Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt on kyllä pakko myöntää, että olen täysin tippunut kärryltä mitä tässä haetaan. Jos @sheikkki tosiaan piirtäs aikomansa kierron vaikka siihen kotelokuvaansa, jos/kun ei se meikäläisen sutasu ilmeisesti ollutkaan aiottu kierto.![]()
@sheikkki
Paljon sinulla on tilaa eturadista etulasiin?
Riippuen miten ton Alphacoolin 90° liittimen mitat tulkitaan niin tuo setti minkä linkkasin
ottaa tilaa tämän verran:
2.17cm + venttiili suljettuna n. 2mm molemmin puolin sulkuventtiiliä
tai
2.67cm + venttiili suljettuna n. 2mm molemmin puolin sulkuventtiiliä
Asennetaan siis näin:
![]()
Kyllä nämä paint skilssit yllättää itsenikin joka kerta
Mutta ei kait sitä varmaa kannate enää alkaa muuttamaan koska olet jo porannut koteloonki reiän valmiiksi.
Jep miehekkään kokonen suljin kylläSitä en nyt vielä ainakaan käy mittaamaan kun peiton alla, mutta tällöin sopisi, toki takimmaiseen laittaisin. Pitää vaan t-hana hommata mikä ei ole noin leveä.
![]()
Mutta ei tuon mun piirroksen tavalla..? En nyt kyllä oikeen hahmota miten muuten tuon voi vetää laittamalla CPU ja GPU niille merkittyhin kohtiin.Tällein, mutta 3 alinta porttia jää käyttämättä? En nyt kännykällä kehtaa alkaa piirtelee. Distrosta radiin, siitä toiseen, ja siitä takas distroon. Sitten cpu ja gpu niinkuin tuossa aikaisemmassa kuvassa.
Voi olla et aivopieru sit käynyt suunnittelussa. Pitää perehtyä tarkemmin kun saa nukuttua hieman :/ mutta siis radit voisi olla noin, mutta yhden liitännän lähdettävä noista alimmista ja siitä eteenpäin?Mutta ei tuon mun piirroksen tavalla..? En nyt kyllä oikeen hahmota miten muuten tuon voi vetää laittamalla CPU ja GPU niille merkittyhin kohtiin.
Ja siis pumpun ulostulohan on vain tuolta alimmista porteista, eli pumpulta laskettaessa kierto ei mene radeihin ensin, vaan pumppu->GPU->distro->CPU->distro->Radit->pumppu. Ylimmästä reiästä ei mene radiin mitään, jos ei toiseksi ylimmästä reiästä tule vedenpainetta sisään.
Mutta ei tuon mun piirroksen tavalla..? En nyt kyllä oikeen hahmota miten muuten tuon voi vetää laittamalla CPU ja GPU niille merkittyhin kohtiin.
Ja siis pumpun ulostulohan on vain tuolta alimmista porteista, eli pumpulta laskettaessa kierto ei mene radeihin ensin, vaan pumppu->GPU->distro->CPU->distro->Radit->pumppu. Ylimmästä reiästä ei mene radiin mitään, jos ei toiseksi ylimmästä reiästä tule vedenpainetta sisään.
Siis oletin, että radit oli jo liitettynä ton distron yläreunan portteihin (eli distron vasen ylälaita->radi->toinen radi->distron oikea ylälaita, joka siis toimii ihan kuten tarkoitettukin, kunhan vettä kulkeutuu putkien välityksellä distron vasemman laidan toiseksi ylimpään reikään), enkä siis niihin tehnyt muutoksia, lisäsin vain nuo siniset viivat ja nuolet osoittamaan veden kulkusuuntaa.Voi olla et aivopieru sit käynyt suunnittelussa. Pitää perehtyä tarkemmin kun saa nukuttua hieman :/ mutta siis radit voisi olla noin, mutta yhden liitännän lähdettävä noista alimmista ja siitä eteenpäin?
Niin siis noi punaset merkinnät oli tossa kuvassa johon piirsin kierron GPU:lle ja CPU:lle siten, kun kuvittelin sun suunnitelleen.Ja siis missä sulla lukee tästä pitäisi tulla sisään, niin ehkä huono kuvakulma mut alaradista tulee sinne vienti. Sattuu vaan just ton etummaisen putken taakse.
Näin sen itse olin kuvitellut. Eli eikö tuossa tule GPU:lle se kylmin vesi?Mutta ei tuon mun piirroksen tavalla..? En nyt kyllä oikeen hahmota miten muuten tuon voi vetää laittamalla CPU ja GPU niille merkittyhin kohtiin.
Tuossa olisi oma töherrys jos haluaa käyttää mahdollisimman paljon distroa, vedot ei ole välttämättä oikein päin ekan ja toisen/kolmannen kuvan välillä blokeissa kun en tiedä miten päin noissa on in/out
![]()
Kierron järjestyksellä ei ole merkitystä.Näin sen itse olin kuvitellut. Eli eikö tuossa tule GPU:lle se kylmin vesi?
Ei olekkaan, mutta kun ajattelin että noista alimmista on yksi lähtö pakko olla pumpulta, ja pumpulle tulee kylmin vesi mun mielestä?Kierron järjestyksellä ei ole merkitystä.
yhtä kylmää se vesi on suurin piirtein joka paikassa. tietty jotain harvinaisempia erikoistapauksiakin on.Ei olekkaan, mutta kun ajattelin että noista alimmista on yksi lähtö pakko olla pumpulta, ja pumpulle tulee kylmin vesi mun mielestä?
Veden lämpötila kyllä tasoittuu koko Looppiin kaikkialle. Toki jossain voi olla 1-2c heitto jos mittaisi oikeasti.Ei olekkaan, mutta kun ajattelin että noista alimmista on yksi lähtö pakko olla pumpulta, ja pumpulle tulee kylmin vesi mun mielestä?
Mites tässä ku GPU:n in on vasemmassa reunassa ja out oikeassa. Vähä sais solmuun vedelläMutta ei tuon mun piirroksen tavalla..? En nyt kyllä oikeen hahmota miten muuten tuon voi vetää laittamalla CPU ja GPU niille merkittyhin kohtiin.
Rohkeasti vaan kokeilemaan miten päin saat putket vedettyä. Tehdessä oppii ja keksii paremmat keinot vetää putket.Mites tässä ku GPU:n in on vasemmassa reunassa ja out oikeassa. Vähä sais solmuun vedellä
Edit: yön aikana paineet laskenut 0,55 johonkin vajaa 0,4. Kannattaako edes miettiä tuota vai käydä kaikki läpi xD
No ens viikolla vasta saan lisää putkia ja ne standoffit että saa edes koneen päälle. Kaikki sanoo et kierron suunnalla ei väliä,.mutta tuolta alimmastahan tulee neste pumpulta, eikö se määrää sit mitenpäin neste kiertää? Ja siksi kysyin, koska en todellakaan ole heti kovaputkia ja nesteitä vaihtamassa, osa väittää et ei väliä miten menee blogissa jne. Mut alkaa vaan pää hajoamaan ku 24/7 sisällä ja kännykkä ja telkkari vaan :/Rohkeasti vaan kokeilemaan miten päin saat putket vedettyä. Tehdessä oppii ja keksii paremmat keinot vetää putket.
Kierron järjestyksellä ei ole väliä. Ei ole suunnasta puhuttu ettei se vaikuttaisi, koska se vaikuttaa ja blokit eivät toimi optimaalisesti jos suunta on väärä. Voit taivutella putket yms valmiiksi, ei se cpu-blokin ruuvi kierron valmistukseen vaikuta.No ens viikolla vasta saan lisää putkia ja ne standoffit että saa edes koneen päälle. Kaikki sanoo et kierron suunnalla ei väliä,.mutta tuolta alimmastahan tulee neste pumpulta, eikö se määrää sit mitenpäin neste kiertää? Ja siksi kysyin, koska en todellakaan ole heti kovaputkia ja nesteitä vaihtamassa, osa väittää et ei väliä miten menee blogissa jne. Mut alkaa vaan pää hajoamaan ku 24/7 sisällä ja kännykkä ja telkkari vaan :/
Eikös EK:lla ollut sellainen "nuppityylinen" hana? Olisko ollut "EK-Quantum Torque Drain Valve".... Saattais olla ylimääräinen moinen....Sitä en nyt vielä ainakaan käy mittaamaan kun peiton alla, mutta tällöin sopisi, toki takimmaiseen laittaisin. Pitää vaan t-hana hommata mikä ei ole noin leveä.
![]()
Ek:n Sivut kävin läpi kun tilasin sieltä niin en ite ainakaan mitään löytänyt sellaistaEikös EK:lla ollut sellainen "nuppityylinen" hana? Olisko ollut "EK-Quantum Torque Drain Valve".... Saattais olla ylimääräinen moinen....
Yllättävän korkealla noi cpu ja gpu menot/tulot tossa distrossa, hankaloittaa putkien vetoja. Mutta ne kannattaa käyttää, muuten joutuu kikkailemaan.
Ek:n Sivut kävin läpi kun tilasin sieltä niin en ite ainakaan mitään löytänyt sellaista![]()
Juu noi löyty kyllä mut en saa päähän miten toimii. T-hanaan saa sentään Jatkon kiinni ennen tyhjennystä.
Tuossa on päätykorkki, jonka irrottamalla löytyy naaraskierteet, johon saa liittimen ja tyhjennysletkun kiinni. Valvessa olevaa kaulusta vetämällä ulospäin hana aukeaa. Päätykorkki paikallaan ollessaan estää kauluksen vetämistä vahingossa.Juu noi löyty kyllä mut en saa päähän miten toimii. T-hanaan saa sentään Jatkon kiinni ennen tyhjennystä.
No hitto ois pitäny tilata. Kai jotenkin ton hanan saan tohon, jos ei muuten ni hion kahvoja lyhkäsemmäks. Kai.Tuossa on päätykorkki, jonka irrottamalla löytyy naaraskierteet, johon saa liittimen ja tyhjennysletkun kiinni. Valvessa olevaa kaulusta vetämällä ulospäin hana aukeaa. Päätykorkki paikallaan ollessaan estää kauluksen vetämistä vahingossa.
Tuo drain valve on 2.9cm pitkä asennettuna.No hitto ois pitäny tilata. Kai jotenkin ton hanan saan tohon, jos ei muuten ni hion kahvoja lyhkäsemmäks. Kai.
Siis tosiaan ei tarvitse erillistä hanaa vaan sulkutoiminto on siinä itsessään.No hitto ois pitäny tilata. Kai jotenkin ton hanan saan tohon, jos ei muuten ni hion kahvoja lyhkäsemmäks. Kai.
Pitää alkuviikosta kattoa. Minkä värinen?Siis tosiaan ei tarvitse erillistä hanaa vaan sulkutoiminto on siinä itsessään.
Mulla lienee yksi ylimääräinen käyttämättömänä josta voin luopua kyllä sopuhintaan, siis mikäli haluat moisen![]()
Tuo drain valve on 2.9cm pitkä asennettuna.
Laita distron alimpaan porttiin jos vain mahtuu.
Olisko ollut tumma nikkeli, voisin kaivaa sen laatikosta huomenna ja laittaa sulle kuvan. Kaipaatko mittoja myös?Pitää alkuviikosta kattoa. Minkä värinen?
Ainoastaan kromi tai sininen kelpaaOlisko ollut tumma nikkeli, voisin kaivaa sen laatikosta huomenna ja laittaa sulle kuvan. Kaipaatko mittoja myös?
Ei siis ole ollut kiinni kertaakaan, pussista poissa mallauksen ajan mutta päädyin erilaiseen hanaan tuohon....
Olrait, sitten ei mittäänAinoastaan kromi tai sininen kelpaa
Ei sen pitäisi vuotaa yhtään. Korjaisin kaikki vuodot, eihän sitä tiedä jos se vuoto vaikka pahenee esim. kun putsaat pölyjä koneesta ja kosket putkiin.Tässä nyt taas toistan itseäni kun edelliseen en saanu vastausta ja on aikaa ensi viikkoon ennen kuin osat tulevat. Vesihän on ilmaa tiiviimpää, mutta onko minkäänlainen ilmavuoto sallittua loopissa kun mulle testeri ollut kiinni siinä?
Ei sen pitäisi vuotaa yhtään. Korjaisin kaikki vuodot, eihän sitä tiedä jos se vuoto vaikka pahenee esim. kun putsaat pölyjä koneesta ja kosket putkiin.
Olen jättänyt EK testerin yön yli, ja jos on vuotanut niin sitten korjaus. Joka kerta ollut selkeä tapaus mistä on vuotanut (lyhin / vaikein putki). Niin ja jos käytät EK testeriä, niin muista ruuvata sinne ilmapumpun liitäntään se tulppa kiinni. Omassa testerissä venttiili vaikuttaa vuotavan ihan hitusen.
Tuommonen ruuvattava tulppa/pääty. Joku kerta jätin pumpun tuohon päähän kiinni ja suljin venttiilin, mutta vuotikin sitten testerin venttiilistä. Hetki kesti älytä että mikä on vialla.Tulppa? Kaikki olin ruuvaavinani kiinni kun kasasin sen, eikä siinä ollut mitään erillistä tulppaa. Käynpä kaikki läpi vielä ennen ensi yötä, mutta olisiko sulla kuvaa mitä tulppaa tarkoitat?
Juu noi on ruuvattu kyllä tiukalle
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.