Cyberpunk 2077

Aloimme vihdoin pelaamaan tätä tällä viikolla. Jotenkin tosi sekava ainakin alussa. Vaikuttaa hirveän monimutkaiselle tämä hahmon kehittäminen, erilaisia valikkosyövereitä on vaikka kuinka paljon ja vähän väliä tulee (tutoriaalin) pop-uppia milloin mistäkin. Ähky meinaa tulla. Nyt on tuo ensimmäinen oikea (?) tehtävä tehty, eli se joku botin hakeminen jostain varastolta.
700h played steamissa ja samalta tuntuu, ei taida Puolalaiset pelinkehittäjät mitään user friendly tuotannon asiantuntijoita, mutta kyllä se helpottuu, niitä pop-uppeja voi vähentää settingseistä, esim NPCD callit off yms, mutta eka pelikarralla suosittelisin alkuun pitään päällä.
Kannattaa savettaa usein jos jotain suhmuroi ja tuntuu että pitäiskin palata takaisin, ja peli tekeekin autosaveja koko ajan. Vielä hirveämpi oli peli releasattuna. Osa tutorialeista taitaa olla vanhentuneita, siihen miten peliä päivitetty, pelissä periaattessa joko hackingilla menemään ja lanaamaan vihut, tai sitten ammuskelet, ei tässä mitää strategian mestariteosta ole.

Eka pelikerta meni melkein pelkästään pampulla, stealth onnistui 1-2 vihua sitten pamputeltiin. Hacking on kova kun on saanut tarpeeksi cyberwarea. ne perkitkin on nyt päivtyksissä muuttuneet järkevimmiksi.
 
Tossa saikulla katselin ja kuuntelin yhtä läpipeliä. Aikaisemmin tämä peli ei ole millään napannut, yleensä siis nähnyt vain jossain benchmarkeissa jne. Mutta nyt kun tuossa katsellut, niin ollut "ei perkele, tämähän vaikuttaa tosi makeelta".

Mitenköhän hyvin tämä pyörisi tuolla minun sigusta löytyvällä setillä?
Hieman ollut ajatusta, että seuraava näyttis olisi vasta 6000-sarjalainen, tai mitä Amd loihtii silloin.
 
Tossa saikulla katselin ja kuuntelin yhtä läpipeliä. Aikaisemmin tämä peli ei ole millään napannut, yleensä siis nähnyt vain jossain benchmarkeissa jne. Mutta nyt kun tuossa katsellut, niin ollut "ei perkele, tämähän vaikuttaa tosi makeelta".

Mitenköhän hyvin tämä pyörisi tuolla minun sigusta löytyvällä setillä?
Hieman ollut ajatusta, että seuraava näyttis olisi vasta 6000-sarjalainen, tai mitä Amd loihtii silloin.
Ei mitään probleemia sulla, jos vaan et mitään super psycho path tracingiä ole hakemassa.
 
Tossa saikulla katselin ja kuuntelin yhtä läpipeliä. Aikaisemmin tämä peli ei ole millään napannut, yleensä siis nähnyt vain jossain benchmarkeissa jne. Mutta nyt kun tuossa katsellut, niin ollut "ei perkele, tämähän vaikuttaa tosi makeelta".

Mitenköhän hyvin tämä pyörisi tuolla minun sigusta löytyvällä setillä?
Hieman ollut ajatusta, että seuraava näyttis olisi vasta 6000-sarjalainen, tai mitä Amd loihtii silloin.
Minä pelasin tämän läpi 5600x ja 5700 xt kombolla joten sulla tuskin on mitään ongelmaa :thumbsup:
 
Tossa saikulla katselin ja kuuntelin yhtä läpipeliä. Aikaisemmin tämä peli ei ole millään napannut, yleensä siis nähnyt vain jossain benchmarkeissa jne. Mutta nyt kun tuossa katsellut, niin ollut "ei perkele, tämähän vaikuttaa tosi makeelta".

Mitenköhän hyvin tämä pyörisi tuolla minun sigusta löytyvällä setillä?
Hieman ollut ajatusta, että seuraava näyttis olisi vasta 6000-sarjalainen, tai mitä Amd loihtii silloin.
Itte pelasin rx6900xt:llä samalla 1440p ultrawidellä ihan ok säteenseurannan kera. Rtx luulis suoriutuvan paremmin vaikka aika tasoissa rasterissa on.
 
Kuinka paljon tässä on parantunut suorituskyky suhteessa tehoihin? Mä pelasin silloin 5600x & 3080 aika aluksi ja rehellisesti itse odotan mieluummin 6000 sarjalaista ennen kuin pelaan pelin läpi lisäreineen. Mulla toki 5120x1440 resoluutio, mutta ehdottomasti mieluummin pelasi ilman säteenseurantaa, vaikka se olisi ollut ihan eri tavalla nätti sen kanssa.
 
Loppukesästä tuli aloitettua uusi peli, uudella V:lla. Tällä kertaa naispuolinen ja nomad -taustainen. Taistelut hoituvat parhaiten quickhackeilla, joilla pehmitetään vastustajaa ja sitten vastuksen tasosta riippuen joko rynkyllä tai katanalla vihollisen viimeistely.

Nyt vähän yli 20h pelattuna uudella hahmolla. Onhan tää mukavaa pelailua, varsinkin kun alkupään juttuja on tehnyt viimeksi noin kolme vuotta sitten, niin siinä ajassa olen ehtinyt unohtamaan mitä kaikkea siellä tapahtuikaan. Jotain juttuja hämärästi muistaa. Tekemistä ja touhuumista riittää. Nyt vielä kun menin näytönohjaimen upgreidaamaan 4070:iin, niin kelpaa pelailla. :cool:
 
Kuinka paljon tässä on parantunut suorituskyky suhteessa tehoihin? Mä pelasin silloin 5600x & 3080 aika aluksi ja rehellisesti itse odotan mieluummin 6000 sarjalaista ennen kuin pelaan pelin läpi lisäreineen. Mulla toki 5120x1440 resoluutio, mutta ehdottomasti mieluummin pelasi ilman säteenseurantaa, vaikka se olisi ollut ihan eri tavalla nätti sen kanssa.
Onhan siinä toki prosenttimääräisesti melkein 50% enemmän tavaraa ruudulle piirrettäväksi vs 1440 ultrawide ja 100% enemmän vs "tavallinen" 1440.
EIköhän se baut saman vaadi, mutta toimii vaan jouhevammin.
 
Hyvin toimi peruspeli ja lisäosa Amd 9070 kortilla , 70h takana ja tuli tuo uusin päivityskin välissä eikä se aiheuttanut muuta kuin 2 kertaa launcheri jäätyi
Peli on kyllä 9/10 ja lisäosa 2/10.

Itse nyt toista pelikertaa vetämässä ja ihan samat fiilikset. Erehdyin tuohon Phantom Libertyyn lähtemään jollain 36 levelin ukolla, joten ehkä vaikutusta asiaan, mutta tähän mennessä kokemus: ärsyttä kokoajan valittava kumppani check, kentät pientä putkea/Doom-maisia suljettuja huoneita check, vihollista spawnaa päälle lähes loputtomalla tahdilla check. Äärimmäisen turhauttava ja surkea esitys ollut kyllä itse emopeliin verattuna, kun tuota putkihutkintaa yrität selvitä eteenpäin. Tiedä sitten jos olisi vielä parempi ukko, niin ehkä voisi olla parempi kokemus, mutta silti yhtä putkea ollut tähän mennessä verrattuna emopelin vapaaseen kaupunkiin. :thumbsdown:

Mahtaakohan Gogissa muuten olla mahdollisuutta arvostella erikseen kyseistä lisäriä, sillä palautetta olisi kyllä antaa. Ja tosiaan emopelissä hardilla oon tuolla nykyisellä ukollani jo aika kovan luokan killing machine, mutta tuossa lisärissä ei paljoa auta, kun ukkoa tulee lähes loputtomasti päälle ja mihinkään et edes pääse pakoon/kunnolla suojaan.


Phantom liberty läpäisty ja oli kyl osaltaan pettymys. Eniten vitutti että hienosta Night citystä siirryyttiin pikkaraiseen hiekkalaatikkoon mikä oli hemmetin tylsä alueena.

Eikä pelkästään hiekkalaatikko ole pieni vaan ainakin alkupuoli on vielä suorastaan pitkä putki loputtomalta tuntuvia vihollisaaltoja vastaan. 🥵 Vähän niin kuin GTA V:seen olisi julkaistu lisäri, joka on lähinnä yksi loppupään ylipitkitetty GTA tehtävä miljoonalla eri vaiheellaan. No ehkä tuo tuosta vielä vähän paranee, jos/kun selviän hengissä edes eteenpäin, mutta tähän mennessä ei kyllä vakuuta sitten yhtään. Pääsisinpä jo takaisin Night Cityyn tuosta putkesta.
 
Viimeksi muokattu:
Ja seuraava ongelma on, että nyt jotenkin ihmeellisesti pelistä katosi FSR 4 kokonaan. Ei anna enää valita sitä ja jos ajan benchmarkin niin sanoo siinäkin että vaan FSR 3 käytössä? :hmm: Tiedä sitten onko tälläkin jotain tekemistä tuon Phantom Libertyn aloittamisen suhteen vai ei. (Koska ennen sitä oli päällä.) Näytönohjaimena tosiaan RX 9070 XT. AMD Adrenalin softasta yrittänyt myös tuota säätää päälle ja pois, mutta ei tunnu olevan mitään vaikutusta.

EDIT: Sain asian ratkaistua lataamalla näytönohjaimen ajurit uudelleen, jonka jälkeen FSR 4 ilmestyi taas käyttöön. :thumbsup: Mielenkiintoisena lisämainintana tein tämän eilen ja ilmeisesti tänään on AMD:ltä tullut taas uudet ajurit, joiden kuvauksessa kohta:


"Known Issues:

  • Intermittent application crash or driver timeout may be observed while loading a saved game in Cyberpunk 2077 with Path Tracing enabled. AMD is actively working on a resolution with the developer to be released as soon as possible."

Voin kertoa, että olen ainakin itse nimittäin tuosta "muutamaan kertaan" sekä CD Project Redille että AMD:lle raportin lähettänyt, kun olen peliä sitkeästi FSR 4 ja Path Tracing päällä paukuttanut. Joten vaikka sitä tuskin ansaitsenkaan otan tästä kunnian itselleni. "Wake up samurai, we have an FSR4 game to save". :cool: Ja tosiaan esim. eilen nuo kaatumisongelmat noilla asetuksilla ilmenivät juurikin, niin että jos kuolit pelissä ja sitten yritit ladata save:n uudestaan, niin se saattaa kyllä latautua ja jopa pyöriäkin hetken, kunnes kuva jähmettyy ja peli kaatuu.
 
Viimeksi muokattu:
Itse nyt toista pelikertaa vetämässä ja ihan samat fiilikset. Erehdyin tuohon Phantom Libertyyn lähtemään jollain 36 levelin ukolla, joten ehkä vaikutusta asiaan, mutta tähän mennessä kokemus: ärsyttä kokoajan valittava kumppani check, kentät pientä putkea/Doom-maisia suljettuja huoneita check, vihollista spawnaa päälle lähes loputtomalla tahdilla check. Äärimmäisen turhauttava ja surkea esitys ollut kyllä itse emopeliin verattuna, kun tuota putkihutkintaa yrität selvitä eteenpäin. Tiedä sitten jos olisi vielä parempi ukko, niin ehkä voisi olla parempi kokemus, mutta silti yhtä putkea ollut tähän mennessä verrattuna emopelin vapaaseen kaupunkiin. :thumbsdown:
En voi kyllä olla enempää eri mieltä. Kerran saanut pelattua PL:n läpi. Oli selkeästi laadukkaampi ja paremmin mietitty ja toteutettu kokonaisuus kuin alkuperäinen peli. Mukaansatempaava, viihdyttävä, eikä jäänyt liian lyhyeksi. Tykkäsin hahmoista, sivutehtävistä, ympäristöistä, lootista, boss taisteluista, juonesta, valinnoista, fiiliksestä, integraatiosta alkuperäisen pelin maailmaan... vaikea keksiä moitittavaa. Alkuperäinen peli puolestaan kompastelee paljonkin kaikissa edellisistä, vaikka on silti hyvä peli (varsinkin modattuna). Toivottavasti joskus ilmestyvä Cyberpunk 2 on vähintään yhtä laadukas tuotos kuin PL.
 
Itse tykkäsin kanssa todella paljon tosta Phantom Libertystä. Onhan se lineaarisempi, mutta sehän on käytännössä yksi tosi pitkä quest, joka sijoittuu melkein kokonaan tohon yhteen kaupungin osaan. Itseä ei häirinnyt ollenkaan. Oli todella hyvin kirjoitettu omasta mielestä, ja mielenkiintoisia hahmoja.

Tykkäsin myös tosta Dog Townista alueena kanssa. Kivaa kontrastia Night Cityyn.

Kaikille uusintakierrosta pelaaville vuosien itse suositella täyttä melee hahmoa katanalla tai mantis bladeilla. Ihan helvetin hauskaa pistää porukkaa palasiksi. Ite koitin ensin uusintakierroksella hakkeri buildiä, mut on vaan tylsä omaan makuun. Ja alussa ihan helvetin vaikeaa.
 
Kaikille uusintakierrosta pelaaville vuosien itse suositella täyttä melee hahmoa katanalla tai mantis bladeilla. Ihan helvetin hauskaa pistää porukkaa palasiksi.
Harmi kun melee-animaatiot heiluttaa kameraa niin voimakkaasti, eikä kolmannen persoonan kameraa ole. Alun perin halusin pelata nimenomaan melee-hahmolla, mutta pahoinvointihan siitä seurasi. Pelasin sitten vaan tarkkuuskivääreillä, mikä oli ihan kivaa sekin. Jopa kivväärien latausanimaatiot heiluttavat näkymää epämiellyttävästi, mutta sen vielä juuri ja juuri pystyi sietämään.

Uudelleenpeluu saa minun osaltani odottaa, kunnes pystyn pelaamaan path tracing päällä riittävällä ruudunpäivitysnopeudella. RTX 4080 riitti säteenseurantaan vain ilman path tracingia.
 
Uudelleenpeluu saa minun osaltani odottaa, kunnes pystyn pelaamaan path tracing päällä riittävällä ruudunpäivitysnopeudella. RTX 4080 riitti säteenseurantaan vain ilman path tracingia.
Näin ajattelin itsekin, sitten kokeilin path tracingia ja sain kuin sainkin lossless scalingin ja DLSS performance moden avulla väännettyä pelattavaksi. Mutta ehkä jopa path tracingia vaikuttavampaa on kohdilleen säädetty HDR tone mapping, LUT ja reshade, pelissä kun on vakiona epärealistisen lämmin ja värikylläinen visuaalinen ilme. Aika monta sellaista "huh huh" hetkeä oli kun ihmettelin pelin grafiikkaa ihan vain kaupungilla kävellessä, kunnes siitä sitten tuli uusi normaali... Näyttö ei edes ole OLED vaan perus VA. Varmasti kunnon OLED jossa parempi HDR toisto nostaisi visuaalisen kokemuksen vielä seuraavalle tasolle. Ja tietty nopeammalla näytönohjaimella saisi DLSS Quality / DLAA avulla tarkemman kuvan.

Koneessa on 3090 Ti jolla saan 40 fps pohjalle, sekä hitaampi lossless scaling dedikoitu kakkoskortti joka generoi kaksi framea jokaisen oikean tilalle nostaen liikesulavuuden 120 fps tasolle. Aiemmin pelasin ilman path tracingia ja 60 -> 120 fps, aika nopeasti kuitenkin tottui tuohon että sekä viivettä että artifakteja on enemmän, ja ehdottomasti visuaalinen kokemus on path tracingin kanssa parempi.

Tässä oleelliset modit/yms. mitä asennettuna
- Ultra Plus PTNextv3 modessa
- Nova LUT 3.0, värilämpötila 7000K ja kirkkaus 2.0 (LUT Switcherin kautta)
- RenoDX reshade addonin uusin shapshot, käytössä RenoDRT tone mapper (alla spoilerissa tarkemmat säädöt)
- reshade filttereillä lilium_rcas_hdr.fx terävöinti, vieno bloom (PD80_02_Bloom.fx) ja muita pieniä tuunauksia qUINT_lightroon.fx ja pColors.fx
- muita modeja: Ultra Fog Lite, Improved Environment LODs, Improved Vegatation LODs, Not So Good Draw Distance, jonkin verran ultra/4k tekstuurimodeja
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
291 766
Viestejä
4 991 886
Jäsenet
80 115
Uusin jäsen
ekohonka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom