Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Viestiketju alueella 'Jäähdytys' , aloittaja Jahve3, 18.10.2016.

  1. Härkönen

    Härkönen

    Viestejä:
    1 518
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Eipä taida olla phobyan lämpöanturiin paljoa uskomista, ihmettelin tuossa että onpa korkeat veden lämmöt, 42c anturin mukaan. Mittasin säiliöstä 37,1c. Looppia kasatessa sama anturi vuoti kuin seula.
     
  2. Turang

    Turang

    Viestejä:
    123
    Rekisteröitynyt:
    03.03.2017
    Noh ompahan suuntaa antava :) Pääasia että jotenki näkee edes sinnepäin ettei lämpötilat karkaa käsistä. Tai niin se ainakin mulle riittää :D
     
  3. copter

    copter Last Man Standing Premium-jäsen

    Viestejä:
    3 150
    Rekisteröitynyt:
    05.12.2016
    Missä kohtaa looppia anturi oli?
     
  4. Härkönen

    Härkönen

    Viestejä:
    1 518
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Anturi on eturadissa, prossulta tulevan putken päässä, pumppu+reso ennen prossua. Vai lämpeääkö vesi noin lyhyellä matkalla noin paljon?
     
  5. copter

    copter Last Man Standing Premium-jäsen

    Viestejä:
    3 150
    Rekisteröitynyt:
    05.12.2016
    Kyllä se lämpenee, eli en usko että anturissa mitään vikaa sinällään on vaan anturi vain yksinkertaisesti lämpimämmässä kohtaa looppia juuri ennen jäähdytintä.
     
  6. mRkukov

    mRkukov Hrrrr...

    Viestejä:
    3 211
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyllä nuo phobyan anturit näyttää aika paljon yli. Itsellä tuossa mittauksessa phobyan anturille asetettu -3 astetta.

    Mielestäni paras tapa "kalibroida" anturin lukema on yksinkertaisesti laittaa kone sleeppiin yön yli. Aamulla mittaat useammalla mittarilla koneen ympäristön lämpötilan (tiedät mikä on se ympäristön lämpötila johon konekin on yön aikana laskenut) ja sitten herätät koneen. Winkkari herää sekunneissa ja alkaa näyttää veden lämpötilaa. Sitä voit verrata ympäristön lämpötilaan ja nämä kaksi pitäisi olla asteen sisällä toisistaan. Itsellä tuo -3 astetta oli lähinnä todellista.

    HWiNFO ohjelmassa voi myös asettaa arvot näkymään oikein offsetillä. Nopeussäädöissä vain itse laskee todelliset asteet kun tietää kuinka suuri virhe on. Virhearvo on siis sama riippumatta mikä tulos on. Anturi toimii kun arvot vaihtelee. :)

    DIY anturi antoi paljon tarkempia tuloksia:

    Mietin tässä että onkohan Phobyan anturit tarkoituksella kalibroitu hieman yläkanttiin, jotta porukka pitäisi lämmöt aisoissa?

    Edit:
    Electronic Mini Digital LCD Temperature Sensor Meter Thermometer Tester Tool | eBay
    Multi Dupont Male Female Breadboard Jumper Wire Cable Raspberry Pi Arduino 10CM | eBay

    Siitä osat alle 2€. :)
     
  7. copter

    copter Last Man Standing Premium-jäsen

    Viestejä:
    3 150
    Rekisteröitynyt:
    05.12.2016
    Ei mulla ainakaan Phobyan antureissa ole ollut mitään ongelmaa. Kuten tässäkin ketjussa todettu, niin siellä sisällä on ihan tavallinen termistori mallia "liuska". Termistorit taas puolestaan tarjoavat melko vakaan mittaustuloksen aina, joten niissä ei pahemmin eroja ole. Jos Phobyan anturi antaa eriävää lukemaa, niin silloin uskon että vika on enemmänkin siinä että se termistori ei ole kunnolla kontaktissa siihen metalliseen jatkoon, jonka läpi siis neste virtaa ts. = termistori on liikahtanut Phobyan "kotelon" sisällä.
     
  8. mRkukov

    mRkukov Hrrrr...

    Viestejä:
    3 211
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei selitä 3 astetta korkeampaa lämpötilaa yms. Todella halpiksiahan ne itse anturit on, eli jotain 1000kpl 5€ joista phobya sitten tuotteen kasailee.
    Harmi kun ei tullut otettua antureita talteen yhdestä legacy kotelosta jossa ne oli kotelon etupaneelin "tuuletinkeskuksessa" kiinni. :D
     
  9. copter

    copter Last Man Standing Premium-jäsen

    Viestejä:
    3 150
    Rekisteröitynyt:
    05.12.2016
    Jos se anturin paketin sisällä oleva eriste on vaikka päässyt menemään sen liuskan ja metallin väliin, niin 3 astetta tulee helposti. Toinen vaihtoehto on, että se ottaa lämpöä jostain muualtakin kuin pelkästään nesteestä, että siihen hehkuu joku muu lämpövirta esim. GPU VRM piireiltä taikka radilta puhaltavasta lämmöstä liittimen ulkopuolelta.

    Noita antureita ei mitenkään kalibroida vaan ne perustuu ainoastaan eristävän materiaalin resistanssiin joka muuttaa lämpötilan mukaan, joka on vakio. Tietysti jossain voidaan käyttää eri materiaaleja jne, mutta erot ovat hyvin pieniä. Vesijäähdytyksessä käytettävä 10k NTC termistori eri materiaaleilla toteutettuna 25-50 asteen lämpötilassa tarjoaa "mallista" riippumatta n. 0.5% virhemarginaalin, maksimissaan jossain voi esiintyä 0.8 - 1% virhemarginaalia. Tämä virhemarginaali on siis laskettuna anturin mittaustuloksesta vastukseksi (ohm), joka muutetaan Steinhart-Hart kaavalla lämpötilaksi (emolevyllä tms), josta johtuen virhemarginaali voi olla eri lämpötilasta riippuen, mutta kuitenkin siten että se ei koskaan ylitä ym. mainittua maksimi virhemarginaalia. Käytännössä 50 asteen lämpötolan absoluuttinen maksimi mittausvirhe voi olla 0.5 astetta ja 30 asteessa 0.3 astetta.

    Tämä siis antureista. Etsisin siis syytä enemmän ulkoisista tekijöistä kuten anturin paketoinnista, ympärillä olevista lämmöntuottajista taikka esim. kaapeleista / liittimistä.
     
  10. mRkukov

    mRkukov Hrrrr...

    Viestejä:
    3 211
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Testattu alkujaan täysin irrallaan loopista, anturi pöydällä. Sama tulos. :)

    Itse vain veikkaan että jokin aiheuttaa muutaman sadan ohmin virheen luettavaan arvoon. 10k ohmin antureitahan nämä ovat. Virallisesti joo alle 1% virhe, mutta se on yleensä luvattu arvojen välillä mitattuna. Ei että näyttäisi oikeaa. En tässä nyt huonoksi anturiksi ole haukkumassa, mutta itsellä näin.
     
  11. Härkönen

    Härkönen

    Viestejä:
    1 518
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    On tässä jotain häikkää kun heittää välillä 127c lukemia, huomaa kun tuulettimet pamahtaa 100% muutamaksi sekunniksi.
     
  12. copter

    copter Last Man Standing Premium-jäsen

    Viestejä:
    3 150
    Rekisteröitynyt:
    05.12.2016
    Olisiko huono kontakti taikka sitten piuhat pyörinyt siitä juuresta heikoksi tms?
     
  13. B3MMi

    B3MMi

    Viestejä:
    120
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Onkohan akryylisessä ja acetalista tehdyssä GPU blockissa muuta käytännön eroa kuin ulkonäkö? Yritän tässä arpoa kumman ostan. :D
     
  14. Tiihokatti

    Tiihokatti

    Viestejä:
    635
    Rekisteröitynyt:
    13.01.2017
    Eipä siinä taida olla. Tietysti plussaa on myös se että mahdolliset töhnäkerrostumat näkyy pelkällä vilkaisulla, sitä Fantaa (tai muuta pastellinväristä litkua) kaikki sinne kiertoon kuitenkin tunkevat.
     
  15. Cirrus

    Cirrus Miksei maailma toimi asmilla? Make ATK Great Again Team Coffee Lake

    Viestejä:
    771
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Akryyliin saat murtumia noin 10x helpommin.
     
    Serke ja Starglazer tykkäävät tästä.
  16. ile

    ile

    Viestejä:
    430
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jaahas se on taas se aika vuodesta kun vesileikit kiinnostaa ja periksi se on annettava. Vegaa ja 2600x:ää tulossa jäähdyttämään siis joko 2x 240mm tai 360mm + 240mm radit. Koppa joko Define C, Define mini C tai Define S nano en ole vielä päättänyt. Lueskelin tossa ketjua läpite, mutten saanut ihan kiinni että onko se nyt parempi puhalluttaa kaikki radit samaan suuntaan? Lähtökohtaisesti siis toinen radi eteen ja toinen kattoon. Meinasin puhaltaa molempien läpi sisään ja taakse sitten yksi poistotuuletin jos vaan mahtuu. Mielipiteitä?
     
  17. mRkukov

    mRkukov Hrrrr...

    Viestejä:
    3 211
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Paras ettei lämmitä yhdellä radilla toiselle menevää ilmaa. Eli esim tuo että molemmat puhaltaa sisään on ok. Voin sanoa että et myöskään tarvitse poistotuuletinta tuollaisen ylipaineen kanssa. :)
     
  18. Eramaankettu

    Eramaankettu Lost and Forgotten Premium-jäsen

    Viestejä:
    932
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Tässä ketjussa oli nyt niin paksua infoa pumpun toiminnasta, niin pakko itsekkin kokeilla. Asetan tuulettimet hyrräämään vakio kierroksilla ja testaan vaikutuksen parin tunnin aikana kun kuitenkin olosuhteet huoneessa muuttuvat hiukan.

    Jos em esitetty teoria pitää paikkansa, niin sillon pumpun kierroksia laskiessa cpu lämmöt nousisivat. Tasaan nesteen lämmön eka ajamalla luultavasti 2h firestriken burnia loopilla ja tämänjälkeen alan laskemaan portaittain pumpun kierroksia.

    Minulla tuulettimien ollessa täysillä ja pumppu 35%:lla (rpm 1302) on lämpötilat CPU ja GPU osalta 40 ja 41 max. Pumpun ollessa täysillä eli 100% (rpm4830) näyttää lämpötilat 36 ja 37 astetta.

    Huoneen lämpötila 21,6-23,7
    Nesteen lämpötila 27 astetta

    Huoneen lämpötila nousi pellettiuunin vaikutuksesta muutaman asteen, joten en ole kovin kliininen tämä testi, mutta minulla ainakin tuo pumpun pyörittäminen nopeampaa laskee lämpötilaa eikä nosta sitä riippuen kierrosalueesta. Joskin itse pidän myös noilla minimikierroksilla hiljaisuuden tavoittelun takia enkä lämpötilan takia. Joskin en uskaltaisi väittää, että suorituskyky on huonompi paremmalla virtauksella vaan päin vastoin.
     
    Viimeksi muokattu: 17.04.2018
  19. B3MMi

    B3MMi

    Viestejä:
    120
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Kuinka helposti tuo nyt sitten halkeaa? Mitä kannattaa varoa blokkia käsitellessä?
     
  20. ile

    ile

    Viestejä:
    430
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kiitos näin olin homman järkeillytkin. Tosiaan tuota poistotuuletinta ei varmaan tarvii, kyllä ilma tiensä ulos löytää. Nyt vaan koteloa ja form factoria valitsemaan. Vituttaa mATX-emojen puute, mutta se nyt ei tähän ketjuun kuulu.
     
  21. Serke

    Serke

    Viestejä:
    649
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Todella helposti ilman sen kummempaa murjomistakaan. kokemuksesta voin kertoa:

    Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

    Suosittelen asetaalia jos ledi bling bling ei ole etusijalla.
     
    B3MMi tykkää tästä.
  22. JuSiZ

    JuSiZ

    Viestejä:
    1 392
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Onko tuolla muuta hyötyä kun että näyttää säiliössä jännältä? :confused:
     
  23. AkTechGears

    AkTechGears The Water Cooler. Tukijäsen

    Viestejä:
    738
    Rekisteröitynyt:
    19.02.2017
    Itse seurasin tätä ketjua http://www.overclock.net/forum/61-water-cooling/1642095-primochill-vue-coolant-users-club.html ja tilasin (ottaen riskin) noin 10 pulloa. Tämän jäähdytysnesteen jännä ominaisuus on poistaa (kemikaalisen koostumuksen avulla) vanhat coolantit loopista pois ja samalla puhdistaa blokit. Jääneitä nesteitä poistaessa sen ominaisuus myös katoaa (väri muuttuu) ajan myötä. Tästä syystä primochill ehdottaa käyttää tätä coolantia uudessa kokoonpanossa käyttäen (PrimoChill System Reboot). Primochill varoittaa myös omalla sivullaan, että Vue pitää käyttää noin 8h/vrk:ssa ja sitten tauko.

    Olen rehellinen, itse tilasin tämän just tuon takia, että loopissa näyttää jännältä. Katsotaan miten käytännössä toteutuu.

    Lisätietoa voidaan katsoa
    Vue
     
  24. Cirrus

    Cirrus Miksei maailma toimi asmilla? Make ATK Great Again Team Coffee Lake

    Viestejä:
    771
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Väitän että ihan yllättävän helposti. Sormilla kiristämällä ja vielä sinun luullessa että ei tämä ole liian kireä. Vaikea tuota on muuten selittää

    Siihen kun otetaan vielä että sattuu aloittamaan letkun toisen pään radista, johon liittimen saa laitella ihan ajattelematta ja sormituntuma tottuu, niin halkeaa niin ettei edes tajua.
     
  25. Signa

    Signa 頑丈会員 Team H2O

    Viestejä:
    1 465
    Rekisteröitynyt:
    12.12.2016
    Kyse oli GPU- (ilmeisesti fullcover?) blockista jossa itse akryyliin ei ruuvata liittimiä jolloin ne eivät voi sitä rikkoakaan. Kait sen acetaalisen voi lisävarmuuden vuoksi ottaa jollei ole tulossa esim. vertical GPU jolloin se "alapuoli" olisi näkyvillä, käytännön eroa ei ole.

    Vähän harmittaa itseäkin että valitsin akryylisen cpu-blokin, juurikin tuon vuoksi että saattaa rikkoutua... ja ei sitten tullutkaan värillistä nestettä kiertoon. Puran loopin luultavasti ensi kuussa niin näkee miten on käynyt.
     
    B3MMi tykkää tästä.
  26. Eramaankettu

    Eramaankettu Lost and Forgotten Premium-jäsen

    Viestejä:
    932
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    No kyllä on. Mulla ainakin vanhimmissakin GPU blokeissa oli akryyli halkeillut ja vuotanut kuivumajäljistä päätellen. Akryyli ei sovellu nestejäähdytykseen ja ainot syy miksi moista tyrkytetään on "ulkonäkö".

    Akryyli voi siis halkeilla mistä vain paineesta sekä työstöstä aiheutuneista rasituksista. Ei tarvitse olla mitään tekemistä ylikiristämisen kanssa - tai minkään muun kanssa. Lisää joukkoon vaikka glykolia ja varmasti saat mikrohalkeamia / vuotoja aikaiseksi varsinkin pitkällä tähtäimellä.
     
    B3MMi ja Serke tykkäävät tästä.
  27. Serke

    Serke

    Viestejä:
    649
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ah.. luin että cpu. Tietty samat ongelmat ne mahtaa olla loppuviimein niissäkin.
     
  28. Hessu

    Hessu Tukijäsen

    Viestejä:
    3 020
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    @B3MMi suosittelen ehdottomasti acetaali kantta. Tyo akryyli ottaa melko herkästi itseensä.
    @copter @Härkönen @mRkukov mulla myös phobyan anturi levisi ja näytti todella korkeita lukemia. Viime kesänä ihmettelin täälläkin, miten nesteen lämpötila on 45-50 astetta, vaikka komponentit ei kovinkaan lämmeneet. Anturi tosiaan näytti alkuun muutaman asteen yli ja lopulta rupesi näyttämään yli 10 astetta. Säiliössä siis mittauspiste kahden radin jälkeen. Nyt ajossa on xspc:n anturi ja näyttäisi antavan melko tarkalleen oikeita lukemia.
     
  29. Archey

    Archey

    Viestejä:
    385
    Rekisteröitynyt:
    16.06.2017
    Osta täyskuparinen niin ei tarvitse tuskailla tuollaisia ;)

    Edit: katsoin hätäisesti, että CPU, mutta ei ollutkaan.
    Tosin itse ostaisin täysin kuparisen, jos sellaisia saisi, paskaa tuo pom:kin.
    Työstin sitä vuosia CNC-keskuksilla, pehmeää on ja mittatarkkuus välttävä juuri materiaalin kehnouden takia.
     
    Viimeksi muokattu: 18.04.2018
  30. B3MMi

    B3MMi

    Viestejä:
    120
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    GPU fullcover blockista oli tosiaan kyse. Tykkään katsella PCB:tä ja samalla näkisi blockin sisälle ilman kortin avaamista. Siksi akryylinen oli mietinnässä. Ostan kuitenkin varmuuden vuoksi asetaalisen, eipähän leviä käsiin kun aivastaa liian lähellä blokkia. :D
     
    Eramaankettu tykkää tästä.
  31. B3MMi

    B3MMi

    Viestejä:
    120
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Mitä lämpötyynyjä suosittelette fullcover blockille kaveriksi? Ilmeisesti EK:n blockin mukana tulevat kannattaa vaihtaa parempiin. Katselin Thermal Grizzlyn Minus Pad 8 tyynyjä, varmaan ihan laadukkaita?
     
  32. mRkukov

    mRkukov Hrrrr...

    Viestejä:
    3 211
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eikös EK:n kanssa tulevat ole ihan ok? Muiden merkkien kohdalla sitten vaihtelua.
     
  33. Serke

    Serke

    Viestejä:
    649
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei ole kyllä ikinä ollut tarvetta vaihtaa EK:n padeja muuhun.
     
    Eramaankettu tykkää tästä.
  34. koodi

    koodi

    Viestejä:
    606
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Ei noista hajonneista akryyliblokeistakaan kyllä ihan hirveästi löydy ennakkotapauksia, ottaen huomioon minkälaisella prosentillä niitä myydään. Toki kaikki varovaisuus asennusvaiheessa ja varsinkin oikeanlainen kiristys on ihan paikallaan. O-rengas toimii kunhan se litistyy.
     
    Signa tykkää tästä.
  35. copter

    copter Last Man Standing Premium-jäsen

    Viestejä:
    3 150
    Rekisteröitynyt:
    05.12.2016
    Mulla se sensorin kansi lähti joo irti, mutta laitoin takaisin kasaan ja toimii ihan hyvin. Toinen anturi on säiliössä ja sitten tämä Phobya virtausmittarin kohdalla, joka on siis säiliöstä lähtevässä letkussa juuri ennen ensimmäistä jäähdytettävää komponenttia (GPU). Lämpötilaero näiden kahden anturin välillä on +/- 0.1 - 0.2 astetta.

    Itsellä ei toki ole mitään tajuttoman kattavaa kymmenien vuosien kokemusta, mutta ei ole akryylin kanssa ollut ongelmaa 1070 / Nano / Vega blokeissa taikka Intel / AMD blokeissa mitkä on ollut akryylillä. Lisäksi P67 pumpun akryylikansi myös toimi ihan OK.

    Mutta onhan se toki aina mahdollisuus että se materiaali ajan mittaan menee huonoksi. Kuten joku sanoi, niin pidän kuitenkin akryylissä siitä että näkee niiden rivastojen kunnon / puhtauden varsinkin kun tuossa yhdessä vaiheessa oli ongelmia sen virtauksen kanssa.
     
    AkTechGears tykkää tästä.
  36. JuSiZ

    JuSiZ

    Viestejä:
    1 392
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Joo ennemmin vaihtuu ne kortit koneessa ennenkun akryylit murenee pois niin itse en näe noisa ongelmia. Toinen mitä täälläkin vatvottu tuo nickeli pinnoitteen irtoaminen ekn blokeista niin ei ainakaan täällä ole irronnut yhdestäkään mitä tässä vuosien varrella ollut.
     
    Infinity tykkää tästä.
  37. xarot

    xarot

    Viestejä:
    841
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Itsellä on kanssa nyt ekaa kertaa akryylikannella oleva Barrowin nikkelöity CPU-blokki ajossa toisessa koneessa ja toisessa Bykskin akryylikannella oleva nikkelöity GPU-blokki. Saas nähdä mitä tapahtuu. Molemmissa EK Cryofuelit ajossa.

    Pomminvarma yhdistelmä täällä on ollut acetal-kansilla olevat blokit, EK:n kirkas neste ja kuparipohjaiset blokit (ei nikkelöityjä).
     
    koodi, Eramaankettu ja JuSiZ tykkäävät tästä.
  38. Eramaankettu

    Eramaankettu Lost and Forgotten Premium-jäsen

    Viestejä:
    932
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Täällä muuten sama - mutta puhtaalla vedellä. Sen kunnon näkee myös lämmöistä. Kun vetää ekat testit ottaa snipin lämmöistä ja vertaa lämpöjä sitten vuosien päähän. Se on ihan se ja sama, miltä ne blokit näyttää jos tehot on tallella. Ja kuitenkin putsaan aina kun looppi on levällään eli parin vuoden välein kun jotain ehkä päivittelee..
     
  39. xarot

    xarot

    Viestejä:
    841
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Niin en tiedä jos noi nikkelit lähtee niin lähteekö partikkeleita looppiin vai liukeneeko niin hienoksi ettei tuki blokkien rivastoja tai aiheuta pumppuun ongelmia. Muuten tosiaan itsellekin aivan sama jos homma toimii.

    Itsellä kyllä looppi on levällään tuon tuosta, pikaliittimien ansiosta, mutta putsaushommiin en minäkään ryhdy kuin 2 vuoden välein minimissään. Nesteet vaihdan kerran vuodessa vähintään.
     
  40. waotus

    waotus Raudanhamstraaja Tukijäsen Team H2O Lumihiutale

    Viestejä:
    339
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Laitoin t-sensorin mukaan säätymään tuulettimet, kun sitä kaikki suosittelee ja onhan se järkevintä kun tuo neste ei niin herkästi reagoi koneen toimintaan.

    Asetukset olen laittanut kuntoon kopan/radien flekteille biosista, oikeilla lämpötiloilla + kierroksilla ja nousten veden lämpötilan mukaan sopivasti.
    Kuitenkin törmännyt ongelmaan: Flektien nopeudet ei vaihdu rasituksessa (ovat idlessä), olkoon peli tai pelkästään cpu-rasitusta. Flektien nopeuden pitäisi kasvaa jo heti veden 29asteen jälkeen ja siitä edespäin 31asteen kohdalla.. T-sensor antaa HWInfolle sekä HWmonitorille oikean lämpötilan. Kun lopetan pelin tai cpu-laskennan, menee noin 10 sekuntia ja flekteille annetaan käskyä nopeuden lisäämiseksi. Jos jatkankin rasitusta, menevät tuulettimet takaisin idlenopeuksiin. :btooth:

    Koitin etsiä täältä ja googletella, mutta varmaan hakusanatkin väärät. En mä nyt voi ensimmäinen olla tämmöisen ongelman kanssa. Mistä lähtisin etsimään vikaa?
     
  41. mRkukov

    mRkukov Hrrrr...

    Viestejä:
    3 211
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    AiSuite asennettu? Poista se niin toimii bios säädöt oikein.

    Tai sitten olet laittanut jonkun asetuksen väärin.
     
  42. Miro.Simounen

    Miro.Simounen

    Viestejä:
    410
    Rekisteröitynyt:
    31.12.2016
    Ihan normaalia noilla emojen haistapaska säädöillä, jos käyttää T sensoria. TÄmän takia aikanaan ite hommasin Aquaeron
     
  43. skl

    skl

    Viestejä:
    212
    Rekisteröitynyt:
    29.01.2017
    Hyvin on mulla x370-pron uefi säädöt toiminut Phobyan sensorin kanssa.
     
  44. copter

    copter Last Man Standing Premium-jäsen

    Viestejä:
    3 150
    Rekisteröitynyt:
    05.12.2016
    X370-PRO ja T_Sensor toimii kyllä itsellä myös ihan hyvin noiden radin tuulettimien säädössä, ei ole mitään ongelmia ollut kun asetukset tehty suoraan BIOS ja AI Suite poistettu kokonaan (myös kaikki sen servicet jotka jäävät uninstallin jälkeen).
     
  45. waotus

    waotus Raudanhamstraaja Tukijäsen Team H2O Lumihiutale

    Viestejä:
    339
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    T-sensorin arvot antaa flekteille oikeat lukemat, kun ei ole rasitusta prosessorilla. Se tässä kummastuttaa :D

    AiSuite ei ole käsittääkseni asennettu, ei ainakaan löytynyt mistään mitään filua ja ohjelman screenshotteja katsellessa ei ainakaan soitellut kelloja ollenkaan. Mielestäni en ole missään vaiheessa ladannut edes kyseistä ohjelmaa.


    Oisko sit näin? Ei hemmetin hemmetti.. :bored:
     
    Viimeksi muokattu: 18.04.2018
  46. Hessu

    Hessu Tukijäsen

    Viestejä:
    3 020
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Olen pitkään miettinyt, että voisin koodailla ihan kunnon softan AISuiten ja muiden paskeiden tilalle. Speedfan on simppeli ja toimiva, mutta jäänyt vähän jälkeen kaikesta, joten uutta kaivattaisiin.
     
    kunfu, Jannebenjam, B3MMi ja 6 muuta tykkäävät tästä.
  47. Härkönen

    Härkönen

    Viestejä:
    1 518
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Onko emolla toista sensoripaikkaa? Jos on, niin kokeile vaihtaa.
     
  48. waotus

    waotus Raudanhamstraaja Tukijäsen Team H2O Lumihiutale

    Viestejä:
    339
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Njet. Olisi myös loopissa useampi sensori, jos paikkoja vaan olisi enemmän. :lol:
     
  49. koodi

    koodi

    Viestejä:
    606
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Speedfan on vähän nihkeä kun kehitys lopetettu. Ei edes tue X370. Tuli vähän yllätyksenä itsellekin, kun päivittelin h81:stä rynskiin.
    Muuten erittäin pätevä softa, ja palvellut hyvin.
     
  50. copter

    copter Last Man Standing Premium-jäsen

    Viestejä:
    3 150
    Rekisteröitynyt:
    05.12.2016
    HWiNFO:ssa on nykyään myös tuulettimien säätö, tosin ei ilmeisesti ole tuettuna kaikissa lankuissa.