Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
48
Mullakin tollanen ja just tilasin toisen kun toi EK tarvis ton "ylimääräsen" kiertyvän jatkon vaikka maksaa enemmän. Muistan vieläkin että toi oli yllättävän painava paketista otettaessa :D
Tilasin itselleni tuon EK T-kappaleen ja nyt huomasin että joo, tästähän varmaan puuttuu jotain. Millainen jatko mun nyt pitää tuohon tilata? Ajattelin tosiaan pumppuun laittaa kiinni ja toiseen liitokseen poistoletku nesteiden vaihtoa varten. Onneksi huomasin tämän viestin johdosta että jotain unohtui, kiitos. Olisi voinut muutama kirosana päästä kun yhden liittimen takia asennus jäisi kesken.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
247
Tilasin itselleni tuon EK T-kappaleen ja nyt huomasin että joo, tästähän varmaan puuttuu jotain. Millainen jatko mun nyt pitää tuohon tilata? Ajattelin tosiaan pumppuun laittaa kiinni ja toiseen liitokseen poistoletku nesteiden vaihtoa varten. Onneksi huomasin tämän viestin johdosta että jotain unohtui, kiitos. Olisi voinut muutama kirosana päästä kun yhden liittimen takia asennus jäisi kesken.
Mulla on pumpun ja splitterin välissä tämmönen pienin mahollinen static extender ja "hana" on kiinni rotary extenderillä jotta saa hanan pystyasentoon. Noh, oikeastaan tilasin molemmat extenderit ihan siinä ajatuksessa että käytän ne miten sattuu sopimaan ja noin päin ne sinne sitten meni. Tuo staattinen extenderi on siitä tosiaan jekku että jos haluaa jonkun esim splitterin tiettyyn asentoon niin se pysähtyy kunnes kierteet kiristyy loppuun eli et oikeastaan pysty päättämään mihin asentoon se kireälle jää. Mutta itse jätin vaan vähän löysemmälle jotta splitteri jäi suoraan. Vähän pelkäsin että vuotaisi mutta eipä ole vuotanut. Kyllähän mä voisin toki testata että jos vaihtais nuo extenderit päikseen että minkälaiseen asentoon tuo hana jäis kiinteällä extenderillä mutta tuo rotary extenderi ei tainnut mahtua pumppuun kiinni että kotelon kylki ois enää menny paikallen.
Eli jos vaan mahtuu nii rotary extenderillä kiinni se t-pala jotta ei tarvi löysälle jättää kiristyksiä!
Alhaalla vielä meikän buildi nii ehkä hahmottuu paremmin toi mun selitys.
Tekee pahaa kattoa noita itx buildeja :D ku itte paininu tän fractal design nano kotelon kanssa ku just ja just kaikki mahtuu pienellä modauksella.
Mutta tässä on mun "valmis" setti
E: rotary extenderin linkki korjattu
 
Viimeksi muokattu:

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Toi on ihan MSI Afterburnerin kanssa tuleva RivaTuner mikä näyttää emolevyn sensorilukemia näytöllä haluttujen asetusten mukaan. Tuossa ei ole mitään pikkunäyttöä vaan ihan päänäytön yläreunasta on kuva.

Ok, olen hakenut softaa jolla saisi etupaneeliin kellotaajuuksia tms.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 305
Ok, olen hakenut softaa jolla saisi etupaneeliin kellotaajuuksia tms.
Tämä on aina hieman kinkkistä. Riippuu aika paljon näytöstä mitä käyttää, itse päädyin tekemään oman näytön + softan PC:lle, joka luki siihen lähetettävät arvot HWiNFO ja SIV rajapinnoista. Ei ihan helpoin reitti, mutta sai ainakin sellaisen kuin halusi. :)
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 849
Mulla on pumpun ja splitterin välissä tämmönen pienin mahollinen static extender ja "hana" on kiinni rotary extenderillä jotta saa hanan pystyasentoon.
Linkkasit kenties väärän rotaryn? :confused: tai jos on oikeasti "M-F" niin en keksi miten hana on kiinni.
Tällainen sulla kai on EK-AF Extender Rotary M-M G1/4 - Nickel – EK Webshop
@reemo
...eli M-M (uros-uros) jatkon tarvitset pumpun ja haaran väliin sekä hanaa varten. Rotarylla/kiertyvällä saat asiat haluttuun asentoon kun taas staticilla/kiinteällä extenderillä jää siihen mihin kierteet loppuu kuten Turang jo mainitsi.

Alphacool Jatkoliitin G1/4 - G1/4 ulkokierteet, kääntyvä, musta - 3,00€
Noi taitaa olla ainoat mitkä Jimmsin varastossa (kirjotushetkellä 2kpl jäljellä). EK/Alphacool->Jimms toimitusajat yleensä ~2-4vk
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
247
Linkkasit kenties väärän rotaryn? :confused: tai jos on oikeasti "M-F" niin en keksi miten hana on kiinni.
Tällainen sulla kai on EK-AF Extender Rotary M-M G1/4 - Nickel – EK Webshop
@reemo
...eli M-M (uros-uros) jatkon tarvitset pumpun ja haaran väliin sekä hanaa varten. Rotarylla/kiertyvällä saat asiat haluttuun asentoon kun taas staticilla/kiinteällä extenderillä jää siihen mihin kierteet loppuu kuten Turang jo mainitsi.

Alphacool Jatkoliitin G1/4 - G1/4 ulkokierteet, kääntyvä, musta - 3,00€
Noi taitaa olla ainoat mitkä Jimmsin varastossa (kirjotushetkellä 2kpl jäljellä). EK/Alphacool->Jimms toimitusajat yleensä ~2-4vk
Kiitos korjauksesta, eli juuri näin :lol: molemmat on uros-uros extendereitä
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
48
Kiitos tiedosta. Tiesin että jotain unohtuu tai jää huomaamatta kun tosiaan ensimmäinen vesijäähy setti tulossa. Nyt luulisin että alkaa olee kaikki selvillä ja parinviikon päästä saan loput palikat tilattua. Varmaan voisi 90 asteen kulmia vielä sitten samalla pari tilata varmuuden vuoksi.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
467
Kaivelin kaapin perukoilta vanhan kunnon Mo-Ran esiin, ja ajattelin vaihtaa ulkoiseen kennoon. Vinkkejä kaipaan nyt tuon kanssa.. eli miten porukka on vetänyt ulkoisen radin tuulettimille johdot siististi? Radi tulee atk-pöydän alle, ja nostokorkeutta tulee alle metri. Kuinkakohan d5 pumppu riittää, jos kierrossa mukana näyttiksen full cover blokki, monoblokki ja yhteensä neljä pikaliitintä? Tarkoitus siis jättää säiliö-pumppu combo kotelon sisään.

@akselic ?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Nyt kun on tullut tuo oma setuppi testattua toimivaksi niin haluaisin seuraavaksi säädellä tuulettimien nopeutta vesien lämpötilan mukaan. Onko suosituksia säätimistä johon saisi muutaman lämpötila-anturin kiinni (esim 3kpl) ja min 3 tuuletinta joille saisi omia käyriä aseteltua?
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 368
EKWB suunnittelee erilaisia cpublokkeja. Huomasin, että EK:lta loppui valitettavasti ideat. Eivät tiedä enää mitä keksitään. Ruvennut näköjään kopioimaan muun muassa kiinalaisia RGB blokkeja jne. Esim. Barrow ja Bykski. Tekee mieli suunnitella myös oma blokki ja laittaa brändi ja sieltä heti massatuotantoon kiinalle.

Anyways, aiheeseen itse ostaisin tuon musta-punaisen blokin:).

31793607_1688170831236941_7862477753235275776_o.jpg
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 849
Kaivelin kaapin perukoilta vanhan kunnon Mo-Ran esiin, ja ajattelin vaihtaa ulkoiseen kennoon. Vinkkejä kaipaan nyt tuon kanssa.. eli miten porukka on vetänyt ulkoisen radin tuulettimille johdot siististi? Radi tulee atk-pöydän alle, ja nostokorkeutta tulee alle metri. Kuinkakohan d5 pumppu riittää, jos kierrossa mukana näyttiksen full cover blokki, monoblokki ja yhteensä neljä pikaliitintä? Tarkoitus siis jättää säiliö-pumppu combo kotelon sisään.
Munkin pitänyt ulkoinen radi toteuttaa jo noin puolen vuotta ja järkeilin itse tuon niin että lisävirrallinen splitteri MoRan kylkeen ja siitä lähtee sitten yksi 4-pin & molex-johto koppaan. Noi johdot taisi olla molemmat n.50cm eli saattaa tarvita jatkot mutta sen näkee sitten... ainoa huono puoli tossa splitterissä että saa vaan 8 tuuletinta kiinni mutta tuskinpa haittaa oikeasti :D Yksi D5 riittää, mutta mulla ainakin tulee tuohon tyhjäksi jäävään tuuletinpaikkaan toinen tai sitten pelkästään siihen niin jäisi kaikki "melu" pöydän alle :hungry:
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
467
Munkin pitänyt ulkoinen radi toteuttaa jo noin puolen vuotta ja järkeilin itse tuon niin että lisävirrallinen splitteri MoRan kylkeen ja siitä lähtee sitten yksi 4-pin & molex-johto koppaan. Noi johdot taisi olla molemmat n.50cm eli saattaa tarvita jatkot mutta sen näkee sitten... ainoa huono puoli tossa splitterissä että saa vaan 8 tuuletinta kiinni mutta tuskinpa haittaa oikeasti :D Yksi D5 riittää, mutta mulla ainakin tulee tuohon tyhjäksi jäävään tuuletinpaikkaan toinen tai sitten pelkästään siihen niin jäisi kaikki "melu" pöydän alle :hungry:
Itsellä on 4kpl 180mm tuuletinta kiinni Mo-Rassa, joten vähemmän johtoja, mutta mietin josko hukkaisi nuo tuulareiden omat johdot tuonne tuulettimien runkojen väliin, kun ovat moniväriset :wtf:. Tilasin jo Watercoolin oman "grillin" tuohon, joten aatteena että ainoastaan liittimet tulevat esiin sen alta. Siitä sitten pari y-haaroitinta, joista sitten jatkoilla piuhat koneelle saakka, ja kutistesukalla ne kaksi piuhaa nippuun. Kaikki tuulettimet (kopassa 3xrgb + 4kpl Mo-Ra) tulevat Corsair Commanderin ohjattaviksi.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Aquaero 5 houkutteli eniten, mutta manuaalia lukiessa huomasin että siinä on vain yksi pwm liitäntä, joten no go. Täytyy tutkaista vielä corsairin speksejä. Aquaero 6 taas menee omaan käyttöön ehkä vähän överiksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 564
EKWB suunnittelee erilaisia cpublokkeja. Huomasin, että EK:lta loppui valitettavasti ideat. Eivät tiedä enää mitä keksitään. Ruvennut näköjään kopioimaan muun muassa kiinalaisia RGB blokkeja jne. Esim. Barrow ja Bykski. Tekee mieli suunnitella myös oma blokki ja laittaa brändi ja sieltä heti massatuotantoon kiinalle.

Anyways, aiheeseen itse ostaisin tuon musta-punaisen blokin:).

Vielä kun saisi täys metallisena.....
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 564

AHPU

VHM
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
580
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Kaivelin kaapin perukoilta vanhan kunnon Mo-Ran esiin, ja ajattelin vaihtaa ulkoiseen kennoon. Vinkkejä kaipaan nyt tuon kanssa.. eli miten porukka on vetänyt ulkoisen radin tuulettimille johdot siististi? Radi tulee atk-pöydän alle, ja nostokorkeutta tulee alle metri. Kuinkakohan d5 pumppu riittää, jos kierrossa mukana näyttiksen full cover blokki, monoblokki ja yhteensä neljä pikaliitintä? Tarkoitus siis jättää säiliö-pumppu combo kotelon sisään.

@akselic ?
Sori vähän pitkään meni vastatessa kun tulin vasta töistä. Noi henkilötägäykset ei muuten lähetä ilmoitusta tägätylle jos tehtyä postausta muokkaa, ne toimii vaan kun sen postauksen tekee :tup:

Mulla on just MORA ulkoisena jäähykennona. Yksinkertaistettuna mulla on kennon tulo- ja lähtöletkut kotelossa pikaliittimillä kiinni.

1.jpg


Molempien letkujen ympärillä tommonen harsokankainen kaapelisuoja (pölysuoja, ei muuta varsinaista funktiota koska jää näkymättömiin pöydän alle) ja tuuletinpiuhat on vedetty toisen letkun ympärille parilla nippusiteellä ja tulevat saman kaapelisuojan alla ihan tuohon kotelon alareunaan kiinni. Kuva vähän paska kun huono kuvakulma ja valaistus mutta tosta nyt näkee miten noi piuhat tulee ylös.

2.jpg


Kenno itsessään on pöydän alla itse askarrellussa suojakotelossa koska meillä on kani joka käy järsimässä joka vitun johdon, letkun, putken ja muun kumisen tai muovisen mitä talosta löytyy. Tästä ansaittu nimi "kanahäkki-ATK" :joy: Tämä järjestely toimii mulla kun kotelo on pöydän päällä ja kenno alapuolella eikä vaadi hirveää säätämistä.

3.jpg


Kunhan jaksan jossain vaiheessa äheltää niin lyön Aquaero 6:n tuohon ulkoiseen suojaan (tai suoraan kennon yläreunaan) kiinni jolloin kennolta lähtee koneelle enää pelkästään letkut ja Aquaeron virtapiuha. Kennosta tulee vähän enemmän "itsenäinen" yksikkönsä ja esimerkiksi kennon sekä tuuletinten siivous sekä loopin tyhjäys helpottuu kun irroitettavia piuhoja on enää 1kpl.

Edit: mulla on vielä 1 x D5 ja riittää teho kyllä enemmän kuin hyvin mutta koska mulla on noita pikaliittimiä, vitusti 45/90 asteen mutkia ja nostoa niin joudun ajamaan minimissään ~45% kierroksilla että neste virtaa kunnolla. Tuolla nopeudella pumpusta kuuluu ärsyttävän inisevä ääni joka häviää matalemmilla tai korkeammilla kierroksilla joten mulla on nyt pumppu 60% eli noin 3000 rpm jolloin itse pumpun puhina on jo selvästi kuultavaa. Siitäpä syystä seuraavan askarteluhetken aikana laitan aquaeron lisäksi toisen D5:n niin saa tiputtaa kierrokset taas minimiin pumpu(i)llakin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Kaivelin kaapin perukoilta vanhan kunnon Mo-Ran esiin, ja ajattelin vaihtaa ulkoiseen kennoon. Vinkkejä kaipaan nyt tuon kanssa.. eli miten porukka on vetänyt ulkoisen radin tuulettimille johdot siististi? Radi tulee atk-pöydän alle, ja nostokorkeutta tulee alle metri. Kuinkakohan d5 pumppu riittää, jos kierrossa mukana näyttiksen full cover blokki, monoblokki ja yhteensä neljä pikaliitintä? Tarkoitus siis jättää säiliö-pumppu combo kotelon sisään.
Riittää. Itse käytin 3G1.5 kumikaapelia jolle wagon pikaliittimillä kytkennät koneen sisälle sekä moran taakse. Toki ne wagot voi jättää koneen ulkopuolellekin jos tarkoitus on usein irroitella. Pari tarra-ankkuria moraan niin saat johdon pysymään kiinni, tai nippusiteillä letkuihin.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
266
Tässä tuota looppia kasailen ja aloin miettiin että pitääkö pumppu laittaa niin että vesi tulee pumpulle siihen keskelle ja lähtee ulos reunalta? Jotenkin ajattelisin että menee noin päin, mutta voisiko joku tietävä kertoa vastauksen :D Kun ei oo merkattu mitään in ja out.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 428
Tässä tuota looppia kasailen ja aloin miettiin että pitääkö pumppu laittaa niin että vesi tulee pumpulle siihen keskelle ja lähtee ulos reunalta? Jotenkin ajattelisin että menee noin päin, mutta voisiko joku tietävä kertoa vastauksen :D Kun ei oo merkattu mitään in ja out.
Jos EK:n pumppuja niin noinhan se menee. Kannattaa tarkistaa valmistajan manuaalista miten päin ne menee, mutta yleensä kannessa on input ja kyljessä output. Katso myös pumpun oikea asennustapa. D5 ei mm. saa asentaa ihan miten päin vaan haluaa.
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 911
Tässä tuota looppia kasailen ja aloin miettiin että pitääkö pumppu laittaa niin että vesi tulee pumpulle siihen keskelle ja lähtee ulos reunalta? Jotenkin ajattelisin että menee noin päin, mutta voisiko joku tietävä kertoa vastauksen :D Kun ei oo merkattu mitään in ja out.
Ek:n pumppu?
Päältä sisään ja kyljestä ulos.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
266
No pumppuhan on siis kiinan D5 ja olisin asentamassa sitä näin:

katso liitettä 1525430778623.jpg

Eli onko ok että se on noin kylellään? Tosiaan säiliöltä tulee vesi sisälle ja tuosta 90 asteen liittimestä mikä on kiinni kierto jatkuisi gpu blokkiin
 

AHPU

VHM
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
580
No pumppuhan on siis kiinan D5 ja olisin asentamassa sitä näin:



Eli onko ok että se on noin kylellään? Tosiaan säiliöltä tulee vesi sisälle ja tuosta 90 asteen liittimestä mikä on kiinni kierto jatkuisi gpu blokkiin
Tuo on ok, jos säiliössä vaan on vettä niin pumppu ei pääse pyörimään kuivana tuolla set-upilla.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
266
Huippua, noin toi nimittäin sopii setuppiin helposti.

Mites muuten eikai cpu blokin kiertosuunnalla ole väliä?

Miten saan testivaiheessa pelkän pumpun tulille? Käytettävissä on toisen koneen poweri kyllä. Kytken varmaan molexin ainakin mutta mites toi pwm pää? Pyöriikö se jos se on irti? Jos ei niin mihis sen sitten laittaa?
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 911
Cpu blokissa yleensä nuoli = in.
Toinen poweri molex kiinni pomppuun ja 24pinnisestä vihreä ja musta vaikka paperiklemmarilla yhteen.
Tai koneen oma virtalähde käy myös,mutta virtajohdot emolta irti.
 

skl

Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
586
Sama pumppu itellä ja justiinsa noin menee kierto. Pumpun keskellä inletit, ja sun kuvassa vasemmalla outletit. En oo jaksanut säätää erillisellä virtalähteellä, vaikka semmosen lainaan töistä saisikin, eli täyttö konetta päälle/pois kytkemällä ilman kuolemanpelkoa :vihellys: en tätä tietenkään kellekään suosittele.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
608
Uskaltaako tuollaisen D5-pumpun laittaa virtalähteeseen kiinni SATA-Molex adapterilla? Saisi yhden virtalähteeltä lähtevän johdon minimoitua :geek:

edit. esim
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
751
Kaivelin kaapin perukoilta vanhan kunnon Mo-Ran esiin, ja ajattelin vaihtaa ulkoiseen kennoon. Vinkkejä kaipaan nyt tuon kanssa.. eli miten porukka on vetänyt ulkoisen radin tuulettimille johdot siististi? Radi tulee atk-pöydän alle, ja nostokorkeutta tulee alle metri. Kuinkakohan d5 pumppu riittää, jos kierrossa mukana näyttiksen full cover blokki, monoblokki ja yhteensä neljä pikaliitintä? Tarkoitus siis jättää säiliö-pumppu combo kotelon sisään.
Itse valkkasin kotelon, jossa on valmiit reiät letkujen läpivienneille. Ulos meneviin kahteen letkuun kannattaa ehdottomasti laittaa pikaliittimet. Kun myös vesisäiliö on kotelon ulkopuolella, esim. näytönohjaimen vaihtoa varten ei tarvitse valuttaa ulos kuin kotelon sisäisten letkujen ja osittain blokkien nesteet.

Tuulettimien virtajohtoja varten en ole jaksanut säätää mitään erityistä, vaan niputin molexit ja jännitteenalenninkaapelit yhdeksi möntiksi, mistä yksi molex-jatkojohto menee kotelon sisälle. Möntin voisi esim. kiinnittää jäähdyttimen kylkeen ja sitoa jatkojohdon kulkemaan letkun mukana.

Pölyfiltteri moraan olisi varmaan ihan hyvä idea, mutta onhan tuo noinkin toiminut. Eipähän tarvitse kovaa staattista painetta tuulettimista. Huoneen imuroidessa imaisee siitä vaan pahimmat pois samalla. Noctuat pyörivät 700RPM vuorokauden ympäri.

D5 pyörii kotelon sisällä teholla 2/5 erityisellä tärinänvaimennusalustalla ja on lisävaimennuksen toivossa vielä ympäröity vaahtomuovilla. En ole huomannut mitään ongelmia virtauksen riittävyyden suhteen.

Letkut ovat EK:n 16/10 letkua ja liittimet ruuvikiristeisiä. Neste on Nanoxian valmissekoitetta.

Lopputulos ei välttämättä ole erityisen siisti, mutta se on toimiva, helppohuoltoinen ja ennen kaikkea hiljainen rasituksesta riippumatta.

DSC_0189.JPG DSC_0191.JPG DSC_0192.JPG DSC_0193.JPG DSC_0194.JPG
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
467
Itse valkkasin kotelon, jossa on valmiit reiät letkujen läpivienneille. Ulos meneviin kahteen letkuun kannattaa ehdottomasti laittaa pikaliittimet. Kun myös vesisäiliö on kotelon ulkopuolella, esim. näytönohjaimen vaihtoa varten ei tarvitse valuttaa ulos kuin kotelon sisäisten letkujen ja osittain blokkien nesteet.

Tuulettimien virtajohtoja varten en ole jaksanut säätää mitään erityistä, vaan niputin molexit ja jännitteenalenninkaapelit yhdeksi möntiksi, mistä yksi molex-jatkojohto menee kotelon sisälle. Möntin voisi esim. kiinnittää jäähdyttimen kylkeen ja sitoa jatkojohdon kulkemaan letkun mukana.

Pölyfiltteri moraan olisi varmaan ihan hyvä idea, mutta onhan tuo noinkin toiminut. Eipähän tarvitse kovaa staattista painetta tuulettimista. Huoneen imuroidessa imaisee siitä vaan pahimmat pois samalla. Noctuat pyörivät 700RPM vuorokauden ympäri.

D5 pyörii kotelon sisällä teholla 2/5 erityisellä tärinänvaimennusalustalla ja on lisävaimennuksen toivossa vielä ympäröity vaahtomuovilla. En ole huomannut mitään ongelmia virtauksen riittävyyden suhteen.

Letkut ovat EK:n 16/10 letkua ja liittimet ruuvikiristeisiä. Neste on Nanoxian valmissekoitetta.

Lopputulos ei välttämättä ole erityisen siisti, mutta se on toimiva, helppohuoltoinen ja ennen kaikkea hiljainen rasituksesta riippumatta.

Niin no itse halusin pienemmän atx-kotelon, jossa on sivuikkuna ja horisontaali kiinnitysmahdollisuus kortille. Se rajasi aika paljon vaihtoehtoja, eikä löytynyt sellaista koppaa, jossa olisi vielä läpiviennitkin valmiina. Vinkkejä kysyin nimenomaan siistiä ulkopuolisen kennon asennusta silmällä pitäen, ja nimenomaan tuo pumpun riittävyys arvellutti.

Mo-Ra oli minulla jo aikanaan käytössä, mutta silloin oli kaksi d5 pumppua rinnan kuljettamassa nestettä kierrossa. Pikaliittimiä minulla on jo nyt käytössä, että nimenomaan näyttiksen saa irti tarvittaessa ilman tyhjennystä. Nyt vaan tilasin muutaman lisää, että saan myös kennon irroitettavaksi. Letkuna myös minulla on jo nykyisin käytössä EK:n Duraclearia, ja tuossa samaisessa koossa.

Siisteys tässä oli se pää-pointti. On näitten vesileikkien kanssa jo menty n.6v, ja 4-5 kokoonpanoa, joten ei siinä mitään uutta ja outoa, kiitos kuitenkin :).
 

skl

Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
586
Jos ei oo sisässä putkea niin lorina voi olla kova, ei siitä muuta ongelmaa pitäisi tulla
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 162
sinne säiliön sisäpuolelle voi tietty laittaa letkuliittimen ja pienen letkun tai putkenpätkän, jos alkaa lorisemaan. Ainakin omassa säiliössä ne reikien kierteet on läpi tulppien, ja sikäli toimii siis myös sisäpuolelle. Tosin toisen pään tuplareijät on niin lähellä säiliön reunoja, ettei letkuliittimet mahdu.
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 911
Naked die kitti olisi nyt odottamassa inspiraatiota purkaa kone.
Samalla voisi virtaus-anturin ja toisen lämpö-anturin lisätä looppiin.

 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
266
No voi vittu, siellä on kyllä se putkenpätkä mutta sepä on nyt alapuolella :D Natsaa nuo reijät paremmin noin päin kun sais tonne pohjaan lämpötila-anturin. Millä nuo putket on yleensä kiinni? Onko se kierteillä että saisin sen siirrettyä vaan toiseen kanteen?
 
  • Tykkää
Reactions: skl
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 162
No voi vittu, siellä on kyllä se putkenpätkä mutta sepä on nyt alapuolella :D Natsaa nuo reijät paremmin noin päin kun sais tonne pohjaan lämpötila-anturin. Millä nuo putket on yleensä kiinni? Onko se kierteillä että saisin sen siirrettyä vaan toiseen kanteen?
ainakin mulla se on ihan kierteellä, kokeile pyöräyttää irti.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
266
Jes, kyllä se oli kierteellä. Nyt pitäisi olla paletti aika hyvin kasassa, mutta kyllä vaan nää kaikki rgb liittimet on ihmeellisiä kun jokanen on erilainen. Tuulettimissa, cpu ja gpu blokeissa erilaiset. Olisi niin hieno kun saisi kaikki emon rgb headereihin mutta vaatii ilmeisesti vähintäänkin jotain adaptereita.

Pumppu muuten varmaan laitetaan cpu fan headeriin?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
266
Sain illalla paketin kasaan ja vedet pyörimään ja vuotoja ei näkynyt. Pistin koko koneen läjään ja huomenna illalla sitten testailemaan tuloksia. Tänään en vielä kerennyt konetta ees käynnistämään.

ML120 ledit jää tällä erää vielä pimeeksi kun enhän mä niitä mihkään saanut yhistettyä. Saakohan nuo jollakin emon rgb liittimeen vai pitääkö se corsairin rgb ohjain vielä ostaa?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
467
Onko muuten ongelmia käyttää monoblokkia korkatun prossun kanssa? 8700k ja Asus Maximus X Hero käytössä. Tuli blokki jo hankittua, mutta on asennusta vaille, ja rupesin miettimään että onko ihs nyt alempana, kun ei ole liimaa välissä.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 368
Onko muuten ongelmia käyttää monoblokkia korkatun prossun kanssa? 8700k ja Asus Maximus X Hero käytössä. Tuli blokki jo hankittua, mutta on asennusta vaille, ja rupesin miettimään että onko ihs nyt alempana, kun ei ole liimaa välissä.

Itse suosittelisin hankkimaan custom IHS "kuparilla". Lämmöt tavalliseen cpublokkiin verrattuna ~2-3° viileämmät. Muuten, jossain monoblokissa on ollut kontakti ongelmia. Bitspower sekä rocket88:n on olemassa custom IHS. Jos jostain syystä ongelmia ilmentyy, niin suosittelen ottamaan suoraan Rocketcool:n kanssa yhteyttä. Kaveri kustomoi IHS:ta monoblokin mukaan.

Muuten alkuperäis- ihs:een verrattuna bitspowerin IHS:n korkeus on näin:

Imgur
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
467
Itse suosittelisin hankkimaan custom IHS "kuparilla". Lämmöt tavalliseen cpublokkiin verrattuna ~2-3° viileämmät. Muuten, jossain monoblokissa on ollut kontakti ongelmia. Bitspower sekä rocket88:n on olemassa custom IHS. Jos jostain syystä ongelmia ilmentyy, niin suosittelen ottamaan suoraan Rocketcool:n kanssa yhteyttä. Kaveri kustomoi IHS:ta monoblokin mukaan.

Muuten alkuperäis- ihs:een verrattuna bitspowerin IHS:n korkeus on näin:

Imgur
Niin.. unohdin mainita, että ihs on Rockit88:n kuparinen versio. Eli sen kanssa sopii?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
266
Muistelisin lukeneeni täältä aiemmin juttua liittyen Barrowin cpu blokin valoihin, mutta en nyt haulla sitä enää löydä. Olikos ton tarkoitus toimia emolevyn rgb headerin kautta?

Meinaan yhdistin sen piuhan emon headeriin ja nyt mulla näyttää olevan mykkänä myös emon oma ledi. Onko noilla joku yhteys, aka paskoiko toi nyt mun emon ledin? Koneen ensimmäistä käynnistystä nykykuosissa en päässyt näkemään koska kissa päätti käynnistää vehkeen kun en ollut kotona (virtanappi kotelon päällä tuo omat ongelmansa :D), joten en nyt sit nähnyt lähtikö valot esimerkiks alkuun käyntiin tms.

Mutta tämmöinen siitä nyt tuli ilman valaistusta:

katso liitettä 567567.jpg

Kiinasta vielä tulossa hienommat 24pin ja gpu kaapelijatkot :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 162
Tarkista mitä emon pinneissä on, ja vertaa niitä barrowin omiin. Bykskin gpu blokki toimi suoraan asuksen aura-syncin kanssa, mutta mielestäni oma barrowin cpu blokki ei kyllä nastoiltaan, tai lähinnä liittimeltä, näyttänyt suoraan emoyhteensopivalta omassa tapauksessa.
Oma barrow siis tuli semmosen langallisen, olisko kolme nappisen säätimen kanssa.

Jos sopiva piuha tuli blokin mukana niin sit kannattaa ehkä tarkistaa se liittimen kätisyys emolla. Ja bios, jos se emon omakin valaistus on nyt pimeänä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 002
Viestejä
4 293 475
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom