Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 673
Hyviä pikaliittimiä on monenlaisia. On QD3 ID10, QD3 ID13, QD3 threaded, QD3 musta, QD3 hopea, QD3 läpivientiliittimin ...

No toki, on myös QD4.
QD3 on tosiaan se kallein pikaliitin mitä kaupasta saa, mut vissiin yleisesti ottaen paraskin. Onneensa toki voi kokeilla myös muilla, mut ite kokeilin niitä Alphacoolin Eiszapfeneita ja molemmat vuos suoraan paketista. Lähti palautukseen ja tilalle tuli jotkut Barrowin halvat romut jotka ei kuitenkaan sit vuoda, mut ymmärtääkseni kuristaa aika paljon virtausta. Ei toki kahella pumpulla ajellessa ongelma.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 466
Olen tässä pähkäillyt että vaihtaisi 2x XE480 ja 1x CE420 pois ja ottaisi yhden Mo-Ra 420. Mitä luulette onko vedenlämpö enemmän vai vähemmän?
Kun jos vaihtaisi tuohon Mo-Ra 420 ja pieneen koteloon vehkeet.
 

Kassinen4

Premium-jäsen
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
574
Olen tässä pähkäillyt että vaihtaisi 2x XE480 ja 1x CE420 pois ja ottaisi yhden Mo-Ra 420. Mitä luulette onko vedenlämpö enemmän vai vähemmän?
Kun jos vaihtaisi tuohon Mo-Ra 420 ja pieneen koteloon vehkeet.
Radipinta-ala noissa on suht sama; sulla 174 000 mm2 ja Mo-Ra3 420:ssa 176 400 mm2. Toki Mo-Ra ottaa kaiken viileän jäähdytysilmansa kotelon ulkopuolelta. Ehkä voit saada aavistuksen viileämmät lämmöt. Kokeilemalla selviää :)

Näin ne mielihalut muuttuu ja poikkeaa, mulla on ITX-setti Mo-Ralla ja oon miettinyt paluuta isompaan koteloon :D
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 466
Radipinta-ala noissa on suht sama; sulla 174 000 mm2 ja Mo-Ra3 420:ssa 176 400 mm2. Toki Mo-Ra ottaa kaiken viileän jäähdytysilmansa kotelon ulkopuolelta. Ehkä voit saada aavistuksen viileämmät lämmöt. Kokeilemalla selviää :)

Näin ne mielihalut muuttuu ja poikkeaa, mulla on ITX-setti Mo-Ralla ja oon miettinyt paluuta isompaan koteloon :D
Kotelona käyttäisin Lian Li O11 Air Mini ja todennäköisesti lisäisin sisälle vielä 2x EK Classic SE 240 niin ei näyttäisi ihan autiolta. Onkohan tossa mitään järkeä vaihtaa?

PS. Tuttu tunne :) :D
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
830
Radipinta-ala noissa on suht sama; sulla 174 000 mm2 ja Mo-Ra3 420:ssa 176 400 mm2. Toki Mo-Ra ottaa kaiken viileän jäähdytysilmansa kotelon ulkopuolelta. Ehkä voit saada aavistuksen viileämmät lämmöt. Kokeilemalla selviää :)

Näin ne mielihalut muuttuu ja poikkeaa, mulla on ITX-setti Mo-Ralla ja oon miettinyt paluuta isompaan koteloon :D
1647716213917.png


Iso kotelo, Mora.

1647716337493.png
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 466
Mikä on paras radi hintalaatusuhteeltaan koossa 240mm/~30mm ? Ettei tulisi ostettua ihan susia.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 700
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 466
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 700
Onko nuo B-Stock kamat tuolla Aquatuning asiallisia? Sieltä olen juuri samalla tilaamassa pikaliittimiä ja Mo-Ra jalat.
Tuossa kuvia C-ware ja B-ware radeista.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
263
No nyt tuli asennettua viimen saapunut Quadro ja vaihdettua M.2 levy oikeaan paikkaan emolla että 16x toimii taas. Tämänkertainen päivitysprojekti tuli päätökseensä. Täytyypä erikseen kehua tuota Aquacomputeria. Minulla on heilta highflow NEXT ja tuo Quadro.
Paljon paremmin toimivia vehkeitä saa hakea! Aquasuite on softana myös ihan älyttömän hyvä.

Tykkään ajaa pumppua niin että nostan sen kierroksia prosessorikuorman mukaan, mutta tasaisella käyrällä pumpun säätö tuottaa ärsyttäviä resonansseja.

Tein Aquasuiten Playgroundissa virtual software sensorin, jonka avulla pumpun teho vaihtelee portaittain prosessorikuorman mukaan. Minulla on 4 eri nopeutta missä pumppu käy riippuen kierrosluvusta.
Lisäksi koodasin mukaan manuaalisen säätimen, joka ohittaa tuon automatiikan jos niin haluan, kuitenkin niin että en voi säätää pumpun kierroksia alemmaksi kuin olen säätänyt minimitason.
Kolmanneksi pumppu nostaa myös kierrokset korkeammalle tasolle kun näytönohjaimen kuorma ylittää 95%. Toki jos pumpun teho on jo prossun lämpöjen takia korkeammalla tasolla, niin Tämä säätö ohittaa tuon näytönohjaimen perusteella tehdyn säädön.
Aika monimutakainen systeemi toki, mutta miksi ei kun pystyi tuollaisen tekemään. Eipä tuo millään muulla tuulettimenohjaussoftalla olisi onnistunutkaan.

Tuulettimia ajan Aquasuiten omalla target temeprature -säädöllä, joka toimii kuin buikki.

Pitääpä sitten katsoa mitä tuossa seuraavaksi keksii.
Nyt tuo 3 x EK PE360 Phanteksin T30:t ja Lian Li 011D Evo teki kyllä mun 10900k + RTX3080 - setistä äänettömän kaikessa normaalikäytössä.
Ja tulipa siitä aika kivan näköinenkin.

lianli3_22.jpg
 

Samiro

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
2 081
Noniin, nyt se Lian Li mini Air sai vihdoin sisukset sisäänsä kaiken sen radisekoilun takia mitä oli tossa matkassa mukana. ihan ekaks täytyy kyllä mainita se että tässä air mallissa on ihan erillainen ilmankierto kun tossa lian li minissä missä etupaneeli pelkkää lasia ja kaikkien ritilöiden reiät on niin harvat ja pienet että vesijäähdytykselle sitä en suosittelisi kuin avokotelona jolla se minullakin loppuajan oli.
koteloon tuli asennettua 3x240mm radit joista yksi on x-flow ja loput normi ek:n n.30mm paksuja, pumppuna toimii ek D5 ja tuulettimet on Lian Li sl120 sarjaa valkoisena sekä takana 1 arcticin p12 rgb. ropelleista alhaalta, kyljestä sekä edestä puhaltaa 6kpl sisään joista 4kpl vetelee radin läpi ja 2 edestä suoraan raitista ja loput 3kpl puhaltelee ulospäin, yksi taakse ja 2 radin läpi ylös! veden lämmöt meni maksimissaan 38 asteeseen minkä vielä hyväksyn johtuen pienestä tilasta missä kone sijaitsee, ovihan mulla normaalisti on auki ja pieni ropelli vaihtamassa ilmaa kun pelailen joten ei siellä kyllä hiki pääse iskemään :D
tässä vielä muutama kuva projektista!
p.s.. tiedän että kovaputkilla näyttäisi paremmalta mutta minäpä vetelen aina pehmeillä!!
 

Liitteet

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 075
Noniin, nyt se Lian Li mini Air sai vihdoin sisukset sisäänsä kaiken sen radisekoilun takia mitä oli tossa matkassa mukana. ihan ekaks täytyy kyllä mainita se että tässä air mallissa on ihan erillainen ilmankierto kun tossa lian li minissä missä etupaneeli pelkkää lasia ja kaikkien ritilöiden reiät on niin harvat ja pienet että vesijäähdytykselle sitä en suosittelisi kuin avokotelona jolla se minullakin loppuajan oli.
koteloon tuli asennettua 3x240mm radit joista yksi on x-flow ja loput normi ek:n n.30mm paksuja, pumppuna toimii ek D5 ja tuulettimet on Lian Li sl120 sarjaa valkoisena sekä takana 1 arcticin p12 rgb. ropelleista alhaalta, kyljestä sekä edestä puhaltaa 6kpl sisään joista 4kpl vetelee radin läpi ja 2 edestä suoraan raitista ja loput 3kpl puhaltelee ulospäin, yksi taakse ja 2 radin läpi ylös! veden lämmöt meni maksimissaan 38 asteeseen minkä vielä hyväksyn johtuen pienestä tilasta missä kone sijaitsee, ovihan mulla normaalisti on auki ja pieni ropelli vaihtamassa ilmaa kun pelailen joten ei siellä kyllä hiki pääse iskemään :D
tässä vielä muutama kuva projektista!
p.s.. tiedän että kovaputkilla näyttäisi paremmalta mutta minäpä vetelen aina pehmeillä!!
Sulla on nuo sulkimet tuossa näyttiksen molemmin puolin, että saa kierron seis jos pitää irroitella välillä? :hmm: Kas kun ei tullut mieleen MoRan juureen kun pikaliittimiä pohdin, nuo veis vähemmän tilaa ja yksi tulee jokatapauksessa tyhjennykseen.
 

Samiro

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
2 081
Sulla on nuo sulkimet tuossa näyttiksen molemmin puolin, että saa kierron seis jos pitää irroitella välillä? :hmm: Kas kun ei tullut mieleen MoRan juureen kun pikaliittimiä pohdin, nuo veis vähemmän tilaa ja yksi tulee jokatapauksessa tyhjennykseen.
joo, laitoin venttiilit sekä sisään että ulosmenoon, näin ollen saan näyttiksen irti helposti kun laittaa vaan ropellien päälle paksumman pyyhkeen ja valuttelee liittimen juuresta vedet ulos :) muuten laittaisin pikaliittimet mutta omassa kokemuksessa ne tuntuu rajottavan kiertoa niin paljon että valitsin venttiileiksi sellaiset missä reikä on suunnilleen saman kokoinen kuin liittimissa
 

Samiro

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
2 081
ja tosiaan tuossa mainitsit tuon tyhjennyksen myös, helpottaa myös sitä kun saa näyttiksen irti ja valuteltua useemmasta paikasta vesiä ulos :)
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 075
joo, laitoin venttiilit sekä sisään että ulosmenoon, näin ollen saan näyttiksen irti helposti kun laittaa vaan ropellien päälle paksumman pyyhkeen ja valuttelee liittimen juuresta vedet ulos :) muuten laittaisin pikaliittimet mutta omassa kokemuksessa ne tuntuu rajottavan kiertoa niin paljon että valitsin venttiileiksi sellaiset missä reikä on suunnilleen saman kokoinen kuin liittimissa
Nerokasta. Laitampa yhen lisää tilaukseen. EK yksi löytyy jo.
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
830
Sulla on nuo sulkimet tuossa näyttiksen molemmin puolin, että saa kierron seis jos pitää irroitella välillä? :hmm: Kas kun ei tullut mieleen MoRan juureen kun pikaliittimiä pohdin, nuo veis vähemmän tilaa ja yksi tulee jokatapauksessa tyhjennykseen.
Moran juureen noita tarvisi käytännössä neljä. Ei oo mukavaa sekään jos se reilu litra tavaraa valuu sieltä Moran puolelta lattialle. :)
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 075
Moran juureen noita tarvisi käytännössä neljä. Ei oo mukavaa sekään jos se reilu litra tavaraa valuu sieltä Moran puolelta lattialle. :)
Totta puhut, mutta oli tarkoitus laittaa MoRa pienellä DIY Dremelöinnillä takapaneelin (tässä tapauksessa takalasin, D-Frame kotelo) tilalle niin että sen voi tarvittaessa ottaa syrjään siitä. Hiukan ylimääräsitä letkua että antaa siimaa, mutta jos noilla sais helpotettua ettei joka paikasta tule nesteet ulos niin auttaa osittain-tyhjennyksessä. Tosin nyt sitä perinteistä tyhjennys-hanaa ei oikein saa jos nuo suoraan kierrossa välissä, mutta vois toki irroittaa MoRa päädyn ja laskea siittä menemään.

...eikä huono olis näyttiksen liittimien kohdillakaan.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
634
Mistäs nykyään saa järkevimmin tilattua pelkän D5 pumppuosan? tai onko markkinoille tullut jotain yhtä hyvää= hiljainen/tehokas korvaavaa tuotetta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 673
Mistäs nykyään saa järkevimmin tilattua pelkän D5 pumppuosan? tai onko markkinoille tullut jotain yhtä hyvää= hiljainen/tehokas korvaavaa tuotetta
Vähän riippuu onks kiire vai ei.


Jimmsiltä ilman postikuluja mut ei oo kyl varastossa, arviolta sanosin et menee vähintään se pari viikkoa et ton tuolta sais. Aquatuningista tai watercoolilta sit varastosta suoraan mut postikuluja joutuu maksamaan sen verran et tulee about satasen nakki.

Ei oo mitään D5 seuraajia näkyny, se on jo hiljanen ja tehokas nii en tiedä tartteeko tota parempaa vehjettä oikeastaan kenenkään vääntääkkää.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 466
Ei malttanut olla harrastamatta lisää, joten XE eturadeille PushPull ja perään yksi 240mm radi lisää. Koeponnistus päällä, huomiselle jää sähköt. :) Kyllä tekee ihmeitä kun porasin HDD kelkan popniitit pois et sai irti sen, mahtuu isommassa kotelossa vielä enemmän työskentelemään.

IMG_20220322_231412.jpgIMG_20220321_170017.jpg
 
Viimeksi muokattu:

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 075
Kärsiikö tuon MoRan hyöty jos laittaa 4 x 180 potkuria imemään sen läpi, eikä puhalluksella? (ulkoa viileää sisälle päin kuitenkin). Avoin kotelo.

Jäähy tulee kopan takapuolelle, saattais saada tuulettimet sen ja emolevyn kiinnitysalustan väliin jos johdot jää siististi ettei ota tuulettimen lapoihin kiinni.

Mieluusti jättäisin muut tuulettimet pois, saas nähä paljonko muistit yms. lämpenee jos mistään ei puhalla emolle. Ei sinne tosin nyttenkään paljoa puhalla, alahaalla olevan 360 jäähyn läpi vain. MoRa ois ainut jäähy ja se kotelon takaseinässä. Kotelo siis avoin että lämmin ilma pääsee omineen ulos.

Polykarbonaattilevystä askerrellut MoRa:lle takaseinän lasilevyn sijaan ikkunallisen kiinnityspalan. Toiv toi 4mm levy kestää roikuttaa jäähyä tuulettimineen. Sama savulasin sävy kun ottaa suojamuovit pois.

PCIMG_2022-03-23_08-45-14.JPG
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
830
Kärsiikö tuon MoRan hyöty jos laittaa 4 x 180 potkuria imemään sen läpi, eikä puhalluksella? (ulkoa viileää sisälle päin kuitenkin). Avoin kotelo.
Potkureista se saattaa olla vähän kiinni (esim eloop ei tykkää imeä). NF-A20:llä ei tuntunut olevan merkitystä onko push vai pull. Varsin väljähän tuo mora on, sikäli helppo kuorma propellille.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 075
Potkureista se saattaa olla vähän kiinni (esim eloop ei tykkää imeä). NF-A20:llä ei tuntunut olevan merkitystä onko push vai pull. Varsin väljähän tuo mora on, sikäli helppo kuorma propellille.
No niinpä joo, siihen tulee 4 x Fractal Desing Prisma AL-18 ARGB PWM. (ompa muuten niiden hinta noussut...) Noctuat olisin ostanut mutta ei ollut tarjolla tässä koossa.

 
Liittynyt
09.12.2020
Viestejä
171
Onko jollain hyvää ideaa miten sais fiksummin vedettyä letkut tähän? Nyt on vähän kiireellä nopeasti vaan vetastu letkut. Nyt häiritsee tuo hirveän pitkä typerä veto tuolta keulan radilta pohjan radille, mutkittelee tuolta pohjan radin takaa... :D Hirveä käärmeenpesä tuli tuonne ylös keula- ja sivuradeille.

IMG_20220323_113933.jpg

Olen itse pyöritellyt jotain ideoita miten tota tekis nätimmäksi, mutta en oikein keksi mitään hyvää.
 

Kassinen4

Premium-jäsen
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
574
Onko jollain hyvää ideaa miten sais fiksummin vedettyä letkut tähän? Nyt on vähän kiireellä nopeasti vaan vetastu letkut. Nyt häiritsee tuo hirveän pitkä typerä veto tuolta keulan radilta pohjan radille, mutkittelee tuolta pohjan radin takaa... :D Hirveä käärmeenpesä tuli tuonne ylös keula- ja sivuradeille.


Olen itse pyöritellyt jotain ideoita miten tota tekis nätimmäksi, mutta en oikein keksi mitään hyvää.
Saisko sivuradia käännettyä liittimet alaspäin? Jos saa, niin mites tälleen: pump out - sivuradi - alaradi - gpu - yläradi - cpu - eturadi - pump in (tai säiliöön suoraan). Sais sivuradi - alaradin vedon kokonaan piiloon.
 

Toubi

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
196
Ketjuttaisin nuo sivu-ja keularadin (lyhyillä vedoilla ylhäällä) ja viimeinen veto suoraan alaradille, jonka kääntäisin toisin päin. Siitä pumpulle, ja pumpulta GPU:lle, muutoin pitäisin ennallaan GPU-CPU-kattoradi-sivuradi.
 
Liittynyt
04.11.2021
Viestejä
179
Entäs pohjaradi toisinpäin, säiliöltä eka veto näyttikselle ja eturadilta veto pohjaradin kautta takasin säiliölle?
 

Samiro

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
2 081
mites ois alphacoolin x-flow radi alas niin tuo yksi pitkä letku lyhenisi huomattavasti

edit: taitaakin ottaa eturadi silloin kiinni joten se ei luultavasti onnistuisikaan
 
Liittynyt
09.12.2020
Viestejä
171
Ketjuttaisin nuo sivu-ja keularadin (lyhyillä vedoilla ylhäällä) ja viimeinen veto suoraan alaradille, jonka kääntäisin toisin päin. Siitä pumpulle, ja pumpulta GPU:lle, muutoin pitäisin ennallaan GPU-CPU-kattoradi-sivuradi.
Tää näin äkkiseltään vaikuttaisi aika hyvältä. Pitää ehkä viikonloppuna vähän harrastella, jos vain on aikaa. Pitää ottaa keularadi pois kokonaan jotta pääsee käsiksi tuonne. Pitää vähän hahmotella miten nuo ketjuttaa, kun sivuradin toinen portti jää osittain keularadin taakse. 90 mutkat ei edes mahdu sinne väliin, niin nytkin siellä on se letku hieman puristuksissa, ei kyllä virtausta vielä haittaa kuitenkaan.
 
Liittynyt
09.12.2020
Viestejä
171
mites ois alphacoolin x-flow radi alas niin tuo yksi pitkä letku lyhenisi huomattavasti

edit: taitaakin ottaa eturadi silloin kiinni joten se ei luultavasti onnistuisikaan
Joo ei taida mahtua, tuo radi on nyt jo niin reunaan asennettu kuin vain kiskoille saa. Tiedä sitten mahtuuko tuokaan olemaan toisinpäin tuossa alhaalla... :D
 
Liittynyt
09.12.2020
Viestejä
171
Saisko sivuradia käännettyä liittimet alaspäin? Jos saa, niin mites tälleen: pump out - sivuradi - alaradi - gpu - yläradi - cpu - eturadi - pump in (tai säiliöön suoraan). Sais sivuradi - alaradin vedon kokonaan piiloon.
Aluksi olin asentamassa liittimet alaspäin, mutta tässä kotelossa ei ole mahdollista. Tulee peltiä vaan porttien eteen.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
460
Aluksi olin asentamassa liittimet alaspäin, mutta tässä kotelossa ei ole mahdollista. Tulee peltiä vaan porttien eteen.
Otat kynän kauniiseen käteen, ja alat paperille hahmottelemaan, että kuinka tehdä vedot fiksuiten. Helppo palata "piirustuspöydän" ääreen tauon jälkeen, tai seuraavana päivänä, jos ei ajatus tahdo kulkea. Itse kuitenkin tiedät parhaiten oman kotelon rajoitukset yms, joten helpoin pähkäillä itse tuo kierto.
Ei ole sitten vaihtoehto, että veto kulkisi suoraan gpu:lta cpu:lle? Sillä saisi kuitenkin ylimääräisiä vetoja pois välistä.
 
Liittynyt
09.12.2020
Viestejä
171
Otat kynän kauniiseen käteen, ja alat paperille hahmottelemaan, että kuinka tehdä vedot fiksuiten. Helppo palata "piirustuspöydän" ääreen tauon jälkeen, tai seuraavana päivänä, jos ei ajatus tahdo kulkea. Itse kuitenkin tiedät parhaiten oman kotelon rajoitukset yms, joten helpoin pähkäillä itse tuo kierto.
Ei ole sitten vaihtoehto, että veto kulkisi suoraan gpu:lta cpu:lle? Sillä saisi kuitenkin ylimääräisiä vetoja pois välistä.
Jos gpu:lta menisi suoraan cpu:lle, niin siitä katto radille ja eteenpäin on vähän hankala. Ehkä jos saisi kattoradin käännettyä toisin päin. Pitää tätäkin vaihtoehtoa miettiä.
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
830
Onko jollain hyvää ideaa miten sais fiksummin vedettyä letkut tähän? Nyt on vähän kiireellä nopeasti vaan vetastu letkut. Nyt häiritsee tuo hirveän pitkä typerä veto tuolta keulan radilta pohjan radille, mutkittelee tuolta pohjan radin takaa... :D Hirveä käärmeenpesä tuli tuonne ylös keula- ja sivuradeille.


Olen itse pyöritellyt jotain ideoita miten tota tekis nätimmäksi, mutta en oikein keksi mitään hyvää.
Tässä ois yks tupakkiaskinkansidrafti.

1648044206825.png
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
830
Täysin mahdollista, ja maxisamihan tuolla jo itse asiassa aika lailla tuota layoutia ehdottikin. Sen siitä saa ku ei refreshaa ennen ku kommentoi.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 476
Ei kovin helpolla saa tuota siivottu mutta miten olisi saako osa letkuista vedetty taustapuolelle niin saisi osan piiloon.
Toinen olisi että vaihtaa alemman radin crossflow malliseen.
Myös distroplate 240mm-360mm noiden takaseinän tuulettimien tilalle?
 
Liittynyt
09.12.2020
Viestejä
171
Ei kovin helpolla saa tuota siivottu mutta miten olisi saako osa letkuista vedetty taustapuolelle niin saisi osan piiloon.
Toinen olisi että vaihtaa alemman radin crossflow malliseen.
Myös distroplate 240mm-360mm noiden takaseinän tuulettimien tilalle?
Distrohan olisi kiva. Ehkä jopa joskus voisi sellaisen laittaakkin. Epäilen että on aika vähän tilaa taakse viedä letkua, mutta pitääpä kokeilla.
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
830
Distrohan olisi kiva. Ehkä jopa joskus voisi sellaisen laittaakkin. Epäilen että on aika vähän tilaa taakse viedä letkua, mutta pitääpä kokeilla.
Tiputa sivutuulettimet pois päältä. Laita pahvi siihen koko sivun matkalle. Katso mitä tapahtuu lämmöille ja harkitse distroa uudelleen sen jälkeen.
 
Liittynyt
05.08.2020
Viestejä
183
Sattuuko joltain löytymään taivutusinserttiä 12mm sisähalkaisijan putkelle Lahden tai lähialueiden seudulla ja olisi valmis luopumaan siitä kohtuuhintaan?
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 466
Paljonkohan pitäisi pumpulla (EK TBE 200 D5) % olla, kierrossa on siis 2x XE480, 1x CE420, 1x SE240, GPU ja CPU ?
Yritin tuossa testailla sitä peleissä/rasituksissa, että mikä olisi "hyvä" mutta jotenkin ei osaa itse hahmottaa paljon tuommoinen kierto vaatisi vähintään kierroksia että oikea virtaus saavutetaan. Kun ei tosiaan virtausmittaria ole..

Miten tuommoinen D5 pumppu muutenkin kestää esimerkiksi huudattaa kiinteänä vaikka 80-100% 24/7?
 
Liittynyt
09.12.2020
Viestejä
171
Paljonkohan pitäisi pumpulla (EK TBE 200 D5) % olla, kierrossa on siis 2x XE480, 1x CE420, 1x SE240, GPU ja CPU ?
Yritin tuossa testailla sitä peleissä/rasituksissa, että mikä olisi "hyvä" mutta jotenkin ei osaa itse hahmottaa paljon tuommoinen kierto vaatisi vähintään kierroksia että oikea virtaus saavutetaan. Kun ei tosiaan virtausmittaria ole..

Miten tuommoinen D5 pumppu muutenkin kestää esimerkiksi huudattaa kiinteänä vaikka 80-100%?
Omilla tutkimuksilla olen huomannut että D5 kyllä riittää 50% melko pitkälle. Kyllä sen vedenlämmöstä näkee jos kierrokset ei riitä.
 
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
192
Paljonkohan pitäisi pumpulla (EK TBE 200 D5) % olla, kierrossa on siis 2x XE480, 1x CE420, 1x SE240, GPU ja CPU ?
Yritin tuossa testailla sitä peleissä/rasituksissa, että mikä olisi "hyvä" mutta jotenkin ei osaa itse hahmottaa paljon tuommoinen kierto vaatisi vähintään kierroksia että oikea virtaus saavutetaan. Kun ei tosiaan virtausmittaria ole..

Miten tuommoinen D5 pumppu muutenkin kestää esimerkiksi huudattaa kiinteänä vaikka 80-100% 24/7?
Onhan se varmasti ihan hienoa nähdä lukuarvona kuinka nopeasti vesi loopissa kiertää, mutta loppujen lopuksi se ei kerro mitään muuta kuin, että pelaako pumppu vai ei ja senkin kyllä näkee veden lämpötilasta. Suosittelen laittamaan pumpun sellaiselle asetukselle, että ääni ei liikaa rasita korvia eikä veden lämpötila huitele pilvissä ja pitämään sen siinä. Kokeilemalla selviää sulle sopivat asetukset.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 466
Onhan se varmasti ihan hienoa nähdä lukuarvona kuinka nopeasti vesi loopissa kiertää, mutta loppujen lopuksi se ei kerro mitään muuta kuin, että pelaako pumppu vai ei ja senkin kyllä näkee veden lämpötilasta. Suosittelen laittamaan pumpun sellaiselle asetukselle, että ääni ei liikaa rasita korvia eikä veden lämpötila huitele pilvissä ja pitämään sen siinä. Kokeilemalla selviää sulle sopivat asetukset.
Juuri näin tiivistettynä! Ei tuo oma D5 pidä juuri mitään ääntä edes 100% toki toisissa pumpuissa saattaa olla määrätyllä kierroksella jonkilainen "oma" ääni vs täysillä, hävii se ääni hyvin 25% tuulettimien sekaan jo.

Lämpöjen kanssa ei ole kyllä mitään ongelmia ollut. :) Tuosta on paljon juttua ulkomaalaisten foorumeilla äsken luettuani, että loppujen lopuksi sillä ei tosiaan ole juurikaan väliä kuinka kovaa pumppu pyörii lähinnä vain sweet pot äänen ja lämpöjen kanssa, etteivät ole korkeat. Täytyy vielä huomenna perehtyä kunnolla ja käydä kierrokset kerralla läpi että muuttuvatko paljon ja sitten asettaa joku kiinteä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 444
Viestejä
4 237 488
Jäsenet
71 209
Uusin jäsen
ttapio

Hinta.fi

Ylös Bottom