Cyberpunk 2077

Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 051
En vielä tilannutkaan lol huomasin kun civ 6 oli joskus Ilmanen epicissä, ja nyt hokasin vasta asennella, niin jäi heti koukkuun ei aika riitä enää cp77 :)
No ei näköjään tuo 3060 ti tulee ensi viikolla kyl se steamista taitaa tarttua. Voi pelata rtx on
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 624
Ostan steamista julkaisupäivänä jos ehdin pelata, miten köyhä pitää olla että kikkailee maksimit tämän kanssa -- saati sitten tuskailee ennakkotilauslevyjen kanssa.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
560
Joulualesta varmaan tulee ostettua. Josko se ois -10% ja pahimmat bugit korjattu.

Näkeepähän myös arvostelut oliko hyvä vai skeida.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
478
Hieman offtopicci, mutta ostaisiko porukka edelleen steamista pelinsä jos sitäkautta pelin tekijät eivät saisi penniäkään? (Hypoteettinen tilanne)

Itse olen siis cyberpunkin ostanut fyysisenä ja myös steamista
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 824
Jos ton Steam-keskustelun siirtäisi vaikka tänne tai jonnekin jossa keskustellaan eri myyntipaikoista ja niiden käyttämisen etiikasta:


Jatkaisi täällä vaan Cyberpunk-juttuja.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Hieman offtopicci, mutta ostaisiko porukka edelleen steamista pelinsä jos sitäkautta pelin tekijät eivät saisi penniäkään? (Hypoteettinen tilanne)

Itse olen siis cyberpunkin ostanut fyysisenä ja myös steamista
En ainakaan minä ostais.
Vaikka hypoteettinen tilanne, niin kuka pelintekijä antaisi jonkin jakelualustan myydä peliä jos se ei saa siitä yhtään rahaa?
Itsehän ostin vpn kikkaill venäjällä käynnin yhteydessä gogista. Mulle ei niin väliä missä pelikirjastossa se peli on, kun kuitenkin lähes jokainen launcheri aina asennettuna.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 591
Ainahan näissä peliketjuissa on tämä pakollinen "Täältä Meksikon esikaupungin viemärin kautta saa 0,5€ halvemmalla" vaihe. Siitä lähdetään sitten rönsyilemään luonnollisesti siihen "mikä on se oikea paikka ostaa peli", keskusteluun

Ihan yhtä rasittavaa luettavaa joka kerta, mutta ei sille mitään voi. Se on vähän, kun luonnonlaki.
 
Viimeksi muokattu:

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 074
Ainahan näissä peliketjuissa on tämä pakollinen "Täältä Meksikon esikaupungin viemärin kautta saa 0,5€ halvemmalla" vaihe. Siitä lähdetään sitten rönsyilemään luonnollisesti siihen "mikä on se oikea paikka ostaa peli", keskusteluun

Ihan yhtä rasittavaa luettavaa joka kerta, mutta ei sille mitään voi. Se on vähän. Kun luonnonlaki.
Ja tälle luonnollinen jatko-osa on "miksei pelini ole lähtenyt jo kaupasta x?"-keskustelut ja sen jatko-osat, "jee tänään sain pelini" ja "helvetti, en saanut peliäni"-keskustelut.
Näitä voimme odotella ensi viikon maanantaista alkaen. :dead:
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Meenasittako laettaa pelihahmollenne munat vai toosan?
Se on pelihahmon oma asia mitä sillä on jalkojen välissä. Mutta jos hahmoeditorissa saa valita kummatkin samaan aikaan, niin valitsen ettei sillä ole mitään koska eihän räiskintäpelissä tarvitse sukupuolielimiä.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Onneksi kyseessä ei ole räiskintäpeli
Onko jossain toisessa pelityylissä jalkojen välissä olevalla värkillä jotain merkitystä?
Esimerkkinä nyt roolipelityylisistä vaikkapa Fallout4. Pääseehän siinäkin panemaan(vaikka sitä ei näytetä) samojen hahmojen kanssa oli sulla sitten hahmona munallinen tai pimperollinen. Toki itse valitsin naisen hahmoksi kun kivempi pelata takaapäin kuvatusta kuvakulmasta ettei tule niin homo olo kun kattoo sitä persettä monta tuntia.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
478
Onko jossain toisessa pelityylissä jalkojen välissä olevalla värkillä jotain merkitystä?
Esimerkkinä nyt roolipelityylisistä vaikkapa Fallout4. Pääseehän siinäkin panemaan(vaikka sitä ei näytetä) samojen hahmojen kanssa oli sulla sitten hahmona munallinen tai pimperollinen. Toki itse valitsin naisen hahmoksi kun kivempi pelata takaapäin kuvatusta kuvakulmasta ettei tule niin homo olo kun kattoo sitä persettä monta tuntia.
Miksi ei olisi? Vaikea tietenkin sanoa tästä, kun ei ole vielä edes julkaistu. Pelissä voi hyvinkin olla monia alastonkohtauksia joissa hahmon genitaalit näkyvät, niin kai se on ihan ok jos siihen voi hahmoeditorissa vaikuttaa. Siihen jos jo pelimaailman alaston mies aiheuttaa homo fiiliksiä niin en ota kantaa.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 052
ME peleissä tuli pelattua molemmilla ääninäyttelijöillä että näkee eri juttuja, ehkä cpssäkin jaksaa vetää molemmillakin tosin jos peli kestää yli 100h se saa odottaa.
Tomb raiderissa naisena pelaaminen oli suorastaan häiritsevää, saa nähdä minkälaista tässä pelissä. 1st person ja parempi äänimaailma helpottanee.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 268
Viimeiset 3kk on ite tullut oltua jumissa muiden pelien parissa (OT) ja harvinaisen vähän tällä kertaa olen altistunut CD Projektin hypelle. Eiköhän tämä kuitenkin ole jokaisen euron arvoinen. Ihan harmittaa että tuli ostettua tämä Venäjän VPN:n kautta, ei oma talous siihen olisi kaatunut että täyteen hintaan olisin Gogista ostanut.
Toivottavasti striimaajat kunnioittaisivat vahvaa kehotusta olla striimaamatta ennen julkaisua, mutta tietäähän sen miten siinä käy.
Toki itse valitsin naisen hahmoksi kun kivempi pelata takaapäin kuvatusta kuvakulmasta ettei tule niin homo olo kun kattoo sitä persettä monta tuntia.
Assassins Creed Odyssey ja Kassandran valkoiset pikkarit oli kyllä melkoinen erotiikantappaja
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Miksi ei olisi? Vaikea tietenkin sanoa tästä, kun ei ole vielä edes julkaistu. Pelissä voi hyvinkin olla monia alastonkohtauksia joissa hahmon genitaalit näkyvät, niin kai se on ihan ok jos siihen voi hahmoeditorissa vaikuttaa. Siihen jos jo pelimaailman alaston mies aiheuttaa homo fiiliksiä niin en ota kantaa.
No siis mun pointti ehkä hieman katos jonnekkin, mutta tarkotin sitä että onko nyt jotenkin pelillisesti se alastonkohtaus tai sen simuloiminen oman hahmon elinten kautta tässä pelissä jollekkin isokin asia...
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Minulle on tärkeää ainakin tehdä hahmo niin hyvin kuin mahdollista vastaamaan sellaista persoonallisuutta kuin lähden pelaamaan. Esim. Cyberpunkissa joku machotyyppinen hahmo voisi olla hervottoman kyrvän kanssa tai sitten vaihtoehtoisesti kunnon mikromuna, joka kompensoi olematonta munaansa ärsyttävällä käytöksellä. Ei ole tärkeintä, että näkyykö ne kassit tai muut elimet vaan, että on tosiaan mahdollisimman kokonaisvaltainen hahmo vastaamaan pelityyliä/persoonaa.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Steamiin kyllä ainaki ite mielelläni ostan. Aivan sama miten se ottaa välistä, mutta kun pelikirjasto on siellä, niin tottakai mä haluan sen uuden pelin sinne samaan.
Myös GOG:sta ostetun pelin voi lisätä Steamin pelikirjastoon, kuten itse aion tehdä. Saa täyden ohjaintuen yms. Steamin ominaisuudet käyttöön.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 382
Myös GOG:sta ostetun pelin voi lisätä Steamin pelikirjastoon, kuten itse aion tehdä. Saa täyden ohjaintuen yms. Steamin ominaisuudet käyttöön.
Okei en oo tutustunut GOG. Steamiin ostanut aina ne harvat pelit joista ollut varma, että tulee pelattua paljoa. On se kyl sit takas antanut kans, kun testannut jotain pelejä sen vähän alle 2 tuntia ja saanut aina rahat takas kun ei oo tykännyt.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 074
Onhan tuo pelillisesti aika hienoa että voit pistää miehelle toosan ja naiselle peniksen, mahdollistaa aika erilaiset romantiikkaoptiot perinteisen mies/nainen, nainen/mies asetelman sijaan.
Ei sillä että mua henk koht kauheasti kiinnostas pelata miehellä jolla on toosa ja deittailla miestä, tai naista jolla on penis.. mutta en sano ettenkö halua kokeilla miten pelimaailma moiseen reagoi.. :interested:
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
267
Onko muuten oma hahmo mykkä vai ääninäytelty? Onko eri puheääniä valittavana? Saints Row 3:sen zombipuhe päähahmolla oli aivan loistava.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Onko tuo ääninäyttely sidoksissa siihen mikä jalkojen välissä on? Eli jos halua erittäin matalaäänisen kirkkoveneen omistajan, niin onko se mahdollista?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
216
Onko tuo ääninäyttely sidoksissa siihen mikä jalkojen välissä on? Eli jos halua erittäin matalaäänisen kirkkoveneen omistajan, niin onko se mahdollista?
En ole täysin varma, mutta itse sain sen käsityksen, että ääni on oma valinta. Toisinsanoen pystyt luomaan naisen miehen äänellä ja toisinpäin.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
on se helvetti jos tilaa pelin ennakkoon eikä se tule julkasupäivänä kun vois vaan kävellä julkasupäivänä kauppaan ja ostaa sen. gigantin tilaukseen (ps4) ei ole tullut mitään päivitystä lukee vaan "Tilaus vastaanotettu". onhan tässä viellä pari päivää aikaa mutta alkaa ketuttamaan kun ei tule päivitystä

Nyt ei auta kun kysyä että mitä vittua?
Pelin julkasuun on se 4-5 päivää tms.
Kuinka monta päivää ennen haluut sen pelin?
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
108
Mitä tulee tuohon mistä ostatte kiistelyyn, niin onhan tämä pc puolella yllättävän kallis pläjäys kun peliä myydään pääsääntöisesti kahdella eri digi platformilla ~60e hintaan, siinä missä gigantista saa ps4 version alesta ~40e (tässä kohtaa ei kuitenkaa puhuta enää "muutamasta eurosta"). Pc puolella aiemmin kuitenkin tiettyjen digi alustojen kohdalla (esim gmg) on ollut semi hyviä launch aleja mutta tätä kun ei myydä kuin kahdessa niin.. =( Itse ainakin näen että pelien hinnan kilpailutttaminen on normaali asia siinä missä minkä tahansa muunkin tuotteen; kylhän tälläki foorumilla autot, pc osat, konsolit tms ostetaan sieltä mistä halvimmalla saa. Mitä tulee julkaisijoiden tukemiseen niin koodarithan on palkkansa saaneet 7v ajalta jo ja iso osa rahoista menee tod näk osakkeenomistajien taskuun ja uusiin mersuihin ja ehkä jotain bonuksia voidaan jaella rivi työntekijöille.

Mitä tulee itse peliin niin sen verran epämääräinen kuva jäänyt noista viime aikaisista videoista, et joutuu kyllä revikoita odottelemaan kun ei niistä pelattiin 4h ja 16h previkoista jäänyt juuri mitään käteen. Pari vuoden takainen e3 video taas lupaili eri näköstä menoa.. Nooh.. kohtahan se selviää =)
 

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 411
No siis mun pointti ehkä hieman katos jonnekkin, mutta tarkotin sitä että onko nyt jotenkin pelillisesti se alastonkohtaus tai sen simuloiminen oman hahmon elinten kautta tässä pelissä jollekkin isokin asia...
Jalkovälissä oleva värkki kuulemma vaikuttaa siihen, että minkä hahmojen kanssa tarvina voi edetä romanttisempaan suuntaan. Eli onhan sillä jotain väliä senkin lisäksi, että alostomuutta pitäisi kohtuullisesti olla tarjolla.


Mitä tulee julkaisijoiden tukemiseen niin koodarithan on palkkansa saaneet 7v ajalta jo ja iso osa rahoista menee tod näk osakkeenomistajien taskuun ja uusiin mersuihin ja ehkä jotain bonuksia voidaan jaella rivi työntekijöille.
CDPR:n kanssa taisi mennä niin, että koodarit saavat myös osansa pelin tuotoista.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 052
Mikähän se logiikka oli myydä ps4 versiota 40€ alessa, onko se kauppa joka myy nollamarginaaleilla vai cdpr ottaa vähemmän?
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Mikähän se logiikka oli myydä ps4 versiota 40€ alessa, onko se kauppa joka myy nollamarginaaleilla vai cdpr ottaa vähemmän?
Voisin veikata cdpr:n ottavan pienemmän osuuden. Tuskin jälleenmyyjillä mitään kymppien katetta per peli on. Toki voi myös olla yhdistelmä, eli vähän jokainen osallinen ottaa vähemmän tms.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 052
Voisin veikata cdpr:n ottavan pienemmän osuuden. Tuskin jälleenmyyjillä mitään kymppien katetta per peli on. Toki voi myös olla yhdistelmä, eli vähän jokainen osallinen ottaa vähemmän tms.
Steamilla 30% vaikka se pelin jakelu maksaa niille senttejä. Kaiketi näillä giganteilla idea on vain saada ihmiset kauppaan kirjautumaan myymällä peli häviöllä ja samalla ostamaan muita BF viikon tuotteita.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Steamilla 30% vaikka se pelin jakelu maksaa niille senttejä. Kaiketi näillä giganteilla idea on vain saada ihmiset kauppaan kirjautumaan myymällä peli häviöllä ja samalla ostamaan muita BF viikon tuotteita.
Varmaan joo sisäänheittoa yritetään ja kai joku voi konsolinkin ostaa kaveriksi samasta kaupasta.

Voisin kuvitella, että fyysisen kopion valmistaminen ja logistiikka voi olla kuluiltaan likimain samaa luokkaa kuin tuo Steamin 30%.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 051
No kyllähän minäkin mielelläni halvemmalla otan kuin sen 60e steamista, jos jostain vaikka saisi 40e tai halvemmalla.
60e on aika paljon rahaa, ei tässä mitään miljönäärejä olla. ostat 60e pelin joka kk niin on se aika paljon/vuosi.
no ei silti, kyllä tuon 60 tähän voi laittaa, jos peli on paska steamista saa refundin
 

Siivekäs

NOSTO
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
138
Itse harkitsen ostavani tämän sitten kun omistan rautaa jolla peli edes pyörisi kohtuullisesti ja joku on ehtinyt modaamaan Mr. Studd -seksi-istukkaan.
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
101
No kyllähän minäkin mielelläni halvemmalla otan kuin sen 60e steamista, jos jostain vaikka saisi 40e tai halvemmalla.
60e on aika paljon rahaa, ei tässä mitään miljönäärejä olla. ostat 60e pelin joka kk niin on se aika paljon/vuosi.
no ei silti, kyllä tuon 60 tähän voi laittaa, jos peli on paska steamista saa refundin
Itse taas mietin asiaa siltä kannalta että tuota peliä tulee helposti se vähintään 100h pelattua niin aika pieni hinta per tunti vaikka maksaisi täydet 60€. Verrokkina vaikka netflixin perus fullhd tilaus 12€/kk. Cyberpunk maksaa 0,6€/h, samaan €/h tasoon päästäkseen pitäisi netflixiä katsoa 20h/kk joka ei ainekaan itselläni täyty.
Vaikka paljon puhutaan pelien hinnoista, varsinkin nyt kun ne ovat konsoleilla nousemassa, niin kyllähän ne silti on todella halpaa viihdettä tuolla euroa per tunti mittarilla.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
108
CDPR:n kanssa taisi mennä niin, että koodarit saavat myös osansa pelin tuotoista.
Tämä toki saattaa tässä tapauksessa olla näin mutta silti tuo eri platformien reiluhko hinta ero pistää silmään. Toki kiva juttu koodareille, jos saa osan myynnistä mutta samalla korkea myyntihinta pistää osan "ehkä" ihmisistä etsimään toisia ostopaikkoja, warettelemaan tai odottamaan että hinta tulee alas. FO76 tais olla 10v sisää ekoja pelejä joissa oli posketon julkaisun myyntihinta (koska fallout) normi kaupoilla ja sen lopputulos me nyt kaikki tiedetäänki.

Itse taas mietin asiaa siltä kannalta että tuota peliä tulee helposti se vähintään 100h pelattua niin aika pieni hinta per tunti vaikka maksaisi täydet 60€. Verrokkina vaikka netflixin perus fullhd tilaus 12€/kk. Cyberpunk maksaa 0,6€/h, samaan €/h tasoon päästäkseen pitäisi netflixiä katsoa 20h/kk joka ei ainekaan itselläni täyty.
Vaikka paljon puhutaan pelien hinnoista, varsinkin nyt kun ne ovat konsoleilla nousemassa, niin kyllähän ne silti on todella halpaa viihdettä tuolla euroa per tunti mittarilla.
Nää on taas näitä minä pelaan 500h+ ennen kuin nähnyt koko peliä käytännössä itse. Toki peleillä on helposti parempi hinta/tunti kate kuin leffoissa käynnillä, bluray/netflix komboilla mutta ne edustaa myös eri mediaa ja eri palveluita niin ei ihan noin suora vertailu käy. Itse olen tässä kohtaa vielä ainakin hivenen skeptinen että mitä sieltä käytännössä nyt on tulossa ulos ja millä suorituskyvyllä. Nykyään kun paskat launchit tuntuu olevan de facto ja sit korjaillaan viikkoja. Toki parhaassa tapauksessa tästä tulee peli johon saa alle 1e per tunti hinnan mutta koska ei edusta 4x pelejä niin pelattava se näissäkin loppuu joskus.
 

@Za

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
54
Steamilla 30% vaikka se pelin jakelu maksaa niille senttejä. Kaiketi näillä giganteilla idea on vain saada ihmiset kauppaan kirjautumaan myymällä peli häviöllä ja samalla ostamaan muita BF viikon tuotteita.
Steamilla provikat 20% AAA-peleillä. Pienemmät ohjelmistotalot maksaa enemmän, mutta kun myynti on kova niin prosentit tippuu.
 

Sothis

★★★
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
611
Steamilla 30% vaikka se pelin jakelu maksaa niille senttejä.
Joo, Steamin kehittäminen ja ylipäätään sen luominen niin suosituksi ohjelmistoksi ei ole maksanut mitään, eikä vaatinut mitään resursseja vai? Valven kiinteistön talkkari koodaa sitä ilmaiseksi ajankulukseen iltaisin?
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
930
Itselle yksi hyvä syy tukea Valvea on heidän panostaminen highend VR:n, vaikka se on varmasti tappiollista liiketoimintaa tällä hetkellä. Kovin moni firma ei olisi julkaissut suosituimman pelisarjansa uusinta osaa puhtaasti VR-pelinä ja rajoittanut myyntejä tämän takia.

Toki Steam on pelialustanakin parempi kuin muut, vaikka siinäkin omat ongelmansa on.

Offtopikiksi menee, joten laitetaan ajankohtainen kuva aiheeseen liittyen:

1607192867493.jpeg
 
Viimeksi muokattu:

S3p

Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
398
Itselle yksi hyvä syy tukea Valvea on heidän panostaminen highend VR:n, vaikka se on varmasti tappiollista liiketoimintaa tällä hetkellä. Kovin moni firma ei olisi julkaissut suosituimman pelisarjansa uusinta osaa puhtaasti VR-pelinä ja rajoittanut myyntejä tämän takia.
Ja VR:stä tuliki mieleen tulispa cyberpunkkiin myöhemmin virallinen vr-tuki :drool:. Tuskimpa. Varmaa joku vorpx/modi voi tulla myöhemmin
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 074
Aika kova ois vr tämmösessä pelissä.
Ei se VR nyt ihan kaikkeen sovi. Henk koht en pelaa VR:llä mitään muuta kuin lento-, avaruus-, ja ajosimuja joissa VR on kuin kotonaan. En ole koskaa tykänny huitoa kapuloilla keskellä huonetta, kun ei vaan ole mun mielestä sitä rentoa pelaamista mitä pelaamisen pitäis olla. Samasta syystä Alyxit sun muut pelaamatta kun ei vaan kiinnosta room scalet tippaakaan.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
^ Ei se vr aina sitä huitomista vaadi. Kyllä esim psvr skyrim oli hieno kokea ihan vaan sohvalla istuen pädi kourassa kun rakennusten sisätilat näyttää oikean kokoisilta ja se pelin maailma on littanan ruudun sijaan sun ympärillä.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 127
En itekään ole yhtään kiinnostunut "room VR:stä", mutta toivottasti tulevaisuudessa saadaan enemmän niitä pelejä, joissa näytön voi korvata VR-laseilla ja silti pelata rennosti istuskelemassa. Sitä en sitten tiedä, miten tuossa saadaan ratkaistua liikepahoinvointi esim. hiirtä käyttäessä. :D
Vois olla kyllä sen verran kova kokemus seikkailla virtuaalisesti Cyberpunkin maailmassa, että siinä kohtaa kyllä itelläkin lähtis headsetti ostoon!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 430
Viestejä
4 217 924
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
jlehtira

Hinta.fi

Ylös Bottom