• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Cyberpunk 2077

Kyllähän tässä on yritetty haukata liian isoa palaa kakusta kerralla, miettikää yhdeksän (9) alustan julkaisu kerralla o_O
Ei jaksa ärsyttää asia kun tätä on jo niin monta kertaa siirretty. Kyllähän tätä joskus vähän jopa odotti.
 
Tätä se hype teettää. Kaikki haluaa sen pelin alustalleen ja jollenkin Sonylle ja Microsoftille varmaan aika vaikea sanoa ei kun rahaa on tarjolla melko reilusti. Saa nähdä kuinka rikki se peli on launchissa PC:llä.
 
Missäs näin väitetään?

Näköjään ihmisten kasvatus ja/tai vapaampi some saa näitä kukkasia aikaan.

1603900229008.png
 
voidaan vain arvailla miten tuo levyversio pyörii peruslaitteilla, jos patchia ei halua asentaa
Miksei haluaisi asentaa, masokismi kivaa?

Luulis että nää ydinsukellusveneiden miehistötkin sais patchin jollain tapaa, kun kerran sen pelilevynkin sinne saa. Tai sitten nousevat pinnalle siksi aikaa että peli&patch latautuu.

Mutjoo hyvä juttu että lykkääntyy, nautin tästä. Ehkä se 3080 saatavuus siksi paranee.
 
Peli lykkääntyy, harmin paikka, pelataan sitten kun ilmestyy. Kuinka sekaisin ihminen voi olla jos suuttuu pelin viivästyksestä pienimmissäkään määrin? Siellä tiimi vääntää meille pelistä mahdollisimman hyvää ja nyt on huomattu pari mutkaa matkassa ja tarvitaankin lisäaikaa vaikka kaikki näytti aiemmin hyvältä. Ihan sama vaikka myöhästyisi vielä nykyisestäkin jos sille on tarvetta. Pelin kyllä saa ostettua aikanaan.
 
Itteäni ainakin naurattaa ihmiset jotka sijoittaa lomansa jotain videopeliä varten. Ei tsiisus meitä on moneksi.

No jos ylimääräisiä lomia on poltettavana ja normaalisti arkisin ei ehdi kuin pari tuntia iltaisin pelailemaan, niin miksei niitä lomia saisi ottaa sellaisena ajankohtana kuin jokin itseä kiinnostava peli olisi tulossa, niin saa rauhassa pelailla? Tuohan on melkein sama asia, kuin nauraisi ihmisille, jotka lähtevät hiihtolomalla Lappiin laskettelemaan. Harrastuksensa kullakin. :)

Pelin viivästys tietysti pieni pettymys, mutta elämä jatkuu.
 
Muakin naurattaa aina ihmiset jotka ottaa hiihtolomaviikoille tai lapsien kesälomille näitä lomiaan. Meitä on tosiaan moneksi. Harmitti tämä myöhästys lähinnä siksi, että osti ennakkoon vasta "goldiksi" menon jälkeen, kun olisi ollut rahalle jotain muutakin tekemistä. Noh, onni onnettomuudessa ja saikin uuden työpaikan todella nopeasti.

E: Ja nyt toki vähän harmittaa, kun sai niitä töitä ja ei ole aikaa pelata :D
 
No jos ylimääräisiä lomia on poltettavana ja normaalisti arkisin ei ehdi kuin pari tuntia iltaisin pelailemaan, niin miksei niitä lomia saisi ottaa sellaisena ajankohtana kuin jokin itseä kiinnostava peli olisi tulossa, niin saa rauhassa pelailla? Tuohan on melkein sama asia, kuin nauraisi ihmisille, jotka lähtevät hiihtolomalla Lappiin laskettelemaan. Harrastuksensa kullakin. :)

Pelin viivästys tietysti pieni pettymys, mutta elämä jatkuu.

Jokainen tietysti suunnittelee lomansa kuten haluaa. Huvittaa vaan nuo jotka olivat varanneet lomansa Cyberpunkin marraskuiselle julkaisupäivälle ja nyt twitterissä pillittävät kuinka CDPR lupasi että se julkaistaan marraskuussa. :rofl2:
 
Meillä ainakin vapaapäiviä voi siirtää, ja usein tulee yksittäisiä päiviä pidettyäkin koska työssä vaihtelee päivät aikalailla.

Ei ole itsellä mitään pelivapaata nyt suunnitteilla mutta ei lainkaan huono teema arkivasulle, jos saa olla rauhassa kerrankin.

Perheen kanssa lomat tietenkin täysin eriasia. Sen nyt varmaa ymmärtää kaikki yli 7 vuotiaat? :)
 
Meillä ainakin vapaapäiviä voi siirtää, ja usein tulee yksittäisiä päiviä pidettyäkin koska työssä vaihtelee päivät aikalailla.

Ei ole itsellä mitään pelivapaata nyt suunnitteilla mutta ei lainkaan huono teema arkivasulle, jos saa olla rauhassa kerrankin.

Perheen kanssa lomat tietenkin täysin eriasia. Sen nyt varmaa ymmärtää kaikki yli 7 vuotiaat? :)

Tommoset pekkaspäivät ymmärränkin kun harvemmin semmoisilla mihinkään reissuun lähdetään. Ihan varmasti jotkut pistävät vuosilomiaankin videopeleille mikä minusta on huvittavaa. Mutta nyt meinaa mennä jo liian off-topikiksi niin jätän aiheen tähän.
 
Kyllä jos joku oikeasti suuttuu saati uhkailee tekijöitä pelin viivästymisestä niin pitää olla jo henkisesti aika epävakaa ihminen, ei taida elämänhallinta olla ihan kunnossa. Hyvä vaan että saavat lisäaikaa tehdä pelistä parempi.
 
Olen ihmetellyt tilannetta, kun tilataan etukäteen pelejä tai hardista, joista ei ole kuin valmistajan/kehittäjän kehuja olemassa. Eli ostetaan 'sikaa säkissä'. Miksi ei voi odottaa rauhaisin mielin, että on esmes blogien tai testvideoiden pohjalta konkretiaa ao tuotteesta?
 
Suurin virhe tässä pelissä on se, että peliä on suuniteltu näille lastgen konsoleille.

Ne lastgen konsolit tuovat niin paljon rahaa ovista ja ikkunoista, että resurssit olisi luultavasti paljon pienemmät ilman niiden tukemista. Ja kaikki me kärsisimme. Hyvä konsolimyynti takaa elinvoimaisen peliteollisuuden. Vaikka se PC-käyttäjää voikin vituttaa.

Nimim. PC Master Race.
 
Olen ihmetellyt tilannetta, kun tilataan etukäteen pelejä tai hardista, joista ei ole kuin valmistajan/kehittäjän kehuja olemassa. Eli ostetaan 'sikaa säkissä'. Miksi ei voi odottaa rauhaisin mielin, että on esmes blogien tai testvideoiden pohjalta konkretiaa ao tuotteesta?
Joskus on hauska innostua jostain, oisko se jotain semmoista.
 
Olen ihmetellyt tilannetta, kun tilataan etukäteen pelejä tai hardista, joista ei ole kuin valmistajan/kehittäjän kehuja olemassa. Eli ostetaan 'sikaa säkissä'. Miksi ei voi odottaa rauhaisin mielin, että on esmes blogien tai testvideoiden pohjalta konkretiaa ao tuotteesta?
Peleissä noi revikat on vähän vaikea arvioida omaan makuun. Monta 9+ peliä pelannut, mitkä ei vaan itselle toimi ollenkaan. Tässä halusin tukea kehittäjää Witcherin jälkeen. Voi olla paska, mutta ei peleissä noi hinnat ole työssäkäyvälle niin kovia. 700€ näyttiksiä nyt en ilman arvosteluja/testituloksia lähtisi ostelemaan.
 
Itsekkin vähän ihmettelen näitä ihmisiä jotka itkee netissä siitä että olivat ottaneet lomaa ihan vain pelatakseen tätä peliä.

Mutta onhan tää siirto nytten iso markkinointi virhe. Et sä voi vetää tälläsiä jättimäisiä mainoskamppanioita joissa mainostat että 19 päivä peli ilmestyy. Ja sitten yhtä äkkiä tuleekin ilmoitus että julkaisu siirtyy 3 viikolla eteenpäin. Tää aiheuttaa isoja rahallisia tappioita ja cdprojektredin kurssiki sukelsi -9%.

Joten aika isoja ongelmia siellä on, koska ei missään isossa firmassa oteta tollasta rahallista summaa takkiin ihan vain sen takia että jotain pikku bugeja korjattaisiin, vaan siellä taitaa olla jotain todella isoja ongelmia mitkä voi aiheuttaa sen että koko peliä ei nähdä vielä tänä vuotena.
 
Onkohan tässä vuoden yliarvostetuin ja odotetuin peli?
On. Trailerien perusteella lähes pelkästään putkijuoksuräiskintää.
Lisäksi tämä pelin viivästyminen jatkuvasti ja lupauksien pettäminen.
Sääli, sillä Witcher 3 oli mielestäni paras yksinpeli PC:llä koskaan.
 
Dishonored -pelisarja sijoittui kokonaisuudessaan erilaisiin pieniin kaupunkikenttiin, mutta ovat yhä parhaimpia pelaamiani yksinpelejä. Varsinkin Dishonored 2:n kenttäsuunnittelu on vertaansa vailla, mahdollistaen monipuoliset lähestymistavat pienehköstä koosta huolimatta.

Avoin pelimaailma (lue: open world kuten AC/RDR2) ei millään tapaa ole hyvän pelin mittari imo.
 
Jännä miten joidenkin mielestä pelin lykkääntyminen tekee itse pelistä huonomman ja miten trailerien kaupunki ajelut kertoo putkijuoksusta.
Ajellaan autolla putkijuoksuräiskintöjen välillä. Kuulostaa siis hyvältä? :)
 
Jännä miten joidenkin mielestä pelin lykkääntyminen tekee itse pelistä huonomman ja miten trailerien kaupunki ajelut kertoo putkijuoksusta.
Ei jatkuva lykkääminen ainakaan hyvää ennusta. Monesti kun jollekin pelille on näin käynyt, ei sieltä ole tullut mitään jytkyjen jytkyä. En kiellä etteikö voisi tulla ehjä ja hyvä peli, mutta suhtaudun varauksella.
 

Yesterday, Cyberpunk 2077 was delayed until December (despite already going gold) to ensure that current-gen versions of the game come closer to the high standard that the team has for the PS5 and Xbox Series X iterations. Shortly after the news, an official tweet surfaced from the day before, supposedly confirming no more delays. This mixed messaging set the internet in a frenzy. How could something so important be confirmed one day, and then incorrect the next? The answer is: When that initial response went live a day before, it was true at the time. The wider team at CD Projekt Red didn't find out about the delay until the day it was announced.

When the news broke, I spoke with several CD Projekt Red developers who confirmed they didn't know about the delay until they received an internal email shortly before the announcement went live on Twitter. When that knowledge became public, the online backlash was almost instantaneous, sparking criticism of the studio's internal communication practices and how messages are conveyed to the community. Since then, I've spoken to several more CD Projekt Red developers on both the Polish and U.S. sides; according to them, the news was shocking, but not for the reasons people are assuming.

According to three developers, the decision to delay was a swift one after looking at the quality differences between the current-gen and next-gen versions. CD Projekt Red has said that it wants the launch of Cyberpunk 2077 to be perfect, so any perceived flaws are addressed quickly. According to the team, the decision to delay was not even discussed until Monday (October 26), with a decision being reached on Tuesday (October 27). According to Polish labor laws, leadership was not legally allowed to tell the whole team, due to its size of over 1,000 employees, without each individual signing a non-disclosure agreement. To do so would be considered, in terms of relation to stock equity and insider trading, as "leaked insider information."

One developer (who wishes to remain anonymous) told me – and I later confirmed – that "about 90 percent of the studio didn't know about this," and that there was laughter and tears from the team because they are excited for people to play their game that has been years in the making, and the delay came out of nowhere and pushes back that experience for all. The laughter and excitement for launch is palpable throughout the studio, but the team knew how the news of the delay would be received. There's a deeper conversation here regarding what that means in terms of workload, which we are still actively working on.

Speaking with a representative from CD Projekt Red, they confirmed to Game Informer that the Polish law is the reason behind the team at large not knowing about the delay until the day of, in addition to that being a decision just recently made. While this is a standard for many studios outside of the U.S., usually U.S.-based studios have more of a notice regarding events such as a delay.

There was also an investor call immediately following the delay reveal in which the following statement, provided to us from the same CDPR rep, was presented:

As CD PROJEKT is a publicly listed company on the Warsaw Stock Exchange (WSE) our communication has to be transparent to employees, gamers, and investors, as well as in line with the regulations of Polish Financial Authorities & European Parliament, and the Council & Commission Directives. Information of such business magnitude i.e. the delay of the release of the biggest project under development, is, until it is made publicly available, considered price-sensitive and confidential because it could easily influence the potential decisions of investors.
In a nutshell, early, the unplanned release of this information could have potentially led to market abuse and manipulation of CD PROJEKT's stock price on the WSE. Therefore, due to the aforementioned regulations, the information on postponement of Cyberpunk 2077's release date couldn't have been shared with all of the Group's employees before the current report was filed and made public.
"Going gold" is a term many equate with the game is finished, and that's true with a small detail usually missed. Going gold is less so for gamers and more for investors so that they know when their investment is ready to ship. Between the announcement of gold and launch day, there are still development processes to follow, including quality issues that are usually reflected in a day zero and/or day one patches. While this game is gold and, as confirmed by the devs, smoothly running on next-gen platforms and PC, the Xbox One and PlayStation 4 versions still need a little polishing.

The reaction to the delay and communication pipeline was heavily fueled by the talk of crunch, which has been a self-admitted issue from the studio for several years now. 2019 and 2020 have been a time of significant internal change within the company to improve work/life balance and to protect the health of the developers. Following a promise to alleviate crunch, CD Projekt Red did initiate a six-day workweek to launch with additional compensation, but this shift did reignite the important conversation as to what crunch is and how prevalent it is industry-wide and not just one standalone studio.

Story developing ...
Jos tuo pitää paikkansa niin ei ihme jos ei twitter vastaavat tieneet mutta kyllä olisi luullut että johto olisi rauhottellut Twitteri tiimiä mutta CDPR:n sosiaalimedian tilithän(witcher/CP77) ovat aina olleet todella aktiivisia verrattuna muihin pelistuoiden vastaaviin... ja varmaan tässä tapauksessa liian aktiivisia.

No katsotaan mitä tuleman pitää.
 
Mielestäni CDPR antoi turhan optimistisen päivämäärän aluksi. Olisivat sanoneet vaikka "vuoden 2020 aikana". Tietenkin itseänikin harmittaa myöhästely, mutta jos otetaan vaakakuppiin, että olisivat julkaisseet jonkun early access räpellyksen vuosi sitten niin ehkä he haluavat vain julkaista kokonaiset mahdollisimman bugittoman pelin kerralla
 
Näyttää selkeesti siltä CDPR yrittää pakolla julkaista tätä peliä 2020 joulumarkkinoille, vaikka peli olisi vasta valmis 2021. Harmittaa CDPR tuhoaa rahan himo, pelin julkaisut liian aikaisin ja Lastgen konsoleiden tukeminen rahan hanojen takia.
 
En ollenkaan ihmettelis jos CDPR itseironisesti tekisi tehtävän peliin jossa tilataan joku auto ja jatkuvasti myöhästyy sen toimitus. Wither 3:ssa CDPR teki pilaa esim. Raha clitchistä (Verottaja tuli kyselemään tuloista), Roachin teleporttailusta, DRM:stä ja piratoidusta versiosta
 
Itse koen tämän vain niin että onpahan aikaa pelata muita about samaan aikaan tulevia pelejä. Valhalla nyt ainakin saa enempi ruutuaikaa.
edit: poistin virheellisen tiedon Path of Exilen seuraavasta liigasta. Se on siirretty tammikuulle joulukuun sijaan Cyberpunkin myöhästymisen johdosta.
 
Viimeksi muokattu:
Jestas mitä lapsia täälläkin, sellainen itku ja porku kun ei atkpeliä tule. Uskon hyvin nuo tappouhkaukset, sen verran hölmöä menoa ollut jopa tässä threadissa.
 
Jestas mitä lapsia täälläkin, sellainen itku ja porku kun ei atkpeliä tule. Uskon hyvin nuo tappouhkaukset, sen verran hölmöä menoa ollut jopa tässä threadissa.
Lapsia varmasti mutta ei täällä nyt ihan noin villi meininki ole ollut. Tottakai se laittaa ihmiset keskustelemaan ja spekuloimaan kun jatkuvasti lykkääntyy. Itseäkin snadisti vituttaa mutta tosiaan kyseessä on peli joten en ole vielä ryhtynyt narua rasvailemaan.
 
Kyllä hieman ihmetyttää kaikenmaailman kommentit myös että peli olisi buginen paska miksi viivästymiset tai jotenkin muuten epäonnistunut jo nyt. Haloo. Arvostellaan peli sitten kun se on ilmestynyt. Eräs viisas mies sanoin aikoinaan näin: Ellemme varmuudella tiedä kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin.
 
Dishonored -pelisarja sijoittui kokonaisuudessaan erilaisiin pieniin kaupunkikenttiin, mutta ovat yhä parhaimpia pelaamiani yksinpelejä. Varsinkin Dishonored 2:n kenttäsuunnittelu on vertaansa vailla, mahdollistaen monipuoliset lähestymistavat pienehköstä koosta huolimatta.

Avoin pelimaailma (lue: open world kuten AC/RDR2) ei millään tapaa ole hyvän pelin mittari imo.
Monta erillistä kenttää jaksaa pelata paljon paremmin kuin avointa maailmaa. Syytä en osaa sanoa. Witcheriä en koskaan jaksanut paria kymmentä tuntia enempää vaikka odotin sitä ns. muna huurussa.
 
Näyttää selkeesti siltä CDPR yrittää pakolla julkaista tätä peliä 2020 joulumarkkinoille, vaikka peli olisi vasta valmis 2021. Harmittaa CDPR tuhoaa rahan himo, pelin julkaisut liian aikaisin ja Lastgen konsoleiden tukeminen rahan hanojen takia.

Mitähän helvettiä. Tämän alkup. julkaisuhetki oli huhtikuussa! On kyllä melkoista rahanhimoa ja pakkojulkaisua jouluna kun sitä päivää on lykätty N kertaa jo yhteensä yli puoli vuotta :facepalm:
 
Mitähän helvettiä. Tämän alkup. julkaisuhetki oli huhtikuussa! On kyllä melkoista rahanhimoa ja pakkojulkaisua jouluna kun sitä päivää on lykätty N kertaa jo yhteensä yli puoli vuotta :facepalm:
Jos CDPR julkaisee tämän pelin vasta Joulun jälkeen, niin tulee respectiä siinä vaiheessa vasta minulta.
 
Jos CDPR julkaisee tämän pelin vasta Joulun jälkeen, niin tulee respectiä siinä vaiheessa vasta minulta.

Olisiko tullut respectiä, jos olisi julkaissut alkuperäisessä aikataulussa keväällä? Entä jos olisi julkaissut syksyllä? Olisiko sitten tullut respectiä?
 

In fact, a recent transcript for a conference call to investors conducted by CDPR CEO Adam Kicinski and VP of Business Development Michał Nowakowski revealed that the crux of the decision behind Cyberpunk 2077‘s latest delay was to make sure the game was polished enough to ensure it reached the highest echelon of critical acclaim on Metacritic.

“So, when it comes to Metacritic, we continuously aim at a 90+ game,” said Nowakowski, “so nothing has changed here; this remains the goal and, as Adam mentioned, this is actually the main reason for postponing the release.

“We want to give the game an extra polish; we’d rather be slightly ashamed right now in front of you than be ashamed in front of the players once the game releases,” Nowakowski added.

Eli konsolioptimoinnit oli vaan se syy, minkä toivat heti julki, mutta pääasiallinen tekijä julkkarin lykkäämiseen ollut juurikin bugisuus ym. Parempi näin kuin odotella patcheja julkkarin jälkeen mallia Bethesda.
 
Toivottovasti tässä liikenne lähde rullaa taaksepäin ekojen pätsien jälkeen kuten skyrimissä loharit tekivät.
 
Sehän on aivan sama tuleeko niitä patcheja Bethesdan peleihin, kun ne ovat patchienkin jälkeen julkaisukelvotonta kamaa ;)
Joo, mitä nyt reilut 1600 tuntia Skyrimia takana ;) Olen minä kyllä muutamia satoja tunteja Witchereihinkin upottanut ja tätä odotan mielenkiinnolla, vaikka tässä onkin ilmeisesti autoja. Toivottavasti ilmankin pärjää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom