Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Itse olen ollut tyytyväinen Datatronicciin mutta lahtelaisena se on tietty helppo sanoa kun on liikkeen ovelle muutaman minuutin matka.

Olen myös sitä mieltä että Datatronicin pitäisi uusia koko kauppapaikkansa netissä, on selkeästi huonoin käytettävyydeltään kaikkiin kilpailijoihin
verrattuna eikä tunnu toimivan muutenkaan kun tavarat tunnu varautuvan tilauksille ja saldotkaan eivät tunnu olevan sitä mitä sivut näyttävät.
Sivujen hidastelu ja jumittelu syö hermoja myöskin toistuvasti, kerran pari on mennyt tilaus muualle ihan sen takia ettei ole saanut tuotesivua
yksinkertaisesti auki.

"Tarttis tehrä jotain"
Taitaa itse selaamistani Suomessa tekniikkaa myyvien kauppojen sivustoista Datatronic olla toiseksi huonoin käyttökokemus. Gigantti on vielä paskempi. Top 2 -ärsytykset tuon yleisen sivujen hitauden lisäksi:

1. Tämän kaltaiset filtterit:
Screenshot 2024-04-09 105335.png

Ihan vaan slaideri, jolla asetat min. ja max. olisi reilusti kätevämpi.

2. Monesti tuossa tuotteen Kuvaus -alalehdessä, joka oletuksena näkyy kun tuotteen avaa, on jotain epäolennaista diipadaapaa tai joku copypastettu tekstiseinä tai molemmat. Sitten ne olennaiset tiedot ehkä löytyy vasta painamalla Lisätiedot -alalehteä, jonka asettelu ei myöskään ole selkeimmästä päästä. Itsellä melkein oletus on, että vaikka olisi tilaamassa jonkin tuotteen Datatronicilta niin täytyy etsiä se sama tuote Jimm'siltä tai valmistajan sivuilta ja lukea tuotekuvaus sieltä.


Positiivista sen verran että sitten kun tuolta itse on jotain tilannut, yleensä palikan tai pari kerrallaan niin ovat kyllä aina tulleet nopeasti ja ilman mitään ongelmia eli sen puoleen ei itsellä ole kuin hyviä kokemuksia. Mutta ilmeisesti noiden isompien tilausten käsittelyssä ja aspassa jokin mättää kun melkeinpä päivittäin on joku täällä kyselemässä tilauksensa perään. Toivottavasti saatte kaikin puolin hommat rullaamaan sujuvasti, hinnat on ainakin kilpailukykyiset ja tällä hetkellä on iso joukko nörttejä suuttunut Turkulaiselle kilpailijalle, joten lienee melko otollinen aika laajentaa asiakaspiiriä.
 
Okei kiitos. Entäs tuo näytönohjain? Sillekin tuli muutos, että ensin näkyi listassa ja sitten taas toimitusarviona.
Se on tänään lisätty tilaukselle kun vaihdos tehtiin ja ainakin saldon mukaan meni -1:een...

09.04.2024 10:350-1-1Lisätty MNFGPAVSL

Eli onko meiltä siis aspassa sanottu, että tämä löytyisi heti, vaihdettu siihen ja silti sitä ei ole? Ymmärsinkö oikein? Silloin virhe on ikävä kyllä tapahtunut aspassa eikä järjestelmässä. Tuossa saattaa olla lyhyt viive eli 15 minuutin ajan järjestelmän toinen osa joka tuota näytti saattoi olettaa saldon olevan nolla ennenkuin tuo tilaukselle lisäys joka vei saldon -1:een niin vaikutti laskentaan.
 
Se on tänään lisätty tilaukselle kun vaihdos tehtiin ja ainakin saldon mukaan meni -1:een...

09.04.2024 10:350-1-1Lisätty MNFGPAVSL

Eli onko meiltä siis aspassa sanottu, että tämä löytyisi heti, vaihdettu siihen ja silti sitä ei ole? Ymmärsinkö oikein? Silloin virhe on ikävä kyllä tapahtunut aspassa eikä järjestelmässä. Tuossa saattaa olla lyhyt viive eli 15 minuutin ajan järjestelmän toinen osa joka tuota näytti saattoi olettaa saldon olevan nolla ennenkuin tuo tilaukselle lisäys joka vei saldon -1:een niin vaikutti laskentaan.
Eilen kun soitin, niin sanoin, että vaihdetaan tuohon kun sitä näyttäisi olevan ja asiakaspalvelija sanoi, että ok ja laittaa maksulinkin tulemaan. Olisin olettanut, asiakaspalvelijan sanovan kun sanoin että vaihdon teen siksi, että saan koneen nopeammin jos tuotetta ei ole. Tein eilen aamulla tuon muutoksen soittamalla, maksoin myös ja se tänään sitten lisättiin vanhaan tilaukseen yli vuorokausi myöhemmin. Luulisi, että se on tuohon koneeseen varattu kun sen käytännössä eilen ostin.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa itse selaamistani Suomessa tekniikkaa myyvien kauppojen sivustoista Datatronic olla toiseksi huonoin käyttökokemus. Gigantti on vielä paskempi. Top 2 -ärsytykset tuon yleisen sivujen hitauden lisäksi:

1. Tämän kaltaiset filtterit:
Screenshot 2024-04-09 105335.png

Ihan vaan slaideri, jolla asetat min. ja max. olisi reilusti kätevämpi.

2. Monesti tuossa tuotteen Kuvaus -alalehdessä, joka oletuksena näkyy kun tuotteen avaa, on jotain epäolennaista diipadaapaa tai joku copypastettu tekstiseinä tai molemmat. Sitten ne olennaiset tiedot ehkä löytyy vasta painamalla Lisätiedot -alalehteä, jonka asettelu ei myöskään ole selkeimmästä päästä. Itsellä melkein oletus on, että vaikka olisi tilaamassa jonkin tuotteen Datatronicilta niin täytyy etsiä se sama tuote Jimm'siltä tai valmistajan sivuilta ja lukea tuotekuvaus sieltä.


Positiivista sen verran että sitten kun tuolta itse on jotain tilannut, yleensä palikan tai pari kerrallaan niin ovat kyllä aina tulleet nopeasti ja ilman mitään ongelmia eli sen puoleen ei itsellä ole kuin hyviä kokemuksia. Mutta ilmeisesti noiden isompien tilausten käsittelyssä ja aspassa jokin mättää kun melkeinpä päivittäin on joku täällä kyselemässä tilauksensa perään. Toivottavasti saatte kaikin puolin hommat rullaamaan sujuvasti, hinnat on ainakin kilpailukykyiset ja tällä hetkellä on iso joukko nörttejä suuttunut Turkulaiselle kilpailijalle, joten lienee melko otollinen aika laajentaa asiakaspiiriä.
Tiedostamme haasteita kaupassa. Jatkuvasti kehitämme kauppaa, mutta toki meidän resurssit ovat vähän pienemmät kuin isoimmilla kilpailijoilla.
Isoimmat haasteet ovat melko suuri tuotteiden määrä. Tämä aiheuttaa hitautta silloin kun päivitys skriptit päivittävät esim. tuotteiden hintoja yms. Yritämme tätä skriptiä nopeuttaa ja keventää.
Filttereihin tarvitsisimme hyvän konvertterin eli nämä tiedot esim. SSD kapasiteetista tulevat ulkopuoliselta katalogitoimittajalta ja ne eivät ole yhteismitallisia eli joku valmistaja on ilmoittanut katalogitoimittajalle teratavuina ja joku gigatavuina koon. Meidän olisi helppoa muuttaa tämä slideriksi mutta slaideri ei toimi järkevästi niin kauan kun yksikkö ei ole sama.
1712651601020.png


Tässä koko lista. Onhan tuo karmea. Tässä pitää osata myös valita esim. 2000 gb ja 2 tb sekä 2048 jos haluaa järkevästi verrata 2 teran levyjä. Tämmöinen konvertteri on suunnitteilla.
 
Tiedostamme haasteita kaupassa. Jatkuvasti kehitämme kauppaa, mutta toki meidän resurssit ovat vähän pienemmät kuin isoimmilla kilpailijoilla.
Isoimmat haasteet ovat melko suuri tuotteiden määrä. Tämä aiheuttaa hitautta silloin kun päivitys skriptit päivittävät esim. tuotteiden hintoja yms. Yritämme tätä skriptiä nopeuttaa ja keventää.
Filttereihin tarvitsisimme hyvän konvertterin eli nämä tiedot esim. SSD kapasiteetista tulevat ulkopuoliselta katalogitoimittajalta ja ne eivät ole yhteismitallisia eli joku valmistaja on ilmoittanut katalogitoimittajalle teratavuina ja joku gigatavuina koon. Meidän olisi helppoa muuttaa tämä slideriksi mutta slaideri ei toimi järkevästi niin kauan kun yksikkö ei ole sama.
1712651601020.png


Tässä koko lista. Onhan tuo karmea. Tässä pitää osata myös valita esim. 2000 gb ja 2 tb sekä 2048 jos haluaa järkevästi verrata 2 teran levyjä. Tämmöinen konvertteri on suunnitteilla.

Pikku hiljaa hyvä tulee! :thumbsup:
 
Eilen kun soitin, niin sanoin, että vaihdetaan tuohon kun sitä näyttäisi olevan ja asiakaspalvelija sanoi, että ok ja laittaa maksulinkin tulemaan. Olisin olettanut, asiakaspalvelijan sanovan kun sanoin että vaihdon teen siksi, että saan koneen nopeammin jos tuotetta ei ole. Tein eilen aamulla tuon muutoksen soittamalla, maksoin myös ja se tänään sitten lisättiin vanhaan tilaukseen yli vuorokausi myöhemmin. Luulisi, että se on tuohon koneeseen varattu kun sen käytännössä eilen ostin.
No näyttäisi nyt siltä, että aspa tiesi mistä puhui. Eli näitä on meillä 2 kpl eikä yhtään avointa tilausta. Ei vaan ollut saldoilla syystä tai toisesta. On nyt sitten toinenkin odottamassa ostajaansa :)
 
Tässä koko lista. Onhan tuo karmea. Tässä pitää osata myös valita esim. 2000 gb ja 2 tb sekä 2048 jos haluaa järkevästi verrata 2 teran levyjä. Tämmöinen konvertteri on suunnitteilla.
Ja ehkä 1,9 TB, 1,92 TB sekä 2,05 TB. Käyttömukavuutta ei myöskään lisää se, että aina kun noista painaa yhtä, sivusto lagaa sen pari sekuntia. En tosiaan tiedä teidän resursseja enkä ole koodari niin en tiedä mitä kaikkea tuon toteuttaminen käytännössä vaatii. Tämä oli vaan enemmän tällainen huomio asiakkaan näkökulmasta. Tuskin on kuitenkaan mahdottomuus kun ainakin hinta.fi tuollaiset slaiderit löytyy ja käsittääkseni ihan toimivat.

Mutta hyvä, että tiedostatte itsekin ongelman ja ratkaisu on suunnitteilla. Kuten sanottu, toivottavasti saatte hommat rullaamaan sujuvasti!
 
No näyttäisi nyt siltä, että aspa tiesi mistä puhui. Eli näitä on meillä 2 kpl eikä yhtään avointa tilausta. Ei vaan ollut saldoilla syystä tai toisesta. On nyt sitten toinenkin odottamassa ostajaansa :)
Hieno homma kiitoksia tiedosta. Ja kiitoksia siitä, kun jaksatte vastailla täällä meille. Hyvää palvelua :tup:
 
Näitä prosessoreita on meillä kyllä reilusti. Niitä tuli tänään lisää reilusti ja epäilen, että jotain on nyt sisäänkirjauksessa mokattu. Mutta korjaamme ja siis prosessoreita on tälle tilaukselle ja saldo on oikeasti +25.. Järjestelmä myös varaa tuotteet eli se puoli on kunnossa.
Kiva kuulla että tuotteet oikeasti vartaan ja niitä oikeasti on. Pahoittelut turhan rajusta palautteesta, ennenkuin kaikki faktat oli selvillä. Se vain tuolloin illalla näytti todella pahalta ja siitä seurasi tämä pettymys että ei kai taas. Sitä luottaa järjestelmään ja kun se valehtelee, niin sillä on todella merkittävä vaikutus.
Ollaan myös hyvin lähellä siinä että päästään siirtymään tikettijärjestelmään jotta myöskään esim. viestien edelleenohjaus asiantuntijalle ei johda prosessissa virheisiin, kun tiketti jää avoimeksi.
Puhutaanko viikoista vai muutamasta kuukaudesta? Jokin konkeettunen aika-arvio olisi hyvä.
 
Onko tähän jotain päivitystä? ( IVAOKVSZN )
Selvitämme. Tässä on nyt ehkä kyllä meillä tapahtunut virhe. Olet tehnyt tilauksen 13.3 jolloin olemme tuon tilanneet ja se saapui 22.3 ja lähetetty yhtä vanhemmalle tilaukselle, jolle ei ollut ostotilausta vaikka tämä ei ole varastotuote. Siinä oli tehty manuaalinen tuotepoisto vielä kolmannelta tilaukselta ja en tiedä onko sitten järjestelmä jättänyt tilaamatta tuota yhtä vanhemmalle tilaukselle, ja sinun tilaukselle tilaus onnistunut onnistuneesti mutta se meni tuolle vanhemmalle tilaukselle, jossa virhe on käynyt :/ Nuo menee järjestyksessä. Eli näyttäisi siltä, että tätä on yhteensä siis tilattu 1 kpl liian vähän. Tämäkin Crucial on lähellä että sen menekki riittäisi siihen, että olisi varastotuote, mutta ei ole ihan siihen asti vielä päässyt myynnissä...
 
Selvitämme. Tässä on nyt ehkä kyllä meillä tapahtunut virhe. Olet tehnyt tilauksen 13.3 jolloin olemme tuon tilanneet ja se saapui 22.3 ja lähetetty yhtä vanhemmalle tilaukselle, jolle ei ollut ostotilausta vaikka tämä ei ole varastotuote. Siinä oli tehty manuaalinen tuotepoisto vielä kolmannelta tilaukselta ja en tiedä onko sitten järjestelmä jättänyt tilaamatta tuota yhtä vanhemmalle tilaukselle, ja sinun tilaukselle tilaus onnistunut onnistuneesti mutta se meni tuolle vanhemmalle tilaukselle, jossa virhe on käynyt :/ Nuo menee järjestyksessä. Eli näyttäisi siltä, että tätä on yhteensä siis tilattu 1 kpl liian vähän. Tämäkin Crucial on lähellä että sen menekki riittäisi siihen, että olisi varastotuote, mutta ei ole ihan siihen asti vielä päässyt myynnissä...
Näyttäisi että tämä virhe on meillä huomattu ja se on tilattu. Lähetys on matkalla.. Niinkin lähellä että tästä 2 laatikon lähetyksestä toinen jo saapui ja toinen vielä matkalla missä tämä muisti. Kuvittelisin että lähetti tuon huomiseksi meille saa jollei koko laatikko ole kadonnut..
 
Moi,
postiennakko-mahdollisuus olisi jees nyt kun nimeltä mainitsematon kilpailija sotki maineensa, heillä se onkin. Olen postiennakkoa käytellyt silloin tällöin jos ennakkoon tilannut uutta tai saldoa odottavaa tavaraa, näyttiksen julkaisussa nopeimpana maksutapana ynm.

Tällainen pieni toive siihen suuntaan.
 
VWXDEMXNK

Lähetin aiheesta sähköpostia monta päivää sitten mutta ei vastausta?
Tämä on eskaloitu aspasta. Tämä tuote on selvästi ihan rikki. Se on kahteen kertaan järjestelmässä ja sitä kyllä saattaa tosiaan varastosta löytyäkin, koska "toisaalla" sitä on 4 kpl ja toisella tuotteella joka näyttäisi samalta tuotteelta, ja jota järjestelmä käyttää lähettämiseen niin on nolla ja ei edes tukkuria... eli tässä casessa oli nyt vain mennyt aspalta sormi suuhun. Mutta siis tätä korjataan ja selvitetään ja palataan ja varmaankin saadaan myös tuotekin lähetettyä.
 
Moi,
postiennakko-mahdollisuus olisi jees nyt kun nimeltä mainitsematon kilpailija sotki maineensa, heillä se onkin. Olen postiennakkoa käytellyt silloin tällöin jos ennakkoon tilannut uutta tai saldoa odottavaa tavaraa, näyttiksen julkaisussa nopeimpana maksutapana ynm.

Tällainen pieni toive siihen suuntaan.
Tässä on muutama haaste matkassa. Ja ne ei ole ihan pieniä haasteita. Haasteet liittyvät sekä tekniikkaan että prosesseihin. Tässä on myös jonossa aika paljon kehitysprojekteja niin tätä ei nyt ainakaan toistaiseksi lupailla.
 
Tässä on muutama haaste matkassa. Ja ne ei ole ihan pieniä haasteita. Haasteet liittyvät sekä tekniikkaan että prosesseihin. Tässä on myös jonossa aika paljon kehitysprojekteja niin tätä ei nyt ainakaan toistaiseksi lupailla.
No kiitokset kuitenkin vastauksesta, ymmärrettävää että yrityksen kasvuun liittyy haasteita. Jos jää kuitenkin "korvan taakse" tuo ominaisuus harkittavaksi, se olisi mukava lisä joskus tulevaisuudessa.

Tosiaan kuten yllä mainittiin, potentiaalisia asiakkaista sattuneista syistä on pian jonoksi asti joten kehittämiseen satsaisin nyt voimavaroja entistä enemmän, niin sanottu iskun paikka :)
 
Saattaisi olla ihan jonkinmoisen tarjouskampanjan paikka, uusia asiakkaita ois tarjolla.

Myyntihuuma vol1 - kampanja ;). X670 emoja aleen, niin täällä vois olla kiinnostusta.

Ja jottei mene ketjun ohi, niin kysymys @Datatronic :
Jos tuotetta on teillä - 1 ja tukkureilla reilusti (yli 20), niin kauanko tälläisessä on yleensä toimitusaika asiakkaalle?
 
Myyntihuuma vol1 - kampanja ;). X670 emoja aleen, niin täällä vois olla kiinnostusta.

Ja jottei mene ketjun ohi, niin kysymys @Datatronic :
Jos tuotetta on teillä - 1 ja tukkureilla reilusti (yli 20), niin kauanko tälläisessä on yleensä toimitusaika asiakkaalle?
Tämä riippuu tosi paljon tukkurista ja järjestelmän pitäisi näyttää arvio. Arvio voi olla esim 2-4 päivää, 5-7 päivää tai jopa 12-20 päivää. Osalta tukkureista emme voi ostaa päivittäin, koska tilauksen koon pitää olla riittävä. Lisäksi esim. Puolasta saattaa tavara matkata pahimmillaan meille melkein 2 viikkoa. Erityisesti GLS niminen rahtari on niin hidas, että välillä pohdimme, millaisilla vehkeillä ne niitä tuotteita kuljetta.. ilmeisesti traktoreilla. Me emme voi valita tätä toimittajaa, koska tukkuri tekee tuon valinna. Meidän pitäisi ostaa todella isoja määriä että me voisimme määrittää itse rahtaajan eli käytännössä tilaisimme erikseen hakijan tuotteillemme.
 
Onko tästä (älyttömän kalliista) asuksen gpu bracketista mitään tarkempaa tietoa?

Onko jotain mikä voisi joskus tulla? Näytti kaikkialla olevan "ei arviota" niin mietin onkohan tuo vaan joku vanha laite mitä ei enää tehdäkkään
 
Onko tästä (älyttömän kalliista) asuksen gpu bracketista mitään tarkempaa tietoa?

Onko jotain mikä voisi joskus tulla? Näytti kaikkialla olevan "ei arviota" niin mietin onkohan tuo vaan joku vanha laite mitä ei enää tehdäkkään
Tuota toimittaa enää yksi tukkuri jolla ei arviota toimituksesta. Veikkailisin että on EOL, koska tuo tukkuri usein on hieman jälkijunassa EOL merkinnöissään. Kieltämättä on kyllä kallis vehje..
 
Onko tästä (älyttömän kalliista) asuksen gpu bracketista mitään tarkempaa tietoa?

Onko jotain mikä voisi joskus tulla? Näytti kaikkialla olevan "ei arviota" niin mietin onkohan tuo vaan joku vanha laite mitä ei enää tehdäkkään
ihan vain sivusta huutelen, eikö tämä olisi parempi?
Omaan silmään tukee näytönohjaintan paremmin ja on näyttävämpi. Lisäksi olisi halvempi ja saisi heti.
 
Tuota toimittaa enää yksi tukkuri jolla ei arviota toimituksesta. Veikkailisin että on EOL, koska tuo tukkuri usein on hieman jälkijunassa EOL merkinnöissään. Kieltämättä on kyllä kallis vehje..

Äh, harmi. Olis ollut just hyvä (vaikka kallis)
 
Saisitteko halvempia ja yksinkertaisempia näytönohjaimen tukia myyntiin, esimerkkeinä mainittakoon Jonsbo vc-1 ja Kolink core adept VGA support mount. Molemmat on rakenteeltaan samanlaiset; pitkä tikku minkä saa tarvittaessa kahteen osaan, jos tarve vain lyhyelle tikulle, ja magneettinen jalka. Myös jokin muu vastaava voisi sopia reilun 10€ hintaluokassa. Mustana.
IMG_4168.jpeg
IMG_4169.jpeg
IMG_4170.jpeg
 
Saisitteko halvempia ja yksinkertaisempia näytönohjaimen tukia myyntiin, esimerkkeinä mainittakoon Jonsbo vc-1 ja Kolink core adept VGA support mount. Molemmat on rakenteeltaan samanlaiset; pitkä tikku minkä saa tarvittaessa kahteen osaan, jos tarve vain lyhyelle tikulle, ja magneettinen jalka. Myös jokin muu vastaava voisi sopia reilun 10€ hintaluokassa. Mustana.
IMG_4168.jpeg
IMG_4169.jpeg
IMG_4170.jpeg

Hei,

Laitoin tukkurille kyselyä. Palaan asiaan!
Edit: Pistin tilaukseen 14,90 € | Jonsbo VC-1 BLACK tietokonekotelon osa Universaali Grafii... Ensi kuussa saadaan!
 
SRZDLRSQI

Mikähän on tämän tilauksen kohtalo kun ei ole mitään kuulunut?
Nämä tulevat aika hitaalta tukkurilta ja kysyin muidenkin tilausten takia tästä heiltä, että mikä kestää. Tämä on siis tosi pieni muutama kymmenen henkilöä työllistävä erikoistukkuri. Syynä oli nyt se, että heille oli tullut tosi paljon tavaraa ja he olivat niitä pitkään sisäänkirjanneet. Toki tuon tukkurin kohdalla meillä pitäisi olla 12-20 päivää toimitusaika eli huonoin mahdollinen, mutta nyt sekin ylittyi. Mutta lähipäivinä saavat kuulemma matkaan tilaukset.
 
En usko.
Myydään pois viimeiset 3 kpl näistä alennuksella:



Muuten @Datatronic näiden kahden hintaa voisi tarkastella.

3060 12 gb mallin hinta 300-350 €

ja tämän 6700xt:n hinnaksi 399 €

Hintojen vertailukohtana käytetty muita vastaavia malleja.
 
TRKUBNACU kerkeekö tää vielä tän päivän kuletukseen? Tiistaina oli kasausjonossa. Kerkeisköhän perjantaiksi
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 230
Viestejä
4 505 621
Jäsenet
74 340
Uusin jäsen
spacevector

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom