Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Tilaukset mennyt teillä sekaisin. Minun tilaus oli HSYBTXIDU, mutta paketissa on VOPQCSJAG tilaus.
 
Vähän keljuttaa toi Klarnan puute, OP ei antanut ostaa laskulle (lol) ja Walley herjasi teknistä vikaa. Luottokortilla olisin ostanut mutta minimaalinen luottoraja enkä tajunnut että rajan nostoon menee monta päivää ja tälleen kokoonpanopäissään ei jaksa odottaa. En hirveesti tykkää maksaa ennakkoon mutta nyt tein poikkeuksen, sormet ristissä tukkurin nopealle toimitukselle :)
 
Vähän keljuttaa toi Klarnan puute, OP ei antanut ostaa laskulle (lol) ja Walley herjasi teknistä vikaa. Luottokortilla olisin ostanut mutta minimaalinen luottoraja enkä tajunnut että rajan nostoon menee monta päivää ja tälleen kokoonpanopäissään ei jaksa odottaa. En hirveesti tykkää maksaa ennakkoon mutta nyt tein poikkeuksen, sormet ristissä tukkurin nopealle toimitukselle :)

Klarnalla voit tehhä kertakäyttösen luottokortin, joka natsaa Datatronicilla :)
 
Vähän keljuttaa toi Klarnan puute, OP ei antanut ostaa laskulle (lol) ja Walley herjasi teknistä vikaa. Luottokortilla olisin ostanut mutta minimaalinen luottoraja enkä tajunnut että rajan nostoon menee monta päivää ja tälleen kokoonpanopäissään ei jaksa odottaa. En hirveesti tykkää maksaa ennakkoon mutta nyt tein poikkeuksen, sormet ristissä tukkurin nopealle toimitukselle :)
klarna oli kallis:
KLARNA POISTUU KAUPASTAMME
Klarna maksutapa loppuu kaupastamme. Tänään on viimeinen päivä tehdä ostoksia Klarnalla. Jo tehdyt Klarnatilaukset pysyvät toki voimassa :)

Syynä tähän on puhtaasti Klarnan ilmoittama hinnankorotus heidän veloittamaan maksuun kauppiaalta. Se on korotuksen jälkeen jo yli kaksinkertainen luottokorttiprovisioihin nähden ja vastasi jo leijonanosaa meidän katteesta. Tästä syystä, jotta hintoja ei jouduta nostamaan, niin jouduimme tekemään tämän päätöksen. Hintoja ei olisi voinut pitää ennallaan samalla kun Klarna olisi säilynyt maksutapana. Jommasta kummasta oli tingittävä.
 
Vähän keljuttaa toi Klarnan puute, OP ei antanut ostaa laskulle (lol) ja Walley herjasi teknistä vikaa. Luottokortilla olisin ostanut mutta minimaalinen luottoraja enkä tajunnut että rajan nostoon menee monta päivää ja tälleen kokoonpanopäissään ei jaksa odottaa. En hirveesti tykkää maksaa ennakkoon mutta nyt tein poikkeuksen, sormet ristissä tukkurin nopealle toimitukselle :)

Itse olen ainakin Nordean luottokortin kanssa maksanut ylimääräistä etukäteen jos on pitänyt tehdä luottorajan ylittäviä ostoksia. Alkujaan Stockmann Mastercardissa oli vain 500 euron luottoraja. Nordean tililtä maksaessa ylimääräinen luottoraja päivittyi heti. Tästä on tosin vuosia aikaa.
 
Klarnahan on myös epäluotettava. Monilta kauppialta kuullut että joskus Klarnalla käynyt niin että järjestelmä ilmoittaa että maksu mennyt läpi, kauppias lähettää tuotteen ja siten tuleekin ilmoitus että järjestelmä hukannut ja se on voivoi.
 
OGUPCBEIM Onko mikä tilanne? Alkaa olemaan vaikeat tilanteet kun pitäisi tuote saada käyttöön.
 
Hei @Datatronic

Sellainen nopea kysymys, että onkos teillä nettisivujen saatavuus ja myymäläsaatavuus sama asia? Että jos nopeasti tarvii jotain, niin voi katsoa ensin onko teillä ja sitten käydä hakemassa, vai onko varsinaiset varastot myymälästä erillään.
 
@Datatronic

Ei ole vieläkää tapahtunut käyttäjätililläni mitään bonusten osalta. Laitoin vielä kerran sähköpostia 6.4. ja siihen ei enää ole reagoitu mitenkään.
Huomasin asian siis vasta tuolloin 6.4., kun olin tilaamassa NASsiin uusia kovalevyjä ja Qnapin laajennusyksikköä, mutta bonukset eivät tuolloin näkyneet tililläni.
Tästä syystä tilasin tuotteet myöhemmin kilpailijalta, kun ei ihan luottamusta herätä tämä toiminta näin pienten euromääräisten summien ympärillä pyörittäessä.
Omalta osaltani tämän asian käsittely loppuu nyt tähän ja en jaksa edes periaatteen vuoksi noin pikkuista summaa peräänkuuluttaa :)

edit: sähköpostiini vastattiin 15.4.2024 ja bonukset näkyvät nyt tililläni. Case closed v2.0.

Hei,

Pahoittelut tämä oli jäänyt huomaamatta! Laitoin nyt teille bonukset!
 
Viimeksi muokattu:
Hei @Datatronic

Sellainen nopea kysymys, että onkos teillä nettisivujen saatavuus ja myymäläsaatavuus sama asia? Että jos nopeasti tarvii jotain, niin voi katsoa ensin onko teillä ja sitten käydä hakemassa, vai onko varsinaiset varastot myymälästä erillään.
Nettisivujen myymäläsaatavuus on meidän oma varasto, joka sijaitsee samassa paikassa. Meillä ei ole erillistä varastoa eli voit katsoa saatavuuden verkkokaupasta ja hakea tuotteen myymälästä. Tukkurisaldot ovat tukkureiden omia varastoja.
 
OGUPCBEIM Onko mikä tilanne? Alkaa olemaan vaikeat tilanteet kun pitäisi tuote saada käyttöön.
Tässä oli käynyt niin, että samalla tilauksella tukkurilta oli tuote jossa oli ollut hintavirhe tukkurilla jonka takia tilaus oli jäänyt holdiin. Se on nyt vapautettu muiden tuotteiden osalta eli sinunkin tuote lähti nyt matkaan. Tämä tulee vielä ihan lähitukkurilta Suomesta eli pitäisi olla meillä heti maanantaina. Pahoittelut tästä. Näitä joskus tapahtuu ja pahoittelut myös siitä, että emme olleet huomanneet tämän tilauksen jääneen jumiin.
 
Vähän keljuttaa toi Klarnan puute, OP ei antanut ostaa laskulle (lol) ja Walley herjasi teknistä vikaa. Luottokortilla olisin ostanut mutta minimaalinen luottoraja enkä tajunnut että rajan nostoon menee monta päivää ja tälleen kokoonpanopäissään ei jaksa odottaa. En hirveesti tykkää maksaa ennakkoon mutta nyt tein poikkeuksen, sormet ristissä tukkurin nopealle toimitukselle :)
Klarna tosiaan nosti hintoja aiemmin niin rajusti, että siitä oli luovuttava. Millaista teknistä vikaa Walley antoi? Voisimme laittaa siitä kyselyä Paytrailille.
 
Taitaa itse selaamistani Suomessa tekniikkaa myyvien kauppojen sivustoista Datatronic olla toiseksi huonoin käyttökokemus. Gigantti on vielä paskempi. Top 2 -ärsytykset tuon yleisen sivujen hitauden lisäksi:

1. Tämän kaltaiset filtterit:
Screenshot 2024-04-09 105335.png

Ihan vaan slaideri, jolla asetat min. ja max. olisi reilusti kätevämpi.

2. Monesti tuossa tuotteen Kuvaus -alalehdessä, joka oletuksena näkyy kun tuotteen avaa, on jotain epäolennaista diipadaapaa tai joku copypastettu tekstiseinä tai molemmat. Sitten ne olennaiset tiedot ehkä löytyy vasta painamalla Lisätiedot -alalehteä, jonka asettelu ei myöskään ole selkeimmästä päästä. Itsellä melkein oletus on, että vaikka olisi tilaamassa jonkin tuotteen Datatronicilta niin täytyy etsiä se sama tuote Jimm'siltä tai valmistajan sivuilta ja lukea tuotekuvaus sieltä.


Positiivista sen verran että sitten kun tuolta itse on jotain tilannut, yleensä palikan tai pari kerrallaan niin ovat kyllä aina tulleet nopeasti ja ilman mitään ongelmia eli sen puoleen ei itsellä ole kuin hyviä kokemuksia. Mutta ilmeisesti noiden isompien tilausten käsittelyssä ja aspassa jokin mättää kun melkeinpä päivittäin on joku täällä kyselemässä tilauksensa perään. Toivottavasti saatte kaikin puolin hommat rullaamaan sujuvasti, hinnat on ainakin kilpailukykyiset ja tällä hetkellä on iso joukko nörttejä suuttunut Turkulaiselle kilpailijalle, joten lienee melko otollinen aika laajentaa asiakaspiiriä.
Ensimmäinen konvertteri tehty. Lähdettiin helpoimmasta liikkeelle eli tb ja gb. SSD levyissä on nyt toistaiseksi sekä slideri että nämä valinnat, mutta poistamme nämä valinnat kohta kunhan slideri osoittautuu luotettavaksi.

1712907067327.png


Seuraavaksi tehdään muita numeerisia arvoja. Se kotelopuolella oleva ATX ITX yms hirviö on hankalampi.
 
Onko suunnitelmissa tuoda sivustolle tummaa tilaa (dark mode)?

Olisi mukavampi selailla sivustoa yön pimeinä tunteina ja kenties tehdä heräteostoksia. ;)
Tämä on iso muutos, koska verkkokaupan nykyinen teema ei tue sitä. Eli pitäisi räjäyttää vähän enemmän. Tämä olisi pitänyt ottaa huomioon jo kun teimme sivuston. Eli tätä en nyt uskolla lupailla kovinkaan nopeasti.
 
En usko.



Muuten @Datatronic näiden kahden hintaa voisi tarkastella.

3060 12 gb mallin hinta 300-350 €

ja tämän 6700xt:n hinnaksi 399 €

Hintojen vertailukohtana käytetty muita vastaavia malleja.
Näiden tuotteiden hinnat korjattu ehdotusten mukaisiksi! Kiitos paljon huomiosta. Joskus jotain yksittäiskappaleita jää sillä tavoin roikkumaan, että niillä ei ole enää tukkuria, hinnoittelu ei perustu enää markkinahintaan vaan aikoinaan ostettuun sisäänostohintaan. Sen takia näissä oli hinnat näin pielessä.
 
Iotechin etusivulla pyörii nyt sivussa feedi josta näkee tuotteita jotka ovat viimeisen 1 kk aikana top 30 myynnin osalta. Eli sattumanvaraisesti valitaan tuohon tuotteet top 30:stä. Eli ovat aina suosittuja tuotteita.

1712908201552.png
 
Klarna tosiaan nosti hintoja aiemmin niin rajusti, että siitä oli luovuttava. Millaista teknistä vikaa Walley antoi? Voisimme laittaa siitä kyselyä Paytrailille.
Siinä maksua hyväksyttäessä antoi napin alle häiriötekstin "Tekninen vika - yritä myöhemmin uudelleen tai vaihda maksutapaa", en nyt muista oliko ihan just sanatarkasti noin.
 
@Datatronic

Ei ole vieläkää tapahtunut käyttäjätililläni mitään bonusten osalta. Laitoin vielä kerran sähköpostia 6.4. ja siihen ei enää ole reagoitu mitenkään.
Huomasin asian siis vasta tuolloin 6.4., kun olin tilaamassa NASsiin uusia kovalevyjä ja Qnapin laajennusyksikköä, mutta bonukset eivät tuolloin näkyneet tililläni.
Tästä syystä tilasin tuotteet myöhemmin kilpailijalta, kun ei ihan luottamusta herätä tämä toiminta näin pienten euromääräisten summien ympärillä pyörittäessä.
Omalta osaltani tämän asian käsittely loppuu nyt tähän ja en jaksa edes periaatteen vuoksi noin pikkuista summaa peräänkuuluttaa :)
Vielä siis varmistuksena, eli et vieläkään näe näitä bonuksia tililläsi? Mekään emme tosiaan haluaisi näin pienien eurojen ympärille pyöriä eli ei näitä tosiaan tahallaan jätetä lisäämättä.. Pohdin että voisikohan lisäys nyt mennä väärälle tilille jos et niitä näe eli olisi dublikaatti. Mutta voisitko vielä siis vahvistaa, että vieläkään et näe bonusta?
 
Tilaukset mennyt teillä sekaisin. Minun tilaus oli HSYBTXIDU, mutta paketissa on VOPQCSJAG tilaus.
Tästä oltu yhteydessä teihin molempiin.. meillä nyt tilauskäsittelyn jälkeen on pakkauspisteellä selvästikin mennyt sekaisin nämä kaksi tilausta. Lyöty laput väärinpäin laatikoihin. Pahoittelut :(
 
Muutamia alennuksia viikonlopuksi!









 
Muutamia alennuksia viikonlopuksi!









Ihan hyvä alennus ferasta, mutta tuo pa120 on niin lähellä hinnan puolesta, etten voi suositella. Hinta pitäisi saada jonnekkin 25 paikkeille, mutta ymmärrän täysin ettei tappiollakaan kiinnosta myydä.
 
Saatteko tuotteistettua Fractal Design Define 7 Nano Black Solid -koteloa hyvään hintaan?
P/N: FD-C-DEF7N-01
 
Moi,
postiennakko-mahdollisuus olisi jees nyt kun nimeltä mainitsematon kilpailija sotki maineensa, heillä se onkin. Olen postiennakkoa käytellyt silloin tällöin jos ennakkoon tilannut uutta tai saldoa odottavaa tavaraa, näyttiksen julkaisussa nopeimpana maksutapana ynm.

Tällainen pieni toive siihen suuntaan.

Ihmisissä vaan liikaa kusipäitä jotka väärinkäyttää tuotakin eri verkkokaupoissa ja tilaa tuotteita joita ei koskaan noudeta postista ja siitähän tulee kauppiaille isot kulut jo per lähetys.
Jos olisin itse jonkun verkkokaupan pitäjä en myöskään tarjoaisi postiennakko mahdollisuutta. Ja pitää muistaa me asiakkaathan nuokin väärinkäytökset tavallaan sitten maksetaan kalliimpina hintoina joita kauppa joutuu tuotteissaan pitämään kaikki kulut kattaakseen.
 
Miten helpolla onnistuisi perua tilaukselta vain yksi tuote? Ei tuossa peruutettavassa tuotteessa hirveästi rahaa ole kiinni, mutta nyt kun hetken on miettinyt niin eihän se tule edes mahtumaan kunnolla koneeseen..
 
Miten helpolla onnistuisi perua tilaukselta vain yksi tuote? Ei tuossa peruutettavassa tuotteessa hirveästi rahaa ole kiinni, mutta nyt kun hetken on miettinyt niin eihän se tule edes mahtumaan kunnolla koneeseen..
Helppoa. Me vaan poistamme tuotteen tilaukselta ja palautamme sen osuuden maksusta. Laitatko meille tilaustunnuksen sekä tuotteen joka tilaukselta poistetaan.
 
Helppoa. Me vaan poistamme tuotteen tilaukselta ja palautamme sen osuuden maksusta. Laitatko meille tilaustunnuksen sekä tuotteen joka tilaukselta poistetaan.

Jes, kaivelen kohta tilausnumeroa jne ja laitan sitten vaikka yvnä tulemaan
 
Ihmisissä vaan liikaa kusipäitä jotka väärinkäyttää tuotakin eri verkkokaupoissa ja tilaa tuotteita joita ei koskaan noudeta postista ja siitähän tulee kauppiaille isot kulut jo per lähetys.
Jos olisin itse jonkun verkkokaupan pitäjä en myöskään tarjoaisi postiennakko mahdollisuutta. Ja pitää muistaa me asiakkaathan nuokin väärinkäytökset tavallaan sitten maksetaan kalliimpina hintoina joita kauppa joutuu tuotteissaan pitämään kaikki kulut kattaakseen.
Voisihan palautuksetkin vähän kasvaa mutta nytkin voi tilata laskulla ja jättää noutamatta jos noin haluaa tehdä. Postiennakko ei toimi meidän nykyisessä koodissa vaan se pitäisi rakentaa sekä pohtia miten prosessissa aina muistetaan peruuttaa kuitti vaikka raha ei liikkunutkaan takaisin päin kun ei se koskaan tullutkaan. Kuitti tehtäisiin tässä siis jo ennenkuin edes tiedämme tuleeko raha koskaan.
Toki jos tälle olisi paljon kysyntää niin varmaan systeemit sitten rakennettaisiin mutta onko tämä niin suosittu maksutapa?
 
Itse en ole kaipaillut postiennakkoa enää vuosiin, ehkä vuosi kymmeneen. Toki joku niitä voi kaivata, mut en ainakaan itse tai tuttavapiiristä tunne ketään kuka tuota olisi enää aikoihin käyttänyt.

Keskittyisin ehkä muihin parannuksiin kun niitä oli meneillään edellisistä viesteistä tulkiten.

Mitä topicia seurannut niin isoimpana asiana varmaan olisi saada tuo tiketti/sähköposti systeemi toimimaan saumattomasti. Voi karkoittaa asiakkaan kerralla jos ei sähköpostista saa vastausta tms.
 
Matkahuoltohan on lopettanut niiden versionsa, kutsuivat sitä bussiennakoksi viime vuonna, en usko että postikaan kovin pitkään jatkaa postiennakkoa.
 
Eikö toi postiennakko yleensä ole käytössä sellaisilla, joiden on pakko maksaa käteisellä… eli syystä tai toisesta raha on liian kuumaa tilille. En itse keksi mitään muuta syytä miksi sitä olisi käytettävä/mitä hyötyä kyseisestä maksutavasta on.
Enkä kyllä usko, että tämä asiakasryhmä on kovin suuri osuus potentiaalisista asiakkaista.
 
Sellaisessa kohtaa voisi tilata postiennakolla, jos tavaran toimitusajasta ei ole tietoa. Aina vähän vastemielistä maksaa ensin, ja sitten odotella pitkiä aikoja tuleeko tavara vai ei.
 
Sellaisessa kohtaa voisi tilata postiennakolla, jos tavaran toimitusajasta ei ole tietoa. Aina vähän vastemielistä maksaa ensin, ja sitten odotella pitkiä aikoja tuleeko tavara vai ei.
Eikö se ole sama ottaa laskulla siinä vaiheessa? Kai datatronicilla joku sellanen vaihtoehto on? Lasku lähtee kun tuote lähetetään
 
Eikö se ole sama ottaa laskulla siinä vaiheessa? Kai datatronicilla joku sellanen vaihtoehto on? Lasku lähtee kun tuote lähetetään

Joo toki, jos laskulla saa siten, että maksu toimituksen jälkeen, niin silloin ei kyllä postiennakolle mitään tarvetta. Mutta ei kai sellaista vaihtoehtoehtoa edes ole kuin ehkä yritysasiakkeille?
 
Joo toki, jos laskulla saa siten, että maksu toimituksen jälkeen, niin silloin ei kyllä postiennakolle mitään tarvetta. Mutta ei kai sellaista vaihtoehtoehtoa edes ole kuin ehkä yritysasiakkeille?
Oliko oletuksena 45 päivää maksuaikaa laskulla ja eiköhän datatronic voi laittaa laskun holdiin jos toimitus viivästyy pidemmälle.
 
Käytän monesti postiennakkoa jos tilaan tuotteen ennakkoon ennen kuin tuotteella on vahvistettua toimitusaikaa. Osaako @Datatronic kertoa onko tuolla walley:n ja Op:n laskulla mitä eroa? Lähteekö maksuaika kulkemaan siinä kohtaa kun tuotteen tilaa vai sitten kun se on saatavilla ja lähetetty?
 
OP Laskulla ainakin 45 ensimäistä päivää on korotonta.
Sen huomasin mutta nyt lähinnä kiinnostaa mistä tämä lähetään laskemaan. Tuote jota olisin tilaamassa aikasemmin datatronic sanoi että "tukkuri saa varastoon nykytiedolla 1.7" ja tuo 45 ei riitä sinne asti, jos se lähtee kulkemaan tilaus hetkestä
 
Sen huomasin mutta nyt lähinnä kiinnostaa mistä tämä lähetään laskemaan. Tuote jota olisin tilaamassa aikasemmin datatronic sanoi että "tukkuri saa varastoon nykytiedolla 1.7" ja tuo 45 ei riitä sinne asti, jos se lähtee kulkemaan tilaus hetkestä
Ei ennen tarvikkeen toimitusta lähde. Sen vaatii lakikin.
 
Vaatiiko? Ei käsittääkseni. Kyllä se laskuaika lähtee siitä kun lainapäätös tehty ja luotto nostettu. Se milloin Datatronic sen nostaa on asia erikseen.
Mutta jos tuotetta ei näy, niin eiköhän laskulle saa lisää maksuaikaa kysymällä esim datatronicista.
 
Mutta jos tuotetta ei näy, niin eiköhän laskulle saa lisää maksuaikaa kysymällä esim datatronicista.

Tässä tapauksessa oikea kohde maksuajan kysymiselle on OP Lasku tai Walley. OP lasku ja osuuspankki on kaksi eri asiaa. En ole walleytä käyttänyt vielä, mutta OP Laskuhan muuttuu jos et ole maksanut tuohon 45 päivään mennessä niin osamaksusopimukseksi ja voit maksella sitä rauhassa sitten.
 
Tässä tapauksessa oikea kohde maksuajan kysymiselle on OP Lasku tai Walley. OP lasku ja osuuspankki on kaksi eri asiaa. En ole walleytä käyttänyt vielä, mutta OP Laskuhan muuttuu jos et ole maksanut tuohon 45 päivään mennessä niin osamaksusopimukseksi ja voit maksella sitä rauhassa sitten.

Itse tilasin 3.3 datatronicilta emolevyn, paketti lähetetty 13.3. OPlta sain laskun 3.4 jossa eräpäivä 17.4. Eli laskutus alkaa siitä kun tekee tilauksen ja tuossa tuli n. 45pvä maksuaikaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 208
Viestejä
4 452 911
Jäsenet
73 674
Uusin jäsen
Eemeli77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom