Cyberpunk 2077 sai tuen NVIDIA DLSS 3:lle

Gpu rajoitettuna ton latenssit on 31ms. Dlss3 päällä latenssit on 54ms.

Niin siis DLSS2 on 31ms, mitä lie yrititkään "gpu rajoitettuna" termillä ilmaista. Natiivi 4k lukema samassa taulukossa 62ms.

Mikään näistä lageista ei kyllä pekka peruspelaajaa cyberpunkkia pelatessa häiritse, sanoisin.
 
Meinaan että jos on tottunut viiveeseen, jolla tota pelattiin ilman ennen Reflexiä ja ilman framerate limiteriä GPU:n käyttöaste tapissa, niin DLSS 3:een siirtyminen ei pahenna tilannetta. Ihan vain mainitsemiesi konsolipelaajien lisäksi luulisin että tämä on aika merkittävä ryhmä ainakin Cyberpunkin kohdalla.

Pari havainnollistavaa kuvaa:

Ei fps rajoitinta, ei Reflexiä, GPU käyttöaste 99%:
ei-reflex.png

FPS cap 60:
cap60.png

Reflex:
reflex.jpg

FG:
fg.png
Ennen reflexiä tuossa oli rasittavan korkea viive. Reflexin kanssa ehkä ihan OK? Dlss3:n kanssa viive on rasittavan korkea.

Tldr; reflex hyvä, dlss3 turhaa paskaa.
 
Niin siis DLSS2 on 31ms, mitä lie yrititkään "gpu rajoitettuna" termillä ilmaista. Natiivi 4k lukema samassa taulukossa 62ms.
Kai tajuat että dlss3 voi ajaa ilman että dlss2 on käytössä? Kyse on myös täysin erillisistä tekniikoista, joilla on yhteistä vain nimeäminen.

Toki nvidian pressiohjeessa näin ei saa tehdä.

Jos on tarkoitus miettiä mitä dlss3 tekee pelikokemukselle, niin kai se on ihan loogista verrata dlss2 ja dlss2+3 keskenään? Tai sit 4k native ja 4k native + dlss3?
 
Kai tajuat että dlss3 voi ajaa ilman että dlss2 on käytössä? Kyse on myös täysin erillisistä tekniikoista, joilla on yhteistä vain nimeäminen.

...niin? Taitaa useimmissa toteutuksissa olla mahdollista valitakin täpällä FG päälle jos haluaa, mutta ei välttämättä jos asetukset on naitettu.

En vain ymmärrä mitä "gpu rajoitteinen" tarkoitti kun kyllä molemmissa tapauksissa mennään niin kovaa kuin GPU päästää.

Jos on tarkoitus miettiä mitä dlss3 tekee pelikokemukselle, niin kai se on ihan loogista verrata dlss2 ja dlss2+3 keskenään?

Juu, framerate ylös ja input lagia jonkun verran lisää. Jos fps tarpeeksi korkealla jo dlss2:lla niin lisäys jää maltilliseksi (esim 100=>155fps, 25=>35ms Alexin testien mukaan). Ei kuulosta ollenkaan pahalta.

Matalemmilla fps:llä ero on suurempi mutta se on jo todettu moneen kertaan että FG ei sellaiseen tilanteeseen hyvin sovellu.
 
En vain ymmärrä mitä "gpu rajoitteinen" tarkoitti kun kyllä molemmissa tapauksissa mennään niin kovaa kuin GPU päästää.
No jos ei ole sitä 4k native + dlss3, niin eikö toi minkä valitsin ole nimenomaan se ainoa järkevä verrokki? Siis jos ei nvidian pressiohjeita lue.
 
Pelasin cp2077:sta julkaisussa geforce now:n kautta. Ei tuntunut lagiselta vaikka oli pilvi välissä
tuomassa lisälagia. Vertasin lagintuntemusta 3070fe:hen mikä on mulla pc:ssa asennettuna. Geforce nown sai 3070fe kyljessä niin testaaminen oli "ilmaista". Geforce now ketjusta löytynee mun sen aikaiset kommentit, jos jaksais kaivaa.

Lagi taitaa olla aika subjektiivinen kokemus ja toki myös pelikohtainen. Liekö lagiin voi löytää objektiivista vastausta mistä kaikki olisivat samaa mieltä? Oiva kohde kyllä väitellä, mutta voittajaa väittelystä tuskin löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
lagi taitaa olla aika subjektiivinen kokemus ja toki myös pelikohtainen. Liekö lagiin voi löytää objektiivista vastausta mistä kaikki olisivat samaa mieltä? Oiva kohde kyllä väitellä, mutta voittajaa väittelystä tuskin löytyy.
Konsolipelaajat esim. on tottuneet 100ms+ lageihin viime genissä, ja eivät ymmärrä paremmasta.

Henk. koht. esim. vsyncin päälle laittaminen kynärissä aiheuttaa välitöntä pahoinvointia. Tämä siis vaikka verkkoviive pysyy samana.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 722
Viestejä
4 496 755
Jäsenet
74 274
Uusin jäsen
Antenni ja sähkö

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom