mRkukov
Hrrrr...
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 7 771
Tuo on kyllä totta. Ei näytä jimssin varastossa olevan. :/Nopeampaa vain jos jimmyllä on antaa vaihtokappale suoraan varastosta. Muuten se Jimmy on vaan 2pvä ekstra välikäsiä!
Tuo on kyllä totta. Ei näytä jimssin varastossa olevan. :/Nopeampaa vain jos jimmyllä on antaa vaihtokappale suoraan varastosta. Muuten se Jimmy on vaan 2pvä ekstra välikäsiä!
Ei pitäis olla mitään merkitystä.Nyt kun ketjua pläränneenä heräsi kysymys. Muistan että jossain syövereissä oli tästä kiivastakin keskustelua mutta kumpi on edukkaampaa jäähdytyksen suhteen PUSH vai PULL. Näyttää siltä että pakko laittaa eteen PUSH koska en löydä lyhyitä ruuveja radiin.
Ja en edes ole varma onko EKn vanhoissa radeissa 3mm vai UNC kierre. Taitaa UNC muutenkin olla hienompi ja ohuempi niin voi kierretapilla tehdä 3mm tai jopa 4mm reijät uudestaan.
Taitaa suurin osa tuulareista olla parempia push conffissa. Ero on monesti kuitenkin hyvin pieni, lähes merkityksetön. Lähinnä eroja alkaa tulla todella pienillä kierroksilla ja paksuilla radeilla.Muistan että jossain syövereissä oli tästä kiivastakin keskustelua mutta kumpi on edukkaampaa jäähdytyksen suhteen PUSH vai PULL.
P puhetta. Push on järestäin ollut tehokkaampi varsinkin jos tuulettimen ja kennon väliin ei jää ilmarakoja... Ero on tosin pieni, mutta huomioon pitää ottaa, että jotkun tuulettimet alkaa ääntää jos niitä rajoitetaan pull puolelta esim eloop, joka on kuitenkin mainio kennotuuletin.Ei pitäis olla mitään merkitystä.
No mikä on merkityksellistä kullekkin. Itselle asteen-parin vaihtelut veden tai komponenttien lämmöissä ei merkkaa mitään. Paljon merkityksellisempää on saada tuulettimet asennettua niin että mahdollisimman paljon näkyy RGB-valojen loistettaP puhetta. Push on järestäin ollut tehokkaampi varsinkin jos tuulettimen ja kennon väliin ei jää ilmarakoja... Ero on tosin pieni, mutta huomioon pitää ottaa, että jotkun tuulettimet alkaa ääntää jos niitä rajoitetaan pull puolelta esim eloop, joka on kuitenkin mainio kennotuuletin.
Hei! Tuli tuosta kauniista kuvastasi mieleen, että onko mahdollista saada corsairin rgb:t synkkiin muiden romppeiden kanssa?No mikä on merkityksellistä kullekkin. Itselle asteen-parin vaihtelut veden tai komponenttien lämmöissä ei merkkaa mitään. Paljon merkityksellisempää on saada tuulettimet asennettua niin että mahdollisimman paljon näkyy RGB-valojen loistettaJa parhaat radi-tuulettimet on tottakai Corsairin ML-sarjalaiset, pyyhkii muilla lattiat, katot, pöydät ja matot
![]()
Juu, noita uskontoja on ollut ennenkin. Ennen tosin uskottiin juuri siihen jäähdytystehoon ja dBA suorituskykyyn sekä olemattomin sivuääniin. Nyt sitten vissiin siihen miltä tuulettimet kennolla näyttää, eikä siinä mitään. Kukin tablaa tyylillään, mutta mielestäni silti ei tartte tulla esittämään "faktana" omia fetissejään. Noista corsusta taas on kuulunut niin paljon tikityksiä tms paskaa, että ei jaksa alkaa metsästämään 200€ edestä tuulettimia mitkä ehkä on niin hiljaisia, että niillä pärjää..No mikä on merkityksellistä kullekkin. Itselle asteen-parin vaihtelut veden tai komponenttien lämmöissä ei merkkaa mitään. Paljon merkityksellisempää on saada tuulettimet asennettua niin että mahdollisimman paljon näkyy RGB-valojen loistettaJa parhaat radi-tuulettimet on tottakai Corsairin ML-sarjalaiset, pyyhkii muilla lattiat, katot, pöydät ja matot
En tiedä kuinka vanhasta kyse, mutta omassa EK PE240:ssä ainakin M3:a karkeammat UNC 6-32 kierteet (= "M3.5"?) eli samat mitä koteloiden eri ruuveissa, esim. psu, näyttis, kylkipaneelien sormiruuvit...Ja en edes ole varma onko EKn vanhoissa radeissa 3mm vai UNC kierre. Taitaa UNC muutenkin olla hienompi ja ohuempi niin voi kierretapilla tehdä 3mm tai jopa 4mm reijät uudestaan.
No mikä on merkityksellistä kullekkin. Itselle asteen-parin vaihtelut veden tai komponenttien lämmöissä ei merkkaa mitään. Paljon merkityksellisempää on saada tuulettimet asennettua niin että mahdollisimman paljon näkyy RGB-valojen loistettaJa parhaat radi-tuulettimet on tottakai Corsairin ML-sarjalaiset, pyyhkii muilla lattiat, katot, pöydät ja matot
![]()
Mulla on radit katossa ja takaseinässä. Pohjasta otetaan ilma koteloon. Radien kautta pihalle. Taakse nimikyltin päälle tulossa 80mm puhaltamaan sisään, samoin etulasi korvattu meshillä.Tästä tulikin mieleen. Olen väsäämässä tuota pikaa lian li dynamiciin custom loopin. Hommattuna on Coolstream 360 Pe ja Se. Onko merkitystä loopin järjestyksellä. Esim. Gpu->Pe/Se->Cpu->toinen radi->säiliö/pumppu kombo. Myös 9xCorsairin ml120mm rgb ropelleja. Kannattaako jompikumpi radi laittaa push/pull ja kumpi jos sillä on merkitystä. Vai kuten kuvassa pohjalle? Näyttis tulee mahdollisesti pystyyn, vaikuttaako se pohjan tuulettimiin? Ja mielipiteitä saa myös sanoa mikä ropelli puhaltaa mihinkin suuntaa ja muita ideoita.
Ei taida olla suurta merkitystä loopin järjestyksellä, itsellä pumppu-gpu-240radi-cpu-280radi, jonka riittävän hyväksi todennut.Tästä tulikin mieleen. Olen väsäämässä tuota pikaa lian li dynamiciin custom loopin. Hommattuna on Coolstream 360 Pe ja Se. Onko merkitystä loopin järjestyksellä. Esim. Gpu->Pe/Se->Cpu->toinen radi->säiliö/pumppu kombo. Myös 9xCorsairin ml120mm rgb ropelleja. Kannattaako jompikumpi radi laittaa push/pull ja kumpi jos sillä on merkitystä. Vai kuten kuvassa pohjalle? Näyttis tulee mahdollisesti pystyyn, vaikuttaako se pohjan tuulettimiin? Ja mielipiteitä saa myös sanoa mikä ropelli puhaltaa mihinkin suuntaa ja muita ideoita.
Käytithän edes hammastahnaa lämpötahnana?No, itse aikoinani käyttelin 6600GT:tä pelkän tyhjän coreblokin kanssa, idlasi 100 asteessa mutta hienosti sillä pärjäsi pari viikkoa työpöytäkäytössä...![]()
Onko totta että 1080Ti ei EK:n blokilla mahdu tuohon koteloon? (oletan PC-speksien mukaan että kyseinen setti oli) Et vertical brackettiä halunnut?Vaihtuu kotelo PC-O11 Airiin, joten pitää vaihtaa näytönohjain pienempään. Noh looppi purettu, näyttis myyty ja uutta etsimään. Tuli tilattua toinen HW Labs Black Ice GTS 360. En löytänyt yhdestäkään nettikaupasta varastossa olevaa, joten juuri ja juuri jouluksi lupasivat radin minulle.Ei kai siinä auta kuin odotella vajaa kuukausi, että pääsee looppia kasailemaan uudestaan.
Ps. Pitikin mennä myymään viimeinen kaapissa lojuva ilmajäähy.Ei varmaan jäähdytysteho riitä vesiblokissa ilman vettä, eikä kehtaa väännellä putkia väliaikaiseen rakennelmaan.
Pitäisi varmaan muutamat letkuliittimet & letkut hankkia varalle.
Riippuu täysin mallista, EVGA:n FTW3 vaatii vertical bracketin.Onko totta että 1080Ti ei EK:n blokilla mahdu tuohon koteloon? (oletan PC-speksien mukaan että kyseinen setti oli) Et vertical brackettiä halunnut?
No kappas sehän onkin vähän eri kokoinen tuo blokki tuossa FTW3 mallissa, harmillinen juttu. Noi on kyllä aina ikäviä ylläreitä jos on selkeä visio muuten toteutuksesta.Riippuu täysin mallista, EVGA:n FTW3 vaatii vertical bracketin.
O11 Dynamic/Air GPU Guidance list – LIAN LI
Harmittaa tässä kun en aikaisemmin ostanut koppaan sopivaa GTX 1080 Ti -korttia, nyt pitää käytettynä metsästää sopivaa korttia kun vertical bracket ei ole optio (radi pohjassa). Kaipa sitä voisi myös odotella jos jokin sopiva RTX 2080 tulisi kunnon tarjoukseen.
Löysin oliko se reddit sivustolta keskustelun msi trio x blokista ja sieltä oli pistetty tiedustelu ek puolelle ja ne olivat lupaillut joulukuulle kyseisen blokille julkaisun.Ek blokin ottaisin mutta ilmeisesti niillä ei ole gaming x triolle blokkia
Tuohon ekaan kysymykseen tulikin jo vastaus. Kortti olisi vienyt omaan makuun turhan paljon tilaa vertical bracketilla ja ei se muutenkaan täydellinen ratkaisu olisi ollut. Nyt on sitten mahdollisuus ahtaa myös pohja täyteen tuulettimia.Onko totta että 1080Ti ei EK:n blokilla mahdu tuohon koteloon? (oletan PC-speksien mukaan että kyseinen setti oli) Et vertical brackettiä halunnut?
Itsellä muutaman kerran vuotanut, mutta onneksi ilmaillut erillisellä powerilla.Katsokaa että ne liittimet on kiristetty ennenkuin laitatte systeemit tulille. RIBS Rampage V Extreme..
Tais olla kone päällä kun valu nesteet.@Chloe
Koko lankku mykkänä parista tipasta?
Paska tuuri, kokeilitko näin Btw kuivattaa yhtään ennenku testasit?
E:tai siis annoitko kuivua rauhassa![]()
Eipä ollut, en ollut prossublokin päältä kiristänyt liittimiä. Jos ei pädettäis arvelujen perusteella, ok?Sinänsä totta, mutta ei nyt noin raakaa heittoa kannata sanoa.
Olisin itsekkin tuon aikaisemman viestin perusteella veikannut, että kone päällä kun valu nesteet emolle.Katsokaa että ne liittimet on kiristetty ennenkuin laitatte systeemit tulille. RIBS Rampage V Extreme..
Nuo sähköä johtamattomat nesteet on kyllä melkolailla humpuukkia muutenkin. Nesteet kun vähän aikaa pyörinyt kierrossa kupari,nikkeli jne jne metallien seassa ni ne ei todellakaan enää ole sähköä johtamattomia.Paha tuosta enää lähteä sanomaan.
Eniten sinällään vituttaa kun en tiedä vieläkään onko tuo Alphacoolin liisteri sähköä johtavaa. No, tulipahan oppirahat maksettua, vittu..
Näinhän se on. Puhdistettu vesikin on huono sähkönjohde, mutta heti kun se pääsee ilman kanssa tekemisiin ja kontaktiin "ei niin puhtaiden" pintojen kanssa niin johan alkaa tilanne muuttua aika nopiaan..Nuo sähköä johtamattomat nesteet on kyllä melkolailla humpuukkin muutenkin. Nesteet kun vähän aikaa pyörinyt kierrossa kupari,nikkeli jne jne metallien seassa ni ne ei todellakaan enää ole sähköä johtamattomia.
Ei kai kukaan (ainakaan toivottavasti) käytä esim. akkuvettä sen takia ettei se johda sähköä... Ihan sama miten johtamaton niin kyllä se muuttuu kierrossa ollessa. Itse käytän akkuvettä siksi että se on puhdasta. Kai jotkut on pärjänneet ihan hanavedelläkin mutta esimekiks täällä missä itse asun hanavesi on helvetin kalkkipitoista joten laitan mielummin purkista puhdasta vettä looppiin kuin sellaista mistä tietää että rupeaa nurkkiin kertymään paskaa ajan kanssa.Nuo sähköä johtamattomat nesteet on kyllä melkolailla humpuukkia muutenkin. Nesteet kun vähän aikaa pyörinyt kierrossa kupari,nikkeli jne jne metallien seassa ni ne ei todellakaan enää ole sähköä johtamattomia.
Vastasit itse itsellesi, ja lisäksi vielä oivalliset ratkaisut otit käytöön. Ei lisättävää.Mikä mättää ku lisäsin näyttiksen looppiin niin prossu lämmöt nous aivan hirveesti, letkut ja radi ovat kans erittäin lämpimät. BF V pelatessa yli 80C näyttää HW monitori maksimit ja peliaikaset lämmöt pyörii 70-80. Näyttis pysyy siinä 60C, eli putos lämmöt sen 5-7C blokin asennuksen myötä. Onko vaa ettei yksi 2x120 60mm paksu radi jaksa pitää viileenä CPUta enää. GPU ja CPU kellotettu. Radillakaan mitkää parhaimmat tuulettimet radi käyttöön, ne menossa vaihtoon muutenkin. Onko 1x120 30mm radista kotelon takaosaan apua? Tilan puutteen vuoksi aika ahasta änkee isompaa radia lisäks eikä 60mm radia mahu push/pulliinkaa laittaa.
Juu, EK Supremacy ja pohja niin helvetin käyrä ettei nurkat ole edelleenkään tasaisia, nyt sentään tuo prossua vasten tuleva osa on täysin suorana.Ohoh, ihmettelin aluksi puhelimella, että mitä ihmeellistä tuossa kuvassa muka on, mutta tuohan on siis hiottu mikrokanaville saakka? EK blokki kuitenkin?
Pinta-ala > paksuus! Ohuessa radissa "huonot" tuulettimet vielä menisi, muttei paksussa...Onko vaa ettei yksi 2x120 60mm paksu radi jaksa pitää viileenä CPUta enää
Ei mahu. Jos vaihtaa 240x45mm paksun eteen sit menee 240x30mm kattoon. 60mm kanssa menee 120x30mm taakse ja kattoonPinta-ala > paksuus! Ohuessa radissa "huonot" tuulettimet vielä menisi, muttei paksussa...
Eikö kattoon menis slim 240mm? Sitten alkais ehkä olemaan nyrkkisääntöjen mukainen looppi, mutta isompaa koteloa ehdottaisin itsekin. mATX-kokoluokassa vähän hankalampi löytää semmosta mihin mahtuisi esim. pari 360 radia tai nykyinen + 360, (onkohan edes olemassa jollei Caselabseja yms. lasketa?) mutta meneehän emosi toki ATX-koppaan, kuten tuohon ylisuosittuun 011Dynamic/Air.