hoitaa, on täysin merkityksettömiä eikä kuulu asiakkaille pätkääkään.

Juuri näin.
 
Hei, seurannan mukaan huomenna tiistaina 19.11 poweri tulee varastoomme
Hei,
mikäs on tämän hetken tilanna? 8.11 tilausta tehdessä piti olla hyllyssä ja vieläkään ei näy. Olisin tilannut muualta, jos olisin tiennyt näin venyvän.

Edit. Eilen 20.11 lähti ja tänään kasattu osat kotona. Eli, homma ok!
 
Viimeksi muokattu:
Eli hyvin poikkeuksellinen tilanne että tarvii saada nopeasti yhteys. Silloin sitä kuitenkin kaipaa kun on tällainen tarve.
Oppina; Jos tarve saada osat tietyssä ajassa niin tilaa vain hyllyssä olevaa tavaraa. Tai hae osat paikallisesta kivijalkaliikkeestä.
Näin se monesti on, hyllystä saa tavaran heti. Samoin suurelle toimijalle tulee lähetyksiä tukuista useammin. Isolla yrityksellä on lisäksi varaa palkata ihan erillisiä asiakaspalveluun erikoistuneita työntekijöitä, kun henkilön työvoimakustannukset lisäävät henkilöstökuluja 0,1%. Pienellä kymmenen hengen yrityksellä aspaspesialistin lisäys on hulppeat 10%.

Se on sitten valintakysymys, että haluaako salamannopeaa palvelua vai halvat hinnat. Käytännön syistä ne eivät ole saatavilla samasta paikasta. Myöskään tukkujen toimitusaikoihin ei myyjällä ole mahdollisuutta vaikuttaa, jos tavaraa ei tule luvatusti, niin sitä ei silloin tule.

Miettikääpä esimerkiksi Verkkokauppa.com:in muutosta pikkufirmasta jättimäiseksi toimijaksi. Asiakaspalvelu on nopeutunut, mutta samalla taatusti halvimmat hinnat ja hintatakuut ovat jääneet historiaan. Ei näissä ketään kuseteta, näin se yritysmaailma toimii. Ei halpalennoilakaan saa ykkösluokan ateriaa ja muita palveluita henkilökohtaisine lentoemäntineen.
 
Oli tuo mielessä että kun hinnat on hyvät niin puhelimeen tai sähköpostiin ei sen takia vastata samalla tavalla kuin verkkokauppa.comissa tms. isossa puljussa. Minne voit soittaa ja sieltä vastataan puhelimeen samalla tavalla kuin autokorjaamosta, aina.

99 % kerroista homma menee niin että tilaus sisään ja tavarat jos on hyllyssä niin ne tulee muutamassa päivässä. Jos ei ole niin usein verkkosivun arvio tavaran toimitusajasta pitää paikkansa. Ja jos ei pidä niin yleensä asialla ei ole mitään merkitystä tietokoneen komponenteista puhuttaessa. Viikko pari sinne tänne, ei merkitystä. Helppo valita halvimmat hinnat vaikka toimitusajan ja asiakaspalvelun nopeuden kustannuksella.

Haluan selventää minkälainen tilanne niin kaikki ymmärtää, myös nämä teidän posteja peukuttaneet, miksi tarve saada yhteys.

Nyt oli tilanne tämä. Laitoin tilauksen sisään viime viikon keskiviikkona ajatuksena että 7 arkipäivää riittää. Tällä kertaa poikkeuksellisesti on tilanne että olisi suotavaa saada kamat haltuun tietyssä ajassa. Kaikki osat paitsi emo löytyi hyllystä ja emo piti tulla sunnuntaina. Kävin seuraamassa statusta verkkosivulta ja luki että emo ei tullutkaan tukkurilta, odotellaan. Laitan maanantaina iltapäivällä sähköpostia asiasta ja tilauksen statukseen myös kysymyksen. Ei mitään ongelmaa vaikka emoa ei saisikaan. Vaihdetaan vaan toiseen mitä löytyy hyllystä. On tiistai iltapäivä ja en saa yhteyttä sähköpostilla enkä puhelimella. Tässä vaiheessa alkaa tulla kiireen tunnetta että nyt olisi suotavaa saada yhteys että voi tehdä tarvittavat muutokset tilaukseen, tai perua emon tilaus ja hommata se muualta. Tässä kohtaa valmis maksamaan vaikka 50€ enemmän 200€ emosta että saan sen ajallaan. Tulen foorumille kirjoittamaan jos se auttaisi asiaa. Homma hoidettiin kuntoon.

Eli hyvin poikkeuksellinen tilanne että tarvii saada nopeasti yhteys. Silloin sitä kuitenkin kaipaa kun on tällainen tarve.
Oppina; Jos tarve saada osat tietyssä ajassa niin tilaa vain hyllyssä olevaa tavaraa. Tai hae osat paikallisesta kivijalkaliikkeestä.

Näissä kannattaa muistaa, että verkkis ja datatronic hieman erikokoisia firmoja. Ja omasta kokemuksesta isommissakin firmoissa säpöjä ei päivystetä, vaan niissäkin yleisesti 1-3 päivän viive.
Kiireemmissä tapauksissahan aina soitetaan ja jos ei heti vastata, voi puolen tunnin päästä soittaa uudelleen. Tähän mennessä itellä ei ainakaan ole ollut vaikeuksia puhelimitse saada kiinni, joskus toki joutunut soittamaan uudestaan tovin kuluttua.
Ihanteellinenhan toki olisi dronekaupan kaltainen 24/7 chätti, johon sai aina yhteyden ja tilauksia pystyi muuttamaan helposti tarvittaessa. En tiedä sitten miten muilla, mutta puhelimella on saanut ihan hyvin saanut yhteyden ja mennyt aikalailla paremmaksi säpönki suhteen.

Toki onneksi tähän mennessä ainakin dt lähetykset ja schenkerin kuljetukset toimineet vallan mainiosti, eli seuraavana päivänä aina perillä.
Nytkin perjantaina tuli säpö fractalin jakkaran lähetyksestä ja maanantaina kuljetuksen kaverit soittelivat päivällä töissä ollessani että toisivat paketin. Sovittiin tiistaiksi aamupäiväksi sitten ja sieltä tulikin:thumbsup:
 
Näissä kannattaa muistaa, että verkkis ja datatronic hieman erikokoisia firmoja. Ja omasta kokemuksesta isommissakin firmoissa säpöjä ei päivystetä, vaan niissäkin yleisesti 1-3 päivän viive.
Kiireemmissä tapauksissahan aina soitetaan ja jos ei heti vastata, voi puolen tunnin päästä soittaa uudelleen. Tähän mennessä itellä ei ainakaan ole ollut vaikeuksia puhelimitse saada kiinni, joskus toki joutunut soittamaan uudestaan tovin kuluttua.

Toi on oleellisin homma että kiirellisissä jutuissa puhelimella täytyy saada aukioloaikoina kiinni heti tai muutaman tunnin sisään viimeistään. Kokeilin soitella uudestaan tänään ja vastattiin heti, ja homma toimii kuten kuuluu. :thumbsup:
 
Ja muistakaa että datatronic sai kauhean kasan uusia asiakkaita kauhealla rytäkällä "asioista johtuen". Ei varmaan ole ollut helppoa tulla Suomen suurimman tekniikka foorumin yhteistyökumppaniksi näin nopeasti.
 
Miettikääpä esimerkiksi Verkkokauppa.com:in muutosta pikkufirmasta jättimäiseksi toimijaksi. Asiakaspalvelu on nopeutunut, mutta samalla taatusti halvimmat hinnat ja hintatakuut ovat jääneet historiaan. Ei näissä ketään kuseteta, näin se yritysmaailma toimii.
Verkkis on omalla kohdalla palvellut hyvin. Palautukset ja takuuasiat toimii hienosti. Käyt tiskillä ja saat asiat hoidettua suoraa siinä ilman odotteluja ja saat palautuksen heti tilille tai voucherin millä hakea korvaava tuote myymälästä.

Samoin tilatessa raha vaihtaa omistajaa vasta kun käy hakemassa tuotteen tiskiltä. Toimitusajat pitää hyvin kutinsa.

Verkkis ei kummoista tulosta tee niin hinnat ovat minusta hyvä kompromissi, jos haluaa asiallista palvelua. Tuon verran se selvästi maksaa, kun kauppiaalle ei satumaisia voittoja viivan alle jää. Eli jos tavoittelee alhaisempaa hintaa niin sitten pitää tiedostaa, että joku edellämainituista todennäköisesti toimii huonommin.
 
Hei, kovasti nyt on ollut kirjoittelua että spostiin vastataan viiveellä.
Katsoin että nyt mennään 18.11 viesteissä ja tottakai pyrimme vastaamaan viesteihin mahdollisimman nopeasti.
Valitettavasti kun muutama työntekijä on hetkellisesti poissa (sairaana) niin se näkyy tässä aspassa spostien vastaus viiveenä.
Pahoittelemme tästä teille aiheutunutta haittaa ja vaivaa
 
Ainakaan verkkokauppaan niitä ei tuoda näkyville etukäteen, meillä ei ole siihen teknistä valmiutta, mutta viime vuonna laitoimme tänne "excel" muodossa listaa tuotteista jotka tulevat alennukseen. Ymmärrän kyllä pointtisi ja varsinkin kun tilaus ennen BF:ää tarkoittaa, että on jonossa ennen BF tilauksia. Toki nyt odotamme, että kasaus ei ole läheskään niin suosittua kuin viime vuonna emmekä ole siten samassa lirissä kun viime vuonna.
Tämä kuulostaa hyvältä, kun itsellänikin on näytönohjainta vaille valmis ostoskori teillä odottelemassa tilausnapin painallusta. Siihen liittyen, onko teidän kannalta ok, että kasaatte koneen ilman GPU:ta, jonka sitten koitan saalistaa jostain BF-tarjouksesta? Noissahan se suurimman säästön mahdollisuus yleensä kuitenkin on.
 
Noniin. Datatronicilla odotellut pakettia muutaman päivän ja näköjään muistit joudutttu vaihtamaan jostain syystä. Samaan hintaan sain vähän kalliimmat muistikammat ja paketti lähti kuljetuikseen samantien.
Hyvää palvelua saanut sähköpostitse.
 
Viimeksi muokattu:
@Datatronic

Edelleen kaverin puolesta kirjoittelen, ja samasta tilauksesta ZEKBDBOMG.

Tässä korvaavia muisteja odotellessa sieltä tilaukselta on nyt pari tuuletinta siirtynyt tilasta "Varattu tilaukselle" tilaan "Toimitusarvio 5-7 työpäivää".

Tarkoittaako siis "Varattu tilaukselle" yhtään mitään? Vai onko teidän varastonhallinta vaan savolaisten koodaama, joka toimii "suattaapi meillä ollannii, vuan suattaapi olla olemattanii"-periaatteella?

Ja mikä tärkeintä, onko teillä ne muut osat ihan aikuisten oikeesti varastossa, ja säilyykö ne siihen asti varastossa että ne korvaavat muistit ehtii tulemaan?

Nuo pari tuuletinta voi vaikka jättää pois, jos ikinä semmoiseen tilanteeseen päästään että muut osat sattuisi olemaan valmiina lähetettäväksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 759
Viestejä
4 565 042
Jäsenet
75 016
Uusin jäsen
repXileS

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom