Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Nyt kun ketjua pläränneenä heräsi kysymys. Muistan että jossain syövereissä oli tästä kiivastakin keskustelua mutta kumpi on edukkaampaa jäähdytyksen suhteen PUSH vai PULL. Näyttää siltä että pakko laittaa eteen PUSH koska en löydä lyhyitä ruuveja radiin.
Ja en edes ole varma onko EKn vanhoissa radeissa 3mm vai UNC kierre. Taitaa UNC muutenkin olla hienompi ja ohuempi niin voi kierretapilla tehdä 3mm tai jopa 4mm reijät uudestaan.
 
Nyt kun ketjua pläränneenä heräsi kysymys. Muistan että jossain syövereissä oli tästä kiivastakin keskustelua mutta kumpi on edukkaampaa jäähdytyksen suhteen PUSH vai PULL. Näyttää siltä että pakko laittaa eteen PUSH koska en löydä lyhyitä ruuveja radiin.
Ja en edes ole varma onko EKn vanhoissa radeissa 3mm vai UNC kierre. Taitaa UNC muutenkin olla hienompi ja ohuempi niin voi kierretapilla tehdä 3mm tai jopa 4mm reijät uudestaan.

Ei pitäis olla mitään merkitystä.
 
Muistan että jossain syövereissä oli tästä kiivastakin keskustelua mutta kumpi on edukkaampaa jäähdytyksen suhteen PUSH vai PULL.
Taitaa suurin osa tuulareista olla parempia push conffissa. Ero on monesti kuitenkin hyvin pieni, lähes merkityksetön. Lähinnä eroja alkaa tulla todella pienillä kierroksilla ja paksuilla radeilla.
 
Ei pitäis olla mitään merkitystä.

P puhetta. Push on järestäin ollut tehokkaampi varsinkin jos tuulettimen ja kennon väliin ei jää ilmarakoja... Ero on tosin pieni, mutta huomioon pitää ottaa, että jotkun tuulettimet alkaa ääntää jos niitä rajoitetaan pull puolelta esim eloop, joka on kuitenkin mainio kennotuuletin.
 
P puhetta. Push on järestäin ollut tehokkaampi varsinkin jos tuulettimen ja kennon väliin ei jää ilmarakoja... Ero on tosin pieni, mutta huomioon pitää ottaa, että jotkun tuulettimet alkaa ääntää jos niitä rajoitetaan pull puolelta esim eloop, joka on kuitenkin mainio kennotuuletin.

No mikä on merkityksellistä kullekkin. Itselle asteen-parin vaihtelut veden tai komponenttien lämmöissä ei merkkaa mitään. Paljon merkityksellisempää on saada tuulettimet asennettua niin että mahdollisimman paljon näkyy RGB-valojen loistetta :tup: Ja parhaat radi-tuulettimet on tottakai Corsairin ML-sarjalaiset, pyyhkii muilla lattiat, katot, pöydät ja matot :tup:

G9zcl6q.jpg
 
No mikä on merkityksellistä kullekkin. Itselle asteen-parin vaihtelut veden tai komponenttien lämmöissä ei merkkaa mitään. Paljon merkityksellisempää on saada tuulettimet asennettua niin että mahdollisimman paljon näkyy RGB-valojen loistetta :tup: Ja parhaat radi-tuulettimet on tottakai Corsairin ML-sarjalaiset, pyyhkii muilla lattiat, katot, pöydät ja matot :tup:

G9zcl6q.jpg
Hei! Tuli tuosta kauniista kuvastasi mieleen, että onko mahdollista saada corsairin rgb:t synkkiin muiden romppeiden kanssa?
 
No mikä on merkityksellistä kullekkin. Itselle asteen-parin vaihtelut veden tai komponenttien lämmöissä ei merkkaa mitään. Paljon merkityksellisempää on saada tuulettimet asennettua niin että mahdollisimman paljon näkyy RGB-valojen loistetta :tup: Ja parhaat radi-tuulettimet on tottakai Corsairin ML-sarjalaiset, pyyhkii muilla lattiat, katot, pöydät ja matot

Juu, noita uskontoja on ollut ennenkin. Ennen tosin uskottiin juuri siihen jäähdytystehoon ja dBA suorituskykyyn sekä olemattomin sivuääniin. Nyt sitten vissiin siihen miltä tuulettimet kennolla näyttää, eikä siinä mitään. Kukin tablaa tyylillään, mutta mielestäni silti ei tartte tulla esittämään "faktana" omia fetissejään. Noista corsusta taas on kuulunut niin paljon tikityksiä tms paskaa, että ei jaksa alkaa metsästämään 200€ edestä tuulettimia mitkä ehkä on niin hiljaisia, että niillä pärjää..

Ehkä sinun pitäisi asentaa myös paremmat muistit, siis sellaiset mihin saisit blingiä ja ledejä, koska sekin varmaan on tärkeämpää kuin bdie tai muutama sata MHz? :Sarcasmaf:
 
Ja en edes ole varma onko EKn vanhoissa radeissa 3mm vai UNC kierre. Taitaa UNC muutenkin olla hienompi ja ohuempi niin voi kierretapilla tehdä 3mm tai jopa 4mm reijät uudestaan.
En tiedä kuinka vanhasta kyse, mutta omassa EK PE240:ssä ainakin M3:a karkeammat UNC 6-32 kierteet (= "M3.5"?) eli samat mitä koteloiden eri ruuveissa, esim. psu, näyttis, kylkipaneelien sormiruuvit...
 
Jaa mullakin rgb narua tuossa muutama metri mutta asiat tärkeys järjästykseen..uutta lämpöanturia ja virtaus mittaria looppiin rgbt jos kerkiää/jaksaa vielä illan miittaan...nyt on tilanne tämä...
20181128_200953.jpg

:kahvi:
 
No mikä on merkityksellistä kullekkin. Itselle asteen-parin vaihtelut veden tai komponenttien lämmöissä ei merkkaa mitään. Paljon merkityksellisempää on saada tuulettimet asennettua niin että mahdollisimman paljon näkyy RGB-valojen loistetta :tup: Ja parhaat radi-tuulettimet on tottakai Corsairin ML-sarjalaiset, pyyhkii muilla lattiat, katot, pöydät ja matot :tup:

G9zcl6q.jpg


Tästä tulikin mieleen. Olen väsäämässä tuota pikaa lian li dynamiciin custom loopin. Hommattuna on Coolstream 360 Pe ja Se. Onko merkitystä loopin järjestyksellä. Esim. Gpu->Pe/Se->Cpu->toinen radi->säiliö/pumppu kombo. Myös 9xCorsairin ml120mm rgb ropelleja. Kannattaako jompikumpi radi laittaa push/pull ja kumpi jos sillä on merkitystä. Vai kuten kuvassa pohjalle? Näyttis tulee mahdollisesti pystyyn, vaikuttaako se pohjan tuulettimiin? Ja mielipiteitä saa myös sanoa mikä ropelli puhaltaa mihinkin suuntaa ja muita ideoita.
 
Tästä tulikin mieleen. Olen väsäämässä tuota pikaa lian li dynamiciin custom loopin. Hommattuna on Coolstream 360 Pe ja Se. Onko merkitystä loopin järjestyksellä. Esim. Gpu->Pe/Se->Cpu->toinen radi->säiliö/pumppu kombo. Myös 9xCorsairin ml120mm rgb ropelleja. Kannattaako jompikumpi radi laittaa push/pull ja kumpi jos sillä on merkitystä. Vai kuten kuvassa pohjalle? Näyttis tulee mahdollisesti pystyyn, vaikuttaako se pohjan tuulettimiin? Ja mielipiteitä saa myös sanoa mikä ropelli puhaltaa mihinkin suuntaa ja muita ideoita.

Mulla on radit katossa ja takaseinässä. Pohjasta otetaan ilma koteloon. Radien kautta pihalle. Taakse nimikyltin päälle tulossa 80mm puhaltamaan sisään, samoin etulasi korvattu meshillä.

Mulla on postissa buildin loput palat, postailen varmaan sunnuntaina sit valmiista kuvia. GPU:lle pystybrakettia ym.
 
Tästä tulikin mieleen. Olen väsäämässä tuota pikaa lian li dynamiciin custom loopin. Hommattuna on Coolstream 360 Pe ja Se. Onko merkitystä loopin järjestyksellä. Esim. Gpu->Pe/Se->Cpu->toinen radi->säiliö/pumppu kombo. Myös 9xCorsairin ml120mm rgb ropelleja. Kannattaako jompikumpi radi laittaa push/pull ja kumpi jos sillä on merkitystä. Vai kuten kuvassa pohjalle? Näyttis tulee mahdollisesti pystyyn, vaikuttaako se pohjan tuulettimiin? Ja mielipiteitä saa myös sanoa mikä ropelli puhaltaa mihinkin suuntaa ja muita ideoita.

Ei taida olla suurta merkitystä loopin järjestyksellä, itsellä pumppu-gpu-240radi-cpu-280radi, jonka riittävän hyväksi todennut.
Jos noista toisen radin haluaa laittaa push/pull niin tuo paksumpi, eli PE.
 
Loopin järjestyksellä on väliä vain ja ainoastaan silloin kun pumpun nopeus on hyvin pieni. Jos vesi kiertää järkevää vauhtia niin ei oikeastaan väliä vaikka radit peräkkäin ja cpu+gpu peräkkäin. Noin se siis itsellänikin nyt jatkossa on (lisäsin juuri 280 radin kattoon). Tuon oman D5 kanssa vain ongelma kovan melun kanssa. Takuuseen se kuitenkin menee ja oletettavasti uutta voin ajaa yli 30% nopeudella, mikä riittää hyvin.
 
Purin loopin uuden näyttiken tieltä ja nyt taas muistaa miksi se alunperin kasattiin. Ilmalla näyttis ja prossu huutaa pelatessa ja heti tekee mieli laittaa takaisin vesille. Pitää vaan odotella näyttikseen blokkia ja keksiä että kuinka mahtuu koteloon kun uusi näyttis on sen verta iso joka suuntaan ettei mahdu samalla tavalla kuin ennen oli.
 
Vaihtuu kotelo PC-O11 Airiin, joten pitää vaihtaa näytönohjain pienempään. Noh looppi purettu, näyttis myyty ja uutta etsimään. Tuli tilattua toinen HW Labs Black Ice GTS 360. En löytänyt yhdestäkään nettikaupasta varastossa olevaa, joten juuri ja juuri jouluksi lupasivat radin minulle. :btooth: Ei kai siinä auta kuin odotella vajaa kuukausi, että pääsee looppia kasailemaan uudestaan. :facepalm:

Ps. Pitikin mennä myymään viimeinen kaapissa lojuva ilmajäähy. :facepalm: Ei varmaan jäähdytysteho riitä vesiblokissa ilman vettä, eikä kehtaa väännellä putkia väliaikaiseen rakennelmaan. :D Pitäisi varmaan muutamat letkuliittimet & letkut hankkia varalle.
 
No, itse aikoinani käyttelin 6600GT:tä pelkän tyhjän coreblokin kanssa, idlasi 100 asteessa mutta hienosti sillä pärjäsi pari viikkoa työpöytäkäytössä... :)
 
Vaihtuu kotelo PC-O11 Airiin, joten pitää vaihtaa näytönohjain pienempään. Noh looppi purettu, näyttis myyty ja uutta etsimään. Tuli tilattua toinen HW Labs Black Ice GTS 360. En löytänyt yhdestäkään nettikaupasta varastossa olevaa, joten juuri ja juuri jouluksi lupasivat radin minulle. :btooth: Ei kai siinä auta kuin odotella vajaa kuukausi, että pääsee looppia kasailemaan uudestaan. :facepalm:

Ps. Pitikin mennä myymään viimeinen kaapissa lojuva ilmajäähy. :facepalm: Ei varmaan jäähdytysteho riitä vesiblokissa ilman vettä, eikä kehtaa väännellä putkia väliaikaiseen rakennelmaan. :D Pitäisi varmaan muutamat letkuliittimet & letkut hankkia varalle.

Onko totta että 1080Ti ei EK:n blokilla mahdu tuohon koteloon? (oletan PC-speksien mukaan että kyseinen setti oli) Et vertical brackettiä halunnut?
 
Noita hetkellisiä näytönohjaimen puutostiloja varten on kätevä omistaa jokin ikivanha Quadron paska tms. kortti, niissä yleensä ihan hyvät liitännät, esim. kympillä ostin itse oman korttini jossa 2x DP
 
Onko totta että 1080Ti ei EK:n blokilla mahdu tuohon koteloon? (oletan PC-speksien mukaan että kyseinen setti oli) Et vertical brackettiä halunnut?
Riippuu täysin mallista, EVGA:n FTW3 vaatii vertical bracketin.
O11 Dynamic/Air GPU Guidance list – LIAN LI

Harmittaa tässä kun en aikaisemmin ostanut koppaan sopivaa GTX 1080 Ti -korttia, nyt pitää käytettynä metsästää sopivaa korttia kun vertical bracket ei ole optio (radi pohjassa). Kaipa sitä voisi myös odotella jos jokin sopiva RTX 2080 tulisi kunnon tarjoukseen.
 
Riippuu täysin mallista, EVGA:n FTW3 vaatii vertical bracketin.
O11 Dynamic/Air GPU Guidance list – LIAN LI

Harmittaa tässä kun en aikaisemmin ostanut koppaan sopivaa GTX 1080 Ti -korttia, nyt pitää käytettynä metsästää sopivaa korttia kun vertical bracket ei ole optio (radi pohjassa). Kaipa sitä voisi myös odotella jos jokin sopiva RTX 2080 tulisi kunnon tarjoukseen.

No kappas sehän onkin vähän eri kokoinen tuo blokki tuossa FTW3 mallissa, harmillinen juttu. Noi on kyllä aina ikäviä ylläreitä jos on selkeä visio muuten toteutuksesta. :(
 
Ei oikein mulla suju tuon Aquatuningin kanssa. XT45 360 piti saapua niin aamulla UPSn ukko hymyili 280mm radi kainalossa :D Neljä tilausta viidestä sisältänyt kaikkea muuta kuin tilattua tavaraa.
 
Ek blokin ottaisin mutta ilmeisesti niillä ei ole gaming x triolle blokkia
Löysin oliko se reddit sivustolta keskustelun msi trio x blokista ja sieltä oli pistetty tiedustelu ek puolelle ja ne olivat lupaillut joulukuulle kyseisen blokille julkaisun.
Tietysti saatavuus voi olla heikko alussa.
 
Onko totta että 1080Ti ei EK:n blokilla mahdu tuohon koteloon? (oletan PC-speksien mukaan että kyseinen setti oli) Et vertical brackettiä halunnut?
Tuohon ekaan kysymykseen tulikin jo vastaus. Kortti olisi vienyt omaan makuun turhan paljon tilaa vertical bracketilla ja ei se muutenkaan täydellinen ratkaisu olisi ollut. Nyt on sitten mahdollisuus ahtaa myös pohja täyteen tuulettimia. :)
 
Tietääkö joku josko tuon Lian Lin O11D-1 vertical GPU kitin saisi asennettua PC-O11 WGX koteloon? PC-O11 Dynamiciin ei voi asentaa radia+ tuulettimia pohjalle jos GPU asennettu vertikaalisti.
Itse haluaisin asentaa 360 radit ylös (ulos) ja alas (sisään), mobo seinässä oleviin tuuletinpaikkoihin tulee Bitspowerin SEDNA O11D tankki/pumppu kombo ja eteen tulisi lasin tilalle kustomoitu mesh johon voi kiinnittää vaikka tuulettimia intakeen.
Tai sitten eteen voi asentaa toisen radin ja pohjaan ainoastaan tuulettimia.

Alla linkit koteloon ja GPU kittiin.
O11D-1 – LIAN LI
PC – O11 WGX (ROG Edition) – LIAN LI
 
@Chloe
Koko lankku mykkänä parista tipasta? :eek:
Paska tuuri, kokeilitko näin Btw kuivattaa yhtään ennenku testasit?

E:tai siis annoitko kuivua rauhassa :D
 
Jaahas, liitytäänpä joukkoon. Tämmöstä täällä, kone oli sammunut kun tulin himaan ja ei lähtenyt käyntiin, ehdin jo kokeilla toisella powerilla kunnes aloin katselemaan tarkemmin ja..




Tämän vuoksi käytetään niitä värillisiä nesteitä, tuon huomaamisessa olis mennyt ikuisuus pelkkää vettä käytettäessä. Jos tuo ei tuosta enää tokene niin vissiin palataan Phenom X3 -aikakauteen... :(
 
Eipä ollut, en ollut prossublokin päältä kiristänyt liittimiä. Jos ei pädettäis arvelujen perusteella, ok? :) Sinänsä totta, mutta ei nyt noin raakaa heittoa kannata sanoa.

Katsokaa että ne liittimet on kiristetty ennenkuin laitatte systeemit tulille. RIBS Rampage V Extreme..

Olisin itsekkin tuon aikaisemman viestin perusteella veikannut, että kone päällä kun valu nesteet emolle.
 
Huhhuh. Läikyttelin ihan avokätisesti puhdasta isopropanolia pisin emoa ja imaisin pumpulipuikoilla kaiken vihreän mikä lähti liikkeelle komponenttien alta. Hiustenkuivaajalla 10min kuivattelua ja taas lähtee käyntiin. Tuo Chloen tapauskin on saattanut olla mykkä siksi että jossain komponentin alla on vielä pieni nesteläikkä jemmassa, se ei lähde kuin ipalla liikenteeseen.
 
Paha tuosta enää lähteä sanomaan.

Eniten sinällään vituttaa kun en tiedä vieläkään onko tuo Alphacoolin liisteri sähköä johtavaa. No, tulipahan oppirahat maksettua, vittu..
Nuo sähköä johtamattomat nesteet on kyllä melkolailla humpuukkia muutenkin. Nesteet kun vähän aikaa pyörinyt kierrossa kupari,nikkeli jne jne metallien seassa ni ne ei todellakaan enää ole sähköä johtamattomia.
 
Viimeksi muokattu:
Nuo sähköä johtamattomat nesteet on kyllä melkolailla humpuukkin muutenkin. Nesteet kun vähän aikaa pyörinyt kierrossa kupari,nikkeli jne jne metallien seassa ni ne ei todellakaan enää ole sähköä johtamattomia.

Näinhän se on. Puhdistettu vesikin on huono sähkönjohde, mutta heti kun se pääsee ilman kanssa tekemisiin ja kontaktiin "ei niin puhtaiden" pintojen kanssa niin johan alkaa tilanne muuttua aika nopiaan..
 
pöh.

Ei se ole kiinni edes siitä onko liittimet kiinni. Yhtä hyvin vika voi olla vaikka valmistusvirheessä blokissa, liittimissä, o-renkaassa jne, joten asianmukainen testaaminen (WC paperilla ja external powerilla) on aina välttämättömyys jos haluaa pedata varman päälle.
 
Nuo sähköä johtamattomat nesteet on kyllä melkolailla humpuukkia muutenkin. Nesteet kun vähän aikaa pyörinyt kierrossa kupari,nikkeli jne jne metallien seassa ni ne ei todellakaan enää ole sähköä johtamattomia.
Ei kai kukaan (ainakaan toivottavasti) käytä esim. akkuvettä sen takia ettei se johda sähköä... Ihan sama miten johtamaton niin kyllä se muuttuu kierrossa ollessa. Itse käytän akkuvettä siksi että se on puhdasta. Kai jotkut on pärjänneet ihan hanavedelläkin mutta esimekiks täällä missä itse asun hanavesi on helvetin kalkkipitoista joten laitan mielummin purkista puhdasta vettä looppiin kuin sellaista mistä tietää että rupeaa nurkkiin kertymään paskaa ajan kanssa.
 
Juuh elikkäs. Mullahan oli tuo blokin pohja pikkaisen "hengittävää" mallia josta syystä tuo vuotokin aiheutui niin päädyin sitten poistamaan tuon LGA-retentiomekanismin ja laittamaan pienet makkarat auton moottorin öljypohjan tiivistykseen tarkoitettua liimaa sekä prossuun että blokkiin. Kestää kuulemma +250 asteeseen saakka tiiviinä, ja toivottavasti myös pitää, prossu lähteekin sitten näppärästi blokin mukana ylös joskus sitten kun tarvii purkaa tuo kötöstys.

14642492.jpg


14642493.jpg
 
Ipalla huuhtelu + puhdas paineilma. Toki jos virrat päällä, on saattanut jotain särkyä.
Sitten levykauppaan ja ilmajäähyä kehiin.
Ei vesivehkeissä mitään järkeä ole...
 
Ohoh, ihmettelin aluksi puhelimella, että mitä ihmeellistä tuossa kuvassa muka on, mutta tuohan on siis hiottu mikrokanaville saakka? EK blokki kuitenkin?
 
Mikä mättää ku lisäsin näyttiksen looppiin niin prossu lämmöt nous aivan hirveesti, letkut ja radi ovat kans erittäin lämpimät. BF V pelatessa yli 80C näyttää HW monitori maksimit ja peliaikaset lämmöt pyörii 70-80. Näyttis pysyy siinä 60C, eli putos lämmöt sen 5-7C blokin asennuksen myötä. Onko vaa ettei yksi 2x120 60mm paksu radi jaksa pitää viileenä CPUta enää. GPU ja CPU kellotettu. Radillakaan mitkää parhaimmat tuulettimet radi käyttöön, ne menossa vaihtoon muutenkin. Onko 1x120 30mm radista kotelon takaosaan apua? Tilan puutteen vuoksi aika ahasta änkee isompaa radia lisäks eikä 60mm radia mahu push/pulliinkaa laittaa.
 
Mikä mättää ku lisäsin näyttiksen looppiin niin prossu lämmöt nous aivan hirveesti, letkut ja radi ovat kans erittäin lämpimät. BF V pelatessa yli 80C näyttää HW monitori maksimit ja peliaikaset lämmöt pyörii 70-80. Näyttis pysyy siinä 60C, eli putos lämmöt sen 5-7C blokin asennuksen myötä. Onko vaa ettei yksi 2x120 60mm paksu radi jaksa pitää viileenä CPUta enää. GPU ja CPU kellotettu. Radillakaan mitkää parhaimmat tuulettimet radi käyttöön, ne menossa vaihtoon muutenkin. Onko 1x120 30mm radista kotelon takaosaan apua? Tilan puutteen vuoksi aika ahasta änkee isompaa radia lisäks eikä 60mm radia mahu push/pulliinkaa laittaa.

Vastasit itse itsellesi, ja lisäksi vielä oivalliset ratkaisut otit käytöön. Ei lisättävää.

Kyllä, 240mm radi on liian pieni CPU + GPU kellotettuna. Kyllä, lisäradista on apua.

Kellotettuna näyttikselle menee tuo 240-radi kuin nyrkki pyllyyn, ja CPU vaatii toisen samanmoisen. Eli tuut päätymään joka tapauksessa looppiin jonka radikapasiteetti on ihan rajoilla.

Pitemmän aikavälin ratkaisu:

Osta parempi kotelo + riittävästi radeja. Itte lähtisin suunnittelemaan looppia kahden 360-radin varaan, niin siinä on mukavasti tilaa laajentaa looppia ilman että menee mitenkään äärimmäisen överiksi. Mahtuu midikoteloihinkin jo nykyään.
 
On kyllä todella alimitoitettu 1x 240 radi CPU + GPU kombolle. Omassa tapauksessa jopa 360 XT45 + 240 ST30 tuppaa olemaan aika rajoilla R7 2700x + 1080ti kombolla ja tuulettimia joutuu "huudattamaan" 1300rpm että lämmöt pysyy järkevinä. Kunhan on enemmän vapaaaikaa(viimeistään joulun pyhinä) ni lisään vielä toisen 240 ST30 kiertoon.

Lämmöt nyt noin 45c max GPU:lla, mutta CPU piikkailee 70c paikkeille BF1(tää peli kyllä hassu tapaus kun tuottaa prossulle kovemmat lämmöt kun mitkään stress testerit). Ennen GPU lisäämistä looppiin prossun lämmöt oli 10-15c alhaisemmat.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on kanssa setti aika rajoilla, kaks 360-radia ja CPU-GPU-VRM loopissa kellotettuna. Ei tekis yhtään haittaa jos ois kolmas radi tässä vielä.
 
Ei osannut ihan odottaa nuin isoa lämmon nousua. Aina ollu vaan CPU vesillä, nää on näitä kokeiluja. Oletti et 60mm radi jaksais vähä paremmin, tietenki paremmilla tuulettimilla. Jotenki tulee sellane fiilis et radin paksuudella juurikaan merkitystä ku aina kerrotaan monenko paikan radi laitetaan, muttei paksuudesta. Lähtökotaisesti paksuinta vaa mitä mahtuu?
 
Ohoh, ihmettelin aluksi puhelimella, että mitä ihmeellistä tuossa kuvassa muka on, mutta tuohan on siis hiottu mikrokanaville saakka? EK blokki kuitenkin?

Juu, EK Supremacy ja pohja niin helvetin käyrä ettei nurkat ole edelleenkään tasaisia, nyt sentään tuo prossua vasten tuleva osa on täysin suorana.

Oli muuten blokin alle jätetty paperimytty nyt aamulla vihreänä.....vittusaatana ja koko homma taas uusiks.
 
Onko vaa ettei yksi 2x120 60mm paksu radi jaksa pitää viileenä CPUta enää
Pinta-ala > paksuus! Ohuessa radissa "huonot" tuulettimet vielä menisi, muttei paksussa...

Eikö kattoon menis slim 240mm? Sitten alkais ehkä olemaan nyrkkisääntöjen mukainen looppi, mutta isompaa koteloa ehdottaisin itsekin. mATX-kokoluokassa vähän hankalampi löytää semmosta mihin mahtuisi esim. pari 360 radia tai nykyinen + 360, (onkohan edes olemassa jollei Caselabseja yms. lasketa?) mutta meneehän emosi toki ATX-koppaan, kuten tuohon ylisuosittuun 011Dynamic/Air.
 
Pinta-ala > paksuus! Ohuessa radissa "huonot" tuulettimet vielä menisi, muttei paksussa...

Eikö kattoon menis slim 240mm? Sitten alkais ehkä olemaan nyrkkisääntöjen mukainen looppi, mutta isompaa koteloa ehdottaisin itsekin. mATX-kokoluokassa vähän hankalampi löytää semmosta mihin mahtuisi esim. pari 360 radia tai nykyinen + 360, (onkohan edes olemassa jollei Caselabseja yms. lasketa?) mutta meneehän emosi toki ATX-koppaan, kuten tuohon ylisuosittuun 011Dynamic/Air.
Ei mahu. Jos vaihtaa 240x45mm paksun eteen sit menee 240x30mm kattoon. 60mm kanssa menee 120x30mm taakse ja kattoon
E: Ehkä sais 280mm eteen
 
Jaahas, tulipa valikoitua se paskin tiivistemateriaali, tuo näkyy kuivuvan 24 tunnissa vain parin millin verran. http://www.loctite.sg/sea/content_data/93788_5699EN.pdf

Noh, trötäsin tuutin täydeltä tuota tavaraa, eiköhän se märkänäkin pidä nesteet sisällä ja kuivuu kun kuivuu. Isketään takas kiinni ja game on.

14642641.jpg


14642640.jpg


Prossua tai blokkia tuskin tulee päiviteltyä enää tän jälkeen...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom