Cyberpunk 2077

Nyt toimii uusimalla 2.3 versiolla modien kanssa. Piti noin kymmenen modia vielä poistaa jotka ei toiminut, ongelma korjaantui poistamalla R6/Cache kansio. En tiedä tosin miksi vanhemmalla versiolla ne modit ei toiminut...
 
Itselläni tuli autoiluun sisälle meno kaatuminen uusimman pätsin myötä mutta syyliseksi paljastui tälläinen:

Itse poistin Car dealer ja auto modeja ja silti kaatuili ja minä ihmettelin mutta kiitos kehtineemän AI:n googlen haussa niin sehän löysi vastauksen suoraan mitä hain.

Vortex ei osanut poistaa tuota modia vaan se piti tehdä manualisesti minun tapauksessani
 
AMD:ltä kun ei ole vielä tullut ajureita millä saisi FSR 4:n käyttöön, niin olen jatkanut XeSS:n käyttöä. Jo aiempi versio 1 oli kuvanlaadullisesti parempi kuin surkea FSR 3 implementaatio, niin tuo uusi versio 2 on vielä parempi. Toimii kivasti vanhemmilla/budjetti AMD:n näyttiksillä.

Tulipahan samalla vähän käytyä modeja läpi uuden päivityksen jälkeen ja poisteltua turhia.
 
Ootko laittanu Launcherista että Enable Mods? Se lähtee automaattisesti pois päältä seuraavalla kerralla jos on uus päivitys tullut ja yrittää käynnistää peliä päivittämättömillä modeilla.
Tää nappi toimii vaan REDmod modeille, kaikki muu menee päälle kuitenkin
 
Onko teillä kaatuillut peli? Käytössä on tekstuurimodi ja pari vinjetin poistavaa modia. Peli kaatuu ehkä kerran päivässä yllättäen kun ajaa esim autolla. Aiemmin ei ole vastaavaa ollut.
 
Mulla kaatuu lähes joka kerta kun käyttää photo modea, tosin näyttökin vaihtu nyt 144hz 2K --> 240hz 4K jossa myös HDR käytössä. Kun ottaa kuvan niin kamera taitaa kääntyä 180 astetta hetkellisesti ja kuvassa kaikki vaaleat alueet menee punaiseksi, kuvan oton jälkeen peli menee jumiin tai kaatuu kokonaan. En tiedä onko tuo nyt joku frame generation, hdr tms bugi, täytyy testailla.
 
Mulla kaatuu lähes joka kerta kun käyttää photo modea, tosin näyttökin vaihtu nyt 144hz 2K --> 240hz 4K jossa myös HDR käytössä. Kun ottaa kuvan niin kamera taitaa kääntyä 180 astetta hetkellisesti ja kuvassa kaikki vaaleat alueet menee punaiseksi, kuvan oton jälkeen peli menee jumiin tai kaatuu kokonaan. En tiedä onko tuo nyt joku frame generation, hdr tms bugi, täytyy testailla.
Path tracingiin ainakin yhdistetty kaatumisbugi rtx5000 sarjalla
Ei päässyt tehtävässä eteenpäin ennen kuin sen otti pois päältä.
 
Onko teillä kaatuillut peli? Käytössä on tekstuurimodi ja pari vinjetin poistavaa modia. Peli kaatuu ehkä kerran päivässä yllättäen kun ajaa esim autolla. Aiemmin ei ole vastaavaa ollut.

Mulla kaatuu lähes joka kerta kun käyttää photo modea, tosin näyttökin vaihtu nyt 144hz 2K --> 240hz 4K jossa myös HDR käytössä. Kun ottaa kuvan niin kamera taitaa kääntyä 180 astetta hetkellisesti ja kuvassa kaikki vaaleat alueet menee punaiseksi, kuvan oton jälkeen peli menee jumiin tai kaatuu kokonaan. En tiedä onko tuo nyt joku frame generation, hdr tms bugi, täytyy testailla.
Samaa tekee täälläkin. Saattaa kaatua yllättäen, yleensä kun ruudulla nopeaa liikettä.
Ja joka kerta kun yrittää käyttää photomodea: kaikki photomode -modit poistettu ja path tracing ei päällä kun ei kortti edes tue sitä.
 
Nyt kolahti, ja kovaa. Tilasin pitkästä aikaa PS+:n ja tämähän siellä oli ladattavissa yllätyksekseni. Alakoululaisena tuli tota paperi ja kynä -versiota (tai siis Cyberpunk 2022:sta) ihan hullunlailla. En tiedä mitä opettajat mietti, ku varmaan puolet tarinoista, joita kirjoitin käsitteli ties mitä street kidejä, miniliekinheittimiä, hakkerointia yms. Heh. No, kokeilin tätä nyt tolla mun alkuperäisellä PS4:llä, ku aion seuraavaks hankkia PS6:n, jos semmonen sit on aikanaan tuleva.

Mutta, en muista minkään pelin vetässeen mua samalla tavalla sisäänsä vuosikausiin. Tää on aivan ku mun lapsuuden mielikuvituspeleistä kavereiden kanssa. Aivan käsittämättömällä tyylitajulla rakennettu peli oli kyse sitten musiikista, hahmoista tai pelimaailmasta! Hämmästyin myös miten hyvin tavallaan pyörii tolla vanhalla konsolilla. Lataustauot on pitkiä, mut sit ei oo mitään hirveitä ruudunpäivitysongelmia tullu vastaan (joskin ruudynpäivitys lienee jo niin alhainen, ettei se paljoo siitä putoile, heh), MUTTA. Eihän tätä pysty tolla konsolilla pelaamaan. Mulla on lievä valoherkkyys, minkä takia jotkut pelit aiheuttaa päänsärkyä tai useammin pahoinvointia. Tässä taas jouduttu pihistelemään graafisesti sen verran, et popuppia ja vaikka mitä välkettä on niin paljon, et 10min pelaamisen jälkeen joutuu jo siristelemään silmiä ja alkaa hämmentävästi väsyttää vaa helvetisti ja tekee mieli mennä nukkumaan. Eli uudelleen peluseen sitten uudella konsolilla joskus tulevaisuudessa!

Yks mahtava piirre tässä on myös. En muista milloin jonkun pelin maailma tosiaan olisi imassu näin mukaansa. Koko Night City tuntuu olevan täynnä pelin lorea, tarinoita, tehtäviä, ja mitä joku 10h tota pelasin, ni valtava polte jäi haluta tonne ihan vaan seikkailemaan, eikä ammuskelut ja päätehtävät sinällään vielä edes kiinnostanut. Niin älyttömän hyvin rakennettu kaupunki ja hahmot siellä! Yleensä peleissä tykkään heti grindailla vastustajia ammuskellen ja kaiken mahdollisen keräten, mutta tässä nautin varmaan ekana ja ainoana pelinä ikinä ihan vaan siitä, et kiertelin tuolla pitkin poikin tutkien ja ihmetellen kaikkea! Aivan mahtavaa! Oli tässä kyllä miinuksia ton silmiin käymisen lisäks, että jotkut npc:t tuntuu olevan pelkkiä robotteja, jotka vetelee samaa reittiä ympyrää ja näin ollen vähän rikkoo immersiota ja liikaa joutuu käyttämään sitä konesilmää, jolla saa tietoa hahmoista ja erottaa lootin. En ainakaan tässä versiossa millään ton lyhyen peliajan sisään oppinut oikein erottamaan mitä voi lootata ja mitä ei.

Odotan innolla, kun pääsen kunnon vehkeellä tohon maailmaan! Mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa....
 
Samaa tekee täälläkin. Saattaa kaatua yllättäen, yleensä kun ruudulla nopeaa liikettä.
Ja joka kerta kun yrittää käyttää photomodea: kaikki photomode -modit poistettu ja path tracing ei päällä kun ei kortti edes tue sitä.

Photo modessa ray tracing tai hdr aiheuttaa kaatumisen. Nvidian ajureissa ollut koko vuoden tiedetty vika ja kenelläkään ei ole kiirettä korjata. OBS:llä olen sitten ottanut kuvat photo modessa. Yhdessä questissa piti ottaa selfie photo modella ja piti kytkeä grafiikat minimiin että pääsi questissa eteenpäin.

Tuossa siis:

Screenshot%202025-07-22%2019-37-16_3840px-8bit-GainMap-HDR-P3.jpg

Animebändin keikalla. Muistin asian taas kun peli kaatui.
 
Photo modessa ray tracing tai hdr aiheuttaa kaatumisen. Nvidian ajureissa ollut koko vuoden tiedetty vika ja kenelläkään ei ole kiirettä korjata. OBS:llä olen sitten ottanut kuvat photo modessa. Yhdessä questissa piti ottaa selfie photo modella ja piti kytkeä grafiikat minimiin että pääsi questissa eteenpäin.

Tuossa siis:

Screenshot%202025-07-22%2019-37-16_3840px-8bit-GainMap-HDR-P3.jpg

Animebändin keikalla. Muistin asian taas kun peli kaatui.

Itse menin tuon tehtävän, silleen että juttelin hieman töykeämmin noille, niin ei tarvinut mitään kuvia edes ottaa :D
Tuo sun ukkos näyttää siltä yhdeltä suomalaiselta homo juontajalta (idols tuomari tai missä nyt olikaan) xD
 
Tässä on hauska modi :lol:

Ja tylytyksen vastapainoksi kohteliaampaa asiointia myyjien kanssa
 
Viimeksi muokattu:
Hyviä uutisia, Photomode ei enää kaada peliä :thumbsup:
Saattoi johtua joukosta ReLux -modeja, koska mitään muuta muutosta en ole tehnyt kuin poistanut nuo 2.3 päivityksessä rikkoutuneet modit.

photomode_23072025_201532.png

Nopea räpsy Kabukissa olevan teletornin huipulta (nykkeilevien kaksosten takana).
 
Hyviä uutisia, Photomode ei enää kaada peliä :thumbsup:
Saattoi johtua joukosta ReLux -modeja, koska mitään muuta muutosta en ole tehnyt kuin poistanut nuo 2.3 päivityksessä rikkoutuneet modit.

photomode_23072025_201532.png

Nopea räpsy Kabukissa olevan teletornin huipulta (nykkeilevien kaksosten takana).
Jos ketään auttaa samanlaisen kaatuilun kanssa painittuaan, niin itse pelaan PC:llä ohjaimella ja photomode kaatuu, jos painan mitään, tai liikutan tatteja ohjaimessa, kun peli prosessoi muutaman sekunnin ottamaasi kuvaa.
Pidä siis sormet poissa napeilta, kun kuva on otettu.
 
Hyvin toimi peruspeli ja lisäosa Amd 9070 kortilla , 70h takana ja tuli tuo uusin päivityskin välissä eikä se aiheuttanut muuta kuin 2 kertaa launcheri jäätyi
Peli on kyllä 9/10 ja lisäosa 2/10. Taitaa jäädä kesken kun hyvin tympeää tuo sokkelo suunnittelu ollut koko lisäosan ajan, laitoin spoilerin taakse jos ei ole lisäosaa pelannut
valitsin reedin puolen firestarter tehtävässä ja nyt pitää songbirdiä etsiä jostain entisestä militech tukikohdasta joka on pimeä,sokkeloinen ja metallimörkö perässä, en pidä tämän tyylisistä peleistä yhtään ja harmittaa todella paljon että maksoin täyden hinnan phantom libertystä :tdown:
 
valitsin reedin puolen firestarter tehtävässä ja nyt pitää songbirdiä etsiä jostain entisestä militech tukikohdasta joka on pimeä,sokkeloinen ja metallimörkö perässä, en pidä tämän tyylisistä peleistä yhtään ja harmittaa todella paljon että maksoin täyden hinnan phantom libertystä :tdown:

Ite tein kans saman aikoinaan ku pelasin phantom libertyn läpi. Se metalli mörkö oli kyllä harvinaisen perseestä, mutta tarpeeks ku meni kyykyssä ja seurasi Mörön kulkureittiä, niin siitä pääsi kyllä eroon. Vaatii vaan odottelua ja tilaisuuden kyttäämistä.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Kaipa sen tuon Photo moden täytyy olla hyvä ja sen huomasin että siihen saa erikseen kytkettyä PT tilan käyttöön koska oma 4000 sarjalainen ei jaksa pelissä sitä pyörittää muiden kanssa, ainakaan kohtuulisella resolla(1440p DLSSQ)

Pitäs seuraavalla kerralla perehtyä paremmin tuohon Photo modeen.
 
Ei ilmeisesti kiinnosta vastata.
Ei tämä siitä johtunut vaan siitä että olen semmonen pelaaja etten juuri hifistele asetusten kanssa , jos se näyttää silmään hyvältä ja kulkee yli 60fps se riittää mulle. Niin piti ihan erikseen alkaa katsomaan mitä ne asetukset oli ja tainnu peli benchmarkin jälkeen itse ne asetukset laittaa
Amd fx2.1 näköjään käytössä 1440p high/ultra sekoituksella
Kaikki muut Rt käytössä paitsi path tracing ja path tracing photo modessa
Avg fps ~87
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Kannattaa kokeilla. Hyvin toimii hyvin Intel XeSS + XeLL tässä pelissä.
 
Päivitin eilen Radeonin ajurit ja iskin pelin tulille, mutta ei löydy FSR4 ei sitten millään valikoista. FSR3 ja XeSS löytyy kyllä. Erikoista, onko joku muu törmänny samaan?
 
Päivitin eilen Radeonin ajurit ja iskin pelin tulille, mutta ei löydy FSR4 ei sitten millään valikoista. FSR3 ja XeSS löytyy kyllä. Erikoista, onko joku muu törmänny samaan?
Mikä GPU käytössä?
FSR 4 toimii vain 9000 sarjan Radeoneilla. Vanhemmilla pitää tyytyä FSR 3 tai XeSS.
Itse käytän oman RX 7600 kanssa XeSS + XeLL komboa.
 
Viimeksi muokattu:
Päivitin eilen Radeonin ajurit ja iskin pelin tulille, mutta ei löydy FSR4 ei sitten millään valikoista. FSR3 ja XeSS löytyy kyllä. Erikoista, onko joku muu törmänny samaan?
Onhan itse peli päivitetty? FSR4 on valittavissa vain pelin uusimmalla versiolla.

Hyvin ainakin täällä toimi, kun ajoin eilen pienet testit. Onhan se melkoinen parannus aiempaan ja nyt skaalauksen päällä oloa on todella vaikea enää nähdä paljaalla silmällä. Pitää vielä testata laatuasetukset tarkemmin ja ottaa kuvankaappauksia, että huomaako eroa natiiviin edes pysäytyskuvista.
 
Mikä GPU käytössä?
FSR 4 toimii vain 9000 sarjan Radeoneilla. Vanhemmilla pitää tyytyä FSR 3 tai XeSS.
Itse käytän oman RX 7600 kanssa XeSS + XeLL komboa.
9070XT, löytyy signaturesta (joka ei tietysti näy kunnolla jos luurilla käyttää foorumia, pitää kääntää näyttö vaakaan, jotta nuo tulevat esille).
Onhan itse peli päivitetty? FSR4 on valittavissa vain pelin uusimmalla versiolla.

Hyvin ainakin täällä toimi, kun ajoin eilen pienet testit. Onhan se melkoinen parannus aiempaan ja nyt skaalauksen päällä oloa on todella vaikea enää nähdä paljaalla silmällä. Pitää vielä testata laatuasetukset tarkemmin ja ottaa kuvankaappauksia, että huomaako eroa natiiviin edes pysäytyskuvista.
Kyllä, 2.3 tuli patchattua heti kun ilmesty.

En ole ongelman kanssa yksin mitä Googlasin. Joillain samaa probleemaa, ja ratkeaa kun käy asettamassa FSR4 päälle Adrenalin softan kautta Cyberpunkille. Jos joku kohtaa saman ongelman, ohje mm. Vicen artikkelissa
 
9070XT, löytyy signaturesta (joka ei tietysti näy kunnolla jos luurilla käyttää foorumia, pitää kääntää näyttö vaakaan, jotta nuo tulevat esille).

Kyllä, 2.3 tuli patchattua heti kun ilmesty.

En ole ongelman kanssa yksin mitä Googlasin. Joillain samaa probleemaa, ja ratkeaa kun käy asettamassa FSR4 päälle Adrenalin softan kautta Cyberpunkille. Jos joku kohtaa saman ongelman, ohje mm. Vicen artikkelissa
Niin, itse yleensä tulee laitettua FSR4 globaalisti päälle uusien ajurien asennuksen jälkeen (tehdasasetusten palautuksella ja käyttäjätietojen siivouksella). Ei tarvitse säätää pelikohtaisten asetusten kanssa.

Nyt kun helle hieman helpottaa, niin voisi jatkaa taas tätäkin. Passelisti tuli tämä FSR4-päiivitys. :thumbsup:
 
Phantom liberty läpäisty ja oli kyl osaltaan pettymys. Eniten vitutti että hienosta Night citystä siirryyttiin pikkaraiseen hiekkalaatikkoon mikä oli hemmetin tylsä alueena. Pääjuoni oli vähän jouhevampi ja gigit vähä mehukkaampia ku peruspelissä. Onneks välillä pysty käyä hengittään pääkartan hienoa ilmapiiriä, mut ei kyl herättänyt suuria pelihimoja uudelleenpeluulle, joskin kait nuo "Betray songbird" puolen loput on joskus käytävä läpi. Ja Johnny se jatkaa tympiää länkyttämistä tehtävästä toiseen.
 
Tiedättehän ne data shardit joita löytyy ympäri pelimaailmaa ja NPC:ltä? Niissä on paljon mielenkiintoista lore -tietoa ja taustaa. Aina niitä ei vain jaksa lukea...
Mutta nyt on luotu modi, joka lukee ne ääneen kuin äänikirjan:
https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/23999
Vaatii toimiakseen äänitiedostot:
https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/24006
Ja Audioware -modin:
https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/12001
Lisäksi tietty ne normaalit ArchiveXL, Codeware ja redscript.
 
Hmmm... Redditissä väittivät että patch 2.31 olisi jaossa PC:llä tälläkin hetkellä. Itse olen töissä niin ei voi varmistaa.
400+ modia niin ihan en hihku innosta jos on jokin kosmeettinen päivitys :rofl:
 

"
Patch 2.31 for Cyberpunk 2077 is being rolled out on PC, PlayStation 5, Xbox Series X|S, Mac and Nintendo Switch 2!

This update includes an AutoDrive upgrade and Photo Mode adjustments. It also addresses common issues encountered by players. For details, check the full list of changes below:

Vehicles

  • Updated AutoDrive. When driving to a selected point, the vehicle now drives smoothly, overtakes blocking vehicles, and no longer stops at traffic lights. Free Roam mode has also been upgraded to follow traffic rules and navigate the city more reliably.
  • Fixed an issue where Johnny always spawned in the passenger seat when using the Delamain Cab service.
  • Fixed an issue where applying CrystalCoat to the Yaiba ARV-Q340 Semimaru caused its wheels to flash in different colors.
Photo Mode
  • Most of the new poses introduced in Update 2.3 now work with any gender.
  • Disabled NPC collision, which will make it easier to position NPCs on top of other objects with collision (e.g. on car hoods).
  • Fixed an issue where some of the poses didn't work for Royce.
Quests & Open World
  • Freedom - Fixed the journal entry that appears when the player chooses not to steal the Rayfield Caliburn "Mordred."
  • Motorbreath - Fixed an issue where, after V fails to pursue and stop Semimaru and receives a text from River saying he'll contact V soon, the follow-up message never arrives.
  • Motorbreath - Fixed an issue where the Yaiba Semimaru could flip over during the chase, preventing the player from entering it.
  • Motorbreath - It's no longer possible to trigger the quest if River died during The Hunt.
  • Motorbreath - Players can now acquire the Yaiba ARV-Q340 Semimaru through AUTOFIXER even if they failed The Hunt, which normally unlocks the side quest where the vehicle is obtained.
  • Nitro (Youth Energy) - Fixed a game crash that could occur in certain circumstances after leaving the Yaiba showroom event.
  • Nitro (Youth Energy) - Fixed an issue where the proxy interface UI in the Yaiba showroom is cut off when the "Larger HUD Elements" setting is enabled.
Miscellaneous
  • Fixed several localization and lipsync issues in various languages.
  • Added a toggle to disable vignette. It can be found in Settings → Graphics → Basic.
  • Fixed an issue on PC and Mac where Ray-Traced Reflections might not display correctly when enabled under certain conditions.
  • Fixed several issues with displaying text messages from Delamain.
  • Various fixes for fluff vendors.
PC-specific
  • Fixed an issue where NVIDIA Reflex could be disabled while DLSS Frame Generation was enabled, causing the screen to turn pink.
  • Fixed an issue where Path Tracing didn't activate properly in certain scenarios.
Mac-specific
  • Fixed an issue where changing graphics presets on Mac set Screen Space Reflections to a higher setting compared to the equivalent presets on PC.
  • Fixed an issue causing a permanent white screen when Frame Generation is enabled while entering the braindance in The Information.
  • Selecting "Defaults" in Video Settings no longer turns HDR Mode off.
  • Fixed the inverted behavior of the "Mute Game in Background" toggle in Settings.
  • Removed the outdated "(Requires Game Restart)" disclaimer from the mouseover description of the "Disable Spatial Audio" setting.
  • Fixed an issue on the App Store version that caused the game to become stuck on the “Press Space to continue” breaching screen.
  • Various stability and performance optimizations.
    "
 
TrackIR ja Cyberpunk 2077.

pro-bundle@2x.png



Jos joku sattuu omistamaan TrackIR laitteiston kuten minä, niin pienellä vaivalla sen saa toimimaan myös Cyberpunk 2077 -pelissä.
Hyvät ohjeet täällä. Tosin linkin takana olevaan Python scriptiin kannattaa vaihtaa TrackIR aktivointinappulaksi joku muu kuin oletuksena oleva Z, koska se on myös radioportin aktivointi-nappula. Itse vaihdoin nappulaan L, koska sitä ei ole pelissä bindattu mihinkään.

Kävellessä en juuri näe hyötyä TrackIR:n käytöstä, koska hiirellä kääntyminen on paljon sulavampaa. Mutta se hyöty tulee autoillessa. Itse pidän pelissä autolla ajamisesta ja ajo-osuudet ohjaan Xbox wireless padillä. Mutta koska pään kääntäminen ohjaimen tatilla ei ole koskaan ollut mielestäni niin sujuvaa, niin tässä TrackIR tulee mukaan kuvioon. Päänkääntely ja esim. sivu- tai takaikkunasta katsominen on paljon intuitiivisempaa tehdä kääntämällä päätä, kuten oikeallakin autolla ajaessa. Plus lisää melkoisesti immersiota :geek:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
287 378
Viestejä
4 928 540
Jäsenet
79 352
Uusin jäsen
Kalax

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom