Kyse on mielestäni myös siitä, että ymmärtää kuluttajana että jos hinta on kilpailukykyinen ja hyvä, niin jostain se säästö on otettu.
En tarkoita etteikö Datatronicilta saisi palvelua, mutta ymmärtää nämä tosiasiat:
- hinnat on viilattu pieneksi
- tietää tämän alan komponenttien katteet
- ymmärtää että jokainen työntekijä maksaa yritykselle ainakin 20€/tunti, lähempänä 30€ kuin 20€
niin valitettavasti yhtälö ei toimi että vielä on 2-3 asiakaspalvelijaa valmiudessa hätähousuja varten.
Jokainen asiakas ei valitettavasti ole jokaisen yrityksen kohderyhmää, jos kysytään moniko meistä Datatronicilta komponentteja tilannut on valmis maksamaan lisää hinnoista lisää jotta asiakaspalvelussa on lisää porukkaa niin veikkaan, että moni ei ole. Haluamme toimivan palvelun hyvillä hinnoilla, ei mitään 24/7 kun tiedetään että sen jälkeen hinnat eivät ole kilpailukykyiset -- edelleen näille 24/7 istuville pitää maksaa se 20€+ jokaikinen tunti...
Kun komponentteja myyvä yritys myy 80€ hintaisen tuotteen, vaikka näppäimistön, he ovat todennäköisesti maksaneet siitä itse noin 60€, katetta 80€ myyntihinnalla jää yritykselle 3-4€.
Jokainen tunti pitää siis myydä 6 näppäimistöä 80€ hinnalla jotta saadaan yhden asiakaspalvelijan kulut maksettua.