Cyberpunk 2077

Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
101
Jotkut pienemmät pelit ovat olleet steamissa heti launchissa alennuksessa mutta isot AAA pelit ei.

Jos haluaa reheliisä keinoja pitkin pelin ostaa halvemalla kuin 60€ niin itselläni tulee mieleeni vain Epic store(käyttää sen 10€ kuponkin)
Kylllä tuota näyttäisi löytyvän sekä konsoleille että pc:lle fyysisenä 50€ pintaan. PC versiossakin saa kartan yms. fyysiset kilkkeet GOG koodin lisäksi. joten muutakin kuin säästö etuna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 390
Esim. half-life alyx oli alennuksessa (joskin todella pienessä, luokkaa 10-15%) ennen julkaisua. Oli tosin yhä julkaisupäivänä samassa alessa.
Joten ei tuo mikään mahdottomuus ole mutta joo aika harvinaista ja hieman erikoista.
Taisi olla tosiaan Steamin ohjeiden mukainen julkaisuale, jonka jälleenmyyjä saa itse halutessaan määritellä
Kun peli julkaistaan Steamissä, julkaisuale käynnistyy ja kestää seitsemän päivän ajan. Julkaisualen suositusaleprosentti on 10–15 prosenttia. Suurin sallittu alennus on 40 prosenttia. Julkaisualen järjestäminen on vapaaehtoista.

Kylllä tuota näyttäisi löytyvän sekä konsoleille että pc:lle fyysisenä 50€ pintaan. PC versiossakin saa kartan yms. fyysiset kilkkeet GOG koodin lisäksi. joten muutakin kuin säästö etuna.
VPD:stä tuli tuo "fyysinen" versio tilattua, kun edellisen kerran oli -15% alekoodi, hintaa tällöin sen ~47€, joka ei paha ollut ja taitaa CDPR saada saman summan oli tuo fyysinen alessa tai ei.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Kylllä tuota näyttäisi löytyvän sekä konsoleille että pc:lle fyysisenä 50€ pintaan. PC versiossakin saa kartan yms. fyysiset kilkkeet GOG koodin lisäksi. joten muutakin kuin säästö etuna.
Totta:
51,95 €
Itse en miettinyt edes tuota vaihtoehtoa.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
929
Jotenkin itse pidän Steamissa olevaa peliä arvokkaampana kuin GOG-peliä, joten Steam-koodilla mennään näillä näkymin. Harmi että fyysisiä versioita ei saa Steamiin.

Tosin sanotaan nyt vielä, että jos jostain löytyisi Collectors Edition PC:lle, niin sen voisi ostaa, hype noussut sen verran korkealle ja extrat on ihan siistin näköisiä. Mutta se näyttää olevan loppu kaikkialta. Ainoa paikka jonka olen löytänyt joka antaa ennakkotilata tuon CE:n on Coolshop (Cyberpunk 2077 (Collector's Edition)) mutta lieneeköhän niillekään niitä oikeasti tulossa enempää kuin on jo tilattu.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
929
Aika jännää, että joillekkin DRM tuo lisäarvoa.
Niinpä - hyvä esimerkki niistä kenelle DRM tuo lisäarvoa on pelien kehittäjät. Steamissa on melkoisesti parempi valikoima kuin GOGissa tästä syystä.

Itse en muista että pelien DRM:stä olisi ollut minulle mitään haittaa pitkään aikaan. Jos DRM auttaa pelien tekijöitä, se on minulle ihan ok.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Niinpä - hyvä esimerkki niistä kenelle DRM tuo lisäarvoa on pelien kehittäjät. Steamissa on melkoisesti parempi valikoima kuin GOGissa tästä syystä.

Itse en muista että pelien DRM:stä olisi ollut minulle mitään haittaa pitkään aikaan. Jos DRM auttaa pelien tekijöitä, se on minulle ihan ok.
Nykyään suurimmassa osassa prosessoreita on rautatasontuki yleisimmille DRM tekniikoille sen takia DRM ei aiheuta ongelmia enää eikä vaikuta suorituskykyyn. Joskus 10 - 15 vuotta sitten tilanne oli eri ja DRM softat käyttivät eksoottisia softaratkaisuja, jotka yrittivät päätellä, onko peli laiton kopio. Eikä niille kikka kolmosille ollut kunnollista rauta-tason tukea. Tuolta ajalta juontaa juurensa DRM huonokaiku.

Uusiin prosessorisukupolviin ympätään kokoajan lisää rautatason tukea, jota voidaan käyttää DRM toteuttamiseen.

Esim. Microsoft on laittamassa tätä omaa XBOX DRM rauta-tason ratkaisua Pluton piiriään osaksi kaikkiin Intelin, AMD ja Qualcomin tuleviin prosessoreihin:

Se, että tuon piirin yksi tärkeimpiä käyttötarkoituksia on murtamattoman DRM toteuttaminen rauta-tasolla siitä ollaan hys hys kuluttajien suuntaan. Toisaalta kuluttajat eivät voi välttää ottamasta tuota piiriä koneisiinsa, koska kaikki valmistajat integroivat sen osaksi prosessoreitaan. Edes. Applen prosessoreissa ei pääse eroon DRM rauta tuesta, koska heillä on siihen omat ratkaisunsa.

EDIT: Tosin täällä se myönnetään suoraan, että Plutonin käyttötarkoitus on DRM:
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
929
Nykyään suurimmassa osassa prosessoreita on rautatasontuki yleisimmille DRM tekniikoille sen takia DRM ei aiheuta ongelmia enää eikä vaikuta suorituskykyyn. Joskus 10 - 15 vuotta sitten tilanne oli eri ja DRM softat käyttivät eksoottisia softaratkaisuja, jotka yrittivät päätellä, onko peli laiton kopio. Eikä niille kikka kolmosille ollut kunnollista rauta-tason tukea. Tuolta ajalta juontaa juurensa DRM huonokaiku.
Juu, Starforce on muistissa vielä ja sitä ei ole ikävä. Mutta ei nämä uudet häiritse koneen käyttöä mitenkään.

Sille on kuitenkin perusteet, että DRM:ää käytetään. Veikkaan että CP2077 waretusluvut on aikamoiset julkaisun jälkeen.
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
101
Sille on kuitenkin perusteet, että DRM:ää käytetään. Veikkaan että CP2077 waretusluvut on aikamoiset julkaisun jälkeen.
Käytännössä jokainen peli kuitenkin on murrettu ennemmin tai myöhemmin, monet jo julkaisupäivänä vaikka olisi ollut drm käytössä. Itse ainakin pidän hienona tuota että cd project vastustaa kopiosuojauksia. Aika paljon on myös sitä tutkittu että loppujen lopuksi suurin osa warettajista ei ostaisi sitä peliä vaikka ei olisi saatavilla laittomasti, koska usein warettaminen johtuu yksinkertaisesti siitä ettei ole varaa/mahdollisuutta ostaa sitä peliä.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 052
Sitten tulee multiplayer joka vaatii että omistaa perus pelin että pääsee servuille.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
929
Käytännössä jokainen peli kuitenkin on murrettu ennemmin tai myöhemmin, monet jo julkaisupäivänä vaikka olisi ollut drm käytössä.
Suojauksen tärkein funktio lienee murtamisen esto julkaisupäiväksi. Uusimpia Denuvo-pelejä harvoin on nähty julkaisupäivänä murrettuna. On myös paljon AAA-pelejä, joita ei ole murrettu lainkaan. Mielestäni on naiivia ajatella, että yksinpeliseikkailun vapaa saatavuus ilmaiseksi kräkättynä ei vaikuttaisi pelin myynteihin.

Itse ainakin pidän hienona tuota että cd project vastustaa kopiosuojauksia.
Se on kyllä sinänsä kunnioitettavaa että kulkevat omaa polkuaan, mutta kyllä tuo myynteihin vaikuttaa. Toisaalta heillä on niin hyvä tuote, että heillä on varaa tuo tehdä. Pienemmän hypen pelien myynnit saattaisivat jäädä huomattavan pieniksi jos peli olisi waretettavissa julkaisupäivänä.

Aika paljon on myös sitä tutkittu että loppujen lopuksi suurin osa warettajista ei ostaisi sitä peliä vaikka ei olisi saatavilla laittomasti, koska usein warettaminen johtuu yksinkertaisesti siitä ettei ole varaa/mahdollisuutta ostaa sitä peliä.
Onko sinulla jotain lähdettä näihin tutkimuksiin?
 

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 407
Esim. half-life alyx oli alennuksessa (joskin todella pienessä, luokkaa 10-15%) ennen julkaisua. Oli tosin yhä julkaisupäivänä samassa alessa.
Joten ei tuo mikään mahdottomuus ole mutta joo aika harvinaista ja hieman erikoista.
Onhan näitä ollut mm. Ark, Wreckfest ja taisi olla myös Dirt Rally. Monet EA-pelit ovat alennuksessa ennen "virallista julkaisua".

Totta:
51,95 €
Itse en miettinyt edes tuota vaihtoehtoa.
Toimittaakohan Konsolinet tuotteet julkaisupäiväksi, vai tulevatko ne sitten joskus kun ehtivät? Entä tuleekohan tuossa GoGissa aktivoitavaa koodia mukana?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 390
Toimittaakohan Konsolinet tuotteet julkaisupäiväksi, vai tulevatko ne sitten joskus kun ehtivät? Entä tuleekohan tuossa GoGissa aktivoitavaa koodia mukana?
Toki tulee GoG koodi, mikäs muukaan? GoG kun on CDPR:n oma kauppa. Fyysisiä levyjähän tuossa paketissa ei ole, kuten kansikuvastakin näkee "digital download".
Konsolinetistä en osaa sanoa, mutta VPD:ltä pari viimeisintä tilausta tullut jopa päivän etuajassa ja Cyberpunkin kohdalla mainostavat "Toimitus julkaisupäiväksi perille".
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 242
Toisaalta heillä on niin hyvä tuote, että heillä on varaa tuo tehdä.
Tämä on se pihvi: tehdään niin hyviä pelejä, että jengi haluaa maksaa niistä, vaikka warena saisi pelin heti.
Olisiko sinulle pelaajana parempi jos muutkin pelifirmat pyrkisivät tekemään peleistään riittävän hyviä, että kopiosuojausta ei tarvittaisi, eikä siihen kuluisi resursseja?

Lisäksi dmrstä on edelleen harmia, denuvo saattaa hidastaa pelin lataamista huomattavasi. Kyllä taannoin jurppi odotella maksaneena asiakkaana pelin käynnistymistä kun wareversion käyttäjillä oli käsissään parempi tuote kuin minulla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Suojauksen tärkein funktio lienee murtamisen esto julkaisupäiväksi. Uusimpia Denuvo-pelejä harvoin on nähty julkaisupäivänä murrettuna. On myös paljon AAA-pelejä, joita ei ole murrettu lainkaan. Mielestäni on naiivia ajatella, että yksinpeliseikkailun vapaa saatavuus ilmaiseksi kräkättynä ei vaikuttaisi pelin myynteihin.
Tarinallisissa yksinpeleissä DRM on useimmiten sen takia, että kyseinen pelityyppi kärsii piratismista eniten. Joskushan julkaisijat jopa poistavat DRM pelistä sen jälkeen kun julkaisusta on kulunut muutama kuukausi.

Itselläni suurin syy miksi ne piratisoi on se, että en jaksa piraattiversioiden kanssa leikkiä sen takia, että arvostan vaivattomuutta missä Steamin kautta tulee päivitykset automaattisesti. Joten omaa aikaa ei mene niiden metsästämiseen. Usein piraattiversioihin ei edes saa kaikkia päivityksiä. Lisäksi jos asentaa softaa jostain piraattisivuilta koneelleen ottaa ison riskin siitä, että samalla koneelle asentuu joku virus tai bitcoin louhiva haittaohjelma, rootkit tai muu vakoilukilke. En halua tehdä koneeni korkkaamista helpoksi hakkereille ja arvostan myös omaa aikaani en halua hukata sitä säätämiseen yhtään enempää kun on pakko. Jos voi välttää kaiken säätämisen sillä, että maksan 50€ jostain pelistä käy se minulle.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 703
Tämä on se pihvi: tehdään niin hyviä pelejä, että jengi haluaa maksaa niistä, vaikka warena saisi pelin heti.
Olisiko sinulle pelaajana parempi jos muutkin pelifirmat pyrkisivät tekemään peleistään riittävän hyviä, että kopiosuojausta ei tarvittaisi, eikä siihen kuluisi resursseja?

Lisäksi dmrstä on edelleen harmia, denuvo saattaa hidastaa pelin lataamista huomattavasi. Kyllä taannoin jurppi odotella maksaneena asiakkaana pelin käynnistymistä kun wareversion käyttäjillä oli käsissään parempi tuote kuin minulla.
The Witcher 3 hits 50m sales as CD Projekt celebrates best quarter yet
Naulan kantaan. Witcher 3 on pelkästään yksinpeli, mutta myi komeasti. Varmasti sitäkin on waretettu, mutta pelin ollessa tällaista laatua varmaan käännytti monet potentiaaliset warehermannitkin ostoksille. Plus hyvää peliä ostetaan vieläkin, vuosia julkaisusta. Ja se myös kantaa julkaisun yli, keväällä viimein pelasin Noiturin läpi ja olihan se mahtava peli. Sen jälkeen Fallouttien "juonenkäänteet" tuntuivat köyhiltä. Ja positiivinen kokemus varmisti CP2077:n oston.

Itse hommaan Steamista sen, en vain valitettavasti muista alustoista ole innostunut. Pääasia kuitenkin itselleni etten harmaasta kaupasta osta, sen verran kunnioitan pelintekijöitä tämän Iisakin kirkon rakentamisessa...

Rautakin on valmis peliä varten: Pelitelkkana on 65" UN8500 4k (120hz, hdmi 2.1), RTX 3080 tulee viimetinkaan pari päivää ennen pelin julkkaria.
Telkka kalibroitu, 2.1-piuha hankittu ja riittävästi vapaapäiviäkin loppuvuodesta...
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
43
Jos joltain mennyt koodi ohi niin QURBAXL1KC3B koodilla vielä ilmaiset postit.
Kiitoksia vinkeistä, tilaukseen lähti :tup:

Ei tosin tule varmasti koko peliä aloitettua ennen Series X -patchia, mutta ompahan valmiina hyllyssä kun se päivä koittaa

edit: Nyt se näköjään putosi verkkokauppa.comissa samaan hintaan
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Myönnän ostaneeni keyn harmaalta alueelta, parempi tuo on kuin waretus jota harrastin aikanaan. :D
Menee vähän offtopicin puolelle, mutta tuostahan on ollut juttua, että grey marketilta avaimen ostaminen voi tuottaa enemmän vahinkoa kehittäjälle kuin pelin waretus:

Mutta se siitä moralisoinnista, olen joskus itsekin sortunut tuollaisesta ostamaan.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Asiaa enempää ooteeksi viemättä, noita avainkauppoja on ihan niitä legittejäkin ja sit on noi G2A:t ja muut syöpäpaikat joista en ostais mitään vaikka miten halvalla sais.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 253
Menee vähän offtopicin puolelle, mutta tuostahan on ollut juttua, että grey marketilta avaimen ostaminen voi tuottaa enemmän vahinkoa kehittäjälle kuin pelin waretus:

Mutta se siitä moralisoinnista, olen joskus itsekin sortunut tuollaisesta ostamaan.
Vaikka itse en ikinä ostaisi G2A niin ei nekään sentäs varmaan ilmasta taikatempuilla niitä avaimia ole tehnyt vaan varmaan ostettu ja sitä myötä tekijät saanut kyllä rahansa
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 930
Vaikka itse en ikinä ostaisi G2A niin ei nekään sentäs varmaan ilmasta taikatempuilla niitä avaimia ole tehnyt vaan varmaan ostettu ja sitä myötä tekijät saanut kyllä rahansa
Useastihan nuo myynnissä olevat pelit on ostettu käyttäen varastettuja luottokortteja. Kun tuo huomataan, niin luottoyhtiöt kyllä perii rahat takaisin, joten kyllä pelintekijät menettää tässä rahaa. Kaikki pelikehittäjät kun ei vielä edes poista noita pelejä asiakkailta vaikka näin olisikin toimittu.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Vaikka itse en ikinä ostaisi G2A niin ei nekään sentäs varmaan ilmasta taikatempuilla niitä avaimia ole tehnyt vaan varmaan ostettu ja sitä myötä tekijät saanut kyllä rahansa
Kuten artikkelissa lukee, tekijät ei saa penniäkään jos ostaa grey marketilta. Sekin on parempi vaihtoehto, että warettaa pelin julkaisussa ja ostaa sitten myöhemmin vaikka -50% alesta GOG.comista. Jos ei ihan oikeasti pysty maksamaan julkaisuhintaa pelistä, eikä pää kestä odottaa alennusmyyntejä. Tässä skenaariossa sentään rahaa tulee takautuvasti tekijöille, eikä kaikki mene jonkun rosvon taskuun. Ja tämä ei sitten ollut kehotus warettaa peliä.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 706
Miten noi avaimet muuten menee, ei kai nää harmaat kaupat niitä tyhjästäkään taio?
Esim. varastetuilla pankkikorttien tiedoilla ostettuja ja sitten nuo saattavat aiheuttaa ongelmia pelien ostajille (eli pahimmillaan voi jopa Steam / GoG tili kadota ja ostan ongelma on sitten todistaa että ei ole itse netin tms. kautta vienyt henkilön X kortin tietoja / korttia).

Edit: tosin tuo on jo hieman harvinaisempaa, yleensä peli vaan menetetään tai pelintekijät ottavat omaan piikkiinsä tuon tappion kun joku ilmoittaa että kortti on varastettu ja maksu perutaan. Mahdollista myös että avain on alunperin ostettu eri alueelta, esim. venäjän/ukrainan avaimet ovat halvempia kuin euroopan tai jenkkien. Eivät välttämättä toimi tai voivat jossain vaiheessa lakata toimimasta / aiheuttaa toimenpiteitä koska (tietysti) henkilö joka ei asu em. alueella ei saisi niitä ostaa.

Osa avaimista voi olla myös ns. lehdistön arvosteluversioita jotka voivat lakata toimimasta jossain vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169

Xbox X ja Playstation 5 on locked at max 30 FPS at release.

Ei koske PC:tä.

Selitys Xbox X and playstation 5 käyttää samoja asetuksia kuten vanhempi konsoli versio backward compatilibity. Next game upgrade voi tulla jossain vaihessa jolloin tilanne toivottavasti muttuu paremmaksi uusile konsoli omistajille.

Turha sitten consoli pelajien väittää että on sama kokemus kuin high end PC pelaajilla. Ei todellakaan ole!

Tilanne tosin voi mahdollisesti muuttua next gen upgrade myötä mutta minä en anna sitä takeita ja se jää nähtäväksi.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
478

Xbox X ja Playstation 5 on locked at max 30 FPS at release.

Ei koske PC:tä.

Selitys Xbox X and playstation 5 käyttää samoja asetuksia kuten vanhempi konsoli versio backward compatilibity. Next game upgrade voi tulla jossain vaihessa jolloin tilanne toivottavasti muttuu paremmaksi uusile konsoli omistajille.

Turha sitten consoli pelajien väittää että on sama kokemus kuin high end PC pelaajilla. Ei todellakaan ole!

Tilanne tosin voi mahdollisesti muuttua next gen upgrade myötä mutta minä en anna sitä takeita ja se jää nähtäväksi.

Tämä kyllä oli odotettavissa. Uskoisin että next gen upgradeen tekeevät sitten 60fps ja myös RT+30fps mahdollisuudet
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Miten noi avaimet muuten menee, ei kai nää harmaat kaupat niitä tyhjästäkään taio?
Noita "gray market" avaimia ostellaan varastetuilla luottokorteila ja myydään eteenpäin. Sen lisäksi lehdistö, tietyn suosiotason ylittäneet tubettajat ja streemaajat voivat saada avaimia ilmaiseksi suoraan julkaisijalta, jotta voivat esitella peliä kanavallaan tai järjestää kilpailuja josta voi voittaa pelin. Osa ilmeisesti myy koodit eteenpäin, koska on mahdotonta valvoa miten niitä käytetään.

Pelitestaajilla ja kehittäjillä voi myös olla ilmaisavaimia taskussa, jotka on tarkoitettu pelin testaamiseksi, mutta osa myy koodinsa eteenpäin saadakseen palkan päälle pimeää tuloa ohi työnantajansa. Osalla voi olla jopa käytössään työkalu, jolla avaimia voi luoda jos vaikka luo 1000 laitonta avainta ja myy ne eteenpäin 10€ kappale tekee sillä jo 10 000€ rahaa itselleen. Kukaan ei välttämättä edes huomaa tuhatta ylimääräistä avainta jos peliä myydään kymmeniä miljoonia kappaleita.

Kolmaskeino miten "grey market" paikat saavat avaimia on se, että he ostavat avaimia jostain köyhästä maasta jossa peliä myydään halvalla hinnalla ja myyvät avaimet eteenpäin eurooppaan ja amerikkaan jossa pelin hinta on korkeampi. Tämä tosin toimii vain jos alustalla ei ole käytössään mitään region lukitusta, joka estää aktivoimasta peliä väärällä regionilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
781
En usko että olisi varastettuja nää mitä ite ostanut. Tuo kolmosvaihtoehto voi olla realistinen vaihtoehto.
Niin tämähän olikin taas uskon asia.

edit: niin sitä vaan että kannattaa tiedostaa se fakta että et voi tietää mitä kautta avain on hankittu.
Itsekin olen noita menneisyydessä ostanut, sittemmin minulle on myös kerrotty faktoja asiasta ja en halua enää antaa vähiä rahojani hämäriin paikkoihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 390

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 873
Ja Epic Store, jos puhutaan digitaalisista "official store" kaupoista Buy cheap Cyberpunk 2077 cd key at the best price
Perinteiset kivijalkamyymälätkin tarvittaessa latauskoodeja kauppaa esim. VPD Cyberpunk 2077 PC Latauskoodi
Sitten on myös Stadia, mutta se nyt jääkööt alaviitteeksi.
Jos tätä saa legitistä VPD:stä avaimella niin miksi ei jostain Gamesdragonista? Ihan hyvin se VPD:kin on voinut ne avaimet jostain venäjältä ostaa. Mistä tietää mikä on legit ja mikä ei jos CDprojekt ei jae listaa virallisista jälleenmyyjistä kuten esimerkiksi Ubisoft tekee.

Se mikä asiaa hämmentää lisää, niin esimerkiksi Ubisoftin virallisten myyjien listalla on niin hämärän kuuloisia liikkeitä että itselle jo urlin perusteella tulee mieleen että se on grey market sivu.

Mutta joo, kuten arvelin niin tämänkin sai noin 45 eurolla julkaisussa ihan 100% legitistä kaupasta eli Gigantista tässä tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 407
Myönnän ostaneeni keyn harmaalta alueelta, parempi tuo on kuin waretus jota harrastin aikanaan. :D
Valitettavasti se waretus saattaa olla parempi vaihtoehto. Harmaalta alueelta ostettaessa se pelitalo ei välttämättä ole suurin kärsijä, vaan täysin sivulliset ihmiset. Jos pakkoalennusta haluaa, vpn+gog on huomattavasti parempi ratkaisu.

Mitä tuohon Gagantin tarjoukseen tulee, lupaavat peliä aikaisintaan 10.12, eli Gagantin tuntien se tulee sitten joskus ensi vuoden puolella.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Itse hommasin VPD alennuksesta 'fyysisen' kopion, eli sen missä tulee soundtrack CD-levyinä ja jotain muuta roinaa. Hinta oli sama kuin latauskoodi tai hyvin lähelle.

Mutta.. tuleeko tähän joku ennakkolataus vai vedetäänkö sitten julkaisupäivänä, tai koska nyt posti suorittaa paketin toimittamisen, letkut punaisena binäärit levylle?
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 939
Onko jollain muulla sellanen muistikuva että cdpr on infonnut ettei cyberpunk:iin tule Dlc:itä? voi olla että muistan päin vittua.
Ei siis sinänsä haittaa jos tulee jotain lisäriä joka ei vaikuta siltä että peruspelin sisältö on jotenkin incomplete ilman lisäriä.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Onko jollain muulla sellanen muistikuva että cdpr on infonnut ettei cyberpunk:iin tule Dlc:itä? voi olla että muistan päin vittua.
Ei siis sinänsä haittaa jos tulee jotain lisäriä joka ei vaikuta siltä että peruspelin sisältö on jotenkin incomplete ilman lisäriä.

DLC:t tulee olemaan ilmaisia kuten Witcher 3 tapauksessakin(Pukuja, aseita jne) mutta isot laajenukset, jotka tulee ensivuonna(?) niin ovat maksullisia+monipeli.

Pääjuoni tässä pitäisi olla kokonainen kuten oli Witcher 3 tapauksessakin.

Edit: En tiedä onko monipeli itsessään maksullinen mutta niin olen käsittänyt että ne ovat kaksi eri peliä yksinpelin kanssa.

Edit2: Monipeli sitten sisältäisi mikromaksuja tai muita vastaavia mutta EI yksinpeli.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 939

DLC:t tulee olemaan ilmaisia kuten Witcher 3 tapauksessakin(Pukuja, aseita jne) mutta isot laajenukset, jotka tulee ensivuonna(?) niin ovat maksullisia+monipeli.

Pääjuoni tässä pitäisi olla kokonainen kuten oli Witcher 3 tapauksessakin.
En kyllä ymmärrä siltikään noita ilmaisia "dlc:itä". Miksei ne vois kuulua vaan päivityksenä siihen peliin suoraan..
Mutta hyvä että siis oikeat dlc:t ei vaikuta siihen pääjuoneen.
En w3:sta pelannut kun peruspelin, mutta ei siinä ainakaan jäänyt tuntumaan että lisärit ois ollu mitenkään pakollisia.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
En kyllä ymmärrä siltikään noita ilmaisia "dlc:itä". Miksei ne vois kuulua vaan päivityksenä siihen peliin suoraan..
Mutta hyvä että siis oikeat dlc:t ei vaikuta siihen pääjuoneen.
Ne oli tavallaan vain tapa näyttää muille tekijöille "keskisormea" kun muut rahastaa noilla.
Noi Expansionit(jotka ovat näissä peleissä eri juttu kuin DLC) ovat isoja laajenuksia ja tuovat omat alueet ja tehtävä linjansa.

Witcher 3 Blood and wine melkein tuntui pieneltä jatko-osalta pelille jossa oli pelattavaa jo 30h edestä joka silti laittoi nippuun Geraltin tarinan, hintaa taisi olla se 20€ ilman aleita.

Edit: Vinkkinä mulla onkin että nyt pelaa sen päätarinan ja muut läpi mitä pelillä on tarjottavana ja sitten vuoden päästä ostaa jostain aleesta "season" passin mikä sisältää kaikki roskat ja jatkaa pelaamista, jos siis tässä on samanlainen systeemi kuin Witcher 3, viimeinen iso laajenus tuli vuosi emopelin jälkeen.
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Onko missään ollut tän pelin kestosta mitään spekulaatiota?
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Onko missään ollut tän pelin kestosta mitään spekulaatiota?
"With the story for Cyberpunk possibly clocking in at about 40 hours, it is clearly still a massive game. Cyberpunk also features 75 deep side quests, which if completed will greatly add to the length of a playthrough. Cyberpunk 2077 may be a bit shorter than the Witcher 3, but for some players, that may be a positive. With the game being aimed at an older audience that often includes people with jobs, families, and other commitments, 40 hours seems like a more manageable game length than The Witcher 3's 50 hours. While both Cyberpunk 2077 and The Witcher 3 are long games, the former being slightly shorter is not necessarily a bad thing. "

Ja joku pelintekijä kellottanut 175h ja eikä ole vielä 100% vielä suorittanut peliä että pelattavaa riittää.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
184
En kyllä ymmärrä siltikään noita ilmaisia "dlc:itä". Miksei ne vois kuulua vaan päivityksenä siihen peliin suoraan..
Mutta hyvä että siis oikeat dlc:t ei vaikuta siihen pääjuoneen.
En w3:sta pelannut kun peruspelin, mutta ei siinä ainakaan jäänyt tuntumaan että lisärit ois ollu mitenkään pakollisia.
Antaa muillekin kun buginkorjaaja developereille hommia kun saavat näperrellä pikku DLC:tä, jotka myös houkuttelevat ostamaan pelin laillisesti, niiden jatkuva warettaminen kun voi käydä rasittavaksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 296
Viestejä
4 193 508
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom