Cyberpunk 2077 ja GPU OC-vakaus

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Ajattelin vähän kartoittaa, millaisia kokemuksia porukalla on GPU-ylikellotuksista tämän pelin parissa. Mulla aiemmin pitkään pyörineet ja "vakaaksi" todetut kellot meni tämän myötä ihan uusiksi. Aiemmin oli +140mhz corelle, jolla muunmuassa pelailin Watch Dogs Legionin melkein läpi, Gears 5 kokonaan läpi, ja Doomin melkein kokonaan läpi. Cyberpunkissa sen sijaan jouduin nappaamaan 100mhz pois corelta, ennen kuin random kippailu työpöydälle loppui. Tuo aiempi +140mhz kippaa melkein heti. Tuntuu olevan uusi "the" rasitustesti GPU-ylikelloille. Muilla vastaavia kokemuksia? Huomasin myös, että kortti boostaa ihmeen korkealle tässä pelissä vrt. monet muut.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
244
Itsellä Vega64 LC kulkee muita pelejä nopeammin yli 1700mhz vakaana ja kulutus vain 300W joten ei hakkaa power limittiä vastaan kuten yleensä joten pääsee jopa ylikellottamaan
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
787
Nopealla testauksella tosin ilman kellotuksia max.kellot 2010.Ainoa muutos power limit 100@116.Korttina 3080 x trio.Korttiin flashattu suprimin 3080 bios.Täytyy huomenna alkaa testaamaan et miten suoriutuu kun laitetaan kelloja lisää corelle ja mem.....
 

Spoonz

Tukijäsen
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
336
Cyberpunkki tuntuu eri paikoissa rasittavan hyvin erilailla näyttistä. Jos prossu ei ole jarruttamassa, niin luulen pelin olevan oikein hyvä vakaustesti
 
Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
263
Tuo peli on ihan suoraan sanottu alpha asteen vaiheessa ja hyvä siitä saadaan vuoden päästä. Ei kannata ihmetellä, jos ei oct toimi.
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 570
witcher kolmonen (redengine3) kaatuu itsellä ellei aja gpu vakio asetuksilla.

Mututuntumalla heitän että cyberpunkin redengine4 saattais käyttäytyä samankaltaisesti kun edellinen versio.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
54
Omalla 3080 Suprimilla Witcher 3:ssa + 3DMarkin stress testeissä "vakaaksi" todetut kellot eivät olleet Cyberpunkvakaat, vaan näyttis kaataa pelin silloin tällöin. Quake RTX:llä testatut vakaat kellot ovat toimineet myös Cyberpunkissa mainiosti ainakin noin 2-3 tunnin pelisessioilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
719
Sekä Witcher 3 että CP2077 pyörivät 3070:lla ihan samoilla core+100/mem+1000 kelloilla millä kaikki muukin. MSI Ventus 3070 3X OC korttina.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
41
KFA2 3070 SG ollu vakaa cyberpunkissa: core +140, mem +1000, pwr limit 109%. Hyvin jaksaa yli 2100mhz:ssä pysyä.

Jätin coren toistaseksi kuitenkin +130, sen jälkeen kun snowrunner kyykkäs kerran. Enkä jaksa säätää joka peliin erikseen.
 
Viimeksi muokattu:

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 351
Ajattelin vähän kartoittaa, millaisia kokemuksia porukalla on GPU-ylikellotuksista tämän pelin parissa. Mulla aiemmin pitkään pyörineet ja "vakaaksi" todetut kellot meni tämän myötä ihan uusiksi. Aiemmin oli +140mhz corelle, jolla muunmuassa pelailin Watch Dogs Legionin melkein läpi, Gears 5 kokonaan läpi, ja Doomin melkein kokonaan läpi. Cyberpunkissa sen sijaan jouduin nappaamaan 100mhz pois corelta, ennen kuin random kippailu työpöydälle loppui. Tuo aiempi +140mhz kippaa melkein heti. Tuntuu olevan uusi "the" rasitustesti GPU-ylikelloille. Muilla vastaavia kokemuksia? Huomasin myös, että kortti boostaa ihmeen korkealle tässä pelissä vrt. monet muut.
Samaa olen itekin huomannut.

1930MHz @ 900mV = Quake 2 RTX vakaa, 3DMark Port Royal stress test vakaa, ei mitään ongelmia kevyemmissä peleissä. Näillä asetuksilla virrankulutus on Quake 2 RTX:ssä luokkaa 350W.

Mut eihän noi toimi Cyberpunkissa, vaan Cyberpunk vaatii samoja kelloja varten 950mV, virrankulutus on tuolloin 250-280W, ja silti peli kaatuu satunnaisesti GPU erroriin (tai mikä se nyt olikaan siellä lokissa).

Tää peli pistää kortit koville. Tai sitten tää peli on rikki. Veikkaan että molemmat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
624
3Dmark port royalella haettu vakaus 6800 XT'lle on myös 100% vakaa cyberpunkissa.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Itsellä kellotettu 970. Peli kippasi muutaman kerran crashlogin mukaan GPU ongelmaan, mutta rajoitin fps:n niin ei ole enää kaatuillut.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Otanpas ja kirjoitan tähän ketjuun vähän omia ajatuksia. Mun mielestä tässä PC-versiossa nimenomaisesti on sen verran kiinnostavaa teknistä puolta, että voisi olla paikallaan olla ihan oma ketju pelkästään niistä keskusteluun. Pelipuolen ketjussa on niin paljon... no, muuta.

Kortti on 3090 TUF OC. Olen aloittanut pelin kelloilla 1905/10000 jännitteellä 843mV, eikä ole oireillut noin neljän tunnin aikana mitenkään. Peli ei haukkaa virtaa mitenkään tolkuttomasti. Tuon 843mV totesin Time Spyllä olevan aika lähellä sitä maksimijännitettä, mitä voi ilman power throtlausta laittaa, mutta tähän asti CB2077:ssa on jäänyt jopa ylimääräistä virtabudjettia (max 365W / limit 375W).

Pelin graffa-asetuksissa on ollut pohdittavaa. Resoluutiona mulla 4k. Mulle ennakkoon aivan ehdoton juttu, jonka halusin kokea jos suinkin mahdollista, oli tuo RT global illumination. Olin huolissani, kun se päätyi julkaisussa "yli ultra" -asetukseksi, koska yleensä ne tarkoittaa asetuksia, jotka pyörii vasta joskus pari vuotta myöhemmin parhaalla raudalla. Mutta kyllä se toimii tässäkin ihan riittävästi. Jutun juoni on vaan se, että muissa asetuksissa pitää sitten tehdä kompromisseja. Yleisasetuksiksi laitoin DF:n Alexin optimoidut säädöt, joissa on säästetty mun mielestä juuri oikeissa kohdissa. Alex ei kuitenkaan suositellut tuota psycho-asetusta, ja ohitti sen aika pienellä maininnalla ylipäätään. Ero ultraan siinä yhdessä stillissä oli pieni, eikä muita vertailukuvia tuosta lighting ultra vs psycho ole muutenkaan juuri näkynyt. Tässä muutama:

Lighting ultra
Lighting psycho (eli RT GI)

Olen pettynyt tuohon RT GI:hin. Se ei tuo juuri mitään lisäarvoa pelin tavalliseen global illuminationiin nähden. Ja haukkaa aika tavalla suorituskykyä. Alex suositteli jättämään RT shadows OFF, mutta mun mielestä ne tuo kyllä kuvaan syvyyttä ja tunnelmaa ihan huolella (kuvassa lighting medium + shadows ON). Paljon enemmin mä sen ottaisin kuin tuon RT GI:n. Toinen vaihtoehto tuolle tehobudjetille olisi DLSS:n laittaminen performance->balanced, mikä ei tässä staattisessa kuvassa kauheasti paranna laatua, mutta vähentää temporaalisia bugeja ja rauhoittaa toki aliasointia myös.

Mun suosikkiasetuksiet on yleiseltä puolelta Alexin suosituksen mukaiset, mutta RT:stä reflections ON, shadows ON ja lighting medium (joka ei juurikaan näytä eroavan ultrasta). Testiskenessä fps näillä 75, ja pysyttelee tähänastisen pelikokemuksen mukaan dippauksissakin hyvin lähellä 60 fps rajaa. Alimmat dipit (58 fps) saattavat olla näillä asetuksilla CPU-riippuvaisia, koska 5600X enkä ole SMT hackia tehnyt. Joka tapauksessa peli pyörii niin hyvin, että ainakaan VRR-näytöllä ja padilla pelatessa mikään ei töki eikä haittaa. Ja peli näyttää SUPERhyvältä. Jos joku pitää PC-versiota pettymyksenä, niin ei kyllä multa ymmärrystä heru.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Illalla kippasi Cyberpunk ekan kerran. Olin nostanut kellot 1935MHz@868mV joten luultavasti epävakaus siitä. Silti toiveikkaana mietin, että olisiko pelistä kiinni. Kortti kippasi cutscenessa, joka jäätyi pariksi sekunniksi. Sitten sovellus sulkeutui ja GOG kertoi että "Cyberpunk 2077 has flatlined". Kippaako muilla näin jos on liikaa kelloja? Vai perinteisemmin jäätymällä, black screenilla ja/tai ajurin uudelleenkäynnistymisellä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
54
Illalla kippasi Cyberpunk ekan kerran. Olin nostanut kellot 1935MHz@868mV joten luultavasti epävakaus siitä. Silti toiveikkaana mietin, että olisiko pelistä kiinni. Kortti kippasi cutscenessa, joka jäätyi pariksi sekunniksi. Sitten sovellus sulkeutui ja GOG kertoi että "Cyberpunk 2077 has flatlined". Kippaako muilla näin jos on liikaa kelloja? Vai perinteisemmin jäätymällä, black screenilla ja/tai ajurin uudelleenkäynnistymisellä?
Täysin samalla tavalla omat kippailut Cyberpunkissa eli parin sekunnin jäätyminen ja sitten työpöydälle paluu flatlined ilmoituksen kera. Winukan tapahtumienvalvonnasta tsekkasin ja näyttis oli kaatunut ja palautunut. Ei kestä millään omalla 3080 Suprimilla yli 2000mhz kelloja maltillisilla volteilla, nyt menty 1950mhz@870ja risat niin hyvin rullaa. Muissa peleissä yli 2000mhz taulussa, mutta Cyberpunkissa no go. Voihan se olla, että muutaman patchin jälkeen pelin vakauskin paranee.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Täysin samalla tavalla omat kippailut Cyberpunkissa eli parin sekunnin jäätyminen ja sitten työpöydälle paluu flatlined ilmoituksen kera. Winukan tapahtumienvalvonnasta tsekkasin ja näyttis oli kaatunut ja palautunut. Ei kestä millään omalla 3080 Suprimilla yli 2000mhz kelloja maltillisilla volteilla, nyt menty 1950mhz@870ja risat niin hyvin rullaa. Muissa peleissä yli 2000mhz taulussa, mutta Cyberpunkissa no go. Voihan se olla, että muutaman patchin jälkeen pelin vakauskin paranee.
Mulla ei jostain syystä ollut logissa mitään. Mutta kyllä CB2077 selvästi on aika kova happotesti vakaudelle. Ei vaan saa mun varauksetonta suositusta testimielessä vielä tässä vaiheessa, koska bugisuus voi kaataa vakaatkin kellot ajoittain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Juuri noin se mulla kippaa jos GPU-kellot liian korkeat. Vakailla kelloilla ei kaatuile ollenkaan.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Se ongelma on siinä, että CP ei ime kortista hirveästi watteja --> powerlimit ei tule vastaan --> kellit karkaa liian ylös --> crash.

Eli esim. se +140MHz corelle hakkaa useissa peleissä powerlimitiin, eikä kortti pääse oikeasti ikinä boostaamaan lähellekkäön sitä +140MHz. Sitten kun on tämmönen peli, mikä ei imekkään niitä watteja niin paljoa, niin boostit karkaa liian ylös.

On kyllä sinänsä mielenkiintoinen topikki, miksi jotkut pelit imee niitä watteja enemmän. Quake 2 RTX on ihan ymmärrettävä, kun on täysi RT peli, mutta esimerkiksi Red Dead Redemption 2 imee virtaa huomattavasti ahnaammin kun CP2077 vaikka siinä ei ole mitään RT:llo toteutettuja juttuja.

Itsekkin vasta nyt tämän 3090:n hommaamisen myötä alkanu seuraamaan noita wattimääriä, mitä eri pelit imee kortista. Mielenkiintoisia vaihteluja on kyllä pelistä toiseen, vaikka GPU usage tapissa.
 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Otanpas ja kirjoitan tähän ketjuun vähän omia ajatuksia. Mun mielestä tässä PC-versiossa nimenomaisesti on sen verran kiinnostavaa teknistä puolta, että voisi olla paikallaan olla ihan oma ketju pelkästään niistä keskusteluun. Pelipuolen ketjussa on niin paljon... no, muuta.

Kortti on 3090 TUF OC. Olen aloittanut pelin kelloilla 1905/10000 jännitteellä 843mV, eikä ole oireillut noin neljän tunnin aikana mitenkään. Peli ei haukkaa virtaa mitenkään tolkuttomasti. Tuon 843mV totesin Time Spyllä olevan aika lähellä sitä maksimijännitettä, mitä voi ilman power throtlausta laittaa, mutta tähän asti CB2077:ssa on jäänyt jopa ylimääräistä virtabudjettia (max 365W / limit 375W).

Pelin graffa-asetuksissa on ollut pohdittavaa. Resoluutiona mulla 4k. Mulle ennakkoon aivan ehdoton juttu, jonka halusin kokea jos suinkin mahdollista, oli tuo RT global illumination. Olin huolissani, kun se päätyi julkaisussa "yli ultra" -asetukseksi, koska yleensä ne tarkoittaa asetuksia, jotka pyörii vasta joskus pari vuotta myöhemmin parhaalla raudalla. Mutta kyllä se toimii tässäkin ihan riittävästi. Jutun juoni on vaan se, että muissa asetuksissa pitää sitten tehdä kompromisseja. Yleisasetuksiksi laitoin DF:n Alexin optimoidut säädöt, joissa on säästetty mun mielestä juuri oikeissa kohdissa. Alex ei kuitenkaan suositellut tuota psycho-asetusta, ja ohitti sen aika pienellä maininnalla ylipäätään. Ero ultraan siinä yhdessä stillissä oli pieni, eikä muita vertailukuvia tuosta lighting ultra vs psycho ole muutenkaan juuri näkynyt. Tässä muutama:

Lighting ultra
Lighting psycho (eli RT GI)

Olen pettynyt tuohon RT GI:hin. Se ei tuo juuri mitään lisäarvoa pelin tavalliseen global illuminationiin nähden. Ja haukkaa aika tavalla suorituskykyä. Alex suositteli jättämään RT shadows OFF, mutta mun mielestä ne tuo kyllä kuvaan syvyyttä ja tunnelmaa ihan huolella (kuvassa lighting medium + shadows ON). Paljon enemmin mä sen ottaisin kuin tuon RT GI:n. Toinen vaihtoehto tuolle tehobudjetille olisi DLSS:n laittaminen performance->balanced, mikä ei tässä staattisessa kuvassa kauheasti paranna laatua, mutta vähentää temporaalisia bugeja ja rauhoittaa toki aliasointia myös.

Mun suosikkiasetuksiet on yleiseltä puolelta Alexin suosituksen mukaiset, mutta RT:stä reflections ON, shadows ON ja lighting medium (joka ei juurikaan näytä eroavan ultrasta). Testiskenessä fps näillä 75, ja pysyttelee tähänastisen pelikokemuksen mukaan dippauksissakin hyvin lähellä 60 fps rajaa. Alimmat dipit (58 fps) saattavat olla näillä asetuksilla CPU-riippuvaisia, koska 5600X enkä ole SMT hackia tehnyt. Joka tapauksessa peli pyörii niin hyvin, että ainakaan VRR-näytöllä ja padilla pelatessa mikään ei töki eikä haittaa. Ja peli näyttää SUPERhyvältä. Jos joku pitää PC-versiota pettymyksenä, niin ei kyllä multa ymmärrystä heru.
Tuonne väittelyketjuun jo kirjoitinkin, mutta se RT global illumination on käytössä muillakin kun RT lighting psycho asetuksella. Psycho tuo siihen vaan vielä toisiaan sen 1:n bouncin ym. lisää.

Eli oikea vertailu pitäisi tehdä RT lighting off, jis haluaa vertailla normi ja RT GI:n eroja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Se ongelma on siinä, että CP ei ime kortista hirveästi watteja --> powerlimit ei tule vastaan --> kellit karkaa liian ylös --> crash.
Tämän olen huomannut myös. Mutta vaikka alivoltittaisin kortin niin, että power limit ei tule vastaan missään pelissä ja boostikellot ei seilaa, niin joudun Cyberpunkissa silti laittamaan paljon matalamman kellotaajuuden kuin muissa peleissä, vaikka se imeekin vähemmän virtaa kuin ne.
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 388
Näyttis TUF 3070 OC. Ylikellotuksilla +150/+1000, millä muut pelit toimii, punkki kaatuilee n. 3 minuutin välein. Vielä löytämättä täysin vakaat kellot.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Tämän olen huomannut myös. Mutta vaikka alivoltittaisin kortin niin, että power limit ei tule vastaan missään pelissä ja boostikellot ei seilaa, niin joudun Cyberpunkissa silti laittamaan paljon matalamman kellotaajuuden kuin muissa peleissä, vaikka se imeekin vähemmän virtaa kuin ne.
Ok. Omalla kortilla on toiminut tuo sama 1860MHz@0,850mV, millä nyt pyöritelly 24/7. Toi on aika rajoilla kanssa kun 1890MHz ei ollu enää vakaa tolla samalla jännitteellä.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 892
Tyhmä kysymys, mutta mistä toi windowsin tapahtumalogi kaivetaan mistä näkee syyn kaatumiselle?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Kokeilin nyt PcLAYERin kommentin jälkeen vielä lukituilla volteilla ja kelloilla, ja näytti tuo pysyvän pari tuntia pystyssä .900mv ja 1920mhz. 1965mhz kaatui melko nopsaan. En tiedä, miksi aiemmin en saanut edes 0.850mv 1830mhz olevinaan vakaaksi, ehkä tunaroin jotain. Tässä pelissä taitaa "ongelma" olla juurikin tuo epätavallisen korkea boostitaajuus, joka kaataa herkästi sliderilla tehdyt kellotukset.
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 388
Näyttis TUF 3070 OC. Ylikellotuksilla +150/+1000, millä muut pelit toimii, punkki kaatuilee n. 3 minuutin välein. Vielä löytämättä täysin vakaat kellot.
Mitähän tälle pitäis tehdä? Kaikki kellot nyt vakiona ja muutaman minuutin pysyy käynnissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Mitähän tälle pitäis tehdä? Kaikki kellot nyt vakiona ja muutaman minuutin pysyy käynnissä.
Koita alikellottaa ihan reilusti, vaikka -150mhz? Ainakin voit sitten varmuudella sanoa, että kaatuilusi johtuu jostain muusta.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 892
No nyt kaatukin sopivasti peli ja logeista "Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered." Mitäs tolle nyt pitäis tehä ettei uudestaan kaadu samaan? Ja uusimmat ajurit nvidialta ladattuna.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
No nyt kaatukin sopivasti peli ja logeista "Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered." Mitäs tolle nyt pitäis tehä ettei uudestaan kaadu samaan? Ja uusimmat ajurit nvidialta ladattuna.
Useimmitenhan nuo ajurien kaatumiset johtuu epävakaista ylikellotuksista. Että ensi alkuun ylikellot pois, jos niitä on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 794
MSI 3070 Gaming X Trio. Afterburnerista Core+120 ja mem+850 on punkkivakaat. Core boostailee pääsääntöisesti sinne 2000-2100MHz:iin.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Taitaa nykyään olla sekä GPU:t että CPU:t viritelty niin äärirajoille jo tehtaalta lähtiessä, että kellottamisesta saatava hyöty on aika minimaalinen. Pienilläkin kellotuksilla ja alivoltituksilla tuntuu aina löytyvän joku kuorma, jolla kone on lopulta epävakaa. Jos koneen vakautta arvostaa, eikä jaksa troubleshootata mitä ihmeellisempiä ongelmia, niin järkevintä lienee vain heittää power limit maksimiin ja antaa boostialgoritmien hoitaa loput.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Onko muut huomannu, että yöllä kadut on aina märkiä. Satoi tai ei. Omasta mielestä vähän outoa.

Sekin on jännä juttu, että aina kun lataa saven yö aikaan, niin nuo maan wet texturet latautuu jonkun 30-60 sek viiveellä. Eli yöllisen saven latauksen jälkeen tiet on vähän aikaa kuivat, mutta sitten se aina lataa ne märä texturet satoi tai ei.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Mulla kaatuilee kyseinen peli työpöydälle ilman gpu-kellotuksiakin. RTX 3090 alla

Edit:Voiskin tietty koittaa rajata kellot. Tuntuu alivolteilla tai oletusastuksilla olevan täysin randomia se kaatuilu eikä event logikaan anna mitään syytä, itsekin epäilin kyllä näyttiksen ajurin kaatumista
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
907
Mulla kaatuilee kyseinen peli työpöydälle ilman gpu-kellotuksiakin. RTX 3090 alla

Edit:Voiskin tietty koittaa rajata kellot. Tuntuu alivolteilla tai oletusastuksilla olevan täysin randomia se kaatuilu eikä event logikaan anna mitään syytä, itsekin epäilin kyllä näyttiksen ajurin kaatumista
Entäs prossun ja muistien kellotukset?
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Entäs prossun ja muistien kellotukset?
No muistit on kyllä kellotettu, mutta ne ei oo virheilly yhtään minkään muun kanssa eikä pitkällisellä testauksellakaan karhulla saanut ainuttakaan virhettä. Prossussa taitaa olla pbo +200mhz päällä.
Itse epäilen että on vaan paskaa koodia ja vakaus tulee sit joskus kun tulee. Noi kaatuilut on niin pirun satunnaisia eikä mitään järkeä, saattaa kaatua kun vaan tuijottaa yhteen kohtaan jnejne
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
907
No muistit on kyllä kellotettu, mutta ne ei oo virheilly yhtään minkään muun kanssa eikä pitkällisellä testauksellakaan karhulla saanut ainuttakaan virhettä. Prossussa taitaa olla pbo +200mhz päällä.
Itse epäilen että on vaan paskaa koodia ja vakaus tulee sit joskus kun tulee. Noi kaatuilut on niin pirun satunnaisia eikä mitään järkeä, saattaa kaatua kun vaan tuijottaa yhteen kohtaan jnejne
Kokeile ihmeessä täysin stockkina, ei siinä mitään häviä :)
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Itselläni kaatui koko kone kerran Cyberpunk 2077 kanssa jouduin kytkemään muistiylikellotukset pois käytöstä nyt on pelkkä XMP profiili päälle ei ole sen jälkeen kertaakaan kaatunut kone. En tosin ole 100% varma johtuuko muisteista. Itselläni on pieni epäily, että hiiriajurit jumittivat koneen.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
907
No xmp profiilin pitäisin päällä ne on yleensä ollut pommin varmoja, mutta muuten en usko että FPS muuttuu.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Mulla on 3080 TuF Oc 1900MHz ja 0,9V, muistit vakio. Afterburnerissa siis volttikäyrä tehty niin että 0,9V jälkeen ei nosta enää yli 1900MHz boostikelloja vaan pysyy siinä.

Pelatessa näyttis vie n. 250-260W eli on CPU-rajoitettu cpu usagen ollessa maksimit. 5900X:llä ja kireillä muisti/if settingeillä tästä ongelmasta voisi päästä eroon, tai ainakin vähennettyä sitä.

Näyttiksen lämmöt 60-65C.

Muistit on "vakiot", en oo saanu aikaan neljällä kapulalla rajoja etsiä, vaan oon tyytyväinen että ne toimii pakettiin lyödyllä nopeudella. XMP-profiilia ei kyllä oo vaan subtimingejä on käsin säädetty.
 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
No xmp profiilin pitäisin päällä ne on yleensä ollut pommin varmoja, mutta muuten en usko että FPS muuttuu.
Tämä peli tykkää kyllä nopeasta muistista, joten saattaa olla jonkun verran vaikutusta siihen FPS:n esim. 3200MHz vs 3600MHz olettaen, että latenssejä ei hirveästi joudu löysäämään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Pelatessa näyttis vie n. 250-260W eli on CPU-rajoitettu cpu usagen ollessa maksimit. 5900X:llä ja kireillä muisti/if settingeillä tästä ongelmasta voisi päästä eroon, tai ainakin vähennettyä sitä.
CPU-rajoittuneisuutta voi mitata GPU-käyttöasteesta. Näyttiksen virrankulutus voi heitellä rajustikin pelistä toiseen vaikkei oltaisikaan CPU-rajoitteisia.

Cyberpunk ottaa ainakin allekirjoittaneella enemmän virtaa ilman RT kuin RT päällä. 0.9v mennään 4K asetukset tapissa 350w hipoen, mutta kun RT:n laittaa päälle, putoaa virrankulutus 300-320w tasolle. Tästä myös johtuu, että RT päällä sliderilla kellotettuna kortti boostaa korkeammalle kuin ilman RT, ja kestää näin ollen vähemmän sliderilla kellotusta RT päällä kuin ilman.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
345
MSI afterburnerilla kannattaa myös asetuksista napata pykälät päälle [ Unlock voltage control ] [ Unlock voltage monitoring ] [ Force constant voltage ] ja katsoa googlella kortin max core voltage millä voi korttia ajaa huoletta 24/7 käytössä ja sit vaan MEM ja CORE mhz:taa niin perhanasti ylöspäin testaamaan, niin pysyy cyberpunk ja muut pelit vakaana OC-modessakin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 188
Viestejä
4 194 332
Jäsenet
70 869
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom