Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
192
Älkää vaan ostako näitä Alphacoolin pikaliittimiä. Muistaakseni aikaisemminkin täällä mainittu asiasta. Nämä olin kuitenkin ostanut ennen kuin törmäsin muiden samanlaisiin ongelmiin ja kesti kauan ennen kuin pääsin näitä kunnolla edes testaamaan. Vihdoin sain MO-RA projektia vietyä eteenpäin ja pääsin testaamaan pikaliittimiä MO-RAn kanssa, joho kiinnitin säiliön + D5-pumpun. Toinen vuoti ja toinen ei. Tiesin riskin, mutta tilasin kuitenkin uuden tilalle. Molemmat vaikuttivat pelittävän enkä havainnut vuotoja, kun ajelin D5-pumppua max nopeudella. Nyt kuitenkin, kun laitoin liittimet ristiin, niin molemmat vuotavat. Tuntuu, että oon ikääntynyt ainakin 10 vuotta tässä kahden viikon aikana. Sen verran harmaita hiuksia kertynyt tän homman kanssa. Jos jollain on pari kappaletta toimivia pikaliittimiä lojumassa tarpeettomana, niin mielelläni ostan pois. Vois toki koittaa vielä vaihtaa liittimien päät ristiin jos nämä parit eivät jollakin tavalla ole "yhteensopia" ja sen takia vuotavat, mutta epäilen.

1648150960063.jpeg
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 467
Älkää vaan ostako näitä Alphacoolin pikaliittimiä. Muistaakseni aikaisemminkin täällä mainittu asiasta. Nämä olin kuitenkin ostanut ennen kuin törmäsin muiden samanlaisiin ongelmiin ja kesti kauan ennen kuin pääsin näitä kunnolla edes testaamaan. Vihdoin sain MO-RA projektia vietyä eteenpäin ja pääsin testaamaan pikaliittimiä MO-RAn kanssa, joho kiinnitin säiliön + D5-pumpun. Toinen vuoti ja toinen ei. Tiesin riskin, mutta tilasin kuitenkin uuden tilalle. Molemmat vaikuttivat pelittävän enkä havainnut vuotoja, kun ajelin D5-pumppua max nopeudella. Nyt kuitenkin, kun laitoin liittimet ristiin, niin molemmat vuotavat. Tuntuu, että oon ikääntynyt ainakin 10 vuotta tässä kahden viikon aikana. Sen verran harmaita hiuksia kertynyt tän homman kanssa. Jos jollain on pari kappaletta toimivia pikaliittimiä lojumassa tarpeettomana, niin mielelläni ostan pois. Vois toki koittaa vielä vaihtaa liittimien päät ristiin jos nämä parit eivät jollakin tavalla ole "yhteensopia" ja sen takia vuotavat, mutta epäilen.

Joo, en tajua oikeasti miten on noin huonoa laatua ja kumminkin jonkun verran jopa maksavat että luulisi olevan asiallisia. Nuo alphacoolin pikaliittimet on kuulemma oikeasti tosi surkeita, et ole ainut kuka mainitsee asiasta..

Toivottavasti löydät jostain kunnolliset eikä tommoisia romuja, vähemmästäkin menee hiukset harmaaksi tai lähtevät tippumaan.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
253
Kysäsempä täälltä että kun olette vaihtaneet EK:n nesteet uuteen niin miten olette hävittäneet vanhat ?
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
831
Kysäsempä täälltä että kun olette vaihtaneet EK:n nesteet uuteen niin miten olette hävittäneet vanhat ?
Cryofuel on biohajoavaa ja ei-toksista ainakin EK:n ilmoitusten mukaan. Pahempiakin ympäristörikoksia voi tehdä kuin sen ... hävittäminen. Mikäli kokee sen vaaralliseksi nesteeksi, niin jäteasemat ottavat kotitalouksien vaaralliset jätteet korvauksetta vastaan alkuperäispakkauksessa ja antavat neuvoja käsittelyyn.
 
Liittynyt
09.12.2020
Viestejä
171
Tänään tuli itselle sen verta motivaatiota, että aloin selvittämään sitä käärmeenpesää loopista. Sain lopulta sivu ja keularadin ketjutettua lyhyellä letkun pätkällä ja olipahan jotenkin tosi hankala ja tiukka saada paikalleen.
IMG_20220325_132603.jpg

Ei saanut suoraan tökättyä lyhyemmällä pätkällä tuohon vasempaan porttiin, ei vaan ZMT taivu sellaiseen.
IMG_20220325_141909.jpg

Lopputulos ei mikään kaunein vieläkään ole, mutta itselle tää saa kelvata. Sai myös nätisti piiloon lämpöanturin tuonne pumpun taakse. :)
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
Noniin, MoRan tuuletinkiinnitykset on M3 kierteelle ja tuulettimet ( Fractal Desing Prisma AL-18) ruuvit on liian isoja M4.

MoRan mukana tuli liian lyhyitä M3 ruuveja.

Oliko jollain liikettä mistä tilasi M3x44 / 45?

Ei viitteis modailla tuulettimia heti lyhyemmille M3lle.
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 278
Noniin, MoRan tuuletinkiinnitykset on M3 kierteelle ja tuulettimet ( Fractal Desing Prisma AL-18) ruuvit on liian isoja M4.

MoRan mukana tuli liian lyhyitä M3 ruuveja.

Oliko jollain liikettä mistä tilasi M3x44 / 45?

Ei viitteis modailla tuulettimia heti lyhyemmille M3lle.
Biltemasta löytyi ainaki viime vuonna hyllystä semmoisia pitkiä m3 ruuveja, joista on abikopihdeillä helppo lyhennellä sopivan mittaiseksi.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
Biltemasta löytyi ainaki viime vuonna hyllystä semmoisia pitkiä m3 ruuveja, joista on abikopihdeillä helppo lyhennellä sopivan mittaiseksi.
Tein haun Motonet, K-Rauta, Biltema mutta ei osumia. Löytyi kyllä Triopakista just M3 x 45. Siihen prikkaa väliin jos liian pitkä tai milli pois.


6.90€ postikuluihin taas :x3:
 
Liittynyt
13.02.2019
Viestejä
265
Itse kysyin paikalliselta jätelaitokselta, miten nämä jäähdytysnesteet pitää hävittää. Kyseessä oli nimenomaan EK Cryofuel, ja kysyin asiaa sähköpostitse. Vastaus oli että ne pitää tuoda kunnan vaarallisten jätteiden keräykseen.

EK itse sanoo että nesteet pitää hävittää paikallisten säädösten mukaan. Väitettä biohajoavuudesta en muista nähneeni. Googlella löytyy helposti EK Cryofuelien turvakortit, joku kemisti voisi tarkemmin kertoa kuinka haitallisia näiden ainesosat on. Myös turvakorttien mukaan nämä pitää hävittää paikallisten viranomaisten mukaan. Toki pahempiakin myrkkyjä on olemassa, mutta jokainen viime kädessä päättää itse mitä tekee (itse vien jäteasemalle; vaiva on pieni koska tulee kuitenkin asiaa sinne keräykseen).
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
831
Itse kysyin paikalliselta jätelaitokselta, miten nämä jäähdytysnesteet pitää hävittää. Kyseessä oli nimenomaan EK Cryofuel, ja kysyin asiaa sähköpostitse. Vastaus oli että ne pitää tuoda kunnan vaarallisten jätteiden keräykseen.

EK itse sanoo että nesteet pitää hävittää paikallisten säädösten mukaan. Väitettä biohajoavuudesta en muista nähneeni. Googlella löytyy helposti EK Cryofuelien turvakortit, joku kemisti voisi tarkemmin kertoa kuinka haitallisia näiden ainesosat on. Myös turvakorttien mukaan nämä pitää hävittää paikallisten viranomaisten mukaan. Toki pahempiakin myrkkyjä on olemassa, mutta jokainen viime kädessä päättää itse mitä tekee (itse vien jäteasemalle; vaiva on pieni koska tulee kuitenkin asiaa sinne keräykseen).
All EK-CryoFuel mixtures are biodegradable (90% in a period of 10 days) and will not remain in the environment or cause any bioaccumulation.
Turvakortin mukaan lopputuote ei ole haitallinen, mutta niin kuin sanoit niin ohje on hävittää paikallisten säädösten mukaisesti.

Ainesosista tuo klorometyylijaniinedelleen on varsin rapsakka myrkky, mutta pitoisuus on todella olematon.
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 278
Käytännössä ne myrkyt ovat niitä, joiden seuraksena kalat kelluvat vesistöissä kuolleina ylösalaisin. Pitoisuudet ovat pieniä kuten tuossa mainittiin, mutta kuitenkin.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
Työmaa vielä kesken itellä, pikku osia ja ruuveja, työkaluja saa ostella yksitellen perästä päin kun jotain hoksaa.

Mutta kuinkas helposti / vaikeasti tuo kovien putkien asentaminen liittimeen menee, onko millin tarkka mitoitus ja vain lähinnä liu´uttaa paikalleen + kiristys, vai pitääkö sitä putken päätä työntää ronskimmin liittimeen?
10/12mm akryyliputkea ja EK:n torque liitimet tulee.

Itellä viimeksi ollut paksua letkua ja hiukan hirvitti välillä se painiminen että sai letkun liittimeen, ettei väännä liikaa ja riko kierteitä tuollaisesta akryylikantisesta blokista esimerkiksi.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
263
Työmaa vielä kesken itellä, pikku osia ja ruuveja, työkaluja saa ostella yksitellen perästä päin kun jotain hoksaa.

Mutta kuinkas helposti / vaikeasti tuo kovien putkien asentaminen liittimeen menee, onko millin tarkka mitoitus ja vain lähinnä liu´uttaa paikalleen + kiristys, vai pitääkö sitä putken päätä työntää ronskimmin liittimeen?
10/12mm akryyliputkea ja EK:n torque liitimet tulee.

Itellä viimeksi ollut paksua letkua ja hiukan hirvitti välillä se painiminen että sai letkun liittimeen, ettei väännä liikaa ja riko kierteitä tuollaisesta akryylikantisesta blokista esimerkiksi.
Kyllä se liitos on aika tiukka. putken reunat pitää kaltata ja sitten setä liittimen tiivisteet että putki kannattaa kostutta kun sen laittaa kiinni.
 
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
192
Mutta kuinkas helposti / vaikeasti tuo kovien putkien asentaminen liittimeen menee, onko millin tarkka mitoitus ja vain lähinnä liu´uttaa paikalleen
Kyllä siinä aika kovaa saa painaa, että putki menee liittimeen kunnolla. Siinä on kuitenkin jonkin verran pelivaraa. Putken ei täysin tarvitse olla liittimen pohjassa vaan riittää, että on hyvin kontaktissa sisemmän tiivisterenkaan kanssa. Taskulampulla näkee hyvin jos on kirkas putki. Toki jos putki hieman antaa myöten kannattaa työntää pohjaan asti. Suorien putkien kanssa saattaa olla vaan hieman hankalaa.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 477
Työmaa vielä kesken itellä, pikku osia ja ruuveja, työkaluja saa ostella yksitellen perästä päin kun jotain hoksaa.

Mutta kuinkas helposti / vaikeasti tuo kovien putkien asentaminen liittimeen menee, onko millin tarkka mitoitus ja vain lähinnä liu´uttaa paikalleen + kiristys, vai pitääkö sitä putken päätä työntää ronskimmin liittimeen?
10/12mm akryyliputkea ja EK:n torque liitimet tulee.

Itellä viimeksi ollut paksua letkua ja hiukan hirvitti välillä se painiminen että sai letkun liittimeen, ettei väännä liikaa ja riko kierteitä tuollaisesta akryylikantisesta blokista esimerkiksi.
Voi käyttää jos löytyy ennestään silikoonispray eli hieman kostuttaa sillä tiivistepinta niin toimii suht hyvin.
Löytyy tietysti muita liukuainenta esim vesijohtotöissä käytettävä liukuaineta.
Tuossa esimerkiksi yksi vaihtoehto mitä kaikki pystyy ostamaan ilman firma tiliä.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
Kyllä se liitos on aika tiukka. putken reunat pitää kaltata ja sitten setä liittimen tiivisteet että putki kannattaa kostutta kun sen laittaa kiinni.
Jep, eli samaa pientä vääntämistä että saa putken liittimien väliin. Kosteutus ihan vedellä? Saippuavesi tais olla mainittu joskus.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
Kiitti vinkeistä. Eniten tuossa arveluttaa se että vääntää muita osia kun "raottaa" liittimien väliä että saa putken paikalleen, yksi lyhyt pätkä tulossa ainakin. Mutta (mansikka)liukkaria väliin niin helpottaa :thumbsup:
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
831
Kiitti vinkeistä. Eniten tuossa arveluttaa se että vääntää muita osia kun "raottaa" liittimien väliä että saa putken paikalleen, yksi lyhyt pätkä tulossa ainakin. Mutta (mansikka)liukkaria väliin niin helpottaa :thumbsup:
Saippuavedella kostuttamalla itse noita laitoin.

Itse en jättäisi putkea "puskusaumaan" sisemmän o-renkaan kanssa vaan aina pohjaan asti. Sen lisäksi mutka ei saa/saisi alkaa heti liittimestä vaan putken pitää tulla suorana sieltä ulos. Jos kaarre jatkuu liittimeen asti niin o-renkaan tiiviys kärsii aika helposti. Omassa viimeisessä kovaputkiversiossa oli yksi tuollainen kohta ja ongelmitta se toimi niin kauan kuin oli olemassa (vajaan puoli vuotta), mutta Hyvä Tapa se ei oo.

Muiden osien vääntäminen on ihan aiheellinen arvelutus, erityisesti jos vieressä on akryyliin kiinnitetty liitin. Se akryyliblokki/säiliö/distro ei erityisesti arvosta sivusuuntaista jännitystä. Erityisesti EK:n blokit ovat kuuluisia porttien ympärille muodostuvista hiusmurtumista ylikiristäessä ja/tai muuten yhtään runtua saadessaan.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
Saippuavedella kostuttamalla itse noita laitoin.

Itse en jättäisi putkea "puskusaumaan" sisemmän o-renkaan kanssa vaan aina pohjaan asti. Sen lisäksi mutka ei saa/saisi alkaa heti liittimestä vaan putken pitää tulla suorana sieltä ulos. Jos kaarre jatkuu liittimeen asti niin o-renkaan tiiviys kärsii aika helposti. Omassa viimeisessä kovaputkiversiossa oli yksi tuollainen kohta ja ongelmitta se toimi niin kauan kuin oli olemassa (vajaan puoli vuotta), mutta Hyvä Tapa se ei oo.

Muiden osien vääntäminen on ihan aiheellinen arvelutus, erityisesti jos vieressä on akryyliin kiinnitetty liitin. Se akryyliblokki/säiliö/distro ei erityisesti arvosta sivusuuntaista jännitystä. Erityisesti EK:n blokit ovat kuuluisia porttien ympärille muodostuvista hiusmurtumista ylikiristäessä ja/tai muuten yhtään runtua saadessaan.
Jahas, joo kiitti vinkeistä :thumbsup:

Juu suoraan vaan putkea ulos liittimestä ja mutkat sen jälkeen. Saas nähdä miten onnistuu putkien mittailu kun tästä saa laitteen siihen kuntoon että niiden vuoro. Melkosta DIY puuhaa ollut alkuun.

Mulla on just EK akryylia kaikissa, prossu, näyttis, säiliö. Sellanen fiilis ettei parane liikaa pakottaa, toiveina oli että tarkkaan katkaistu putki liukuis & napsahtais ilman väkivaltaa paikoilleen. Kai noille mahdollisille hiusmurtumille jotain läpinäkyvää komponenttiliimaa voi paikkaukseen kokeilla jos sellasia sattuu tulemaan.
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
831
Sellanen fiilis ettei parane liikaa pakottaa, toiveina oli että tarkkaan katkaistu putki liukuis & napsahtais ilman väkivaltaa paikoilleen. Kai noille mahdollisille hiusmurtumille jotain läpinäkyvää komponenttiliimaa voi paikkaukseen kokeilla jos sellasia sattuu tulemaan.
Suoraan painamalla pitäisi mennä kohtuullisella voimankäytöllä kunhan reunan viistous on tehty hyvin ja vähän käyttää saippuavesiliukkaria.

Reunan pitäs näyttää ~tältä:
1648650111420.png


Ja esim. tuo ^putki uppoaa pohjaan asti kevyesti painamalla, laittasin videon jos voisin.

1648650220083.png
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
Suoraan painamalla pitäisi mennä kohtuullisella voimankäytöllä kunhan reunan viistous on tehty hyvin ja vähän käyttää saippuavesiliukkaria.

Reunan pitäs näyttää ~tältä:


Ja esim. tuo ^putki uppoaa pohjaan asti kevyesti painamalla, laittasin videon jos voisin.

Putken pään pyöristin löytyy, pitää huolella käyttää että saa sopivan muodon. Oli ajatus leikata hiukan liian pitkä ja tuolla jyrsiä lopulliseen mittaan mutta taitaa olla liian hepponen työkalu siihen. Lähinnä siistii ja pyöristää reunat.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
263
Suoraan painamalla pitäisi mennä kohtuullisella voimankäytöllä kunhan reunan viistous on tehty hyvin ja vähän käyttää saippuavesiliukkaria.

Reunan pitäs näyttää ~tältä:


Ja esim. tuo ^putki uppoaa pohjaan asti kevyesti painamalla, laittasin videon jos voisin.

"Helppous" riippuu kyllä putkista ja liittimistä. Esimerkiksi EK:n uudet Quantum Torque liittimet on todella helppoi kiinnittää, kun taas jotkut Barrow TFYKN-T14 liittimet voivat olla todella tiukkoja. Saattaa johtua esim. eri liittimien ja miksei putkienkin valmistuksen toleransseista. Mutta tosiaankin jos viistettä ei ole tehty kunnolla, niin putki vain rikkoo tiivisteet ja jää jumiin kaikilla liittimillä.
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
831
Jonkin verran toleranssieroja on. Corsairin putkia on ollut pojilla aika paljon haasteita saada toimiin Torque -liitinten kanssa (tuo kuva/video on sellasesta keskustelusta peräisin).

Tuo somassa kätösessä oleva putki/liitin kombo on ek:n 12/16 akryyli ja classic liitin ilman kaulusta.
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
805
Jonkin verran toleranssieroja on. Corsairin putkia on ollut pojilla aika paljon haasteita saada toimiin Torque -liitinten kanssa (tuo kuva/video on sellasesta keskustelusta peräisin).

Tuo somassa kätösessä oleva putki/liitin kombo on ek:n 12/16 akryyli ja classic liitin ilman kaulusta.
Formula modista saisi liittimiä ja putkea aika edukkaasti.Onko kokemuksia?
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
Sattuuko jollain nohevalla jäähdyttäjällä olemaan pöytälaatikossa 180mm tuulettimille ritilää (sormisuojaa) myydä?

Jimmsilla ei tuota kokoa ole lainkaan, ja Aquatuning 180mm ritilä onkin ilmeisesti sopiva 200mm tuulettimelle ???


Ei muuten väliä ritilöillä mutta joutuu työntää MoRan tuulettimineen kotelon takaosaa vasten missä kaikki emon johdot lähellä. Niitä vois toki jollain koittaa saada tumpattua takaseinää vasten niin ei osu lapoihin.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 477
Sattuuko jollain nohevalla jäähdyttäjällä olemaan pöytälaatikossa 180mm tuulettimille ritilää (sormisuojaa) myydä?

Jimmsilla ei tuota kokoa ole lainkaan, ja Aquatuning 180mm ritilä onkin ilmeisesti sopiva 200mm tuulettimelle ???


Ei muuten väliä ritilöillä mutta joutuu työntää MoRan tuulettimineen kotelon takaosaa vasten missä kaikki emon johdot lähellä. Niitä vois toki jollain koittaa saada tumpattua takaseinää vasten niin ei osu lapoihin.
Ei kyllä satu löytymään mutta tuolta olen hardware labs kennot ostanut kun suomesta ei niitä tahdo saada ja niillä on sormisuojat tuulettimille ja saa englannin kielen sivuille.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
Ei kyllä satu löytymään mutta tuolta olen hardware labs kennot ostanut kun suomesta ei niitä tahdo saada ja niillä on sormisuojat tuulettimille ja saa englannin kielen sivuille.
Mutta eikös tuo ole sama kuin Aquatuningilla? Siellä olis halvempaa ja postitkin edullisemmat.


180-200mm ?

Aika sekava mitoitus, eiköhän ne kiinnikkeiden paikat määrää kumpaan sopii.
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
805
Hyvää tavaraa ovat olleet ja toimitukset pelaavat hyvin. Muista maksaa Formulamodin kautta alvi etukäteen, niin ei jää tulliin kiinni.
Oon joskus sieltä tavaraa tilannutkin.Nyt täytyisi vähän tutkia et mitä putkea ja kokoa haluaa.Eli kahteen radiin +cpu+gpu tarvii liittimiä ja putkea.Jotenkin paljon vaikeampi ihmetellä liittimiä ja putkea.Oisko suosituksia heittää?Kiitos.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
Oon joskus sieltä tavaraa tilannutkin.Nyt täytyisi vähän tutkia et mitä putkea ja kokoa haluaa.Eli kahteen radiin +cpu+gpu tarvii liittimiä ja putkea.Jotenkin paljon vaikeampi ihmetellä liittimiä ja putkea.Oisko suosituksia heittää?Kiitos.
Itte tilasin tuolta 10/12 akryyliputkea ja jokusen työkalun, taivutukseen ja pyöristelyyn. Liittimet erikseen EK Torqueta + kulmapalaa jne.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
263
Minulla on formulamodin pyöristystyökalu, mutta se tuntuu aika heikolta akryyliputken kanssa. Ek:n pyöristystyökalu on parempi kun siinä on metalliterät.
Bykskin paremmat liittimet on asiallisia, mutta itse tykkään noista EK:n Quantum Torqueista enemmän. Itse tilaisin tuolta ehkä 90 ja 45 asteen naaras -naaras liittimiä, niin niihin voi sitten laittaa haluamansa putkiliittimet kiinni. Ja putkea reilusti yli tarpeen että on varaa tehdä leikkauksissa ja taivutteluissa virheitä. Paksuus onkin sitten makukysymys
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
805
Täytyy ottaa ainakin Ek:n pyöristystyökalu.Meinasin mennä petg putkella vai olisiko akryyli parempi vaihtoehto?Kuumailmapuhallin täytyy jostain ostella mallia joku ihan perus ,kun sille ei ole muuta käyttöä.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 467
Täytyy ottaa ainakin Ek:n pyöristystyökalu.Meinasin mennä petg putkella vai olisiko akryyli parempi vaihtoehto?Kuumailmapuhallin täytyy jostain ostella mallia joku ihan perus ,kun sille ei ole muuta käyttöä.
Mulla on 12/16 EK HD PETG ja onhan siitä kaikenlaisia tarinoita kuulunut ja nähnyt että saattaa kovalla lämmöllä alkaa vuotamaan/menettää muotoa liittimen sisällä (40c ?) mutta pitää vedenlämmöt alle tuon niin ei ongelmia varmasti.
Itse ainakin olen ollut todella tyytyväinen ja ei mitään valittamista. EK pyöristystyökalu myös löytyy, todella hyvä kun ovat metalliterät niin kuin aikaisemmin joku mainitsi. :)
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
263
Edellisessä setissä oli petg ja nyt akryyli. Tykkään enemmän akryylistä. Akryyli säilyttää värinsä ja on itseasiassa helpompi myöskin taivutella kuumennettuna kunhan vaan kuumentaa tarpeeksi.
Se on selvästi kovempaa, niin leikkaus ei onnistu millään sivuleikkurilla vaan pitää käytännössä sahata. Ostin puuilosta kätevän jiirsahan tuota varten. Toimii kuin tauti: Procat jiirisahauslaite 550mm
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 467
Edellisessä setissä oli petg ja nyt akryyli. Tykkään enemmän akryylistä. Akryyli säilyttää värinsä ja on itseasiassa helpompi myöskin taivutella kuumennettuna kunhan vaan kuumentaa tarpeeksi.
Se on selvästi kovempaa, niin leikkaus ei onnistu millään sivuleikkurilla vaan pitää käytännössä sahata. Ostin puuilosta kätevän jiirsahan tuota varten. Toimii kuin tauti: Procat jiirisahauslaite 550mm
Itse vetänyt tämmöisellä ja on todella kätevä: Putkileikkuri | Motonet Oy
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
Tulipa just mieleen että eikai ole väliä tuon MoRa360 kanssa että miten päin sen laittaa? Mulla nyt sisään ja ulostulot molemmat alapäässä. Yleensähän nuo näyttää olevan ylhäällä ja alhaalla. Eiköhän D5 jaksa pumpata nesteet läpi vaikka alhaalta käsin tekeekin kierroksen.
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
652
Tulipa just mieleen että eikai ole väliä tuon MoRa360 kanssa että miten päin sen laittaa? Mulla nyt sisään ja ulostulot molemmat alapäässä. Yleensähän nuo näyttää olevan ylhäällä ja alhaalla. Eiköhän D5 jaksa pumpata nesteet läpi vaikka alhaalta käsin tekeekin kierroksen.
Niistä porteistahan näkee läpi jos sivuilta alhaalta ruuvaa ne irti, taitaa kiertää aika nopean solmukan litkut siitä noin? :asif:
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
Niistä porteistahan näkee läpi jos sivuilta alhaalta ruuvaa ne irti, taitaa kiertää aika nopean solmukan litkut siitä noin? :asif:
Ei vaan käänsin sen muodon takia niin että logon teksti on ylöspäin eikä sivulle. Eli molemmat in / out portit radin alapuolella. Toisesta sisään ja toisesta ulos tietty. Vaikea selittää :D

EDIT:

Ei ole näemmä väliä sillä onko lappeeltaan vai pystyssä, löyty kuitenkin manuaalista " The heat exchanger can be operated in any position; there is no difference between horizontal and upright orientation. " Tuossa ei kyllä mainita onko väliä jos on pystyssä mutta portit alhaalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 675
Ei vaan käänsin sen muodon takia niin että logon teksti on ylöspäin eikä sivulle. Eli molemmat in / out portit radin alapuolella. Toisesta sisään ja toisesta ulos tietty. Vaikea selittää :D

EDIT:

Ei ole näemmä väliä sillä onko lappeeltaan vai pystyssä, löyty kuitenkin manuaalista " The heat exchanger can be operated in any position; there is no difference between horizontal and upright orientation. " Tuossa ei kyllä mainita onko väliä jos on pystyssä mutta portit alhaalla.
En kyl itekkään oikeen hiffaa. Kunhan on letkut kiinni molemmissa nurkissa eikä vaan toisessa niin sit on ihan sama. Aikalailla yks hailee kans et miten päin se on minnekkin asennettu, kunhan vesi liikkuu niin ei sitä paljoa kiinnosta vaikka olis poikittain putkimiehen persvaossa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
En kyl itekkään oikeen hiffaa. Kunhan on letkut kiinni molemmissa nurkissa eikä vaan toisessa niin sit on ihan sama. Aikalailla yks hailee kans et miten päin se on minnekkin asennettu, kunhan vesi liikkuu niin ei sitä paljoa kiinnosta vaikka olis poikittain putkimiehen persvaossa.
No näin oletan kanssa, tuskin väliä missä asennossa tuo on kunhan liittimet molemmissa päissä.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
No tälläinen setti mulla sitten tuli. Olis tullut siistimpi mutta kun liittimet loppui kesken.... Kiitokset ystävälle @jk72 avusta koneen kasaamisessa!
Kaapelit paremmin nykyjään laitettuna. Kai se sitten olis hyppy seuraavaksi koviin putkiin kun vaan noi uudet ryzenit saapuu ja vaihto D5 pumppuun... En jotenkaan luota tohon SPC.....
Näyttökuva 2022-03-26 042414222222.png
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
805
No tälläinen setti mulla sitten tuli. Olis tullut siistimpi mutta kun liittimet loppui kesken.... Kiitokset ystävälle @jk72 avusta koneen kasaamisessa!
Kaapelit paremmin nykyjään laitettuna. Kai se sitten olis hyppy seuraavaksi koviin putkiin kun vaan noi uudet ryzenit saapuu ja vaihto D5 pumppuun... En jotenkaan luota tohon SPC.....
No joo liittimiä ei ollut itselläkään tarpeeksi.Laitellaan uusiksi kun saadaan lisää tavaraa.Tää keissihän oli itse asiassa hauska kun puusto laittoi mulle viestiä et voinko jeesata.Lupasin jeesailla kun tässä Vantaalla asustellaan.Kävi siinä yv:n aikana vaan hankalaksi sovittaa työvuorot.No siinä sitten kävi parin päivän päästä ilmi kun funtsin et missä kaveri on oikein hommissa kun on yössä ja muissa vuoroissa no sit oli pakko vähän udella ja selvisi et Vittu jätkä on mun duunikaveri.Voihan saatana sentään :rofl:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 680
Viestejä
4 237 748
Jäsenet
71 237
Uusin jäsen
joshimm

Hinta.fi

Ylös Bottom